Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Povinné ručení musíme zvednout, aby bylo na škody, říká šéf pojišťovny

Povinné ručení patří pro pojišťovny k těm nejdůležitějším. Jenže některé už na něm prodělávají. Rychle se zvedá výše škod, zatímco pojistné se kvůli konkurenci příliš nezměnilo. „Je třeba zvýšit celkovou sumu, aby bylo z čeho vyplácet škody,“ říká šéf pojišťovny Uniqa Martin Žáček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e49t15r 64H76o96f34m31a76n80n 6239914505480

Jiste. Musi byt na skody superby a kodiaqy pro managery.

+3/0
28.8.2017 15:04

M91a45r40e98k 40J49a39n82e95č68k60a 1107756603261

Ono to není směrodatné, že když pojišťovna zdraží, tak u jiné to bude automaticky levnější. Ale vždy se vyplatí si aspoň udělat v online kalkulačkách cenové srovnání, protože u některých vozidel a motorizací se to může vyplatit. K některým pojišťovnám bych ale nepřešel, ani kdyby byly o polovinu levnější, za ty nervy a dohadování to pak nestojí.

+1/0
28.8.2017 14:51

J66o56s86e14f 56Š13o38l90t47e35s 8864568310653

Mě zvyšují pojistné vždy asi o 50 Kč ročně, tak to neřeším, protože se mi to kvůli 50 korunám nechce řešit a auta stejně měním tak po 5 letech a pak vždy vyberu to, co potřebuji.

+1/0
28.8.2017 11:35

J27i53ř92í 29P59l52a32v98s75k78ý 9910266511669

at klidne zvysi povinne ruceni tem, kteri jsou viniky nehod ... a klidne i za cenu toho, ze par takovych expertu uz si za volant nesedne, protoze na to proste nebude mit. netusim, proc bych mel byt solidarni s kdejakym vometlem, ktere se neumi na silnicich chovat.

+3/0
28.8.2017 9:49

J19a94n 25C95e58p69e59k 1244666150

Tak zdražte, lidé půjdou tam, kde to bude levnější. Mi to přijde jak pláč banky, že mají malé zisky z bonusů a přitom za rok mají zisk xy miliard.

+2/0
28.8.2017 9:32

J45a90n 88C16o48n61s14t62a81n60t39i51n 1172161553110

dodnes jsem nepochopil, proč ještě nikdo soudně nenapadl to čistokrevně diskriminační nastavení ceny podle místa bydliště (provozování auta). povinné ručení je defakto daň a celý systém je, řekněme si to narovinu, solidární. je to asi podobná hovadina, jako kdyby lidi z Ostravy měli platit vyšší povinné zdravotní pojištění, protože riziko zdravotních potíží je tam nejvyšší...

+5/0
28.8.2017 9:28

J72i44ř56í 20V35o63l85k85á34n 3370406701

Socializmus nejhrubšího kalibru. Sluníčkáři všude kolem nás, tady v pojišťovnictví.

Zvyšující ceny zaplatí ti, kteří nebourají a pojem "malus" je sprosté slovo. Pokud někdo nabourá z vlastní viny má napříště zaplatit na pojistném víc, ne však u nás. Vždyť to na vyšším pojistném zaplatí ostatní soudruzi řidiči.

Podle mne řidič, který nabourá z vlastní viny potřetí za období nemá na silnicích co dělat. Ovšem individualizace pojištění umožní pojišťovnám úplně všechno. Jako s telefony, vybraní jedinci to mají za hubičku a ostatní platí a platí . . .

+2/−2
28.8.2017 9:25

V60l72a95d66i39m36í24r 23I60n42g92.37F26l87ö63s69s15e78l 2526177886127

A co kdyby pojišťovny uvažovaly také o jiné možnosti úpravy povinného ručení. Kdyby tak začaly stanovovat výše pojištění také podle ceny auta a ne podle objemu .Domnívám se, že škoda na Dacii je podstatně jiná než na Mercedesu.Tak proč majitel levnějšího auta měl platit škody na drahém autě.

+2/−1
28.8.2017 9:11

K67a86r78e19l 94Š20v37e12c 9294236334732

Co se týká povinného ručení, tak je jedno jestli sousedovo Ferrari rozstřelíte s Dacií nebo Mercedesem, škoda na něm bude vždy stejná ;-D

+2/0
28.8.2017 9:21
Foto

M90i31c86h43a84l 77N79a41j86m21a11n 7639823186750

Jakože se způsobená škoda se odvíjí od toho, jak drahým autem jí způsobíte?

+2/0
28.8.2017 9:24

T32o26m28a58s 86T62u70m70a 4372780596275

ne, ale proc by měl platit stejné pojištění majitel levného auta jako majitel auta za 3 miliony? když ten majitel levného auta vystavuje svoje auto stejnému nebezpečí resp. když někdo nabourá moji dačii dostanu xx penez na opravu a kdyz nekdo nabourá moje porche dostanu xxxxxx peněz na opravu pritom oba platime stejne povinne ruceniRv

0/0
30.8.2017 13:51

R28o13s33t39i72s23l92a23v 71C47a28h45a 6673397197701

Z povinneho ruceni platite skody NA JINEM aute, ne na svem. A skody na zdravi OSTATNICH lidi. Takze kdyz Dacii vlastni vinou rozstrelite Mercedes, tak sice zaplatite (tedy spise pojistovna) vice na hmotne skode, ale zase mene na skode na zdravi, protoze lide v Mercedesu jsou lepe chraneni. A skody na zdravi mohou nasobne prevysovat materialni skody.

Skody na zdravi chodcu, cyklistu, ktere srazite, jsou pak stejne, at ridite Dacii, nebo Mercedes.

+2/0
28.8.2017 9:47

J80i74ř77í 55P21l11a60v79s12k94ý 9730866381609

inu treba proto, ze vy s tou dacii muzete klidne naborit mercedes za dve mega ... vyse skody opravdu nezavisi na tom, jaky vuz ridite, tedy pokud to zrovna neni bagr.

0/0
28.8.2017 9:51

L26u16d15ě28k 62N22e82k87u70d89a 4687256613604

Mzdy se musí zvednout, aby bylo na povinné ručení.

A hádejte co se stane.

+1/0
28.8.2017 8:59

J78i10r23i 28B33e61c98v55a13r 7802719166

Kdyby se vrátili "likvidátoři", podstatně by klesly škody! Příkladem budiž moje "nehoda" před několika roky: při naprosto minimální rychlosti jsem ťuknul do nárazníku auta před sebou -škoda byla minimální, prakticky jen "shrnutá" barva na ploše 20x10cm (drobné trhliny, které odhalily černou barvu plastu pod stříbrným nástřikem). Měl jsem nafoceno, fotky jsem přiložil ke zprávě. Jaké bylo mé překvapení, když mi přišlo od ČP vyúčtování na 21.000 Kč!!

+1/0
28.8.2017 8:56

J12i71r59i 69B28e28c36v42a86r 7122399626

Ten nárazník byl na min. 15 let starém autě - na mém nebylo ani škrábnutí! A ještě perlička: žena z auta mluvila po telefonu s manželem, popsala mu stav a pak mi ho dala, že se máme dohodnout: navrhl mi, že by to "smázlo" 5.000 na ruku -a nemusíme to hlásit pojišťovně! To se mi zdálo příliš -takže jsem to nahlásil sám. A perlička č.2: snížením bonusu by mne to stálo asi 2.000 ..ale přechodem k jiné pojišťovně jsem asi 500 ročně ušetřil!! ;-)

+2/0
28.8.2017 9:01
Foto

M20i55c57h96a86l 16N64a52j85m97a29n 7339933606670

Tak ona je oprava typu "aby to vypadalo nějak pěkně" - přetření poškozeného místa štetcem a oprava typu "aby to bylo v pořádku a pokud možno ve stejném stavu jako před nehodou - výměna nárazníku (nárazník jako deformační prvek bývá poškozen i při malém nárazu) + nový lak. Tam pak ta cena kolem 20 tis. odpovídá.

+1/0
28.8.2017 9:35

Š14á97r26k59a 11M46a90t15y80á25š21o30v50á 1951355272909

takže sloupnutím barvy bez jiného poškození, se musí vyměnit nárazník?

0/0
15.9.2017 6:37
Foto

V97i82t 65C22h15a51l58u26p74a 5162637262726

Nevím co někdo dnes brečí kvůli ceně pojistky. Před cca 15 lety (kdy existovalo sotva 1/4 pojišťoven co dnes) stály v průměru pojistky stejně nebo ještě spíš více než dnes (kdy se o vás pojišťovny rvou a když chcete přejít ke konkurenci tak jdou s cenou dolů). Nemusím dodávat, kolik se vydělávalo před 15 lety a kolik dnes....

+3/−1
28.8.2017 8:03

J39i46n33d66ř67i38c87h 84Š79k61o73p64e52k 4255711930445

je to jasný. Ceny plnění jsou srovnatelné, takže nutný nárůst je způsoben v nutnosti živit ne jeden, ale X sídel, majielů, atd.

+4/−2
28.8.2017 8:05

R11o88s72t12i41s95l76a12v 91C92a74h10a 6843717837501

Narust cen servisu za praci zanedbavate?

+1/0
28.8.2017 8:35

T64o51m80á82š 26C38h66r88a13s22t13n13ý 2481494971423

Z vyrocni zpravy CP::

Neživotní pojištění meziročně vzrostlo o 3,2 miliardy Kč, což představuje 4,5 %, a výsledek je tak ještě lepší než loňské navýšení. Nejvýrazněji se dařilo havarijnímu pojištění s meziročním zlepšením o 9,5 %. K růstu neživotního pojištění také významně přispělo povinné ručení (+2,6 %).

Krvaci, umiraji, jestli se povinne ruceni nezvysi, ani zbankrotuji.

250 mil. kc cisty zisk jen za povinne ruceni se Vam zda malo?

+5/0
28.8.2017 8:52

R53o79s71t62i36s10l37a14v 37C89a64h45a 6933207787751

Kde jste vzal zisk 250 mld. za povinne ruceni? To nekde uvadeji separatne?

0/0
28.8.2017 9:43

R12o80s12t60i30s23l60a83v 59C15a23h38a 6823727977531

Jeste dodatek - vybral jste si velkou pojistovnu, ktera ma asi nizsi administrativni naklady na smlouvu nez pojistovna v clanku a to diky rozsahu.

0/0
28.8.2017 10:03
Foto

V53i75t 67C40h90a22l86u37p50a 5532787882486

Moc dobře si pamatuji, jak mi kamarád, mohlo to být někdy v letech cca 2000-2003, říká, jak je naštvaný, že mu opět zvedli povinné ručení a místo 2300 Kč že bude platit 2700 Kč ročně. A to měl malého starého Fiata....Dnes by za takové auto (při plném bonusu) platil tak 1800Kč ročně...

0/0
28.8.2017 9:12
Foto

V12i52t 18C12h34a37l46u68p95a 5812337662216

Já uzavírám každý rok novou pojistku. Vždy nahodím data do epojisteni.cz a oni mi potom zavolají a nabídnou ještě nižší cenu, než spočítal online portál....Každý rok mám vždycky o 2-3 stovky nižší pojistku....Před 7-8 lety jsem platil skoro 6 tis. ročně, nyní za auto o stejné kubatuře (ale vyšším výkonu) necelé 3 tis....

+1/0
28.8.2017 7:40

J77o76s93e24f 75Š53o26l65t91e50s 8434208450203

Já se přiznám, že už nevybírám čistě podle ceny. Ano, mohl bych platit zhruba 3 tisíce za 2,2 129 kW. Ale platím radši 7 s tím, že v tom mám střet se zvířetem a pojištěná všechna skla do výše 50 tisíc ročně. Už se mi to vrátilo, kamínek od PPL dodávky mi udělal pavouka na čelním skle, nové okno s prací stojí 30 tisíc.... mě to nestálo nic, je to totiž bez spoluúčasti.

0/0
28.8.2017 11:33
Foto

V67i24t 32C78h69a80l93u20p13a 5692297802486

střet se zvířetem mám v 3 tis. pojistce taky (mám 1,8 140 kW), čelní skla pravda nemám. Mám hodně vysoký bonus, přičemž jsem ale horší řidič, ale za 10 let co platím pojištění, 0 zaviněných havarijí. Najezdím cca 8-10 tis. ročně (vč. jízd ve služebním autě). Chápu, že mě někdo, kdo najezdí třeba 50 tis. ročně a je lepší řidič, bude pranýřovat, že platím málo :-D

0/0
28.8.2017 13:05

J70o17s83e79f 85Š17o34l10t18e60s 8554388130453

To pojištění skel je drahé. Ten střet se zvěří stál asi 500 Kč. A máte o třídu nižší kubaturu. Já mám taky maximální bonus, 60 %. Jo a zapomněl jsem, mám zvýšené limity na 100/100 milionů.

0/0
28.8.2017 13:08

M32a45r60e67k 67J23a90n36e10č80k58a 1537956393831

Připojištění skel je drahé? Pokud máte třeba přední sklo od cca. 6000kč výše, tak rozhodně se to vyplatí. Zkuste si zjistit, jak se staví pojišťovny k rozbitému sklu od kamínku u povinného ručení. U připojištění skel nic neřeší, prostě zajedete ke smluvnímu partnerovi pojišťovny a sklo vám vymění po domluvě za adekvátní značkové sklo, např. Pilkington. Řešil jsem to zrovna minulej rok a byl jsem hodně rád, že jsem to připojištění všech skel za 1100kč ročně měl, protože jinak by mě ten kamínek stál 11 000kč a přesto, že mám ve voze i kameru s vysokým rozlišením, tak by mě byla prd platná, protože neměla šanci zachytit tak rychle letící malý objekt.

0/0
28.8.2017 15:04

J65o90s53e56f 71Š77o94l84t66e62s 8344378840673

Já to vím. Proto ho taky mám. Mě stojí přední okno 35000 Kč v autorizovaném servisu. Vyhřívané a se snímači.

0/0
28.8.2017 15:06

J15o70s32e40f 77Š58o87l67t19e60s 8234348780803

Drahé je ve srovnání se zbylou částí toho, co platím. To jsem tím chtěl říct.

0/0
28.8.2017 15:08
Foto

V82i97t 36C63h37a69l34u94p64a 5832567722546

Mám sice nižší kubaturu, ale zase vyšší výkon. Pojišťovny dnes počítají pojistné dle kW, nikoliv dle kubatury.

0/0
29.8.2017 7:09

J50o74s11e14f 88Š63o50l42t75e86s 8304658610343

Jo, já bych se bez těch vyšších limitů taky dostal na nějakých 2400 Kč.

0/0
29.8.2017 11:10

M77i33c44h94a58l 53S25t14e82h64l96í73k 9564961791759

Úžasný je,jak každý nadává,jak se POV zdražuje,ale téměř nikdo nevidí to čísel.Ať tomu věříte,nebo ne,povinné ručení není pro pojišťovny zlatý důl.Dělají ho pro to,že klientovi můžou prodat další produkt.Statistika je taková,že ze 100 pojištěných aut mají 4 nehodu a vybrané pojistné prostě při cenách dílů a práce nepokryje náklady.Samozřejmě mohou pojišťovny těm,co bourají,napálit pojistné .Ale těžko třeba na 30 tisíc.Takže se to rozpouští mezi všechny řidiče.Nehledě na to,že zítra může někoho ťuknout kdokoliv z vás...

0/0
28.8.2017 7:37

J67i55n30d85ř43i27c43h 59Š18k44o25p39e50k 4315481420715

proč nemohou napálit chronické bourače na částku třeba 30 000 ?

0/0
28.8.2017 7:55
Foto

V18i10t 27C40h49a60l24u11p34a 5702277492906

Je pravda, že stejně jako bonus pro bezchybné řidiče je cca max. 60% sleva ze základního výměru pojistné sazby, tak malus je snad max. 100%? To znamená, že jeden rok platíte třeba 3500Kč (bez bonusu), pak zrušíte někomu Ferari za 3 mega a další rok platíte pojistku 7000 Kč....fakt výhodné pro bourače....

0/0
28.8.2017 8:15

K89a93r45e95l 21L62a19n40g47r 2432167100448

Ale muzou to napalit Jde jenom o to aby se sdilela databaze bouracu a tech co radi jezdi na cervenou. To je rizikova skupina. Pokud takovy klient dostane povinne na 1000% puvodni castky bude na silnici klid.

0/0
28.8.2017 8:23

T49o18m10á73š 42C42h58r40a83s87t78n58ý 2361154691713

Ano, pojistovny na tom krvaci jak podrizle vepr na zabijacce. Cisla jsou otresna. CP na povinnem ruceniv roce 2016 vydelala 250 mil. zdaneneho zisku...

0/0
28.8.2017 8:44

J42a91r72o42s68l53a34v 44N15e35d37o78m61a 3760610822343

A zase ty nenažrané pojišťovny..... pořád mají málo, tak zase trochu přitáhneme šrouby aby víc nakapalo do kapsiček zahraničních majitelů.

0/0
28.8.2017 7:17

J26i73n91d34ř95i83c16h 42Š58k19o56p26e61k 4365131700755

Nestačilo by, pokud by opakovaní bourači platili násobky pojištění ? Opravdu nechápu, proč by člověk s nula zaviněnými nehodami měl platit rok od roku více, byť by nárůst byl v desetikorunách

+1/0
28.8.2017 7:12

P11e24t37r 11H79r63a74b39á37k 6160307612320

Pojišťovny jsou něco jako šmejdi. Okrádají slušné lidi. Ale jakmile něco nefunguje, to se pak moc bavit nechtějí. V open office pojištovnách někdy člověk slyší zajímavé diskuze mezi lidmi a pojišťováky. Na začátku sliby a pak chyby.

+1/−1
28.8.2017 0:33

P20e27t75r 11H65r52a96b49á66k 6750577612210

No slyšel jsem, jaké má UNIQA večírky pro své top managery. Tam zřejmě pojišťovna tolik neskomírá. Zřejmě je však zájem mít večírky častěji a tak je potřeba to vytahat ideálně od slušných řidičů. Prasata se budou na silnici chechtat a dělat bordel a ti slušní...ti budou platit...protože jsou hloupí. :-)

+4/−1
28.8.2017 0:22

Š74á34r57k19a 75M51a57t16y85á80š20o22v24á 1921385592669

nějam mám vůči ní averzi,takže bych se u nich o pojištění a povinné ručení nezajímala

0/0
15.9.2017 6:42
Foto

M56i10c22h96a86l 45N98a85j35m47a28n 7779613566610

A teď jak řešit tuto situaci: Dneska mi na parkovišti před obchodem nějaký strejda košem na nákup odřel bok auta - dvě rýhy přes dveře a blatník cca 2,5 metru.

Strejdu jsem viděl a odchytl, ale jak tuto situaci správně řešit?

0/0
27.8.2017 23:21

J53i28ř52í 98K14ü78h96r 2540196730146

Třeba tak, že zavoláte na vaši pojišťovnu a oni vám k tomu něco poví.

+1/0
27.8.2017 23:49
Foto

M40i93c89h53a37l 14N21a17j18m10a61n 7989773466220

Ano jedno řešení je to řešit z vlastní havarijky ,ale tam je spoluúčast 5 000,- + následný malus.:-/

+1/0
28.8.2017 9:28
Foto

J19a88n 26Č20e87r17m29á63k 4609708745857

buď bude mít onen strejda pojistku pro odpovědnost za škody způsobené v občanském životě, nebo bude ochoten danou škodu zaplatit přímo a nebo vás čeká martýrium let soudních tahanic... Z POV se toto hradit nedá...

+2/0
28.8.2017 0:11

J59i61n77d12ř66i86c23h 40Š67k91o44p92e89k 4735501480525

no záleží, zda parkoviště je v tomto případě pozemní komunikací či nikoli. Mohou to být oba případy

0/0
28.8.2017 7:15

J52i65ř52í 31Z66ý66k86a 9649913621260

jaký vliv má typ komunikace na úhradu škody z vlastní kapsy, nebo z pojištění "na blbost"?

0/0
28.8.2017 8:14







Najdete na iDNES.cz