Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SŽDC hodlá oživit česká nádraží. Opravy spolknou osm miliard

První rok nádraží v rukou Správy železniční dopravní cesty připomínal investiční rozcvičku. Teď přichází ostrý pětiletý maraton rekonstrukcí. Do oprav přiteče přes osm miliard korun. Ročně se sbíječky zavrtají do více než stovky staničních budov a zastávek a připraví se celkové opravy padesátky nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e75t35r 66S55u49c64h76á14n85e78k 4127587881570

Ja jen doufam,ze krom opravy budov dojde i ke zmene informacniho systemu vlaku.

U vetsich vlakovych stanic mnohdy ani nevedi nekolik desitek minut kam vlak prijede.

Me to nedokazala prodavacka rict ani 15 min pred prijezdem vlaku na Hl nadrazi v Praze

Uz jste tam byly? Ty zmateni lide kteri netusi na ktere nastupiste maji jit ? Do toho tam z historickych tlampacu tam udava atmosferu "hlasatelka' kterou malo kdo posloucha a cizinci ji nerozumi.

Kdyby byla pouzita alespon pro orientaci cizincum ve trech svetovych jazycich !

0/0
29.8.2017 15:45

L52u82k94á11š 29P70l33z12e86ň18s72k95ý 3284485698313

Je otázka, jestli nádražáci vůbec vědí, kterou kolej budou mít volnou, ale máte pravdu, v Praze to je masakr, 10 minut před odjezdem se neví odkud, pak to tam naskočí a hrozen třeba 200 lidí se rozeběhne k nástupišti....

+1/0
29.8.2017 16:47

R42a92d22e27k 20J57a28n10a19t62a 9735576514272

Pokud jezdíte pravidlnlě, tak víte, že vlak do určitého směru kvůli konfiguraci kolejiště víceméně nemůže jet z kterékoliv koleje, ale že ho lze s největší pravděpdobnosti čekat například na 3. nebo 4. nástupišti.

Takže nemusíte čekat před cedulí v hale, ale můžete jít na jedno z nich a tam sledovat ceduli s odjezdy (či mobilní aplikaci NaVlak) a až tam naskočí nástupiště, kdyžtak se kousek přesunout. Každopádně tam budete dřív, než ti lidi z haly.

+1/0
29.8.2017 22:09
Foto

J60a66n 15V56a59l35a89l48í52k 6326829670626

prodavačka vám to určitě neřekne... a neřekne vám to ani pokladní neb odjezdy a příjezdy určuje SŽDC tudíž se musíte zeptat výpravčího...

a též můžete pužít aplikaci navlak...

+2/0
29.8.2017 16:50

R69a36d11e93k 55J71a92n66a83t48a 9415386514732

Ono to právě často neví ani výpravčí. Hlavní nádraží je stejně jako všechny tratě v okolí Prahy, přetížené a to v kombinaci s faktem, že vždy je nějaký vlak alespoň o pár minut zpožděný znamená, že ani on sám nemusí vědět, na které koleji bude nakonec volno.

V Německu dokážou pevné nástupiště držet, ale to proto, že tam je železniční síť mnohem kapacitnější, čtyř- i více kolejné tratě jsou běžné.

+1/0
29.8.2017 22:06

P41e36t71r 29N16o51v29o12t25n45y 1921570311

Může a ví. A v těch pár procentech případů to můžou prehlasit jinam.

0/−3
29.8.2017 22:48

I77v19a19n 53H64o49l30a26s 5167637898797

Velmi často opravdu neví, rozhodně se nejedna o pár procent.

0/0
30.8.2017 0:32

P89e66t77r 29N38o63v82o28t97n28y 1291460801

Ale ví. Akorát se uplatňuje taktika, že cestující je pablb a nastoupil by to vlaku, který odjíždí z dané hrany dřív.

0/0
30.8.2017 0:38

R62a65d46e34k 43J53a71n77a62t82a 9225296984202

"Do toho tam z historickych tlampacu tam udava atmosferu "hlasatelka' kterou malo kdo posloucha a cizinci ji nerozumi."

-----

To teda nevím, na kterém jste byl nádraží. V Praze žádné historické tlampače nejsou a hlášení je sestavováno počítačem ze samplů namluvených profesionálně ve studiu.

+4/0
29.8.2017 22:12

P22e45t20r 50N56o80v61o37t31n90y 1471420271

16 minut před pravidelným odjezdem nevědí, kde bude od 9538. Odjezd 22:48. To je čas, kdy je hlavní nádraží jistě zcela přeplněno jinými vlaky.

+1/0
29.8.2017 22:33

O93n39d12ř40e38j 56H86o27l25u86b 1729437848376

V Praze na hl. nádraží je to zavedená strategie (zveřejnění nástupiště na poslední chvíli). Určitě to není přeplněností nádraží, protože se to děje i o víkendu v době, kdy je nádraží poloprázdné. Je to prý z toho důvodu, že kdyby ze stejné koleje jel dříve jiný vlak, tak by to mátlo cestující. Budiž... Jenom nechápu, proč na jiných nádražích stejná situace nikoho nemate, mnohde dokonce na stejné koleji stojí vlaky dva zároveň.

0/0
29.8.2017 22:34

P95e77t47r 78N18o25v27o71t76n51y 1471660181

SŽDC má cestující za debily. A chová se k nim tak.

0/0
29.8.2017 22:39

P58a70v27e13l 17B49o23u69c46n33í36k 4352111833325

Hlavně pořádná nástupiště. Vysoká tak, abychom do nízkopodlažních vlaků mohli nastupovat skutečně bezbariérově. Ocení nejen cyklisté a tatínci s kočárkem, ale všichni, protože se zrychlí nástup a výstup. Mnohý příklad máme, kdy po rekonstrukci nádraží se na nástupiště chodí až po zastavení vlaku, a do vlaků se nastupuje z nízkých betonových panelů (např. úzké nástupiště Hrušovany u Brna ve směru na Brno, na průjezdní koleji). A pak podchody. Např. opravené Ostrava-střed a na nové ostrovní nástupiště se chodí přes dvě koleje! A že tam jezdí vlaků.

0/0
29.8.2017 14:19

M23i59l13a24n 57V22o74l29e70k 5499513916449

Mě tedy nabarvenou fasádou nebo obchody v halách nedojmete. Oprava kolejiště ano, ale jinak bych za dobrou zprávu považoval opravy a opětovné zprovoznění NÁKLADOVÝCH nádraží, což je dnes bohužel utopie.

0/−2
29.8.2017 14:09

I43v52a59n 45H95o96l42a66s 5967317348247

A k čemu by byla, když po nákladní dopravě není dostatečná poptávka?

+3/0
29.8.2017 14:11

M54i51l64a86n 75V84o88l37e85k 5199893606779

A může vzniknout poptávka, když není kde nakládat?

+1/−1
29.8.2017 17:15

R62a36d97e13k 32J85a59n57a90t71a 9425886714802

Po nákladní dopravě poptávka je. Za předpokladu že bude rychlá (tj. je třeba vyřešit kapacitní problémyu našich hlavních tratí) a že budou existovat překladiště na vhodných místech.

+1/0
29.8.2017 22:10

I50v49a37n 48H34o58l27a86s 5587297108877

I přes sebekapacitnější tratě a další infrastrukturu bude vždy železnice pomalejší, než kamion jedoucí přímo z místa A do místa B. A jestliže většina finálních výrobců už dávno přešla na systém dopravy surovin a polotovaru "just in time", kde flotila kamionů vlastně nahrazuje dopravníkový pás s nepřetržitý chodem bez nutnosti velkých skladových kapacit a umrtvení nezanedatelného kapitálu ve skladových zásobách, tak ta poptávka po železnici (bez radikálních zásahů státu) už nikdy nebude taková, aby tak masivní investice zaplatila.

0/0
30.8.2017 0:36

R87a61d54e12k 82J74a96n18a97t92a 9195806474732

Železnice je ovšem levnější. Pokud je efektivní. Však se taky na přepravy, kde lze určité efektivity dosáhnout i dnes (ucelené přepravy uhlí, kontejnery atd., po trasách, kde je relativně dobrá trať) už používá. Další zefektivnění přispěje k převodu více přeprav na železnici.

0/0
30.8.2017 12:17

R42a51d21e62k 91J15a34n44a60t88a 9605606714722

Ještě dodám, že pokud nejsou tratě přecpané, i železnice umí "just in time". Dokonce lépe, než silniční doprava, která nezná nic jako traťový jízdní řád, dy máte pro svůj vlak vyhrazenou trasu.

0/0
30.8.2017 12:19

V29o43k36o20u25n 70V41l56a73d26i74m34i90r 8782718699118

Doufejme, snad ne marne, ze i nadrazi Praha Vysehrad.

0/−4
29.8.2017 13:28

P63e15t81r 46N64o93v52o93t64n36y 1971100931

Ne a ne a ne. Už je to tady asi 5x a 4x vysvětleno, že budova nádraží Vyšehrad nepatří SŽDC.

+11/0
29.8.2017 13:34

R39a20d54e63k 81J86a77n47a49t89a 9985266764862

Navíc nemá smysl ho obnovovat. Lepší napojení na MHD bude mít zastávka na Výtoni.

+1/0
29.8.2017 22:45

P71e23t43r 64N42o96v83o77t23n17y 1771750481

A co zase chtějí dělat na hlaváku(v Praze)?

0/−2
29.8.2017 13:23

M70i83r26e70k 47N27e63r70u21š51i13l 4110336298202

Utratit peníze, co jiného ...

+1/−3
29.8.2017 13:24

M64a88r15t59i91n 80K19y38p31r 2382245314794

Na historickou Fantovu budovu se léta (přesněji mnoho desítek let) nesáhlo. Měli ji opravit Italové v rámci pronájmu nádražní budovy, ale nevrazili do toho ani korunu, to byl také důvod vypovězení nájemní smlouvy.

+11/0
29.8.2017 13:47

P32e41t78r 24N20o13v60o76t12n72y 1441540651

O tom se v tom článku ale nepíše.

0/0
29.8.2017 14:59
Foto

B44o68h22u19m45i31l 42P94r72o62c24h96á65z20k48a 9542119484660

A na pražské Masaryčce ten specifický kolorit jako zůstane i po roce 2020????

0/−6
29.8.2017 12:51

P94e32t91r 95N40o98v49o55t27n47y 1291430481

Masaryčku si nechaly ČD.

+2/0
29.8.2017 13:19

F24i33l68i98p 92S98i95r29o58t27e17k 9432229132711

Jestli jsem si mohl všimnout, tak Masaryčka se právě opravuje.

+5/0
29.8.2017 14:56

K58r58y38š44t77o22f 61L68a13n68í71k 1639270835235

kolik lidi vyuziva nadrazi Ostrava - Vitkovice? prijde mi znacne predimenzovane.

0/0
29.8.2017 12:44

V60l33a47d89i38s66l27a48v 57Ž81i88d49e86k 3878790910

Předimenzované je, ale to je historická chyba. Jinak jde o třetí nejpužívanější nádraží v Ostravě.

0/0
1.9.2017 14:31

P68a50v89e27l 82S69o16v81i79č20k64a 4956458755252

Tak Svinov, Hlavní to jsou jasná první dvě místa, ale jako třetí že by byly Vítkovice? Odhadoval bych spíš Kunčice...

0/0
2.9.2017 14:41

V82l67a34d78i27s15l55a85v 32Ž10i76d48e94k 3898330810

Je to kolem 1000 lidí denně.

0/0
1.9.2017 14:33

J75a43n 28J81í45l43o24v16e78c 7533370354411

Teplice katastrofa

+1/0
29.8.2017 12:29

J30i50r33k74a 23C64h70a69r82y34p15a46r 7499239785862

Pánove myslím, že byste mohli začít nádražím VYŠEHRAD v Praze 2. A to tam v seznamu vůbec nemáte!!!;-€;-€;-€ Ostuda Prahy 2, ostuda hlavního města, ostuda celého Česka! A hlavně ostuda SŽDC ... oživte především sebe!!

+7/−10
29.8.2017 12:25

J78a81n 98C13e76p45e24k 1984416110

Tak asi se prioritně začínají opravovat velká nádraží ve velkých městech. Zas bych je neodsuzoval, to by mohl každý v Horní Dolní, kde mají ošklivé a rozpadlé nádraží.

+5/0
29.8.2017 12:50

J75a88n 80C51e90p73e34k 1454976340

Jinak mě samosebou těší, že se konečně ledy hnuly.

+1/0
29.8.2017 12:50

P62e83t34r 29D50r57a70p96a77l 3675668563445

tak třeba Lipník fakt není velkoměsto

+1/0
29.8.2017 13:09
Foto

B33o78h50u59m88i27l 30P19r32o98c33h82á29z77k18a 9982699484240

Vyšák podle nových norem už nádr. být nemůže, bo je v zatáčce. A tu budovu koupil soukromník, který čeká, až to spadne, aby nemusel platit drahou rekonstrukci, ale mohl oko Pražana i návštěvníka oblažit nějakým sklobetonovým skvostem :)

+15/0
29.8.2017 12:53

J59a93k62u59b 41S51t42a78n67ě55k 8410836664511

Teď jsem chtěl napsat, že budova už dávno není nai ČD ani SŽDC.

+11/0
29.8.2017 12:59

F20r40a90n12t56i13š35e75k 35K38u10l15d50a41n 5576107574624

Dráha nemá zatáčky! Dráha má oblouky a přímé.....

0/0
29.8.2017 13:06

M72a92r83c91e36l 18M80o31s70e87r 5343655561236

Jo, tak ten Vyšehrad je katastrofa, nedávno jsem se tam ocitnul, rozpadající se budova, asi ma i historickou hodnotu, zarostlé okolí, vlaky tam asi nestaví. Poházené injekční stříkačky, exkrementy, odpadky. Také jsem zaznamenal zřejmé pokusy o zcizování kabelů, (rozhrabané zemní kanály). Kousek od toho je velký hotel, spousta cizinců, ti si tohle fotili. Fakt jsem se styděl, i když v Praze nebydlím;-€

+1/0
29.8.2017 13:06

M52a38r75t61i94n 44K72y88p30r 2932575184984

Budova žst.Vyšehrad není majetkem SŽDC, ale firmy RailCity Vyšehrad s.r.o. jak se dá snadno zjistit v katastru nemovitostí. Takže zaprvé nevím, proč by stav budovy jiného vlastníka měl být ostudou SŽDC a za druhé proč by SŽDC mělo dávat peníze do cizí budovy.

+9/0
29.8.2017 13:23

T93o41m31á14š 47D68r89m81o59l82a 4314201803842

Pane Charypar dobrý den! Vyšehradské nádraží bylo již před řadou let původním majitelem, Českými drahami, prodáno a není tedy ve správě SŽDC. Drmola

+2/0
29.8.2017 21:51

M24a11t19ě78j 25K57o76n74v79a61l64i84n73a 8869785453

Nevím nevím, ale ty ceny rekonstrukcí nádraží mě přijdou vcelku nízké. Např. v České Lípě stála rekonstrukce nádraží včetně kolejí přes mld Kč, což je více než kolik je plánováno na pražské hlavní nádraží....

Napadají mě dvě příčiny. Buď bylo nádraží v České Lípě rekordně předražené, nebo se plánuje u ostatních nádraží pouze kosmetická úprava bez výraznějšího zvýšení komfortu pro cestující...

0/0
29.8.2017 12:20

J74a92k42u75b 58S27t33a29n43ě82k 8950396304271

Toto se týká pouze rekonstrukce budov a prostor pro cestující, bez technického zázemí (myslím koleje a tak).

+6/0
29.8.2017 12:25

J76a79n 43C62e19p15e45k 1794436290

Tuším, že to tak skutečně je jak píšete. Strhnout omítku, udělat podlahy, nahodit, nová okna a střecha, to zas nejsou tak drastické náklady. Koleje se asi započítávají pak do kompletních rekonstrukcí větších úseků.

+2/0
29.8.2017 12:52

J41a76k45u39b 59S89t54a16n66ě50k 8550606634601

Je to tak, proto se to přesouvalo do majetku SŽCD, kvůli dotacím a státní podpoře (tu srandu platí stát a pumpovat peníze do ČD byl problém, jelikož přeci máme konkurenci v dopravě a EK se to nelíbilo). Projekt má z nádraží udělat místo, kde se cestující nebude bát posadit. Proti tomu nic nemám, jen se bojím, aby po rekonstrukci za 8mld, jako již tradičně v ČR, nenásledovala privatizace, která vynese 4mld.

+2/0
29.8.2017 12:57
Foto

M94a66r35u81š84k36a 58S80t12e81r31n32o64v80á 3420640412736

Hlavně Budějce to je strašná ostuda :'(

0/0
29.8.2017 12:18







Najdete na iDNES.cz