Diskuse k článku

SŽDC hodlá oživit česká nádraží. Opravy spolknou osm miliard

První rok nádraží v rukou Správy železniční dopravní cesty připomínal investiční rozcvičku. Teď přichází ostrý pětiletý maraton rekonstrukcí. Do oprav přiteče přes osm miliard korun. Ročně se sbíječky zavrtají do více než stovky staničních budov a zastávek a připraví se celkové opravy padesátky nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e61t13r 15S61u59c72h30á23n78e63k 4197137951540

Ja jen doufam,ze krom opravy budov dojde i ke zmene informacniho systemu vlaku.

U vetsich vlakovych stanic mnohdy ani nevedi nekolik desitek minut kam vlak prijede.

Me to nedokazala prodavacka rict ani 15 min pred prijezdem vlaku na Hl nadrazi v Praze

Uz jste tam byly? Ty zmateni lide kteri netusi na ktere nastupiste maji jit ? Do toho tam z historickych tlampacu tam udava atmosferu "hlasatelka' kterou malo kdo posloucha a cizinci ji nerozumi.

Kdyby byla pouzita alespon pro orientaci cizincum ve trech svetovych jazycich !

0/0
29.8.2017 15:45

L82u79k98á64š 43P96l96z76e68ň33s19k17ý 3344255988563

Je otázka, jestli nádražáci vůbec vědí, kterou kolej budou mít volnou, ale máte pravdu, v Praze to je masakr, 10 minut před odjezdem se neví odkud, pak to tam naskočí a hrozen třeba 200 lidí se rozeběhne k nástupišti....

+1/0
29.8.2017 16:47

R98a16d78e24k 64J66a68n62a48t74a 9745166264552

Pokud jezdíte pravidlnlě, tak víte, že vlak do určitého směru kvůli konfiguraci kolejiště víceméně nemůže jet z kterékoliv koleje, ale že ho lze s největší pravděpdobnosti čekat například na 3. nebo 4. nástupišti.

Takže nemusíte čekat před cedulí v hale, ale můžete jít na jedno z nich a tam sledovat ceduli s odjezdy (či mobilní aplikaci NaVlak) a až tam naskočí nástupiště, kdyžtak se kousek přesunout. Každopádně tam budete dřív, než ti lidi z haly.

+1/0
29.8.2017 22:09
Foto

J42a10n 20V44a17l89a75l61í45k 6166289160186

prodavačka vám to určitě neřekne... a neřekne vám to ani pokladní neb odjezdy a příjezdy určuje SŽDC tudíž se musíte zeptat výpravčího...

a též můžete pužít aplikaci navlak...

+2/0
29.8.2017 16:50

R84a89d48e21k 16J53a48n19a56t95a 9475856674252

Ono to právě často neví ani výpravčí. Hlavní nádraží je stejně jako všechny tratě v okolí Prahy, přetížené a to v kombinaci s faktem, že vždy je nějaký vlak alespoň o pár minut zpožděný znamená, že ani on sám nemusí vědět, na které koleji bude nakonec volno.

V Německu dokážou pevné nástupiště držet, ale to proto, že tam je železniční síť mnohem kapacitnější, čtyř- i více kolejné tratě jsou běžné.

+1/0
29.8.2017 22:06

P42e95t80r 57N32o12v61o17t62n73y 1341140631

Může a ví. A v těch pár procentech případů to můžou prehlasit jinam.

0/−3
29.8.2017 22:48

I48v19a40n 27H77o57l47a61s 5537637838357

Velmi často opravdu neví, rozhodně se nejedna o pár procent.

0/0
30.8.2017 0:32

P94e19t12r 92N89o62v48o69t14n17y 1451130201

Ale ví. Akorát se uplatňuje taktika, že cestující je pablb a nastoupil by to vlaku, který odjíždí z dané hrany dřív.

0/0
30.8.2017 0:38

R47a57d85e81k 38J41a57n41a29t43a 9545186864172

"Do toho tam z historickych tlampacu tam udava atmosferu "hlasatelka' kterou malo kdo posloucha a cizinci ji nerozumi."

-----

To teda nevím, na kterém jste byl nádraží. V Praze žádné historické tlampače nejsou a hlášení je sestavováno počítačem ze samplů namluvených profesionálně ve studiu.

+4/0
29.8.2017 22:12

P68e89t66r 93N43o36v93o47t75n65y 1971600801

16 minut před pravidelným odjezdem nevědí, kde bude od 9538. Odjezd 22:48. To je čas, kdy je hlavní nádraží jistě zcela přeplněno jinými vlaky.

+1/0
29.8.2017 22:33

O43n51d25ř78e15j 32H80o73l47u10b 1149667808546

V Praze na hl. nádraží je to zavedená strategie (zveřejnění nástupiště na poslední chvíli). Určitě to není přeplněností nádraží, protože se to děje i o víkendu v době, kdy je nádraží poloprázdné. Je to prý z toho důvodu, že kdyby ze stejné koleje jel dříve jiný vlak, tak by to mátlo cestující. Budiž... Jenom nechápu, proč na jiných nádražích stejná situace nikoho nemate, mnohde dokonce na stejné koleji stojí vlaky dva zároveň.

0/0
29.8.2017 22:34

P93e47t76r 82N58o45v54o60t61n45y 1271780181

SŽDC má cestující za debily. A chová se k nim tak.

0/0
29.8.2017 22:39

P76a20v63e47l 16B71o43u96c60n84í91k 4392391813835

Hlavně pořádná nástupiště. Vysoká tak, abychom do nízkopodlažních vlaků mohli nastupovat skutečně bezbariérově. Ocení nejen cyklisté a tatínci s kočárkem, ale všichni, protože se zrychlí nástup a výstup. Mnohý příklad máme, kdy po rekonstrukci nádraží se na nástupiště chodí až po zastavení vlaku, a do vlaků se nastupuje z nízkých betonových panelů (např. úzké nástupiště Hrušovany u Brna ve směru na Brno, na průjezdní koleji). A pak podchody. Např. opravené Ostrava-střed a na nové ostrovní nástupiště se chodí přes dvě koleje! A že tam jezdí vlaků.

0/0
29.8.2017 14:19

M86i25l29a93n 38V68o22l91e81k 5279303766319

Mě tedy nabarvenou fasádou nebo obchody v halách nedojmete. Oprava kolejiště ano, ale jinak bych za dobrou zprávu považoval opravy a opětovné zprovoznění NÁKLADOVÝCH nádraží, což je dnes bohužel utopie.

0/−2
29.8.2017 14:09

I97v95a63n 26H69o14l12a65s 5697897498297

A k čemu by byla, když po nákladní dopravě není dostatečná poptávka?

+3/0
29.8.2017 14:11

M74i81l59a50n 26V97o66l16e25k 5789763576119

A může vzniknout poptávka, když není kde nakládat?

+1/−1
29.8.2017 17:15

R58a24d47e50k 50J54a33n54a22t29a 9385866954742

Po nákladní dopravě poptávka je. Za předpokladu že bude rychlá (tj. je třeba vyřešit kapacitní problémyu našich hlavních tratí) a že budou existovat překladiště na vhodných místech.

+1/0
29.8.2017 22:10

I22v21a78n 84H59o58l14a87s 5497477198317

I přes sebekapacitnější tratě a další infrastrukturu bude vždy železnice pomalejší, než kamion jedoucí přímo z místa A do místa B. A jestliže většina finálních výrobců už dávno přešla na systém dopravy surovin a polotovaru "just in time", kde flotila kamionů vlastně nahrazuje dopravníkový pás s nepřetržitý chodem bez nutnosti velkých skladových kapacit a umrtvení nezanedatelného kapitálu ve skladových zásobách, tak ta poptávka po železnici (bez radikálních zásahů státu) už nikdy nebude taková, aby tak masivní investice zaplatila.

0/0
30.8.2017 0:36

R76a13d78e64k 91J80a83n48a21t12a 9525506314482

Železnice je ovšem levnější. Pokud je efektivní. Však se taky na přepravy, kde lze určité efektivity dosáhnout i dnes (ucelené přepravy uhlí, kontejnery atd., po trasách, kde je relativně dobrá trať) už používá. Další zefektivnění přispěje k převodu více přeprav na železnici.

0/0
30.8.2017 12:17

R98a73d51e37k 47J31a86n20a70t40a 9125676964722

Ještě dodám, že pokud nejsou tratě přecpané, i železnice umí "just in time". Dokonce lépe, než silniční doprava, která nezná nic jako traťový jízdní řád, dy máte pro svůj vlak vyhrazenou trasu.

0/0
30.8.2017 12:19

V51o98k20o58u10n 13V45l11a76d18i49m73i94r 8242898739108

Doufejme, snad ne marne, ze i nadrazi Praha Vysehrad.

0/−4
29.8.2017 13:28

P76e41t18r 37N64o88v75o95t80n83y 1551260671

Ne a ne a ne. Už je to tady asi 5x a 4x vysvětleno, že budova nádraží Vyšehrad nepatří SŽDC.

+11/0
29.8.2017 13:34

R93a60d77e26k 50J48a60n52a40t72a 9475956384492

Navíc nemá smysl ho obnovovat. Lepší napojení na MHD bude mít zastávka na Výtoni.

+1/0
29.8.2017 22:45

P60e38t80r 22N25o55v50o38t66n30y 1401420711

A co zase chtějí dělat na hlaváku(v Praze)?

0/−2
29.8.2017 13:23

M55i74r13e52k 47N19e49r58u29š18i27l 4790846128232

Utratit peníze, co jiného ...

+1/−3
29.8.2017 13:24

M88a73r31t38i45n 98K42y79p19r 2762155154154

Na historickou Fantovu budovu se léta (přesněji mnoho desítek let) nesáhlo. Měli ji opravit Italové v rámci pronájmu nádražní budovy, ale nevrazili do toho ani korunu, to byl také důvod vypovězení nájemní smlouvy.

+11/0
29.8.2017 13:47

P50e63t17r 37N76o85v59o42t70n56y 1871380411

O tom se v tom článku ale nepíše.

0/0
29.8.2017 14:59
Foto

B34o95h23u13m52i96l 18P92r60o14c13h72á34z91k19a 9752709714380

A na pražské Masaryčce ten specifický kolorit jako zůstane i po roce 2020????

0/−6
29.8.2017 12:51

P42e43t53r 24N66o63v71o56t35n36y 1381410591

Masaryčku si nechaly ČD.

+2/0
29.8.2017 13:19

F81i57l69i10p 55S22i62r11o62t17e42k 9692569332731

Jestli jsem si mohl všimnout, tak Masaryčka se právě opravuje.

+5/0
29.8.2017 14:56

K23r35y50š61t80o27f 65L12a91n62í69k 1889850435455

kolik lidi vyuziva nadrazi Ostrava - Vitkovice? prijde mi znacne predimenzovane.

0/0
29.8.2017 12:44

V46l35a76d73i41s73l19a61v 15Ž69i26d26e78k 3418890160

Předimenzované je, ale to je historická chyba. Jinak jde o třetí nejpužívanější nádraží v Ostravě.

0/0
1.9.2017 14:31

P33a92v25e32l 61S22o12v90i97č11k40a 4146968635592

Tak Svinov, Hlavní to jsou jasná první dvě místa, ale jako třetí že by byly Vítkovice? Odhadoval bych spíš Kunčice...

0/0
2.9.2017 14:41

V91l22a75d72i95s33l30a55v 98Ž80i61d40e10k 3758560490

Je to kolem 1000 lidí denně.

0/0
1.9.2017 14:33

J85a22n 30J78í81l61o50v29e23c 7723630704501

Teplice katastrofa

+1/0
29.8.2017 12:29

J74i18r31k10a 72C61h66a86r29y24p42a36r 7699939755612

Pánove myslím, že byste mohli začít nádražím VYŠEHRAD v Praze 2. A to tam v seznamu vůbec nemáte!!!;-€;-€;-€ Ostuda Prahy 2, ostuda hlavního města, ostuda celého Česka! A hlavně ostuda SŽDC ... oživte především sebe!!

+7/−10
29.8.2017 12:25

J41a50n 59C97e35p83e64k 1214516390

Tak asi se prioritně začínají opravovat velká nádraží ve velkých městech. Zas bych je neodsuzoval, to by mohl každý v Horní Dolní, kde mají ošklivé a rozpadlé nádraží.

+5/0
29.8.2017 12:50

J22a39n 23C32e76p19e57k 1904386400

Jinak mě samosebou těší, že se konečně ledy hnuly.

+1/0
29.8.2017 12:50

P86e32t78r 74D82r86a29p34a10l 3645498343805

tak třeba Lipník fakt není velkoměsto

+1/0
29.8.2017 13:09
Foto

B34o47h20u32m30i90l 76P81r46o45c61h20á37z73k88a 9102199594590

Vyšák podle nových norem už nádr. být nemůže, bo je v zatáčce. A tu budovu koupil soukromník, který čeká, až to spadne, aby nemusel platit drahou rekonstrukci, ale mohl oko Pražana i návštěvníka oblažit nějakým sklobetonovým skvostem :)

+15/0
29.8.2017 12:53

J46a83k33u10b 63S36t29a59n10ě76k 8900266384571

Teď jsem chtěl napsat, že budova už dávno není nai ČD ani SŽDC.

+11/0
29.8.2017 12:59

F89r87a51n51t70i46š68e17k 49K20u49l41d39a31n 5766917604214

Dráha nemá zatáčky! Dráha má oblouky a přímé.....

0/0
29.8.2017 13:06

M64a39r74c30e87l 62M86o32s65e63r 5563325461676

Jo, tak ten Vyšehrad je katastrofa, nedávno jsem se tam ocitnul, rozpadající se budova, asi ma i historickou hodnotu, zarostlé okolí, vlaky tam asi nestaví. Poházené injekční stříkačky, exkrementy, odpadky. Také jsem zaznamenal zřejmé pokusy o zcizování kabelů, (rozhrabané zemní kanály). Kousek od toho je velký hotel, spousta cizinců, ti si tohle fotili. Fakt jsem se styděl, i když v Praze nebydlím;-€

+1/0
29.8.2017 13:06

M69a92r97t26i97n 21K67y18p87r 2102255254594

Budova žst.Vyšehrad není majetkem SŽDC, ale firmy RailCity Vyšehrad s.r.o. jak se dá snadno zjistit v katastru nemovitostí. Takže zaprvé nevím, proč by stav budovy jiného vlastníka měl být ostudou SŽDC a za druhé proč by SŽDC mělo dávat peníze do cizí budovy.

+9/0
29.8.2017 13:23

T53o85m87á30š 77D10r98m64o26l91a 4604231313632

Pane Charypar dobrý den! Vyšehradské nádraží bylo již před řadou let původním majitelem, Českými drahami, prodáno a není tedy ve správě SŽDC. Drmola

+2/0
29.8.2017 21:51

M18a58t45ě51j 85K62o27n93v70a61l82i92n44a 8229535703

Nevím nevím, ale ty ceny rekonstrukcí nádraží mě přijdou vcelku nízké. Např. v České Lípě stála rekonstrukce nádraží včetně kolejí přes mld Kč, což je více než kolik je plánováno na pražské hlavní nádraží....

Napadají mě dvě příčiny. Buď bylo nádraží v České Lípě rekordně předražené, nebo se plánuje u ostatních nádraží pouze kosmetická úprava bez výraznějšího zvýšení komfortu pro cestující...

0/0
29.8.2017 12:20

J73a73k89u68b 92S58t26a26n15ě30k 8140486884561

Toto se týká pouze rekonstrukce budov a prostor pro cestující, bez technického zázemí (myslím koleje a tak).

+6/0
29.8.2017 12:25

J88a75n 70C87e72p38e18k 1934256350

Tuším, že to tak skutečně je jak píšete. Strhnout omítku, udělat podlahy, nahodit, nová okna a střecha, to zas nejsou tak drastické náklady. Koleje se asi započítávají pak do kompletních rekonstrukcí větších úseků.

+2/0
29.8.2017 12:52

J13a89k54u21b 20S74t55a34n21ě60k 8450666964971

Je to tak, proto se to přesouvalo do majetku SŽCD, kvůli dotacím a státní podpoře (tu srandu platí stát a pumpovat peníze do ČD byl problém, jelikož přeci máme konkurenci v dopravě a EK se to nelíbilo). Projekt má z nádraží udělat místo, kde se cestující nebude bát posadit. Proti tomu nic nemám, jen se bojím, aby po rekonstrukci za 8mld, jako již tradičně v ČR, nenásledovala privatizace, která vynese 4mld.

+2/0
29.8.2017 12:57
Foto

M31a18r74u52š51k50a 64S16t76e84r57n50o56v77á 3190620162456

Hlavně Budějce to je strašná ostuda :'(

0/0
29.8.2017 12:18

Najdete na iDNES.cz