Diskuse k článku

Vaše kufry dorazí za tři dny, oznámil Travel Service cestujícím

Po zpožděných odletech z Itálie a Egypta před deseti dny řeší dopravce Travel Service další nepříjemnost. Většině ze 180 cestujících, kteří přiletěli v úterý z dovolené na Kanárských ostrovech, nedorazily kufry. Dopravce je očekává v pátek a bude je klientům rozvážet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i63c69h60a46l 72M72i56l85l71e82r 9606592519362

pred 2 mesici letel syn coby trener s velkou vypravou sportovcu do Izraele. Prestupovali v HongKongu na letadlo El Al, kde meli mit na prestup 2 1/2 hodiny. Jejich letadlo z Australie ale melo pul hodiny zpozdejni a protoze El Al vyzaduje delsi dobu pred odletem na prisnejsi osobni prohlidky a kontrolu zavazadel, jen cast kufru mohla byt nalozena a priletela se sportovci. Alespon 60 z nich zadna zavazadla nedostalo. Navic nekolik hodin na to zacinal sabes a to znamenalo, ze dalsi spojeni El Al z Hong Kongu prileti az za 48 hodin.

Syn je zvykly cestovat s nejakym nahradnim oblecenim v prirucnim zavazadle plus omezenym mnozstvim toaletnich potreb, takze aspon mel do ceho se prevleknout, ale nekteri jeho sverenci na tom byli hur. Vedeni tymu jim dalo podle potreby nahradni trika z tymove uniformy a vsichni zpozdenim zavazadel postizeni dostali nejake ty sekely aby si dokoupili par veci. Nastesti byli ubytovani v hotelu primo nad obchodnim strediskem, kde par obchodu melo otevreno behem sabesu!

Vedeni vypravy pak dostalo nahradu od aerolinky a z tymove cestovni pojistky.

0/0
4.9.2017 18:44

M32i25r51o49s34l94a49v 47K17o36n45e38c40n51y 2509211426768

Cestovat přes Izrael nemůže normální člověk....

0/0
6.9.2017 6:47

M61i89c74h22a23l 66M44i62l52l60e88r 9756652749442

normalni clovek si nejdriv precte co se pise a bude se to snazit pochopit, nez odpovi.

Normalni clovek take pochopi, ze cestovat napr. letos do Izraele je ve sve podstate o kus bezpecnejsi, nez cestovat do Parize, Londyna, Barcelony......

0/0
6.9.2017 8:06

J37a10r83o94s35l22a83v 64B26e62n33e11š 2446429158458

Chce to změná jména společnosti: Travel ser více.

0/0
4.9.2017 7:57

J59a49k82u97b 61F61e20i11f84a15r 7709519886589

Travel Service očividně maximalizuje zisk na úkor cestujících a kvality služeb, to je evidentně u nich na posledním místě.

Pochopím, že se kufry zpozdí u cesty, kde je více přestupů, z USA se mi to stalo 2x.

Ale v případě charteru to je jedině a pouze šlendrián.

Řešení? Nelétat s nimi.

+4/0
31.8.2017 10:51

R41i69c69h92a13r51d 65V26a17v64r77d34a 3581586899659

V tomto případě to spíše vypadá, že zavazadla nebyla naložena z důvodu překročení max. vzletové hmotnosti. Co však bylo místo zavazadel přepravováno bůh ví.

0/0
3.9.2017 18:47

M10i29c46h25a38e35l 82K76o82n75e88č81n20ý 6292503419749

Travel Service je nejhorší společnost se kterou jsem kdy letěl a to už jsem letět s kde kým.Rv

+3/0
31.8.2017 7:33

Z67d31e62n40ě51k 38K62o78r43f 8426288307363

Naprosty souhlas

+1/0
31.8.2017 8:20

J12i60ř21í 28N14o51v14á73k 1294163867918

Řeknu to asi tak - Trouble Service pravděpodobně využil nosnost letadla pro jiné účely, než pro zavazadla svých cestujících.

+5/0
30.8.2017 23:33

M19a37r61e83k 16T86u23r45n59o90v37e36c 7345582900836

Přesně to mě jako první napadlo, když jsem ten článek četl. Copak asi tak lukrativního z těch Kanárů vezli? :-)

A zrovna oni, u kterých je normální limit jen 15 kg místo 20 kg. Zajímavé je, že tam ty lidi dovezli i s kufry (které mohly být ještě o nějaký ten řízek a paštiku těžší) a zpátky už se to najednou nevejde?

+3/0
31.8.2017 0:07

P45a94v92e64l 56Z55a72t38l70o90u24k98a36l 1116479248755

Vtipné je, že SmradWings má snížený limit 1x15 kg na osobu, zatímco většina klasických dopravců má 1x23kg. A SmradWings se již nějakou dobu ohrazuje, aby byl označován jako lowcosty. A má pravdu, alespoň co se týče cen letenek.

+6/0
30.8.2017 22:51

A48n41t10o11n94i37n 54K14a83d76l20c32e83k 9932559591306

Ja uz cekam v Chicagu na kufr z Air Berlin uz 10 dni! Ten prvni se ukazal po 4 dnech. Air Berlin no more!

+1/0
30.8.2017 22:22

L37u34b22o32š 45M63a63š32í22n 9249716247188

Hladolet Travel teď létá i bez zavazadel cestujících.

+4/0
30.8.2017 19:41

T57o53m22á60š 85H26o89r81á50k 8660475596719

Tak pořád lepší čekat na kufry cestou z dovolené, než cestou na dovolenou.

+6/0
30.8.2017 19:19

M78i61r15o85s95l67a48v 15Z73i23k12m53u13n76d 6468772817228

Na odškodnění sice nemají nárok dle přepravní smlouvy, ale otázka je, zda by nemohli vymáhat soudní cestou nemajetkovou újmu ... lze-li po cestovce - ta v tomto případě za nic nemůže - vymáhat slevu (odškodně) za "zkaženou dovolenou", tak proč totéž nevymáhat na dopravci ... Přetížení letadla je docela zvláštní důvod, čím by bylo letadlo přetíženo ? Každý cestující má "volná" kila, za nadváhu si nechá dopravce zaplatit. Nebo té nadváhy bylo tolik ? Pak by měla být vyřazena zavazadla nadváhu a ponechána limitní.

Proč dopravce neposlal pro zbylá zavazadla jiné letadlo ? Za 3 dny nebude letadlo přetíženo. Dopravce ušetřil a o tento "zisk" by se měl spravedlivě rozdělit s poškozenými.

+4/0
30.8.2017 17:54

J81i89ř74í 29K66ü19h33r 2180396690486

Vymáhat lez vše, otázka na kolik úspěšně.

̈Proti ̈zpoždění letu se lze pojistit stejně tak jako na zpoždění zavazadel.

+1/0
30.8.2017 19:54

M86a66r74t71i72n 84N12e27p36l 4284132746138

Když zde byl nedávno článek o zpoždění letu Travel Service, tak jsem společnost bránil, že technické problémy může mít (a má) letadlo každé společnosti. Byl jsem za tento názor hromadně vymínusován, protože Travel Service je přece špína a basta.

Tentokrát musím napsat, že postup Travel Servicu je ostudný. Nejde o to, že se někde zdrží či zapomenou kufry, to se může stát (a stává) každé společnosti a většinou za to daná společnost ani nemůže (chybují zaměstnanci letiště). V tomto případě ale Travel Service velmi pravděpodobně nabral cenově výhodné cargo, ačkoliv věděl, že to bude za cenu toho, že nenaloží zavazadla cestujících. A to je hoooodně ubohé a neseriozní. Jak tak čtu diskusi, je mi jasné, že bude následovat další vymínusování.

Vždy jsem TS hájil, ale tohle je vážně svinstvo. Nesrovnatelné se zpožděním či nějakou menší nehodou (nic z toho nedělá společnost z vlastní vůle). TS těží z toho, že u nás v charterech v podstatě není žádná konkurence. Spousta Čechů neumí cizí řeč, takže musí k moři s českou CK, a to se rovná Travel Service....pokud nepojedou busem, což třeba zrovna na ty Kanáry není ideální volba.

+23/0
30.8.2017 17:03

V83á40c20l17a82v 49Z53e14l67i54n64k69a 2962580943952

Tak za tohle vám snad nikdo se zdravým rozumem mínus dát nemůže. A pokud jde o postup TS, tak ten by měl být na pořádně mastnou pokutu a v případě opakování na sebrání licence. Najde se 1000 a jeden způsob, jak takovéto svévolně zpožděné dopravení zavazadla může někomu pěkně zkomplikovat život anebo způsobit finanční újmu.

+5/0
30.8.2017 17:22

M61a87r38t77i66n 85Š55u36l80c 2397919440605

Každý cestující je ped cestou povinen se seznámit s pravidly pro přepravu. A tam se dočte, že zavazadlo se dopravuje zpravidla stejným letadlem, ale nemusí to tak být. Cestující byl tedy informován předem a není důvod, aby TS dostával pokutu. Provozní podmínky přepravu zavazadel neumožnily. Stát se to může.

0/−5
30.8.2017 18:17

J55i93ř78í 24N71o44v36á98k 1264343887268

Pokud TS využil nosnost letadla k jiným účelům a nikoliv k přepravě zavazadel cestujících, tak je to lumpárna.

+6/0
30.8.2017 23:38

J43a28n22a 20M12e74r35o16p30e 7738399737969

Díky za osvětlení, jak se vlastně může stát, že se zavazadla lidí "nevejdou" do letadla (a v pátek se vejdou). To, že zavazadla nedorazí, to je asi docela časté, ale zpravidla se to děje při přestupech, zaráželo mě, proč při přímém letu (bez ohledu na to, že s tímto prostě cestující musí počítat v podstatě vždy a dole nemít věci, které bude nutně potřebovat).

+1/0
30.8.2017 17:42

M45a96r83i83a35n52a 56K19r52á21s59n85á 7540347237671

Jenomže palubní zavazadlo je váhově a rozměrově limitováno a nesmíte mít sebou tekutiny, ostré předměty (manikůra např.) a spoustu jiného. A když letím z dovolené domů, tak to asi není o potřebě, ale spíš o trvanlivosti obsahu kufru;-)

0/0
30.8.2017 18:00

M96a45r62t49i61n 32Š66u42l26c 2777649660375

V zapsaném zavazadle nesmí cestující přepravovat předměty podléhající rychlé zkáze, léky, peníze, kreditní karty, cenné a umělecké předměty, šperky a předměty z drahých kovů, klíče, cenné papíry, akcie nebo dluhopisy, obchodní dokumenty, pasy či jiné identifikační doklady, nosiče dat, elektronické přístroje (walkman, CD přehrávač, fotoaparát, videokamera, MP3, mobilní telefon, přenosný počítač atd.) včetně příslušenství.

Takže pokud to tam přepravuje a kufr nepřiletí včas, je to prostě smůla.

+1/0
30.8.2017 18:21

R39a81d63e14k 27P36l47a51ň24a89n81s42k17ý 3896165619330

Než letět s Travel Servicem, tak raději nikam.

+1/−1
30.8.2017 16:56

M56i49r21o47s33l38a75v 34M45i22č39á51n 5669578870899

aby nedošlo k přetížení letadla......to letěli práškovacím dvouplošníkem?

+9/0
30.8.2017 16:50

R23o39m95a80n 37C97e75r26n81y 5543807160531

no jo, nelze chtít dovolenou za 8.000 ve kvalitě za 100.000 :-)

+2/−6
30.8.2017 16:47

V42á60c79l91a31v 24Z55e88l15i53n86k78a 2812230173102

To je úplně jedno. Za nějakou cenu nabízejí nějaké služby a ty svévolně nedodrželi. A to by mělo být patřičně oceněno klidně i u soudu, aby si tohle nějaký pan manažer příště rozmyslel.

+2/0
30.8.2017 17:26

P56a42v93e52l 35S76e76n65f52t 1298502446315

Tak se s tím smiřte. TS místo vašich kufrů zvolil výnosnější náklad.

+13/0
30.8.2017 16:37

O51n82d94r28e90j 79K78u71r74c 7357727430915

Výnosnější náklad? To máte pravdu, taky tam mohli nechat část cestujících..;-). Takhle jen o 3 dny později budou mít špinavé plavky..

+3/−1
30.8.2017 16:40

V85á18c12l54a84v 68Z26e34l21i86n63k28a 2642820233492

Ale houbeles nechat cestující. Na 99% prostě nějaký manažerský ksindl rozhodl nabrat jiné výnosnější kargo a na zavazadla se vykašlat smlouva nesmlouva. Bohužel naše soudy stále neumějí takovéto "podnikání" ocenit tak, aby si na to příště nechali zajít chuť.

+6/0
30.8.2017 17:24

O11n72d20r66e63j 69K91u60r89c 7437377380815

Travel Service udělá měsíčně cca 6000 - 7000 letů... A jednou nepřiletí kufry a je z toho národní tragédie, pomalu s videem výpovědí svědků...R^R^

+10/−9
30.8.2017 16:37

K16a30r18e43l 68T89r56o50n73n65e75r 2156264710174

V branži cestovek a leteckých společností teď letí vtip, že majitel TS Šiméně nakupuje letadla na vrakovišti v Polsku.

Pomalu bych tomu věřil, moje poslední cesta bylo letadlo patřící TS dost "vybydlené"

+4/0
30.8.2017 16:33

H64o72n25z94a 57B34o34b10u33l34a 9536259263509

S TS uz nikdy. Letel jsem s nimi 2x a vzdy byl problem. Navic ta neochota personalu, to si klidne necham ujit.

+4/0
30.8.2017 16:32

J63a51r40o86s52l14a65v 54D83o94š92e66k 7989368174444

Babiš chce koupit nějaký aerolinky? No protože se tady fluše každý den na travel service?

+9/−7
30.8.2017 16:15
Foto

J46i97ř83í 95K27r28á42k79o56r81a 9309833

Přesně to mě taky napadlo.

+3/−3
30.8.2017 16:19

P18e25t73r 40N98o20v24o45t27n73y 1661500191

Když radši vezmou nějaké cargo za pěkné love, vždyť přece normální kaštani si na kufry počkají 3 dny. Tak co by si noviny neflusly. Stejně je to na popud některého z cestujících.

+1/0
30.8.2017 16:37

T87o29m12á90š 35H97e91r88t72i16g 4270416535465

Když je bude chtít tak si je ukradne.

0/0
30.8.2017 22:33

J96a17r94d32a 45W69o75l78f 8285357986264

Já jsem s Travel Service letěl do Egypta a zpět. Všechno v pohodě, jen u jednoho ze čtyř kufrů byla v Africe uloméná podpěrná nožka z plastu. Ani jsem to nereklamoval protože je mi jasný, že každej kufr nemůže mít chůvu a ty dopravní pásy se s tím taky moc nemažou. Mám ale v baráku dílnu, tak si udělám podpěru z hliníku a je to nafurt. Když jim ale ty kufry dovezou až domů, tak se vlastně nic neděje. Každá daleká cesta je tak trochu riziko a něco nepříjemného se může přihodit.

+5/−4
30.8.2017 16:06
Foto

P92e97t43r 71D41v42o86ř38á97k 4409889311838

Letecka spolecnost za to nemuze. Letadlo ma maximalni vzletovou hmotnost. Velitel letadla zodpovida za jeji neprekroceni. Namisto nenalozeni zavazadel mohli vzit mene paliva a udelat cestou mezipristani na dotankovani, ale to by dovolena nestala 8000 korun. Travel je normalni podnikatel a nemuze dotovat, ze kazdy cestujici tahne pul tuny zavazadel.

+8/−14
30.8.2017 15:57

M49i82l64a35n 80N98o89v39o44t85n97y 4666177344667

Za nadměrnou váhu zavazadla si dopravce samozřejmě nauctuje poplatky, nic nedotuje. Takže ano, může za to letecká společnost.

+8/0
30.8.2017 15:59

J20a13k25u51b 61M59i76k61u84l41a55c54e95k 8747971657714

tak to vypada kdyz si nekdo mysli ze je ekonomie nad fyzikalnima zakonama

+5/−7
30.8.2017 16:01
Foto

P46e98t40r 31D85v63o98ř50á16k 4679499691788

Vetsi vahu do letadla nenacpete ani za miliardu. Mezipristani je draha zalezitost, plus posadka by byla pres casovou normu, tzn. vymena posadky pri mezipristani, coz by byly znacne vicenaklady. Dovolena by pak byla o nekolik tisic drazsi.

+3/−5
30.8.2017 16:12

J44o41s36e67f 93K38u13b49e13š 7578298703388

Vyšší váha letadla s velkou pravděpodobností není v daném případě daná koupáky (předpokládám větší než průměrné procento dětí mezi pasažéry, navíc hmotnost pasažérů se bere průměrem - letadlo se fyzicky neváží) ani jejich zavazadly. Z 95% vzal QS nějaké komerčně zajímavé cargo a tím zvýšil vzletovou hmotnost. Při uspořádání sedaček pro koupáky (max. lidí do minima prostoru, neexistující 1st / business) té rezervy zas tak moc není Jinak máte pravdu, řešit to mezipřistáním teoreticky lze, ale ekonomicky to nedává smysl.

+7/0
30.8.2017 16:22

O10n50d68r68e72j 19K29u73r84c 7127107120885

Každé letadlo se fyzicky váží jednou za určitý časový úsek... Vygooglete si co je to MTOW, MZFW, a Payload. Když si to dáte do obrázků, tak na vás vyjede i pěkný obrázek, jakými všemi váhami se nakládka letadla řídí a co vše se nesmí přesáhnout. Pěkný studijní večer ;-)

+2/−1
30.8.2017 16:49

J62o21s90e24f 58K33u74b62e98š 7498408153758

Rád, díky, žiju v bludu, že se průměruje muž na 88kg, žena na 70kg a dítě na 35kg.

0/0
30.8.2017 17:06

J73a75k46u23b 60Š44a90f92a69n64d32a 7145767581101

A co to má společného s okamžitou hmotností s pasažéry? Nic. Váží se kufry ale pasažéři ne. Přesnou okamžitou hmotnost letadla tedy neznáte.

+1/0
30.8.2017 17:15

O73n40d56ř71e51j 11Š70i19m44e28k 5203272737838

Jak byla? Cestujici zaplatili predem. Nikoho nezajima, ze by to travel service stalo vic. Je to problem poskytovatele sluzby, ne zakazniku... travel garantoval, ze si zakaznici mohou vzit zavazadla o urcite vaze. Garantem neni previ cestujici! Nesnazte se to jakkoliv hazet na zakazniky, co zaplatili cenu, kterou nasmlouval Travel s cestovkami!

+8/0
30.8.2017 16:23

J37o53s60e47f 39K23u59b63e17š 7388498373288

ono je to celé malinko složitější. letecká přeprava je velmi konkurenční business a podobné z pohledu občasného cestujícího "nepochopitelné prasárny" dělají prakticky všechny letecké společnosti. Nijak nehájím QS, naopak, nesnáším je, jen poctivě říkám, že se v tomto případě zachovali stejně jako by se zachovalo 85% společností. Přebookované lety (minimálně v turistické třídě, v 1st a business asi tak často ne) jsou např. standard i u renovovaných leteckých společností, ono se jim prostě vyplatí uhradit několik set EUR náhradu člověku, který neodletěl než létat s menším vytížením. A že QS naložil místo části kufrů cestujících ekonomicky zajímavé cargo? To je také běžné, prostě jim ekonomicky vyšlo lépe vydělat na cargu a uhradit vyšší náklady za přepravu části zavazadel (minimálně je budou muset každému cestujícímu dopravit až domů). Nelíbí se mi to, ale taková je prostě realita. Buď ji budu akceptovat a bude létat s QS, a lowcosty nebo ne a můžu si zaplatit business linkou, ale pak za letenku nezaplatím 4000, ale 80 000. Moje volba.

+4/−1
30.8.2017 16:33

O69n72d80ř90e67j 72Š86i60m34e61k 5943102307388

Tady o volbe neni zadna rec. TS ma monopol na tajezdy a zakaznici nemaji mnohdy moznost su vybrat leteckou spolecnost, protoze zajezdy maji lety nasmlouvane cestovky rok dopredu. V cene zajezdu je let a garance vahy zavazadla. Zatim co jine cestovky kompenzuji, v pripade Vami popsanych pripadu, spozdene doruceni zavazadel, tak TS si dela z lidi srandu. Problemem jsou nedostatecna pravidla chovani takovychto spolecnosti k zakaznikum. Zakaznici by meli mit vetsi prava ochrany. Zakonik resi kazdou prkotinu pri reklamaci zbozi, ale k zajezdum je az moc benevoletni. Potom takovehle spolecnosti mohou vy... se zakazniky!

+2/0
30.8.2017 16:39

P30a84v71l38a 37H86r91a73d66i55l46o17v40a 3367351741974

Pokud si kupujete standardizovany zajezd u CK, tak si opravdu nemuzete vybirat aerolinky. Vsak muzete zaplatit dvojnasobek a letet v byznys u letecke spolecnosti dle Vaseho prani ;-)

+1/0
30.8.2017 16:43



Najdete na iDNES.cz