Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vaše kufry dorazí za tři dny, oznámil Travel Service cestujícím

Po zpožděných odletech z Itálie a Egypta před deseti dny řeší dopravce Travel Service další nepříjemnost. Většině ze 180 cestujících, kteří přiletěli v úterý z dovolené na Kanárských ostrovech, nedorazily kufry. Dopravce je očekává v pátek a bude je klientům rozvážet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i87c26h60a23l 51M76i51l16l79e92r 9936942459852

pred 2 mesici letel syn coby trener s velkou vypravou sportovcu do Izraele. Prestupovali v HongKongu na letadlo El Al, kde meli mit na prestup 2 1/2 hodiny. Jejich letadlo z Australie ale melo pul hodiny zpozdejni a protoze El Al vyzaduje delsi dobu pred odletem na prisnejsi osobni prohlidky a kontrolu zavazadel, jen cast kufru mohla byt nalozena a priletela se sportovci. Alespon 60 z nich zadna zavazadla nedostalo. Navic nekolik hodin na to zacinal sabes a to znamenalo, ze dalsi spojeni El Al z Hong Kongu prileti az za 48 hodin.

Syn je zvykly cestovat s nejakym nahradnim oblecenim v prirucnim zavazadle plus omezenym mnozstvim toaletnich potreb, takze aspon mel do ceho se prevleknout, ale nekteri jeho sverenci na tom byli hur. Vedeni tymu jim dalo podle potreby nahradni trika z tymove uniformy a vsichni zpozdenim zavazadel postizeni dostali nejake ty sekely aby si dokoupili par veci. Nastesti byli ubytovani v hotelu primo nad obchodnim strediskem, kde par obchodu melo otevreno behem sabesu!

Vedeni vypravy pak dostalo nahradu od aerolinky a z tymove cestovni pojistky.

0/0
4.9.2017 18:44

M41i88r65o22s55l53a80v 27K88o18n18e22c46n20y 2979601156818

Cestovat přes Izrael nemůže normální člověk....

0/0
6.9.2017 6:47

M75i52c54h79a22l 56M49i56l12l45e91r 9436252189292

normalni clovek si nejdriv precte co se pise a bude se to snazit pochopit, nez odpovi.

Normalni clovek take pochopi, ze cestovat napr. letos do Izraele je ve sve podstate o kus bezpecnejsi, nez cestovat do Parize, Londyna, Barcelony......

0/0
6.9.2017 8:06

J10a94r77o95s61l37a43v 44B43e34n42e67š 2396689688948

Chce to změná jména společnosti: Travel ser více.

0/0
4.9.2017 7:57

J43a88k62u20b 85F35e60i75f19a71r 7979509456349

Travel Service očividně maximalizuje zisk na úkor cestujících a kvality služeb, to je evidentně u nich na posledním místě.

Pochopím, že se kufry zpozdí u cesty, kde je více přestupů, z USA se mi to stalo 2x.

Ale v případě charteru to je jedině a pouze šlendrián.

Řešení? Nelétat s nimi.

+4/0
31.8.2017 10:51

R54i91c10h92a46r24d 29V63a53v54r41d17a 3211556799879

V tomto případě to spíše vypadá, že zavazadla nebyla naložena z důvodu překročení max. vzletové hmotnosti. Co však bylo místo zavazadel přepravováno bůh ví.

0/0
3.9.2017 18:47

M20i86c42h49a57e53l 61K97o42n74e43č11n86ý 6882393919989

Travel Service je nejhorší společnost se kterou jsem kdy letěl a to už jsem letět s kde kým.Rv

+3/0
31.8.2017 7:33

Z18d78e49n67ě45k 32K54o74r78f 8446188777773

Naprosty souhlas

+1/0
31.8.2017 8:20

J23i15ř95í 30N61o20v18á94k 1764113397118

Řeknu to asi tak - Trouble Service pravděpodobně využil nosnost letadla pro jiné účely, než pro zavazadla svých cestujících.

+5/0
30.8.2017 23:33

M59a71r79e27k 76T64u24r48n18o13v75e39c 7305732640866

Přesně to mě jako první napadlo, když jsem ten článek četl. Copak asi tak lukrativního z těch Kanárů vezli? :-)

A zrovna oni, u kterých je normální limit jen 15 kg místo 20 kg. Zajímavé je, že tam ty lidi dovezli i s kufry (které mohly být ještě o nějaký ten řízek a paštiku těžší) a zpátky už se to najednou nevejde?

+3/0
31.8.2017 0:07

P73a78v18e53l 30Z63a60t37l14o66u36k28a83l 1136419778195

Vtipné je, že SmradWings má snížený limit 1x15 kg na osobu, zatímco většina klasických dopravců má 1x23kg. A SmradWings se již nějakou dobu ohrazuje, aby byl označován jako lowcosty. A má pravdu, alespoň co se týče cen letenek.

+6/0
30.8.2017 22:51

A65n85t60o73n57i11n 79K92a38d69l20c39e66k 9982879551306

Ja uz cekam v Chicagu na kufr z Air Berlin uz 10 dni! Ten prvni se ukazal po 4 dnech. Air Berlin no more!

+1/0
30.8.2017 22:22

L30u96b91o85š 80M94a20š52í22n 9209376957648

Hladolet Travel teď létá i bez zavazadel cestujících.

+4/0
30.8.2017 19:41

T14o71m97á29š 63H87o14r23á26k 8760385596909

Tak pořád lepší čekat na kufry cestou z dovolené, než cestou na dovolenou.

+6/0
30.8.2017 19:19

M93i50r97o47s66l47a72v 62Z81i43k85m32u84n89d 6498312447908

Na odškodnění sice nemají nárok dle přepravní smlouvy, ale otázka je, zda by nemohli vymáhat soudní cestou nemajetkovou újmu ... lze-li po cestovce - ta v tomto případě za nic nemůže - vymáhat slevu (odškodně) za "zkaženou dovolenou", tak proč totéž nevymáhat na dopravci ... Přetížení letadla je docela zvláštní důvod, čím by bylo letadlo přetíženo ? Každý cestující má "volná" kila, za nadváhu si nechá dopravce zaplatit. Nebo té nadváhy bylo tolik ? Pak by měla být vyřazena zavazadla nadváhu a ponechána limitní.

Proč dopravce neposlal pro zbylá zavazadla jiné letadlo ? Za 3 dny nebude letadlo přetíženo. Dopravce ušetřil a o tento "zisk" by se měl spravedlivě rozdělit s poškozenými.

+4/0
30.8.2017 17:54

J52i96ř72í 64K48ü41h46r 2440106500176

Vymáhat lez vše, otázka na kolik úspěšně.

̈Proti ̈zpoždění letu se lze pojistit stejně tak jako na zpoždění zavazadel.

+1/0
30.8.2017 19:54

M14a30r62t36i88n 11N69e53p74l 4534882336128

Když zde byl nedávno článek o zpoždění letu Travel Service, tak jsem společnost bránil, že technické problémy může mít (a má) letadlo každé společnosti. Byl jsem za tento názor hromadně vymínusován, protože Travel Service je přece špína a basta.

Tentokrát musím napsat, že postup Travel Servicu je ostudný. Nejde o to, že se někde zdrží či zapomenou kufry, to se může stát (a stává) každé společnosti a většinou za to daná společnost ani nemůže (chybují zaměstnanci letiště). V tomto případě ale Travel Service velmi pravděpodobně nabral cenově výhodné cargo, ačkoliv věděl, že to bude za cenu toho, že nenaloží zavazadla cestujících. A to je hoooodně ubohé a neseriozní. Jak tak čtu diskusi, je mi jasné, že bude následovat další vymínusování.

Vždy jsem TS hájil, ale tohle je vážně svinstvo. Nesrovnatelné se zpožděním či nějakou menší nehodou (nic z toho nedělá společnost z vlastní vůle). TS těží z toho, že u nás v charterech v podstatě není žádná konkurence. Spousta Čechů neumí cizí řeč, takže musí k moři s českou CK, a to se rovná Travel Service....pokud nepojedou busem, což třeba zrovna na ty Kanáry není ideální volba.

+23/0
30.8.2017 17:03

V32á37c21l96a77v 96Z63e90l81i85n85k62a 2272380123662

Tak za tohle vám snad nikdo se zdravým rozumem mínus dát nemůže. A pokud jde o postup TS, tak ten by měl být na pořádně mastnou pokutu a v případě opakování na sebrání licence. Najde se 1000 a jeden způsob, jak takovéto svévolně zpožděné dopravení zavazadla může někomu pěkně zkomplikovat život anebo způsobit finanční újmu.

+5/0
30.8.2017 17:22

M11a31r47t31i55n 77Š23u32l95c 2957889790765

Každý cestující je ped cestou povinen se seznámit s pravidly pro přepravu. A tam se dočte, že zavazadlo se dopravuje zpravidla stejným letadlem, ale nemusí to tak být. Cestující byl tedy informován předem a není důvod, aby TS dostával pokutu. Provozní podmínky přepravu zavazadel neumožnily. Stát se to může.

0/−5
30.8.2017 18:17

J68i47ř62í 72N70o42v20á29k 1494663127868

Pokud TS využil nosnost letadla k jiným účelům a nikoliv k přepravě zavazadel cestujících, tak je to lumpárna.

+6/0
30.8.2017 23:38

J48a32n88a 55M94e90r46o60p64e 7458449397559

Díky za osvětlení, jak se vlastně může stát, že se zavazadla lidí "nevejdou" do letadla (a v pátek se vejdou). To, že zavazadla nedorazí, to je asi docela časté, ale zpravidla se to děje při přestupech, zaráželo mě, proč při přímém letu (bez ohledu na to, že s tímto prostě cestující musí počítat v podstatě vždy a dole nemít věci, které bude nutně potřebovat).

+1/0
30.8.2017 17:42

M78a54r32i34a26n21a 89K94r25á21s70n24á 7870957397481

Jenomže palubní zavazadlo je váhově a rozměrově limitováno a nesmíte mít sebou tekutiny, ostré předměty (manikůra např.) a spoustu jiného. A když letím z dovolené domů, tak to asi není o potřebě, ale spíš o trvanlivosti obsahu kufru;-)

0/0
30.8.2017 18:00

M83a93r12t12i19n 94Š53u83l24c 2767759490225

V zapsaném zavazadle nesmí cestující přepravovat předměty podléhající rychlé zkáze, léky, peníze, kreditní karty, cenné a umělecké předměty, šperky a předměty z drahých kovů, klíče, cenné papíry, akcie nebo dluhopisy, obchodní dokumenty, pasy či jiné identifikační doklady, nosiče dat, elektronické přístroje (walkman, CD přehrávač, fotoaparát, videokamera, MP3, mobilní telefon, přenosný počítač atd.) včetně příslušenství.

Takže pokud to tam přepravuje a kufr nepřiletí včas, je to prostě smůla.

+1/0
30.8.2017 18:21

R66a15d67e26k 97P44l43a77ň56a91n72s33k26ý 3336215289400

Než letět s Travel Servicem, tak raději nikam.

+1/−1
30.8.2017 16:56

M17i94r16o22s79l50a41v 37M46i83č10á47n 5199488450499

aby nedošlo k přetížení letadla......to letěli práškovacím dvouplošníkem?

+9/0
30.8.2017 16:50

R82o58m15a13n 97C88e60r94n70y 5363127390771

no jo, nelze chtít dovolenou za 8.000 ve kvalitě za 100.000 :-)

+2/−6
30.8.2017 16:47

V91á71c42l65a83v 69Z79e42l98i85n64k35a 2882610603432

To je úplně jedno. Za nějakou cenu nabízejí nějaké služby a ty svévolně nedodrželi. A to by mělo být patřičně oceněno klidně i u soudu, aby si tohle nějaký pan manažer příště rozmyslel.

+2/0
30.8.2017 17:26

P39a47v52e36l 83S42e73n16f25t 1428272446205

Tak se s tím smiřte. TS místo vašich kufrů zvolil výnosnější náklad.

+13/0
30.8.2017 16:37

O50n53d48r12e58j 53K22u67r80c 7357787640165

Výnosnější náklad? To máte pravdu, taky tam mohli nechat část cestujících..;-). Takhle jen o 3 dny později budou mít špinavé plavky..

+3/−1
30.8.2017 16:40

V82á72c49l76a18v 37Z10e61l41i88n58k12a 2932580963362

Ale houbeles nechat cestující. Na 99% prostě nějaký manažerský ksindl rozhodl nabrat jiné výnosnější kargo a na zavazadla se vykašlat smlouva nesmlouva. Bohužel naše soudy stále neumějí takovéto "podnikání" ocenit tak, aby si na to příště nechali zajít chuť.

+6/0
30.8.2017 17:24

O50n50d51r45e31j 58K42u26r33c 7407177470755

Travel Service udělá měsíčně cca 6000 - 7000 letů... A jednou nepřiletí kufry a je z toho národní tragédie, pomalu s videem výpovědí svědků...R^R^

+10/−9
30.8.2017 16:37

K57a21r73e70l 76T59r11o65n47n33e89r 2446584190634

V branži cestovek a leteckých společností teď letí vtip, že majitel TS Šiméně nakupuje letadla na vrakovišti v Polsku.

Pomalu bych tomu věřil, moje poslední cesta bylo letadlo patřící TS dost "vybydlené"

+4/0
30.8.2017 16:33

H88o98n64z94a 24B40o40b83u36l29a 9836349393339

S TS uz nikdy. Letel jsem s nimi 2x a vzdy byl problem. Navic ta neochota personalu, to si klidne necham ujit.

+4/0
30.8.2017 16:32

J53a77r29o61s85l82a77v 84D40o26š98e94k 7709138264614

Babiš chce koupit nějaký aerolinky? No protože se tady fluše každý den na travel service?

+9/−7
30.8.2017 16:15
Foto

J11i72ř49í 77K36r33á74k22o32r44a 9279363

Přesně to mě taky napadlo.

+3/−3
30.8.2017 16:19

P46e51t92r 34N70o41v93o55t70n81y 1711360851

Když radši vezmou nějaké cargo za pěkné love, vždyť přece normální kaštani si na kufry počkají 3 dny. Tak co by si noviny neflusly. Stejně je to na popud některého z cestujících.

+1/0
30.8.2017 16:37

T14o67m47á94š 28H69e37r67t74i28g 4200846615965

Když je bude chtít tak si je ukradne.

0/0
30.8.2017 22:33

J29a12r16d38a 51W64o50l47f 8885337736344

Já jsem s Travel Service letěl do Egypta a zpět. Všechno v pohodě, jen u jednoho ze čtyř kufrů byla v Africe uloméná podpěrná nožka z plastu. Ani jsem to nereklamoval protože je mi jasný, že každej kufr nemůže mít chůvu a ty dopravní pásy se s tím taky moc nemažou. Mám ale v baráku dílnu, tak si udělám podpěru z hliníku a je to nafurt. Když jim ale ty kufry dovezou až domů, tak se vlastně nic neděje. Každá daleká cesta je tak trochu riziko a něco nepříjemného se může přihodit.

+5/−4
30.8.2017 16:06
Foto

P39e18t70r 90D28v11o22ř91á31k 4649379261148

Letecka spolecnost za to nemuze. Letadlo ma maximalni vzletovou hmotnost. Velitel letadla zodpovida za jeji neprekroceni. Namisto nenalozeni zavazadel mohli vzit mene paliva a udelat cestou mezipristani na dotankovani, ale to by dovolena nestala 8000 korun. Travel je normalni podnikatel a nemuze dotovat, ze kazdy cestujici tahne pul tuny zavazadel.

+8/−14
30.8.2017 15:57

M74i89l68a71n 32N81o49v19o43t73n52y 4636537304707

Za nadměrnou váhu zavazadla si dopravce samozřejmě nauctuje poplatky, nic nedotuje. Takže ano, může za to letecká společnost.

+8/0
30.8.2017 15:59

J45a66k78u24b 30M93i39k28u96l83a10c19e71k 8697751647744

tak to vypada kdyz si nekdo mysli ze je ekonomie nad fyzikalnima zakonama

+5/−7
30.8.2017 16:01
Foto

P88e34t75r 73D81v74o66ř50á34k 4259949441278

Vetsi vahu do letadla nenacpete ani za miliardu. Mezipristani je draha zalezitost, plus posadka by byla pres casovou normu, tzn. vymena posadky pri mezipristani, coz by byly znacne vicenaklady. Dovolena by pak byla o nekolik tisic drazsi.

+3/−5
30.8.2017 16:12

J36o74s79e50f 56K64u85b22e94š 7198448713718

Vyšší váha letadla s velkou pravděpodobností není v daném případě daná koupáky (předpokládám větší než průměrné procento dětí mezi pasažéry, navíc hmotnost pasažérů se bere průměrem - letadlo se fyzicky neváží) ani jejich zavazadly. Z 95% vzal QS nějaké komerčně zajímavé cargo a tím zvýšil vzletovou hmotnost. Při uspořádání sedaček pro koupáky (max. lidí do minima prostoru, neexistující 1st / business) té rezervy zas tak moc není Jinak máte pravdu, řešit to mezipřistáním teoreticky lze, ale ekonomicky to nedává smysl.

+7/0
30.8.2017 16:22

O87n32d72r76e48j 67K19u76r73c 7287537950625

Každé letadlo se fyzicky váží jednou za určitý časový úsek... Vygooglete si co je to MTOW, MZFW, a Payload. Když si to dáte do obrázků, tak na vás vyjede i pěkný obrázek, jakými všemi váhami se nakládka letadla řídí a co vše se nesmí přesáhnout. Pěkný studijní večer ;-)

+2/−1
30.8.2017 16:49

J91o21s72e95f 78K44u83b78e56š 7348388303238

Rád, díky, žiju v bludu, že se průměruje muž na 88kg, žena na 70kg a dítě na 35kg.

0/0
30.8.2017 17:06

J20a78k62u93b 25Š41a12f20a85n43d77a 7565757371351

A co to má společného s okamžitou hmotností s pasažéry? Nic. Váží se kufry ale pasažéři ne. Přesnou okamžitou hmotnost letadla tedy neznáte.

+1/0
30.8.2017 17:15

O49n62d55ř36e53j 92Š72i73m48e98k 5393102867918

Jak byla? Cestujici zaplatili predem. Nikoho nezajima, ze by to travel service stalo vic. Je to problem poskytovatele sluzby, ne zakazniku... travel garantoval, ze si zakaznici mohou vzit zavazadla o urcite vaze. Garantem neni previ cestujici! Nesnazte se to jakkoliv hazet na zakazniky, co zaplatili cenu, kterou nasmlouval Travel s cestovkami!

+8/0
30.8.2017 16:23

J41o96s43e56f 35K56u39b24e79š 7138228933528

ono je to celé malinko složitější. letecká přeprava je velmi konkurenční business a podobné z pohledu občasného cestujícího "nepochopitelné prasárny" dělají prakticky všechny letecké společnosti. Nijak nehájím QS, naopak, nesnáším je, jen poctivě říkám, že se v tomto případě zachovali stejně jako by se zachovalo 85% společností. Přebookované lety (minimálně v turistické třídě, v 1st a business asi tak často ne) jsou např. standard i u renovovaných leteckých společností, ono se jim prostě vyplatí uhradit několik set EUR náhradu člověku, který neodletěl než létat s menším vytížením. A že QS naložil místo části kufrů cestujících ekonomicky zajímavé cargo? To je také běžné, prostě jim ekonomicky vyšlo lépe vydělat na cargu a uhradit vyšší náklady za přepravu části zavazadel (minimálně je budou muset každému cestujícímu dopravit až domů). Nelíbí se mi to, ale taková je prostě realita. Buď ji budu akceptovat a bude létat s QS, a lowcosty nebo ne a můžu si zaplatit business linkou, ale pak za letenku nezaplatím 4000, ale 80 000. Moje volba.

+4/−1
30.8.2017 16:33

O15n77d94ř48e13j 16Š58i38m92e77k 5123752307478

Tady o volbe neni zadna rec. TS ma monopol na tajezdy a zakaznici nemaji mnohdy moznost su vybrat leteckou spolecnost, protoze zajezdy maji lety nasmlouvane cestovky rok dopredu. V cene zajezdu je let a garance vahy zavazadla. Zatim co jine cestovky kompenzuji, v pripade Vami popsanych pripadu, spozdene doruceni zavazadel, tak TS si dela z lidi srandu. Problemem jsou nedostatecna pravidla chovani takovychto spolecnosti k zakaznikum. Zakaznici by meli mit vetsi prava ochrany. Zakonik resi kazdou prkotinu pri reklamaci zbozi, ale k zajezdum je az moc benevoletni. Potom takovehle spolecnosti mohou vy... se zakazniky!

+2/0
30.8.2017 16:39

P14a23v93l84a 41H24r27a53d46i44l10o49v79a 3947351821524

Pokud si kupujete standardizovany zajezd u CK, tak si opravdu nemuzete vybirat aerolinky. Vsak muzete zaplatit dvojnasobek a letet v byznys u letecke spolecnosti dle Vaseho prani ;-)

+1/0
30.8.2017 16:43







Najdete na iDNES.cz