Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vaše kufry dorazí za tři dny, oznámil Travel Service cestujícím

Po zpožděných odletech z Itálie a Egypta před deseti dny řeší dopravce Travel Service další nepříjemnost. Většině ze 180 cestujících, kteří přiletěli v úterý z dovolené na Kanárských ostrovech, nedorazily kufry. Dopravce je očekává v pátek a bude je klientům rozvážet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i60c28h67a80l 50M90i68l46l56e31r 9766232699272

pred 2 mesici letel syn coby trener s velkou vypravou sportovcu do Izraele. Prestupovali v HongKongu na letadlo El Al, kde meli mit na prestup 2 1/2 hodiny. Jejich letadlo z Australie ale melo pul hodiny zpozdejni a protoze El Al vyzaduje delsi dobu pred odletem na prisnejsi osobni prohlidky a kontrolu zavazadel, jen cast kufru mohla byt nalozena a priletela se sportovci. Alespon 60 z nich zadna zavazadla nedostalo. Navic nekolik hodin na to zacinal sabes a to znamenalo, ze dalsi spojeni El Al z Hong Kongu prileti az za 48 hodin.

Syn je zvykly cestovat s nejakym nahradnim oblecenim v prirucnim zavazadle plus omezenym mnozstvim toaletnich potreb, takze aspon mel do ceho se prevleknout, ale nekteri jeho sverenci na tom byli hur. Vedeni tymu jim dalo podle potreby nahradni trika z tymove uniformy a vsichni zpozdenim zavazadel postizeni dostali nejake ty sekely aby si dokoupili par veci. Nastesti byli ubytovani v hotelu primo nad obchodnim strediskem, kde par obchodu melo otevreno behem sabesu!

Vedeni vypravy pak dostalo nahradu od aerolinky a z tymove cestovni pojistky.

0/0
4.9.2017 18:44

M43i38r39o61s81l47a48v 73K82o38n89e73c91n37y 2809591256908

Cestovat přes Izrael nemůže normální člověk....

0/0
6.9.2017 6:47

M79i68c22h46a62l 67M89i94l77l94e57r 9476842689312

normalni clovek si nejdriv precte co se pise a bude se to snazit pochopit, nez odpovi.

Normalni clovek take pochopi, ze cestovat napr. letos do Izraele je ve sve podstate o kus bezpecnejsi, nez cestovat do Parize, Londyna, Barcelony......

0/0
6.9.2017 8:06

J17a96r55o66s92l52a86v 44B76e89n77e16š 2586639878868

Chce to změná jména společnosti: Travel ser více.

0/0
4.9.2017 7:57

J40a39k95u53b 56F80e80i70f48a66r 7139529896359

Travel Service očividně maximalizuje zisk na úkor cestujících a kvality služeb, to je evidentně u nich na posledním místě.

Pochopím, že se kufry zpozdí u cesty, kde je více přestupů, z USA se mi to stalo 2x.

Ale v případě charteru to je jedině a pouze šlendrián.

Řešení? Nelétat s nimi.

+4/0
31.8.2017 10:51

R97i69c68h66a94r81d 24V65a72v14r45d91a 3321686559199

V tomto případě to spíše vypadá, že zavazadla nebyla naložena z důvodu překročení max. vzletové hmotnosti. Co však bylo místo zavazadel přepravováno bůh ví.

0/0
3.9.2017 18:47

M36i17c90h63a28e50l 40K21o49n36e35č16n10ý 6882983959189

Travel Service je nejhorší společnost se kterou jsem kdy letěl a to už jsem letět s kde kým.Rv

+3/0
31.8.2017 7:33

Z78d29e19n49ě62k 81K72o30r67f 8356608617343

Naprosty souhlas

+1/0
31.8.2017 8:20

J21i34ř61í 22N58o22v88á71k 1834663587288

Řeknu to asi tak - Trouble Service pravděpodobně využil nosnost letadla pro jiné účely, než pro zavazadla svých cestujících.

+5/0
30.8.2017 23:33

M40a68r74e24k 76T72u17r37n22o12v59e16c 7555532430706

Přesně to mě jako první napadlo, když jsem ten článek četl. Copak asi tak lukrativního z těch Kanárů vezli? :-)

A zrovna oni, u kterých je normální limit jen 15 kg místo 20 kg. Zajímavé je, že tam ty lidi dovezli i s kufry (které mohly být ještě o nějaký ten řízek a paštiku těžší) a zpátky už se to najednou nevejde?

+3/0
31.8.2017 0:07

P94a91v89e78l 85Z38a11t72l93o50u76k20a34l 1346229708895

Vtipné je, že SmradWings má snížený limit 1x15 kg na osobu, zatímco většina klasických dopravců má 1x23kg. A SmradWings se již nějakou dobu ohrazuje, aby byl označován jako lowcosty. A má pravdu, alespoň co se týče cen letenek.

+6/0
30.8.2017 22:51

A18n93t16o58n52i94n 28K32a48d32l61c28e16k 9672259501926

Ja uz cekam v Chicagu na kufr z Air Berlin uz 10 dni! Ten prvni se ukazal po 4 dnech. Air Berlin no more!

+1/0
30.8.2017 22:22

L78u92b86o71š 89M39a94š80í72n 9989626817128

Hladolet Travel teď létá i bez zavazadel cestujících.

+4/0
30.8.2017 19:41

T10o40m68á96š 60H46o83r27á10k 8730665406629

Tak pořád lepší čekat na kufry cestou z dovolené, než cestou na dovolenou.

+6/0
30.8.2017 19:19

M75i81r66o35s34l35a26v 55Z40i34k97m10u78n97d 6358842537428

Na odškodnění sice nemají nárok dle přepravní smlouvy, ale otázka je, zda by nemohli vymáhat soudní cestou nemajetkovou újmu ... lze-li po cestovce - ta v tomto případě za nic nemůže - vymáhat slevu (odškodně) za "zkaženou dovolenou", tak proč totéž nevymáhat na dopravci ... Přetížení letadla je docela zvláštní důvod, čím by bylo letadlo přetíženo ? Každý cestující má "volná" kila, za nadváhu si nechá dopravce zaplatit. Nebo té nadváhy bylo tolik ? Pak by měla být vyřazena zavazadla nadváhu a ponechána limitní.

Proč dopravce neposlal pro zbylá zavazadla jiné letadlo ? Za 3 dny nebude letadlo přetíženo. Dopravce ušetřil a o tento "zisk" by se měl spravedlivě rozdělit s poškozenými.

+4/0
30.8.2017 17:54

J45i30ř48í 91K92ü30h54r 2310406320926

Vymáhat lez vše, otázka na kolik úspěšně.

̈Proti ̈zpoždění letu se lze pojistit stejně tak jako na zpoždění zavazadel.

+1/0
30.8.2017 19:54

M15a35r56t19i23n 56N38e55p48l 4724452366718

Když zde byl nedávno článek o zpoždění letu Travel Service, tak jsem společnost bránil, že technické problémy může mít (a má) letadlo každé společnosti. Byl jsem za tento názor hromadně vymínusován, protože Travel Service je přece špína a basta.

Tentokrát musím napsat, že postup Travel Servicu je ostudný. Nejde o to, že se někde zdrží či zapomenou kufry, to se může stát (a stává) každé společnosti a většinou za to daná společnost ani nemůže (chybují zaměstnanci letiště). V tomto případě ale Travel Service velmi pravděpodobně nabral cenově výhodné cargo, ačkoliv věděl, že to bude za cenu toho, že nenaloží zavazadla cestujících. A to je hoooodně ubohé a neseriozní. Jak tak čtu diskusi, je mi jasné, že bude následovat další vymínusování.

Vždy jsem TS hájil, ale tohle je vážně svinstvo. Nesrovnatelné se zpožděním či nějakou menší nehodou (nic z toho nedělá společnost z vlastní vůle). TS těží z toho, že u nás v charterech v podstatě není žádná konkurence. Spousta Čechů neumí cizí řeč, takže musí k moři s českou CK, a to se rovná Travel Service....pokud nepojedou busem, což třeba zrovna na ty Kanáry není ideální volba.

+23/0
30.8.2017 17:03

V74á41c67l27a62v 21Z97e73l67i38n46k91a 2702810603212

Tak za tohle vám snad nikdo se zdravým rozumem mínus dát nemůže. A pokud jde o postup TS, tak ten by měl být na pořádně mastnou pokutu a v případě opakování na sebrání licence. Najde se 1000 a jeden způsob, jak takovéto svévolně zpožděné dopravení zavazadla může někomu pěkně zkomplikovat život anebo způsobit finanční újmu.

+5/0
30.8.2017 17:22

M13a92r13t32i50n 14Š76u88l85c 2327689780465

Každý cestující je ped cestou povinen se seznámit s pravidly pro přepravu. A tam se dočte, že zavazadlo se dopravuje zpravidla stejným letadlem, ale nemusí to tak být. Cestující byl tedy informován předem a není důvod, aby TS dostával pokutu. Provozní podmínky přepravu zavazadel neumožnily. Stát se to může.

0/−5
30.8.2017 18:17

J79i95ř18í 57N72o59v35á12k 1904193417588

Pokud TS využil nosnost letadla k jiným účelům a nikoliv k přepravě zavazadel cestujících, tak je to lumpárna.

+6/0
30.8.2017 23:38

J35a75n88a 64M47e41r94o26p51e 7548699237859

Díky za osvětlení, jak se vlastně může stát, že se zavazadla lidí "nevejdou" do letadla (a v pátek se vejdou). To, že zavazadla nedorazí, to je asi docela časté, ale zpravidla se to děje při přestupech, zaráželo mě, proč při přímém letu (bez ohledu na to, že s tímto prostě cestující musí počítat v podstatě vždy a dole nemít věci, které bude nutně potřebovat).

+1/0
30.8.2017 17:42

M67a96r51i80a94n93a 42K61r93á70s29n88á 7290207567581

Jenomže palubní zavazadlo je váhově a rozměrově limitováno a nesmíte mít sebou tekutiny, ostré předměty (manikůra např.) a spoustu jiného. A když letím z dovolené domů, tak to asi není o potřebě, ale spíš o trvanlivosti obsahu kufru;-)

0/0
30.8.2017 18:00

M30a93r60t53i96n 73Š25u22l51c 2547379510375

V zapsaném zavazadle nesmí cestující přepravovat předměty podléhající rychlé zkáze, léky, peníze, kreditní karty, cenné a umělecké předměty, šperky a předměty z drahých kovů, klíče, cenné papíry, akcie nebo dluhopisy, obchodní dokumenty, pasy či jiné identifikační doklady, nosiče dat, elektronické přístroje (walkman, CD přehrávač, fotoaparát, videokamera, MP3, mobilní telefon, přenosný počítač atd.) včetně příslušenství.

Takže pokud to tam přepravuje a kufr nepřiletí včas, je to prostě smůla.

+1/0
30.8.2017 18:21

R90a19d82e31k 89P74l18a53ň17a96n76s79k63ý 3636565989450

Než letět s Travel Servicem, tak raději nikam.

+1/−1
30.8.2017 16:56

M37i83r46o95s57l92a25v 26M22i51č84á10n 5369678510149

aby nedošlo k přetížení letadla......to letěli práškovacím dvouplošníkem?

+9/0
30.8.2017 16:50

R69o83m87a96n 97C53e12r12n50y 5323277800891

no jo, nelze chtít dovolenou za 8.000 ve kvalitě za 100.000 :-)

+2/−6
30.8.2017 16:47

V42á27c25l76a23v 69Z89e55l79i96n92k65a 2192470883172

To je úplně jedno. Za nějakou cenu nabízejí nějaké služby a ty svévolně nedodrželi. A to by mělo být patřičně oceněno klidně i u soudu, aby si tohle nějaký pan manažer příště rozmyslel.

+2/0
30.8.2017 17:26

P27a48v54e71l 19S78e74n58f11t 1908342806945

Tak se s tím smiřte. TS místo vašich kufrů zvolil výnosnější náklad.

+13/0
30.8.2017 16:37

O73n40d22r35e82j 94K36u18r85c 7657767950345

Výnosnější náklad? To máte pravdu, taky tam mohli nechat část cestujících..;-). Takhle jen o 3 dny později budou mít špinavé plavky..

+3/−1
30.8.2017 16:40

V72á90c31l87a59v 64Z93e84l12i76n54k71a 2202660683242

Ale houbeles nechat cestující. Na 99% prostě nějaký manažerský ksindl rozhodl nabrat jiné výnosnější kargo a na zavazadla se vykašlat smlouva nesmlouva. Bohužel naše soudy stále neumějí takovéto "podnikání" ocenit tak, aby si na to příště nechali zajít chuť.

+6/0
30.8.2017 17:24

O84n88d87r94e81j 49K84u66r82c 7247217800315

Travel Service udělá měsíčně cca 6000 - 7000 letů... A jednou nepřiletí kufry a je z toho národní tragédie, pomalu s videem výpovědí svědků...R^R^

+10/−9
30.8.2017 16:37

K61a70r58e46l 46T87r53o69n50n36e40r 2956914950844

V branži cestovek a leteckých společností teď letí vtip, že majitel TS Šiméně nakupuje letadla na vrakovišti v Polsku.

Pomalu bych tomu věřil, moje poslední cesta bylo letadlo patřící TS dost "vybydlené"

+4/0
30.8.2017 16:33

H49o25n25z36a 21B32o96b76u81l24a 9846869333489

S TS uz nikdy. Letel jsem s nimi 2x a vzdy byl problem. Navic ta neochota personalu, to si klidne necham ujit.

+4/0
30.8.2017 16:32

J73a48r82o71s32l40a28v 17D35o31š23e97k 7739588574914

Babiš chce koupit nějaký aerolinky? No protože se tady fluše každý den na travel service?

+9/−7
30.8.2017 16:15
Foto

J63i45ř50í 66K87r10á58k34o84r88a 9449603

Přesně to mě taky napadlo.

+3/−3
30.8.2017 16:19

P58e63t14r 94N11o52v67o72t61n77y 1761240931

Když radši vezmou nějaké cargo za pěkné love, vždyť přece normální kaštani si na kufry počkají 3 dny. Tak co by si noviny neflusly. Stejně je to na popud některého z cestujících.

+1/0
30.8.2017 16:37

T12o37m47á72š 48H84e78r38t31i51g 4810816855485

Když je bude chtít tak si je ukradne.

0/0
30.8.2017 22:33

J34a47r47d51a 83W56o75l66f 8185127716154

Já jsem s Travel Service letěl do Egypta a zpět. Všechno v pohodě, jen u jednoho ze čtyř kufrů byla v Africe uloméná podpěrná nožka z plastu. Ani jsem to nereklamoval protože je mi jasný, že každej kufr nemůže mít chůvu a ty dopravní pásy se s tím taky moc nemažou. Mám ale v baráku dílnu, tak si udělám podpěru z hliníku a je to nafurt. Když jim ale ty kufry dovezou až domů, tak se vlastně nic neděje. Každá daleká cesta je tak trochu riziko a něco nepříjemného se může přihodit.

+5/−4
30.8.2017 16:06
Foto

P88e28t50r 17D85v30o56ř63á59k 4619849841988

Letecka spolecnost za to nemuze. Letadlo ma maximalni vzletovou hmotnost. Velitel letadla zodpovida za jeji neprekroceni. Namisto nenalozeni zavazadel mohli vzit mene paliva a udelat cestou mezipristani na dotankovani, ale to by dovolena nestala 8000 korun. Travel je normalni podnikatel a nemuze dotovat, ze kazdy cestujici tahne pul tuny zavazadel.

+8/−14
30.8.2017 15:57

M19i15l39a17n 80N32o19v62o28t30n35y 4196927304477

Za nadměrnou váhu zavazadla si dopravce samozřejmě nauctuje poplatky, nic nedotuje. Takže ano, může za to letecká společnost.

+8/0
30.8.2017 15:59

J36a92k34u74b 66M59i66k38u30l44a30c34e27k 8357851487624

tak to vypada kdyz si nekdo mysli ze je ekonomie nad fyzikalnima zakonama

+5/−7
30.8.2017 16:01
Foto

P47e41t77r 26D67v85o85ř92á19k 4869689921408

Vetsi vahu do letadla nenacpete ani za miliardu. Mezipristani je draha zalezitost, plus posadka by byla pres casovou normu, tzn. vymena posadky pri mezipristani, coz by byly znacne vicenaklady. Dovolena by pak byla o nekolik tisic drazsi.

+3/−5
30.8.2017 16:12

J23o65s81e30f 70K35u86b27e35š 7428808833948

Vyšší váha letadla s velkou pravděpodobností není v daném případě daná koupáky (předpokládám větší než průměrné procento dětí mezi pasažéry, navíc hmotnost pasažérů se bere průměrem - letadlo se fyzicky neváží) ani jejich zavazadly. Z 95% vzal QS nějaké komerčně zajímavé cargo a tím zvýšil vzletovou hmotnost. Při uspořádání sedaček pro koupáky (max. lidí do minima prostoru, neexistující 1st / business) té rezervy zas tak moc není Jinak máte pravdu, řešit to mezipřistáním teoreticky lze, ale ekonomicky to nedává smysl.

+7/0
30.8.2017 16:22

O86n56d15r82e76j 78K66u86r76c 7257137790505

Každé letadlo se fyzicky váží jednou za určitý časový úsek... Vygooglete si co je to MTOW, MZFW, a Payload. Když si to dáte do obrázků, tak na vás vyjede i pěkný obrázek, jakými všemi váhami se nakládka letadla řídí a co vše se nesmí přesáhnout. Pěkný studijní večer ;-)

+2/−1
30.8.2017 16:49

J17o41s65e79f 89K73u96b17e77š 7478148553108

Rád, díky, žiju v bludu, že se průměruje muž na 88kg, žena na 70kg a dítě na 35kg.

0/0
30.8.2017 17:06

J97a31k37u15b 60Š93a31f79a38n79d19a 7425187111151

A co to má společného s okamžitou hmotností s pasažéry? Nic. Váží se kufry ale pasažéři ne. Přesnou okamžitou hmotnost letadla tedy neznáte.

+1/0
30.8.2017 17:15

O63n97d61ř12e79j 63Š93i31m47e44k 5683832767268

Jak byla? Cestujici zaplatili predem. Nikoho nezajima, ze by to travel service stalo vic. Je to problem poskytovatele sluzby, ne zakazniku... travel garantoval, ze si zakaznici mohou vzit zavazadla o urcite vaze. Garantem neni previ cestujici! Nesnazte se to jakkoliv hazet na zakazniky, co zaplatili cenu, kterou nasmlouval Travel s cestovkami!

+8/0
30.8.2017 16:23

J49o51s58e82f 77K57u39b81e26š 7318818983218

ono je to celé malinko složitější. letecká přeprava je velmi konkurenční business a podobné z pohledu občasného cestujícího "nepochopitelné prasárny" dělají prakticky všechny letecké společnosti. Nijak nehájím QS, naopak, nesnáším je, jen poctivě říkám, že se v tomto případě zachovali stejně jako by se zachovalo 85% společností. Přebookované lety (minimálně v turistické třídě, v 1st a business asi tak často ne) jsou např. standard i u renovovaných leteckých společností, ono se jim prostě vyplatí uhradit několik set EUR náhradu člověku, který neodletěl než létat s menším vytížením. A že QS naložil místo části kufrů cestujících ekonomicky zajímavé cargo? To je také běžné, prostě jim ekonomicky vyšlo lépe vydělat na cargu a uhradit vyšší náklady za přepravu části zavazadel (minimálně je budou muset každému cestujícímu dopravit až domů). Nelíbí se mi to, ale taková je prostě realita. Buď ji budu akceptovat a bude létat s QS, a lowcosty nebo ne a můžu si zaplatit business linkou, ale pak za letenku nezaplatím 4000, ale 80 000. Moje volba.

+4/−1
30.8.2017 16:33

O36n31d33ř71e87j 67Š43i18m26e44k 5333912167768

Tady o volbe neni zadna rec. TS ma monopol na tajezdy a zakaznici nemaji mnohdy moznost su vybrat leteckou spolecnost, protoze zajezdy maji lety nasmlouvane cestovky rok dopredu. V cene zajezdu je let a garance vahy zavazadla. Zatim co jine cestovky kompenzuji, v pripade Vami popsanych pripadu, spozdene doruceni zavazadel, tak TS si dela z lidi srandu. Problemem jsou nedostatecna pravidla chovani takovychto spolecnosti k zakaznikum. Zakaznici by meli mit vetsi prava ochrany. Zakonik resi kazdou prkotinu pri reklamaci zbozi, ale k zajezdum je az moc benevoletni. Potom takovehle spolecnosti mohou vy... se zakazniky!

+2/0
30.8.2017 16:39

P82a92v45l76a 26H15r40a86d31i36l63o59v71a 3337461761784

Pokud si kupujete standardizovany zajezd u CK, tak si opravdu nemuzete vybirat aerolinky. Vsak muzete zaplatit dvojnasobek a letet v byznys u letecke spolecnosti dle Vaseho prani ;-)

+1/0
30.8.2017 16:43







Najdete na iDNES.cz