Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Billboardy neodstraníme, zákon neporušíme. Vzdor provozovatelů trvá

Tisíce billboardů podél silnic nezmizí, přestože to od 1. září nařizuje zákon. Poutače odmítá odstranit Svaz provozovatelů venkovní reklamy. Ten v minulých dnech nahradil na řadě billboardů v zemi reklamy českými vlajkami. V odstraňování inzerce chce pokračovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S73t62a60n11i66s96l37a69v 21K82r72e38j79c57a61r 6297796963444

SPVR je bohatým podnikajícím subjektem! Pokud si může dovolit nahradit komerční sdělení reklamy nekomerční českou vlajkou . Je pravdou, že vlajka málokoho rozptyluje a odvádí pozornost, ale zároven nepřináší žádný zisk !! A pokud reklamservis nebude mít příjem zákazníků 12000kč + dph tak se může jít zaregistrovat na UP - i tak lze prezentovat vzdělání a podnikání. Kolik bude žalob na majitele reklamních bilbordů jež díky vlajkám neplní zaplacený účel ?

0/−1
1.9.2017 10:04

R61a57d20e59k 60H88o40r24a50k 4237497946415

Bylo by prosim mozne zaklepat na zada tem 17ti senatorum aby konecne prestali s analni speologii u provozovatelu reklamy? Chapu, ze takovy krok jim umoznuje zvysit si sve prijmy nad ramec statem vyplacene mzdy, ale zakon je 5 let v platnosti a oni budou 3 dny pred jeho nabytim resit co s tim? Paradoxne az ted je videt kolik bilboardu je kolem silnic, jejich redukce o 100% nebude na skodu a pokud je ve stejne velikosti umisti 250m od silnice udelaji tim sluzbu vsem ridicum.

+4/0
31.8.2017 16:26

I64v93a89n 39K45r31a83h12u72l65a 4583526905862

Je nutno ocenit přístup firmy JCDecaux,která ctí zákon.O sedmnácti opožděných senátorech škoda slov.Slušná by se hledala stěží.

+3/0
31.8.2017 13:30
Foto

I51m54r55i57c10h 40S54u88c54h63a12r10s22k35ý 8826863555711

100% souhlas ;-)R^

stačilo se včera podívat na konec zpráv na NOVĚ a všem bylo jasné, že jde jen o zaplacenou kampaň amerického podnikatele, který si myslel, že když má smlouvu na neurčito tak se nesmí nikdy vypovědět.

+3/0
31.8.2017 14:57

P86a41v72e85l 66K32r83ů57t23a 9420887908607

Jsem pro, aby se narovnalo tržní prostředí. Chtělo by to zbourat billboardy i v obcích. Stejně je to hnus.

0/0
31.8.2017 12:44

M17a68r12t88i69n 93V65y49s64k85o75c48i36l 3362448185570

Vse, co se nelibi Krutovi, bude zlikvidovano a pak nastane raj na Zemi.

+1/0
31.8.2017 13:11

P29a84v19e86l 64K58r23ů65t86a 9330737518267

MOc si nevyskakuj, nebo si budou myslet, že ti přeskočilo.

0/0
31.8.2017 13:25

M22i98r63o12s94l40a20v 46Z22i92k89m31u32n55d 6958462397948

Být to v Izraeli, kde se bourají bez nějakých cavyků domy těch, co zaútočí na izraelské občany, tak v pátek v 0:01 hodin začne těžká technika likvidovat "poutače" ve vzdálenosti menší než 250 metrů. Ke stržení poutače stačí bagru tak minuta ...

Konec konců každý si může podat stížnost a doložit, proč ten reklamní poutač (nebo stavbu) neodstranil sám, resp. proč se se žalobou na stát neobrátil v roce 2012 ...

Předpokládám, že ústavní soud jednající (jako celek) v souladu se zdravým rozumem tu stížnost senátorů smete s tím, že měla být podána v roce 2012 a na tom, že poutače musí být ve stanovené vzdálenosti není nic, co by omezovalo podnikání. Konec konců každé zpřísnění hygienického předpisu je ve své podstatě taky "zásahem do svobody podnikání" ...

+2/0
31.8.2017 10:57

M48a49r64t23i14n 81V73y52s19k87o32c81i69l 3912968475730

Mam pocit, ze na ustavni soud se nemuzete obracet, dokud neni zakon ucinny (ne jen platny). Je to jinak?

0/0
31.8.2017 12:16

P76e83t33r 40P14o97k21o16r91n29ý 4642415132263

Ale ten zákon je platný už pět let.

0/0
31.8.2017 18:16

V28í57t37ě35z12s61l97a94v 80J37u51r30a 2326231404331

Tak nevím,ale myslím,že v tom zákoně je,bud odstranit Billboardy a nebo je posunout 250 metrů od komunikace.Také se v něm píše o odstranění reklamního zařízení,takže i když tam vylepí českou vlajku,tak je to pořád reklamní zařízení i kdyby tam bylo cokoliv a nic tím vlastníci neřeší.Reklamní zařízení je ona konstrukce,ne co na něm je.

+5/0
31.8.2017 7:45

M97a34r84t80i29n 62V15y64s43k50o53c16i21l 3612198215160

Billboard ale není reklamní zařízení. Viz. paragraf tuším 104 stavebního zákona. Reklamním zařízením je stará zemědělská vlečka (za traktor, ne koleje), na které je reklama. Není na ni nutno stavební povolení ani ohláška. Na reklamní stavbu je nutna ohláška. Stavba se pozná tak, že k jejímu provedení byly použity stavební technologie, což betonáž bezpochyby je.

0/−2
31.8.2017 7:54
Foto

I70m13r34i41c65h 93S84u74c80h13a95r88s82k75ý 8966743685311

Od kdy určuje právoplatný výklad zákona p. Martin Vyskočil....?

Dle naši legislativy to určuje zatím jen a pouze soud....;-)

+1/0
31.8.2017 8:30

M39a55r32t96i65n 51V72y90s60k18o90c82i29l 3282408245600

Souhlasim. Ale nakouknuti do stavebniho zakona napovi, ten jasne rozlisuje reklamni stavbu a reklamni zarizeni. Ale chapu, ze pro valnou vetsinu diskuteru je nahlidnuti do stavebniho zakona, do zakona o pozemnich komunikacich a do navrhu senatoru nad jejich sily ;-)

+1/−2
31.8.2017 8:38

T19o16m90á41š 39K98u15c48h58a19ř 3757601748551

A já už se těšil, že se jedná o výzvu k czexitu. ;-)

+1/−1
31.8.2017 6:41

V41í52t39ě78z64s83l73a47v 82J67u73r43a 2766821964821

A co by jste tím czexitem asi tak získal?Ponoření se republiky do ještě hlubších exkrementů?Pokud jde o totio,tak se můžete těšit.

+1/−1
31.8.2017 7:48

M77a57r67t24i86n 68V76y89s10k56o26c57i16l 3412968405850

Tak tezko rict, bilanci nikdo nedelal. Minimalne by ziskal moznost vyrabet kvalitni elektroniku za pouziti kvalitni pajky a ne RoHs compatible (tedy bezolovnate), wolframove zarovky, normalni vysavace, se kterymi se da vysavat...a znovu vyrabet teplomery, se kterymi se da normalne zmerit teplota lidskeho tela. Treba pro ekologicky smyslejiciho cloveka muze byt ta elektronika, ktera vydrzi dele nez dva roky a jeden den docela motivaci k navrhovani vystoupeni ze Svazu evropskych socialistickych republik. Protoze (a to nejsem ekoposuk) me treba ty kvanta vyrabene elektroniky, ktera je zanedlouho nepouzitelna, take se*ou.

+2/0
31.8.2017 8:30

T61o59m40á88š 48K75u40c86h71a32ř 3327661958321

Myslíte, že czexit tak, jak si ho pžedstavuje i Británie, tedy omezenit vztah s EU na vokný trh, ale získat zpět kontrolu nad zákony a nad pohybem osob přes hranice by byl katastrofou?

+2/0
31.8.2017 13:33

V31í50t75ě41z27s91l60a67v 71J74u49r78a 2186661254401

Británie je Británie,nám by se EU jako málem poslednímu sráči v EU mstila a to by nedopadslo dobře.

0/0
31.8.2017 20:14

T50o70m43á56š 24T33a66t93í38č80e37k 5370252450538

Státní suverenitu. Urážku si doplň.

0/0
31.8.2017 16:08

P32a13v33e93l 17K40r98ů78t48a 9340937868647

Nevím proč jsou okolo toho takové scény. Ten zákon platí 5 let.

+7/0
31.8.2017 5:36

F48i68l67i72p 70S40i80r61o33t48e17k 9972829812121

Kolik to EU prohrála arbitráží s výrobci klasických žárovek?

+1/0
30.8.2017 20:58

R46a64d33e52k 36T31o27č74i83l 8722171109513

Nechápu obranu: Máme dlouhodobou smlouvu..... Na co? Je to stavební pozemek? Mají povolení? Pokud ano, je vše O.K.

0/0
30.8.2017 20:32

A90l93e31n30a 45V12e54s69e23l63á 3653831635918

Co je OK na tom, že i když mají povolení, tak si s ním můžou tak akorát vytřít? 8-o

+2/0
30.8.2017 21:42

V98l64a26d95i34m58í95r 42M82ü11l50l60e42r 6313925833100

Smlouva, i dlouhodobá, se dá vypovědět. Zákon platí 5 let, tak kde je problém?

+2/0
31.8.2017 7:16

M63a40r39t70i38n 26V86y61s79k36o42c33i10l 3672688715390

V tom, že nesouvisející zákon zasahuje do stavebního řízení. Navíc jsem studoval jak ten zákon o pozemních komunikacích, tak stavební zákon a dle mého se rušení týká všech těch vleček s reklamou, vraků aut a podobně, jelikož hovoří o "reklamních zařízeních". Billboard je dle stavebního zákona stavbou (s nutnou ohláškou), tedy těch se to vůbec netýká. A i stavební zákon operuje s pojmem reklamní zařízení (to ohlášku mít nemusí), tedy rozhodně nejde o synonymum.

0/−3
31.8.2017 7:45

R28o20m67a75n 82M50a54r58t21í30n78e83k 3683330750388

podnikatele chápu, přijdou o zásadní zdroj příjmu, ale takovej je život...ještě bych zrušil pomníčky po autonehodách, to také docela ruší při řízení

0/−1
30.8.2017 20:16

M62i12l52a33n 31R69a47k38u43š53a31n 7634192823434

S těmi pomníčky plně sdílím váš názor. To se mají "pseudohřbitovy" rozšiřovat i kolem silnic a dálnic?

+1/−1
30.8.2017 22:16

M81a87r13t13i82n 25V33y79s88k83o21c27i95l 3172768205130

Souhlasím, týden až měsíc hromada kytek, vyzutá pneu a podobně, dejme tomu. Ale jako trvalou stavbu bych to nepovoloval. Za chvíli pro pomníčky nebude na krajnici k hnutí.

0/0
31.8.2017 8:13

R65a93d46o64s25l47a17v 57B72o38d42ř38i29c90h 2496371857952

Z Kverulant.org

Zákaz billboardů u dálnic a silnic první třídy posoudí Ústavní soud. S návrhem na jeho zrušení se na soud nedávno obrátilo 17 senátorů. Senátoři ve svém návrhu na zrušení části zákona argumentují tím, že zákaz billboardů je protiústavním vyvlastněním bez náhrady. S tím právníci Kverulanta nesouhlasí a poukazují zejména na čl. 11 Listiny základních práv a svobod, kde se v článku 11, odstavec (3) píše: „Vlastnictví zavazuje. Nesmí být zneužito na újmu práv druhých anebo v rozporu se zákonem chráněnými obecnými zájmy. Jeho výkon nesmí poškozovat lidské zdraví, přírodu a životní prostředí nad míru stanovenou zákonem.“ Podle Kverulanta senátoři nemají šanci se svou stížností uspět a jejich jednání je důkazem, že billboardový byznys generuje korupci. Za senátory jedná Václav Chaloupek (Občané patrioti). Pod návrhem jsou dále podepsáni nezařazení senátoři Lumír Kantor, Zdeněk Papoušek, Renata Chmelová, Jitka Seitlová, Zdeněk Brož. Dále tři senátoři za KDU-ČSL a to Jaromíra Vítková, Alena Šromová, Jiří Carbol. Dva z ČSSD: Karel Kratochvíle, Hassan Mezian. Dva z SLK: Jiří Vosecký, Michael Canov. Dva z OSD: Jiří Oberfalzer a Jaroslav Kubera. Billboardy chce také zachránit Tomáš Czernin, senátor za TOP 09 a Jan Horník za STAN.

+1/0
30.8.2017 20:14

M95a65r30t92i22n 39V31y62s49k19o52c51i31l 3652438285960

Stejne tak (je i v tom navrhu) rozhodl nekolikrat US o tom, ze o tom, ze neco je ve verejnem zajmu nelze rozhodnout prijetim zakona. Uvidime jak to dopadne. Kazdopadne pokud jde o stavby radne ohlasene, mel by to stat vykoupit a ne zasahovat do stavebniho rizeni zakonem o pozemnich komunikacich. Pokud jsou ty stavby nelegalni, davno tam nemely byt, ale APVR vypada, ze si je jista...

0/0
30.8.2017 20:21
Foto

D24a45l77i66b50o94r 54B19a86r90t50o69š 5924710887199

a čím tedy se to rozhodne...hodíme si korunou? a k čemu jsou tedy zákony když jsou dle vaší informace vlastně absolutně nevyjadřují veřejný zájem?

Stát má právo dle nutnosti měnit zákony, a když jednou udělal chybu a zavedl ..pravděpodobně za úplatu..zákon podporující reklamy u silnic ..a nyní si konečně svou chybu uvědomil..tak má stát právo bez náhrady svou chybu napravit...........stát je šéfem na státním území a ne nějaká firmička.....

+3/0
30.8.2017 21:47

M20a80r54t82i72n 80V17y43s61k97o97c15i30l 3162768945100

A to víte, že jo ;-) jsem zvedav, jestli takhle budete hýkat blahem, až vám bez náhrady nařídí zbourat dům a jít jinam, když už jsou ti neomezení páni na svém území.

Je vidět, že návrh senátorů k ÚS jste ani neviděl, že se tak blbě ptáte jak jinak se má rozhodovat o veřejném zájmu. Ty rozsudky jsou v návrhu citovány.

0/−3
31.8.2017 7:41

V92í34t91ě17z39s54l69a74v 82J35u48r79a 2916551474621

Pan Bartoš napsal,že "stát je šéfem na státním území".Předpokládám,že něčí dům nestojí na státním území,ale na území vlastníka domu,tudíž ho nelze jen tak zbourat a už vůbec ne bez náhrady.Bez náhrady se ve veřejném zájmu nebouraly domy ani za Komoušů.

+1/0
31.8.2017 7:56

M41a20r83t87i45n 34V42y37s44k14o51c96i48l 3882798245550

Otázka, jestli to myslí jako "území vymezené státní hranicí", nebo "pozemek, u něhož je v katastru nemovitostí jako majitel uvedena Česká republika". Protože jestli si naivně myslíte, že ČR vlastní pruh 250m od osy dálnice na každou stranu, tak to jste fakt naivní.

0/0
31.8.2017 8:12
Foto

D69a10l46i96b12o79r 36B84a17r88t55o68š 5634680527609

jde totiž o to, co je vám milejší..jestli výdělky americké firmy za reklamy..tedy za nic užitečného a nebo jestli raději uděláte silnice a dálnice bezpečnější..ale to je rozhodně jen a jen vaše volba..já osobně bych byl pro větší bezpečnost na silnicích..ostatně..tento zákon z roku 1997 o možnosti reklam kolem silnic a dálnic neměl být NIKDY povolen...to vypadá na obrovské úplatky...ani v SRN a ani v Rakousku, které jsme měli před 7 lety dohnat podle Klause..to nemají.............ale to vy nemůžete vědět..........a tak si hýkejte blahem nad další spoustou mrtvých..........ale jak budete hýkat až to potrefí někoho z vaší rodiny....možná hodně

0/0
31.8.2017 8:40

M52a88r94t91i16n 64V68y91s63k72o34c13i71l 3362938545340

Emoce do teto diskuze nepatri. Milejsi, hezci, bezpecnejsi. Ne. Chci, at se postupuje spravedlive a dle zakona. Klidne smerujiciho k vyvlastneni billboardu za nahradu a jejich nasledne odstraneni.

0/0
31.8.2017 9:37
Foto

D33a32l55i10b65o39r 40B57a13r37t44o86š 5684800447989

pokud chcete aby lidé nesmyslně umírali jen kvůli tomu že se dodrží nějaký špatný zákon, tak si asi nemůžeme nikdy rozumět...život je důležitější než reklamní sloup....škoda, že to nechápete........

A jak jsem řekl, ve vyspělých inteligentních lidských společnostech reklamy u silnic nejsou..mají jen jen lidské společnosti velmi primitivní, úplatkářské a nemoudré, které si neváží života.......

takže v případě život nebo reklama jste vy pro reklamu...........no jak jsem řekl ..je to vaše volba..a je nerozumná...a nelidská.ale i to je vaše věc

0/0
31.8.2017 9:59

M45a95r98t83i31n 48V14y40s54k42o38c54i32l 3222798935110

Jde videt, ze nectete ani prispevek, na ktery reagujete. Jste fakt trapny. Jasne jsem psal, ze souhlasim s vyvlastnenim s nahradou, zadne vase kecy o prednosti reklamy pred lidskym zivotem jsem nenapsal. Jste proste ubohy i s temi vasimi pocity :-)

0/0
31.8.2017 10:52
Foto

D44a39l45i96b59o86r 59B64a43r13t36o33š 5144940917899

trapně vám může být..to je celkem váš problém..........nejde o vyvlastnění..jde jen o úpravu zákona........kdy starý zákon , který povolil reklamu u silnic a dálnic byl špatný........a stát si cca po 15 letech uvědomil jaký nesmysl udělal a jal se svou chybu napravit...........o nic jiného nejde..........

0/0
31.8.2017 11:17

M14a35r40t94i69n 12V84y27s24k54o32c10i84l 3342898565490

Jiste to tak bude, protoze jste to rekl vy R^

0/0
31.8.2017 12:17
Foto

D85a34l50i97b11o84r 19B49a28r86t45o77š 5174490477459

tak to je......je jen s podivem, že si to naši zákonodárci neuvědomili, když v roce 1997 tento paskvilní zákon odhlasovali, a nikdo ho nevetoval ani Havel. ani Klaus------proč to neudělali..byli někomu poplatní ?? asi nejspíš ano....

0/0
31.8.2017 12:42

V64l28a85d49a 98S40i42m54o28n81i15k 3639583793195

Ty billboardy podle všeho nestojí na pozemku reklamní agentury, ale na pozemku státu. Tím bych věc považoval za jasnou.

0/0
31.8.2017 18:12

V22l78a82d28i69m50í90r 12M49ü31l55l50e24r 6483495173150

A jedná se opravdu o vyvlastnění? Stát jim bilboardy nechce vzít. Stát jim nařídil, že je musí odstranit z "bezpečnostního" pásma, které je do vzdálenosti 250 m od komunikace, ale jsou jejich majetkem. Až když neuposlechnou, tak je stát nechá odstranit a náklady na odstranění bude požadovat po reklamářích. Pozemek asi taky nebude jejich neboť se píše, že je to na v mnoha případech na pozemcích ŘSD.

+2/0
31.8.2017 7:14

M83a63r29t16i13n 17V50y54s91k95o79c29i79l 3542898485770

Vzhledem k tou, že při výkupech se vykupuje snad max 10m od hrany asfaltu, tak pochybuju, že všechna ta pole a podobně kolem dálnic jsou ŘSD. Navíc pokud na něco ŘSD uzavřelo smlouvu, která nejde vypovědět dříve, tak je to problém té organizace, ne majitele billboardu.

Mimochodem, vyvlastnění je nejen "zabavení majetku", jak mnozí chápou, ale také omezení vlastnických práv (tj. právě třeba to, že je někomu nařízeno zlikvidovat svůj majetek, popř. že je mu omezeno právo s majetkem nakládat). Zákon zná však tyto úkony vždy jen za náhradu, která zde jaksi nenastává.

0/0
31.8.2017 7:52

S32t97a33n31i76s94l73a26v 46K28r53e88j27c15a77r 6737986783934

A jak se budou reklamní lehkoživkové dohadovat s majiteli pozemků ? Ono věcné břemeno na pozemku jež je hospodářsky využíváno je ztrátou pro vlastníka a majitele!! Něco jiného bylo do dneška kdy se bilbord umístil na hranici pozemku ale s novým nařízením ?

0/0
1.9.2017 9:57
Foto

I60m12r18i71c42h 72S77u54c20h81a68r75s64k12ý 8456253505831

Poslední pokus chudáčků podnikatelů, kteří si pletou ČR s polovinou 90 let kdy zde vládnul havel a jeho soukmenovci. ....;-)

Billboardy nemají u silnice co dělat, měli na jejich odstranění 5 let, doposud čekali na chybu státu a ta zatím nepřišla (proto zatím nikdo nezahájil s ČR arbitráž). Jenom se chytají virtuálního stébla a zaplacené kampaně v médiích. Dle platného zákona se musí od 1.9.2017 překrýt a pak odstranit na náklady majitele....;-)[>-]R^R^R^

+6/0
30.8.2017 18:23

R82a16d68o54v89a66n 87S95ý65k73o90r12a 6544795744940

Havel s tim nema nic spolecneho, zakomplexovany prorusky pane diskutere. Daleko vice v tom ma prsty ODSka a predevsim Jan Ruml.

0/−3
30.8.2017 20:34
Foto

I87m75r23i36c90h 57S98u49c63h43a76r51s88k85ý 8816883375891

Samozřejmě havel nevládnul, nebyl prezident, neměl na nic vliv, nic nezavřel, nic neudělal, ale máme mu být za to vděční.

Milí zakomplexovaný prohavlovský diskutére nejdříve si musíš ujasnit zda havel měl vliv a zda pro občany ČR něco udělal. Tenkrát s tím Rumlem vládnul a nikoho tenkrát nekritizoval....;-)

0/0
31.8.2017 8:28

S25t72a34n15i22s50l82a45v 17K13r62e17j36c87a11r 6687246693114

A většina bilbordů není majetkem inzerentů na nich. Ale těch jež na tyto plochy lákali inzerenty na číslech 606xxxxxx!!

0/0
1.9.2017 10:43







Najdete na iDNES.cz