Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha vybere autobus na letiště, jejich kapacitu testovaly stovky studentů

Ruzyně patří mezi padesát největších letišť v Evropě, jako jediné ale nemá kolejové spojení. Přestože jde o vládní prioritu, vlak ani metro nebude na západní okraj hlavního města jezdit dříve než za deset let. Na místo proto jezdí nejdelší vyráběné autobusy. Jejich kapacitu v úterý otestovali středoškoláci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R11i28c56h32a79r60d 86H31l77a96d15í79k 2845713149149

Jen nechápu, že deset let trvá na letiště postavit koleje, vždyť by v první fázi, stačilo dovést vlak z letiště na Veleslavín a tunel stavět až po té.

0/0
9.9.2017 22:41

O93n63d59ř90e32j 29V76a27r37o73š75č24á29k 9231700167167

Řešení po česku..... žádné metro, žádný vlak..... autobus a v něm 200 lidí jako sardinky.

+1/0
7.9.2017 6:11

L65u45k40á81š 67A86d19a38m42e92c 3737323170297

Co ti Češi nevymyslí, aby nemuseli na letiště přivést koleje.

+2/0
6.9.2017 16:11

J46a51n 78N90o65v90á45k 8810506397930

Když vidím na fotkách tu kulturu cestování takovýmto busem, tak většina lidí asi zůstane u osvědčeného automobilu.

0/0
6.9.2017 14:43

R53o76m77a43n 79K50r25a29t63o88c51h72v80í34l 6656407386474

Zase dlouhé autobusy na letiště, vždyť to vybýraj a testujou snad 3 roky.

0/0
6.9.2017 14:40

J34a43r98o94s72l29a52v 24B25r38a55b55e47n45e73c 1607408942339

Jak vidím, tak soudruzi z práglu ohledně letiště ještě stále spí; lidem vnutili přejmenování Letiště Praha Ruzyně na Rv,Rv,Rv,Rv, ale dopravu nějak neřesili .;-O

0/−1
6.9.2017 13:10

P30a55v57e57l 98K71u83c79h63t94a 4256951587954

Praha jako jediná z 50 nemá kolejové spojení? Co třeba Nice která je asi tak stejně veliká.

0/0
6.9.2017 13:08

D64a69v86i54d 57H14u58b90e65r34t 9869725170508

Tak doufám, že zapracují např. Zelení na tom, co by pro ně mělo být primárním úkolem a důležitšější než Klinika -> prosadí se autobusy aspoň na CNG nebo elektrobusy místo dieslů v těch busech?....

0/0
6.9.2017 12:49

A16l98e29š 93K70r17e18j91č76í 6851101323889

180-200 je nesmysl. Cestující na/z letiště jedou s velkými kufry nebi bágly, na těch fotografiích z testu se študáky vidím jen baťůžky. Rv

0/0
6.9.2017 12:31
Foto

M48a88r28t10i41n 96Š59u82b75r85t 1165811894735

Take proto se testuje stoprocentni bezna obsaditelnost vozidel, kdy uz je bus plny a linka se pak posiluje, a potom obsaditelnost zcela maximalni, kdy se spise pro zajimavost naplni bus uplne "po strechu". K tomu druhemu cislu se v provozu nikdy nelze ani priblizit. Bezny prazsky kloubovy autobus je plny pri 90 lidech uvnitr, ale dovnitr se da "nacpat" 140 lidi. Mercedes je plny pri 105 lidech, nacpat se tam ale da 195 lidi a VanHool je plny pri 120 lidech, ale dovnitr se muze natesnat 220 lidi. Ta druha cisla jsou skutecne spise pro zajimavost a pro konstruktery, co se zabyvaji limity napravovych tlaku.

+2/0
6.9.2017 12:50

J39a89n 32S69v36o64b42o73d64a 3757304359503

Ta čísla, která jsou uváděny nejen v autobusech jako zajímavost (dá se nacpat), jsou naprosté nesmysly a měla by být spíše uváděna ta vaše první čísla. Ty hodnoty by totiž měly korespondovat s plnou, leč stále ještě relativně komfortní a "důstojnou" obsazeností a nikoliv, že se tam jako kuriozitka nasouká ještě o polovinu lidí více a stojí hlava na hlavě.

Ty kuriozitky můžou být pro konstruktéry napsány někde bokem, ale dpp by se neměl ve svých vozech chlubit čísly, která nejsou reálná. Do mého auta se taky vejde 5 lidí a nikde netvrdím (ani výrobce se tím nechlubí), že se jich tam vejde klidně i 8.

0/0
6.9.2017 13:06

J87a71k92u11b 54J35a25n19u12š47č33á55k 2747579672407

Všimol som si dve veci:

1.) všetky miesta na sedenie zaberajú mladí páni, slečny stoja v uličke

2.) v autobusoch vobec nieje miesto na batožinu, nejedná sa o klasické autobusy určené k preprave z/na letisko, ktoré disponujú v strednej časti autobusu veľkou policou na kufre, toto si myslím, že je veľká chyba

+4/0
6.9.2017 12:11

J22o23s22e79f 43V77a12c53e25k 7721678552741

Jen doufám, že gentlemani nevymřou už v naší generaci. Je to problém rodičů, u nich také děti také dost často nevidí ani náznak slušného chování. A dnes vůbec nejde o vzdělání. Jak spolu mluví nějaké páry (i vysokoškolsky vzdělaní lidé) - raději pomlčet.

Ve druhém bodě máte taky pravdu. To je Praha! Stačí si vzpomenout na stanici metra Veleslavín, kde se jaksi zapomnělo na eskalátory. V "srdci" Evropy máme nosiče! Možná, podle stejné logiky, zapřáhnou za autobus valník na kufry.

0/0
6.9.2017 12:17

T34o51m79á15š 56S70o20u82k84u60p 4563745640360

Ty autobusy jsou půjčené, asi težko v nich bude DPP trhat sedačky.

+1/0
6.9.2017 12:25

M51a97r24t60i17n 74Š43u51l62c 2187559170195

Ve stanici Veleslavin se na eskalatory nezapomnelo. Ty tam podle projektu nemely byt, protoze by je vyuzivalo minimum lidi. Zadny prestup na autobusy na letiste tam byt nemel. Stanice je projektovana jako prestupni na vlak a k zeleznicni stanici je projektovan podchod, ze ktereho by eskalatory byly. Bohuzel nekdo jiny nevyprojektoval a nezrekonstruoval tu zeleznicni trat.

0/0
6.9.2017 12:51

L69a48d84i80s66l68a44v 77T94r53i49s28k85a 4565567360

S 1) souhlasím :-/

Se 2) ani ne. Asi jste ty obrázky nedokoukal do konce. Místo pro zavazadla tam je. Navíc je jasné, že finální konfigurace sedaček v autobusu je na zadavateli. Když bude chtít, tak tam nemusí být ani jedna sedačka.

0/0
6.9.2017 12:19

L61a64d15i78s50l59a54v 10T22r59i80s41k81a 4885707590

... konfigurace sedaček a zavazadlových prostor ...

0/0
6.9.2017 12:20
Foto

M49a60r50t43i98n 79Š88u15b30r58t 1565541744425

Autobusy jsou pujcene a testuji se prave s ohledem na lepsi definici poctu sedacek. VanHool je pujceny spise v podobe letistniho svozu cestujicich od vzdalenych stojanek bez zavazadel, Mercedes uz ma ploch na kufry vic, ale muze mit jeste vic.

+2/0
6.9.2017 12:55







Najdete na iDNES.cz