Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha vybere autobus na letiště, jejich kapacitu testovaly stovky studentů

Ruzyně patří mezi padesát největších letišť v Evropě, jako jediné ale nemá kolejové spojení. Přestože jde o vládní prioritu, vlak ani metro nebude na západní okraj hlavního města jezdit dříve než za deset let. Na místo proto jezdí nejdelší vyráběné autobusy. Jejich kapacitu v úterý otestovali středoškoláci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R87i68c31h16a80r81d 59H32l13a86d76í71k 2105833139389

Jen nechápu, že deset let trvá na letiště postavit koleje, vždyť by v první fázi, stačilo dovést vlak z letiště na Veleslavín a tunel stavět až po té.

0/0
9.9.2017 22:41

O31n71d33ř68e40j 44V48a24r57o84š88č54á53k 9401340667167

Řešení po česku..... žádné metro, žádný vlak..... autobus a v něm 200 lidí jako sardinky.

+1/0
7.9.2017 6:11

L49u22k27á90š 88A59d35a44m25e22c 3837673190627

Co ti Češi nevymyslí, aby nemuseli na letiště přivést koleje.

+2/0
6.9.2017 16:11

J78a74n 50N21o96v83á34k 8830536307160

Když vidím na fotkách tu kulturu cestování takovýmto busem, tak většina lidí asi zůstane u osvědčeného automobilu.

0/0
6.9.2017 14:43

R58o94m91a14n 77K71r61a20t65o60c70h85v46í42l 6216967336254

Zase dlouhé autobusy na letiště, vždyť to vybýraj a testujou snad 3 roky.

0/0
6.9.2017 14:40

J31a63r56o48s31l20a79v 13B29r37a81b81e65n68e96c 1837408632439

Jak vidím, tak soudruzi z práglu ohledně letiště ještě stále spí; lidem vnutili přejmenování Letiště Praha Ruzyně na Rv,Rv,Rv,Rv, ale dopravu nějak neřesili .;-O

0/−1
6.9.2017 13:10

P39a46v49e31l 56K52u12c17h87t13a 4786841867104

Praha jako jediná z 50 nemá kolejové spojení? Co třeba Nice která je asi tak stejně veliká.

0/0
6.9.2017 13:08

D68a31v65i59d 19H73u80b34e73r52t 9349385830938

Tak doufám, že zapracují např. Zelení na tom, co by pro ně mělo být primárním úkolem a důležitšější než Klinika -> prosadí se autobusy aspoň na CNG nebo elektrobusy místo dieslů v těch busech?....

0/0
6.9.2017 12:49

A12l88e61š 11K57r63e92j77č80í 6411981943299

180-200 je nesmysl. Cestující na/z letiště jedou s velkými kufry nebi bágly, na těch fotografiích z testu se študáky vidím jen baťůžky. Rv

0/0
6.9.2017 12:31
Foto

M12a90r10t50i51n 94Š80u96b46r40t 1345301894615

Take proto se testuje stoprocentni bezna obsaditelnost vozidel, kdy uz je bus plny a linka se pak posiluje, a potom obsaditelnost zcela maximalni, kdy se spise pro zajimavost naplni bus uplne "po strechu". K tomu druhemu cislu se v provozu nikdy nelze ani priblizit. Bezny prazsky kloubovy autobus je plny pri 90 lidech uvnitr, ale dovnitr se da "nacpat" 140 lidi. Mercedes je plny pri 105 lidech, nacpat se tam ale da 195 lidi a VanHool je plny pri 120 lidech, ale dovnitr se muze natesnat 220 lidi. Ta druha cisla jsou skutecne spise pro zajimavost a pro konstruktery, co se zabyvaji limity napravovych tlaku.

+2/0
6.9.2017 12:50

J15a71n 96S96v27o68b17o15d98a 3507764379323

Ta čísla, která jsou uváděny nejen v autobusech jako zajímavost (dá se nacpat), jsou naprosté nesmysly a měla by být spíše uváděna ta vaše první čísla. Ty hodnoty by totiž měly korespondovat s plnou, leč stále ještě relativně komfortní a "důstojnou" obsazeností a nikoliv, že se tam jako kuriozitka nasouká ještě o polovinu lidí více a stojí hlava na hlavě.

Ty kuriozitky můžou být pro konstruktéry napsány někde bokem, ale dpp by se neměl ve svých vozech chlubit čísly, která nejsou reálná. Do mého auta se taky vejde 5 lidí a nikde netvrdím (ani výrobce se tím nechlubí), že se jich tam vejde klidně i 8.

0/0
6.9.2017 13:06

J16a89k49u33b 59J24a53n77u43š73č11á82k 2437129962647

Všimol som si dve veci:

1.) všetky miesta na sedenie zaberajú mladí páni, slečny stoja v uličke

2.) v autobusoch vobec nieje miesto na batožinu, nejedná sa o klasické autobusy určené k preprave z/na letisko, ktoré disponujú v strednej časti autobusu veľkou policou na kufre, toto si myslím, že je veľká chyba

+4/0
6.9.2017 12:11

J57o37s80e66f 11V87a15c83e44k 7811358212961

Jen doufám, že gentlemani nevymřou už v naší generaci. Je to problém rodičů, u nich také děti také dost často nevidí ani náznak slušného chování. A dnes vůbec nejde o vzdělání. Jak spolu mluví nějaké páry (i vysokoškolsky vzdělaní lidé) - raději pomlčet.

Ve druhém bodě máte taky pravdu. To je Praha! Stačí si vzpomenout na stanici metra Veleslavín, kde se jaksi zapomnělo na eskalátory. V "srdci" Evropy máme nosiče! Možná, podle stejné logiky, zapřáhnou za autobus valník na kufry.

0/0
6.9.2017 12:17

T91o58m72á23š 71S74o16u95k16u73p 4153465820710

Ty autobusy jsou půjčené, asi težko v nich bude DPP trhat sedačky.

+1/0
6.9.2017 12:25

M97a94r23t83i66n 20Š50u50l22c 2947709300285

Ve stanici Veleslavin se na eskalatory nezapomnelo. Ty tam podle projektu nemely byt, protoze by je vyuzivalo minimum lidi. Zadny prestup na autobusy na letiste tam byt nemel. Stanice je projektovana jako prestupni na vlak a k zeleznicni stanici je projektovan podchod, ze ktereho by eskalatory byly. Bohuzel nekdo jiny nevyprojektoval a nezrekonstruoval tu zeleznicni trat.

0/0
6.9.2017 12:51

L84a65d88i77s88l41a80v 51T25r37i69s70k36a 4895677510

S 1) souhlasím :-/

Se 2) ani ne. Asi jste ty obrázky nedokoukal do konce. Místo pro zavazadla tam je. Navíc je jasné, že finální konfigurace sedaček v autobusu je na zadavateli. Když bude chtít, tak tam nemusí být ani jedna sedačka.

0/0
6.9.2017 12:19

L62a75d30i28s25l17a87v 30T96r67i11s55k50a 4455777510

... konfigurace sedaček a zavazadlových prostor ...

0/0
6.9.2017 12:20
Foto

M51a56r31t39i27n 95Š26u14b11r30t 1825661534225

Autobusy jsou pujcene a testuji se prave s ohledem na lepsi definici poctu sedacek. VanHool je pujceny spise v podobe letistniho svozu cestujicich od vzdalenych stojanek bez zavazadel, Mercedes uz ma ploch na kufry vic, ale muze mit jeste vic.

+2/0
6.9.2017 12:55







Najdete na iDNES.cz