Diskuze
Kdo chtěl utéct Irmě, dostal od Tesly šedesát kilometrů navíc
Děkujeme za pochopení.
R28i38c72h16a71r88d 20S18t58e59i81d16l
A nezlepšuje toto omezení životnost baterií?
Pokud software řekne při 60 kWh "dojel jsi", tak se nikdy úplně nevytřískají. Nejsem si jistý, jak je na tom zrovna Li-Ion technologie, ale selský rozum by mi radil, že když se věci ženou na krev, tak z toho zpravidla velkou radost nemají. (nicméně zároveň odněkud vím, že některým technologiím toto "protáhnutí" naopak prospívalo)
J44a91k33u24b 67F92e84i69f59a83r
Osobně bych nechtěl vlastnit vůz, kde mi někdo na dálku mění řídící software.
K38a86r92e93l 23U51r23b21a10n
A co si ho jen pronajímat? Vlastnictví aut začíná být pomalu a jistě přežitek.
M19i17l67o67s84l73a39v 85D71o43u73b12r49a24v10a
hm asi 30kwh na 100km. jen v ČR máme milion aut, když každý najede v průměru 10000KM TAK JE TO 1000000X100X30=3 000 000 000kwh...... kolik vyrobí naše elektrárny kwh za rok?
O84d63s88t16r43a98n85ě22n76ý 75U67ž94i46v58a72t97e75l
J50a38n 17B22a35m85b81u88c71h
Dražší modely většinou dotují cenu levnějších, které vznikají jejich např. softwarovým okleštěním. Výsledkem může být výrobek, který je dostupný pro více zákazníků byť ve dvou cenových hladinách.
Vstřícný krok firmy k majitelům vozům v postižené oblasti snad každý přivítá, nemuseli dělat nic.
Elon Musk je znám empatickými gesty, např. bezplatně nechal opravit automobil německému řidiči, který svým automobilem zabrzdil auto řidiče, který dostal srdeční příhodu tuším. Nevyděl bych v tom oportunismus
Nejsem fanoušek elektromobilů, ale zeptejme se, co udělaly ostatní luxusní značky jako Daimler, BMW, Lexus apod.
M92i78c17h50a22l 86T25o54m28á61n34e85k
jenze tohle znamena jednu vec, lidi to budou zkouset obejit,takze jak se treba taktiku procesory, tak nekdo bude chtit odstranit znevyhodneni sveho vozu, zvlast kdyz bude jen softwarove omezene
R86o27b19e95r75t 78N64e89t50r11v49a81l
Je to stejné jako u procesorů. Koupil jsem si kdysi AMD Phenom XY (nevím už přesné označení) jako čtyřjádrový. Pak jsem našel na internetu návod, jak na něm odemknout další jádra a najednou jsem měl šestijádro. Stál méně, uměl méně....
Mnoho věcí, které používáme umí víc, než na kolik je nastaveno.
Myslím si, že dost často proto, že jedna výrobní linka je levnější než dvě, když náklady na výrobu dvou trochu odlišných výrobků jsou stejné.
L63u59k95á76š 51M62a29r60e19d24a
Neni to stejne jako u procesoru. U procesoru je vyrobni proces trosku dilem nahody a zalezi jak kvalitni se vam povede "uvarit" polovodic. Takze se navrhne architektura pak se zacne vyrabet a kazdy procesor se podrobi zatezovym testum a tem "vadnym" kouskum se omezi cinnost, a prodaj se levneji, aby se nemuseli vyhazovat. Takze ano muzete si ho odemknout, muzete si vic nataktovat, ale uz vam nikdo neda zaruku, ze to pobezi stabilne, ze se nebude vic prehrivat a nebo ze se prepali. Ba naopak, timto krokem o zaruku prichazite....
T29o97m67á27š 81D59o43m28i79n23i97k
To jsou kšefty. Já se vztekám, když chce automobilka pár tisíc za aktivaci asistentů standardně obsažených v modulu ESP, a Tesla prostě zablokuje část kapacity baterie, která je nejdražší a výrobně nejnáročnější komponentou celého auta, a daný model prodává za méně při stejných nákladech. Předpokládám, že mnoho majitelů si cestu k vyšší kapacitě našlo i bez Muska.
J61i62ř21í 97Š26v59a17g26r
Neprodává, prodávala. Než přišli na to, že to byla hloupost.
J98i30ř90í 39K35a85č61í89r47e13k
Je to blbost, LiIon baterie trpí, když se vybíjí moc. Čím míň se vybíjí, tím delší mají životnost.
J64i41ř72í 75K72a96č20í37r57e95k
Takže to není nějaká hajzlovina od Tesly, ale prostá úspora pro uživatele. liIon může zvládnout jen 150 nabíjecích cyklů někde v mobilu, ale taky 2000 nabíjecích cyklů, vše záleží na tom, jak moc se bude nabíjet a jak moc vybíjet.
P14e55t32r 31S35o82k11o95l
Omezení vybíjení baterie je prasečinka, když po záruce odejde baterie musíte si stejně koupit náhradní díl s vyšší kapacitou.
J84i78ř34í 13Z22ý44k20a
tou dobou bude k dispozici kapacitnější baterie, nebo menší, lehčí, levnější se stejnou kapacitou.
Tesla je jedna z mála automobilek, co myslí i na své staré modely a nabízí pro ně vylepšení. Např. Tesla Roadster vyjela v roce 2008 z fabriky s 53kWh baterií, nyní si lze jako náhradní díl objednat 80kWh baterii.
M92i37r68e41k 40G30a69j94e25r
Neni nahodou vyhoda, ze maji kratsi dojezd se stejnou baterkou? Vsadil bych se, ze jim vydrzi o nekolik let dele a treba za 10 let budou porad mit 60 kWh, zatimco ti, co si zaplatili za vetsi kapacitu, ji budou mit za 10 let dost zmensenou.
L24u80k34á85š 89N23o86v87ý
Tak já nevím, tlačit auto 60 km k nejbližší nabíječce asi není zádná výhoda. :)
L20u21k52á97š 69N13o51v84ý
Tak mě napadá, existují nějaké "powerbanky" i do elektromobilů, nebo jsem to právě vymyslel? :)) A pokud ne, tak proč ne?
A ještě mě napadá, kdyby do těch slabších aut montovali i slabší baterie, tak by byly lehčí a měly lepší jízdní vlastnosti, resp. u těch dražších aut by to bylo obráceně a to by asi nebylo tak úplně zádoucí...
J64i14ř67í 77Z61ý29k38a
powerbanku v podobě přívěsného vozíku jsem viděl akorát u samodomo přestavby VW T1. Komerčně to asi nikdo nenabízí. Což je škoda, by mohly existovat přívěsné powerbanky založené čistě na bateriích, případně na benzinové elektrocentrále
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat
Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...
Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově
Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...
Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman
Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...
Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů
Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...