Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez ohledu na to, kdo vyhraje říjnové volby. Tedy pokud lze věřit volebním programům politických stran.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P90e67t92r 31Ř40i60h41á49k

18. 9. 2017 12:18

Tolik krasnych slibu o zdarne budoucnosti. Nemohly by byt volby co pulrok? :) by byli v permanentnim slibovacim modu :)

2 0
možnosti
RH

R88a43d64e14k 58H58o70d26a51ň

18. 9. 2017 10:25

Je jedno kolik toho naslibují. Rychlý vlak nemůže jezdit po těch samých kolejích, kde se crcají vláčky 50kou. V Japonsku to pochopili již dávno, a přes 50 let jezdí vlaky o rychlosti 200 km/h., což ale nutně znamená postavit nové tratě jen pro tyto vlaky. A tohle by se ideálně mělo řešit na území EU, nikoli "jen" ČR tak, aby specifika byla společná, a vlaky šlo prodlužovat i do zahraničí.

On by samozřejmě vlak co by dělal Brno-Praha nebo Praha-Ostrava za 40 minut hodně pomohl, ale o tom si asi můžeme nechat jen zdát.

2 0
možnosti
RJ

Samozřejmě, že pro vysokorychlostní vlaky jsou třeba nové, vysokorychlostní tratě - on někdo tvrdí opak?

Nechat zdát si o tom nemusíme. Je to zcela reálná možnost. V podstatě jediným důvodem, proč se tyto tratě u nás ještě nestaví, je určitý "mentální blok" v hlavách politiků a voličů.

A ještě nechnická poznámka - jízdní doba nejvyšší vrstvy spojů po VRT Praha-Brno by měla být systémová hodina, tj. cca 55 minut. Nikoliv 40 minut - to jsem v žádné studii neviděl.

2 0
možnosti
JJ

J56a25n 64J46e30m22e29l53k62a

18. 9. 2017 10:17

Zdá se, že se krásně opět vyhnuli tématu, zda chtějí soutěžit vlakovou dopravu a v jakém podílu.

0 0
možnosti
FS

Jsem důchodce. Chci být v důchodovém věku aktivní. K tomu potřebuji možnost přemisťování se z místa na místa prostředky veřejné dopravy - především vlaky. Závidím důchodcům na Slovensku, že už po několik let mohou po území Slovenska cestovat zadarmo. Valorizace důchodů řádově ve stokorunách nikdy nedosáhne zvyšování platů státních zaměstnanců v tisícikorunách. Budu volit KSČM nebo ČSSD zejména proto, aby jejich poslanci ( ministři ) mohli splnit volební slib ohledně výše cestovních výdajů žáků, studentů a důchodců.

0 1
možnosti
RF

Já bych nebyl proti, kdyby byla veřejná doprava pro všechny občany zcela zdarma, financována z veřejného rozpočtu. Pomocí "megalítačky" by se pouze evidoval pohyb cestujících a kapacita dopravních prostředků by se přizpůsobovala poptávce cestujících. Naprosto transparentní, pružné, efektivní, ekologické řešení.

0 1
možnosti
RF

Elektrifikace pravého pruhu. To bude projetejch stahovaček..;-D

0 0
možnosti
JV

Jednotná jízdenka není problém. Jen jaksi bude vycházet ze základních tarifů dopravců (tedy např. u ČD bude základem propočtu nikoli akční jízdné OVA-PHA vycházející z cen konkurenčního boje, ale klasický kilometrický tarif, který platí tam, kde "konkurence neotavuje", tedy nějakých 1,5kč/km). Takže jízdenka bude, ale prakticky nikomu se nevyplatí. Na kratších tratích si vystačí s lokálním IDS, na delších bude dál kombinovat jednotlivé jízdenky.

2 0
možnosti
JB

Kdyby cokoli z toho chtěli opravdu udělat, tak už to tady dávno máme. Zatím zavedli jen šmírovací EET,kontrolní hlášení ...

0 0
možnosti
Foto

A kdo je neposlušnej, na toho zakleknou.

0 0
možnosti
MK

M82i19l22a74n 21K98o65i60š

18. 9. 2017 9:08

Je potřeba především zrychlit železniční tratě, na mnohých se jezdí 50-80 km/h, což je zoufalství v 21.století. Elektrifikovat rychle hlavní tratě, jen lokálky bych nechal, tam ty dráty nemají význam. V železniční dopravě jsme dost zaspali....

S elektrifikací dálnic bych zatím počkal, hybridní kamiony u nás ještě hezkých pár let jezdit nebudou. Je to vize budoucnosti, ale prozatím potřebujeme investovat peníze jinde.

1 1
možnosti
JV

Jak zrychlit lokálky stavěné jak sedlák v 19. století dovolil, tedy plné oblouků a daleko od vsí? Jedině přetrasovat, tedy stavět min. z půlky znovu. Už jen kvůli výkupu pozemků nereálné. Anebo si přestat šoupat prázdnými vláčky po kraji, přijít o "rekord" nejhustější železniční sítě na světě, dát lidem autobusy na náves a z peněz ušetřených na údržbu takových lokálek financovat rozvoj tratí vyšší úrovně.

0 0
možnosti
MK

Narazil jsem na povedenou simulační hru, kde spravujete svou vlastní fiktivní zemi. Snažil jsem se základní kritéria přizpůsobit co nejvíce ČR. A ačkoliv jsem podle dnešní definice a politické korektnosti ultrapravicový extremista, světě div se, ta země mi funguje. Daří se mi vybírat daně, vhodně investovat a rozvíjet infrastrukturu. Nerozhazuju prachy, můj státní dluh je sice vyšší, než jsem zamýšlel, ale daří se mi ho splácet celkem slušně, nikdo nemá žádné výhody a na oplátku mám spokojené a pracující lidi, kteří jsou z 89% procent spokojeni s mým vedením. Těch 11% je výsledek experimentu se sociálním zvýhodněním, které se mi ale po čase nelíbilo a zrušil jsem ho a světě div se, místo očekávaného "pochodu s davem" si postavili hlavu a raději aby něco dělali ke své spokojenosti, tak mi dělají jenom bordel a nechtějí přijmout podmínky jako zbylých 89% lidí.

Takže i hra má jasno, co se bude dít, když se bude rozhazovat jak na běžícím páse za nesmysly jako to tu dělá levice.

3 3
možnosti
JN

co je to za hru?

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!