Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez ohledu na to, kdo vyhraje říjnové volby. Tedy pokud lze věřit volebním programům politických stran.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e91t94r 89Ř76i44h30á54k 9444326657368

Tolik krasnych slibu o zdarne budoucnosti. Nemohly by byt volby co pulrok? :) by byli v permanentnim slibovacim modu :)

+2/0
18.9.2017 12:18

R18a73d18e21k 56H69o61d65a48ň 9476937381383

Je jedno kolik toho naslibují. Rychlý vlak nemůže jezdit po těch samých kolejích, kde se crcají vláčky 50kou. V Japonsku to pochopili již dávno, a přes 50 let jezdí vlaky o rychlosti 200 km/h., což ale nutně znamená postavit nové tratě jen pro tyto vlaky. A tohle by se ideálně mělo řešit na území EU, nikoli "jen" ČR tak, aby specifika byla společná, a vlaky šlo prodlužovat i do zahraničí.

On by samozřejmě vlak co by dělal Brno-Praha nebo Praha-Ostrava za 40 minut hodně pomohl, ale o tom si asi můžeme nechat jen zdát.

+2/0
18.9.2017 10:25

R22a24d77e74k 91J21a74n65a26t95a 9775926234922

Samozřejmě, že pro vysokorychlostní vlaky jsou třeba nové, vysokorychlostní tratě - on někdo tvrdí opak?

Nechat zdát si o tom nemusíme. Je to zcela reálná možnost. V podstatě jediným důvodem, proč se tyto tratě u nás ještě nestaví, je určitý "mentální blok" v hlavách politiků a voličů.

A ještě nechnická poznámka - jízdní doba nejvyšší vrstvy spojů po VRT Praha-Brno by měla být systémová hodina, tj. cca 55 minut. Nikoliv 40 minut - to jsem v žádné studii neviděl.

+2/0
18.9.2017 10:34

M18i21r76e58k 75Z41á13v69o35d52n42ý 7432797170358

Řekl bych, že to není mentální blok, ale především peníze...

0/−2
18.9.2017 11:15

P50e55t62r 66N77o61v66o55t61n33y 1571980191

Peněz by teď bylo. Kdyby ovšem ty stavby byly už připravené.

+3/0
18.9.2017 11:22

M22i95r24e97k 62Z60á50v88o88d71n62ý 7352687860718

No, pokud se každý rok zadlužíme o cca 50 mld. více, tak ano, bylo by i na tyto stavby :)

0/−3
18.9.2017 11:26

R45a40d22e13k 48J24a70n42a21t25a 9605366624582

Nemusíme se zadlužovat. Například VRT Praha-Brno vyjde (bez přestavby uzlů, kterou ale stejně musíme udělat) cca na 150 mld. Kč.

EU zaplatí 80% (toje zcela běžné u železničních projektů, narozdíl od silničních). Pak při době stavby dejmě tomu 10 let vychází 3 miliardy z národních zdrojů ročně. Pro srovnání národní zdroje rozpočtu SFDI jsou zhruba 45 mld. ročně, takže ta stavba VRT zabere pouze tohoto 6% rozpočtu.

A jakmile bude hotová (a lze ji zprovozňovat po částech), tak přináší úspory. Na času lidí, na zaměstnanosti, na ušetřených dotacích (VRT vlaky zpravidla není třeba dotovat).

+3/0
18.9.2017 18:49

P52e11t75r 31N90i72v20n53i78c81k39ý 3282464785927

Houby. Zrovna teď EU nabízí peněz na VRt dost. Akorát nejsme připraveni. Nemáme projekt, nemáme trasování, nevykupujem pozemky.

Za to všechno si můžeme SAMI!

+3/0
18.9.2017 13:25

M37i97l89a88n 31K24o49i30š 4187842481780

VRT mají význam jen pro dálkové spoje. Na tratích, kde je zastávka každých 3 až 5 km to postrádá smysl. Tam stačí, aby vlaky jezdily rychlostí 90 až 120 km/h...

Mimochodem - v Japonsku jsou VRT jen dálkové a páteřní tratě, navíc nemají tak hustou železniční síť jako my.

0/0
18.9.2017 10:44

R83a98d46e36k 97J91a45n87a94t40a 9445946754272

Myslím, že nejste s "Radkem Hodaněm" ve sporu. On netrvdí, že mají vysokoru rychlostí jezdit lokálky nebo příměstské vlaky.

+1/0
18.9.2017 11:04

M65i57l81a84n 12K44o77i15š 4237342701150

To není spor, jen upřesnění. Samozřejmě jsem pro VRT u nás. Ale taky pro, aby se současné hlavní tratě modernizovaly a zrychlily na přijatelnou úroveň, což technicky lze často i bez přeložek tratí.

+1/0
18.9.2017 11:18

J47a18n 32J91e90m82e21l88k21a 1175520

Zdá se, že se krásně opět vyhnuli tématu, zda chtějí soutěžit vlakovou dopravu a v jakém podílu.

0/0
18.9.2017 10:17

F83r47a81n58t83i61š91e12k 24S71t64r66n66a44d 4164495709736

Jsem důchodce. Chci být v důchodovém věku aktivní. K tomu potřebuji možnost přemisťování se z místa na místa prostředky veřejné dopravy - především vlaky. Závidím důchodcům na Slovensku, že už po několik let mohou po území Slovenska cestovat zadarmo. Valorizace důchodů řádově ve stokorunách nikdy nedosáhne zvyšování platů státních zaměstnanců v tisícikorunách. Budu volit KSČM nebo ČSSD zejména proto, aby jejich poslanci ( ministři ) mohli splnit volební slib ohledně výše cestovních výdajů žáků, studentů a důchodců.

0/−1
18.9.2017 10:12

R70o74b74e31r60t 82F22e94j14e57r 1321169645200

Já bych nebyl proti, kdyby byla veřejná doprava pro všechny občany zcela zdarma, financována z veřejného rozpočtu. Pomocí "megalítačky" by se pouze evidoval pohyb cestujících a kapacita dopravních prostředků by se přizpůsobovala poptávce cestujících. Naprosto transparentní, pružné, efektivní, ekologické řešení.

0/−1
18.9.2017 10:27

R22a73d44e13k 53J60a25n22a20t20a 9985496794512

Vyjděme z vámi zmíněné "valorizace důchodů po stokorunách". Počítejme, že jste dostal 120 Kč měsíčně. To je 1440 Kč ročně, za 3 roky 4300 Kč.

A karta IN Senior, se kterou můžete jezdit osobními a spěšnými vlaky ČD neomezeně zdarma, stojí 3990 Kč na 3 roky. Takže pokud chcete jezdit "zadarmo", můžete.

+3/−1
18.9.2017 10:47

P87a84v50e22l 47V27y46p41l31a33š63i68l 7620788144688

Hezký. Ale na Slovensku lze jezdit zdarma i rychlíky. A valorizace není pouze na IN kartu. I já důchodce jezdím na Slovensko a po Slovensku zdarma. Také bych uvítal stejnou službu u nás, ale slibům ČSSD a KSČM nevěřím. Proto je nevolím.

0/0
18.9.2017 13:22

P95e58t60r 52N91i31v40n62i87c54k60ý 3592634745817

No jo, bohužel existují voličské skupiny, které věří volebním slibům "zadarmo".

+1/0
18.9.2017 13:23

R79o40b34e19r62t 45F84e87j28e78r 1901509795430

Elektrifikace pravého pruhu. To bude projetejch stahovaček..;-D

0/0
18.9.2017 10:12

J89a81n 21V53a24l60o48u96c87h 6292567328620

Jednotná jízdenka není problém. Jen jaksi bude vycházet ze základních tarifů dopravců (tedy např. u ČD bude základem propočtu nikoli akční jízdné OVA-PHA vycházející z cen konkurenčního boje, ale klasický kilometrický tarif, který platí tam, kde "konkurence neotavuje", tedy nějakých 1,5kč/km). Takže jízdenka bude, ale prakticky nikomu se nevyplatí. Na kratších tratích si vystačí s lokálním IDS, na delších bude dál kombinovat jednotlivé jízdenky.

+2/0
18.9.2017 9:22

J66i86ř66í 81B65á49r52t33ů 7442524259673

Kdyby cokoli z toho chtěli opravdu udělat, tak už to tady dávno máme. Zatím zavedli jen šmírovací EET,kontrolní hlášení ...

0/0
18.9.2017 9:09

R83o18b40e81r60t 51P51r96a71ž16á42k 4178456135360

A kdo je neposlušnej, na toho zakleknou.

0/0
18.9.2017 9:12

M84i91l21a77n 86K10o77i97š 4307462221510

Je potřeba především zrychlit železniční tratě, na mnohých se jezdí 50-80 km/h, což je zoufalství v 21.století. Elektrifikovat rychle hlavní tratě, jen lokálky bych nechal, tam ty dráty nemají význam. V železniční dopravě jsme dost zaspali....

S elektrifikací dálnic bych zatím počkal, hybridní kamiony u nás ještě hezkých pár let jezdit nebudou. Je to vize budoucnosti, ale prozatím potřebujeme investovat peníze jinde.

+1/−1
18.9.2017 9:08

J96a56n 98V47a65l52o68u16c29h 6662457458770

Jak zrychlit lokálky stavěné jak sedlák v 19. století dovolil, tedy plné oblouků a daleko od vsí? Jedině přetrasovat, tedy stavět min. z půlky znovu. Už jen kvůli výkupu pozemků nereálné. Anebo si přestat šoupat prázdnými vláčky po kraji, přijít o "rekord" nejhustější železniční sítě na světě, dát lidem autobusy na náves a z peněz ušetřených na údržbu takových lokálek financovat rozvoj tratí vyšší úrovně.

0/0
18.9.2017 9:27

M59i59l56a33n 78K30o77i38š 4647602211650

Lokálky bych zprivatizoval. Hlavní tratě, i jednokolejné jdou zrychlit ve stávající stopě bez přeložek, např. změnou uchycení koleje z klasického na pružné. Viz revitalizace trati 240 - zvýšení rychlosti z 60 km/h na 80 až 100 km/h....

0/0
18.9.2017 9:42

R65a25d89e85k 86J93a68n19a54t93a 9965346494892

Máte pravdu v tom, že současné tratě výrazně zrychlit v podstatě nelze, že je třeba nová trasa.

Nemáte pravdu v tom, že postavit nové je nereálné. Vykoupit pozemky samzořejmě lze - dálnice stavíme a ty zaberou pozemků víc než VRT. A například 4. koridor Praha-ČB je z části novostavba, a pozemky se rovněž podařilo vykoupit.

+1/0
18.9.2017 10:38

M47i39l82a69n 48K56o43i28š 4367532541280

Jste úplně mimo. Při naší legislativě trvá od prvotního záměru až po zahájení realizace 10 let a to se ještě musíte modlit, aby se vám podařilo včas vykoupit všechny pozemky a aby vám to neblokovala různá sdružení.

VRT potřebujeme, ale za stávajícího stavu i v případě, že nová vláda se bude hodně snažit, nepojede u nás první VRT dříve jak za 15-20 let. Spíš ještě později.

0/−2
18.9.2017 10:49

R98a67d82e85k 46J45a42n80a50t62a 9825286354962

Ano, za současného stavu legislativy a akcechopnosti MD+SŽDC to trvá 10 let. Ale ta příprava už mohla přes 10 let pořádně běžet a dnes už jsme mohli jezdit. My neděláme ani tu přípravu, jen kecáme, Chápete?

A mimochodem, legislativu lze změnit. Stačí ji opsat třeba z Francie. Spory o pozemky tam nemají odkladný účinek. U veřejných staveb tam o vyvlastnění není sporu. Soud řeší pouze vyší odškodného a tak může probíhat klidně až v okamžiku, kdy je trať hotová.

+3/0
18.9.2017 10:55

M36i90l83a61n 35K16o43i41š 4907932681250

A kdo tu změnu zákonů schválí? Náš parlament se kromě přestávky na oběd neumí dohodnout na ničem...

A že se jen mluví? Taky zcela nesouhlasím. Viz trať Brno-Jihlava... už od roku 2007 se plánuje modernizace a elektrifikace. Díky jistému sdružení, které projekt neustále napadá jak u soudu, tak u správních orgánů se ještě ani nezačalo. Zázrakem je, že se letos podařilo realizovat aspoň částečnou revitalizaci a zrychlení nejpomalejších úseků.

+1/0
18.9.2017 11:05

M14a77r47t38i71n 44M67a86i35k84s32n18a57r 3644523988362

Vyvlastnovani uz zvladli jednou schvalit v soucasne podobe, proc by to nezvladli jeste jednou? :)

0/0
18.9.2017 11:35

M64i20l57a72n 22K64o59i65š 4107462211860

A jak dlouho to trvalo, než to chválili? 10 let o tom jednali a 10 let to schvalovali...;-D

+1/0
18.9.2017 11:59

M18a73t24t70e41o 66K93o52u77n27o25v41s10k21y 1130821358953

Narazil jsem na povedenou simulační hru, kde spravujete svou vlastní fiktivní zemi. Snažil jsem se základní kritéria přizpůsobit co nejvíce ČR. A ačkoliv jsem podle dnešní definice a politické korektnosti ultrapravicový extremista, světě div se, ta země mi funguje. Daří se mi vybírat daně, vhodně investovat a rozvíjet infrastrukturu. Nerozhazuju prachy, můj státní dluh je sice vyšší, než jsem zamýšlel, ale daří se mi ho splácet celkem slušně, nikdo nemá žádné výhody a na oplátku mám spokojené a pracující lidi, kteří jsou z 89% procent spokojeni s mým vedením. Těch 11% je výsledek experimentu se sociálním zvýhodněním, které se mi ale po čase nelíbilo a zrušil jsem ho a světě div se, místo očekávaného "pochodu s davem" si postavili hlavu a raději aby něco dělali ke své spokojenosti, tak mi dělají jenom bordel a nechtějí přijmout podmínky jako zbylých 89% lidí.

Takže i hra má jasno, co se bude dít, když se bude rozhazovat jak na běžícím páse za nesmysly jako to tu dělá levice.

+3/−3
18.9.2017 8:31

J82i17r16k75a 79N46o95v13á48k 6282805375349

co je to za hru?

+2/0
18.9.2017 8:53

M33i79r77e60k 69Z61á75v89o69d10n30ý 7192497780568

Tak to je skoro na nové heslo. Místo "řídíme stát jako firmu" můžete se prosadit s heslem "řídíme stát jako simulační hru" :D Kolik Vám je, že jste ještě nepřišel na to, že život není virtuální hra a je mnohem, ale mnohem složitější a komplexnější. To je stejné, jako bych řekl "dejte mi firmu a vybuduju největší korporaci světa, protože se mi dařilo v Transport Tycoon" :o) :D

+2/0
18.9.2017 11:25

T60o18m81á33š 69C27h39r14a20s38t37n28ý 2661924481223

Slibem neurazis...

+6/0
18.9.2017 8:30

J24o52s92e44f 62L48a51n51z 8165441364818

Tvůrce těhle předvolebních nesmyslů urychleně pochytat a internovat u Mudr.Chocholouška , bo tam opravdu patří!

0/−1
18.9.2017 8:17

J85a96r36o10s89l45a94v 65K93a21d20l94e29c 5691499332511

A nebylo by lepší zpomalit a zrušit jízdné?

+3/0
18.9.2017 8:12

J93o81s51e56f 85L76a25n14z 8265171184658

A není to málo , Antone Pavloviči?

+3/−1
18.9.2017 8:08

P75e88t42r 44N52i17v82n37i47c82k71ý 3372544105137

Věřit politikům před volbami, to musí být nějaká diagnoza.

+5/0
18.9.2017 7:22

K73a73r22e25l 10B57a34r91t78á95č18e81k 9312839812365

Slibotechny jedna vedle druhe jdete se vycpat chytte se poradne prace at vite jak se jini musi nadrit abyste se meli petkrat lip nez ti co pracuji...

+2/0
18.9.2017 7:11

T38o89m14á78š 74T52a22t86í21č85e67k 5320542950558

Politik? Pracovat? Leda tak v uranovejch dolech.

+2/−1
18.9.2017 7:17

M81i29l51o40š 13B91é18m 6184509952633

Tak doufám, že z toho zas splní co nejmíň. Společná jízdenka? Kam na takový kravský nápady chodí? ;-D

0/−5
18.9.2017 7:04

T48o44m35á60š 53T64a56t42í46č49e31k 5380142610868

Společná jízdenka není nic nereálného. V krajských IDS funguje, tak proč ne celostátně?

+5/0
18.9.2017 7:19

M11i38l41o34š 78B94é32m 6244879402903

Protože když něco nevznikne samovolně, ale nařízením celostátně, tak to docela určitě nedává ekonomicky smysl. ;-)

+2/−5
18.9.2017 7:24

J80a89n 27Č29e48k17a24l 7359185864354

Jenže ani x let po vstupu soukromých dopravců na trh společný tarif nevznikl.

0/0
18.9.2017 9:25

P67e31t21r 88N18o56v34o52t24n88y 1521120621

Krajské IDS nevznikly samovolně, ale zřídil je kraj.

+4/0
18.9.2017 10:07
Foto

B76r82o71n10i40s34l55a94v 69G72a74b39r23y97š 2412169121

Třeba do Švýcarska.

+8/0
18.9.2017 8:12

P95a73v60e43l 17Ř30í45č70k48a 5974702721508

K čemu společná jízdenka? Nechcu v Leo jezdit s jízdenkou od ČD

+1/−8
18.9.2017 6:56

J47a77r36o49s46l75a16v 83M11e61j91d65r 8937564800756

Sliby se slibují, blázni se radují....

+5/0
18.9.2017 6:49

M19i24l27a49n 28N25o90v68á55k 2560465115615

Na zkušebním okruhu ve Velimi se už testují a připravují do provozu elektrické vlaky na vodík a některé naše strany začínají plánovat elektrifikaci železnice. Trochu zaspali dobu.

0/−2
18.9.2017 6:46

R42a62d81e54k 31J93a47n88a75t31a 9355326114442

To nic nemění na tom, že závislá trakce je od určité hustoty provozu efektivnější. Jsou tam výrazně menší ztráty.

0/0
18.9.2017 10:51







Najdete na iDNES.cz