Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez ohledu na to, kdo vyhraje říjnové volby. Tedy pokud lze věřit volebním programům politických stran.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e26t90r 28Ř65i50h18á28k 9684756417968

Tolik krasnych slibu o zdarne budoucnosti. Nemohly by byt volby co pulrok? :) by byli v permanentnim slibovacim modu :)

+2/0
18.9.2017 12:18

R27a24d27e90k 77H79o74d50a65ň 9956177651383

Je jedno kolik toho naslibují. Rychlý vlak nemůže jezdit po těch samých kolejích, kde se crcají vláčky 50kou. V Japonsku to pochopili již dávno, a přes 50 let jezdí vlaky o rychlosti 200 km/h., což ale nutně znamená postavit nové tratě jen pro tyto vlaky. A tohle by se ideálně mělo řešit na území EU, nikoli "jen" ČR tak, aby specifika byla společná, a vlaky šlo prodlužovat i do zahraničí.

On by samozřejmě vlak co by dělal Brno-Praha nebo Praha-Ostrava za 40 minut hodně pomohl, ale o tom si asi můžeme nechat jen zdát.

+2/0
18.9.2017 10:25

R23a73d40e31k 57J54a18n12a55t69a 9225916824932

Samozřejmě, že pro vysokorychlostní vlaky jsou třeba nové, vysokorychlostní tratě - on někdo tvrdí opak?

Nechat zdát si o tom nemusíme. Je to zcela reálná možnost. V podstatě jediným důvodem, proč se tyto tratě u nás ještě nestaví, je určitý "mentální blok" v hlavách politiků a voličů.

A ještě nechnická poznámka - jízdní doba nejvyšší vrstvy spojů po VRT Praha-Brno by měla být systémová hodina, tj. cca 55 minut. Nikoliv 40 minut - to jsem v žádné studii neviděl.

+2/0
18.9.2017 10:34

M69i84r92e21k 97Z66á92v53o29d28n91ý 7802447800468

Řekl bych, že to není mentální blok, ale především peníze...

0/−2
18.9.2017 11:15

P36e14t85r 68N69o20v42o15t71n97y 1621480241

Peněz by teď bylo. Kdyby ovšem ty stavby byly už připravené.

+3/0
18.9.2017 11:22

M32i53r41e97k 65Z80á17v57o21d76n87ý 7722567770918

No, pokud se každý rok zadlužíme o cca 50 mld. více, tak ano, bylo by i na tyto stavby :)

0/−3
18.9.2017 11:26

R92a94d52e68k 49J42a44n37a17t30a 9835416314702

Nemusíme se zadlužovat. Například VRT Praha-Brno vyjde (bez přestavby uzlů, kterou ale stejně musíme udělat) cca na 150 mld. Kč.

EU zaplatí 80% (toje zcela běžné u železničních projektů, narozdíl od silničních). Pak při době stavby dejmě tomu 10 let vychází 3 miliardy z národních zdrojů ročně. Pro srovnání národní zdroje rozpočtu SFDI jsou zhruba 45 mld. ročně, takže ta stavba VRT zabere pouze tohoto 6% rozpočtu.

A jakmile bude hotová (a lze ji zprovozňovat po částech), tak přináší úspory. Na času lidí, na zaměstnanosti, na ušetřených dotacích (VRT vlaky zpravidla není třeba dotovat).

+3/0
18.9.2017 18:49

P69e66t65r 68N36i72v21n70i79c14k56ý 3182884575227

Houby. Zrovna teď EU nabízí peněz na VRt dost. Akorát nejsme připraveni. Nemáme projekt, nemáme trasování, nevykupujem pozemky.

Za to všechno si můžeme SAMI!

+3/0
18.9.2017 13:25

M91i72l27a51n 91K72o36i70š 4557282391900

VRT mají význam jen pro dálkové spoje. Na tratích, kde je zastávka každých 3 až 5 km to postrádá smysl. Tam stačí, aby vlaky jezdily rychlostí 90 až 120 km/h...

Mimochodem - v Japonsku jsou VRT jen dálkové a páteřní tratě, navíc nemají tak hustou železniční síť jako my.

0/0
18.9.2017 10:44

R32a69d37e97k 24J48a31n48a64t26a 9925516314832

Myslím, že nejste s "Radkem Hodaněm" ve sporu. On netrvdí, že mají vysokoru rychlostí jezdit lokálky nebo příměstské vlaky.

+1/0
18.9.2017 11:04

M13i47l40a76n 75K25o92i44š 4447922231840

To není spor, jen upřesnění. Samozřejmě jsem pro VRT u nás. Ale taky pro, aby se současné hlavní tratě modernizovaly a zrychlily na přijatelnou úroveň, což technicky lze často i bez přeložek tratí.

+1/0
18.9.2017 11:18

J13a41n 77J44e95m40e37l57k72a 1495410

Zdá se, že se krásně opět vyhnuli tématu, zda chtějí soutěžit vlakovou dopravu a v jakém podílu.

0/0
18.9.2017 10:17

F48r39a25n47t35i37š88e35k 85S74t26r57n43a35d 4204355259156

Jsem důchodce. Chci být v důchodovém věku aktivní. K tomu potřebuji možnost přemisťování se z místa na místa prostředky veřejné dopravy - především vlaky. Závidím důchodcům na Slovensku, že už po několik let mohou po území Slovenska cestovat zadarmo. Valorizace důchodů řádově ve stokorunách nikdy nedosáhne zvyšování platů státních zaměstnanců v tisícikorunách. Budu volit KSČM nebo ČSSD zejména proto, aby jejich poslanci ( ministři ) mohli splnit volební slib ohledně výše cestovních výdajů žáků, studentů a důchodců.

0/−1
18.9.2017 10:12

R28o38b58e63r28t 17F92e89j91e76r 1601129915680

Já bych nebyl proti, kdyby byla veřejná doprava pro všechny občany zcela zdarma, financována z veřejného rozpočtu. Pomocí "megalítačky" by se pouze evidoval pohyb cestujících a kapacita dopravních prostředků by se přizpůsobovala poptávce cestujících. Naprosto transparentní, pružné, efektivní, ekologické řešení.

0/−1
18.9.2017 10:27

R21a13d87e49k 38J28a28n86a58t87a 9735776254712

Vyjděme z vámi zmíněné "valorizace důchodů po stokorunách". Počítejme, že jste dostal 120 Kč měsíčně. To je 1440 Kč ročně, za 3 roky 4300 Kč.

A karta IN Senior, se kterou můžete jezdit osobními a spěšnými vlaky ČD neomezeně zdarma, stojí 3990 Kč na 3 roky. Takže pokud chcete jezdit "zadarmo", můžete.

+3/−1
18.9.2017 10:47

P26a67v80e73l 39V65y55p51l56a61š63i44l 7430678324248

Hezký. Ale na Slovensku lze jezdit zdarma i rychlíky. A valorizace není pouze na IN kartu. I já důchodce jezdím na Slovensko a po Slovensku zdarma. Také bych uvítal stejnou službu u nás, ale slibům ČSSD a KSČM nevěřím. Proto je nevolím.

0/0
18.9.2017 13:22

P82e86t75r 28N24i16v33n75i37c40k50ý 3222864475607

No jo, bohužel existují voličské skupiny, které věří volebním slibům "zadarmo".

+1/0
18.9.2017 13:23

R35o29b60e36r30t 19F55e39j15e31r 1761449645350

Elektrifikace pravého pruhu. To bude projetejch stahovaček..;-D

0/0
18.9.2017 10:12

J55a41n 51V67a44l80o50u12c87h 6412747548930

Jednotná jízdenka není problém. Jen jaksi bude vycházet ze základních tarifů dopravců (tedy např. u ČD bude základem propočtu nikoli akční jízdné OVA-PHA vycházející z cen konkurenčního boje, ale klasický kilometrický tarif, který platí tam, kde "konkurence neotavuje", tedy nějakých 1,5kč/km). Takže jízdenka bude, ale prakticky nikomu se nevyplatí. Na kratších tratích si vystačí s lokálním IDS, na delších bude dál kombinovat jednotlivé jízdenky.

+2/0
18.9.2017 9:22

J63i87ř17í 20B11á95r61t26ů 7842704419503

Kdyby cokoli z toho chtěli opravdu udělat, tak už to tady dávno máme. Zatím zavedli jen šmírovací EET,kontrolní hlášení ...

0/0
18.9.2017 9:09

R36o30b49e63r72t 98P43r19a34ž46á35k 4638166125670

A kdo je neposlušnej, na toho zakleknou.

0/0
18.9.2017 9:12

M74i66l66a62n 64K71o62i68š 4777382141760

Je potřeba především zrychlit železniční tratě, na mnohých se jezdí 50-80 km/h, což je zoufalství v 21.století. Elektrifikovat rychle hlavní tratě, jen lokálky bych nechal, tam ty dráty nemají význam. V železniční dopravě jsme dost zaspali....

S elektrifikací dálnic bych zatím počkal, hybridní kamiony u nás ještě hezkých pár let jezdit nebudou. Je to vize budoucnosti, ale prozatím potřebujeme investovat peníze jinde.

+1/−1
18.9.2017 9:08

J91a14n 45V83a90l38o18u95c60h 6192987608340

Jak zrychlit lokálky stavěné jak sedlák v 19. století dovolil, tedy plné oblouků a daleko od vsí? Jedině přetrasovat, tedy stavět min. z půlky znovu. Už jen kvůli výkupu pozemků nereálné. Anebo si přestat šoupat prázdnými vláčky po kraji, přijít o "rekord" nejhustější železniční sítě na světě, dát lidem autobusy na náves a z peněz ušetřených na údržbu takových lokálek financovat rozvoj tratí vyšší úrovně.

0/0
18.9.2017 9:27

M77i64l77a94n 22K50o52i48š 4407892631250

Lokálky bych zprivatizoval. Hlavní tratě, i jednokolejné jdou zrychlit ve stávající stopě bez přeložek, např. změnou uchycení koleje z klasického na pružné. Viz revitalizace trati 240 - zvýšení rychlosti z 60 km/h na 80 až 100 km/h....

0/0
18.9.2017 9:42

R91a12d45e58k 38J44a28n87a17t15a 9105376854262

Máte pravdu v tom, že současné tratě výrazně zrychlit v podstatě nelze, že je třeba nová trasa.

Nemáte pravdu v tom, že postavit nové je nereálné. Vykoupit pozemky samzořejmě lze - dálnice stavíme a ty zaberou pozemků víc než VRT. A například 4. koridor Praha-ČB je z části novostavba, a pozemky se rovněž podařilo vykoupit.

+1/0
18.9.2017 10:38

M63i55l77a88n 19K87o70i49š 4237282241370

Jste úplně mimo. Při naší legislativě trvá od prvotního záměru až po zahájení realizace 10 let a to se ještě musíte modlit, aby se vám podařilo včas vykoupit všechny pozemky a aby vám to neblokovala různá sdružení.

VRT potřebujeme, ale za stávajícího stavu i v případě, že nová vláda se bude hodně snažit, nepojede u nás první VRT dříve jak za 15-20 let. Spíš ještě později.

0/−2
18.9.2017 10:49

R87a74d88e84k 88J67a85n55a55t19a 9295876554182

Ano, za současného stavu legislativy a akcechopnosti MD+SŽDC to trvá 10 let. Ale ta příprava už mohla přes 10 let pořádně běžet a dnes už jsme mohli jezdit. My neděláme ani tu přípravu, jen kecáme, Chápete?

A mimochodem, legislativu lze změnit. Stačí ji opsat třeba z Francie. Spory o pozemky tam nemají odkladný účinek. U veřejných staveb tam o vyvlastnění není sporu. Soud řeší pouze vyší odškodného a tak může probíhat klidně až v okamžiku, kdy je trať hotová.

+3/0
18.9.2017 10:55

M71i74l18a24n 19K10o16i13š 4617802971260

A kdo tu změnu zákonů schválí? Náš parlament se kromě přestávky na oběd neumí dohodnout na ničem...

A že se jen mluví? Taky zcela nesouhlasím. Viz trať Brno-Jihlava... už od roku 2007 se plánuje modernizace a elektrifikace. Díky jistému sdružení, které projekt neustále napadá jak u soudu, tak u správních orgánů se ještě ani nezačalo. Zázrakem je, že se letos podařilo realizovat aspoň částečnou revitalizaci a zrychlení nejpomalejších úseků.

+1/0
18.9.2017 11:05

M70a49r87t14i37n 56M73a48i75k42s41n61a94r 3794483408172

Vyvlastnovani uz zvladli jednou schvalit v soucasne podobe, proc by to nezvladli jeste jednou? :)

0/0
18.9.2017 11:35

M91i80l69a74n 98K87o64i46š 4617472251200

A jak dlouho to trvalo, než to chválili? 10 let o tom jednali a 10 let to schvalovali...;-D

+1/0
18.9.2017 11:59

M26a34t10t80e60o 21K22o16u78n76o87v36s59k37y 1320431108313

Narazil jsem na povedenou simulační hru, kde spravujete svou vlastní fiktivní zemi. Snažil jsem se základní kritéria přizpůsobit co nejvíce ČR. A ačkoliv jsem podle dnešní definice a politické korektnosti ultrapravicový extremista, světě div se, ta země mi funguje. Daří se mi vybírat daně, vhodně investovat a rozvíjet infrastrukturu. Nerozhazuju prachy, můj státní dluh je sice vyšší, než jsem zamýšlel, ale daří se mi ho splácet celkem slušně, nikdo nemá žádné výhody a na oplátku mám spokojené a pracující lidi, kteří jsou z 89% procent spokojeni s mým vedením. Těch 11% je výsledek experimentu se sociálním zvýhodněním, které se mi ale po čase nelíbilo a zrušil jsem ho a světě div se, místo očekávaného "pochodu s davem" si postavili hlavu a raději aby něco dělali ke své spokojenosti, tak mi dělají jenom bordel a nechtějí přijmout podmínky jako zbylých 89% lidí.

Takže i hra má jasno, co se bude dít, když se bude rozhazovat jak na běžícím páse za nesmysly jako to tu dělá levice.

+3/−3
18.9.2017 8:31

J38i40r40k13a 73N25o60v64á33k 6332765865129

co je to za hru?

+2/0
18.9.2017 8:53

M55i91r86e64k 29Z34á81v28o91d21n79ý 7792697460688

Tak to je skoro na nové heslo. Místo "řídíme stát jako firmu" můžete se prosadit s heslem "řídíme stát jako simulační hru" :D Kolik Vám je, že jste ještě nepřišel na to, že život není virtuální hra a je mnohem, ale mnohem složitější a komplexnější. To je stejné, jako bych řekl "dejte mi firmu a vybuduju největší korporaci světa, protože se mi dařilo v Transport Tycoon" :o) :D

+2/0
18.9.2017 11:25

T53o70m56á33š 43C86h31r64a55s92t11n33ý 2931584641293

Slibem neurazis...

+6/0
18.9.2017 8:30

J23o57s62e54f 41L44a20n62z 8305601914708

Tvůrce těhle předvolebních nesmyslů urychleně pochytat a internovat u Mudr.Chocholouška , bo tam opravdu patří!

0/−1
18.9.2017 8:17

J86a42r27o91s27l76a11v 68K31a92d11l32e97c 5381109982161

A nebylo by lepší zpomalit a zrušit jízdné?

+3/0
18.9.2017 8:12

J67o70s39e66f 48L44a58n82z 8485911774848

A není to málo , Antone Pavloviči?

+3/−1
18.9.2017 8:08

P46e10t69r 39N46i77v91n42i11c11k56ý 3412314895237

Věřit politikům před volbami, to musí být nějaká diagnoza.

+5/0
18.9.2017 7:22

K57a56r85e70l 15B52a24r84t11á18č31e93k 9632419542265

Slibotechny jedna vedle druhe jdete se vycpat chytte se poradne prace at vite jak se jini musi nadrit abyste se meli petkrat lip nez ti co pracuji...

+2/0
18.9.2017 7:11

T16o71m32á52š 10T68a30t96í81č67e77k 5250532220828

Politik? Pracovat? Leda tak v uranovejch dolech.

+2/−1
18.9.2017 7:17

M80i76l38o16š 67B62é89m 6694629512463

Tak doufám, že z toho zas splní co nejmíň. Společná jízdenka? Kam na takový kravský nápady chodí? ;-D

0/−5
18.9.2017 7:04

T38o83m29á70š 30T20a57t10í87č20e33k 5170552780408

Společná jízdenka není nic nereálného. V krajských IDS funguje, tak proč ne celostátně?

+5/0
18.9.2017 7:19

M41i57l31o71š 46B55é94m 6494679142923

Protože když něco nevznikne samovolně, ale nařízením celostátně, tak to docela určitě nedává ekonomicky smysl. ;-)

+2/−5
18.9.2017 7:24

J77a12n 79Č77e86k12a81l 7799585714964

Jenže ani x let po vstupu soukromých dopravců na trh společný tarif nevznikl.

0/0
18.9.2017 9:25

P92e56t53r 18N97o42v52o48t29n17y 1431310171

Krajské IDS nevznikly samovolně, ale zřídil je kraj.

+4/0
18.9.2017 10:07
Foto

B94r29o93n47i52s60l81a49v 92G43a17b75r30y39š 2472369231

Třeba do Švýcarska.

+8/0
18.9.2017 8:12

P97a35v31e42l 25Ř78í32č27k48a 5604282601198

K čemu společná jízdenka? Nechcu v Leo jezdit s jízdenkou od ČD

+1/−8
18.9.2017 6:56

J73a82r64o36s27l15a62v 87M46e50j95d75r 8637184270936

Sliby se slibují, blázni se radují....

+5/0
18.9.2017 6:49

M10i17l30a15n 13N37o20v13á67k 2430105435385

Na zkušebním okruhu ve Velimi se už testují a připravují do provozu elektrické vlaky na vodík a některé naše strany začínají plánovat elektrifikaci železnice. Trochu zaspali dobu.

0/−2
18.9.2017 6:46

R76a26d22e75k 38J53a87n83a87t51a 9595596884182

To nic nemění na tom, že závislá trakce je od určité hustoty provozu efektivnější. Jsou tam výrazně menší ztráty.

0/0
18.9.2017 10:51







Najdete na iDNES.cz