Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes 900 majitelů škodovek podalo první společnou žalobu kvůli emisím

Prvních 911 českých majitelů dieselových škodovek podalo společnou žalobu na koncern VW a Škoda Auto. U obvodního soudu pro Prahu 8, kde má sídlo část poškozených, se společně domáhají částky ve výši 220 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M34i81r61o22s67l42a66v 95S68t58e12i67n10e68r 4530212530666

Po nahrání updatu se u mé Škodovky snížila spotřeba ( od updatu jsem ujel už 9800 km) o desetiny litru na 100 km, akcelerace při předjíždění je také lepší.

Jistě to závisí od typu motoru (můj je CFHF) a hlavně stupně výkonu- moje 110 HP produkují nepochybně méně NOXX, než stejný motor s 170 HP.

Pokud jde o účinnost DPF, neznám lepšího výrobce aut. Po 78000 km jsem bílým kapesníčkem vytřel z koncovek výfuku trošku šedého silničního prachu, ale žádný tér.

0/0
28.10.2017 18:56

J44o63s17e83f 45K80o87t20e16l98n83í55k 6157812889171

Jen ať pěkně Škodovka platí. Podvod byl jasně prokázán. Tj. vlastně byli podvedeni zákazníci, že jejich auto má lepší vlastnosti, než skutečně má. Bagatelizace problému to ještě zhoršuje.

0/0
30.9.2017 6:09

V47l93a59d36i10m85í83r 94K28o65m98á32r72e50k 5425710124948

Podvod je podvod a vypovídá to o fimách která auta vyrábí. Zisky jsou pro ně více důležité, než nějaké lhaní.

A když mě chytnou za ruku že podvádím, tak to není moje ruka...atp. Soud - nesoud - je to prasečina na morálce obecně a na jednotlivých lidech konkrétně.

Das Auto!

Das Skoda!

+1/0
29.9.2017 13:18
Foto

M57i97r50o46s79l33a57v 35S67t22e22i53n29e77r 4910972150266

Jako německý majitel Škody Yeti 2,0TDI 81 kW, 4x4, z r. 2013 jsem byl na podzim 2016 vyzván k nahrání update softwaru. Od té doby jsem ujel téměř 20 tis. km.

Zlepšilo se zrychlení, tudíž i výkon, podle testů se zvýšil zejména nad 2400 ot/min., spotřeba kolísá kolem původní hodnoty, na dlouhé tratě ca 5,4 l průměr. Je v tom dálnice asi 50%, typické tempo 140 a hodně okresek, zejména na Šumavě a v dolním Bavorsku, alpské silnice třeba na St. Johann, Passau, Kufstein atd.

Při 72 tis. odešel škrtící ventil sání, oprava stála 6200 Kč. Jinak na autě nebylo od samého začátku nic. Souvislost mezi chybou Hallova sensoru v té klapce a softwarem nelze prokázat.

Podle nezávislých testů se však u mého modelu zkrátil interval vypalování sazí z DPF- původně asi 700 km, nyní kolem 500 km. Podle VW to nemá vliv na životnost DPF- ten končí nikoliv z důvodů zanesení sazemi, ale zanesení popelem z motorového oleje, který nelze vypálit. Spotřeba oleje je u mého motoru zanedbatelná, po celých 30 tis. km do výměny nemusím dolévat. Zda se životnost mého DPF nějak změní, mohu poznat až po několika letech, prý vydrží až 300 tis. km. Pokud vydrží alespoň tolik, co rozvodový řemen, nevidím důvod, si stěžovat.

0/0
19.9.2017 19:18

P92a40v44e77l 33J88a26n25e88č87e43k 2575518835120

Jsou tu taci, kteri se ptaji, jaka byla tem majitelum zpusobena ujma... resp. snazi se zalobu shodit s tim, ze zadna... to vsak neni uplne pravda:

a) euro5 postupne zavadi mesta jako podminku vjezdu do centra, majitel takoveho vozu ma vsak nyni na okne znacku euro4 (musel si ji vymenit a dokonce za sve), da se tedy predpokladat, ze jezdite-li hojne do nemecka, budete si muset vyrazne drive koupit nove auto

b) po prehrani softwaru klesl vykon... ja tedy auto nekupoval dle vykonu, ale proste za stejne penize mene muziky

c) zcela prokazatelna stoupla prumerna spotreba o 16,3% (srovnano na 37tis. km), jezdim stale stejne... elektronicka kniha jizd ukazuje prumernou rychlost i km v ve meste a mimo na srovnatelne urovni (+-2,1%)

S nikym se nesoudim a soudit nebudu. Jezdim vsak v jinem aute nez jsem koupil. Minimalne v tech trech vyse uvedenych bodech.

+5/−5
19.9.2017 7:50

J86a41k19u29b 10R24o36u78s 3733280704822

To místním "bijcům za spravedlnost" nevysvětlíte :(

0/−1
19.9.2017 9:36

J73i45n30d39ř73i44c25h 77Š71k60o78p73e60k 4305641440695

ad a) opravdu je někde zákaz vjezdu aut s EURO 4 a horším ?

ad b) souhlas, nikdy bych nešel na zásah, který by zhoršil jízdní vlastnosti

0/0
19.9.2017 9:56

P91e19t70r 37Č50e42r46m81á77k 9158125669600

Bohužel všechno nesmysl...

a)Auta byla, jsou a budou EURO 5, a to zcela bez ohledu na to jestli update proběhne nebo ne, žádný downgrade na 4 se konat ani nemůže.

b)Automobilka deklaruje pouze hodnotu maximálního výkonu (ten se updatem nijak nemění), nikoliv jeho průběh, pokud tedy někomu subjektivně vyhovuje nová verze méně, není nic snazšího než přejít zpět.

c)dtto b), výrobce udává spotřebu dle cyklu nedc, a ta se nijak nezměnila.

Není se tedy za co soudit a především ani podstupovat tu svolávačku.

+6/0
19.9.2017 9:59
Foto

M70i59r61o16s51l78a68v 57S68t22e35i16n40e35r 4610442680796

Ta čtyřka na zelené nálepce je třída emisí, s normou Euro nemá nic společného. Měl jsem ji i na Mercedesu E270 CDI z r. 2001, tomu jsem dal DPF a dostal jsem tu zelenou nálepku.

Jinak plnil i nadále pouze Euro 3.

Omezení vjezdu vozidel s vysokými emisemi platí pro dost omezenou oblast centra, uvnitř vnitřního okruhu. S nějakou kontrolou jsem se v Mnichově zatím nesešel- takové budou nejspíš tam, kde jsou ty koncentrace příliš vysoké- za tunely a pod.

+1/0
19.9.2017 19:26
Foto

I58m90r19i81c19h 10S54u33c13h82a56r94s39k22ý 8206203885291

Chudáci ještě neví, že v ČR neuspějí a evropský soud to zamete pod koberec...;-)

Chtěli jste EU tak si ji hezky užijte.....;-D;-D;-D

0/0
19.9.2017 7:27

J22a54r77d85a 75H21o32f95m44a31n20n 4160835474

jak to spolu souvisí ?

+1/0
19.9.2017 7:42

J19i34n53d74ř51i88c49h 61Š61k28o75p84e11k 4735821230945

Už se těším, jak budou dokazovat, že jim vznikla škoda ;-D;-D

Úplně vidím ty srdceryvné výjevy v soudní síni, kde nešťastný majitel pláče a tvrdí, že kdyby věděl, že auto nemá v reálu patřičné Euro, tak by si koupil vůz jiné značky ;-D;-D

+2/0
19.9.2017 6:59

V29l46a41d32i24s11l72a25v 97B58u22r64y33š22e95k 1979192857144

majitel nic v soudní síni dokazovat nebude, taková představa je hloupá, zazní tam znalecké posudky, to jo, majitel se samozřejmě může cítit po právu poškozen už jen tím, že mu bylo podvodem prodáno auto, které nesplňuje zákonné požadavky na množství emisí, všechno bude záležet na tom, jak se k tomu postaví soud, můj tip je, že nějaká kompenzace bude, ale uvidíme

+1/0
19.9.2017 7:13

J68i45n68d10ř78i59c92h 59Š20k89o19p58e23k 4315351900695

ale majitel musí říci, čím je poškozen.

Tak jednoduché to není, jak píšeš. Již roky jsou spotřeby v TP mnohem nižší než v reálném provozu a nikdo se nesoudí o náhradu škody. Přitom v případě potřeby by se škoda dala jednoduše prokázat (papírová spotřeba x km vs. reálná spotřeba x km a rozdíl je škoda). Nesoudí se nikdo. Takže představa, že někdo vysoudí něco za to, že auto má vyšší emise.........

+2/0
19.9.2017 7:21

V52l24a94d32i80s58l53a39v 37B95u37r15y79š85e90k 1869772547594

u mého auta je spotřeba nižší než je TP, bylo to tak i aut minulých, celkem to odpovídá, spotřeba je závislá na způsobu jízdy a nejedná se o podvod, automobilka nezaručuje, jaká bude spotřeba v reálném provozu, takže se zjevně jedná o úplně jiný případ, jinak majitel nemusí říct vůbec nic, podepíše advokátovi papír a tím to pro něj končí, poškozen může být například ztrátou hodnoty vozidla způsobenou úmyslným podvodem a nebo něčím jiným

0/0
19.9.2017 7:29

J60i45n61d71ř31i51c61h 34Š87k98o98p43e96k 4315351550935

pokud je v TP spotřeba v obci, tak (pokud to má mít nějakou vypovídající hodnotu), tak musí být spotřeba v obci dle TP i ve skutečnosti stejná, neboť v obci se jezdí 50 km/h

0/0
19.9.2017 7:47

V89l81a87d85i24s70l51a63v 64B53u40r14y27š70e44k 1769752397344

spotřeba v obci není rozhodně spotřebou při 50 km rychlosti, spotřeba uvedená v TP nemá žádnou vypovídací hodnotu ale srovnávací, je to spotřeba provedena podle zvláštní metodiky a pokud by byly při testech zjištěny nějaké podvody, pak by se uživatelé mohli také domáhat kompenzací, podvody však zatím zjištěny nebyly, moje auto má v TP spotřebu ve městě 8,5 l a pokud s ním jezdím mezi značkami začátek a konec obce rychlostí mezi 0 - 100 km v hodině, tak moje auto vykazuje spotřebu zhruba 7,4 l na 100 km

0/0
19.9.2017 8:11

J89i51n72d79ř28i34c64h 39Š37k62o40p82e53k 4395961960955

aha, spotřeba v obci je tedy při jaké rychlosti ?

Souhlasím, že spotřeba v TP nemá žádnou vypovídající hodnotu

0/0
19.9.2017 8:23

J66i73n45d73ř19i18c66h 97Š31k30o69p38e64k 4665301900105

protože její výše je nepřímo úměrná schopnosti olepit auto při testování a odpojit co nejvyšší počet zařízení a systémů

0/0
19.9.2017 8:24

M65a52r27t11i68n 60K58a40r24á10s33e69k 9858733308738

Spotreba v obci je proste podle standardizovany cyklu pro obec, ja sam jezdim nekdy v obci za 3-4 litry (nocni ostrava), nekdy za 15 litru (stani v kolonach v praze), ktera z toho je ta "spravna" spotreba?

+2/0
19.9.2017 9:47

J48i20n12d93ř59i79c42h 16Š81k95o13p94e11k 4725951200905

stání v koloně nebude jízda, tak by mohla být i spotřeba na dálnici stání v koloně.

Spotřeba v obci by měla být spotřeba obsazeného auta při 50 km/h, ne ?

0/0
19.9.2017 10:32

M53a73r53t78i94n 96K22a85r43á94s18e42k 9378453558488

Eh moje auto pri 50km/h a 4 lidech v aute zere necele 3 litry, to opravdu neni neco co by vypovidalo o spotrebe v obci (v TP mam 5 coz je mnohem blize realite)...

0/0
19.9.2017 10:44

P63e25t55r 28Č96e49r85m19á20k 9288715579630

Není to tak. Spotřeba ve městě podle nedcu je tzv. městský cyklus, což je sekvence simulující jízdu po městě - takže se střídají situace kdy auto stojí(proto se tak rozšířil start-stop systém, protože při této zkoušce výrazně snižoval spotřebu) pomalý rozjezd, nízká rychlost atd.

0/0
19.9.2017 11:54

J38i51ř14í 23E77r42b10e76n 1933534226887

V které obci? Takovým Jáchymovem jsem schopen projet se spotřebou 18 i 1,8 l / 100 km, záleží na směru jízdy a hustotě provozu ;-D

0/0
19.9.2017 12:26

P18e26t83r 34Č72e53r60m56á55k 9478565499900

Majitel se může cítit jak chce, podstatné je že auta řádně plní zákonné požadavky a mají platnou homologaci. O tom rozhodují příslušné instituace a žádný posudek na tom nemůže nic změnit ;-)

+1/0
19.9.2017 10:12

G93e13o86r44g 68K75o34m63b32e15r53e13c 9294591126541

nic nevysoudi. Zrovna dnes o tom byla debata v nemecke televizi kde se hafo poskozenych rozcilovalo ze v USA bez dlouhych caviku VW vysolil 14 miliad a v EU nic. V EU na to neni legislativa a ani politicka vule. Sam kandidat na kanclere Schulz to na debate priznal ze by se nejdriv museli zmenit zakony aby lide mohli od VW neco vysoudit.

0/0
18.9.2017 23:26

V71l68a71d43i38s88l33a11v 83B46u74r21y10š17e89k 1939642317834

současná změna zákonů by už teď na kompenzaci neměla žádný vliv a co říkal Schulz nebo neříkal na tom nic nezmění, počkejme si o co se bude žaloba opírat, něco jako podvod není ani podle současných zákonů nepostižitelný, může tam být také ztráta hodnoty vozidla, počkejme a uvidíme, zatím nevíme s čím příjdou, soudy často ve sporných případech rozhodují ve prospěch slabšího a i teď to může být nejinak, navíc je tady jeden fakt a to ten, že se automobilka dopustila promyšleného úmyslného podvodu s cílem získat finanční prospěch, takže počkejme a uvidíme

0/0
19.9.2017 7:22

J38a22r41o35s76l87a34v 85L20e40b31e53d93a 3576129837780

Teda jestli nějakým zázrakem něco vysoudí, bude to horší než americká kočka v mikrovlnce.

+8/−1
18.9.2017 23:04

T84o16m61á15š 79K85u60c32h11a23ř 3637241248581

Pokud ty prachy vysoudí, tak je předpokládám rozdají lidem kolem sebe, těm, co to museli a ještě budou muset dýchat. :-P

+1/0
18.9.2017 22:08

J48a96r75o73m41í40r 43K93r54á13l 4130229694629

Motory splňovaly podmínky homologace. Neměli by žalovat spíše ty, kteří ty podmínky nedomysleli ?

0/0
18.9.2017 21:50

A92l79e62š 97L32i21s19o57v68s77k58ý 9369808122752

Zacejtili prachy. O nic jinýho většinou nejde.

+12/−3
18.9.2017 20:47

D73a70n70i94e81l 81S55c27h83n69i53t44z90e60r 5571114661266

Sorry, mělo být plus

0/0
19.9.2017 20:39

P96a38v30e60l 65M90a13t49o90u37š96e24k 4158580404

Odškodněni bychom měli být my, které tito pokrytečtí vrazi ve svých naftových autech ohrožují. Je samotné při koupi zajímala maximálně spotřeba...

+3/−8
18.9.2017 20:46

J27o80s42e41f 27V87a80l46a 9620783383783

az si dodelate alespon ZS, tak Vas treba prekvapi, ze diesel je stale nejcistsi a nejdokonalejsi spalovaci motor, ze elektroauto jenom pro svoji vyrobu vytvori uz tolik jedovatych latek, ze se vyrovna dieselu po ujeti 100.000 km. Nebo ze neni problem vyrobit diesel s NOx ve vyfuku nizsimi nez uz jenom v nasavanem vzduchu. Jenze-to byste alespon musel alespon premyslet a to boli......

+1/−3
18.9.2017 21:48

P76e27t96r 21H76o91r20á82k 1729543239144

Až začneš trochu myslet, tak zjistíš, že se mluví o autech už prodaných, které ovzduší jednoznačně znečišťují. Nevím, co sem pleteš, co by kdyby.

+1/0
18.9.2017 21:54

P78a91v41e90l 27M30a68t63o93u13š72e79k 4258680494

Až si poposedneš a přestaneš si dřepět na vedení, třeba Ti dojde, že jsem mluvil nikoliv o dieselech, ale o vyčůráncích, kteří se snaží vytřískat peníze na něčem, co jim reálně absolutně nepřekáží...

0/0
18.9.2017 22:21

J37i26n91d67ř80i37c22h 36Š31k92o26p30e32k 4945741660725

že jsou čísla vylhaná ví roky každý, kdo se podívá do TP na spotřebu a pak na reálnou.

0/0
19.9.2017 7:01
Foto

M66i37r62o34s55l88a28v 41S19t73e83i72n54e26r 4940172520816

Moje reálná spotřeba je často zřetelně pod tou udávanou v prospektech. Záleží na stylu jízdy a technickém stavu vozu, třeba tlaku v pneumatikách a seřízení geometrie.

0/0
19.9.2017 19:28

P66e80t86r 41Č76e66r65m20á96k 9118105459680

Vzhledem k tomu že tenhle pokus z toho něco vytřískat zkouší vykukové po celé evropě (samozřejmě všude bezůspěšně), tak by bylo divné že zrovna u nás by se jich pár taky nenašlo. ;-D

+9/−2
18.9.2017 19:55

T28o46m10á22š 86M16a24t81ě36j 9725358703622

Nenesou náklady, když vyhrajou. A jak to bude když prohrajou a soud jim uloží zaplatit náklady škodovce?

0/0
18.9.2017 19:55

L37u63k76á76š 30V22e79s22e18l84ý 7844343605943

To predpokladam, ale tohle je lacina tutovka..

0/0
18.9.2017 19:57

T68o45m91á27š 41M73a15t64ě35j 9535138183102

co je tutovka?

0/0
18.9.2017 20:28

L37u98k40á18š 60V70e24s39e12l42ý 7304793865653

Hehe. No jsou v pravu, jasne. Ale kolem se deje takovych jinych svinaren, a krivd, ktere by stalo za to resit. Tohle je podle meho ciste prokrastinace..

0/0
18.9.2017 19:54

M55a20r60t24i87n 36K21o55u46š43a 6545934964

Zdá se, že nějaký příživníčci, co se neuměj uživit normálně, zkoušej něco vyrejžovat.

+14/−2
18.9.2017 19:46

R56o71m37a33n 72P22o22l51á22č77e76k 5346639455

Pro "dýchající" bych doporučil vypráskat politiky (úplně nahodou ti samí co tam sedí dnes že...), kteří diesely tlačili do popředí, jak jsou úsporné ...A ted pod vlivem zelené lobby otočili o 180 stupnů...

To asi tak k honu na majitele dieselů... Už se těším, až se najednou obrátí hněv i proti turbobenzinům...

0/0
18.9.2017 19:25

M65i66l12o71š 47S54a17l59o54š74e39k 7254803881813

No to by byl ultra skandál,mám 1,8T motor :-( 8-o

+1/0
18.9.2017 19:46

R62o95m63a66n 72P66o67l73á19č56e66k 5746239425

Otázka času viz ;-) Rozhovor s člověkem, že Škody, že není daleko k instalaci filtrů i do benzinu...

0/0
18.9.2017 19:53

M42a82r89t34i89n 55V88y43s71k16o48c88i96l 3262618935570

A "jednaosma" v turbu se snad jeste dela?

0/0
18.9.2017 19:54

R40o32m69a59n 80P23o66l89á78č96e91k 5926249795

jj :-) Dokonce i 2,0 TSI :-) Akorát ten je jenom v RS

0/0
18.9.2017 20:12

M79a93r26t22i90n 48V90y90s43k91o28c34i56l 3272828685500

ja myslel tu puvodni 1.8T.

0/0
18.9.2017 20:13







Najdete na iDNES.cz