Diskuse k článku

Přes 900 majitelů škodovek podalo první společnou žalobu kvůli emisím

Prvních 911 českých majitelů dieselových škodovek podalo společnou žalobu na koncern VW a Škoda Auto. U obvodního soudu pro Prahu 8, kde má sídlo část poškozených, se společně domáhají částky ve výši 220 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M74i92r63o69s49l67a30v 56S48t36e20i69n40e18r 4490512740786

Po nahrání updatu se u mé Škodovky snížila spotřeba ( od updatu jsem ujel už 9800 km) o desetiny litru na 100 km, akcelerace při předjíždění je také lepší.

Jistě to závisí od typu motoru (můj je CFHF) a hlavně stupně výkonu- moje 110 HP produkují nepochybně méně NOXX, než stejný motor s 170 HP.

Pokud jde o účinnost DPF, neznám lepšího výrobce aut. Po 78000 km jsem bílým kapesníčkem vytřel z koncovek výfuku trošku šedého silničního prachu, ale žádný tér.

0/0
28.10.2017 18:56

J33o52s24e47f 61K77o81t88e55l59n31í76k 6167182579311

Jen ať pěkně Škodovka platí. Podvod byl jasně prokázán. Tj. vlastně byli podvedeni zákazníci, že jejich auto má lepší vlastnosti, než skutečně má. Bagatelizace problému to ještě zhoršuje.

0/0
30.9.2017 6:09

V67l97a21d68i32m29í10r 85K79o58m78á57r75e63k 5165530124728

Podvod je podvod a vypovídá to o fimách která auta vyrábí. Zisky jsou pro ně více důležité, než nějaké lhaní.

A když mě chytnou za ruku že podvádím, tak to není moje ruka...atp. Soud - nesoud - je to prasečina na morálce obecně a na jednotlivých lidech konkrétně.

Das Auto!

Das Skoda!

+1/0
29.9.2017 13:18
Foto

M58i87r11o37s40l84a86v 60S22t70e34i70n29e12r 4220182500516

Jako německý majitel Škody Yeti 2,0TDI 81 kW, 4x4, z r. 2013 jsem byl na podzim 2016 vyzván k nahrání update softwaru. Od té doby jsem ujel téměř 20 tis. km.

Zlepšilo se zrychlení, tudíž i výkon, podle testů se zvýšil zejména nad 2400 ot/min., spotřeba kolísá kolem původní hodnoty, na dlouhé tratě ca 5,4 l průměr. Je v tom dálnice asi 50%, typické tempo 140 a hodně okresek, zejména na Šumavě a v dolním Bavorsku, alpské silnice třeba na St. Johann, Passau, Kufstein atd.

Při 72 tis. odešel škrtící ventil sání, oprava stála 6200 Kč. Jinak na autě nebylo od samého začátku nic. Souvislost mezi chybou Hallova sensoru v té klapce a softwarem nelze prokázat.

Podle nezávislých testů se však u mého modelu zkrátil interval vypalování sazí z DPF- původně asi 700 km, nyní kolem 500 km. Podle VW to nemá vliv na životnost DPF- ten končí nikoliv z důvodů zanesení sazemi, ale zanesení popelem z motorového oleje, který nelze vypálit. Spotřeba oleje je u mého motoru zanedbatelná, po celých 30 tis. km do výměny nemusím dolévat. Zda se životnost mého DPF nějak změní, mohu poznat až po několika letech, prý vydrží až 300 tis. km. Pokud vydrží alespoň tolik, co rozvodový řemen, nevidím důvod, si stěžovat.

0/0
19.9.2017 19:18

P40a16v55e13l 51J37a66n12e98č34e22k 2915528775730

Jsou tu taci, kteri se ptaji, jaka byla tem majitelum zpusobena ujma... resp. snazi se zalobu shodit s tim, ze zadna... to vsak neni uplne pravda:

a) euro5 postupne zavadi mesta jako podminku vjezdu do centra, majitel takoveho vozu ma vsak nyni na okne znacku euro4 (musel si ji vymenit a dokonce za sve), da se tedy predpokladat, ze jezdite-li hojne do nemecka, budete si muset vyrazne drive koupit nove auto

b) po prehrani softwaru klesl vykon... ja tedy auto nekupoval dle vykonu, ale proste za stejne penize mene muziky

c) zcela prokazatelna stoupla prumerna spotreba o 16,3% (srovnano na 37tis. km), jezdim stale stejne... elektronicka kniha jizd ukazuje prumernou rychlost i km v ve meste a mimo na srovnatelne urovni (+-2,1%)

S nikym se nesoudim a soudit nebudu. Jezdim vsak v jinem aute nez jsem koupil. Minimalne v tech trech vyse uvedenych bodech.

+5/−5
19.9.2017 7:50

J42a58k68u30b 40R66o35u80s 3713170394612

To místním "bijcům za spravedlnost" nevysvětlíte :(

0/−1
19.9.2017 9:36

J19i38n76d44ř67i23c64h 22Š95k27o54p45e73k 4695381840615

ad a) opravdu je někde zákaz vjezdu aut s EURO 4 a horším ?

ad b) souhlas, nikdy bych nešel na zásah, který by zhoršil jízdní vlastnosti

0/0
19.9.2017 9:56

P47e29t27r 55Č96e86r52m52á87k 9208835159340

Bohužel všechno nesmysl...

a)Auta byla, jsou a budou EURO 5, a to zcela bez ohledu na to jestli update proběhne nebo ne, žádný downgrade na 4 se konat ani nemůže.

b)Automobilka deklaruje pouze hodnotu maximálního výkonu (ten se updatem nijak nemění), nikoliv jeho průběh, pokud tedy někomu subjektivně vyhovuje nová verze méně, není nic snazšího než přejít zpět.

c)dtto b), výrobce udává spotřebu dle cyklu nedc, a ta se nijak nezměnila.

Není se tedy za co soudit a především ani podstupovat tu svolávačku.

+6/0
19.9.2017 9:59
Foto

M82i95r22o75s57l73a32v 88S54t78e86i65n76e24r 4140332550696

Ta čtyřka na zelené nálepce je třída emisí, s normou Euro nemá nic společného. Měl jsem ji i na Mercedesu E270 CDI z r. 2001, tomu jsem dal DPF a dostal jsem tu zelenou nálepku.

Jinak plnil i nadále pouze Euro 3.

Omezení vjezdu vozidel s vysokými emisemi platí pro dost omezenou oblast centra, uvnitř vnitřního okruhu. S nějakou kontrolou jsem se v Mnichově zatím nesešel- takové budou nejspíš tam, kde jsou ty koncentrace příliš vysoké- za tunely a pod.

+1/0
19.9.2017 19:26

I38m49r28i34c86h 21S15u22c50h33a91r78s12k80ý 8176713435581

Chudáci ještě neví, že v ČR neuspějí a evropský soud to zamete pod koberec...;-)

Chtěli jste EU tak si ji hezky užijte.....;-D;-D;-D

0/0
19.9.2017 7:27

J33a96r22d63a 62H72o92f50m40a89n29n 4720475294

jak to spolu souvisí ?

+1/0
19.9.2017 7:42

J41i49n55d64ř15i58c19h 11Š70k45o32p97e96k 4745751160585

Už se těším, jak budou dokazovat, že jim vznikla škoda ;-D;-D

Úplně vidím ty srdceryvné výjevy v soudní síni, kde nešťastný majitel pláče a tvrdí, že kdyby věděl, že auto nemá v reálu patřičné Euro, tak by si koupil vůz jiné značky ;-D;-D

+2/0
19.9.2017 6:59

V15l79a55d98i58s56l73a86v 55B40u45r80y24š91e77k 1849722467624

majitel nic v soudní síni dokazovat nebude, taková představa je hloupá, zazní tam znalecké posudky, to jo, majitel se samozřejmě může cítit po právu poškozen už jen tím, že mu bylo podvodem prodáno auto, které nesplňuje zákonné požadavky na množství emisí, všechno bude záležet na tom, jak se k tomu postaví soud, můj tip je, že nějaká kompenzace bude, ale uvidíme

+1/0
19.9.2017 7:13

J35i51n66d84ř49i31c36h 75Š41k63o74p27e74k 4335401230915

ale majitel musí říci, čím je poškozen.

Tak jednoduché to není, jak píšeš. Již roky jsou spotřeby v TP mnohem nižší než v reálném provozu a nikdo se nesoudí o náhradu škody. Přitom v případě potřeby by se škoda dala jednoduše prokázat (papírová spotřeba x km vs. reálná spotřeba x km a rozdíl je škoda). Nesoudí se nikdo. Takže představa, že někdo vysoudí něco za to, že auto má vyšší emise.........

+2/0
19.9.2017 7:21

V91l29a82d91i80s76l58a27v 72B29u55r52y54š22e34k 1389222807174

u mého auta je spotřeba nižší než je TP, bylo to tak i aut minulých, celkem to odpovídá, spotřeba je závislá na způsobu jízdy a nejedná se o podvod, automobilka nezaručuje, jaká bude spotřeba v reálném provozu, takže se zjevně jedná o úplně jiný případ, jinak majitel nemusí říct vůbec nic, podepíše advokátovi papír a tím to pro něj končí, poškozen může být například ztrátou hodnoty vozidla způsobenou úmyslným podvodem a nebo něčím jiným

0/0
19.9.2017 7:29

J48i94n16d76ř31i80c42h 33Š80k23o69p56e83k 4785841920525

pokud je v TP spotřeba v obci, tak (pokud to má mít nějakou vypovídající hodnotu), tak musí být spotřeba v obci dle TP i ve skutečnosti stejná, neboť v obci se jezdí 50 km/h

0/0
19.9.2017 7:47

V63l69a53d73i17s66l75a12v 80B33u86r50y50š88e61k 1519332747964

spotřeba v obci není rozhodně spotřebou při 50 km rychlosti, spotřeba uvedená v TP nemá žádnou vypovídací hodnotu ale srovnávací, je to spotřeba provedena podle zvláštní metodiky a pokud by byly při testech zjištěny nějaké podvody, pak by se uživatelé mohli také domáhat kompenzací, podvody však zatím zjištěny nebyly, moje auto má v TP spotřebu ve městě 8,5 l a pokud s ním jezdím mezi značkami začátek a konec obce rychlostí mezi 0 - 100 km v hodině, tak moje auto vykazuje spotřebu zhruba 7,4 l na 100 km

0/0
19.9.2017 8:11

J85i51n60d21ř48i53c77h 14Š12k71o71p73e68k 4295801730525

aha, spotřeba v obci je tedy při jaké rychlosti ?

Souhlasím, že spotřeba v TP nemá žádnou vypovídající hodnotu

0/0
19.9.2017 8:23

J36i42n40d38ř39i74c50h 56Š54k82o39p34e18k 4155591130875

protože její výše je nepřímo úměrná schopnosti olepit auto při testování a odpojit co nejvyšší počet zařízení a systémů

0/0
19.9.2017 8:24

M16a11r12t57i15n 30K38a62r73á39s19e59k 9288303698248

Spotreba v obci je proste podle standardizovany cyklu pro obec, ja sam jezdim nekdy v obci za 3-4 litry (nocni ostrava), nekdy za 15 litru (stani v kolonach v praze), ktera z toho je ta "spravna" spotreba?

+2/0
19.9.2017 9:47

J19i24n90d43ř67i55c75h 20Š64k92o70p48e78k 4935661220695

stání v koloně nebude jízda, tak by mohla být i spotřeba na dálnici stání v koloně.

Spotřeba v obci by měla být spotřeba obsazeného auta při 50 km/h, ne ?

0/0
19.9.2017 10:32

M79a22r78t70i93n 31K22a12r74á65s45e41k 9968363618688

Eh moje auto pri 50km/h a 4 lidech v aute zere necele 3 litry, to opravdu neni neco co by vypovidalo o spotrebe v obci (v TP mam 5 coz je mnohem blize realite)...

0/0
19.9.2017 10:44

P20e97t89r 67Č69e30r59m34á91k 9928225589890

Není to tak. Spotřeba ve městě podle nedcu je tzv. městský cyklus, což je sekvence simulující jízdu po městě - takže se střídají situace kdy auto stojí(proto se tak rozšířil start-stop systém, protože při této zkoušce výrazně snižoval spotřebu) pomalý rozjezd, nízká rychlost atd.

0/0
19.9.2017 11:54

J82i78ř71í 96E88r48b17e89n 1533254926777

V které obci? Takovým Jáchymovem jsem schopen projet se spotřebou 18 i 1,8 l / 100 km, záleží na směru jízdy a hustotě provozu ;-D

0/0
19.9.2017 12:26

P41e92t89r 40Č78e67r65m19á78k 9688945769530

Majitel se může cítit jak chce, podstatné je že auta řádně plní zákonné požadavky a mají platnou homologaci. O tom rozhodují příslušné instituace a žádný posudek na tom nemůže nic změnit ;-)

+1/0
19.9.2017 10:12

G10e59o61r53g 77K10o19m62b21e91r85e72c 9444171876531

nic nevysoudi. Zrovna dnes o tom byla debata v nemecke televizi kde se hafo poskozenych rozcilovalo ze v USA bez dlouhych caviku VW vysolil 14 miliad a v EU nic. V EU na to neni legislativa a ani politicka vule. Sam kandidat na kanclere Schulz to na debate priznal ze by se nejdriv museli zmenit zakony aby lide mohli od VW neco vysoudit.

0/0
18.9.2017 23:26

V77l65a82d96i89s37l37a69v 93B23u35r55y49š20e24k 1839942537884

současná změna zákonů by už teď na kompenzaci neměla žádný vliv a co říkal Schulz nebo neříkal na tom nic nezmění, počkejme si o co se bude žaloba opírat, něco jako podvod není ani podle současných zákonů nepostižitelný, může tam být také ztráta hodnoty vozidla, počkejme a uvidíme, zatím nevíme s čím příjdou, soudy často ve sporných případech rozhodují ve prospěch slabšího a i teď to může být nejinak, navíc je tady jeden fakt a to ten, že se automobilka dopustila promyšleného úmyslného podvodu s cílem získat finanční prospěch, takže počkejme a uvidíme

0/0
19.9.2017 7:22

J88a55r46o74s24l82a24v 29L10e13b66e44d59a 3776649107120

Teda jestli nějakým zázrakem něco vysoudí, bude to horší než americká kočka v mikrovlnce.

+8/−1
18.9.2017 23:04

T22o78m62á71š 32K91u59c64h74a63ř 3237101768121

Pokud ty prachy vysoudí, tak je předpokládám rozdají lidem kolem sebe, těm, co to museli a ještě budou muset dýchat. :-P

+1/0
18.9.2017 22:08

J76a90r27o98m97í41r 90K68r23á74l 4170369654369

Motory splňovaly podmínky homologace. Neměli by žalovat spíše ty, kteří ty podmínky nedomysleli ?

0/0
18.9.2017 21:50

A78l74e76š 83L20i21s70o26v89s27k66ý 9629858202482

Zacejtili prachy. O nic jinýho většinou nejde.

+12/−3
18.9.2017 20:47

D29a11n29i33e10l 89S52c42h78n66i68t21z52e65r 5871634941356

Sorry, mělo být plus

0/0
19.9.2017 20:39

P32a84v98e85l 38M89a65t40o60u10š10e42k 4448540804

Odškodněni bychom měli být my, které tito pokrytečtí vrazi ve svých naftových autech ohrožují. Je samotné při koupi zajímala maximálně spotřeba...

+3/−8
18.9.2017 20:46

J29o93s72e87f 13V65a46l35a 9420973273513

az si dodelate alespon ZS, tak Vas treba prekvapi, ze diesel je stale nejcistsi a nejdokonalejsi spalovaci motor, ze elektroauto jenom pro svoji vyrobu vytvori uz tolik jedovatych latek, ze se vyrovna dieselu po ujeti 100.000 km. Nebo ze neni problem vyrobit diesel s NOx ve vyfuku nizsimi nez uz jenom v nasavanem vzduchu. Jenze-to byste alespon musel alespon premyslet a to boli......

+1/−3
18.9.2017 21:48

P10e28t59r 11H62o70r37á63k 1349483429724

Až začneš trochu myslet, tak zjistíš, že se mluví o autech už prodaných, které ovzduší jednoznačně znečišťují. Nevím, co sem pleteš, co by kdyby.

+1/0
18.9.2017 21:54

P38a66v69e38l 52M41a46t31o23u40š32e71k 4258740914

Až si poposedneš a přestaneš si dřepět na vedení, třeba Ti dojde, že jsem mluvil nikoliv o dieselech, ale o vyčůráncích, kteří se snaží vytřískat peníze na něčem, co jim reálně absolutně nepřekáží...

0/0
18.9.2017 22:21

J69i84n59d66ř87i20c48h 64Š22k10o98p47e70k 4165901550805

že jsou čísla vylhaná ví roky každý, kdo se podívá do TP na spotřebu a pak na reálnou.

0/0
19.9.2017 7:01
Foto

M60i98r58o45s94l17a82v 11S60t94e37i69n94e87r 4850862770676

Moje reálná spotřeba je často zřetelně pod tou udávanou v prospektech. Záleží na stylu jízdy a technickém stavu vozu, třeba tlaku v pneumatikách a seřízení geometrie.

0/0
19.9.2017 19:28

P77e74t81r 54Č61e89r12m56á37k 9528935749250

Vzhledem k tomu že tenhle pokus z toho něco vytřískat zkouší vykukové po celé evropě (samozřejmě všude bezůspěšně), tak by bylo divné že zrovna u nás by se jich pár taky nenašlo. ;-D

+9/−2
18.9.2017 19:55

T31o83m51á20š 25M26a56t73ě77j 9755658363242

Nenesou náklady, když vyhrajou. A jak to bude když prohrajou a soud jim uloží zaplatit náklady škodovce?

0/0
18.9.2017 19:55

L20u94k27á21š 23V59e92s48e23l80ý 7974163475683

To predpokladam, ale tohle je lacina tutovka..

0/0
18.9.2017 19:57

T43o48m79á39š 16M85a79t16ě84j 9525778693702

co je tutovka?

0/0
18.9.2017 20:28

L30u93k10á97š 26V27e47s79e16l39ý 7254393435813

Hehe. No jsou v pravu, jasne. Ale kolem se deje takovych jinych svinaren, a krivd, ktere by stalo za to resit. Tohle je podle meho ciste prokrastinace..

0/0
18.9.2017 19:54

M75a18r13t53i14n 77K57o23u34š96a 6455584504

Zdá se, že nějaký příživníčci, co se neuměj uživit normálně, zkoušej něco vyrejžovat.

+14/−2
18.9.2017 19:46

R44o13m20a74n 43P52o87l71á54č23e81k 5816879985

Pro "dýchající" bych doporučil vypráskat politiky (úplně nahodou ti samí co tam sedí dnes že...), kteří diesely tlačili do popředí, jak jsou úsporné ...A ted pod vlivem zelené lobby otočili o 180 stupnů...

To asi tak k honu na majitele dieselů... Už se těším, až se najednou obrátí hněv i proti turbobenzinům...

0/0
18.9.2017 19:25

M87i36l19o63š 10S71a13l14o97š81e97k 7724913231173

No to by byl ultra skandál,mám 1,8T motor :-( 8-o

+1/0
18.9.2017 19:46

R68o12m61a67n 75P12o75l95á64č81e85k 5556199315

Otázka času viz ;-) Rozhovor s člověkem, že Škody, že není daleko k instalaci filtrů i do benzinu...

0/0
18.9.2017 19:53

M93a31r71t26i77n 68V85y25s43k45o85c46i39l 3152388755700

A "jednaosma" v turbu se snad jeste dela?

0/0
18.9.2017 19:54

R74o64m85a20n 29P23o21l96á22č40e53k 5816249265

jj :-) Dokonce i 2,0 TSI :-) Akorát ten je jenom v RS

0/0
18.9.2017 20:12

M93a82r13t59i36n 56V24y54s30k52o67c26i81l 3392718695670

ja myslel tu puvodni 1.8T.

0/0
18.9.2017 20:13

Najdete na iDNES.cz