Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty porušila zákon o veřejných zakázkách, vyplývá z webu ÚOHS. Jeho rozhodnutí je pravomocné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i26r57o80s72l42a14v 20Z67i34k67m41u81n45d 6688202117808

Co to je "nejvhodnější" nabídka - podle kritéria ÚHOS nebo podle provozovatel dráhy, tedy SŽDC ... Dokud nebude součástí odvolání složení kauce ve výši 50 % nabídnuté ceny, která bude sloužit jako odškodné za průtahy spojené s odvoláním a prodloužením doby stavby, tak se neúspěšný kandidát bude vždy odvolávat ... a nic se reálně nepostaví. Posuzovat tyhle "mega" stavby z hlediska výhodnosti je něco jiného než posuzovat stavbu dřevěné chaloupky ...

Koho ÚHOS chrání ? Stát neboli SŽDC před "předraženou" cenou, která by mohla být o něco levnější v horší kvalitě nebo firmy, které nejsou úspěšné. Vždyť každým odvoláním se zahájení stavby a její dokončení posunuje a v konečném důsledku zdražuje ... Nebylo by nakonec nejlepší, kdyby všechny státní soutěže vypisoval ÚHOS. Tak by bylo zajištěno, že vždy to bude vypsáno podle pravidel ... hodnocení by pak dělal zadavatel nebo, při stanovení pevných kritérií hodnocení počítač ...

0/0
29.9.2017 16:11

R30o81m40a17n 96P61o13l54á41č82e17k 5836169455

Zase úsek Hostivař - Vršovice???

0/0
21.9.2017 12:52

J67i26ř87í 35M28a48k45o30ň 2695668584290

Ráno jsem k článku o Nuselském mostu napsal komentář, že je dobře, že ho postavili komunisté, protože v současných pravidlech demokracie by ještě nestál. A výše uvedená zpráva mi dává za pravdu.;-(

+4/−1
20.9.2017 16:32

J88i17ř91í 23K16o88c19u91r22e68k 6835934285958

To už je podruhé, co je tahle soutěž zrušená. Že by chyběly peníze v rozpočtu SFDI nebo že by to zase nevahrál předen vybraný jedniný správný dodavatel?

0/0
20.9.2017 15:22

K76r28y10š31t12o83f 27L31a72n65í57k 1429910625455

to vypada, ze se zastávky Eden do duchodu (10 let) nedockam.

0/0
20.9.2017 13:44

Š10i21m72o57n76-71E95r61i27c75h 28J73e23l32í97n41e93k 5160322713263

Nejdříve zruší tendr, protože to vyhrál někdo "jiný" než obvykle a teď jim to zase zruší ÚOHS, protože to dostal metrostav... potřebuje tohle komentář?

+1/0
20.9.2017 13:14

J29a48n 63C74e12p67e43k 1354656720

Za A to úředníci na SŽDC schválně posoudili jak posoudili díky všimnému od spřízněných firem, nebo za B je to banda diletantů, kteří neumějí svou práci. Ač jedno nebo druhé, tito lidé by na svých místech již dávno neměli být a být v evidenci na pracáku.

+5/−3
20.9.2017 11:54

P96e56t56r 22V57o20l45á51k 6339790652825

Typický názor diváka tv n@vaR^

+2/−3
20.9.2017 12:14

J54a83n 20C13e98p74e33k 1634366680

Jste za A zaměstnancem SŽDC nebo za B obhajujete špatně odváděnou práci za peníze daňových poplatníků? To samé se děje třeba na Ředitelství silnic a dálnic.

+4/−3
20.9.2017 12:20

P90e28t79r 71V19o82l74á14k 6619350612135

Nebo za C pohybuji se v podobných vodách. A vím, jaká je pakárna byť jen vypsat výběrové řízení na rozšíření sítě, aby to nebylo právně napadnutelné.

+7/0
20.9.2017 12:31

J30a26n 66C19e49p30e57k 1644976900

Pokud je výběrko napsáno dobře, tak se vám sice neúspěšní uchazeči odvolají, ale ÚOHS vám to neshodí pod stůl. Je nesmysl, jak zde zkoušíte naznačovat, že něco nelze vysoutěžit. Neříkám, že to není pakárna, ale lze to. To by pak dle vás stát nevysoutěžil vůbec nic.

0/−2
20.9.2017 14:15

P60e46t92r 78N63o97v68o68t12n12y 1461370651

Každopádně to SŽDC dělá špatně.

+2/−2
20.9.2017 12:39

P37e42t85r 11V62o75l28á28k 6409310512635

Nehájím je do krve. Ale jen mám pochopení po zkušenosti, kdy např.vozový park složený z aut výrobce X (nasmloiuvaný servis, vyškolení lidé, x letá zkušenost) bylo potřeba rozšířit. No a podle našeho zákona v zadávací dokumentaci nesmí být uveden žádný výrobce, takže logicky vyhrál dodavatel, který nabídl vozy výrobce Y s nižší cenou. Samozřejmě tyto věci se dají ošetřit tím, že v podmínkách se uvede nutnost aby dodávka splňovala něco, co umí jen to co chcete/potřebujete. Jenže na tomhle se pak v klidu otoči ten neúspěšný dodavatel značky Y. A pro pana Cepka pak budete za diletanta nebo korupčníka. takže aby bylo všechno podle něj OK, necháte tedy vyhrát v klidu Y s tím, že následně provozní náklady budou několikanásobné.

+3/0
20.9.2017 12:48

Š92t46ě88p34á13n 15F71r70a98n67c42l 8774399284750

Pak jste ale opravdu neschopný a ta VŘ byste neměl dělat. Co vám brání dát si do podmínek i limit na provozní náklady, podmínky servisu atd,?

0/−1
20.9.2017 13:23

P45e91t33r 59V65o91l59á39k 6759630282945

Třeba proto. že zadání musí znít čistě na dodávku vozů?Stejně tak jako že ze strany státu je nesmyslně naplno vyžadováno ať rozhoduje cena, nikolv kvalita technického řešení?Tohle nemá cenu rozebírat s někým, kdo si tím neprošel. Kažopádně více takových odborníků jako jsi ty a svět bude mnohem příjemnější k žitíR^

+1/0
20.9.2017 13:29

Š87t79ě72p29á25n 51F25r69a61n78c44l 8984959734660

Nemáte pravdu - již několik let nemusí být cena jediným kritériem. Můžete si tam dát i další, musíte ale stanovit jejich procentuální váhu a musí být "rozumná" a obhajitelná. Požadavek na servis, který nepřesáhne 50 000 ročně, je v pořádku. Požadavek na servis v maximální výši 100 Kč je "nerozumný", a požadovat dodání vozů, které mají přední světla v rozteči přesně 1237 mm, je neobhajitelné.

Jen to holt nesmíte sekat jak Baťa cvičky ;-)

P.S.: Prošel jsem si tím mnohokrát, zrušených tendrů bylo minimum. Ale máte pravdu, že občas je to pěkný vopruz.

0/0
20.9.2017 13:39

P65e68t10r 17V71o43l10á82k 6359160712845

Je rozdíl mezi výběrkem na dodávky a na služby, ale to už bychom zabíhali příliš do detailů.

Jen mi prostě přijde laciné černobílé tvrzení, že tam a tam sedí tupci/korupčníci od lidí, kteří mají informace z televize.

0/0
20.9.2017 14:07

Š70t42ě16p22á69n 83F20r83a89n36c47l 8274369244570

V tom všem máte pravdu. Problémem SŽDC ale je velké množství zrušených tendrů (i když samozřejmě chápu, že peníze, o které se v jejich tendrech hraje, jsou někde jinde než u nákupu 5 služebních aut, a tlaky jsou tím pádem také násobně větší).

0/0
20.9.2017 14:15

P24e65t56r 34V63o91l35á93k 6699750562565

O SŽDC se nějak hlouběji nezajímám, ale těch zrušených tendrů jsem zas tak moc neviděl. Očekávám, že v tom objemu který mají na starosti budo ročně stovky, možná tisíce, které proběhnou bez problému. Samozřejmě, když někdo vidí v titulku 3.5mld, tak to zapůsobí.

0/0
20.9.2017 14:21

J60a86n 95C46e23p53e65k 1534366540

Není pravdou, jak se zde neustále snažíte naznačovat, že něco nejde vysoutěžit. Poukazuji na to, že je zajímavé, jak u SŽDC jsou neustále s tendry nějaké problémy. Tak že ano, asi tam ta výběrka dělá parta diletantů a celé se to díky nim jen prodražuje. A mám vlastní zkušenosti z podobného oboru. Ano, dělat výběrka je složité, ale jde to.

0/−1
20.9.2017 14:20

P66e74t24r 84V89o75l39á31k 6819800572845

Nepsal jsem že nejde, ale že kvůli ZVZ a jeho požadavkům je velice komplikované vypsat a vyhodnotit výběrové řízení tak, aby bylo nenapadnutelné. Stejně tak u takovýchto obřích zakázek se firmy odvolají kvůli sebemenší prkotině, s nadějí na shození celého výběrka.

Jen kvůli tobě jsem si holt našel stránky SŽDC, konkrétně http://www.szdc.cz/o-nas/verejne-zakazky_archive.html Jak tak v rychlosti koukám, za letošek je tam cca 570 výzev. Takže kolik jich podle tebe bude zmršených?

0/0
20.9.2017 14:31

J85i26ř78í 80V18o92r45l48í46č45e22k 9367594953936

Vy tomu snad rozumíte? Akorát kecáte a nadáváte?

+1/0
20.9.2017 15:06







Najdete na iDNES.cz