Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty porušila zákon o veřejných zakázkách, vyplývá z webu ÚOHS. Jeho rozhodnutí je pravomocné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94i93r21o42s90l91a69v 46Z71i95k16m29u11n18d 6378642787888

Co to je "nejvhodnější" nabídka - podle kritéria ÚHOS nebo podle provozovatel dráhy, tedy SŽDC ... Dokud nebude součástí odvolání složení kauce ve výši 50 % nabídnuté ceny, která bude sloužit jako odškodné za průtahy spojené s odvoláním a prodloužením doby stavby, tak se neúspěšný kandidát bude vždy odvolávat ... a nic se reálně nepostaví. Posuzovat tyhle "mega" stavby z hlediska výhodnosti je něco jiného než posuzovat stavbu dřevěné chaloupky ...

Koho ÚHOS chrání ? Stát neboli SŽDC před "předraženou" cenou, která by mohla být o něco levnější v horší kvalitě nebo firmy, které nejsou úspěšné. Vždyť každým odvoláním se zahájení stavby a její dokončení posunuje a v konečném důsledku zdražuje ... Nebylo by nakonec nejlepší, kdyby všechny státní soutěže vypisoval ÚHOS. Tak by bylo zajištěno, že vždy to bude vypsáno podle pravidel ... hodnocení by pak dělal zadavatel nebo, při stanovení pevných kritérií hodnocení počítač ...

0/0
29.9.2017 16:11

R97o58m83a91n 74P83o53l53á68č42e80k 5966869545

Zase úsek Hostivař - Vršovice???

0/0
21.9.2017 12:52

J78i41ř26í 65M41a93k39o49ň 2275158324360

Ráno jsem k článku o Nuselském mostu napsal komentář, že je dobře, že ho postavili komunisté, protože v současných pravidlech demokracie by ještě nestál. A výše uvedená zpráva mi dává za pravdu.;-(

+4/−1
20.9.2017 16:32

J44i43ř10í 70K31o20c72u30r31e64k 6135134285368

To už je podruhé, co je tahle soutěž zrušená. Že by chyběly peníze v rozpočtu SFDI nebo že by to zase nevahrál předen vybraný jedniný správný dodavatel?

0/0
20.9.2017 15:22

K88r46y32š37t65o74f 18L61a49n68í91k 1709320835585

to vypada, ze se zastávky Eden do duchodu (10 let) nedockam.

0/0
20.9.2017 13:44

Š57i41m77o69n48-48E20r53i96c21h 70J34e66l32í24n38e22k 5470142153913

Nejdříve zruší tendr, protože to vyhrál někdo "jiný" než obvykle a teď jim to zase zruší ÚOHS, protože to dostal metrostav... potřebuje tohle komentář?

+1/0
20.9.2017 13:14

J26a89n 49C57e28p82e92k 1414786600

Za A to úředníci na SŽDC schválně posoudili jak posoudili díky všimnému od spřízněných firem, nebo za B je to banda diletantů, kteří neumějí svou práci. Ač jedno nebo druhé, tito lidé by na svých místech již dávno neměli být a být v evidenci na pracáku.

+5/−3
20.9.2017 11:54

P86e87t70r 73V33o34l43á79k 6869780922355

Typický názor diváka tv n@vaR^

+2/−3
20.9.2017 12:14

J49a50n 39C35e40p78e32k 1274786650

Jste za A zaměstnancem SŽDC nebo za B obhajujete špatně odváděnou práci za peníze daňových poplatníků? To samé se děje třeba na Ředitelství silnic a dálnic.

+4/−3
20.9.2017 12:20

P40e51t38r 21V29o65l26á21k 6289600822455

Nebo za C pohybuji se v podobných vodách. A vím, jaká je pakárna byť jen vypsat výběrové řízení na rozšíření sítě, aby to nebylo právně napadnutelné.

+7/0
20.9.2017 12:31

J95a57n 90C13e78p66e27k 1354986900

Pokud je výběrko napsáno dobře, tak se vám sice neúspěšní uchazeči odvolají, ale ÚOHS vám to neshodí pod stůl. Je nesmysl, jak zde zkoušíte naznačovat, že něco nelze vysoutěžit. Neříkám, že to není pakárna, ale lze to. To by pak dle vás stát nevysoutěžil vůbec nic.

0/−2
20.9.2017 14:15

P72e54t17r 77N53o67v11o10t37n69y 1181140431

Každopádně to SŽDC dělá špatně.

+2/−2
20.9.2017 12:39

P81e95t31r 59V31o61l80á16k 6659210132535

Nehájím je do krve. Ale jen mám pochopení po zkušenosti, kdy např.vozový park složený z aut výrobce X (nasmloiuvaný servis, vyškolení lidé, x letá zkušenost) bylo potřeba rozšířit. No a podle našeho zákona v zadávací dokumentaci nesmí být uveden žádný výrobce, takže logicky vyhrál dodavatel, který nabídl vozy výrobce Y s nižší cenou. Samozřejmě tyto věci se dají ošetřit tím, že v podmínkách se uvede nutnost aby dodávka splňovala něco, co umí jen to co chcete/potřebujete. Jenže na tomhle se pak v klidu otoči ten neúspěšný dodavatel značky Y. A pro pana Cepka pak budete za diletanta nebo korupčníka. takže aby bylo všechno podle něj OK, necháte tedy vyhrát v klidu Y s tím, že následně provozní náklady budou několikanásobné.

+3/0
20.9.2017 12:48

Š80t44ě37p98á65n 10F52r66a48n77c82l 8134519214580

Pak jste ale opravdu neschopný a ta VŘ byste neměl dělat. Co vám brání dát si do podmínek i limit na provozní náklady, podmínky servisu atd,?

0/−1
20.9.2017 13:23

P20e27t32r 23V36o91l24á18k 6169570162945

Třeba proto. že zadání musí znít čistě na dodávku vozů?Stejně tak jako že ze strany státu je nesmyslně naplno vyžadováno ať rozhoduje cena, nikolv kvalita technického řešení?Tohle nemá cenu rozebírat s někým, kdo si tím neprošel. Kažopádně více takových odborníků jako jsi ty a svět bude mnohem příjemnější k žitíR^

+1/0
20.9.2017 13:29

Š73t27ě83p17á43n 14F33r71a33n73c10l 8704699654460

Nemáte pravdu - již několik let nemusí být cena jediným kritériem. Můžete si tam dát i další, musíte ale stanovit jejich procentuální váhu a musí být "rozumná" a obhajitelná. Požadavek na servis, který nepřesáhne 50 000 ročně, je v pořádku. Požadavek na servis v maximální výši 100 Kč je "nerozumný", a požadovat dodání vozů, které mají přední světla v rozteči přesně 1237 mm, je neobhajitelné.

Jen to holt nesmíte sekat jak Baťa cvičky ;-)

P.S.: Prošel jsem si tím mnohokrát, zrušených tendrů bylo minimum. Ale máte pravdu, že občas je to pěkný vopruz.

0/0
20.9.2017 13:39

P93e13t23r 27V17o19l13á70k 6879420972765

Je rozdíl mezi výběrkem na dodávky a na služby, ale to už bychom zabíhali příliš do detailů.

Jen mi prostě přijde laciné černobílé tvrzení, že tam a tam sedí tupci/korupčníci od lidí, kteří mají informace z televize.

0/0
20.9.2017 14:07

Š60t66ě35p30á51n 58F14r78a49n63c69l 8494989284490

V tom všem máte pravdu. Problémem SŽDC ale je velké množství zrušených tendrů (i když samozřejmě chápu, že peníze, o které se v jejich tendrech hraje, jsou někde jinde než u nákupu 5 služebních aut, a tlaky jsou tím pádem také násobně větší).

0/0
20.9.2017 14:15

P35e46t27r 61V53o70l55á29k 6149920392985

O SŽDC se nějak hlouběji nezajímám, ale těch zrušených tendrů jsem zas tak moc neviděl. Očekávám, že v tom objemu který mají na starosti budo ročně stovky, možná tisíce, které proběhnou bez problému. Samozřejmě, když někdo vidí v titulku 3.5mld, tak to zapůsobí.

0/0
20.9.2017 14:21

J85a69n 55C95e74p45e37k 1714156960

Není pravdou, jak se zde neustále snažíte naznačovat, že něco nejde vysoutěžit. Poukazuji na to, že je zajímavé, jak u SŽDC jsou neustále s tendry nějaké problémy. Tak že ano, asi tam ta výběrka dělá parta diletantů a celé se to díky nim jen prodražuje. A mám vlastní zkušenosti z podobného oboru. Ano, dělat výběrka je složité, ale jde to.

0/−1
20.9.2017 14:20

P52e57t22r 64V85o96l39á42k 6729280882695

Nepsal jsem že nejde, ale že kvůli ZVZ a jeho požadavkům je velice komplikované vypsat a vyhodnotit výběrové řízení tak, aby bylo nenapadnutelné. Stejně tak u takovýchto obřích zakázek se firmy odvolají kvůli sebemenší prkotině, s nadějí na shození celého výběrka.

Jen kvůli tobě jsem si holt našel stránky SŽDC, konkrétně http://www.szdc.cz/o-nas/verejne-zakazky_archive.html Jak tak v rychlosti koukám, za letošek je tam cca 570 výzev. Takže kolik jich podle tebe bude zmršených?

0/0
20.9.2017 14:31

J77i34ř70í 79V53o15r15l46í30č37e22k 9597284183926

Vy tomu snad rozumíte? Akorát kecáte a nadáváte?

+1/0
20.9.2017 15:06







Najdete na iDNES.cz