Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za Česko jaderné, shodují se ve volebních programech politické strany

Soudě podle volebních programů by se Česko mohlo proměnit ve světovou velmoc, tedy pokud by šlo o výrobu elektřiny v jaderných elektrárnách. Všechny politické strany s reálnou šancí proniknout do Poslanecké sněmovny stavějí budoucnost na využití jádra a počítají s výstavbou nových bloků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a76n 81M12a11l30o81u73š73e21k 3617150478342

Stát dá ročně na podporu OZE 43 miliard, přitom OZE mají podíl na výrobě do pěti procent a navíc jsou to zdroje nestabilní, závislé na počasí. Nový jaderný blok by se dal postavit do 200 miliard a přitom by pokryl spotřebu Česka z 15 %, a bylo by to čistá a stabilní energie nezávislá na počasí. Samozřejmě je ale podmínka zadat stavbu někomu, kdo to zvládá a u koho se náklady nezvednou na trojnásobek jak tomu je u francouzské Arevy či u Westinghouse. V současné době pro nás nejlépe vychází Rosatom a bloky VVER-1200, už jenom kvůli tomu, že s touto technologii tu máme zkušenosti a je na ni nastaven náš průmysl.

0/0
29.9.2017 10:57

J78i91n15d67ř86i17c11h 43M93i28t53t33e89r 6124955371656

Ano financování jaderných elektráren je problém a je třeba to důkladně propočítat. To financování solárů bylo hotovo okamžitě a bude nás stát 1000 mld za 20 let. To by byly tak 3 jaderné elektrárny, že?

0/0
27.9.2017 0:01

T60o73m72á51š 85N49a58v65r43á38t47i29l 9361253731647

A Zelení zase na drogách...

Kdyby to v tom svém programu podali aspoň nějakou příjemnou formou, nebo byli přípustni alespoň nějakému mixu a nebo cokoliv. Ale oni to tam fakt píší jak kdyby byli na drogách. Jsem rád, že jsou zelení tam kde jsou a doufám, že nevylezou už nikdy.

0/0
26.9.2017 14:32

F67r50a44n84t55i89s73e11k 66K36o62f29r49o30n 8590199202681

Nejsem nijak proti jaderné energetice, ale bylo by férové, aby se spočítaly jednotlivé varianty a řeklo se:

- při dostavbě jaderek nás to bude stát tolik a tolik

- pokud se naopak jaderky nedostaví, tak nás to bude stát tolik a tolik.

Osobně si myslím, že levněji vyjdou jaderky, ale je v tom tolik peněz, že by se to mělo velmi pečlivě spočítat a s výsledkem seznámit veřejnost.

+1/0
26.9.2017 10:22
Foto

L27u26k91á58š 91N51o56v12o53t77n62ý 6246677128798

Tak když pominu ty hrůzostrašné náklady ze kterých bude těžit zase ČEZ (Temelín i Dukovany jsou jako dojná kráva), tak nevím jestli je moudré se pouštět do takové stavby s Rusama. Ano, na světě je vlastně už jenom pár firem, které staví tento typ elektráren (a většina se potácí nad krachem, loni byly postaveny 3 (sic!) jaderné elektrárny na celém světě). Ale nechat to postavit Rusy a být na nich závislý nejen co se týče plynu, převážně i ropy, ale i paliva do jaderných elektráren... Když už něco takového stavět tak ať je to trošku diverzifikované.

0/0
26.9.2017 10:14

L67u32k61á61š 52A19d69a10m71e83c 3597853380257

1) jaderné palivo se dá bez problému nakoupit na desítky let dopředu (palivové kazety jsou velmi malé)

2) palivové kazety (byť méně kvalitní) do ruských elektráren je schopen vyrábět i Westinghouse

0/0
26.9.2017 11:12

J23i78n38d19ř66i97c56h 72Š18k57o91p37e53k 4465941470525

souhlas.

Pouze se připojuji k tomu, že v ČR by ruské firmy neměly stavět nic, protože není důvod podporovat ekonomiku státu s okupačními sklony a myšlením ala SSSR.

+2/0
26.9.2017 13:30

K67a60r49e80l 97V97a57c66h58u56t 9263302749423

Cože? Stavět nové bloky BEZ vyřešení otázky, KAM s vyhořelými tyčemi??? 8-o8-o8-o

Zbláznili se všichni? - Copak straníci neví, jak silná je averze obcí vůči úložištím?

Stavět a nevědět, kam s nimi = holý NESMYSL ... RvRvRv

0/−3
26.9.2017 8:47

J64i28n85d39ř98i34c15h 10Š13k32o94p23e13k 4685241650335

elektřina třeba je. A odpor k úložiště je panika šířená zelenými bez racionálního důvodu

+3/0
26.9.2017 8:59

P33e41t91r 35N87o44v25á80k 3793516184514

Nejbezpečnšjší by bylo uložení v okolí elektrárny, je to stabilní a pod dohledem, nedávno o tom hovořila i Drábová...

Jinak z pohledu emisí je to jasná volba, bez elektřiny se totiž neobejdeme...a pálit uhlí je zhovadilost. Jaderná energie je totiž jediný zdroj energie, jehož výkon můžeme regulovat dle požadavku.

+3/0
26.9.2017 9:11

J40i51n43d25ř36i19c66h 16Š95k23o46p66e56k 4275841830935

Chyba je, že se ČEZ přetransformoval na a.s.

Být státní, nemuselo se řešit, kdo to bude financovat. Elektřinu pak mohl stát prodávat za kolik chtěl, s tím, že pro domácí spotřebu by byla třeba levnější a pro export násobně dražší

+1/0
26.9.2017 8:33
Foto

L87u52k92á33š 22N96o42v49o39t40n51ý 6246277538638

Tak to určitě by se stát dobrovolně připravil o desítky miliard na dividendách. ;-D

0/0
26.9.2017 10:21

J91i61n91d53ř78i87c41h 15Š97k26o17p20e93k 4345771690585

jen na první pohled. Oni ty peníze, co odejdou mimo státní rozpočet, zase budou chybět jinde

0/0
26.9.2017 12:53

R40a86d91e97k 24U28r27b54a10n 4749960784247

Ruští oligarchové už se těší na zakázky.

0/0
26.9.2017 8:04

P90e78t68r 81V73o94n35d41r15a16c55e47k 7935161143850

No když už stavět , tak za státní peníze aby byl pozdější zisk příjem do státního rozpočtu.

Bohužel nás historie za posledních 25 let přesvědčila o tom, že za státní se postaví a někdo jiný se na tom napakuje ;-€

+3/−1
26.9.2017 4:11

M48a24r60t69i92n 83R39u61z64i76c43k73a 1972788226447

No sel bych asi uz do reaktoru IV. generace, nebo reaktoru na neobohaceny uran napr. candu...

Skoda, ze jsme svuj jaderny prumysl "darovali" rusku...

+2/0
26.9.2017 1:46

V35o83j34t38ě50c22h 59R82ů44ž26e35k 1807452604302

Chtělo by to i vyrábět jaderné palivo.

+1/0
26.9.2017 0:09

J21a22n 67H61l59e45d18í31k 8178489178266

Husákovi inženýři měli hotové plány na nové jaderné elektrárny u Ústí nad Labem, na Ostravsku, na Slovensku u Prešova. T.zv. "sametovou revolucí" 17.11.1989 šly plány do archivu, dostavby stávajících JE mají ušetřit vysoké investice

+1/0
25.9.2017 23:15

M95a61r60t43i35n 92R21u21z20i80c75k44a 1352648766357

Jak nekdo muze myslet vazne JE na Ostravsku v nestabilni oblasti?

0/−1
26.9.2017 1:16

D75a58v58i25d 14P56e31t60r 7390266620975

Blahutovice u Nového Jičína, už měly hotový rozpočet, geologický průzkum a částečně připravený program ve Vítkovicích pro výrobu částí. Rozšíření stávajících elektráren je ale levnější, protože už mají rozvodny, chladící věže byly trochu předimenzované), záložní zdroje.....

+1/0
26.9.2017 5:37

M27a61r27t88i43n 94R63u31z82i82c98k86a 1342488206407

To Ostravsko mi neprislo jako dobry napad - co se tyce lokality, ale jinak je faktem, ze levnejsi je urcite rozsireni stavajicich... to ale nemusi platit vzdy, zalezi jeste na zdrojich, hlavne vody...

Na druhou stranu nikdo nezminuje, co bude s dozivajicimi reaktory, ty se totiz budou muset odstavit a musi byt zvazena jejich nahrada...

Kazdopadne bych uz opravdu zvazoval jine typy novejsich reaktoru, nez jsou zvazovany...

0/0
26.9.2017 23:17

K46a33t35e94ř68i81n54a 58S88l90a22v49í39k10o13v19á 6403225920573

Brusel jaderky stejně do 20 ti let kvůli bezpečnosti v Evropě zakáže.

+1/−1
25.9.2017 22:30

D62a85v11i40d 10P55e52t91r 7580716890645

Doufám, že ne, Co se týče počtu mrtvých na jednotku energie jsou na to nejlépe. Dokonce i fotovoltaika a větrníky mají více mrtvých na TWh (hlavně proto, že výkony jsou nízké).

+2/0
26.9.2017 5:39

J46i89n24d16ř89i66c39h 44Š16k68o10p51e81k 4235901810795

naštěstí do 20 let už EU nebude

+2/0
26.9.2017 7:32

J88i56ř21í 54P61r76a60ž31á93k 9930222391612

Westinghouse bankrotuje, Areva má ohromné potíže ve Finsku a také to finančně nepřežije. Bude zajímavé rozhodování mezi ruskými a čínskými reaktory.

Jestli tedy bude ČR ten samaritán, který bude dotovat výrobu el. energie pro zajištění stability evropské sítě. Do toho nikdo peníze strkat nechce.

+1/0
25.9.2017 22:22

M98i27l11a56n 13V48o85l95e28k 5739823586509

Dopátrat se v kapitalismu pravdy je nemožné.

+1/0
25.9.2017 20:14

A93d85a58m 58P86o64s69t22r69á25n77e19c83k23ý 2628840949717

A v jakych rezimech je to lepsi? :-O

0/0
25.9.2017 22:18

J27a14r53o69m81í50r 35M20a51y95e82r 1691812389958

Za komunismu je jasné kde je pravda. Pravdu má strana!

+3/0
25.9.2017 22:29

M21i82l73a71n 45V17o57l69e49k 5399123326469

Asi je to pro vás překvapivé, ale ve spoustě věcí opravdu nebylo tak těžké, si stranickou propagandu odmyslet . To je fyzikální princip, jeden velký vliv (např. zemskou tíži) eliminujete snáz, než všesměrový šum.

0/0
26.9.2017 18:16

J29a35n 32H21l32e11d64í53k 8958349148186

p. Volku, máte pravdu Kim Čong un, Putin, bez diskuze nařídí a mužik koná, kdo se málinko ušklíbne,- je utracen.

0/0
25.9.2017 23:18

L33u75k22á73š 39A98d42a49m23e71c 3407873220597

Zajímalo by mě, jaké problémy s reaktorem VVER-1200 (AES-2006) má pan Thomas na mysli. Co jsem googloval, tak první takový reaktor byl uveden do komerčního provozu letos v létě, a to bez velkých zpoždění při výstavbě a bez nějakých závažných provozních problémů. Naopak se o něm hovoří jako o nejpokročilejším a nejbezpečnějším reaktoru současnosti.

+6/0
25.9.2017 19:30

J64a68n 44V14e39s78e28l87ý 5904263722701

Nedávno v Bělorusku rozbili při instalaci tlakovou nádobu reaktoru. Takže se musí čekat než se vyrobí nová.

+1/0
25.9.2017 20:21

I46g80n72á52c 24M57r69k63v22i40č44k95a 2208402699815

tak to si bylo něco při výstavbě a né při provozu?

+1/0
25.9.2017 20:45

V33l56a94d43i98m72í45r 95W18a91g93n34e88r 4448845958

Takže, jaká je realita. Při manipulaci s nádobou pro prvního bloku v červnu 2016 sjela tato rychleji dolů a praštila o zem. Nedošlo k žádným viditelným poškozením a také všechny analýzy ukázaly, že žádnému poškození nenastalo. Všechny materiály byly poskytnuty běloruské straně. Ta však požádala, aby předešla kampani proti jaderné elektrárně, o výměnu. Dodavatel zákazníkovi vyšel vstříc, i když racionální důvody pro výměnu neexistovali. Nádobu původně určenou pro běloruský blok použije v jiné budované elektrárně v Rusku.

V prvním bloku se tak instalovala nádoba připravená pro druhý blok a ve druhém bloku se využije nádoba připravená pro elektrárnu Baltik.

+9/0
25.9.2017 20:54

V10l67a61d60i75m69í57r 81W28a57g46n33e34r 4488935988

Ještě poznámka k prvnímu bloku VVER-1200 v provozu. První rozjetí štěpné řetězové reakce bylo 20. května 2016, což byl také začátek velmi intenzivních testů na různém tepelném výkonu. První elektřinu do sítě dodal 5. srpna 2016 a po komplexních testech ve všech režimech byl 27. února 2017 uveden do komerčního provozu. I tak rychlý přechod ke komerčnímu provozu u prvního bloku úplně nového typu reaktoru ukazuje na to, že to není s jeho kvalitou tak špatné.

Pro zajímavost, první výměna paliva (přemístění palivových souborů mezi různými polohami) spojená s kontrolou reaktoru po první fázi provozu byla zahájena 20. září.

+3/0
25.9.2017 21:29

T18o45m63á43š 31H39o71r73á44k 8760435326639

Nejdřívě by měli přestat vyvážet elektřinu ve velkém a až pak by měli špekulovat, zda bude potřeba stavět za drahé peníze další bloky JE.

+1/−2
25.9.2017 19:21

J44a73n 77V54e48s94e52l77ý 5184163622981

Kvůli exportu elektřinu se už u nás od dostavby Temelína zbytečně propálilo tolik uhlí, že by to teplárnám stačilo na 50 let. Takhle okolo roku 2025-2030 budou vytěžená ložiska v limitech a bude.

+1/−1
25.9.2017 19:47

L22i25b50o36r 21W70a68l97i93c26h53i79e50w74i70c94z 3868266977364

Takže navrhujete, že máme počkat až vlivem dožívání zdrojů se dostaneme na hranu sebezásobení elektrickou energií a pak se začneme 10 let dohadovat co a kde a pak dalších 10 let stavět?

+9/0
25.9.2017 19:48

M35i28l82a82n 68V78o84l53e51k 5319983386119

Proč neřeknete investorům, že se jaderná energie vyplatí, protože cena elektřiny poroste? Zjevně si to nikdo z nich nemyslí.

0/0
25.9.2017 20:26

L44i18b23o30r 47W32a15l73i34c68h28i30e96w13i72c34z 3568896917184

Bez garancí se dnes již nestaví nic. Elektroenergetický trh už prakticky neexistuje.

+5/0
25.9.2017 20:31

M36i72l92a42n 67V66o42l84e25k 5559723266249

Na co garance, když je to tak jasné? Tedy jak píšete.

0/0
25.9.2017 20:37

L78i16b65o56r 74W49a92l91i61c11h58i63e62w71i74c22z 3288936407164

Nemůžete od netržního prostředí očekávat tržní chování.

+2/0
25.9.2017 21:27

M30i74l70a25n 80V62o79l88e29k 5589773956119

Jasně, za všechno můžou komunisti a proto se ani pravičáci nemusí chovat tržně. Přesně takto se dají zdůvodnit všechny dotace.

0/0
26.9.2017 18:18

D15a28v96i17d 76P80e49t97r 7250736710435

Pokud se bude velmi silně dotovat fotovoltaika, větrníky a štěpka, pak samozřejmě nelze konkurovat i mnohem levnější výrobou v JE.

+1/0
26.9.2017 5:42

P77e14t94r 67P72a96l61e42č19e93k 3130445504752

Naopak. O těchto věcech je třeba "špekulovat" jak pravíte, velmi dlouho předem.

+2/0
25.9.2017 19:53







Najdete na iDNES.cz