Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špatné podmínky i smlouvy. Kvůli dovoleným Ryanair netrpí, říká bývalý pilot

Prázdné kokpity, zrušené lety, piloti na dovolené u moře. Tak by se dala podle slov jejího šéfa Michael O'Learyho představit současná situace společnosti Ryanair. Aerolinky podle něj selhaly v plánování dovolených. Někteří zaměstnanci to však vidí jinak, podle bývalého prvního důstojníka dopravce dlouhodobě bojuje s nedostatkem pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i63r52o74s52l18a28v 54Z72i22k79m75u49n85d 6108382597788

Nízkonákladové firmy mají základ v nízkých nákladech i na mzdy ... to vyplývá z charakteru firmy ...

0/0
8.10.2017 18:45

P75e82t95r 38N75o43v81a60k 3800527719947

Je zajímavé o tom číst, ale vlastně je vše v pořádku. Ryanair to s nízkonákladovostí přehnal a teď trpí.

+1/0
28.9.2017 10:29

R78a82d40e17k 48N93e89u53m23a21n10n 5242162968405

prostě zacvičují piloty ostatním aerolinkám

ti jim dají víc, ale požadují praxi

+5/0
27.9.2017 13:02

J57i21ř45í 62S45t90e65h58l83í57k 9677235973181

Je to jak u nás.U nejmenovaného žlutého dopravce.;-D

+8/−5
27.9.2017 11:30

D36a67v73i29d 49V83a95c66h55t92a89r64č88í27k 8629712945248

Meleš sračky

+4/−4
27.9.2017 11:59

J69i45ř50í 12S69t17e19h59l87í27k 9817335893361

Tam se taky střídají zaměstnanci jak ponožky.Protože ,žlutý vševěd jaksi zapomíná platit.A zadarmo dělat?;-D

+4/−1
27.9.2017 12:04

R75o54b14e83r41t 49L85a57u55e60r 5534890696550

Jen pro zajímavost, docela zajímavý článek "10 důvodů proč být pilotem není tak super jak si možná myslíte a jeden důvod proč to celé přece jen stojí za to"

https://matadornetwork.com/notebook/10-reasons-pilot-isnt-cool-think-1-makes-worthwhile/

:-P

+5/0
27.9.2017 10:23

P35e75t40r 30V85á71c98l37a71v84e65k 6145228409347

Problém Ryanairu není nový, pouze nyní vyvrcholil tím že Norwegian najímal hromadně piloty a cca 140 jich odešlo od Ryanairu. A proč tolik pilotů odešlo? Je to jednoduché Ryanair totiž zaměstnává převážně nové piloty, kteří mají sice potřebné teoretické znalosti ale nula zkušeností. Aby se takový člověk posunul dál musí nalétat spousty hodin, což na B737 ani není reálné, pokud tedy tatík není ropná magnát. Ryanair za to, že u něj tito lidé létají, platí minimální mzdu cca 1000E s tím že si i uniformu musí hradit. Se není tedy čemu divit, že když se naskytne první příležitost zmizet tak to takový pilot udělá...

+11/−1
27.9.2017 10:05

R18o48b72e68r98t 38L22a72u58e86r 5634740826870

Já se domnívám, že takové pracovní podmínky mohou být zajímavé snad jedině pro čerstvé absolventy ATPL, kteří potřebují získat základní nálet pro to, aby se mohli vážně ucházet o místo u firem typu Lufthansa.:-P

+16/0
27.9.2017 9:49

P94e50t25r 26V49á14c61l50a50v12e13k 6645768269417

je to přesně tak jak píšete a na čem je založen model Ryanairu-maximum nezkušených pilotů, kteří aby získali nálet jsou ochotni přistoupit i na špatné podmínky a minimální plat. Bohužel pro Ryainair Norwegian najímal hodně pilotů a proto spousta těchto ATPL-frozen pilotů odešlo za lepšími podmínkami.

+4/0
27.9.2017 10:47

R97o75m45a72n 27K30r52a15t26o10c55h95v63í67l 6706987176344

Prostě a jednoduše Ryanair nezvládí svůj boj nabídka vs. poptávka co se týče zaměstnanců.

+3/0
27.9.2017 9:13

K54a83r89e24l 88Ř95e90h30á55k 1970327656959

Devětset hodin za měsíc! Panečku, to je sakra dlouhej měsíc 8-o8-o8-o

+3/−11
27.9.2017 8:51
Foto

P73e45t55r 26Š87r86a38i20e70r 9733972202987

Přečti si to znova....

+10/−1
27.9.2017 8:54

P48a57v64e86l 82M41o14r56a52v71e57c 1174615554767

ale bylo tam 900 za mesic

+1/0
27.9.2017 10:40

M35i10r95o16s93l43a59v 32V27e22r54n20e30r 3946446227260

Zajímalo by mě, jak se dá nalétat 900 hodin měsíčně ;-D jinak práce na ŽL je klasický případ rozmáhající se i u nás. Zaměstnavatelé ušetří, u zaměstnanců si tak jistý nejsem...

+2/−9
27.9.2017 8:51

J25a78n 95B51a71m89b21u49c34h 5905274924

Existuje nějaký bod zlomu a za tímto bodem není zajímavé pro piloty nadále lítat za podmínek (a to nejen finančních) pro Ryanair.

Navíc je po pilotech velká poptávka v Indonésii apod.

Rušení letů v takovém měřítku je jen důsledkem řízení společnosti, ti lidé jako OSVČ nemají a ani nemohou pociťovat loajalitu k takové firmě.

Ztráta důvěry zákazníků, snížení obratovosti je asi méně důležité než drakonické snižování nákladů.

+12/0
27.9.2017 8:24

F82r42a44n72t12i13š15e14k 97N42o68v69á85k 1936367569377

Myslím, že smlouvy všichni podepisovali dobrovolně ne? A odejít jim taky nikdo nebrání. A kolik je ta almužna, co berou, se nepochlubí.

+2/−14
27.9.2017 8:19

J44a90n 45B76a79m83b37u15c93h 5535194674

To sice ano, ale také se nikdo nepřetrhne, když piloti nejsou. Jsem-li OSVČ, hezky zůstanu ležet na pláži, své mám odlítané. PS: bezpečnost přepravovaných osob je na prvním místě, že?:D

+4/0
27.9.2017 8:25

V14l33a38d85i39m93í22r 11K77r53á23l 4743906470732

víte kolik stojí "papíry" na letadlo? Že si ti milionáři do začátku musej vzít úvěr. Ta práce je prostě adekvátně zaplacená.

+4/0
27.9.2017 8:52

P57a51v78e47l 96M90o45r55a33v88e88c 1154625604457

Tak 2 mice jsou v minusu jeste nez usednout do kokpitu tak nevim jestli je to tak super

+1/0
27.9.2017 10:41
Foto

J95a19n60a 94K40o37z45á41k10o64v41á 44V36o66l46r32á12b88o46v63á 9573514745701

Měli by do Irska povolat naše socany. Ti by vyhlásili válku levné práci, anonisti by mohli zajišťovacím příkazem zlikvidovat Ryanair a blaho na zemi by nastalo i tam.

+17/−1
27.9.2017 7:59

M70i23r87e82k 61Z49á14v16o48d26n17ý 7272647390518

Vy se hodně bojíte, aby někdo náhodou nedostal slušně zaplaceno, že :)

+5/−5
27.9.2017 8:05

M42i29l16a47n 46K41a58s10a29l 9657529660122

Jsou tam dobrovolně. Tyto podmínky způsobují, že piloti odcházejí, firmu to stojí mraky peněz a pokud to bude pokračovat, podmínky se zlepší. Tak funguje trh, ne vládní zásahy.

+6/0
27.9.2017 8:11

J72i24n80d47ř66i85c33h 68B23u57c57h48t24a 6372386863500

Ano máte pravdu. Neviditelná ruka trhu vše zajistí. Akorát se pak nikdo nesmí divit.

+3/0
27.9.2017 8:15

J38a15n 46B58a93m30b38u44c36h 5335384644

Nemohu s Vámi než-li souhlasit, ale až budete stát u terminálu s rodinou,. dovolená zařízená u zaměstnavatele a dozvíte se, že neletíte, protože firmička si není schopna zajistit vlastní personál...a na přepážce Vám usměvavá slečna vše vysvětlí teorií neviditelné ruky trhu...:DD Chytněme se za srdce, pošlete ji do X;-D

+6/−1
27.9.2017 8:28
Foto

J86a63r95e96k 46J13a74k12u36b78č97e53k 7289730158588

Pri Vasem scenario by Ryan platil celkem mastne vylohy; az na prepazce vam to bez nahrady rict nemuzou.

0/0
27.9.2017 9:34

M89i97l27a31n 71K41a25s23a61l 9657239290592

Platí i tak, pokud to oznámí dříve jak 14 dní předem.

0/0
27.9.2017 12:15

P18e32t58r 10Š40v58a69r92c 2518278895340

Je na vás jakého dopravce si zvolíte

0/0
27.9.2017 11:59

M21i47l12a35n 48K15a75s56a32l 9847469340212

Vidíš, letím zítra a kupodivu s Ryanairem. Na terminálu se zrušený let nedozvěděl nikdo, vše bylo oznámeno dopředu a nabízeli alternativní lety + odškodnění 250 eček na osobu. Ano, není to pohodlný způsob, ale řešení jsou i přes tyto komplikace.

0/0
27.9.2017 12:14

R42o24m32a79n 83P84o47l60á81č75e69k 5746949275

To je celkem logické... Kde jinde ušetřit než na lidech?

Servisni probehy má letadlo stejne jako u jiných dopravců součástky to ma zaky stejně a spotreba bude taky...

Takže zbývají piloti.

To je jako u nás a řidičů busu. Na krajich se placali po ramenou jak to mají levne ale řidiči jsou dreni na kůži...

A lidi? :D. Zkuste jim zdražit jízdné:-D

+8/0
27.9.2017 7:53

M43a55r88t95i55n98a 41N47á29d77v20o35r26n18í53k13o85v46á 1212746287256

Pilot jako OSVČ. Není on to vlastně švarcsystém?

+21/0
27.9.2017 7:48

M70a71r43t14i85n 60V64e35j64m72o19l57a 1233751953508

Je. A je to ten nejférovější způsob.

+1/−1
27.9.2017 8:24

F77i21l11i76p 12Č12e72r59n30ý 9512385725833

co je na tom férového? lítají na stroji té firmy, tak by měli být zaměstnanci. nebo ty letadla jsou pilotů? ... to pak třeba škodovka taky může najmout ke strojům lidi na živnosťák...stroj, jako stroj?..

+7/−1
27.9.2017 9:14

P38e83t52r 24F39e42i34g83l 5658363600682

Pokud lítá pro více aerolinek tak ne

0/0
27.9.2017 9:33
Foto

P22a83v69e53l 98S94v88i19t49i69l 5954173246772

Fuj firma Ryanair.

A navíc "Lže jak když tiskne"

:/

0/0
27.9.2017 6:37

T68o68m69á54š 65M18a35c62e80j44k35a 6151982467627

Dříve byl pilot pan Někdo, dneska si někteří manažeři myslí, že je to něco jako šikovnější autobusák...

+34/−1
27.9.2017 5:49

P26e93t55r 73S25t43r88a88k88a 9767527425823

A ne snad? Akorat je ten "autobus" trochu kpmplikovanejsi stroj.

+9/−12
27.9.2017 6:04

K74a87r23e55l 16E25r64b65e25n 1948819944599

Ale jo, akorat kdyby se nahodou stalo, ze se udela ridici autobusu nevolno, tak to za nej vezme 90% cestujicich. Kdyz by to same stalo s pilotem tak co kolik lidi by to zvladlo? Ja jo, ale pochybuji, ze by jste se mnou chtel v tom letadle byt ��

+2/0
27.9.2017 7:13

P86e31t88r 18S72t89r89a72k86a 9537127615503

Proto je v letadle ten druhy autobusak :-)

+18/0
27.9.2017 7:18

P61e34t78r 80M65a87r64e92č78e15k 1563221599918

:-)

0/0
27.9.2017 7:30

Z30d97e60n77e59k 90J30a82n12s66k10y 3677790523922

Zkuste si udělat řidičák na autobus a pilotní licenci a uvidíte sám, jaký je to rozdíl. Je vidět, že o létání toho moc nevíte

+5/0
27.9.2017 7:15

P12e11t69r 52S54t73r12a40k45a 9247267165943

Netvrdil jsem, ze to neni tezsi. Doba se zmenila. V casech, kdy letalo par letadel, kazdy let tak nejak zavanel exotikou. Tehdy mel pilot i letusky mnohem vetsi "vahu". V dnesni dobe je letadlo opravdu neco jakou autobus, byt kompliovany a k jeho rizeni je potreba vice skoleni. Drive musleli piloti studovat vysokou skolu na toto zamerenou. Dnes staci projit kurzem, ktery netrva ani rok.

+3/−1
27.9.2017 7:24

J92a51n 82B61a60m40b96u51c87h 5915334114

Doba se nezměnila, jen přístup k lidem.

0/0
27.9.2017 8:31

R58o40b51e75r23t 64L30a84u49e85r 5134550516160

Kurz kratší než rok? O jaký by se mělo jednat konkrétně? Nejkratší kurzy, které jsem dokázal najít, jsou MPL (Multi-Crew Pilot Licence Training) a mají délku min. 18 měsíců. Avšak počátečním předpokladem jsou kromě dobrého zdravotního stavu hlavně dobrá znalost angličtiny a středoškolské matematiky a fyziky.

0/0
27.9.2017 9:55

R46o55m95a29n 42P45o74l24á87č18e25k 5266169295

Do doby než se něco semele... Bus odstavim na krajnici a nejedu. To u letadla v 5 km nad zemi moc nejde

0/0
27.9.2017 7:54

J22a94n 60M22a76l29ý 1535259704888

Šance pro ČSA a její obří flotilu.

+2/−3
27.9.2017 5:38
Foto

A68l10e60š 84K19l53o64n 7780161181339

900 hodin odletanych rocne, ne mesicne... :-) Opravte si to.

+20/0
27.9.2017 5:35

H59o94n91z72a 90K65r83o26u63ž66e97k 3474239658377

Také jsem si říkal, od kdy má měsíc 37,5 dne ;-D

+8/0
27.9.2017 6:27
Foto

P90a52v42e74l 86Č92e40r34n40í72k 1448235390770

Od té doby co byly zavedeny dotace na elektrickou energii ze slunce. Podle výkazů některých poskytovatelů skutečně měsíc má víc než 31 dní...

+10/0
27.9.2017 7:39







Najdete na iDNES.cz