Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Špatné podmínky i smlouvy. Kvůli dovoleným Ryanair netrpí, říká bývalý pilot

Prázdné kokpity, zrušené lety, piloti na dovolené u moře. Tak by se dala podle slov jejího šéfa Michael O'Learyho představit současná situace společnosti Ryanair. Aerolinky podle něj selhaly v plánování dovolených. Někteří zaměstnanci to však vidí jinak, podle bývalého prvního důstojníka dopravce dlouhodobě bojuje s nedostatkem pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i45r25o58s91l93a36v 12Z30i27k20m66u93n16d 6178172797898

Nízkonákladové firmy mají základ v nízkých nákladech i na mzdy ... to vyplývá z charakteru firmy ...

0/0
8.10.2017 18:45

P45e92t14r 41N76o65v16a63k 3840817149797

Je zajímavé o tom číst, ale vlastně je vše v pořádku. Ryanair to s nízkonákladovostí přehnal a teď trpí.

+1/0
28.9.2017 10:29

R83a20d50e32k 49N86e54u97m72a51n60n 5262562488865

prostě zacvičují piloty ostatním aerolinkám

ti jim dají víc, ale požadují praxi

+5/0
27.9.2017 13:02

J91i77ř84í 95S38t34e89h72l94í87k 9897255963481

Je to jak u nás.U nejmenovaného žlutého dopravce.;-D

+8/−5
27.9.2017 11:30

D35a10v29i94d 23V47a29c30h11t11a75r39č24í82k 8819172325368

Meleš sračky

+4/−4
27.9.2017 11:59

J96i80ř95í 22S61t42e27h34l85í47k 9977705323391

Tam se taky střídají zaměstnanci jak ponožky.Protože ,žlutý vševěd jaksi zapomíná platit.A zadarmo dělat?;-D

+4/−1
27.9.2017 12:04

R16o21b79e73r75t 29L27a23u95e29r 5814950166230

Jen pro zajímavost, docela zajímavý článek "10 důvodů proč být pilotem není tak super jak si možná myslíte a jeden důvod proč to celé přece jen stojí za to"

https://matadornetwork.com/notebook/10-reasons-pilot-isnt-cool-think-1-makes-worthwhile/

:-P

+5/0
27.9.2017 10:23

P36e51t46r 94V67á94c11l59a29v15e98k 6275288829337

Problém Ryanairu není nový, pouze nyní vyvrcholil tím že Norwegian najímal hromadně piloty a cca 140 jich odešlo od Ryanairu. A proč tolik pilotů odešlo? Je to jednoduché Ryanair totiž zaměstnává převážně nové piloty, kteří mají sice potřebné teoretické znalosti ale nula zkušeností. Aby se takový člověk posunul dál musí nalétat spousty hodin, což na B737 ani není reálné, pokud tedy tatík není ropná magnát. Ryanair za to, že u něj tito lidé létají, platí minimální mzdu cca 1000E s tím že si i uniformu musí hradit. Se není tedy čemu divit, že když se naskytne první příležitost zmizet tak to takový pilot udělá...

+11/−1
27.9.2017 10:05

R45o48b92e78r49t 42L42a86u68e55r 5884180716940

Já se domnívám, že takové pracovní podmínky mohou být zajímavé snad jedině pro čerstvé absolventy ATPL, kteří potřebují získat základní nálet pro to, aby se mohli vážně ucházet o místo u firem typu Lufthansa.:-P

+16/0
27.9.2017 9:49

P58e24t90r 19V86á28c74l67a34v93e12k 6225918249597

je to přesně tak jak píšete a na čem je založen model Ryanairu-maximum nezkušených pilotů, kteří aby získali nálet jsou ochotni přistoupit i na špatné podmínky a minimální plat. Bohužel pro Ryainair Norwegian najímal hodně pilotů a proto spousta těchto ATPL-frozen pilotů odešlo za lepšími podmínkami.

+4/0
27.9.2017 10:47

R91o78m23a13n 86K54r81a85t38o21c22h76v32í41l 6956497756274

Prostě a jednoduše Ryanair nezvládí svůj boj nabídka vs. poptávka co se týče zaměstnanců.

+3/0
27.9.2017 9:13

K36a82r66e15l 48Ř77e50h89á57k 1780477886419

Devětset hodin za měsíc! Panečku, to je sakra dlouhej měsíc 8-o8-o8-o

+3/−11
27.9.2017 8:51
Foto

P69e47t38r 54Š63r79a30i52e29r 9893882952177

Přečti si to znova....

+10/−1
27.9.2017 8:54

P74a36v59e17l 41M25o88r19a15v69e76c 1164505114907

ale bylo tam 900 za mesic

+1/0
27.9.2017 10:40

M19i32r50o88s88l44a93v 50V48e74r89n11e97r 3766456357860

Zajímalo by mě, jak se dá nalétat 900 hodin měsíčně ;-D jinak práce na ŽL je klasický případ rozmáhající se i u nás. Zaměstnavatelé ušetří, u zaměstnanců si tak jistý nejsem...

+2/−9
27.9.2017 8:51

J67a58n 46B79a51m29b34u82c19h 5205274274

Existuje nějaký bod zlomu a za tímto bodem není zajímavé pro piloty nadále lítat za podmínek (a to nejen finančních) pro Ryanair.

Navíc je po pilotech velká poptávka v Indonésii apod.

Rušení letů v takovém měřítku je jen důsledkem řízení společnosti, ti lidé jako OSVČ nemají a ani nemohou pociťovat loajalitu k takové firmě.

Ztráta důvěry zákazníků, snížení obratovosti je asi méně důležité než drakonické snižování nákladů.

+12/0
27.9.2017 8:24

F47r64a67n71t55i26š69e82k 57N80o28v64á30k 1896407359737

Myslím, že smlouvy všichni podepisovali dobrovolně ne? A odejít jim taky nikdo nebrání. A kolik je ta almužna, co berou, se nepochlubí.

+2/−14
27.9.2017 8:19

J86a28n 94B47a35m26b61u66c95h 5685824754

To sice ano, ale také se nikdo nepřetrhne, když piloti nejsou. Jsem-li OSVČ, hezky zůstanu ležet na pláži, své mám odlítané. PS: bezpečnost přepravovaných osob je na prvním místě, že?:D

+4/0
27.9.2017 8:25

V97l86a46d26i14m22í86r 32K51r60á96l 4933156620842

víte kolik stojí "papíry" na letadlo? Že si ti milionáři do začátku musej vzít úvěr. Ta práce je prostě adekvátně zaplacená.

+4/0
27.9.2017 8:52

P48a35v62e33l 80M68o25r47a64v10e57c 1644175854537

Tak 2 mice jsou v minusu jeste nez usednout do kokpitu tak nevim jestli je to tak super

+1/0
27.9.2017 10:41
Foto

J89a94n78a 52K32o16z41á46k35o52v14á 18V22o29l31r35á63b59o27v73á 9303794645701

Měli by do Irska povolat naše socany. Ti by vyhlásili válku levné práci, anonisti by mohli zajišťovacím příkazem zlikvidovat Ryanair a blaho na zemi by nastalo i tam.

+17/−1
27.9.2017 7:59

M88i75r44e84k 29Z19á17v33o47d13n34ý 7442697340928

Vy se hodně bojíte, aby někdo náhodou nedostal slušně zaplaceno, že :)

+5/−5
27.9.2017 8:05

M69i11l70a61n 75K26a61s38a92l 9747149770222

Jsou tam dobrovolně. Tyto podmínky způsobují, že piloti odcházejí, firmu to stojí mraky peněz a pokud to bude pokračovat, podmínky se zlepší. Tak funguje trh, ne vládní zásahy.

+6/0
27.9.2017 8:11

J84i79n22d52ř69i36c47h 23B93u21c25h98t87a 6532896473980

Ano máte pravdu. Neviditelná ruka trhu vše zajistí. Akorát se pak nikdo nesmí divit.

+3/0
27.9.2017 8:15

J18a40n 40B17a95m57b96u13c76h 5585804314

Nemohu s Vámi než-li souhlasit, ale až budete stát u terminálu s rodinou,. dovolená zařízená u zaměstnavatele a dozvíte se, že neletíte, protože firmička si není schopna zajistit vlastní personál...a na přepážce Vám usměvavá slečna vše vysvětlí teorií neviditelné ruky trhu...:DD Chytněme se za srdce, pošlete ji do X;-D

+6/−1
27.9.2017 8:28
Foto

J50a73r70e84k 10J36a69k47u92b32č56e21k 7739390948838

Pri Vasem scenario by Ryan platil celkem mastne vylohy; az na prepazce vam to bez nahrady rict nemuzou.

0/0
27.9.2017 9:34

M48i18l64a90n 24K39a15s23a96l 9827749150802

Platí i tak, pokud to oznámí dříve jak 14 dní předem.

0/0
27.9.2017 12:15

P34e59t39r 96Š13v55a73r98c 2468938665340

Je na vás jakého dopravce si zvolíte

0/0
27.9.2017 11:59

M95i14l63a81n 36K73a23s55a39l 9157729790932

Vidíš, letím zítra a kupodivu s Ryanairem. Na terminálu se zrušený let nedozvěděl nikdo, vše bylo oznámeno dopředu a nabízeli alternativní lety + odškodnění 250 eček na osobu. Ano, není to pohodlný způsob, ale řešení jsou i přes tyto komplikace.

0/0
27.9.2017 12:14

R73o12m79a48n 38P88o61l40á52č19e83k 5476569825

To je celkem logické... Kde jinde ušetřit než na lidech?

Servisni probehy má letadlo stejne jako u jiných dopravců součástky to ma zaky stejně a spotreba bude taky...

Takže zbývají piloti.

To je jako u nás a řidičů busu. Na krajich se placali po ramenou jak to mají levne ale řidiči jsou dreni na kůži...

A lidi? :D. Zkuste jim zdražit jízdné:-D

+8/0
27.9.2017 7:53

M24a65r77t34i20n80a 26N19á58d80v63o67r85n70í58k16o35v22á 1452396777596

Pilot jako OSVČ. Není on to vlastně švarcsystém?

+21/0
27.9.2017 7:48

M69a44r63t66i91n 21V49e74j57m19o56l78a 1483521583668

Je. A je to ten nejférovější způsob.

+1/−1
27.9.2017 8:24

F44i90l42i43p 59Č69e64r89n41ý 9782255855413

co je na tom férového? lítají na stroji té firmy, tak by měli být zaměstnanci. nebo ty letadla jsou pilotů? ... to pak třeba škodovka taky může najmout ke strojům lidi na živnosťák...stroj, jako stroj?..

+7/−1
27.9.2017 9:14

P58e36t74r 66F15e17i96g69l 5528943540592

Pokud lítá pro více aerolinek tak ne

0/0
27.9.2017 9:33
Foto

P51a55v50e32l 56S92v98i45t89i58l 5784463666202

Fuj firma Ryanair.

A navíc "Lže jak když tiskne"

:/

0/0
27.9.2017 6:37

T94o86m54á19š 22M71a95c25e90j73k65a 6461152927877

Dříve byl pilot pan Někdo, dneska si někteří manažeři myslí, že je to něco jako šikovnější autobusák...

+34/−1
27.9.2017 5:49

P11e53t58r 62S27t72r38a15k63a 9657227205783

A ne snad? Akorat je ten "autobus" trochu kpmplikovanejsi stroj.

+9/−12
27.9.2017 6:04

K43a87r82e79l 21E54r64b51e29n 1308489614609

Ale jo, akorat kdyby se nahodou stalo, ze se udela ridici autobusu nevolno, tak to za nej vezme 90% cestujicich. Kdyz by to same stalo s pilotem tak co kolik lidi by to zvladlo? Ja jo, ale pochybuji, ze by jste se mnou chtel v tom letadle byt ��

+2/0
27.9.2017 7:13

P16e64t91r 52S19t35r88a50k12a 9137687345943

Proto je v letadle ten druhy autobusak :-)

+18/0
27.9.2017 7:18

P23e78t95r 80M53a74r65e13č36e88k 1303161839878

:-)

0/0
27.9.2017 7:30

Z29d59e94n89e91k 50J16a93n93s27k79y 3857100643232

Zkuste si udělat řidičák na autobus a pilotní licenci a uvidíte sám, jaký je to rozdíl. Je vidět, že o létání toho moc nevíte

+5/0
27.9.2017 7:15

P91e68t62r 41S59t92r58a85k36a 9767387365713

Netvrdil jsem, ze to neni tezsi. Doba se zmenila. V casech, kdy letalo par letadel, kazdy let tak nejak zavanel exotikou. Tehdy mel pilot i letusky mnohem vetsi "vahu". V dnesni dobe je letadlo opravdu neco jakou autobus, byt kompliovany a k jeho rizeni je potreba vice skoleni. Drive musleli piloti studovat vysokou skolu na toto zamerenou. Dnes staci projit kurzem, ktery netrva ani rok.

+3/−1
27.9.2017 7:24

J64a62n 88B83a84m39b74u71c16h 5325254584

Doba se nezměnila, jen přístup k lidem.

0/0
27.9.2017 8:31

R38o19b51e17r59t 46L90a77u83e76r 5924390236420

Kurz kratší než rok? O jaký by se mělo jednat konkrétně? Nejkratší kurzy, které jsem dokázal najít, jsou MPL (Multi-Crew Pilot Licence Training) a mají délku min. 18 měsíců. Avšak počátečním předpokladem jsou kromě dobrého zdravotního stavu hlavně dobrá znalost angličtiny a středoškolské matematiky a fyziky.

0/0
27.9.2017 9:55

R80o35m64a77n 19P16o49l50á79č12e57k 5276539505

Do doby než se něco semele... Bus odstavim na krajnici a nejedu. To u letadla v 5 km nad zemi moc nejde

0/0
27.9.2017 7:54

J71a64n 15M41a84l12ý 1335319934338

Šance pro ČSA a její obří flotilu.

+2/−3
27.9.2017 5:38
Foto

A47l92e53š 95K95l92o55n 7660681361109

900 hodin odletanych rocne, ne mesicne... :-) Opravte si to.

+20/0
27.9.2017 5:35

H65o29n98z71a 77K66r60o35u74ž23e29k 3324589958587

Také jsem si říkal, od kdy má měsíc 37,5 dne ;-D

+8/0
27.9.2017 6:27
Foto

P21a25v30e17l 91Č39e54r62n29í91k 1628985780250

Od té doby co byly zavedeny dotace na elektrickou energii ze slunce. Podle výkazů některých poskytovatelů skutečně měsíc má víc než 31 dní...

+10/0
27.9.2017 7:39







Najdete na iDNES.cz