Diskuse k článku

Špatné podmínky i smlouvy. Kvůli dovoleným Ryanair netrpí, říká bývalý pilot

Prázdné kokpity, zrušené lety, piloti na dovolené u moře. Tak by se dala podle slov jejího šéfa Michael O'Learyho představit současná situace společnosti Ryanair. Aerolinky podle něj selhaly v plánování dovolených. Někteří zaměstnanci to však vidí jinak, podle bývalého prvního důstojníka dopravce dlouhodobě bojuje s nedostatkem pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i47r10o67s55l65a39v 30Z37i24k61m75u36n20d 6708672157858

Nízkonákladové firmy mají základ v nízkých nákladech i na mzdy ... to vyplývá z charakteru firmy ...

0/0
8.10.2017 18:45

P51e67t50r 98N62o33v61a40k 3250207989387

Je zajímavé o tom číst, ale vlastně je vše v pořádku. Ryanair to s nízkonákladovostí přehnal a teď trpí.

+1/0
28.9.2017 10:29

R46a68d35e32k 18N51e70u30m87a92n89n 5222222898255

prostě zacvičují piloty ostatním aerolinkám

ti jim dají víc, ale požadují praxi

+5/0
27.9.2017 13:02

J79i47ř64í 85S49t79e49h88l98í68k 9547835763161

Je to jak u nás.U nejmenovaného žlutého dopravce.;-D

+8/−5
27.9.2017 11:30

D25a50v29i30d 98V77a91c49h14t11a29r96č84í97k 8589762375858

Meleš sračky

+4/−4
27.9.2017 11:59

J72i18ř80í 91S59t33e58h57l95í79k 9367635633671

Tam se taky střídají zaměstnanci jak ponožky.Protože ,žlutý vševěd jaksi zapomíná platit.A zadarmo dělat?;-D

+4/−1
27.9.2017 12:04

R92o23b72e51r70t 91L23a21u32e39r 5434620666520

Jen pro zajímavost, docela zajímavý článek "10 důvodů proč být pilotem není tak super jak si možná myslíte a jeden důvod proč to celé přece jen stojí za to"

https://matadornetwork.com/notebook/10-reasons-pilot-isnt-cool-think-1-makes-worthwhile/

:-P

+5/0
27.9.2017 10:23

P93e51t40r 31V41á67c20l67a34v32e89k 6945718509807

Problém Ryanairu není nový, pouze nyní vyvrcholil tím že Norwegian najímal hromadně piloty a cca 140 jich odešlo od Ryanairu. A proč tolik pilotů odešlo? Je to jednoduché Ryanair totiž zaměstnává převážně nové piloty, kteří mají sice potřebné teoretické znalosti ale nula zkušeností. Aby se takový člověk posunul dál musí nalétat spousty hodin, což na B737 ani není reálné, pokud tedy tatík není ropná magnát. Ryanair za to, že u něj tito lidé létají, platí minimální mzdu cca 1000E s tím že si i uniformu musí hradit. Se není tedy čemu divit, že když se naskytne první příležitost zmizet tak to takový pilot udělá...

+11/−1
27.9.2017 10:05

R21o23b49e47r61t 13L70a34u16e16r 5444710606840

Já se domnívám, že takové pracovní podmínky mohou být zajímavé snad jedině pro čerstvé absolventy ATPL, kteří potřebují získat základní nálet pro to, aby se mohli vážně ucházet o místo u firem typu Lufthansa.:-P

+16/0
27.9.2017 9:49

P51e58t95r 66V16á63c54l49a14v32e94k 6565358889497

je to přesně tak jak píšete a na čem je založen model Ryanairu-maximum nezkušených pilotů, kteří aby získali nálet jsou ochotni přistoupit i na špatné podmínky a minimální plat. Bohužel pro Ryainair Norwegian najímal hodně pilotů a proto spousta těchto ATPL-frozen pilotů odešlo za lepšími podmínkami.

+4/0
27.9.2017 10:47

R60o74m30a72n 40K21r25a92t25o15c48h33v26í33l 6246957956594

Prostě a jednoduše Ryanair nezvládí svůj boj nabídka vs. poptávka co se týče zaměstnanců.

+3/0
27.9.2017 9:13

K82a82r73e93l 38Ř64e86h36á70k 1180277516149

Devětset hodin za měsíc! Panečku, to je sakra dlouhej měsíc 8-o8-o8-o

+3/−11
27.9.2017 8:51
Foto

P77e81t83r 54Š41r24a97i30e73r 9353642792617

Přečti si to znova....

+10/−1
27.9.2017 8:54

P67a39v38e25l 89M35o98r95a51v16e75c 1664465644857

ale bylo tam 900 za mesic

+1/0
27.9.2017 10:40

M13i49r17o74s73l10a70v 50V41e78r82n80e96r 3396186567190

Zajímalo by mě, jak se dá nalétat 900 hodin měsíčně ;-D jinak práce na ŽL je klasický případ rozmáhající se i u nás. Zaměstnavatelé ušetří, u zaměstnanců si tak jistý nejsem...

+2/−9
27.9.2017 8:51

J23a75n 96B56a96m55b28u90c51h 5175354754

Existuje nějaký bod zlomu a za tímto bodem není zajímavé pro piloty nadále lítat za podmínek (a to nejen finančních) pro Ryanair.

Navíc je po pilotech velká poptávka v Indonésii apod.

Rušení letů v takovém měřítku je jen důsledkem řízení společnosti, ti lidé jako OSVČ nemají a ani nemohou pociťovat loajalitu k takové firmě.

Ztráta důvěry zákazníků, snížení obratovosti je asi méně důležité než drakonické snižování nákladů.

+12/0
27.9.2017 8:24

F18r86a93n59t22i26š34e28k 88N16o60v96á87k 1956467179547

Myslím, že smlouvy všichni podepisovali dobrovolně ne? A odejít jim taky nikdo nebrání. A kolik je ta almužna, co berou, se nepochlubí.

+2/−14
27.9.2017 8:19

J12a66n 43B58a66m53b69u67c39h 5155934874

To sice ano, ale také se nikdo nepřetrhne, když piloti nejsou. Jsem-li OSVČ, hezky zůstanu ležet na pláži, své mám odlítané. PS: bezpečnost přepravovaných osob je na prvním místě, že?:D

+4/0
27.9.2017 8:25

V83l31a91d44i74m33í90r 87K31r83á23l 4833386290172

víte kolik stojí "papíry" na letadlo? Že si ti milionáři do začátku musej vzít úvěr. Ta práce je prostě adekvátně zaplacená.

+4/0
27.9.2017 8:52

P25a10v67e11l 18M21o46r49a50v91e26c 1514435344907

Tak 2 mice jsou v minusu jeste nez usednout do kokpitu tak nevim jestli je to tak super

+1/0
27.9.2017 10:41
Foto

J82a20n40a 40K15o83z68á61k23o71v55á 28V32o27l52r58á30b46o46v54á 9673704145841

Měli by do Irska povolat naše socany. Ti by vyhlásili válku levné práci, anonisti by mohli zajišťovacím příkazem zlikvidovat Ryanair a blaho na zemi by nastalo i tam.

+17/−1
27.9.2017 7:59

M76i46r80e50k 52Z58á81v57o63d40n11ý 7132537960248

Vy se hodně bojíte, aby někdo náhodou nedostal slušně zaplaceno, že :)

+5/−5
27.9.2017 8:05

M32i55l47a54n 38K62a91s23a32l 9967429940142

Jsou tam dobrovolně. Tyto podmínky způsobují, že piloti odcházejí, firmu to stojí mraky peněz a pokud to bude pokračovat, podmínky se zlepší. Tak funguje trh, ne vládní zásahy.

+6/0
27.9.2017 8:11

J95i78n33d21ř15i54c63h 67B12u27c19h63t89a 6962646913250

Ano máte pravdu. Neviditelná ruka trhu vše zajistí. Akorát se pak nikdo nesmí divit.

+3/0
27.9.2017 8:15

J49a15n 32B32a23m97b29u26c74h 5325834334

Nemohu s Vámi než-li souhlasit, ale až budete stát u terminálu s rodinou,. dovolená zařízená u zaměstnavatele a dozvíte se, že neletíte, protože firmička si není schopna zajistit vlastní personál...a na přepážce Vám usměvavá slečna vše vysvětlí teorií neviditelné ruky trhu...:DD Chytněme se za srdce, pošlete ji do X;-D

+6/−1
27.9.2017 8:28
Foto

J58a53r19e62k 77J60a83k16u88b96č98e43k 7559290388388

Pri Vasem scenario by Ryan platil celkem mastne vylohy; az na prepazce vam to bez nahrady rict nemuzou.

0/0
27.9.2017 9:34

M89i48l64a36n 30K17a56s37a72l 9817819800132

Platí i tak, pokud to oznámí dříve jak 14 dní předem.

0/0
27.9.2017 12:15

P94e40t32r 78Š44v53a72r98c 2118228465800

Je na vás jakého dopravce si zvolíte

0/0
27.9.2017 11:59

M84i35l52a16n 87K75a93s69a90l 9357359660562

Vidíš, letím zítra a kupodivu s Ryanairem. Na terminálu se zrušený let nedozvěděl nikdo, vše bylo oznámeno dopředu a nabízeli alternativní lety + odškodnění 250 eček na osobu. Ano, není to pohodlný způsob, ale řešení jsou i přes tyto komplikace.

0/0
27.9.2017 12:14

R12o50m95a80n 89P94o77l13á13č92e65k 5756649215

To je celkem logické... Kde jinde ušetřit než na lidech?

Servisni probehy má letadlo stejne jako u jiných dopravců součástky to ma zaky stejně a spotreba bude taky...

Takže zbývají piloti.

To je jako u nás a řidičů busu. Na krajich se placali po ramenou jak to mají levne ale řidiči jsou dreni na kůži...

A lidi? :D. Zkuste jim zdražit jízdné:-D

+8/0
27.9.2017 7:53

M75a64r38t88i36n28a 55N44á80d14v31o83r15n87í21k22o69v14á 1642326427126

Pilot jako OSVČ. Není on to vlastně švarcsystém?

+21/0
27.9.2017 7:48

M76a28r21t26i67n 77V81e41j85m39o33l64a 1273141613468

Je. A je to ten nejférovější způsob.

+1/−1
27.9.2017 8:24

F98i48l11i66p 69Č91e58r15n89ý 9882915905333

co je na tom férového? lítají na stroji té firmy, tak by měli být zaměstnanci. nebo ty letadla jsou pilotů? ... to pak třeba škodovka taky může najmout ke strojům lidi na živnosťák...stroj, jako stroj?..

+7/−1
27.9.2017 9:14

P61e21t41r 77F73e87i20g77l 5198593770622

Pokud lítá pro více aerolinek tak ne

0/0
27.9.2017 9:33
Foto

P48a27v91e59l 50S70v16i59t33i14l 5264313756412

Fuj firma Ryanair.

A navíc "Lže jak když tiskne"

:/

0/0
27.9.2017 6:37

T84o68m15á36š 78M85a89c18e34j28k91a 6851532267507

Dříve byl pilot pan Někdo, dneska si někteří manažeři myslí, že je to něco jako šikovnější autobusák...

+34/−1
27.9.2017 5:49

P67e88t87r 32S13t30r73a66k55a 9487277845403

A ne snad? Akorat je ten "autobus" trochu kpmplikovanejsi stroj.

+9/−12
27.9.2017 6:04

K10a56r93e20l 12E41r13b51e72n 1828809904729

Ale jo, akorat kdyby se nahodou stalo, ze se udela ridici autobusu nevolno, tak to za nej vezme 90% cestujicich. Kdyz by to same stalo s pilotem tak co kolik lidi by to zvladlo? Ja jo, ale pochybuji, ze by jste se mnou chtel v tom letadle byt ��

+2/0
27.9.2017 7:13

P40e91t73r 67S63t27r89a18k64a 9247387975713

Proto je v letadle ten druhy autobusak :-)

+18/0
27.9.2017 7:18

P21e20t12r 58M86a60r10e58č17e77k 1333801829218

:-)

0/0
27.9.2017 7:30

Z23d98e94n16e17k 41J40a88n81s91k86y 3847100933322

Zkuste si udělat řidičák na autobus a pilotní licenci a uvidíte sám, jaký je to rozdíl. Je vidět, že o létání toho moc nevíte

+5/0
27.9.2017 7:15

P44e41t65r 22S40t29r91a49k23a 9947297895233

Netvrdil jsem, ze to neni tezsi. Doba se zmenila. V casech, kdy letalo par letadel, kazdy let tak nejak zavanel exotikou. Tehdy mel pilot i letusky mnohem vetsi "vahu". V dnesni dobe je letadlo opravdu neco jakou autobus, byt kompliovany a k jeho rizeni je potreba vice skoleni. Drive musleli piloti studovat vysokou skolu na toto zamerenou. Dnes staci projit kurzem, ktery netrva ani rok.

+3/−1
27.9.2017 7:24

J33a24n 49B85a79m15b76u19c68h 5185304664

Doba se nezměnila, jen přístup k lidem.

0/0
27.9.2017 8:31

R41o31b38e19r70t 12L60a16u36e72r 5454670686520

Kurz kratší než rok? O jaký by se mělo jednat konkrétně? Nejkratší kurzy, které jsem dokázal najít, jsou MPL (Multi-Crew Pilot Licence Training) a mají délku min. 18 měsíců. Avšak počátečním předpokladem jsou kromě dobrého zdravotního stavu hlavně dobrá znalost angličtiny a středoškolské matematiky a fyziky.

0/0
27.9.2017 9:55

R90o30m59a81n 20P87o50l26á65č66e52k 5116149935

Do doby než se něco semele... Bus odstavim na krajnici a nejedu. To u letadla v 5 km nad zemi moc nejde

0/0
27.9.2017 7:54

J27a22n 74M33a44l54ý 1975969634398

Šance pro ČSA a její obří flotilu.

+2/−3
27.9.2017 5:38
Foto

A51l92e68š 83K86l60o78n 7800271371239

900 hodin odletanych rocne, ne mesicne... :-) Opravte si to.

+20/0
27.9.2017 5:35

H56o59n86z96a 42K25r24o65u70ž65e69k 3974659878237

Také jsem si říkal, od kdy má měsíc 37,5 dne ;-D

+8/0
27.9.2017 6:27
Foto

P96a22v32e23l 54Č93e65r29n39í27k 1288655390150

Od té doby co byly zavedeny dotace na elektrickou energii ze slunce. Podle výkazů některých poskytovatelů skutečně měsíc má víc než 31 dní...

+10/0
27.9.2017 7:39

Najdete na iDNES.cz