Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve vlacích za půl roku přibylo 1,7 milionu lidí, zároveň jezdí delší trasy

Počet cestujících na železnici se v pololetí zvýšil o zhruba 1,7 milionu na 90,9 milionu. Výrazněji vzrostl takzvaný přepravní výkon, který kromě počtu přepravených osob zohledňuje ujetou vzdálenost. Tento ukazatel se meziročně zvýšil o 6,5 procenta ze 4,25 miliardy osobokilometrů na zhruba 4,5 miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z76d26e75n39ě75k 97K33o74r34f 8566898457953

Co na to Vinař vecny hnuj kritik ČD

+1/0
26.9.2017 21:10

M26i84l43a14n 19V30o65l74e32k 5369573556459

Nevidím přínos v tom, že osobokilometry rostou výrazně více než přepravené osoby.

Informace o zvýšení přepravy soukromého přepravce v zahraničí (převzetí zahraniční společnosti) mi u tématu tohoto článku přijde jen matoucí.

0/0
26.9.2017 18:54

R86a50d69e21k 78J74a40n96a41t71a 9885466344962

"Nevidím přínos v tom, že osobokilometry rostou výrazně více než přepravené osoby."

To znamená, že roste průměrná přepravní vzdálenost. A to je dobře, protože železnice je efektivní při přepravě na delší vzdálenosti.

+4/0
26.9.2017 20:44

P69e54t10r 15N74a43j74d12e87k 7337446373531

Bohužel s ČD se dá jezdit jen okolo Prahy, na koridorech a pár vybraných tratích. Zbytek republiky je na úrovni 19. století. průměrná rychlost 45 km/h, dlouhé intervaly, 50 let staré vagony, nepohodlné nastupování do vysokých schodů, špína, smrad, koženkové sedačky, kvílení brzd při každém zastavení, neexistující klimatizace atd. Sice se to lepší, ale velmi velmi pomalu.

0/−7
26.9.2017 15:21

I19v23a55n 59H11o17l48a50s 5767397468157

Opravdu stačí napsat to jednou.

0/0
26.9.2017 22:56

L30i34b27o50r 54F45i72e46d41l29e49r 6359667139540

Jeste aby rychliky z Prahy do Chebu navazovaly na vlaky smer Karlovy Vary a budu spokojenej... ne jak ted, ze vlak odjede 8minut pred prijezdem a ja tam musim cekat hodinu jak blb.

+2/0
26.9.2017 12:54

R40o21m17a93n 19S90t50o94n69e86k 1619743899731

stěžujte si ministerstvu dopravy a svému hejtmanovi :-)

+1/0
26.9.2017 13:06

P94a62v15e59l 37H45o95r68á81k 8621163925812

JIstě, to je hloupé, asi ne úmyslné. Nicméně i přes to, počet lidí ve vlaku roste. Což je dobře.

+2/0
26.9.2017 13:44

R17a46d75e24k 40J60a81n81a46t31a 9975346964352

Nemůže navazovat všechno na všechno, dokud tomu není cileně fyzicky přizpůsobena celá železniční síť. To je matematicky nemožné.

+4/0
26.9.2017 15:18

M24a35r10t58i75n 85V84e65s39e74l39ý 1130968947126

Škoda že na zvýšení počtu cestujících (např. na lince Praha - Ostrava, Praha - Vsetín) ČD reagují přesně obráceně, než by měly - zkrácením souprav. Takovým Landekem nebo Bezručem se v podstatě nedá vůbec jezdit a podezírám příslušné "mocné" z dohody s konkurencí (něco za něco), čili z nepoctivého jednání. Na cestující se moc nemyslí.

+3/−2
26.9.2017 12:44

V74l20a34d37i37m43í12r 86K78r25y97c74h43t44á80l33e22k 4162479707712

No, v polovině srpna jsem viděl odíždět zPraha hl.n. vlak na Slovensko přes Vsetín, Vsacan to myslím byl, a ten nevypadal, že by ho ČD zkracovaly. Doonce tam byli čtyři průvodčí.

0/0
26.9.2017 12:49

R55o47m80a92n 33S41t59o90n57e10k 1849513779481

a co si koupit místenku ? když nakupujete přes internet mate ji zdarma

0/−1
26.9.2017 13:07

P36a95v59e85l 10H86o96r65á56k 8881163685672

No ale i tak to kulturu cestování snižuje, když třeba otevřete kupé a dovnitř vám padne nějaký stojící, nebo když jdete na WC a probíjíte se davy.

+2/0
26.9.2017 13:46

R63o41m93a32n 73S81t95o37n49e62k 1809883629191

s tím souhlasím, sám mam s tímto silne zážitky. jenomže to by museli zakázat ČD jízdu na stojáka což se bohužel nechystají :-/

0/0
26.9.2017 13:59

P63a47v64e16l 26S42v58o38b55o73d78a 4507210842542

Bohuzel? Snad bohudik. Jak by se ostatni nekam dostali, kdyny vsechny dalkove spoje byly povinne mistenkove? Jak by se libilo vam kupovat si mistenku mesic dopredu, protoze bez ni byste nikam nejel?

+7/0
26.9.2017 14:18

J60i82ř36í 75H52o52r32á89k 7465533567542

Když jezdím po Polsku, tak tam jsou bohužel povinné místenky od rychlíků výše (až samozřejmě po pendolina). Je pravda, že takhle už jsem měl párkrát problém - všechno vyprodané třeba už pár dní dopředu, a když jsem pak jel raději 1. třídou, tak jsem procházel přes vagony, které rozhodně vyprodaně nepůsobily...

+1/0
27.9.2017 16:18

R74a53d10e31k 46J47a15n18a13t47a 9355686134602

U spojů ve veřejném zájmu nejsou místenky povinné nikde na světě.

Povinné místenky jsou totiž komerční nástroj ke zvýšení průměrné obsazenosti (tj. zisku), což je opačná cíl, že má doprava ve veřejném zájmu (aby se všichni všude dostali) .

+2/0
26.9.2017 15:21

V46l97a44d93i28m18í26r 85K37r77y36c38h78t81á86l94e21k 4832369957152

ČD za poslední tři, čtyři roky udělaly neuvěřitelný kvalitativní skok.

Pokud se pohybujete vlakem kolem Prahy nebo po koridorech, fakt už není potřeba vlastnit auto.

A asi je to zásluha toliko vysmívaného Žaludy. R^

+9/0
26.9.2017 12:23

J80a10n 97C34e50p88e47k 1174546740

Souhlasím, ale nějakou zásluhu na tom má i konkurence, která trochu na ČD tlačí a ony se pak rychleji zlepšují. Ještě tu vidím mezery ve spojích navazujících na vlaky, které by lidi k nádražím svážely. Myšleno třeba regionální autobusovou dopravu. V tuhle chvíli jede velké množství lidí vlastním autem někam na nádraží a pak dále vlakem do velkého města za prací.

+2/0
26.9.2017 12:29

V32l38a26d83i28m38í98r 54K21r60y56c45h82t44á19l68e78k 4782339647482

No, na trasách kde já jezdím, žádná konkurence není.

Moc nechápu jak třeba vlak Arrivy může konkurovat ČD. Nebo Jančura a jeho vypadávající klimatizace.

+3/−1
26.9.2017 12:36

J73a90n 76C20e12p39e22k 1284196900

Myšleno tak, že tam kde jezdí konkurence, tam ČD nasazují lepší vlaky a ty o maličko horší zas na vámi zmiňované tratě. Celé je to propojené.

0/0
26.9.2017 13:03

V45l47a40d28i82m14í58r 57K77r37y64c96h95t60á68l48e51k 4882679537372

Jezdím buď City Elephantem nebo Regiopanterem. Malinko horším vlakem si nepamatuji, že bych jel. I z Prahy do Tábora je EC kvalita. Totéž Praha - Chomutov, když si tedy koupíš místenku do nového vozu.

+2/0
26.9.2017 13:11

R48o74m94a98n 73S77t19o37n61e88k 1519813479381

maličko horší? třeba žabotlam nebo staré východoněmecké koženky nepovažuji za malinko horší ale rovnou za muzejní jízdu

0/0
26.9.2017 13:13

M35a90t98ě70j 37V60o94n29d15ř89i95č63k21a 4224160778536

Žabotlamy už jezdí ale na jediné lince Roztoky u Prahy-Praha Libeň/Hostivař a koženky od nového jízdního řádu v prosinci pouze na rychlících Praha-Děčín, Praha-České Budějovice, Plzeň-Brno a Brno-Šumperk/Jeseník.

0/0
29.9.2017 8:30

P78e67t12r 76N92o12v79o18t18n59y 1821980271

Konkurence jezdí v podstatě jen po jedné trati. No teď i s odbočkou do Brna.

0/−1
26.9.2017 12:39

M37i45r17e19k 85Z11á23v62o75d54n66ý 7202247980788

Žaludy a jeho neúspěšné hokus pokusy s D1 Expresy?

0/−3
26.9.2017 12:56

V67l87a23d72i49m75í45r 14K93r58y67c87h31t76á35l80e86k 4202549167952

Žaluda zahájil masivní nákupy a rekonstrukce.

Samozřejmě mu nemohlo vyjít vše.

+6/0
26.9.2017 13:12

M45i83l76a97n 68V66o77l53e49k 5119483456689

Jenomže pak zase remcáte, když stát ČD dotuje (naposledy odprodejem nádražních budov SŽDC - správně budovy ČD nikdy patřit neměly). ČD tržně neměly šanci ty nasekané dluhy splatit.

+1/−1
26.9.2017 18:59

Z18d79e25n21ě14k 63K94o41v72á81ř 9168639939875

8-o8-o8-o

0/0
27.9.2017 6:22

R32a88d84e43k 22J68a23n80a27t37a 9655976464442

Proč neúspěšné? Vždyť to vedlo k cíli - dnes ten půlhodinový interval Paha-Brno ve špičce je a lidi tím jezdí. Je jasné, že cestující nepřijdou hned. Lidi si na spoj musí zvyknout, má to nějakou setrvačnost.

+4/0
26.9.2017 15:24

P36e80t24r 48N30a38j88d21e92k 7117746903831

Bohužel s ČD se dá jezdit jen okolo Prahy, na koridorech a pár vybraných tratích. Zbytek republiky je na úrovni 19. století. 50 let staré vagony, nepohodlné nastupování do vysokých schodů, špína, smrad, koženkové sedačky, kvílení brzd při každém zastavení, neexistující klimatizace atd.

0/−5
26.9.2017 15:19







Najdete na iDNES.cz