Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve vlacích za půl roku přibylo 1,7 milionu lidí, zároveň jezdí delší trasy

Počet cestujících na železnici se v pololetí zvýšil o zhruba 1,7 milionu na 90,9 milionu. Výrazněji vzrostl takzvaný přepravní výkon, který kromě počtu přepravených osob zohledňuje ujetou vzdálenost. Tento ukazatel se meziročně zvýšil o 6,5 procenta ze 4,25 miliardy osobokilometrů na zhruba 4,5 miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z82d59e72n35ě35k 33K39o66r94f 8586938367983

Co na to Vinař vecny hnuj kritik ČD

+1/0
26.9.2017 21:10

M36i39l13a85n 10V27o32l69e67k 5259103266679

Nevidím přínos v tom, že osobokilometry rostou výrazně více než přepravené osoby.

Informace o zvýšení přepravy soukromého přepravce v zahraničí (převzetí zahraniční společnosti) mi u tématu tohoto článku přijde jen matoucí.

0/0
26.9.2017 18:54

R37a12d79e82k 70J37a61n17a26t49a 9925376164542

"Nevidím přínos v tom, že osobokilometry rostou výrazně více než přepravené osoby."

To znamená, že roste průměrná přepravní vzdálenost. A to je dobře, protože železnice je efektivní při přepravě na delší vzdálenosti.

+4/0
26.9.2017 20:44

P67e36t93r 23N52a26j85d85e83k 7237416463551

Bohužel s ČD se dá jezdit jen okolo Prahy, na koridorech a pár vybraných tratích. Zbytek republiky je na úrovni 19. století. průměrná rychlost 45 km/h, dlouhé intervaly, 50 let staré vagony, nepohodlné nastupování do vysokých schodů, špína, smrad, koženkové sedačky, kvílení brzd při každém zastavení, neexistující klimatizace atd. Sice se to lepší, ale velmi velmi pomalu.

0/−7
26.9.2017 15:21

I94v52a25n 43H72o18l67a94s 5377857228867

Opravdu stačí napsat to jednou.

0/0
26.9.2017 22:56

L65i73b90o19r 89F19i57e92d71l63e42r 6729127579100

Jeste aby rychliky z Prahy do Chebu navazovaly na vlaky smer Karlovy Vary a budu spokojenej... ne jak ted, ze vlak odjede 8minut pred prijezdem a ja tam musim cekat hodinu jak blb.

+2/0
26.9.2017 12:54

R80o51m27a66n 50S34t81o66n63e11k 1159303289481

stěžujte si ministerstvu dopravy a svému hejtmanovi :-)

+1/0
26.9.2017 13:06

P58a40v50e81l 36H85o51r93á75k 8931133835522

JIstě, to je hloupé, asi ne úmyslné. Nicméně i přes to, počet lidí ve vlaku roste. Což je dobře.

+2/0
26.9.2017 13:44

R82a40d20e51k 41J25a18n85a53t19a 9295706614832

Nemůže navazovat všechno na všechno, dokud tomu není cileně fyzicky přizpůsobena celá železniční síť. To je matematicky nemožné.

+4/0
26.9.2017 15:18

M83a87r38t54i23n 33V91e89s75e70l57ý 1850748327626

Škoda že na zvýšení počtu cestujících (např. na lince Praha - Ostrava, Praha - Vsetín) ČD reagují přesně obráceně, než by měly - zkrácením souprav. Takovým Landekem nebo Bezručem se v podstatě nedá vůbec jezdit a podezírám příslušné "mocné" z dohody s konkurencí (něco za něco), čili z nepoctivého jednání. Na cestující se moc nemyslí.

+3/−2
26.9.2017 12:44

V65l81a97d36i53m59í73r 15K20r61y15c30h31t20á73l12e44k 4662679207252

No, v polovině srpna jsem viděl odíždět zPraha hl.n. vlak na Slovensko přes Vsetín, Vsacan to myslím byl, a ten nevypadal, že by ho ČD zkracovaly. Doonce tam byli čtyři průvodčí.

0/0
26.9.2017 12:49

R54o96m69a16n 28S61t64o53n59e98k 1779853659151

a co si koupit místenku ? když nakupujete přes internet mate ji zdarma

0/−1
26.9.2017 13:07

P78a84v79e83l 57H19o82r28á92k 8171133695782

No ale i tak to kulturu cestování snižuje, když třeba otevřete kupé a dovnitř vám padne nějaký stojící, nebo když jdete na WC a probíjíte se davy.

+2/0
26.9.2017 13:46

R12o67m23a29n 17S22t47o21n84e37k 1309353979181

s tím souhlasím, sám mam s tímto silne zážitky. jenomže to by museli zakázat ČD jízdu na stojáka což se bohužel nechystají :-/

0/0
26.9.2017 13:59

P60a60v61e37l 43S65v15o93b27o64d81a 4197100412362

Bohuzel? Snad bohudik. Jak by se ostatni nekam dostali, kdyny vsechny dalkove spoje byly povinne mistenkove? Jak by se libilo vam kupovat si mistenku mesic dopredu, protoze bez ni byste nikam nejel?

+7/0
26.9.2017 14:18

J14i62ř13í 57H81o62r85á45k 7785693737272

Když jezdím po Polsku, tak tam jsou bohužel povinné místenky od rychlíků výše (až samozřejmě po pendolina). Je pravda, že takhle už jsem měl párkrát problém - všechno vyprodané třeba už pár dní dopředu, a když jsem pak jel raději 1. třídou, tak jsem procházel přes vagony, které rozhodně vyprodaně nepůsobily...

+1/0
27.9.2017 16:18

R92a93d56e59k 58J59a10n31a67t40a 9795686144732

U spojů ve veřejném zájmu nejsou místenky povinné nikde na světě.

Povinné místenky jsou totiž komerční nástroj ke zvýšení průměrné obsazenosti (tj. zisku), což je opačná cíl, že má doprava ve veřejném zájmu (aby se všichni všude dostali) .

+2/0
26.9.2017 15:21

V17l49a58d46i97m21í16r 83K79r74y27c77h25t55á73l24e81k 4662699477212

ČD za poslední tři, čtyři roky udělaly neuvěřitelný kvalitativní skok.

Pokud se pohybujete vlakem kolem Prahy nebo po koridorech, fakt už není potřeba vlastnit auto.

A asi je to zásluha toliko vysmívaného Žaludy. R^

+9/0
26.9.2017 12:23

J98a69n 15C33e58p10e19k 1684726820

Souhlasím, ale nějakou zásluhu na tom má i konkurence, která trochu na ČD tlačí a ony se pak rychleji zlepšují. Ještě tu vidím mezery ve spojích navazujících na vlaky, které by lidi k nádražím svážely. Myšleno třeba regionální autobusovou dopravu. V tuhle chvíli jede velké množství lidí vlastním autem někam na nádraží a pak dále vlakem do velkého města za prací.

+2/0
26.9.2017 12:29

V43l52a18d55i46m86í42r 71K61r21y19c23h81t41á80l43e54k 4572539577222

No, na trasách kde já jezdím, žádná konkurence není.

Moc nechápu jak třeba vlak Arrivy může konkurovat ČD. Nebo Jančura a jeho vypadávající klimatizace.

+3/−1
26.9.2017 12:36

J98a66n 61C17e78p53e23k 1484216950

Myšleno tak, že tam kde jezdí konkurence, tam ČD nasazují lepší vlaky a ty o maličko horší zas na vámi zmiňované tratě. Celé je to propojené.

0/0
26.9.2017 13:03

V25l17a91d83i34m17í98r 37K36r49y94c17h36t12á85l87e72k 4522249547612

Jezdím buď City Elephantem nebo Regiopanterem. Malinko horším vlakem si nepamatuji, že bych jel. I z Prahy do Tábora je EC kvalita. Totéž Praha - Chomutov, když si tedy koupíš místenku do nového vozu.

+2/0
26.9.2017 13:11

R25o25m69a43n 85S55t47o66n43e29k 1329493259921

maličko horší? třeba žabotlam nebo staré východoněmecké koženky nepovažuji za malinko horší ale rovnou za muzejní jízdu

0/0
26.9.2017 13:13

M16a88t57ě55j 36V54o29n26d17ř26i91č39k58a 4314900798696

Žabotlamy už jezdí ale na jediné lince Roztoky u Prahy-Praha Libeň/Hostivař a koženky od nového jízdního řádu v prosinci pouze na rychlících Praha-Děčín, Praha-České Budějovice, Plzeň-Brno a Brno-Šumperk/Jeseník.

0/0
29.9.2017 8:30

P34e65t43r 10N91o31v49o48t60n61y 1701910301

Konkurence jezdí v podstatě jen po jedné trati. No teď i s odbočkou do Brna.

0/−1
26.9.2017 12:39

M72i66r21e19k 78Z98á24v96o87d10n42ý 7972177520518

Žaludy a jeho neúspěšné hokus pokusy s D1 Expresy?

0/−3
26.9.2017 12:56

V55l96a26d75i62m58í96r 83K80r92y24c66h17t16á74l92e58k 4332869537342

Žaluda zahájil masivní nákupy a rekonstrukce.

Samozřejmě mu nemohlo vyjít vše.

+6/0
26.9.2017 13:12

M28i49l51a91n 65V72o46l65e10k 5119843786979

Jenomže pak zase remcáte, když stát ČD dotuje (naposledy odprodejem nádražních budov SŽDC - správně budovy ČD nikdy patřit neměly). ČD tržně neměly šanci ty nasekané dluhy splatit.

+1/−1
26.9.2017 18:59

Z92d63e44n94ě39k 71K74o82v39á26ř 9648419169895

8-o8-o8-o

0/0
27.9.2017 6:22

R22a17d82e74k 29J97a26n37a57t73a 9825966844602

Proč neúspěšné? Vždyť to vedlo k cíli - dnes ten půlhodinový interval Paha-Brno ve špičce je a lidi tím jezdí. Je jasné, že cestující nepřijdou hned. Lidi si na spoj musí zvyknout, má to nějakou setrvačnost.

+4/0
26.9.2017 15:24

P27e79t90r 39N87a19j22d20e57k 7637936243781

Bohužel s ČD se dá jezdit jen okolo Prahy, na koridorech a pár vybraných tratích. Zbytek republiky je na úrovni 19. století. 50 let staré vagony, nepohodlné nastupování do vysokých schodů, špína, smrad, koženkové sedačky, kvílení brzd při každém zastavení, neexistující klimatizace atd.

0/−5
26.9.2017 15:19







Najdete na iDNES.cz