Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na tratích je plno. Nová linka RegioJetu zkomplikuje dojíždění do Brna

Vstup RegioJetu na železniční trasu Praha - Brno v hodinovém intervalu od 10. prosince zkomplikuje cestování lidem, kteří denně dojíždějí do práce osobními vlaky na tratích mezi Brnem a Břeclaví, Brnem a Letovicemi a Brnem a Tišnovem. U některých vlaků se totiž prodlouží jízdní doba a u některých zanikne přestupní vazba mezi vlaky v Brně-Židenicích ve směrech Letovice a Blansko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L62e29o82š 48K26o92n20e17č26n91ý 2762740492

To je zase nenávisti vůči Jančurovi, holt českej závistivej človíček. Ale že jste v roce 2004 přestali díky jemu cestovat jako dobytek, to jste zapomněli, že vše financuje sám ze zisku a dokázal nemožné to nevidíte. Díky Jančurovi se cestování stalo důstojným. Asi jste chtěli dál cestovat špinavými vlaky ČD a rezavými Karosami ČSAD. Bože lidi proberte se, buďme rádi za Jančuru a nenadávejte.

0/0
27.10.2017 15:18

L50i45b86o69r 95Z29a81v27ř72e15l 8189986511472

Takže opět aby soukromníček neřval jak hyena namíchneme a zabrzdíme v přepravě několik tisíc lidí. Výborně, jen tak dál. Děkujeme za vstup soukromníků do dopravní obslužnosti. Chce se mi blejt velebnosti;-O!!

0/−1
18.10.2017 2:53

Š74t66e49f63a51n 33F74r45i80č31a 7912698903656

Myslím, že počet spojů na trati Brno - Praha by měl být regulován na jeden spoj za hodinu. To by mělo stačit, protože v silných dnech je možné přidat vagony. Stát by si měl také ponechat možnost dovolit pouze nové soupravy, a nepouštět na důležitou trať 40 let staré vraky.

0/0
2.10.2017 21:29

L32u62c86i24a43n 42P95a30p33a12z78i98a76n 5964797121195

Privát proti lidem? K čemu je dobré, když se lidem bude komplikovat dojíždění? Kapitalismus postavený na hlavu.

+2/0
1.10.2017 23:52

R43a17d93e67k 69J50a35n37a20t97a 9265706514882

Tohle samozřejmě kapitalismus není. Koleje jsou státní a jsou obecně pronajímány dopravcům za podnákladovou cenu. Stát se ovšem reálně vzdává práva toto regulovat (jinak by Regiojet ty trasy nedostal).

Takže spíš než kapitalismus je to jakási oligarchie. Jančura ja kamarád Babiše a tak má jeho firma výhody.

+6/0
2.10.2017 9:22

F73i37l21i35p 16S82m55o22l37a 9137428701297

A co poslat Jančuru přes Vysočinu? Nepomohlo by to alespoň trochu?

+1/0
1.10.2017 17:33

R39a49d54e74k 67J83a50n88a59t56a 9575376934262

Nepomohlo, tamtudy by totiž nechtěl jezdit. Trať je časově delší a sklonově náročnější, což s sebou nese zvýšené náklady.

+2/0
2.10.2017 9:23

H73o18n15z84a 32K16a40r37á20s13e68k 1685751122608

K podobnému rozvázání přípojů v Brně-Židenicích (mimochodem negarantovaných - viz "kolečko s tečkou" u jednotlivých vlakových spojů) došlo do určité míry už se zavedením expresních spojů ČD (těch, co jedou v trase Praha - Brno, max. Praha - Břeclav). Ale tato skutečnost se pí Šubové nehodí do krámu. Celý článek je v tomto ohledu dost tendenční.

+2/−1
1.10.2017 11:56

J61i81n40d66ř18i63c18h 79Š57k71o94p82e14k 4335471610785

to je ten přínos ohledně kvality cestování díky vstupu soukromníků na dráhu ;-D

+2/0
1.10.2017 9:08

F58i54l60i94p 63H93e36r84c95í32k 9189262647645

To ale není chyba RJ. ;-)

+1/−3
30.9.2017 13:32

R24o81m23a56n 95J95e55s63c59h65k53e 9968145737445

Čí je chyba, že tam jezdí také nákladní pomalé vlaky ? Na dálnici máte stanovenou nejnižší rychlost. Proč to neplatí a koridoru ? Ano vybíráme peníze.

A soukromníci ať si postaví vlastní koleje. Tak to fungovalo už za Rakouska.

+1/0
1.10.2017 6:40

M45a54r15t78i30n 16R96u53z15i10c85k76a 1712808786217

Protoze koridor neni dalnici, je na nem spousta zastavek a slouzi i regionalni doprave... Take je staven jen na max 160km/h, coz je defacto rychlost pro regionalni vlaky dostatecna, na tuto rychlost se velmi rychle po zastaveni dostat. Jedine co by mohlo trochu pomoci, jsou nastupiste mimo prujezdne koleje, ale nezabranite cekani vlaku v takovych stanicich kvuli dalkovym vlakum...

PS: A nedoslo nahodou k zestatneni zeleznice uz za RU? No, myslim, ze soukromnici by si radi prevzali nektere tehdy soukrome trate... a myslim, ze jim stat tu trat mel take zmodernizovat, kdyz na ni 60 let prakticky nesahl...

Myslim, ze mnohem lepsi cesta je oddelena infrastruktura za kterou kazdy plati...

0/0
1.10.2017 17:40

R57o49m54a39n 27J89e50s34c14h81k62e 9978965447965

Proč se na koridoru 260 motají pomalé nákladní diesely a zdržují osobní přepravu ? Jinak tam třeba chybí vyhýbky na předjíždění vlaků. Z hlavního až do Adamova se nedá předjet. také zrušení nádraží Rajhrad byla chyba.

Co se týká nástupišť na trati 260, to je ostuda. Ale pořádná nástupiště máme na trati Plzeň - Železná Ruda, kde jezdí vlaky po dvou hodinách.

0/0
2.10.2017 15:21

J49a38n 79N32o87v72á71k 8590856937740

Pokud chtějí přepravovat více cestujících, tak přece mohou přidat vagony a počet vlaků zůstane stejný. Vlaky nemusí jezdit ve stejných intervalech jako tramvaje.

+1/−5
30.9.2017 11:33

I26v13a90n 94H68o86l87a83s 5747857568337

Trend dalý poptávkou cestujících je přesně opačný, což je naprosto logické - když potřebuji někam jet (obvykle musím být někde v určitou hodinu), tak mi houby pomůže, že vlak bude mít 10 vagónů, ale přijede tam o hodinu dřív, (a další o hodinu později), než potřebuji. Prodlužování intervalu zase získané cestující odradí.

+5/0
30.9.2017 17:09

M88i15r36o25s38l95a12v 25Z90i16k13m51u78n32d 6528972877688

To je zajímavé, když Pendolino v prvním roce svého zajíždění do Chebu narušovalo pravidelný tak příměstské dopravy z Berouna do Prahy, mělo prostě delší jízdní dobu než ostatní vlaky, aby nenarušovalo příměstskou taktovou dopravu ... nechápu, proč se podobně neupraví jízdní řád jinému dopravci.

+6/−2
30.9.2017 6:58

I75v81a79n 41H95o75l18a11s 5897667388197

Asi proto, že Pendolino do Chebu je něco jiného, než spoj, který má konkurovat silniční dopravě mezi dvěma největšími městy republiky.

+2/−2
30.9.2017 17:11

M56a23t73ú52š 32B97e97n67a45k 9448564962723

Nie, jediný dôvod je že ide o Regijet a z neho všetci musia padnúť na zadok...Rv

+4/−1
1.10.2017 1:40

M34a34r76t92i94n 64R57u98z75i89c69k18a 1462448836977

Tam si spis myslim, ze by vlaky ve spicce nepobrali cestujici, do radotina je interval 7min. do dobrichovic 15min.? Ty vlaky jsou jak precpane metro v japonsku nebo cine. Tam se moc vlaku fakt uz nevejde a delsi take ne, nejsou tam na to nastupiste... Navic trat je v zalostnem stavu...

0/0
1.10.2017 17:44

L12a17d88i16s74l21a11v 90P81o97s54p45í50c90h42a49l 1258937193710

Jančura dělá bordel v systému!!

+8/−4
29.9.2017 22:37

J75o86s16e97f 31H52o17n41e10š 7171272480693

Regiojet jsou jako velká voda.Vtrhli na trasu Brno-Č.Budějovice a vytlačili Jihotrans a brněnský ČSAD ještě funguje.Ted zjistili,že to přepískli a stáhli se bez náhrady.Na trase Brno-Tábor nic nejede.Jako náhrada cesta přes Prahu obyčejně jeden spoj s místem a z Prahy misto není.Zlatý časy ČSAD-boj o místo nikdy nebyl

+11/0
29.9.2017 21:54

R89o21m30a59n 80N20o27v58a64k 6909141822596

to je klasika, takhle to skonci diky Jancurovi na vice mistech

+7/−1
29.9.2017 22:31
Foto

M54i39l48o77s75l95a29v 88Z88í39t40k12a 8980754897580

Nechápu, proč stát povolil další spoje, když se na trať nevejdou. V regionální dopravě jezdí řádově více cestujících než v dálkové. Takto při nedostatečné kapacitě / kolem Prahy, Brna, Olomouce.../ trpí příměstská doprava. Nelze tzv. liberalizovat trh na infrastruktuře, která na to není připravena. A jednotný tarif měl být ministerstvem dopravy ( lépe asi nazývat ministerstvem dálnic ) řešen jako úplně první.....

+10/0
29.9.2017 21:11

H83o49n97z47a 28K11a31r51á38s93e44k 1385601572378

Na trať se VEJDOU. Stejně jako se tam v jiných hodinách vejdou expresní spoje ČD (posilové expresy Praha - Brno/Břeclav). K předjíždění dochází i jinde, např. v Hrušovanech u Brna, kde osobní vlaky čekají na předjetí vlakem EC.

0/−1
1.10.2017 11:57

R50o16m27a68n 57N86o69v67a48k 6719721692316

Děkujeme nekoncepčnosti SŽDC...neměla nové spoje povolovat!

+10/−3
29.9.2017 19:47
Foto

J41a29n 49V18a28l81a74l41í30k 6436619170216

ale jo mohla ale jen ty které by nenarušili dopravní obslužnost...

+2/0
29.9.2017 19:49

R47o56m33a66n 34J54e59s78c81h73k57e 9698725897355

SŽDC je vyžírka. Má stanovit nejnižší rychlost na koridoru a ne pouštět tam pomalé diesely. Na dálnici je také stanovená nejnižší rychlost. Ale penízky se dobře vybírají.

0/0
1.10.2017 6:42

A62l37a78n 78Ř38e57p81k17a 4625246

A teď bude žlutý šašek zase nabízet, že to vyřeší... převezme spoje ČD, zvýší kapacitu svých a vyřešeno ;-D

+12/−4
29.9.2017 19:40

P87a52v39e55l 75M73e95j34s95t79r57i30k 2904483157446

Koukam zase clanek a hlavne diskuse plna kritiky Regiojetu a Jancury ackoliv za provoz na tratich odpovida SDZC. Kdyby tam sedeli panove, kteri premysli a delaji co maji, k ruseni potencionalni navaznosti vlaku by dochazet nemuselo. SZDC nemusi vyhovet vsem pozadavkum vsech provozovatelu at soukromych ci statnich. Takze pokud kritizovat tak ty co si to zaslouzi a ne ty kteri vyrazne pomohli zvysit kvalitu cestovani v Cesku.

+8/−5
29.9.2017 18:38

K75a80r50e66l 43Ř69e22h12á51č93e80k 9332370421182

Umíte si představit ten řev Jančury, kdyby mu SŽDC ty vlaky nepřidělila? A vedení SŽDC je voleno politiky a Jančura je kamarád Babiše. Už chápete?

+6/−1
30.9.2017 6:40

M97a51t59ě71j 40V71o35n52d28ř81i94č75k65a 4394820798586

Uhodil jste hřebíček na hlavičku :)

0/−1
30.9.2017 8:20

I87v89a51n 46H40o81l72a30s 5187697428737

> Kdyby tam sedeli panove, kteri premysli a delaji co maji, k ruseni potencionalni navaznosti vlaku by dochazet nemuselo

A jak by to tedy v tomto konkrétním případě měli udělat? Můžete taky přemýšlet ...

+1/0
30.9.2017 17:28

R32o12m53a71n 51J25e22s92c95h55k72e 9458195257245

Nekritizuji Jančury. Více Jančurů. Ale nemůže SŽDC pouštět pomalé nákladní vlaky na koridoru a zdržovat dopravu. Na dálnici máte také stanovenou nejnižší rychlost.

Za Rakouska bylo hodně soukromníků. Ti měli vše své - budovy, koleje i vozidla.

A fungovalo to.

+1/−1
1.10.2017 6:46

L25i86b26o35r 85Z64a97v53ř77e54l 8279556151292

Mejstrik boha jeho nelžete. Ještě jsem nezaznamenal, že by díky vstupu soukromého sektoru kdekoliv a do dopravy zvlášť zvýšilo kvalitu!

Právě naopak.;-O!!

0/0
19.10.2017 11:10

P89a66v50e26l 82P84r18o71k73o21p 6668402635460

A k tomu to pro daňového poplatníka nebude vůbec levné.

Za komerční spoje jezdící bez dotací se v dotacích zaplatí mnohem více než za dotované spoje, jak ostatně ukazuje zkušenost z linky Praha - Ostrava. Na objednaných linkách objednavatel hradí celkovou ztrátu dopravce s již započítanými kompenzacemi slev za studenty, kdežto u komerčních spojů kompenzaci slev za studenty hradí v plné výši.

Tedy jinak v principu je to pro daňové poplatníky problém zejména na tratích, které jsou bez kompenzací za studenty ziskové.

To kafíčko prostě není zadarmo.

+6/−3
29.9.2017 18:15

M93a93r95t72i93n 72Š57u16l92c 2817269470465

Pokud rostou náhrady za státem nařízené slevy v souladu s růstem počtu cestujících, tak to přece pro stát nemusí být až tak nevýhodné? Porovnáváte cenu za objednané spoje z doby, kdy na trase PHA - OVA jezdily pouze ČD se dorovnáním slev z doby, kdy jezdí 3 dopravci, přepravní nabídka se zvýšila a vlaky cestuje víc lidí. Musel byste to přepočítat na situaci, že by jeden dopravce zajišťoval na objednávku za původní ceny celou současnou kapacitu a to by asi byla jiná čísla?

+3/−1
29.9.2017 18:26
Foto

J47a55n 28V73a70l93a46l90í35k 6826789670976

na trati PH – OV stát platil za objednanou službu cca 7 miliónů i s kompenzacemi... na „nátlak“ soukromých dopravců stát zrušil objednávku a nyní se vyplácí cca 80 miliónů i když by si stát objednal o 30 vlaků víc tak na té trati by platil stále míň za objednanou službu než platí nyní... tudíž pro stát to není výhodné a bude tomu i tak když Jančura protlačí zrušení objednané služby na trati Praha – Brno...

+4/−1
29.9.2017 18:32

M41a40r77t54i61n 73Š96u66l88c 2417599330595

Jste si jist, že to, že další lidé přesedli z aut/autobusů do vlaku je pro stát nevýhodné? Navíc stát/kraje mají objednávky na dopravu ve výši nějakých 13-14 mld. Kč. Tady jde o navýšení plateb o nějakých 70 mil. Kč je půl procenta. Přitom na železnice v ČR přepraví 180 mil. cestujících. Na trati PHA - OVA se ale přepraví určitě víc než půl procenta z nich, tedy víc než 900 tisíc, takže je to opět pro stát výhodné.

+1/−1
29.9.2017 19:16
Foto

J41a34n 27V18a44l33a10l68í69k 6356369650486

určitě by jste si neplatil za něco 5000Kč když by jste mohl platit jen 1000Kč

tak v čem je to pro stát výhodné že platí nyní víc?

+3/0
29.9.2017 19:48

J65a92n 51V57a12l69o89u25c14h 6592737618130

Doplácel 7 mega i s kompenzacemi? To jste vzal kde? To totiž při 13 párech spojů denně vychází dotace 2kč/km, což je sakra málo. Pokud by to takhle skutečně bylo, proč dnes "ti nenažraní soukromníci" při mnohonásobné (podle Vás) kompenzaci a mnohem větším % využití vlaků balancují na hraně ziskovosti?

+1/−3
29.9.2017 19:23
Foto

J70a85n 71V49a87l38a41l20í70k 6866589110656

Naopak nejméně dotovaná byla trať Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava - Polsko, na níž ministerstvo dopravy doplácelo 2,50 korun na kilometr. Tuto trať však nyní již stát nedotuje.

+3/0
29.9.2017 19:40
Foto

J69a33n 73V41a70l18a29l35í18k 6586119950896

jo to byla nejméně dotovaná trať a byli v tom zahrnuty i kompenzace tudíž jak jsem napsal i když by se objednalo o 30 vlaků navíc tak by ta dotace byla nižší než ted ty kompenzace...

+2/0
29.9.2017 19:45
Foto

J12a30n 88V51a19l22a58l69í70k 6956969830626

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/konec-tajnosti-stat-zverejnil-nejztratovejsi-rychliky/r~i:article:767706/?redirected=1506706737

0/0
29.9.2017 20:05

V85í76t 19P34r81č79í69k 9528680334540

To je bohužel česká realita. Aby mohl probíhat na naší železnici "zdravý konkurenční boj", musí si daňový poplatník pořádně připlatit. V českých podmínkách lze vytvořit zlodějnu téměř ze všeho.:-/

+4/−2
29.9.2017 18:27

F80r84a42n90t94i51š60e63k 90S86v42o51b18o49d97a 8170919537210

Idnes rozsévá nenávist a ještě trošku dost nefér způsobem. Přitom největšími škůdci jsou milačkové regionální redakce - ZZ (zelení zlojedi) v čele s Anderem, kteří blokují nádraží.

+3/−4
29.9.2017 18:12

V62í12t 44P73r33č66í48k 9418480754230

Rozséváním nenávisti bych rozhodně článek nenazval. iDnes je ostatně Jančurovi dost nakloněn, a tento článek pouze upozorňuje na reálný problém. Otázka brněnského nádraží je problém trošku jiný, mnohem komplexnější. Myslím, že ani většina čtenářů a diskutérů na iDnes k Jančurovi opravdu nenávist necítí, to je příliš silné slovo. Zatím nejvíc nefér v této diskuzi je váš příspěvek, který lze považovat za rozsévání nenávisti, proti kterému zdánlivě brojíte.

+4/−2
29.9.2017 18:20

R19o41m76a30n 27N63o40v72a37k 6799111542326

pravda. Zelení a Hollan jsou největší škůdci, kteří vše blokují a vymýšlí nesmyslné projekty

+2/0
29.9.2017 19:48

J97i93ř89í 75K81v72ě40š 1713456762791

A to je takovej problém ty příměstské přípoje upravit tak, aby navazovaly na dálkové spoje?

+1/−7
29.9.2017 18:08

M42a28r81t96i26n 70K84o21ž32í51n 1205286421760

Tady nejde o návaznost na dálkové spoje, ale na návaznost linek S1, S2, S3 na sebe.

+10/0
29.9.2017 18:10
Foto

J72a77n 88V37a22l47a34l32í43k 6286109670546

určitě tím dálkovým spojem jedete do práce... a hlavně když je to příměstká doprava...

+6/0
29.9.2017 18:11







Najdete na iDNES.cz