Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na tratích je plno. Nová linka RegioJetu zkomplikuje dojíždění do Brna

Vstup RegioJetu na železniční trasu Praha - Brno v hodinovém intervalu od 10. prosince zkomplikuje cestování lidem, kteří denně dojíždějí do práce osobními vlaky na tratích mezi Brnem a Břeclaví, Brnem a Letovicemi a Brnem a Tišnovem. U některých vlaků se totiž prodlouží jízdní doba a u některých zanikne přestupní vazba mezi vlaky v Brně-Židenicích ve směrech Letovice a Blansko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L14e83o45š 16K46o31n23e60č49n14ý 2722760312

To je zase nenávisti vůči Jančurovi, holt českej závistivej človíček. Ale že jste v roce 2004 přestali díky jemu cestovat jako dobytek, to jste zapomněli, že vše financuje sám ze zisku a dokázal nemožné to nevidíte. Díky Jančurovi se cestování stalo důstojným. Asi jste chtěli dál cestovat špinavými vlaky ČD a rezavými Karosami ČSAD. Bože lidi proberte se, buďme rádi za Jančuru a nenadávejte.

27.10.2017 15:18

L93i61b47o48r 72Z60a93v93ř60e62l 8299556401972

Takže opět aby soukromníček neřval jak hyena namíchneme a zabrzdíme v přepravě několik tisíc lidí. Výborně, jen tak dál. Děkujeme za vstup soukromníků do dopravní obslužnosti. Chce se mi blejt velebnosti;-O!!

18.10.2017 2:53

Š21t79e45f63a13n 14F49r55i48č56a 7182478633636

Myslím, že počet spojů na trati Brno - Praha by měl být regulován na jeden spoj za hodinu. To by mělo stačit, protože v silných dnech je možné přidat vagony. Stát by si měl také ponechat možnost dovolit pouze nové soupravy, a nepouštět na důležitou trať 40 let staré vraky.

2.10.2017 21:29

L61u70c65i52a42n 18P73a77p10a30z93i43a69n 5964647201845

Privát proti lidem? K čemu je dobré, když se lidem bude komplikovat dojíždění? Kapitalismus postavený na hlavu.

1.10.2017 23:52

R22a52d69e59k 41J92a72n73a65t51a 9575976444442

Tohle samozřejmě kapitalismus není. Koleje jsou státní a jsou obecně pronajímány dopravcům za podnákladovou cenu. Stát se ovšem reálně vzdává práva toto regulovat (jinak by Regiojet ty trasy nedostal).

Takže spíš než kapitalismus je to jakási oligarchie. Jančura ja kamarád Babiše a tak má jeho firma výhody.

2.10.2017 9:22

F33i14l55i47p 52S25m64o90l78a 9377548371137

A co poslat Jančuru přes Vysočinu? Nepomohlo by to alespoň trochu?

1.10.2017 17:33

R54a39d35e48k 34J54a22n48a49t97a 9535756574232

Nepomohlo, tamtudy by totiž nechtěl jezdit. Trať je časově delší a sklonově náročnější, což s sebou nese zvýšené náklady.

2.10.2017 9:23

H81o81n76z79a 14K36a64r51á85s71e61k 1295861802668

K podobnému rozvázání přípojů v Brně-Židenicích (mimochodem negarantovaných - viz "kolečko s tečkou" u jednotlivých vlakových spojů) došlo do určité míry už se zavedením expresních spojů ČD (těch, co jedou v trase Praha - Brno, max. Praha - Břeclav). Ale tato skutečnost se pí Šubové nehodí do krámu. Celý článek je v tomto ohledu dost tendenční.

1.10.2017 11:56

J14i27n44d75ř12i93c46h 20Š24k54o52p15e19k 4835781110355

to je ten přínos ohledně kvality cestování díky vstupu soukromníků na dráhu ;-D

1.10.2017 9:08

F14i74l65i47p 12H78e41r54c30í77k 9589312227695

To ale není chyba RJ. ;-)

30.9.2017 13:32

R12o36m75a87n 78J66e94s90c18h64k47e 9108775207885

Čí je chyba, že tam jezdí také nákladní pomalé vlaky ? Na dálnici máte stanovenou nejnižší rychlost. Proč to neplatí a koridoru ? Ano vybíráme peníze.

A soukromníci ať si postaví vlastní koleje. Tak to fungovalo už za Rakouska.

1.10.2017 6:40

M54a37r40t29i56n 20R12u11z65i78c23k68a 1202638906677

Protoze koridor neni dalnici, je na nem spousta zastavek a slouzi i regionalni doprave... Take je staven jen na max 160km/h, coz je defacto rychlost pro regionalni vlaky dostatecna, na tuto rychlost se velmi rychle po zastaveni dostat. Jedine co by mohlo trochu pomoci, jsou nastupiste mimo prujezdne koleje, ale nezabranite cekani vlaku v takovych stanicich kvuli dalkovym vlakum...

PS: A nedoslo nahodou k zestatneni zeleznice uz za RU? No, myslim, ze soukromnici by si radi prevzali nektere tehdy soukrome trate... a myslim, ze jim stat tu trat mel take zmodernizovat, kdyz na ni 60 let prakticky nesahl...

Myslim, ze mnohem lepsi cesta je oddelena infrastruktura za kterou kazdy plati...

1.10.2017 17:40

R77o69m33a73n 55J86e71s19c97h97k37e 9868865807165

Proč se na koridoru 260 motají pomalé nákladní diesely a zdržují osobní přepravu ? Jinak tam třeba chybí vyhýbky na předjíždění vlaků. Z hlavního až do Adamova se nedá předjet. také zrušení nádraží Rajhrad byla chyba.

Co se týká nástupišť na trati 260, to je ostuda. Ale pořádná nástupiště máme na trati Plzeň - Železná Ruda, kde jezdí vlaky po dvou hodinách.

2.10.2017 15:21

J87a32n 88N81o77v80á21k 8330246747940

Pokud chtějí přepravovat více cestujících, tak přece mohou přidat vagony a počet vlaků zůstane stejný. Vlaky nemusí jezdit ve stejných intervalech jako tramvaje.

30.9.2017 11:33

I56v40a67n 63H93o35l39a51s 5777897238287

Trend dalý poptávkou cestujících je přesně opačný, což je naprosto logické - když potřebuji někam jet (obvykle musím být někde v určitou hodinu), tak mi houby pomůže, že vlak bude mít 10 vagónů, ale přijede tam o hodinu dřív, (a další o hodinu později), než potřebuji. Prodlužování intervalu zase získané cestující odradí.

30.9.2017 17:09

M31i75r66o16s54l10a33v 40Z91i66k79m84u81n32d 6828842787548

To je zajímavé, když Pendolino v prvním roce svého zajíždění do Chebu narušovalo pravidelný tak příměstské dopravy z Berouna do Prahy, mělo prostě delší jízdní dobu než ostatní vlaky, aby nenarušovalo příměstskou taktovou dopravu ... nechápu, proč se podobně neupraví jízdní řád jinému dopravci.

30.9.2017 6:58

I80v51a94n 74H75o48l93a33s 5137797558297

Asi proto, že Pendolino do Chebu je něco jiného, než spoj, který má konkurovat silniční dopravě mezi dvěma největšími městy republiky.

30.9.2017 17:11

M26a22t61ú92š 46B14e87n67a91k 9118484172873

Nie, jediný dôvod je že ide o Regijet a z neho všetci musia padnúť na zadok...Rv

1.10.2017 1:40

M12a40r44t33i11n 67R59u65z94i66c39k43a 1512308856647

Tam si spis myslim, ze by vlaky ve spicce nepobrali cestujici, do radotina je interval 7min. do dobrichovic 15min.? Ty vlaky jsou jak precpane metro v japonsku nebo cine. Tam se moc vlaku fakt uz nevejde a delsi take ne, nejsou tam na to nastupiste... Navic trat je v zalostnem stavu...

1.10.2017 17:44

L59a35d56i91s97l43a75v 15P36o12s66p71í27c61h43a46l 1168167823460

Jančura dělá bordel v systému!!

29.9.2017 22:37

J55o25s25e77f 25H84o92n20e93š 7421792180313

Regiojet jsou jako velká voda.Vtrhli na trasu Brno-Č.Budějovice a vytlačili Jihotrans a brněnský ČSAD ještě funguje.Ted zjistili,že to přepískli a stáhli se bez náhrady.Na trase Brno-Tábor nic nejede.Jako náhrada cesta přes Prahu obyčejně jeden spoj s místem a z Prahy misto není.Zlatý časy ČSAD-boj o místo nikdy nebyl

29.9.2017 21:54

R38o58m59a27n 31N32o52v14a86k 6409131332826

to je klasika, takhle to skonci diky Jancurovi na vice mistech

29.9.2017 22:31
Foto

M60i68l63o72s70l34a68v 52Z28í52t29k72a 8540514287600

Nechápu, proč stát povolil další spoje, když se na trať nevejdou. V regionální dopravě jezdí řádově více cestujících než v dálkové. Takto při nedostatečné kapacitě / kolem Prahy, Brna, Olomouce.../ trpí příměstská doprava. Nelze tzv. liberalizovat trh na infrastruktuře, která na to není připravena. A jednotný tarif měl být ministerstvem dopravy ( lépe asi nazývat ministerstvem dálnic ) řešen jako úplně první.....

29.9.2017 21:11

H37o20n27z72a 61K32a28r62á37s84e77k 1335861372928

Na trať se VEJDOU. Stejně jako se tam v jiných hodinách vejdou expresní spoje ČD (posilové expresy Praha - Brno/Břeclav). K předjíždění dochází i jinde, např. v Hrušovanech u Brna, kde osobní vlaky čekají na předjetí vlakem EC.

1.10.2017 11:57

R91o34m20a97n 61N16o69v59a29k 6499661652876

Děkujeme nekoncepčnosti SŽDC...neměla nové spoje povolovat!

29.9.2017 19:47
Foto

J34a57n 78V14a10l84a23l84í60k 6156329320586

ale jo mohla ale jen ty které by nenarušili dopravní obslužnost...

29.9.2017 19:49

R46o98m19a11n 49J88e89s66c50h49k67e 9248345687125

SŽDC je vyžírka. Má stanovit nejnižší rychlost na koridoru a ne pouštět tam pomalé diesely. Na dálnici je také stanovená nejnižší rychlost. Ale penízky se dobře vybírají.

1.10.2017 6:42

A98l29a20n 54Ř62e68p42k87a 4285216

A teď bude žlutý šašek zase nabízet, že to vyřeší... převezme spoje ČD, zvýší kapacitu svých a vyřešeno ;-D

29.9.2017 19:40

P45a61v78e24l 87M34e35j83s75t54r64i36k 2954903297656

Koukam zase clanek a hlavne diskuse plna kritiky Regiojetu a Jancury ackoliv za provoz na tratich odpovida SDZC. Kdyby tam sedeli panove, kteri premysli a delaji co maji, k ruseni potencionalni navaznosti vlaku by dochazet nemuselo. SZDC nemusi vyhovet vsem pozadavkum vsech provozovatelu at soukromych ci statnich. Takze pokud kritizovat tak ty co si to zaslouzi a ne ty kteri vyrazne pomohli zvysit kvalitu cestovani v Cesku.

29.9.2017 18:38

K78a33r18e88l 23Ř43e43h73á27č46e79k 9632300581272

Umíte si představit ten řev Jančury, kdyby mu SŽDC ty vlaky nepřidělila? A vedení SŽDC je voleno politiky a Jančura je kamarád Babiše. Už chápete?

30.9.2017 6:40

M87a63t48ě79j 55V12o47n39d13ř16i44č20k79a 4764730448436

Uhodil jste hřebíček na hlavičku :)

30.9.2017 8:20

I98v96a41n 46H96o98l54a66s 5377707348737

> Kdyby tam sedeli panove, kteri premysli a delaji co maji, k ruseni potencionalni navaznosti vlaku by dochazet nemuselo

A jak by to tedy v tomto konkrétním případě měli udělat? Můžete taky přemýšlet ...

30.9.2017 17:28

R90o91m20a58n 18J83e72s75c41h12k77e 9248845377435

Nekritizuji Jančury. Více Jančurů. Ale nemůže SŽDC pouštět pomalé nákladní vlaky na koridoru a zdržovat dopravu. Na dálnici máte také stanovenou nejnižší rychlost.

Za Rakouska bylo hodně soukromníků. Ti měli vše své - budovy, koleje i vozidla.

A fungovalo to.

1.10.2017 6:46

L21i94b14o70r 20Z12a69v82ř52e84l 8819536631502

Mejstrik boha jeho nelžete. Ještě jsem nezaznamenal, že by díky vstupu soukromého sektoru kdekoliv a do dopravy zvlášť zvýšilo kvalitu!

Právě naopak.;-O!!

19.10.2017 11:10

P47a19v14e48l 83P46r77o72k84o15p 6848802345840

A k tomu to pro daňového poplatníka nebude vůbec levné.

Za komerční spoje jezdící bez dotací se v dotacích zaplatí mnohem více než za dotované spoje, jak ostatně ukazuje zkušenost z linky Praha - Ostrava. Na objednaných linkách objednavatel hradí celkovou ztrátu dopravce s již započítanými kompenzacemi slev za studenty, kdežto u komerčních spojů kompenzaci slev za studenty hradí v plné výši.

Tedy jinak v principu je to pro daňové poplatníky problém zejména na tratích, které jsou bez kompenzací za studenty ziskové.

To kafíčko prostě není zadarmo.

29.9.2017 18:15

M90a22r68t69i64n 95Š76u51l52c 2437899620955

Pokud rostou náhrady za státem nařízené slevy v souladu s růstem počtu cestujících, tak to přece pro stát nemusí být až tak nevýhodné? Porovnáváte cenu za objednané spoje z doby, kdy na trase PHA - OVA jezdily pouze ČD se dorovnáním slev z doby, kdy jezdí 3 dopravci, přepravní nabídka se zvýšila a vlaky cestuje víc lidí. Musel byste to přepočítat na situaci, že by jeden dopravce zajišťoval na objednávku za původní ceny celou současnou kapacitu a to by asi byla jiná čísla?

29.9.2017 18:26
Foto

J86a48n 47V15a24l89a33l56í29k 6336599430886

na trati PH – OV stát platil za objednanou službu cca 7 miliónů i s kompenzacemi... na „nátlak“ soukromých dopravců stát zrušil objednávku a nyní se vyplácí cca 80 miliónů i když by si stát objednal o 30 vlaků víc tak na té trati by platil stále míň za objednanou službu než platí nyní... tudíž pro stát to není výhodné a bude tomu i tak když Jančura protlačí zrušení objednané služby na trati Praha – Brno...

29.9.2017 18:32

M34a16r56t29i33n 42Š39u83l76c 2667139570685

Jste si jist, že to, že další lidé přesedli z aut/autobusů do vlaku je pro stát nevýhodné? Navíc stát/kraje mají objednávky na dopravu ve výši nějakých 13-14 mld. Kč. Tady jde o navýšení plateb o nějakých 70 mil. Kč je půl procenta. Přitom na železnice v ČR přepraví 180 mil. cestujících. Na trati PHA - OVA se ale přepraví určitě víc než půl procenta z nich, tedy víc než 900 tisíc, takže je to opět pro stát výhodné.

29.9.2017 19:16
Foto

J71a37n 78V48a48l51a16l93í35k 6396939520886

určitě by jste si neplatil za něco 5000Kč když by jste mohl platit jen 1000Kč

tak v čem je to pro stát výhodné že platí nyní víc?

29.9.2017 19:48

J92a84n 46V85a97l78o46u18c76h 6522907198530

Doplácel 7 mega i s kompenzacemi? To jste vzal kde? To totiž při 13 párech spojů denně vychází dotace 2kč/km, což je sakra málo. Pokud by to takhle skutečně bylo, proč dnes "ti nenažraní soukromníci" při mnohonásobné (podle Vás) kompenzaci a mnohem větším % využití vlaků balancují na hraně ziskovosti?

29.9.2017 19:23
Foto

J65a55n 48V66a24l15a75l39í22k 6656539710646

Naopak nejméně dotovaná byla trať Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava - Polsko, na níž ministerstvo dopravy doplácelo 2,50 korun na kilometr. Tuto trať však nyní již stát nedotuje.

29.9.2017 19:40
Foto

J86a15n 19V84a67l14a23l39í17k 6986899340766

jo to byla nejméně dotovaná trať a byli v tom zahrnuty i kompenzace tudíž jak jsem napsal i když by se objednalo o 30 vlaků navíc tak by ta dotace byla nižší než ted ty kompenzace...

29.9.2017 19:45
Foto

J19a71n 31V85a39l10a12l40í74k 6636129250846

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/konec-tajnosti-stat-zverejnil-nejztratovejsi-rychliky/r~i:article:767706/?redirected=1506706737

29.9.2017 20:05

V37í95t 49P35r69č40í19k 9678650794640

To je bohužel česká realita. Aby mohl probíhat na naší železnici "zdravý konkurenční boj", musí si daňový poplatník pořádně připlatit. V českých podmínkách lze vytvořit zlodějnu téměř ze všeho.:-/

29.9.2017 18:27

F14r86a14n13t43i80š87e44k 53S84v97o75b49o86d87a 8430989427110

Idnes rozsévá nenávist a ještě trošku dost nefér způsobem. Přitom největšími škůdci jsou milačkové regionální redakce - ZZ (zelení zlojedi) v čele s Anderem, kteří blokují nádraží.

29.9.2017 18:12

V75í19t 81P37r39č58í37k 9908240614370

Rozséváním nenávisti bych rozhodně článek nenazval. iDnes je ostatně Jančurovi dost nakloněn, a tento článek pouze upozorňuje na reálný problém. Otázka brněnského nádraží je problém trošku jiný, mnohem komplexnější. Myslím, že ani většina čtenářů a diskutérů na iDnes k Jančurovi opravdu nenávist necítí, to je příliš silné slovo. Zatím nejvíc nefér v této diskuzi je váš příspěvek, který lze považovat za rozsévání nenávisti, proti kterému zdánlivě brojíte.

29.9.2017 18:20

R37o82m11a90n 75N70o43v32a74k 6699751972226

pravda. Zelení a Hollan jsou největší škůdci, kteří vše blokují a vymýšlí nesmyslné projekty

29.9.2017 19:48

J51i56ř18í 15K81v84ě42š 1433286782911

A to je takovej problém ty příměstské přípoje upravit tak, aby navazovaly na dálkové spoje?

29.9.2017 18:08

M30a14r53t12i36n 33K97o60ž15í94n 1565176611870

Tady nejde o návaznost na dálkové spoje, ale na návaznost linek S1, S2, S3 na sebe.

29.9.2017 18:10
Foto

J59a60n 60V97a51l34a15l75í59k 6616689820396

určitě tím dálkovým spojem jedete do práce... a hlavně když je to příměstká doprava...

29.9.2017 18:11







Najdete na iDNES.cz