Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cena rozhoduje. Elektromobily Čechy lákají, musely by ale zlevnit

Plných 32 procent Čechů by při nákupu automobilu rádo zvolilo alternativní pohon, pokud by jeho cena byla vyšší jen o desetinu oproti běžným vozům. Vyplývá to z průzkumu společnosti KPMG Česká republika, který provedla společně s agenturou Focus. Hybridní pohon by volilo 15 procent Čechů, elektromobil 13 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T70o26m64á51š 18K60r80a38u55s 6196366964

45 minut nabíjení mimo domov je pro mě naprosto nepřijatelné. Jediné schůdné tedy doma přes noc. To znamená kapacita alespoň na 400km reálného dojezdu,aby mělo smysl zvažovat koupi auta s plně elektrickým pohonem.

0/0
4.10.2017 6:50

V22á27c49l83a62v 59K42a23f73t14a32n 7725929413236

To je přeci v pořádku. Pro mě by to bylo zase přijatelné. Bude prostě jen větší výběr.

0/0
9.10.2017 14:22
Foto

H40o52n94z42a 88T63r63u84s91i96n36a 9730910490426

Elektromobily lákají, proč teda nějaký nepoužít na ilustračním snímku? (Fisker Karma na snímku je hybrid, má spalovací motor, který dobíjí generátor, na baterku ujede sotva 80 km při plném nabití)

0/0
3.10.2017 9:19

J67a89n 10U87l45m 7610509616632

Ale pořád mi nikdo nedokázal říct kolik ty baterie vydrží

0/0
3.10.2017 6:54

V27í54t 90O31ž33a47n80a 1828388645424

Vydrží hodně, recyklovat je bude nutné až za 20let.

0/0
3.10.2017 7:11

D72u32š18a67n 15P84e14š20e17k 3285529354730

Neznám baterii, která vydrží 20 let, vy ano?

+1/0
10.10.2017 9:54

V60í59ť98a 26K77r72u61t29i81š 1730284805267

Tady pro zajímavost situace z Norska, bohaté země, která elektromobily masivně dotuje a podporuje. A která už teď, hodně daleko od svých ambiciozních plánů, má značné problémy s nedostačující infrastrukturou ...

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/

+1/0
2.10.2017 20:56

V42í96t 65O64ž66a13n60a 1928948675904

Autoforum není dobrý zdroj zpráv o elektromobilitě. Tam vždy napíšou to nejhorší, a je jim úplně jedno, že to není pravda.

+1/−4
2.10.2017 20:59

J29i40ř75í 46P51a56u97l 3116645577712

Jistě, a Norská asociace elektrických vozidel také lže. :-)

+4/0
2.10.2017 21:41

V87í80t 66O60ž90a80n94a 1898578895864

Ne, ale autoforum z toho udělá katastrofu světových rozměrů.

0/0
3.10.2017 7:13

V87í52ť16a 53K51r61u49t73i80š 1650904185967

Pokud vím, tak hlasy o tom, že to s podporou elektromobility prepiskli, se z Norska ozývají už asi 3 roky. A jak to dopadá, když se podpora zruší, krásně ukazuje příklad Dánska nebo Hongkongu.

+1/0
2.10.2017 23:44

V95í24t 77O35ž74a27n25a 1688698185834

V Dánsku se prodej zastavil, protože se čeká na další podporu. Kdo by si kupoval něco, o čem ví, že bude mít za pár měsíců znovu se slevou.

0/0
3.10.2017 7:13

V97í15ť21a 79K96r14u19t11i41š 1520324405967

Aha, jenže ta podpora skončila k 1.1.2016, což rozhodně není pár měsíců a ta úleva se má vrátit o dva roky "zpět" (nebo se již vrátila), tzn. do konce roku 2018 na úroveň roku 2016, alias 20% daň. Od 2019 daň opět navyšována tak, jak bylo v plánu a kdy už navýšení na 40% v letošním roce způsobilo prakticky neprodejnost elektromobilů (alespoň v případě Tesly).

0/0
3.10.2017 7:44

J14a46n 60U89l76m 7160959726692

Tyhle ty pseudofora plný reklam hledaji jen senzace a píšou nesmysli - vůbec nečíst!

+1/0
3.10.2017 7:01

R24o94m65a27n 64M81a72r71t28í82n96e69k 3533550370938

mě teď baví diesel, po letech benzinovych motorů máme doma diesel a je to fajn, tahne odspodu, zrychlení pecka, spotřeba jakžtakž a ten zvuk po těch benzinech nádhera

0/−3
2.10.2017 20:38

J60a80k17u64b 92S73e83k79e30r38a 6656340906635

Ja jel dnes v zanovnim sazometu a zase jsem si pripombel mladi, kdyz me vozili pri znich v traktoru.

+2/−1
2.10.2017 21:21

J22a21k38u90b 26N24o79v48á37k 8380693330492

Mám diesel i benzín. Diesel mě moc nebaví.

0/0
2.10.2017 22:58

J42a37n 60U90l33m 7950929546242

tak už šetři na FAP filtr

+1/0
3.10.2017 7:02

R64o14m31a31n 80M46a44r53t16í46n37e28k 3843570250638

vůz je 2 mesice stary a cena noveho DPF filtru lehce přes 10tisic, opravdu v tomhle problém nevidím.

0/0
3.10.2017 21:42
Foto

P21e78t13r 22J53a78r94o68š 6333512521

Cechy laka vse, co je ve sleve. I tak by mohl znit titulek a budete pravde blize.

+1/0
2.10.2017 20:27

P69e46t42r 38B97á18č96a 8565336695945

Jaky lakaji? Co to je furt za kecy a propagandu uz ;-O

Laka tak maximalne mizive procento vsech, tak si ty lzi od elektromobilech uz nechte.

+2/−1
2.10.2017 19:37

M82i31c32h95a30l 56T78o44m36á22n26e89k 9427709856

ja bzhc treba ciste elektroauto bral, ale aspon o velikosti trojkoceve oktavky nejlepe v kombi a v plne zatezi aby melo aspon 500km dojezd , no a pokud nebude stat vic nez 1milion, rad si ho jako pracovni auto poridim, do te doby je to pro mne predrazena zabava

0/0
2.10.2017 23:27

J18a61n 96U39l93m 7730169736182

Proč? Jezdit 0,40 Kč kilometr, neměnit olej, neřešit emise, rozvody, váhy vzduchu, fap filtry.. je v pohodě. Já bych se tomu nebránil R^

0/0
3.10.2017 7:05

J70i24n17d96ř13i48c39h 75L56u24k66e20š 3689774523420

Já pořád nechápu ten boj mezi "spalováky", v horším případě "dízly" a elektrikou. každé je vhodné na něco, tak se to taky má používat. Pokud někdo popojíždí denně 7km do práce a má peníze, proč by si elektromobil nekoupil? Ale jestli někdo jezdí dlouhé trasy, proč by měl být strašený DPF,EGR,zákazy do měst atd? Dnes ve tři ráno(dělám osobního řidiče a starám se o auta) jsem se vrátil z Brašova-Kronstadt, cesta 1220 km, 13h jenom jízdy, na toto není jiná volba než dobrý nafťák. Mimochodem spotřeba 5,4 a to jsem to moc nešetřil....Doma máme také TDI, už jsem to tu psal, krátké cesty v podstatě nejezdíme, ale denně tu je něco o tom, jak jsou diesely špatné, vykuchané a jak zabíjí...

0/0
2.10.2017 18:28

J95o79s29e34f 10Š38o45l88t94e44s 8304488960533

Ano souhlasím. Doma máme BMW i3 a naftový s-max. Oboje obslouží naši čtyřčlenou rodinu (máme dvojčata) s veškerým pohodlím, akorát vždy na zcela odlišných trasách.

0/0
2.10.2017 18:53

M95i31r43e61k 39G75a85j27e42r 5301766929100

Souhlasim. Ale mate ten DPF vykuchany nebo ne?

0/0
2.10.2017 19:08

M15i90c35h93a81l 76N32a41j86m50a34n 7429783286120

Na minulém autě jsem měl také filtr DPF a první potíže sním nastaly až po 220 tis. km......

0/0
2.10.2017 19:13

J90i78n12d28ř45i75c16h 47L75u55k78e46š 3979574173370

Tak naše soukromé auto filtr nemá, ale nevykuchal bych ho ani náhodou, proč? Ani EGR jsem nezaslepoval, i když jsem o tom přemýšlel, ale jednou za dva roky ho vyčistím a dobrý. A hlavně si nedovedu představit, že někdo kuchá filtr z téměř nového auta třeba ze Superba 3, kterým jezdím v práci. ..

0/0
2.10.2017 21:34

Š96t39ě69p24á28n 55H15r30d53e93k 3880920275143

mne teda nelákají-kdyby byl stejně drahý jako spalovák-beru spalovák-vždyť je to k ničem ta elektrika:-/!!!!!!!!

+3/−2
2.10.2017 16:07

V23í88t 88O79ž61a97n76a 1698548105184

Asi o tom nevíte vůbec nic.

+1/−4
2.10.2017 18:28

J92i16n32d27ř22i20c61h 63L25u74k67e41š 3489154353420

Proč myslíte? Pan Hrdek má třeba rád zvuk motorů, řazení, techniku, třeba ho to baví, mimochodem mě také. A nevím, proč hned taková reakce.

+3/−1
2.10.2017 18:42

V90í30t 91O31ž34a72n42a 1318188705224

Jeho komentář, že je to o ničem, je o ničem.

+1/−1
2.10.2017 21:01

M71i60c14h93a56l 81N70a56j71m64a44n 7609853186380

Pro moji manželku by byl elektromobil ideální. Denně jezdí 20 - 50 km, v jednom dni nenajede svým autem více jak 120 km. Nabíjet bych mohl doma v garáži/na zahradě.

Jen ta cena to zatím zabijí. V porovnání celkových nákladů vyjde auto se spalovacím motorem levněji.

+8/0
2.10.2017 15:57

J24o82s54e57f 50Š73o35l65t84e48s 8614778820293

Jo, aby se to částečně srovnalo, je třeba si vyjednat velkou slevu, hodně jezdit (aspoň kolem 40 tisíc ročně) a to auto si nechat 10 let. Pak se to vrátí.

0/0
2.10.2017 16:05

M73i11c19h50a97l 88N13a20j80m21a58n 7769583636760

Tak 40 tis. km ročně s elektromobilem jde najet v ideálním případě. To vychází na cca 150 km za den (pokud počítám pracovní dny). Takový pravidelný program má málokdo.

Ale i tak nevěřím, že by těch 400 tis. km to auto dalo bez výrazných investic.....

+1/0
2.10.2017 16:38

J55o68s16e22f 95Š58o58l75t60e30s 8474468940283

Ono není zpravidla problém to někde i nabít. Znám dost lidí, co elektromobilem jezdí normální firemní cesty a prostě si přizpůsobují program tak, aby mohli nabíjet.

0/0
2.10.2017 16:48

M54i94c14h87a36l 97N63a35j20m86a29n 7349133116430

Tak kolegové mají na jízdy mezi jednotlivými pracovišti Nissan eNV200 - pro jejich potřebu ideální. Popojíždí tak 10 - 30 km, denně najedou 100 - 200 km a mají možnost dobíjet během dne na základně.

Tam to auto má smysl a možná i ekonomika provozu bude srovnatelná se srovnatelným klasickým autem.

+3/0
2.10.2017 17:15

J97a72r25o71s87l38a79v 54L64e85b70e24d35a 3586299597510

Dokud se nevyřeší namísto nabíjení rychlá výměna baterek, je to dobré jen pro lidi, kteří a) nejezdí dlouhé trasy b) nemají s nabíjením problém ve svém bydlišti (rodinný dům, garáž)

0/0
2.10.2017 15:39

M26a54r88t31i64n 23N30e58r28m92u71t 4549570418614

Baterka je z hlediska elektromobilu hmotnostně i cenově něco jako motor u běžného auta. Zajímalo by mě, kdo by si nechal vyměnit svůj motor za cosi s nejasným původem. Typický argument je, že v paměti aku-packu bude i jeho historie. No kolik přetočených tachometrů, odblokovaných telefonů a cracknutých programů už jsme viděli...

0/0
2.10.2017 16:22

J57a32r74o16s89l73a49v 48L11e64b83e38d76a 3896379767260

Můžete si představit, že koupíte elektroauto bez baterky (nebo s nějakou málokapacitní, která pak bude jako rezerva) a uzavřete smlouvu s firmou, provozující síť nabíjecích stanic. Ta vám dodá baterii a za poplatek ji bude měnit za nabitou.

0/0
2.10.2017 16:39

M22i75c27h52a82l 92N16a73j18m31a35n 7719243266660

Ano, to by byla cesta mít unifikované bateriové bloky, které by byly lehce vyměnitelné. Baterie by se pak mohli dobíjet vhodnou dobu. Bylo by to realizováno třeba v síti současných benzínových stanic

0/0
2.10.2017 16:50

V92í95t 71O37ž76a11n11a 1608758165874

Utopie. Na takovém řešení se automobilky nejsou schopny dohodnout.

0/0
2.10.2017 18:30

M65i80c84h53a67l 90N25a55j42m80a24n 7189733386680

To se říkalo o nabíječkách pro mobily také - a vidíte, dnes kromě exotického jablka všichni mají microUSB.

0/0
2.10.2017 18:40

M42i80r52e23k 75G85a48j26e44r 5791286109100

Nabijecky by treba i pro ta auta sjednotili, ale vy chcete sjednotit samotne baterie. To ani v mobilech neni a nebude.

0/0
2.10.2017 19:15

J24a20k24u50b 46S94e37k35e88r64a 6626440556685

Nabijecky ano, ale baterie ma kazdy telefon jinou. A fakt by bylo velmi prakticke nekde manipulovat s skladovat a dobijet desitky tun baterii :)

0/0
2.10.2017 21:28

V83á84c77l87a96v 98K17a68f30t18a62n 7395119273636

Pokud budou stát o zákazníky tak bude v jejich zájmu nastavit společné standardy.

0/0
9.10.2017 14:32

Z49d72e49n90e25k 40J31i66n72d71r78a 5106438520

A já pořád nevím, která elektrárna nemá zplodiny nebo drahou likvidaci.

+3/−1
2.10.2017 14:03

V26í89t 78O30ž27a63n41a 1668918305114

Tak zkuste jezdit na koni.

+1/0
2.10.2017 14:26

M91i55c88h16a87l 16N93a20j70m48a90n 7229533406370

Tak elektromobil pro toho kdo jezdí malé vzdálenosti, má to kde dobíjet a moc neřeší peníze asi má smysl.

Ale ten, kdo nesplňuje všechny podmínky (jezdí delší vzdálenosti, nemá kde dobíjet, řeší ekonomiku celkového provozu), tak pro něho elektromobil zatím není a v blízké budoucnosti nebude.

+6/0
2.10.2017 13:50

J27o14s26e28f 97Š73o25l14t27e82s 8194828620323

Když ono těch lidí, co jezdí větší vzdálenosti (nad 100 km denně), zase tolik není.

+1/0
2.10.2017 14:05







Najdete na iDNES.cz