Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cena rozhoduje. Elektromobily Čechy lákají, musely by ale zlevnit

Plných 32 procent Čechů by při nákupu automobilu rádo zvolilo alternativní pohon, pokud by jeho cena byla vyšší jen o desetinu oproti běžným vozům. Vyplývá to z průzkumu společnosti KPMG Česká republika, který provedla společně s agenturou Focus. Hybridní pohon by volilo 15 procent Čechů, elektromobil 13 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T71o41m66á51š 52K33r96a61u75s 6946406224

45 minut nabíjení mimo domov je pro mě naprosto nepřijatelné. Jediné schůdné tedy doma přes noc. To znamená kapacita alespoň na 400km reálného dojezdu,aby mělo smysl zvažovat koupi auta s plně elektrickým pohonem.

0/0
4.10.2017 6:50

V41á56c49l98a47v 87K46a64f16t55a89n 7905469463326

To je přeci v pořádku. Pro mě by to bylo zase přijatelné. Bude prostě jen větší výběr.

0/0
9.10.2017 14:22
Foto

H17o12n51z69a 35T54r90u63s82i90n35a 9220320130356

Elektromobily lákají, proč teda nějaký nepoužít na ilustračním snímku? (Fisker Karma na snímku je hybrid, má spalovací motor, který dobíjí generátor, na baterku ujede sotva 80 km při plném nabití)

0/0
3.10.2017 9:19

J25a73n 39U41l40m 7580149616302

Ale pořád mi nikdo nedokázal říct kolik ty baterie vydrží

0/0
3.10.2017 6:54

V48í48t 11O43ž81a49n30a 1148308255934

Vydrží hodně, recyklovat je bude nutné až za 20let.

0/0
3.10.2017 7:11

D20u15š68a85n 30P76e73š58e72k 3355649424390

Neznám baterii, která vydrží 20 let, vy ano?

+1/0
10.10.2017 9:54

V89í80ť59a 59K15r87u27t54i81š 1120314345207

Tady pro zajímavost situace z Norska, bohaté země, která elektromobily masivně dotuje a podporuje. A která už teď, hodně daleko od svých ambiciozních plánů, má značné problémy s nedostačující infrastrukturou ...

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/

+1/0
2.10.2017 20:56

V19í23t 61O85ž15a95n37a 1918298565874

Autoforum není dobrý zdroj zpráv o elektromobilitě. Tam vždy napíšou to nejhorší, a je jim úplně jedno, že to není pravda.

+1/−4
2.10.2017 20:59

J18i63ř66í 10P41a36u64l 3166195207612

Jistě, a Norská asociace elektrických vozidel také lže. :-)

+4/0
2.10.2017 21:41

V31í89t 24O26ž12a70n22a 1178838435744

Ne, ale autoforum z toho udělá katastrofu světových rozměrů.

0/0
3.10.2017 7:13

V21í62ť21a 71K67r38u37t49i19š 1430924515947

Pokud vím, tak hlasy o tom, že to s podporou elektromobility prepiskli, se z Norska ozývají už asi 3 roky. A jak to dopadá, když se podpora zruší, krásně ukazuje příklad Dánska nebo Hongkongu.

+1/0
2.10.2017 23:44

V48í86t 85O28ž27a95n22a 1248578865334

V Dánsku se prodej zastavil, protože se čeká na další podporu. Kdo by si kupoval něco, o čem ví, že bude mít za pár měsíců znovu se slevou.

0/0
3.10.2017 7:13

V47í68ť12a 35K24r84u45t22i23š 1960104555377

Aha, jenže ta podpora skončila k 1.1.2016, což rozhodně není pár měsíců a ta úleva se má vrátit o dva roky "zpět" (nebo se již vrátila), tzn. do konce roku 2018 na úroveň roku 2016, alias 20% daň. Od 2019 daň opět navyšována tak, jak bylo v plánu a kdy už navýšení na 40% v letošním roce způsobilo prakticky neprodejnost elektromobilů (alespoň v případě Tesly).

0/0
3.10.2017 7:44

J72a96n 36U65l98m 7750689796932

Tyhle ty pseudofora plný reklam hledaji jen senzace a píšou nesmysli - vůbec nečíst!

+1/0
3.10.2017 7:01

R75o38m26a51n 94M21a71r29t26í34n39e72k 3123640130228

mě teď baví diesel, po letech benzinovych motorů máme doma diesel a je to fajn, tahne odspodu, zrychlení pecka, spotřeba jakžtakž a ten zvuk po těch benzinech nádhera

0/−3
2.10.2017 20:38

J64a73k30u78b 53S94e92k59e22r30a 6896390226475

Ja jel dnes v zanovnim sazometu a zase jsem si pripombel mladi, kdyz me vozili pri znich v traktoru.

+2/−1
2.10.2017 21:21

J87a16k39u70b 40N84o82v29á72k 8730923950712

Mám diesel i benzín. Diesel mě moc nebaví.

0/0
2.10.2017 22:58

J70a81n 34U17l93m 7240109356552

tak už šetři na FAP filtr

+1/0
3.10.2017 7:02

R88o35m98a82n 78M13a31r14t80í58n81e38k 3273100110718

vůz je 2 mesice stary a cena noveho DPF filtru lehce přes 10tisic, opravdu v tomhle problém nevidím.

0/0
3.10.2017 21:42
Foto

P78e30t91r 90J98a37r82o81š 6333202341

Cechy laka vse, co je ve sleve. I tak by mohl znit titulek a budete pravde blize.

+1/0
2.10.2017 20:27

P14e36t75r 39B86á90č97a 8795396875615

Jaky lakaji? Co to je furt za kecy a propagandu uz ;-O

Laka tak maximalne mizive procento vsech, tak si ty lzi od elektromobilech uz nechte.

+2/−1
2.10.2017 19:37

M81i60c25h91a24l 20T67o54m70á79n62e37k 9727319186

ja bzhc treba ciste elektroauto bral, ale aspon o velikosti trojkoceve oktavky nejlepe v kombi a v plne zatezi aby melo aspon 500km dojezd , no a pokud nebude stat vic nez 1milion, rad si ho jako pracovni auto poridim, do te doby je to pro mne predrazena zabava

0/0
2.10.2017 23:27

J35a28n 16U53l74m 7710549976932

Proč? Jezdit 0,40 Kč kilometr, neměnit olej, neřešit emise, rozvody, váhy vzduchu, fap filtry.. je v pohodě. Já bych se tomu nebránil R^

0/0
3.10.2017 7:05

J37i51n71d89ř39i47c69h 23L20u96k68e76š 3989844263250

Já pořád nechápu ten boj mezi "spalováky", v horším případě "dízly" a elektrikou. každé je vhodné na něco, tak se to taky má používat. Pokud někdo popojíždí denně 7km do práce a má peníze, proč by si elektromobil nekoupil? Ale jestli někdo jezdí dlouhé trasy, proč by měl být strašený DPF,EGR,zákazy do měst atd? Dnes ve tři ráno(dělám osobního řidiče a starám se o auta) jsem se vrátil z Brašova-Kronstadt, cesta 1220 km, 13h jenom jízdy, na toto není jiná volba než dobrý nafťák. Mimochodem spotřeba 5,4 a to jsem to moc nešetřil....Doma máme také TDI, už jsem to tu psal, krátké cesty v podstatě nejezdíme, ale denně tu je něco o tom, jak jsou diesely špatné, vykuchané a jak zabíjí...

0/0
2.10.2017 18:28

J37o62s40e70f 75Š62o54l30t60e72s 8914358630263

Ano souhlasím. Doma máme BMW i3 a naftový s-max. Oboje obslouží naši čtyřčlenou rodinu (máme dvojčata) s veškerým pohodlím, akorát vždy na zcela odlišných trasách.

0/0
2.10.2017 18:53

M16i82r66e86k 50G52a30j38e16r 5101666529400

Souhlasim. Ale mate ten DPF vykuchany nebo ne?

0/0
2.10.2017 19:08

M14i54c19h50a11l 90N26a22j40m82a31n 7419823306200

Na minulém autě jsem měl také filtr DPF a první potíže sním nastaly až po 220 tis. km......

0/0
2.10.2017 19:13

J26i46n21d15ř95i13c24h 12L88u58k41e94š 3859304613730

Tak naše soukromé auto filtr nemá, ale nevykuchal bych ho ani náhodou, proč? Ani EGR jsem nezaslepoval, i když jsem o tom přemýšlel, ale jednou za dva roky ho vyčistím a dobrý. A hlavně si nedovedu představit, že někdo kuchá filtr z téměř nového auta třeba ze Superba 3, kterým jezdím v práci. ..

0/0
2.10.2017 21:34

Š28t45ě58p10á20n 20H71r10d18e51k 3840330605343

mne teda nelákají-kdyby byl stejně drahý jako spalovák-beru spalovák-vždyť je to k ničem ta elektrika:-/!!!!!!!!

+3/−2
2.10.2017 16:07

V14í29t 42O13ž90a93n93a 1698488255114

Asi o tom nevíte vůbec nic.

+1/−4
2.10.2017 18:28

J65i60n18d15ř14i95c60h 66L64u85k81e81š 3199984543460

Proč myslíte? Pan Hrdek má třeba rád zvuk motorů, řazení, techniku, třeba ho to baví, mimochodem mě také. A nevím, proč hned taková reakce.

+3/−1
2.10.2017 18:42

V12í63t 21O79ž63a76n83a 1388988915944

Jeho komentář, že je to o ničem, je o ničem.

+1/−1
2.10.2017 21:01

M35i66c13h78a29l 56N44a59j12m65a95n 7229893276680

Pro moji manželku by byl elektromobil ideální. Denně jezdí 20 - 50 km, v jednom dni nenajede svým autem více jak 120 km. Nabíjet bych mohl doma v garáži/na zahradě.

Jen ta cena to zatím zabijí. V porovnání celkových nákladů vyjde auto se spalovacím motorem levněji.

+8/0
2.10.2017 15:57

J74o52s31e19f 42Š58o54l90t39e58s 8684618340803

Jo, aby se to částečně srovnalo, je třeba si vyjednat velkou slevu, hodně jezdit (aspoň kolem 40 tisíc ročně) a to auto si nechat 10 let. Pak se to vrátí.

0/0
2.10.2017 16:05

M31i19c23h18a69l 92N63a84j65m35a47n 7589963886490

Tak 40 tis. km ročně s elektromobilem jde najet v ideálním případě. To vychází na cca 150 km za den (pokud počítám pracovní dny). Takový pravidelný program má málokdo.

Ale i tak nevěřím, že by těch 400 tis. km to auto dalo bez výrazných investic.....

+1/0
2.10.2017 16:38

J89o72s92e20f 87Š34o61l29t66e42s 8504438360533

Ono není zpravidla problém to někde i nabít. Znám dost lidí, co elektromobilem jezdí normální firemní cesty a prostě si přizpůsobují program tak, aby mohli nabíjet.

0/0
2.10.2017 16:48

M19i67c32h62a38l 91N51a86j51m96a63n 7829183276830

Tak kolegové mají na jízdy mezi jednotlivými pracovišti Nissan eNV200 - pro jejich potřebu ideální. Popojíždí tak 10 - 30 km, denně najedou 100 - 200 km a mají možnost dobíjet během dne na základně.

Tam to auto má smysl a možná i ekonomika provozu bude srovnatelná se srovnatelným klasickým autem.

+3/0
2.10.2017 17:15

J59a44r69o14s11l66a65v 57L73e10b29e11d51a 3796679357650

Dokud se nevyřeší namísto nabíjení rychlá výměna baterek, je to dobré jen pro lidi, kteří a) nejezdí dlouhé trasy b) nemají s nabíjením problém ve svém bydlišti (rodinný dům, garáž)

0/0
2.10.2017 15:39

M19a75r97t13i84n 30N14e46r62m47u75t 4389370788164

Baterka je z hlediska elektromobilu hmotnostně i cenově něco jako motor u běžného auta. Zajímalo by mě, kdo by si nechal vyměnit svůj motor za cosi s nejasným původem. Typický argument je, že v paměti aku-packu bude i jeho historie. No kolik přetočených tachometrů, odblokovaných telefonů a cracknutých programů už jsme viděli...

0/0
2.10.2017 16:22

J77a68r31o72s46l42a69v 87L60e93b31e42d36a 3496719297260

Můžete si představit, že koupíte elektroauto bez baterky (nebo s nějakou málokapacitní, která pak bude jako rezerva) a uzavřete smlouvu s firmou, provozující síť nabíjecích stanic. Ta vám dodá baterii a za poplatek ji bude měnit za nabitou.

0/0
2.10.2017 16:39

M41i53c17h20a24l 97N39a39j33m51a62n 7899363306930

Ano, to by byla cesta mít unifikované bateriové bloky, které by byly lehce vyměnitelné. Baterie by se pak mohli dobíjet vhodnou dobu. Bylo by to realizováno třeba v síti současných benzínových stanic

0/0
2.10.2017 16:50

V92í51t 42O30ž17a31n92a 1948318245134

Utopie. Na takovém řešení se automobilky nejsou schopny dohodnout.

0/0
2.10.2017 18:30

M80i51c92h63a74l 42N31a43j83m30a68n 7919783396900

To se říkalo o nabíječkách pro mobily také - a vidíte, dnes kromě exotického jablka všichni mají microUSB.

0/0
2.10.2017 18:40

M49i93r78e78k 60G40a98j38e90r 5931296639970

Nabijecky by treba i pro ta auta sjednotili, ale vy chcete sjednotit samotne baterie. To ani v mobilech neni a nebude.

0/0
2.10.2017 19:15

J32a45k32u91b 16S42e55k46e75r57a 6186410566515

Nabijecky ano, ale baterie ma kazdy telefon jinou. A fakt by bylo velmi prakticke nekde manipulovat s skladovat a dobijet desitky tun baterii :)

0/0
2.10.2017 21:28

V98á35c10l71a13v 38K66a36f23t26a70n 7825149513606

Pokud budou stát o zákazníky tak bude v jejich zájmu nastavit společné standardy.

0/0
9.10.2017 14:32

Z97d44e20n44e97k 97J61i37n61d58r32a 5916258900

A já pořád nevím, která elektrárna nemá zplodiny nebo drahou likvidaci.

+3/−1
2.10.2017 14:03

V85í47t 32O18ž40a73n37a 1288908895964

Tak zkuste jezdit na koni.

+1/0
2.10.2017 14:26

M71i18c29h60a18l 12N89a94j48m40a47n 7739423576880

Tak elektromobil pro toho kdo jezdí malé vzdálenosti, má to kde dobíjet a moc neřeší peníze asi má smysl.

Ale ten, kdo nesplňuje všechny podmínky (jezdí delší vzdálenosti, nemá kde dobíjet, řeší ekonomiku celkového provozu), tak pro něho elektromobil zatím není a v blízké budoucnosti nebude.

+6/0
2.10.2017 13:50

J70o72s50e49f 20Š23o75l50t75e92s 8614528390243

Když ono těch lidí, co jezdí větší vzdálenosti (nad 100 km denně), zase tolik není.

+1/0
2.10.2017 14:05







Najdete na iDNES.cz