Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena rozhoduje. Elektromobily Čechy lákají, musely by ale zlevnit

Plných 32 procent Čechů by při nákupu automobilu rádo zvolilo alternativní pohon, pokud by jeho cena byla vyšší jen o desetinu oproti běžným vozům. Vyplývá to z průzkumu společnosti KPMG Česká republika, který provedla společně s agenturou Focus. Hybridní pohon by volilo 15 procent Čechů, elektromobil 13 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T68o31m56á22š 10K20r24a12u34s 6496536834

45 minut nabíjení mimo domov je pro mě naprosto nepřijatelné. Jediné schůdné tedy doma přes noc. To znamená kapacita alespoň na 400km reálného dojezdu,aby mělo smysl zvažovat koupi auta s plně elektrickým pohonem.

0/0
4.10.2017 6:50

V20á39c89l87a11v 63K28a33f38t70a39n 7395379863496

To je přeci v pořádku. Pro mě by to bylo zase přijatelné. Bude prostě jen větší výběr.

0/0
9.10.2017 14:22
Foto

H32o23n47z70a 10T54r52u49s48i25n37a 9320310740336

Elektromobily lákají, proč teda nějaký nepoužít na ilustračním snímku? (Fisker Karma na snímku je hybrid, má spalovací motor, který dobíjí generátor, na baterku ujede sotva 80 km při plném nabití)

0/0
3.10.2017 9:19

J56a15n 71U89l41m 7270939836102

Ale pořád mi nikdo nedokázal říct kolik ty baterie vydrží

0/0
3.10.2017 6:54

V41í93t 74O86ž97a91n26a 1848228705914

Vydrží hodně, recyklovat je bude nutné až za 20let.

0/0
3.10.2017 7:11

D88u86š77a53n 39P66e89š50e72k 3725419964580

Neznám baterii, která vydrží 20 let, vy ano?

+1/0
10.10.2017 9:54

V14í23ť33a 67K46r55u32t38i39š 1470394155787

Tady pro zajímavost situace z Norska, bohaté země, která elektromobily masivně dotuje a podporuje. A která už teď, hodně daleko od svých ambiciozních plánů, má značné problémy s nedostačující infrastrukturou ...

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/

+1/0
2.10.2017 20:56

V65í50t 56O97ž52a19n60a 1818448695364

Autoforum není dobrý zdroj zpráv o elektromobilitě. Tam vždy napíšou to nejhorší, a je jim úplně jedno, že to není pravda.

+1/−4
2.10.2017 20:59

J27i60ř73í 37P52a20u36l 3986965267812

Jistě, a Norská asociace elektrických vozidel také lže. :-)

+4/0
2.10.2017 21:41

V83í67t 58O47ž66a47n63a 1588498485474

Ne, ale autoforum z toho udělá katastrofu světových rozměrů.

0/0
3.10.2017 7:13

V59í11ť48a 92K74r29u32t45i75š 1690534955497

Pokud vím, tak hlasy o tom, že to s podporou elektromobility prepiskli, se z Norska ozývají už asi 3 roky. A jak to dopadá, když se podpora zruší, krásně ukazuje příklad Dánska nebo Hongkongu.

+1/0
2.10.2017 23:44

V85í80t 94O84ž28a20n39a 1188628835664

V Dánsku se prodej zastavil, protože se čeká na další podporu. Kdo by si kupoval něco, o čem ví, že bude mít za pár měsíců znovu se slevou.

0/0
3.10.2017 7:13

V88í48ť15a 51K23r28u84t30i87š 1790104725877

Aha, jenže ta podpora skončila k 1.1.2016, což rozhodně není pár měsíců a ta úleva se má vrátit o dva roky "zpět" (nebo se již vrátila), tzn. do konce roku 2018 na úroveň roku 2016, alias 20% daň. Od 2019 daň opět navyšována tak, jak bylo v plánu a kdy už navýšení na 40% v letošním roce způsobilo prakticky neprodejnost elektromobilů (alespoň v případě Tesly).

0/0
3.10.2017 7:44

J58a45n 16U76l60m 7500219406702

Tyhle ty pseudofora plný reklam hledaji jen senzace a píšou nesmysli - vůbec nečíst!

+1/0
3.10.2017 7:01

R19o60m85a52n 78M39a38r18t39í96n27e81k 3143350240798

mě teď baví diesel, po letech benzinovych motorů máme doma diesel a je to fajn, tahne odspodu, zrychlení pecka, spotřeba jakžtakž a ten zvuk po těch benzinech nádhera

0/−3
2.10.2017 20:38

J32a56k83u33b 18S69e84k18e16r35a 6826130626565

Ja jel dnes v zanovnim sazometu a zase jsem si pripombel mladi, kdyz me vozili pri znich v traktoru.

+2/−1
2.10.2017 21:21

J22a71k35u27b 39N54o64v70á49k 8540903790492

Mám diesel i benzín. Diesel mě moc nebaví.

0/0
2.10.2017 22:58

J13a54n 16U53l19m 7910969386922

tak už šetři na FAP filtr

+1/0
3.10.2017 7:02

R37o16m62a49n 75M77a45r52t56í34n55e81k 3843540550868

vůz je 2 mesice stary a cena noveho DPF filtru lehce přes 10tisic, opravdu v tomhle problém nevidím.

0/0
3.10.2017 21:42
Foto

P95e68t24r 60J17a38r42o38š 6293802621

Cechy laka vse, co je ve sleve. I tak by mohl znit titulek a budete pravde blize.

+1/0
2.10.2017 20:27

P10e80t72r 21B65á27č28a 8445296645885

Jaky lakaji? Co to je furt za kecy a propagandu uz ;-O

Laka tak maximalne mizive procento vsech, tak si ty lzi od elektromobilech uz nechte.

+2/−1
2.10.2017 19:37

M78i86c35h95a97l 65T33o67m28á10n59e66k 9237329816

ja bzhc treba ciste elektroauto bral, ale aspon o velikosti trojkoceve oktavky nejlepe v kombi a v plne zatezi aby melo aspon 500km dojezd , no a pokud nebude stat vic nez 1milion, rad si ho jako pracovni auto poridim, do te doby je to pro mne predrazena zabava

0/0
2.10.2017 23:27

J77a84n 97U73l33m 7300939256442

Proč? Jezdit 0,40 Kč kilometr, neměnit olej, neřešit emise, rozvody, váhy vzduchu, fap filtry.. je v pohodě. Já bych se tomu nebránil R^

0/0
3.10.2017 7:05

J71i82n23d89ř63i65c20h 36L31u17k89e37š 3359214403750

Já pořád nechápu ten boj mezi "spalováky", v horším případě "dízly" a elektrikou. každé je vhodné na něco, tak se to taky má používat. Pokud někdo popojíždí denně 7km do práce a má peníze, proč by si elektromobil nekoupil? Ale jestli někdo jezdí dlouhé trasy, proč by měl být strašený DPF,EGR,zákazy do měst atd? Dnes ve tři ráno(dělám osobního řidiče a starám se o auta) jsem se vrátil z Brašova-Kronstadt, cesta 1220 km, 13h jenom jízdy, na toto není jiná volba než dobrý nafťák. Mimochodem spotřeba 5,4 a to jsem to moc nešetřil....Doma máme také TDI, už jsem to tu psal, krátké cesty v podstatě nejezdíme, ale denně tu je něco o tom, jak jsou diesely špatné, vykuchané a jak zabíjí...

0/0
2.10.2017 18:28

J14o60s62e61f 49Š23o59l87t82e49s 8434468540403

Ano souhlasím. Doma máme BMW i3 a naftový s-max. Oboje obslouží naši čtyřčlenou rodinu (máme dvojčata) s veškerým pohodlím, akorát vždy na zcela odlišných trasách.

0/0
2.10.2017 18:53

M67i84r70e89k 34G25a51j43e13r 5611886339450

Souhlasim. Ale mate ten DPF vykuchany nebo ne?

0/0
2.10.2017 19:08

M16i41c53h51a73l 66N96a29j68m40a62n 7939573326350

Na minulém autě jsem měl také filtr DPF a první potíže sním nastaly až po 220 tis. km......

0/0
2.10.2017 19:13

J16i23n32d73ř80i89c48h 15L66u45k85e25š 3349694563100

Tak naše soukromé auto filtr nemá, ale nevykuchal bych ho ani náhodou, proč? Ani EGR jsem nezaslepoval, i když jsem o tom přemýšlel, ale jednou za dva roky ho vyčistím a dobrý. A hlavně si nedovedu představit, že někdo kuchá filtr z téměř nového auta třeba ze Superba 3, kterým jezdím v práci. ..

0/0
2.10.2017 21:34

Š26t77ě53p55á39n 97H68r78d56e21k 3980530175953

mne teda nelákají-kdyby byl stejně drahý jako spalovák-beru spalovák-vždyť je to k ničem ta elektrika:-/!!!!!!!!

+3/−2
2.10.2017 16:07

V37í83t 61O86ž23a27n27a 1958238465594

Asi o tom nevíte vůbec nic.

+1/−4
2.10.2017 18:28

J73i75n31d27ř75i27c73h 38L66u77k28e63š 3259534693430

Proč myslíte? Pan Hrdek má třeba rád zvuk motorů, řazení, techniku, třeba ho to baví, mimochodem mě také. A nevím, proč hned taková reakce.

+3/−1
2.10.2017 18:42

V56í91t 59O34ž33a81n66a 1498268615484

Jeho komentář, že je to o ničem, je o ničem.

+1/−1
2.10.2017 21:01

M41i31c22h19a71l 81N92a93j34m56a56n 7679553226350

Pro moji manželku by byl elektromobil ideální. Denně jezdí 20 - 50 km, v jednom dni nenajede svým autem více jak 120 km. Nabíjet bych mohl doma v garáži/na zahradě.

Jen ta cena to zatím zabijí. V porovnání celkových nákladů vyjde auto se spalovacím motorem levněji.

+8/0
2.10.2017 15:57

J12o18s29e46f 42Š52o82l24t49e31s 8854358500923

Jo, aby se to částečně srovnalo, je třeba si vyjednat velkou slevu, hodně jezdit (aspoň kolem 40 tisíc ročně) a to auto si nechat 10 let. Pak se to vrátí.

0/0
2.10.2017 16:05

M64i77c59h65a35l 96N45a64j19m91a42n 7609743186550

Tak 40 tis. km ročně s elektromobilem jde najet v ideálním případě. To vychází na cca 150 km za den (pokud počítám pracovní dny). Takový pravidelný program má málokdo.

Ale i tak nevěřím, že by těch 400 tis. km to auto dalo bez výrazných investic.....

+1/0
2.10.2017 16:38

J98o33s14e21f 96Š78o57l29t79e29s 8944578160723

Ono není zpravidla problém to někde i nabít. Znám dost lidí, co elektromobilem jezdí normální firemní cesty a prostě si přizpůsobují program tak, aby mohli nabíjet.

0/0
2.10.2017 16:48

M86i84c56h52a10l 69N78a96j12m30a25n 7899473986370

Tak kolegové mají na jízdy mezi jednotlivými pracovišti Nissan eNV200 - pro jejich potřebu ideální. Popojíždí tak 10 - 30 km, denně najedou 100 - 200 km a mají možnost dobíjet během dne na základně.

Tam to auto má smysl a možná i ekonomika provozu bude srovnatelná se srovnatelným klasickým autem.

+3/0
2.10.2017 17:15

J13a80r77o74s68l49a97v 81L23e52b23e17d57a 3786459397480

Dokud se nevyřeší namísto nabíjení rychlá výměna baterek, je to dobré jen pro lidi, kteří a) nejezdí dlouhé trasy b) nemají s nabíjením problém ve svém bydlišti (rodinný dům, garáž)

0/0
2.10.2017 15:39

M38a91r31t17i85n 18N73e47r76m12u30t 4839950178414

Baterka je z hlediska elektromobilu hmotnostně i cenově něco jako motor u běžného auta. Zajímalo by mě, kdo by si nechal vyměnit svůj motor za cosi s nejasným původem. Typický argument je, že v paměti aku-packu bude i jeho historie. No kolik přetočených tachometrů, odblokovaných telefonů a cracknutých programů už jsme viděli...

0/0
2.10.2017 16:22

J57a91r76o47s27l82a46v 32L88e12b43e98d85a 3626309277660

Můžete si představit, že koupíte elektroauto bez baterky (nebo s nějakou málokapacitní, která pak bude jako rezerva) a uzavřete smlouvu s firmou, provozující síť nabíjecích stanic. Ta vám dodá baterii a za poplatek ji bude měnit za nabitou.

0/0
2.10.2017 16:39

M89i75c60h54a77l 29N26a72j13m36a91n 7479773976270

Ano, to by byla cesta mít unifikované bateriové bloky, které by byly lehce vyměnitelné. Baterie by se pak mohli dobíjet vhodnou dobu. Bylo by to realizováno třeba v síti současných benzínových stanic

0/0
2.10.2017 16:50

V44í81t 58O65ž12a96n22a 1658918695414

Utopie. Na takovém řešení se automobilky nejsou schopny dohodnout.

0/0
2.10.2017 18:30

M14i51c19h86a84l 55N84a62j92m29a56n 7859783716590

To se říkalo o nabíječkách pro mobily také - a vidíte, dnes kromě exotického jablka všichni mají microUSB.

0/0
2.10.2017 18:40

M74i23r55e54k 83G21a13j26e63r 5141146649240

Nabijecky by treba i pro ta auta sjednotili, ale vy chcete sjednotit samotne baterie. To ani v mobilech neni a nebude.

0/0
2.10.2017 19:15

J68a77k19u68b 84S46e24k74e63r26a 6516450626245

Nabijecky ano, ale baterie ma kazdy telefon jinou. A fakt by bylo velmi prakticke nekde manipulovat s skladovat a dobijet desitky tun baterii :)

0/0
2.10.2017 21:28

V15á96c87l95a78v 92K52a32f97t20a46n 7845299113356

Pokud budou stát o zákazníky tak bude v jejich zájmu nastavit společné standardy.

0/0
9.10.2017 14:32

Z54d82e80n90e69k 93J24i19n87d10r42a 5566848200

A já pořád nevím, která elektrárna nemá zplodiny nebo drahou likvidaci.

+3/−1
2.10.2017 14:03

V96í14t 19O31ž96a97n28a 1748188345704

Tak zkuste jezdit na koni.

+1/0
2.10.2017 14:26

M70i45c78h98a31l 10N26a23j48m18a42n 7709533916300

Tak elektromobil pro toho kdo jezdí malé vzdálenosti, má to kde dobíjet a moc neřeší peníze asi má smysl.

Ale ten, kdo nesplňuje všechny podmínky (jezdí delší vzdálenosti, nemá kde dobíjet, řeší ekonomiku celkového provozu), tak pro něho elektromobil zatím není a v blízké budoucnosti nebude.

+6/0
2.10.2017 13:50

J89o86s10e94f 46Š46o67l22t11e15s 8374628320133

Když ono těch lidí, co jezdí větší vzdálenosti (nad 100 km denně), zase tolik není.

+1/0
2.10.2017 14:05







Najdete na iDNES.cz