Diskuse k článku

Nehoda vlaku zbrzdila Leo Express. Počet cestujících mu přesto stoupl

Soukromý železniční dopravce Leo Express přepravil za první pololetí letošního roku 700 tisíc cestujících. Meziroční tržby firmě stouply o 13 procent na 161 milionů korun, uvedla společnost v úterý v tiskové zprávě. Celkově zůstává ve ztrátě, kterou firma zdůvodňuje i nehodou vlaku v Přerově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T90o92m91á20š 22K34r25a91i41n42a 7564120294788

Paradoxy dnešního globálního finančního trhu: "Jsme sice permanentně v čím dál tím větší ztrátě, ale investujeme, rosteme" = investoři půjčují další a další peníze.

No a když to, jako obvykle, nevyjde a investoři zahučí, kdo to asi zaplatí? ;)

0/−1
3.10.2017 10:20

P74e69t83r 60N22i89v35n92i88c84k74ý 3572754205157

Investoři riskují své peníze a s rizikem počítají. Kdo jiný by to zaplatil?

+5/0
3.10.2017 11:34

T84o39m75á36š 83K88r77a80i22n50a 7694200894708

A kdo jsou ti investoři? Investiční či penzijní fondy, drobní investoři nalákání na velké zisky, malí akcionáři, kterým byly slíbeny hory-doly...

0/−2
3.10.2017 12:37

R30a22d59e16k 82J59a61n56a33t89a 9765746974132

Tak většina je od několika velkých investorů, kteří si zřejmě v rizikových projektech libují. Pak vydali i pár veřejných dluhopisů, pětiletých, s úrokem 7,5% p.a. To je poměrně dost. Prostě vysoký výnos = vysoké riziko. Co se vám na tom nezdá? Tak to platí u každé investice. A každý kdo investuje, by to měl vědět. A samozřejmě diverzifikovat.

+2/0
4.10.2017 8:08

R16o45m63a57n 15P85o55l12á79č74e44k 5896959885

Takže daří se mi výborně, expanduji, jenom jsem firmu ještě nedostal do zisku :D. To je fakt umění...

+4/−1
3.10.2017 9:29

D70a20n51i79e45l 31K68o72r24o51u92s 9591524389160

Nechápu, proč iDnes umožňuje publikovat autorům, který ovládají český jazyk pouze na úrovni pomocné školy.

K článku: cestuji s Leo často na Slovensko a zpět; jednoznačně nejlepší svezení za srovnatelnou či lepší cenu, než jakou mají ostatní dopravci. Co příliš nechápu, je zastávka v Bystřici a zbytečné zajíždění do Přerova. Efektivnější by bylo zastavovat v České Třebové.

+5/−1
3.10.2017 8:43

P84e59t18r 89N73i74v76n85i21c15k13ý 3242284415837

Leo má opravdu dobré ceny, ale cestování není pohodlnější. Kdo je citlivý na cenu, tomu Leo určitě dobře poslouží.

+1/0
3.10.2017 11:35

M70a91r62e72k 84G22a48j95d39a 4753444426302

Uvítal bych spíše nárůst nákladu přepraveného po železnici.

+9/−1
3.10.2017 8:36

R22a64d54e43k 27N94o93v25o35t98n31ý 5248932346395

Drahé, pomalé a neefektivní.

0/−7
3.10.2017 9:05

M74a41r16e50k 40G39a80j10d96a 4793524936462

Takže vy souhlasíte s kamiony ve městech? Efektivita, dodací doba a cena nejsou podstatné. Ve městech jsou důležití lidé.

0/0
3.10.2017 9:43

T62o78m24á39š 41K55r73a56i59n69a 7964320474688

Takže chápu to dobře, že si raději budete např. kupovat shnilé ovoce a zeleninu za vysoké ceny, když zrovna náhodou dorazí a cestovat autem či autobusem, místo vlakem?

+1/0
3.10.2017 10:24
Foto

J44a92n 41V58a90l86a18l30í96k 6686929120906

a proto se z kamionu na dálnici vysypalo uhlí ;-D

+2/0
3.10.2017 19:18

M41a64t56ě63j 73V11o56n62d56ř84i91č81k47a 4604820248716

Jenže většinu kamionů u nás, v zemi uprostřed Evropy, tvoří tranzit. A ten především by měl být realizován po železnici, protože zejména na dlouhých trasách může být nákladní železniční doprava velmi efektivní.

0/0
3.10.2017 23:20

T27o92m70á45š 17K65r30a61i16n38a 7414810544458

Ale samozřejmě, to máte pravdu, mně taky rozčiluje 70% dálnice zabrané kamióny, navíc ze 70% prakticky zbytečné - matička se vyrobí na jednom konci Evropy, šroubeček na druhém, podložka zase jinde a celé se to sešroubuje opět na opačné konci, aby se to sešroubované zase převezlo tam, odkud to vyjelo. Jenomže toto se nezmění, alespoň do té doby, dokud nepřijde po globalizaci zase nějaký jiný systém. Nicméně železnice v současném stavu tu přepravu neumožňuje, musel by se přistavět další koridor, terminály...to už je možná levnější postavit tranzitní dálnici jen pro kamiony.

Já ale reagoval pouze na "efektivita, dodací doba a cena nejsou podstatné"...

+2/0
4.10.2017 6:58

M39a64t42ě90j 12V16o33n31d89ř16i87č18k48a 4754530368346

Jaký "jiný systém" byste si představoval? Osobně bych globalizaci vůbec neoznačoval jako systém ale jako přirozený stupeň evoluce. Zboží, lidé, kapitál, informace se hýbou díky našim technickým vymoženostem. Šroubek se nepřepravuje napříč Evropou proto, že žijeme prostě v globalizovaném světě, ale proto že je to tak patrně levnější, výhodnější. A to není důvod měnit, je to důvod k výstavbě kapacitní infrastruktury.

A nevím, jak jste přišel na to, že levnější než výstavba koridorů pro vlaky by byla výstavba nových dálnic jen pro kamiony. V budoucnu v ČR již bechpochyby dojde k vybudování vysoikorychlostních tratí, na než se přesune elitní osobní doprava a staré tratě získají prostor pro dopravu nákladní, jak se to děje na západ od nás.

+1/0
4.10.2017 20:57

M16a34r59e74k 18K30l94u57f90a 3428224934286

Zatímco populární přeprava po silnici představuje zátěž ekologickou, zátěž infrastruktury, zátěž pro lidský organismus a má mnoho dalších nevýhod. Rozhodně by neměla být finanční výhodnost upřednostňována před faktory, které jsou mnohem důležitější. A to se netýká jen oboru nákladní doprava.

0/0
3.10.2017 13:38

J30i73ř39í 55N52e81v28r90l21a 8652843959127

Ocenil bych, kdyby si autor po sobě přečetl, pač tolik pravopisných chyb (např. "Polském trhu") je fakt ostuda. Horší ještě než za pana Sůry. Rv

+2/0
3.10.2017 8:31

M63a56r97e26k 54K17l78u13f35a 3568934694306

"Celkově zůstává ve ztrátě, kterou firma zdůvodňuje i vlaku v Přerově." 8-o8-o

+3/0
3.10.2017 8:27



Najdete na iDNES.cz