Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehoda vlaku zbrzdila Leo Express. Počet cestujících mu přesto stoupl

Soukromý železniční dopravce Leo Express přepravil za první pololetí letošního roku 700 tisíc cestujících. Meziroční tržby firmě stouply o 13 procent na 161 milionů korun, uvedla společnost v úterý v tiskové zprávě. Celkově zůstává ve ztrátě, kterou firma zdůvodňuje i nehodou vlaku v Přerově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o17m94á82š 56K50r46a35i11n87a 7584630694688

Paradoxy dnešního globálního finančního trhu: "Jsme sice permanentně v čím dál tím větší ztrátě, ale investujeme, rosteme" = investoři půjčují další a další peníze.

No a když to, jako obvykle, nevyjde a investoři zahučí, kdo to asi zaplatí? ;)

0/−1
3.10.2017 10:20

P85e94t56r 19N94i53v89n97i81c59k33ý 3492544635237

Investoři riskují své peníze a s rizikem počítají. Kdo jiný by to zaplatil?

+5/0
3.10.2017 11:34

T61o34m11á36š 13K31r45a74i38n65a 7504810894318

A kdo jsou ti investoři? Investiční či penzijní fondy, drobní investoři nalákání na velké zisky, malí akcionáři, kterým byly slíbeny hory-doly...

0/−2
3.10.2017 12:37

R42a67d62e42k 13J28a83n42a20t74a 9295646664562

Tak většina je od několika velkých investorů, kteří si zřejmě v rizikových projektech libují. Pak vydali i pár veřejných dluhopisů, pětiletých, s úrokem 7,5% p.a. To je poměrně dost. Prostě vysoký výnos = vysoké riziko. Co se vám na tom nezdá? Tak to platí u každé investice. A každý kdo investuje, by to měl vědět. A samozřejmě diverzifikovat.

+2/0
4.10.2017 8:08

R70o43m11a85n 32P73o75l86á32č59e48k 5326219665

Takže daří se mi výborně, expanduji, jenom jsem firmu ještě nedostal do zisku :D. To je fakt umění...

+4/−1
3.10.2017 9:29

D89a68n22i62e68l 65K23o95r89o45u35s 9791804509580

Nechápu, proč iDnes umožňuje publikovat autorům, který ovládají český jazyk pouze na úrovni pomocné školy.

K článku: cestuji s Leo často na Slovensko a zpět; jednoznačně nejlepší svezení za srovnatelnou či lepší cenu, než jakou mají ostatní dopravci. Co příliš nechápu, je zastávka v Bystřici a zbytečné zajíždění do Přerova. Efektivnější by bylo zastavovat v České Třebové.

+5/−1
3.10.2017 8:43

P81e71t46r 73N74i40v36n78i27c18k23ý 3442204185247

Leo má opravdu dobré ceny, ale cestování není pohodlnější. Kdo je citlivý na cenu, tomu Leo určitě dobře poslouží.

+1/0
3.10.2017 11:35

M20a91r61e92k 72G96a22j60d97a 4533594796962

Uvítal bych spíše nárůst nákladu přepraveného po železnici.

+9/−1
3.10.2017 8:36

R75a16d51e32k 26N15o59v22o74t57n79ý 5398202516145

Drahé, pomalé a neefektivní.

0/−7
3.10.2017 9:05

M49a33r55e14k 81G79a53j72d85a 4173534466302

Takže vy souhlasíte s kamiony ve městech? Efektivita, dodací doba a cena nejsou podstatné. Ve městech jsou důležití lidé.

0/0
3.10.2017 9:43

T72o92m23á93š 43K60r72a74i84n95a 7394590944498

Takže chápu to dobře, že si raději budete např. kupovat shnilé ovoce a zeleninu za vysoké ceny, když zrovna náhodou dorazí a cestovat autem či autobusem, místo vlakem?

+1/0
3.10.2017 10:24
Foto

J62a21n 31V81a31l91a71l36í52k 6486769100536

a proto se z kamionu na dálnici vysypalo uhlí ;-D

+2/0
3.10.2017 19:18

M12a30t44ě77j 79V83o86n29d60ř62i46č78k47a 4754290528936

Jenže většinu kamionů u nás, v zemi uprostřed Evropy, tvoří tranzit. A ten především by měl být realizován po železnici, protože zejména na dlouhých trasách může být nákladní železniční doprava velmi efektivní.

0/0
3.10.2017 23:20

T95o18m42á26š 41K51r14a85i61n73a 7934300534468

Ale samozřejmě, to máte pravdu, mně taky rozčiluje 70% dálnice zabrané kamióny, navíc ze 70% prakticky zbytečné - matička se vyrobí na jednom konci Evropy, šroubeček na druhém, podložka zase jinde a celé se to sešroubuje opět na opačné konci, aby se to sešroubované zase převezlo tam, odkud to vyjelo. Jenomže toto se nezmění, alespoň do té doby, dokud nepřijde po globalizaci zase nějaký jiný systém. Nicméně železnice v současném stavu tu přepravu neumožňuje, musel by se přistavět další koridor, terminály...to už je možná levnější postavit tranzitní dálnici jen pro kamiony.

Já ale reagoval pouze na "efektivita, dodací doba a cena nejsou podstatné"...

+2/0
4.10.2017 6:58

M92a89t57ě52j 40V16o26n54d72ř75i87č98k74a 4514430548726

Jaký "jiný systém" byste si představoval? Osobně bych globalizaci vůbec neoznačoval jako systém ale jako přirozený stupeň evoluce. Zboží, lidé, kapitál, informace se hýbou díky našim technickým vymoženostem. Šroubek se nepřepravuje napříč Evropou proto, že žijeme prostě v globalizovaném světě, ale proto že je to tak patrně levnější, výhodnější. A to není důvod měnit, je to důvod k výstavbě kapacitní infrastruktury.

A nevím, jak jste přišel na to, že levnější než výstavba koridorů pro vlaky by byla výstavba nových dálnic jen pro kamiony. V budoucnu v ČR již bechpochyby dojde k vybudování vysoikorychlostních tratí, na než se přesune elitní osobní doprava a staré tratě získají prostor pro dopravu nákladní, jak se to děje na západ od nás.

+1/0
4.10.2017 20:57

M29a41r56e39k 44K82l21u60f25a 3578264154886

Zatímco populární přeprava po silnici představuje zátěž ekologickou, zátěž infrastruktury, zátěž pro lidský organismus a má mnoho dalších nevýhod. Rozhodně by neměla být finanční výhodnost upřednostňována před faktory, které jsou mnohem důležitější. A to se netýká jen oboru nákladní doprava.

0/0
3.10.2017 13:38

J65i74ř24í 69N55e31v94r44l22a 8352493329427

Ocenil bych, kdyby si autor po sobě přečetl, pač tolik pravopisných chyb (např. "Polském trhu") je fakt ostuda. Horší ještě než za pana Sůry. Rv

+2/0
3.10.2017 8:31

M53a27r66e98k 69K40l87u54f61a 3738234114196

"Celkově zůstává ve ztrátě, kterou firma zdůvodňuje i vlaku v Přerově." 8-o8-o

+3/0
3.10.2017 8:27







Najdete na iDNES.cz