Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toyota ukončila výrobu aut v Melbourne. Z Austrálie se stahuje po 54 letech

Japonská automobilka Toyota Motor v úterý uzavřela svoji továrnu v Melbourne. Uzavření závodu znamená, že Toyota končí po 54 letech s výrobou aut v Austrálii, která přitom byla první zemí mimo Japonsko, kde automobilka spustila výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K82a28r52e81l 60P78a23n30c85e65r 7601320808674

Minimalni plat bez bonusu (uklizecka) AU$ 55 000 za rok. Prumerny plat na lince AU$ 80 000 rocne. Firma jeste plati Supper a jine poplatky za pracovniky, tak to radeji zavreli. Odbory a ALP, mor pro Australii.

0/−1
8.10.2017 11:43

M33i41c75h52a85l 83M72i41l76l51e86r 9276772679872

Xto bych chtel videt tu uklizecku, ktera si vydelava AUD 55tisic hrubeho rocne! Ledaze by delala na dve sichty vetsinu tydne!X

Normalni plat prodavace na plny uvazek 38 hodin tydne je kolem 38 az 40 tisic AUD hrubeho rocne.

0/0
9.10.2017 12:40

L91u19k90á85š 96M77a52l41v25i30n40s65k64y 2638434243788

Si myslím že problém je i odlehlost Austrálie. Spousta komponent pro výrobu se musí dovážet, Austrálie určitě není schopna vyrobit vše. A je asi rozdíl, jestli díly jsou na cestě měsíc, nebo jen den, dva jako v Evropě.

0/0
5.10.2017 23:55

J85a20n 45B97a66m38b88u52c21h 5515514104

Zakopaného psa hledejte v neustálém snižování cla na dovoz automobilů.

http://www.smh.com.au/federal-politics/political-news/australias-car-tariffs-among-worlds-lowest-20140212-32iem.html

Pokud by clo zůstalo mezi 50% - 60%, nedával by automobilkám odchod takový smysl.

Austrálie nepochopitelně snížila cla na úroveň 5% tj. náklady na logistiku dostatečně offsetují vyšší náklady na práci apod. a zároveň jsou automobilky schopny udržet rozumný rozsah z úspor + tržní cenu automobilů.

0/0
5.10.2017 7:29

M93i43r11e55k 41G92a55j68e46r 5821896799980

Tohle nastane jednou i u nás. Jen mě překvapuje, že k tomu došlo už pouhých 10 let po maximu výroby.

0/0
3.10.2017 15:14

P59e31t54r 27H17o76r42á36k 1179403669314

Mně spíš překvapuje, že to trvalo tak dlouho. Přece jen platy v Austrálii jsou dost vysoké.

+2/0
3.10.2017 17:04

O88n35d79ř12e42j 84L36o11š40o31t86h 2392194335690

Nenastane. Auta se vyplatí vyrábět v místě prodeje. Logistické náklady jsou vysoké. Rumuni se nikdy nenaučí pracovat, jsou stejní jak naši cikáni a ti, co jsou schopní, utíkají z Rumunska po milionech. Navíc ty mzdy porostou všude a lidí je aktuálně nedostatek taky všude.

+1/0
3.10.2017 18:52

J87a55n 42P12a29ř64í98z16e17k 9436350147736

Proč má tedy v posledních letech takový úspěch Dacia?

0/0
4.10.2017 10:34

J18a73n 85P12a43ř34í51z67e74k 9656130967636

Když před pár dny byl článek od nějakého ekonoma, který tam popisoval právě tahle rizika (montovny, růst mezd rychlejší než produktivita apod.), tak mu spousta lidí nadávala

0/0
4.10.2017 10:35

J78i67ř38í 44S24c17h83w16a54c80h 8748374468656

Austrálie je pro výrobu aut drahá (vysoké mzdy), řešením je robotizace výroby, ale robotizace aby se vyplatila, tak musí vyrábět velké série, ale Austrálie je velmi malý trh a státy v nejbližším okolí "chudé" a většinou s vlastní levnější výrobou či dovozem z blízké Asie....

+1/0
3.10.2017 13:36

P89e28t72r 67H17a80v62i91e66r44n83i95k 8842803121223

a bude hur

0/0
3.10.2017 12:27

M88i38l15a65n 85K41r77á71l 8283278291661

Povidejte, prehanejte

0/0
3.10.2017 12:39







Najdete na iDNES.cz