Diskuse k článku

Toyota ukončila výrobu aut v Melbourne. Z Austrálie se stahuje po 54 letech

Japonská automobilka Toyota Motor v úterý uzavřela svoji továrnu v Melbourne. Uzavření závodu znamená, že Toyota končí po 54 letech s výrobou aut v Austrálii, která přitom byla první zemí mimo Japonsko, kde automobilka spustila výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K82a15r25e79l 47P67a60n14c43e52r 7601230188494

Minimalni plat bez bonusu (uklizecka) AU$ 55 000 za rok. Prumerny plat na lince AU$ 80 000 rocne. Firma jeste plati Supper a jine poplatky za pracovniky, tak to radeji zavreli. Odbory a ALP, mor pro Australii.

0/−1
8.10.2017 11:43

M84i93c24h27a40l 47M57i86l15l82e88r 9156122159522

Xto bych chtel videt tu uklizecku, ktera si vydelava AUD 55tisic hrubeho rocne! Ledaze by delala na dve sichty vetsinu tydne!X

Normalni plat prodavace na plny uvazek 38 hodin tydne je kolem 38 az 40 tisic AUD hrubeho rocne.

0/0
9.10.2017 12:40

L82u45k34á69š 23M60a24l88v84i83n81s70k85y 2838664853468

Si myslím že problém je i odlehlost Austrálie. Spousta komponent pro výrobu se musí dovážet, Austrálie určitě není schopna vyrobit vše. A je asi rozdíl, jestli díly jsou na cestě měsíc, nebo jen den, dva jako v Evropě.

0/0
5.10.2017 23:55

J47a16n 16B49a26m12b73u31c81h 5955104414

Zakopaného psa hledejte v neustálém snižování cla na dovoz automobilů.

http://www.smh.com.au/federal-politics/political-news/australias-car-tariffs-among-worlds-lowest-20140212-32iem.html

Pokud by clo zůstalo mezi 50% - 60%, nedával by automobilkám odchod takový smysl.

Austrálie nepochopitelně snížila cla na úroveň 5% tj. náklady na logistiku dostatečně offsetují vyšší náklady na práci apod. a zároveň jsou automobilky schopny udržet rozumný rozsah z úspor + tržní cenu automobilů.

0/0
5.10.2017 7:29

M89i41r65e55k 61G60a16j36e53r 5941886709140

Tohle nastane jednou i u nás. Jen mě překvapuje, že k tomu došlo už pouhých 10 let po maximu výroby.

0/0
3.10.2017 15:14

P39e43t57r 75H71o13r47á96k 1529663949984

Mně spíš překvapuje, že to trvalo tak dlouho. Přece jen platy v Austrálii jsou dost vysoké.

+2/0
3.10.2017 17:04

O13n65d42ř59e47j 40L63o23š57o93t51h 2262254345320

Nenastane. Auta se vyplatí vyrábět v místě prodeje. Logistické náklady jsou vysoké. Rumuni se nikdy nenaučí pracovat, jsou stejní jak naši cikáni a ti, co jsou schopní, utíkají z Rumunska po milionech. Navíc ty mzdy porostou všude a lidí je aktuálně nedostatek taky všude.

+1/0
3.10.2017 18:52

J59a59n 92P52a27ř44í44z86e68k 9256540197926

Proč má tedy v posledních letech takový úspěch Dacia?

0/0
4.10.2017 10:34

J62a44n 47P73a69ř56í58z94e73k 9756150637346

Když před pár dny byl článek od nějakého ekonoma, který tam popisoval právě tahle rizika (montovny, růst mezd rychlejší než produktivita apod.), tak mu spousta lidí nadávala

0/0
4.10.2017 10:35

J56i56ř44í 90S41c60h47w79a86c46h 8598244778636

Austrálie je pro výrobu aut drahá (vysoké mzdy), řešením je robotizace výroby, ale robotizace aby se vyplatila, tak musí vyrábět velké série, ale Austrálie je velmi malý trh a státy v nejbližším okolí "chudé" a většinou s vlastní levnější výrobou či dovozem z blízké Asie....

+1/0
3.10.2017 13:36

P67e78t73r 44H91a30v70i60e23r55n77i55k 8672753371853

a bude hur

0/0
3.10.2017 12:27

M86i88l91a86n 87K51r76á82l 8933718221741

Povidejte, prehanejte

0/0
3.10.2017 12:39

Najdete na iDNES.cz