Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přesunem výroby Superbů do Emdenu to neskončí, říká odborový předák Škody

Pokud by se přesunula část výroby z Česka do Německa, mohlo by ve Škodě Auto přijít o práci až 2 000 lidí. To je černý scénář, před kterým varují odboroví předáci automobilky. Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka by kromě přesunu výroby superbů, o kterém se nejvíce spekuluje, mohlo dojít i k dalším změnám v české automobilce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71a83c20l40a49v 18S64p88a20l32e10k 1838350426754

Tak soudruzi...zlikvidovali jste uspesne ceske podnikatele,od roku 1948 nasadili vlastni komunisty do vedeni a ted budete skemrat o to, aby Vam cizi firma nechala praci. Dobre Vam tak.Jen se vykrucujte a delejte demonstrace, nadavejte kazdemu zivnostniku do parazitu, nikdy se nebudete mit tak dobre jako Nemec.

0/0
6.10.2017 13:54

P96e85t78r 88N61o40v35á87k 8495209600

samozřejmě pokud začnou nejluxusnějším autem

s nejvyšší přidanou hodnotou

tak postupně mohou dozobat i ostatni drobky

-

to by znamenalo drtivou závislost na německu pokud by si vůbec škodovka ponechala alespon cast ceskych dodavatelů ...

+1/0
6.10.2017 0:44

P57e68t86r 83Č28e65r90m39á26k 9188735459850

Uvažují logicky o tom co se nejvíc nabízí - velikostí produkce relativně malá výroba superbu se snadno přesune, vzhledem k podobnosti s passatem se snadno můžou vyrábět na jedné lince, navíc je to model u kterého se to dá nyní řešit protože je právě teprve ve fázi přípravy.

Pro české dodavatele se pak nemění vůbec nic, škodovka nemá žádné vlastní dodavatele které by dodávali výhradně jí, vždy to je pro podobné modely napříč koncernem.

0/0
7.10.2017 12:29

J44a84r52o69s98l79a83v 13S84t52e30r48n90w85a20l49d 2627195

Prodali Skoda auto nemcum? Prodali. Tak at se nedivi.

0/0
6.10.2017 0:16

V73a53š15e33k 21Ř28í20h52a 2253793508892

Středula má rychlé a pohodlné řešení. Ať zvednou lidem ve škodovce platy a konkurence pomine.;-D

0/0
5.10.2017 22:44

H55o57n93z92a 78P22o76s25t 4239949159365

Ti němci jsou miláčci. Platí tu otrocké mzdy. Ty nám pak vyčtou, že prý tím máme výhodu a převedou si k sobě nejziskovější produkt co škodovka vyrábí. Ta potom bude platit němcům za výrobu "svého" produktu, s tím že cenu určí němci, takže na každém prodělá. Skryté vyvádění peněz z kterých pak nevybereme daně.

+2/−2
5.10.2017 12:37

P45e49t76r 40Č12e85r49m49á69k 9598795529170

Němci tu platí vysoce nadprůměrné mzdy ;-) Nevyčítají nám je, vyčítají to že v rámci koncernu má škodovka přístup k některým technologiím za vyhodnějších podmínek než ostatní. Vzhledem k tomu že výrobní kapacity škodovky jsou momentálně přečerpané, tak je logické že se řeší jak jim ulehčit. Superb je pak logický kandidát - časově i objemem produkce. Přesun v rámci koncernu nemá na zdanění zásadní vliv - ať auto vyrobí kdekolik, daně musí platit všude. A že jich eventuelně zaplatí více jednomu státu na úkor jiného je z pohledu majitele jedno, pro něj je prioritní vlastní ekonomika. R^

+5/0
5.10.2017 13:56

K32a17r37e56l 14U74r56b67a44n 2744884461159

Tolik k tomu žvanění politiků, že přestaneme být montovnou. Dokud bude kapitál v rukou zahraničních majitelů, tak tu nikdy prosperovat nebudeme.

+4/−2
5.10.2017 11:23

S45t70a78n12i39s31l46a82v 26N82ý71v16l77t 2674215153

Skládat finální výrobek je vždycky nejvýhodnější na zisk. Má největší přidanou hodnotu.

+1/0
5.10.2017 11:20

J24i66ř21í 88P56r17a42ž73á84k 9910582311202

Tu "nepoctivou výhodu" Škody může eliminovat VW velmi jednoduše. Stačí zaplatit české dělníky jako německé.

+3/−3
5.10.2017 11:09

R61a77d70i62m 43D73r44b34o13h48l89a94v 5981886423527

No právě neustálý růst platů je příčinou toho, že továrny se budou stěhovat pryč. Toto je jen začátek, protože ve Škodě rostou platy nejvíc. Kde asi odboráři udělali chybu...

+1/−2
5.10.2017 11:29

J64i55ř52í 46P15r66a14ž35á12k 9410112461752

Stále je to 1/3 platu německých. tak to ještě hooodně dlouho zůstane u nás.

+1/0
5.10.2017 11:36

R63a49d35i47m 92D82r40b17o60h34l31a15v 5481206403197

Nominálně možná. Pokud se k tomu ale přidá produktivita a další složky, už ten rozdíl tak velký není.

0/−2
5.10.2017 11:40

J57i54ř69í 65P20r45a65ž20á37k 9360312701202

Asi nevíte, jak to ve Škodovce vypadá.

Video je na youtube.

+2/0
5.10.2017 12:13

H38o22n67z94a 24P71o39s42t 4509389329325

Ty řeči o produktivitě jsou na mě jak červený hadr na býka. Ve škodovce se docela dře, myslím že víc jak v Německu. A i produktivita vypočítaná z peněz je zrovna tam dobrá, protože si škodovka prodává sama a nikoli mateřské firmě, která by výrobek vykoupila za drobné, nadražila a prodala jako svůj. Takhle se tu totiž obecně drží nízká produktivita. S tím jak lidi dělají nemá nic společného.

+2/0
5.10.2017 12:46
Foto

L17u97k44á25š 19N83o94v93o96t88n72ý 6156327148348

Není problém místech ale v kapacitě. V současné době jsou čekací doby na Škodovky x-měsíců, to zcela chápu, že management je nucen toto řešit i za cenu vyšších výrobních nákladů. To strašení ze ztráty míst v době, kdy absolutně nejsou lidi, tak není na místě.

Plus zatím nikde nezaznělo jaká je automatizace v Německých továrnách. Pokud v ČR pracují na lince 3 lidi a v Německu 1 (a zbytek roboti) pak už je ten rozdíl třeba jen 40 E vs. 50 E a to už není tak markantní, že?

+2/0
5.10.2017 10:07

A16n84t18o69n60í33n 18T26i18c21h31e52r25a 6436298833496

Volejme sláva, ne? Konec montovny a zneužívání naší levné pracovní síly zahraničními oligarchy. Lidé, co přijdou o práci mohou pak nastoupit do ryze českých továren na produkty s vysokou přidanou hodnotou a vývozním potenciálem ... ;-)

0/0
5.10.2017 9:57

J47a61n 84K38o80ř12á66n 7757968618936

Nevidím žádný problém. Něco se montuje v německu, něco v Bratislavě .... pokud němcům nejde passat, asi není problém začít montovat něco co nestíhá zase Boleslav.

+1/0
5.10.2017 9:49

R29o11b46e52r97t 37R19a58k11o89w70s46k77i 5263419574438

Passat netáhne protože je drahý. Superb vyráběny v Německu bude také dražší. Je otázkou na kolik se tím zmenší jeho odbyt

+3/0
5.10.2017 9:07

P85e43t10r 76Č87e36r62m33á76k 9248575839270

Vzhledem k tomu že stojí zhruba stejně jako superb tak právě passat táhne víc než dobře, proto se ho prodává několika násobně víc než superba ;-) To akorát odboráři plácají nesmysly. Jinak není důvod aby se superb po přesunu zdražil.

+2/−1
5.10.2017 10:40

P98a23v54e91l 83K59u77n44c 9192259668408

Takže díky nízkým mzdám dělníků mají (mimo jiné) obchodníci vysoké marže. Marx je teď sprosté slovo, ale úplný hlupák to asi nebyl.

+2/−4
5.10.2017 8:46
Foto

D57u85d24á84k 69V79l96a84d67i62m52í69r 4195683332123

Proč se používá výraz přesun a ne rozšíření výroby?

0/0
5.10.2017 7:32

P42a82v69e77l 10K24u75n85c 9762969298568

Kdo je to "se"?

0/0
5.10.2017 8:47

M89a80r43t73i89n 17Š64u33l29á50k 1166467560681

Škoda, že i Tatra je prodaná do zahraničí. Elekromobily by se mohly vyrábět i vyvíjet tam, když se teď chystá továrna na lithiové baterie ve stejném regionu. Když už v roce 91 dokázala vyrobit model MTX V8, dovedu si představit, že by dnes mohla konkurovat Tesle. Nakonec je (byla) Tesla naše originální značka pro elektroniku.

0/−1
5.10.2017 7:21

D50a22l46i56b71o37r 69R96o10z45s34y58p75a33l 7650723776339

Tatru vlastní čeští majitelé.

+5/0
5.10.2017 9:45

R33a37d43i54m 25D95r96b81o98h35l11a96v 5571216123767

Ti ji v podstatě zachránili a vytáhli z dluhů. Amíci jen rabovali a přivedli ji ke krachu.

+2/0
5.10.2017 11:35

R57a12d17i52m 73D90r22b45o64h46l75a18v 5181386323317

Česká Tesla (TEchnika SLAboproudá) nemá nic společného s americkou Teslou (tam si nejsem jistý, ale asi je to podle Nikoly Tesly).

+2/0
5.10.2017 11:33

P91e94t44r 79P21o47s15p92í81š79i24l 4338414636686

A náš prezident zase nebude mít v čem jezdit. Chtěl jezdit v českém autě smontovaném u nás. Ale zase si bude moci vozit zadnici v prémii z Německa. Protože proč se drncat v Superbu z Německa, když si v Německu může vybrat lepší.

Ale třeba hnojdé tady začne montovat i něco většího a luxusnějšího.

0/0
5.10.2017 7:11

P25e50t47r 11P44o80s82p88í52š26i94l 4488324246266

Tak to vidíte, jak jsou Němci hodní. Vezmou nám Superb a jako náhradu nám sem za naše dotace a pobídky dodají několik kolbenek na autodíly, kde budou moci makat Rumuni, Ukrajinci a Bulhaři za 20 tisíc brutto v nepřetržitém provoze.

+1/0
5.10.2017 7:03

J66a74r93o46s38l42a69v 64Č74e23p31i33c63a 8310748273954

Já to vidím jako uvolnění kapacit na Karoq a Kodiaq když se na ně tak dlouho čeká- utíkají peníze. Superb je podobný passatu, tak proč to nedělat na stejné lince.

+1/0
5.10.2017 6:59

P42e32t59r 50R42ů44ž84i92č59k34a 8782143963266

Jasně se ukazuje, že jsme pouze kolonií a montovnou poloproduktů. Technologie, které mají vyšší přidanou hodnotu se vyvážejí na západ a nám importují technologie hodné manufakturní výroby.

+2/−1
5.10.2017 6:56

A81n39t60o15n96í36n 98T41i19c74h17e12r25a 6506308583196

Můžete uvést příklad technologie s vysokou přidanou hodnotou, která "se vyváží na západ??"

+1/0
5.10.2017 9:58

M47a28r78e66k 91P63o21s69p47í93š15i28l 2675625611

Vždy to bylo Němci Němcům.Žádní samaritáni to nejsou. Hlavní je,aby se točila ekonomika v DE. I za cenu menší marže. Ale jen zdánlivě. Jelikož peníze za auto s e budou držet a točit v domácí ekonomice. A pokud je něco navíc,tak se to vyveze ven a pořádně se na tom vydělá. Což takhle donutit VW prodat ŠKODU třebas Strnadovi.

přidaná hodnota by zůstávala doma a inženýrů na auta tady máme dost a dost.

+1/0
5.10.2017 6:50

A58n71t11o73n53í82n 55T47i39c49h67e47r79a 6936508783736

Nějak jste se zapomněl toho ptáka zeptat, jestli by měl vůbec zájem ...

+1/0
5.10.2017 9:59

J91a70r27o54s34l24a17v 85Z76a58j58i96c59e72k 6704931227617

Volkswagen zavidi Volkswagenu uspech?

0/0
5.10.2017 5:10

F45e76r38d87i91n91a92n63d 58K16o85ž61e21l50u43h 8421572727492

Škoda není české auto, stejně jako Seat není španělský. Mohou se vyrábět kdekoli.

+1/0
5.10.2017 2:00

D10a23v94i72d 85Z60a89j62d83á79k 8435812840681

Tady je presne videt, ze v konecnem dusledku vyse mzdy delniku, kteri to auto vyrabi nema v konecnem dusledku. Tudiz argument, ktery se tu pouziva o nutnosti a nezbytnosti drzet mzdy nozko je holy nesmysl.

+2/0
5.10.2017 1:43

P53e16t46r 26P28o30s26p41í39š51i31l 4348854956736

O nějaké výrobě se dá mluvit jen v případě karoserie. Ale tuto výrobu z velké části obstarávají automaty. Ve zbytku je to jen montovna předpřipravených celků od subdodavatelů.

+1/0
5.10.2017 7:07

V26a25š90e84k 34Ř68í54h98a 2593193668742

Jen trochu ze statistik. Superb ve světovém, a evropském měřítku rozhodně není nějak žádané auto. V obojím je před ním právě onen Passat. v první 30 světa je nejprodávanější octavie 29. v Evropě je na 9. místě jsou před ní oba věčně kritizovaní opli.

Tím padá onen argument o prodávanějším Superbu jak Passatu. Spíše se zdá, že Němci sdružují podobnou výrobu do jednoho závodu.

+2/0
4.10.2017 23:43

R59o63m21a37n 80P10o65l46á34č27e50k 5716479805

To je spíš historicky... Druhá generace se opravdu prodávala lépe než Passat...

+1/−1
4.10.2017 23:45

V54a24š44e62k 28Ř85í40h97a 2713523618802

;-D;-D;-D pochybuji, že by VW řešili minulost

0/0
4.10.2017 23:47

P29e31t28r 87Č95e53r79m49á70k 9278935889130

Ani omylem, passatů se prodává vždy násobně více než superbů. !!

+4/0
4.10.2017 23:51

V48a55š97e12k 73Ř63í20h65a 2133493668122

Tak pochopte když do Čech přitahnete čísla tak najednou nejsme takoví gerojové.R^

0/0
4.10.2017 23:53

P16e38t26r 13Č42e69r32m33á42k 9548675449600

Ano, bohužel čeští novináři fungují jak fungují, takže to odprezentují zcela jinak, viz. překrucování ekonomických výsledků v rámci koncernu a dělání ze škodovku div ne zlaté vejce. Realita je přitom naprosto jiná.

+2/−1
4.10.2017 23:57

V63a40š16e44k 40Ř87í21h38a 2343113818962

Podobně jak testy autosalonů. Ať chceme nebo ne všichni žijí z reklamy, kterou má u nás škodovka největší. Proto je potom vše tak zkreslené.

Já sám jsme šel nakonec do insignie. Rozhodovaly německé recenze a porovnání cen u nás a v Evropě. Je neskutečné že lze Octavii v Německu koupit o 10% levněji jak u nás. Já nakonec získal na fungláče 22,5% slevu takže mi vyšel grand sport levnější jak octavie a to se srovnatelnou výbavou. Teda krom matrixu ten škodovka vůbec nemá.

A to je to o čem mluvím. Mnoho výbav a technologií už teď mají se zpožděním a to ještě dražší jak konkurence.

Jinak celkem mi ve světových statistikách překvapil Hyundai.

+2/−1
5.10.2017 0:10

R37o49m28a28n 36P61o85l67á34č64e46k 5456199825

Napadá mě ještě cena... Není Passat dražší = větší vývar?

0/0
4.10.2017 23:56

V16a64š64e11k 66Ř57í69h61a 2543443828142

A vyšší náklady na pracovní sílu.

0/0
4.10.2017 23:59

P26e80t41r 46Č68e91r17m30á35k 9148665329750

Reálně moc ne, v podobných konfiguracích stojí podle konkrétního trhu velmi obdobné peníze.

+1/0
4.10.2017 23:59

V95a96š82e15k 28Ř56í12h27a 2583563738682

pro přesnost

https://www.best-selling-cars.com

0/0
4.10.2017 23:47

J41a92r60o70s32l81a95v 52K39u63b13r62i16c18h44t 2284597365413

Pane Riho. Passat je prodávaný z toho důvodu, že je právě na stejné ceně jako Superb. Napsalo se o tom několik článků. Představa VW je, že by se měl minimálně o 3000 EUR prodavat dráž, ale nemůže, protože by spadly prodeje a narostly ty Superba.

+1/0
5.10.2017 0:09







Najdete na iDNES.cz