Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přesunem výroby Superbů do Emdenu to neskončí, říká odborový předák Škody

Pokud by se přesunula část výroby z Česka do Německa, mohlo by ve Škodě Auto přijít o práci až 2 000 lidí. To je černý scénář, před kterým varují odboroví předáci automobilky. Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka by kromě přesunu výroby superbů, o kterém se nejvíce spekuluje, mohlo dojít i k dalším změnám v české automobilce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64a49c46l61a41v 80S30p84a82l21e94k 1438500636584

Tak soudruzi...zlikvidovali jste uspesne ceske podnikatele,od roku 1948 nasadili vlastni komunisty do vedeni a ted budete skemrat o to, aby Vam cizi firma nechala praci. Dobre Vam tak.Jen se vykrucujte a delejte demonstrace, nadavejte kazdemu zivnostniku do parazitu, nikdy se nebudete mit tak dobre jako Nemec.

0/0
6.10.2017 13:54

P13e83t71r 11N94o19v88á26k 8325919270

samozřejmě pokud začnou nejluxusnějším autem

s nejvyšší přidanou hodnotou

tak postupně mohou dozobat i ostatni drobky

-

to by znamenalo drtivou závislost na německu pokud by si vůbec škodovka ponechala alespon cast ceskych dodavatelů ...

+1/0
6.10.2017 0:44

P62e41t91r 37Č49e45r26m91á76k 9748845499600

Uvažují logicky o tom co se nejvíc nabízí - velikostí produkce relativně malá výroba superbu se snadno přesune, vzhledem k podobnosti s passatem se snadno můžou vyrábět na jedné lince, navíc je to model u kterého se to dá nyní řešit protože je právě teprve ve fázi přípravy.

Pro české dodavatele se pak nemění vůbec nic, škodovka nemá žádné vlastní dodavatele které by dodávali výhradně jí, vždy to je pro podobné modely napříč koncernem.

0/0
7.10.2017 12:29

J79a53r84o40s64l64a79v 39S42t18e18r93n17w36a47l26d 2547445

Prodali Skoda auto nemcum? Prodali. Tak at se nedivi.

0/0
6.10.2017 0:16

V36a47š33e97k 83Ř29í54h37a 2893533608302

Středula má rychlé a pohodlné řešení. Ať zvednou lidem ve škodovce platy a konkurence pomine.;-D

0/0
5.10.2017 22:44

H50o71n20z67a 56P46o77s16t 4889909759165

Ti němci jsou miláčci. Platí tu otrocké mzdy. Ty nám pak vyčtou, že prý tím máme výhodu a převedou si k sobě nejziskovější produkt co škodovka vyrábí. Ta potom bude platit němcům za výrobu "svého" produktu, s tím že cenu určí němci, takže na každém prodělá. Skryté vyvádění peněz z kterých pak nevybereme daně.

+2/−2
5.10.2017 12:37

P74e19t41r 21Č78e51r32m61á58k 9278965549510

Němci tu platí vysoce nadprůměrné mzdy ;-) Nevyčítají nám je, vyčítají to že v rámci koncernu má škodovka přístup k některým technologiím za vyhodnějších podmínek než ostatní. Vzhledem k tomu že výrobní kapacity škodovky jsou momentálně přečerpané, tak je logické že se řeší jak jim ulehčit. Superb je pak logický kandidát - časově i objemem produkce. Přesun v rámci koncernu nemá na zdanění zásadní vliv - ať auto vyrobí kdekolik, daně musí platit všude. A že jich eventuelně zaplatí více jednomu státu na úkor jiného je z pohledu majitele jedno, pro něj je prioritní vlastní ekonomika. R^

+5/0
5.10.2017 13:56

K52a37r87e46l 87U96r23b67a32n 2904224181509

Tolik k tomu žvanění politiků, že přestaneme být montovnou. Dokud bude kapitál v rukou zahraničních majitelů, tak tu nikdy prosperovat nebudeme.

+4/−2
5.10.2017 11:23

S77t86a95n95i75s60l40a57v 88N51ý18v74l85t 2664915113

Skládat finální výrobek je vždycky nejvýhodnější na zisk. Má největší přidanou hodnotu.

+1/0
5.10.2017 11:20

J13i53ř27í 68P24r28a57ž40á28k 9900772171832

Tu "nepoctivou výhodu" Škody může eliminovat VW velmi jednoduše. Stačí zaplatit české dělníky jako německé.

+3/−3
5.10.2017 11:09

R83a95d33i70m 11D64r35b64o82h65l65a95v 5611116293237

No právě neustálý růst platů je příčinou toho, že továrny se budou stěhovat pryč. Toto je jen začátek, protože ve Škodě rostou platy nejvíc. Kde asi odboráři udělali chybu...

+1/−2
5.10.2017 11:29

J60i30ř15í 21P64r78a73ž52á92k 9310292551772

Stále je to 1/3 platu německých. tak to ještě hooodně dlouho zůstane u nás.

+1/0
5.10.2017 11:36

R15a97d52i56m 73D91r28b46o73h31l40a36v 5281466863307

Nominálně možná. Pokud se k tomu ale přidá produktivita a další složky, už ten rozdíl tak velký není.

0/−2
5.10.2017 11:40

J16i23ř98í 44P79r96a85ž65á52k 9140192531392

Asi nevíte, jak to ve Škodovce vypadá.

Video je na youtube.

+2/0
5.10.2017 12:13

H48o80n18z57a 59P83o23s18t 4329699819815

Ty řeči o produktivitě jsou na mě jak červený hadr na býka. Ve škodovce se docela dře, myslím že víc jak v Německu. A i produktivita vypočítaná z peněz je zrovna tam dobrá, protože si škodovka prodává sama a nikoli mateřské firmě, která by výrobek vykoupila za drobné, nadražila a prodala jako svůj. Takhle se tu totiž obecně drží nízká produktivita. S tím jak lidi dělají nemá nic společného.

+2/0
5.10.2017 12:46
Foto

L49u38k89á77š 91N28o90v52o45t79n31ý 6846747798288

Není problém místech ale v kapacitě. V současné době jsou čekací doby na Škodovky x-měsíců, to zcela chápu, že management je nucen toto řešit i za cenu vyšších výrobních nákladů. To strašení ze ztráty míst v době, kdy absolutně nejsou lidi, tak není na místě.

Plus zatím nikde nezaznělo jaká je automatizace v Německých továrnách. Pokud v ČR pracují na lince 3 lidi a v Německu 1 (a zbytek roboti) pak už je ten rozdíl třeba jen 40 E vs. 50 E a to už není tak markantní, že?

+2/0
5.10.2017 10:07

A41n98t51o63n47í87n 96T91i22c82h76e44r32a 6776978453406

Volejme sláva, ne? Konec montovny a zneužívání naší levné pracovní síly zahraničními oligarchy. Lidé, co přijdou o práci mohou pak nastoupit do ryze českých továren na produkty s vysokou přidanou hodnotou a vývozním potenciálem ... ;-)

0/0
5.10.2017 9:57

J26a94n 50K17o18ř72á34n 7227668178596

Nevidím žádný problém. Něco se montuje v německu, něco v Bratislavě .... pokud němcům nejde passat, asi není problém začít montovat něco co nestíhá zase Boleslav.

+1/0
5.10.2017 9:49

R27o95b42e77r40t 51R23a66k67o31w92s83k56i 5253169114578

Passat netáhne protože je drahý. Superb vyráběny v Německu bude také dražší. Je otázkou na kolik se tím zmenší jeho odbyt

+3/0
5.10.2017 9:07

P94e23t53r 10Č48e15r88m33á71k 9208685749390

Vzhledem k tomu že stojí zhruba stejně jako superb tak právě passat táhne víc než dobře, proto se ho prodává několika násobně víc než superba ;-) To akorát odboráři plácají nesmysly. Jinak není důvod aby se superb po přesunu zdražil.

+2/−1
5.10.2017 10:40

P40a38v79e95l 79K14u45n91c 9182219398238

Takže díky nízkým mzdám dělníků mají (mimo jiné) obchodníci vysoké marže. Marx je teď sprosté slovo, ale úplný hlupák to asi nebyl.

+2/−4
5.10.2017 8:46
Foto

D46u42d48á34k 11V16l24a38d98i22m17í20r 4225163182163

Proč se používá výraz přesun a ne rozšíření výroby?

0/0
5.10.2017 7:32

P82a47v36e70l 90K64u13n59c 9452129648658

Kdo je to "se"?

0/0
5.10.2017 8:47

M85a11r23t85i11n 71Š50u97l70á13k 1536467400831

Škoda, že i Tatra je prodaná do zahraničí. Elekromobily by se mohly vyrábět i vyvíjet tam, když se teď chystá továrna na lithiové baterie ve stejném regionu. Když už v roce 91 dokázala vyrobit model MTX V8, dovedu si představit, že by dnes mohla konkurovat Tesle. Nakonec je (byla) Tesla naše originální značka pro elektroniku.

0/−1
5.10.2017 7:21

D33a28l67i89b70o97r 25R19o70z83s67y32p81a38l 7870883976519

Tatru vlastní čeští majitelé.

+5/0
5.10.2017 9:45

R58a51d96i97m 31D18r49b64o19h44l26a38v 5111956863667

Ti ji v podstatě zachránili a vytáhli z dluhů. Amíci jen rabovali a přivedli ji ke krachu.

+2/0
5.10.2017 11:35

R46a45d69i74m 13D49r56b25o27h54l62a28v 5431626193717

Česká Tesla (TEchnika SLAboproudá) nemá nic společného s americkou Teslou (tam si nejsem jistý, ale asi je to podle Nikoly Tesly).

+2/0
5.10.2017 11:33

P61e94t93r 42P84o12s19p28í34š60i62l 4978794686876

A náš prezident zase nebude mít v čem jezdit. Chtěl jezdit v českém autě smontovaném u nás. Ale zase si bude moci vozit zadnici v prémii z Německa. Protože proč se drncat v Superbu z Německa, když si v Německu může vybrat lepší.

Ale třeba hnojdé tady začne montovat i něco většího a luxusnějšího.

0/0
5.10.2017 7:11

P80e64t45r 92P27o23s94p12í11š36i79l 4528674896156

Tak to vidíte, jak jsou Němci hodní. Vezmou nám Superb a jako náhradu nám sem za naše dotace a pobídky dodají několik kolbenek na autodíly, kde budou moci makat Rumuni, Ukrajinci a Bulhaři za 20 tisíc brutto v nepřetržitém provoze.

+1/0
5.10.2017 7:03

J12a10r72o64s43l16a62v 12Č64e36p26i45c23a 8490508753554

Já to vidím jako uvolnění kapacit na Karoq a Kodiaq když se na ně tak dlouho čeká- utíkají peníze. Superb je podobný passatu, tak proč to nedělat na stejné lince.

+1/0
5.10.2017 6:59

P39e73t96r 81R50ů45ž94i76č58k92a 8672623413436

Jasně se ukazuje, že jsme pouze kolonií a montovnou poloproduktů. Technologie, které mají vyšší přidanou hodnotu se vyvážejí na západ a nám importují technologie hodné manufakturní výroby.

+2/−1
5.10.2017 6:56

A28n22t32o60n89í43n 46T62i34c77h10e18r75a 6816988543616

Můžete uvést příklad technologie s vysokou přidanou hodnotou, která "se vyváží na západ??"

+1/0
5.10.2017 9:58

M35a79r49e78k 69P17o64s66p14í94š15i49l 2475105701

Vždy to bylo Němci Němcům.Žádní samaritáni to nejsou. Hlavní je,aby se točila ekonomika v DE. I za cenu menší marže. Ale jen zdánlivě. Jelikož peníze za auto s e budou držet a točit v domácí ekonomice. A pokud je něco navíc,tak se to vyveze ven a pořádně se na tom vydělá. Což takhle donutit VW prodat ŠKODU třebas Strnadovi.

přidaná hodnota by zůstávala doma a inženýrů na auta tady máme dost a dost.

+1/0
5.10.2017 6:50

A30n18t13o22n62í58n 16T39i92c15h94e96r73a 6736628943316

Nějak jste se zapomněl toho ptáka zeptat, jestli by měl vůbec zájem ...

+1/0
5.10.2017 9:59

J96a67r87o22s62l72a21v 57Z65a55j93i38c96e24k 6334171787107

Volkswagen zavidi Volkswagenu uspech?

0/0
5.10.2017 5:10

F72e68r46d95i54n94a86n44d 82K72o43ž90e13l18u73h 8171802597862

Škoda není české auto, stejně jako Seat není španělský. Mohou se vyrábět kdekoli.

+1/0
5.10.2017 2:00

D18a56v95i55d 55Z17a63j77d42á77k 8805872280721

Tady je presne videt, ze v konecnem dusledku vyse mzdy delniku, kteri to auto vyrabi nema v konecnem dusledku. Tudiz argument, ktery se tu pouziva o nutnosti a nezbytnosti drzet mzdy nozko je holy nesmysl.

+2/0
5.10.2017 1:43

P11e92t58r 35P51o71s11p76í78š10i77l 4658624466306

O nějaké výrobě se dá mluvit jen v případě karoserie. Ale tuto výrobu z velké části obstarávají automaty. Ve zbytku je to jen montovna předpřipravených celků od subdodavatelů.

+1/0
5.10.2017 7:07

V30a25š64e46k 98Ř31í14h26a 2233393418762

Jen trochu ze statistik. Superb ve světovém, a evropském měřítku rozhodně není nějak žádané auto. V obojím je před ním právě onen Passat. v první 30 světa je nejprodávanější octavie 29. v Evropě je na 9. místě jsou před ní oba věčně kritizovaní opli.

Tím padá onen argument o prodávanějším Superbu jak Passatu. Spíše se zdá, že Němci sdružují podobnou výrobu do jednoho závodu.

+2/0
4.10.2017 23:43

R62o18m63a94n 54P70o88l19á59č48e64k 5196579195

To je spíš historicky... Druhá generace se opravdu prodávala lépe než Passat...

+1/−1
4.10.2017 23:45

V38a56š28e88k 92Ř69í43h56a 2263223438872

;-D;-D;-D pochybuji, že by VW řešili minulost

0/0
4.10.2017 23:47

P95e67t83r 79Č29e92r73m18á91k 9238835549170

Ani omylem, passatů se prodává vždy násobně více než superbů. !!

+4/0
4.10.2017 23:51

V75a52š86e80k 64Ř15í17h36a 2693733858362

Tak pochopte když do Čech přitahnete čísla tak najednou nejsme takoví gerojové.R^

0/0
4.10.2017 23:53

P29e68t96r 30Č46e95r30m16á57k 9128155399390

Ano, bohužel čeští novináři fungují jak fungují, takže to odprezentují zcela jinak, viz. překrucování ekonomických výsledků v rámci koncernu a dělání ze škodovku div ne zlaté vejce. Realita je přitom naprosto jiná.

+2/−1
4.10.2017 23:57

V54a90š10e64k 95Ř53í11h20a 2223503818612

Podobně jak testy autosalonů. Ať chceme nebo ne všichni žijí z reklamy, kterou má u nás škodovka největší. Proto je potom vše tak zkreslené.

Já sám jsme šel nakonec do insignie. Rozhodovaly německé recenze a porovnání cen u nás a v Evropě. Je neskutečné že lze Octavii v Německu koupit o 10% levněji jak u nás. Já nakonec získal na fungláče 22,5% slevu takže mi vyšel grand sport levnější jak octavie a to se srovnatelnou výbavou. Teda krom matrixu ten škodovka vůbec nemá.

A to je to o čem mluvím. Mnoho výbav a technologií už teď mají se zpožděním a to ještě dražší jak konkurence.

Jinak celkem mi ve světových statistikách překvapil Hyundai.

+2/−1
5.10.2017 0:10

R90o21m15a16n 27P31o81l57á60č59e95k 5536719955

Napadá mě ještě cena... Není Passat dražší = větší vývar?

0/0
4.10.2017 23:56

V91a77š96e14k 70Ř22í57h36a 2733143518402

A vyšší náklady na pracovní sílu.

0/0
4.10.2017 23:59

P26e72t74r 23Č77e86r44m38á35k 9908235879350

Reálně moc ne, v podobných konfiguracích stojí podle konkrétního trhu velmi obdobné peníze.

+1/0
4.10.2017 23:59

V29a56š78e79k 58Ř46í38h68a 2133753148152

pro přesnost

https://www.best-selling-cars.com

0/0
4.10.2017 23:47

J50a38r33o35s27l16a62v 75K11u58b16r43i82c71h60t 2244467155783

Pane Riho. Passat je prodávaný z toho důvodu, že je právě na stejné ceně jako Superb. Napsalo se o tom několik článků. Představa VW je, že by se měl minimálně o 3000 EUR prodavat dráž, ale nemůže, protože by spadly prodeje a narostly ty Superba.

+1/0
5.10.2017 0:09







Najdete na iDNES.cz