Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Přesun výroby do Německa? Proč ne, můžeme na tom vydělat

Rozhodnutí Volkswagenu přesunout výrobu Superbu do Německa je politické. A proč by nemělo být? Vždyť i rozhodnutí o přechodu na elektromotory je rozhodnutí politické, jednotlivé vlády začínají oznamovat, dokdy zakážou auta se spalovacími motory. Česko může na celé věci dokonce vydělat, píše v komentáři Peter Bukov, hlavní analytik TopForex.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L47u53k70a75s 48B75u64c50h58t80a 8339190954617

Je to zvláštní zamyšlení, ale Bukov může mít pravdu. je to na nás o nás.

0/0
17.10.2017 19:46

M49a46r20t96i82n 17H45o23u45b98a 1645390413863

Jak ale ukazuje ekonomický vývoj, žádné státní centrální plánování ve svobodné společnosti nestačí na spontánní soutěž na trhu, včetně soutěže mezi technologiemi a inovacemi.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/skoda-superb-vyroba-elektromobily-komentar-fzb-/ekonomika.aspx?c=A171005_142022_ekonomika_rts ..

kde ten clovek zije???

0/0
6.10.2017 11:15

S96t72a31n28i55s58l78a67v 24S72r61b54a 4145894388624

a jak to spolu souvisí ten rozvoj nových technologií a přesun výroby? jako že dokud se bude u nás vyrábět auto, tak nebude možné rozvíjet nové technologie? V logice tohoto experta se dal napsat článek Milost pro Kájinka? Proč ne, můžeme na tom vydělat a mohlo to mít stejný obsah.

0/0
6.10.2017 7:35

P91e13t91r 62N33o57v60á88k 8275469290

spíš by mne zajímalo kolik vlastník Škoda Auto - Volkswagen International Finance N.V. platí na daních v Nizozemí

a

kolik skutečně na dani ze zisku zaplatí Škodovka v ČR

-

ne kolik má daňovou povinost mínus daň zaplacená v holandsku

0/0
6.10.2017 0:25

P34e18t70r 20Č18e44r77m53á85k 9588155629470

Vzhledem k tomu že vlastníkem Škoda Auto je Volkswagen Finance Luxemburg s.a. tak toho v holandsku moc nezaplatí ;-)

0/0
6.10.2017 10:47

P82e81t32r 46N44o37v13á55k 8845819170

to je blábol

iluze že nas spasí povídání o transformaci českého školství

-

státní podnik české školství by v případě konkurenčního prostředí do roka muselo z 3/4 zkrachovat (pokud by pokračovalo jako posledních 50. let dal a dal)

0/0
6.10.2017 0:23

D61a46l77i62b48o21r 42R11o19z39s53y59p52a62l 7520193366469

Jen aby nám ti vzdělaní experti neodešli jinam. :-/

+1/0
5.10.2017 22:12

T51o14m85á49š 54K79l51í35m23a 4534887423733

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D toz uvidime jestli cesi budou nakupovat domaci znacku vyrobenou v nemecku ;-D;-D;-D;-D

+1/0
5.10.2017 22:09

P49e35t62r 57N71o66v24á14k 8735269140

žel ano ;-€

0/0
6.10.2017 0:26

J52a17r38o31s78l83a91v 28L75á18z42e77ň30s21k91ý 3973213222970

A co se na to podívat pozitivně. Škoda prostě vyrábí tak dobrá auta, že Němci raději převezmou její výrobu místo toho, aby vyráběli svoje modely. To je obrovský pokrok. Nebo si někdo umíte představit, že by v roce 1993 Němci oznámili, že ve místo Golfů budou vyrábět Favority? :-)

0/0
5.10.2017 21:59

J87a21n 75S65e14m33i88k 4144807522229

Wow....precetl jsem ten clanek a chvili premyslel co to vlastne autor rikal:

vzasade:"kdyz nekdo presune z CR vyrobu jinam, je mozne ze vzniknou jine male firmy...."

...to je velmi hluboka myslenka

...pak jsem se podival na foto autora, a bleskl mi hlavou Klausuv vyraz z 90. let na adresu cerstve dostudovanych absolventu VSE co si je televize zvaly porad na "analyzy" a oni odrikavali ruzna moudra co nekde precetli v americkem ekonomickem casopisu:rikal jim "televizni klucici"

;-D

+4/0
5.10.2017 21:22

J41a77n 86Č81e95r46n51ý 8290550384611

Výborný článek. Akorát z něj autorovi nějak vypadlo, jak na tom přesunutí výroby máme vydělat.

+1/0
5.10.2017 21:12

D70a66l64i16b57o41r 45R78o67z12s90y75p38a91l 7760513336979

:-)

0/0
5.10.2017 22:13

R88o78b20e74r63t 75L64a90u48e24r 5544560906650

Co na tom nechápete? Vždyť je to úplně jasné.

Prostě a jednoduše pracovníci uvolnění z těch tisíců zaniklých pracovních míst projdou šnelkurzy na školách, které budou produktem mezitím rychle ztransformovaného školství a tím se z původně montážních dělníků stanou špičkově kvalifikované vývojáři v oboru emobility, umělé inteligence..... :-P:-P

0/0
6.10.2017 8:28

P68e35t50r 19Č10e96r74m56á68k 9118835199490

Zase komentář někoho kdo tomu ani za mák nerozumí. Rozhodování o příštím “rodišti” superbu je ryze EKONOMICKÉ. Je to běžná analýza kapacit ve výrobě napříč koncernem, kdy jednotlivé provozy “soutěží” o získání produkce. Tímto způsobem se výroba Audi a Škody dostala do Blavy a naopak Seatu do Kvasin. Ve chvíli kdy má Škodovka tuzemské provozy zcela přetížené a má problémy s termíny dodání vozů na trh je logické že jiný závod s volnou kapacitou nabízí alternativu. A z pohledu životního cyklu a velikosti produkce je superb nejvhodnější kandidát. Takže žádná politika.

+1/0
5.10.2017 21:00

J11a57n 88S29e93m27i31k 4654597502949

jenze tady nejde jen o kapacity,ale hlavne o presun nejvyssich modelu s nejvyssi marzi z CR.

neni nahodou ze nemecke odbory nemluvi o Fabiich

tedy jinymi slovy jde ze strategickeho hlediska o:

ochrana urovne nemeckych mezd,a pojisteni existujici urovne tech ceskych

+2/0
5.10.2017 21:25

P12e88t51r 66Č92e30r33m21á21k 9348175139500

Nikoliv, o to právě vůbec nejde. Teď je z hlediska životnosti modelu a harmonogramu další generace superb. Ten se navíc vyrábí v relativně malých počtech (fabie s rapidem jsou více jak na 2,5 násobku), a vzhledem k příbuznosti s passatem je to z hlediska komponent vhodný model.

0/0
5.10.2017 21:46

S67t51a35n32i41s20l19a89v 54K35r62e42j59c94a60r 6387696983194

Otázkou je - je Octavie, Superb , Fabie českým výrobkem ,českých konstruktérů a dizainérů, nebo je stvořily němečtí konstruktéři a vývojový pracovníci ve VW. - Ano, ŠkodaAuto je majetkem koncernu VW. Může mít tedy nárok na diktát kde se modely budou vyrábět. Superb je úspěšným konkurentem Passatu tak ho převedeme do Německa. Kodiaq je konkurentem Altei tak ho převedeme do Španělska. - Nebylo by pro Škodovku lépe se osamostatnit tak jako to udělalo Japonské Suzuki? Jsou češi vzděláním a schopnostmi obejít se také bez VW?

0/0
5.10.2017 22:05

E83m55i17l 20M54i18n63á47ř 7760729979257

Zajímavé, že nejvíce plusů získávají v diskusi ti, co se trefují do autora. Že by to byli lidi všechno z montoven?

0/0
5.10.2017 20:42

D93a54l48i61b52o90r 97R34o48z41s15y57p62a88l 7340433356729

Že by to byli ti, co s autorem nesouhlasí? Ono jde těžko si představit, jak tisíce drobných živnostníků nahradí přínos Škodovky, navíc v oblasti výroby a služeb s vyšší přidanou hodnotou.

0/0
5.10.2017 22:20

O82n50d35ř96e28j 94F60i41l80í23p77e72k 1410271552207

V jednom ma tenhle clovek pravdu. Transformace skolstvi je zapotrebi. Pac humanitne vzdelanych cisnic, nebo pravnicky vzdelanych sekretarek uz je az moc...

Ale sikovneho remslnika, nebo elektrikare co dokaze neco opravit aby clovek hledal roky. Za chvili to tu bude samej ukrajinsky mluvici vseumel, co vam klidne pridel dvere vzhuru nohama...

0/0
5.10.2017 20:32

E67m86i21l 43M18i47n70á74ř 7690519509597

A pokud vláda přemýšlí, kam investovat veřejné prostředky, ať zapomene na investiční pobídky pro výrobní závody a začne konečně transformovat české školství a základní výzkum.R^

+1/0
5.10.2017 20:32

F56r65a83n30t22i14š89e56k 88K95a36d52l11e21c 1204843553752

Všechny novinové zprávy jsou tak staré.... VAG se už definitivně rozhodl, že si ponechá Ducati a naproti tomu prodá Škodu Auto a.s. zájemci, který přijde s nejvyšší nabídkou. Koncernoví manažeři už mají plné zuby české neústupnosti: manažeři škody ne a ne zlevnit své vozy na úroveň "volkwagen -20%". I když jim bylo z Wolfsburgu nařízeno, aby plošně zhoršili odhlučnění aut, aby ukončili vývoj simply clever řešení a aby ořezali výbavu modelů pro ČR a SR a Německo na naprosté minimum, uvedená opatření nepřinesla očekávaný vývoj v prodejích. Zatímco vozy Volkswagen nadále masivně ztrácí market šér ve všech evropských zemí, škodovka nadále zvyšuje své prodeje tamtéž dvoucifernými tempy. Na nátlak odborů proto Dozorčí rada VAG rozhodla zbavit se tohoto nechtěného kukaččího ptáčete (ponechme stranou, že logo škodovky sluje "Slepice"). Teď je jen otázka, zda nejvíce nabídne Geely, Great Wall, Proton nebo jiný dravec současného autoprůmyslu...

0/−2
5.10.2017 20:00

D10e86n11i52s 30H47u31m90l 4642445795596

lžete

0/0
5.10.2017 21:24

J37i75r54i 11D83r24e39x56l59e37r 6372981304708

Neni se co divit,prece nebude WV zavirat fabriku doma kdyz muze stahnout vyrobu z nasi montovny.To je ta nase kratkodoba politika.

+2/−2
5.10.2017 19:40

J59a67n 42V95á36c85l29a93v51í62k 3572146441469

Dluzno dodat, ze nase montovna nestiha...

+2/0
5.10.2017 19:42

L97i30b48o54r 75J39a68n59e97č10e36k 4955545985251

Proc by mel WV v Nemecku resit, jak se kde zvysi nezamestnanost. Jedine o co mu pujde, zda vydela nebo prodela. Ale mozna mate pravdu a ekomonika EU smeruje k ekonomice Ruska a Ciny, kde stat vlastni vetsinu firem velkych a klicovych firem

0/0
5.10.2017 19:58

M72a59r11t32i58n 86H63u58d67e18c93e40k 3433349909523

Teda pan "kristalova koule" se zapomel podivat na par vevi.. 1:jak je na tom.koncern ve smart a e autech oproti konkurenci.

2: kde bude vyrabet a vyvyjet tyto auta je uz v koncernu rozhodnuto

3: mo.tovny.budou u.nas porad, jelikoz e vozitja.jsou stale moc draja a tak.se delaji jen.s dotavemi... hadejte odkud bude chtit koncern ziskat dotace. Z Nemecka To mozna taky, ale ne primarne.

0/0
5.10.2017 19:40

J79a78n 92V57á39c87l82a32v89í12k 3102696411699

3. v zemi prodeje

0/0
5.10.2017 19:41

M40a40r29t77i78n 13H56u81d85e58c44e70k 3803459819983

nejenom. Je to cely retezec dotaci.

0/0
5.10.2017 19:43

V35á35c16l57a56v 26P61l51a85v83e76c 2779419569850

Košile bližší než kabát. Když potřebují práci pro své lidi v Německu, tak tam přesunou výrobu ze své fabriky v Česku. Vědí, že my máme nízkou nezaměstnanost.

+3/−1
5.10.2017 19:21

J97o76s62e20f 64V54a87l94a 9970923433233

kdyby si ovsem Skodovka pred tim neurizla ostudu s Atecou, kterou sice sebrala Spanelum, ale absolutne nestihala vyrabet, takze vedeni VW bylo diky tomu rozzhavene vzteky do bela

+3/−2
5.10.2017 19:24

J67i16r46i 50G89a76z73d62a 8834233234784

A naopak to taky plati

0/0
5.10.2017 19:34

O77n91d93ř36e77j 49F39i71l50í54p82e67k 1280881702797

Vyrobit jedno auto trva cca minutu. O to se stara cca 2000 lidi. Vyroba bude stejne rychla v i v Nemecku, jen tam bude brat tech 2000 lidi cca 50€ na hodinu, oproti 12€ u nas. Mzdove naklady na vyrobu cca 450 superbu vzrostou z 5 400 000,- na cca 22 000 000,-

Jake jine auto vyrabene u nas tohle snese, nez Superb? Odhaduji ze u Superbu klesne cisty zisk jen cca o 4% u Octavek by to bylo skoro 10%. Navic marketingove auto vyrobene v Nemecku se i v Nemecku bude lepe prodavat :-))

+1/−1
5.10.2017 20:46

J27o61s57e33f 27V37a27l77a 9390363503783

zamestnany Nemec, ktery bere 50 eur/hod, zaplati zhruba 35% jenom na dani z prijmu do statni pokladny. tedy zbyde 65% takze, cili bere pouhych 33 eur a zbytek jde statu. nezamestnanemu nemci s puvodnim platem 50 eur se vyplaci 60% mzdy, cili bere zhruba 30 eur od statu. Stat je tak jako tak bud zamestavatelem (spolkova zeme Niedersachsen je druhym nejvetsim akcionarem VW) a nebo stat vyplaci nezamestnaneho primo. Z toho vyplyva, ze stat Niedersachsen na tom neprodela

0/0
5.10.2017 21:38

J22i40r42i 84G63a83z42d71a 8604613264574

Tak hlavně vw si muze říkat co chce, vždycky tam byl trochu "souboj" se škodou.o tom co se bude dít ale rozhoduje koncern, ne jedna značka v rámci toho koncernu.smsozrekme , že si ji celkově kde a jaké mají kapacitu a kolik co stojí , aby celá síť byla optimalizována co se vytížení týká.stejne jako, když se přesouvalo Toledo a teda do Kvasín, nemluvě ó tom, že v Kvasinách mají vůbec problém sehnat pracovníky.i kdyby se na krásné něco přesunulo,nebude to hned a navíc se tak dotkne hlavně těch externích zaměstnanců, kteří jsou sem vozeni.normalni business strategické rozhodnutí, které se zase může v čase měnit.biure ve sklenici vody, ale je jasné , že se musí brknout na vlasteneckou notu a trošku opepřit jak Němci ubližují naší škodovce :-)

+3/0
5.10.2017 19:12

J63o70s72e23f 33V77a32l11a 9160933453323

hmmm. Pan Peter Bukov asi spadl z buku. Dodavatelem inovativnich technologii jsou v 99% vyvojova centra nachazejici se okolo univerzit a okolo hi-tec vyvojaru a producentu. Panu analytikovi asi nedoslo, ze ve srovnani stupne vyvoje technologii je treba Praha proti Mnichovu asi jako prvobytne pospolna spolecnost proti manufakturam, nemluve o srovnani s vyvojovymi centry jako jsou Hong Kong, Singapur nebo Silicon Valley, ktere uz jsou v "kosmicke ere". Nevidm zadne skupiny prazskych studentu prezentujici fotbal hrany roboty nebo treba vyvoj dorucovani posty drony. CR je v soucasne dobe na horni hranici mozneho technologickeho rozvoje a na vstup do dalsiho levelu nema ani vhodne skoly, ani vhodne vyzkumne zazemi, protoze se do niceho takoveho 30 let neinvestovalo. Zajimalo by mne, kolikata by se na svete umistila Karlova Univerzita nebo CVUT ve smyslu zebricku svetovych prestiznich univerzit.......bylo by to hodne smutne......

+3/0
5.10.2017 19:10

M64i89c60h49a73l 26F95r51ý98d59a 1592209213972

Ale vždyť právě o tom je ten komentář

0/0
5.10.2017 20:41

J14o43s55e97f 29V65a45l10a 9690563643143

jenomze autor komentare si mysli, ze CR vydela tim, ze tu vzniknou nove technologicke lihne a Nemci budou montovat. Ty technologicke lihne by sem musel prinest prinejmensim Rumburak, protoze v CR pro ne absolutne nejsou podminky a protoze uz se ted nezacalo se skrcenim socialnich vyhod a pumpovani penez do skolstvi a vyvoje v desitkach miliard v dobe absolutni konjunktury (dneska) , tak je vec na 30 a vice let ztracena.

+1/0
5.10.2017 21:43

J53a61r14o49s72l27a94v 20R29e72z33n91i96k 4442653749580

Podle vsech ceskych ekonomu se mely montovny presouvat na levnejsi vychod ukrajina, bulharsko pokud zvedneme platy, cesti ekonomove jsou horsi spodina nez politici...a ti patri k nejmene vazenym profesim, krizi nikdo z nich nedoovede predpovedet, melou nesmysly

+1/0
5.10.2017 19:05

T13o20m61á11š 35K72u87c54h17a73ř 3787861648301

Elektromobily si strčte..

+1/0
5.10.2017 19:03

J14a83n 69M71o43t46ů59r85e41k 7250112771419

Kdo to je?? A kolik mu je?

+1/0
5.10.2017 18:42
Foto

I20m63r10i84c10h 69S50u65c45h12a12r27s87k25ý 8936643525251

Když chtěla zahraniční automobilka v Belgii omezit výrobu, tak se zvedla obrovská kritika ze všech stran, vláda hrozila, že zruší velkou objednávku vozů pro policii, odbory hrozily generální stávkou a podobně.

U nás...? politici jsou v klidu, vláda doporučuje dialog, odbory asi neví co bude a analytici lžou a používají hoax.....;-)

+3/−1
5.10.2017 18:23
Foto

A33d64a52m 28B17e37r71n31a38r98d 3274777463986

Ale u nás nechce nikdo nic omezovat.

+1/−1
5.10.2017 18:25

L57i41b77o90r 17H88l78a26d23i64k 5689808665537

Jenom lukrativni cast presunout jinak klidek

+1/−1
5.10.2017 18:28

J55a30n 64V30á87c98l77a22v88í90k 3552726231779

Lukrativní v čem? dělník u pásu má víc podle toho, jestli montuje citigo nebo superba?

+3/0
5.10.2017 18:30

L41i51b47o66r 64H13l69a56d47i13k 5579638455167

V technologiích a jejich vyvoji

+2/−2
5.10.2017 18:34

D51a87v59i35d 70K27ř75i17k43a95v89a 2470318445522

Omylem plus. Sorry, ale vývoj je jinde, než v Superbu. Nebo ve Škodovce vůbec. Nebo má snad Škoda svoje motory? Řídící jednotky? Ne. Jenom detaily karoserie.

+1/0
5.10.2017 18:54

J85a44n 44N75o10v84á71k 8260116267630

A jaká jedinečná technologie použitá pouze v Superbu se u nás vyvíjí? Všechny vozy VW používají stejné technologie, dokonce i pakeťák na ovládání světel.

+3/0
5.10.2017 18:56

M83o97j81m61i72r 34P63e71ř70i11n41a 6298120946

Která to byla automobilka, pane Sucharský?

0/0
5.10.2017 18:48







Najdete na iDNES.cz