Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Přesun výroby do Německa? Proč ne, můžeme na tom vydělat

Rozhodnutí Volkswagenu přesunout výrobu Superbu do Německa je politické. A proč by nemělo být? Vždyť i rozhodnutí o přechodu na elektromotory je rozhodnutí politické, jednotlivé vlády začínají oznamovat, dokdy zakážou auta se spalovacími motory. Česko může na celé věci dokonce vydělat, píše v komentáři Peter Bukov, hlavní analytik TopForex.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19u13k91a15s 21B28u62c55h65t64a 8459930544777

Je to zvláštní zamyšlení, ale Bukov může mít pravdu. je to na nás o nás.

0/0
17.10.2017 19:46

M56a28r44t50i77n 48H25o59u49b16a 1865740373513

Jak ale ukazuje ekonomický vývoj, žádné státní centrální plánování ve svobodné společnosti nestačí na spontánní soutěž na trhu, včetně soutěže mezi technologiemi a inovacemi.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/skoda-superb-vyroba-elektromobily-komentar-fzb-/ekonomika.aspx?c=A171005_142022_ekonomika_rts ..

kde ten clovek zije???

0/0
6.10.2017 11:15

S39t29a96n62i13s38l20a14v 41S16r43b26a 4465484548714

a jak to spolu souvisí ten rozvoj nových technologií a přesun výroby? jako že dokud se bude u nás vyrábět auto, tak nebude možné rozvíjet nové technologie? V logice tohoto experta se dal napsat článek Milost pro Kájinka? Proč ne, můžeme na tom vydělat a mohlo to mít stejný obsah.

0/0
6.10.2017 7:35

P77e83t92r 34N49o22v81á66k 8415979360

spíš by mne zajímalo kolik vlastník Škoda Auto - Volkswagen International Finance N.V. platí na daních v Nizozemí

a

kolik skutečně na dani ze zisku zaplatí Škodovka v ČR

-

ne kolik má daňovou povinost mínus daň zaplacená v holandsku

0/0
6.10.2017 0:25

P58e63t84r 27Č46e90r20m25á45k 9668815909250

Vzhledem k tomu že vlastníkem Škoda Auto je Volkswagen Finance Luxemburg s.a. tak toho v holandsku moc nezaplatí ;-)

0/0
6.10.2017 10:47

P66e52t85r 38N17o61v12á75k 8155779380

to je blábol

iluze že nas spasí povídání o transformaci českého školství

-

státní podnik české školství by v případě konkurenčního prostředí do roka muselo z 3/4 zkrachovat (pokud by pokračovalo jako posledních 50. let dal a dal)

0/0
6.10.2017 0:23

D13a80l12i11b27o46r 39R31o14z11s61y50p55a87l 7960353356339

Jen aby nám ti vzdělaní experti neodešli jinam. :-/

+1/0
5.10.2017 22:12

T18o15m94á91š 77K66l96í35m52a 4594797943603

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D toz uvidime jestli cesi budou nakupovat domaci znacku vyrobenou v nemecku ;-D;-D;-D;-D

+1/0
5.10.2017 22:09

P53e85t56r 24N64o87v18á96k 8985369600

žel ano ;-€

0/0
6.10.2017 0:26

J85a23r15o12s40l50a19v 36L76á51z95e72ň43s20k13ý 3443143902920

A co se na to podívat pozitivně. Škoda prostě vyrábí tak dobrá auta, že Němci raději převezmou její výrobu místo toho, aby vyráběli svoje modely. To je obrovský pokrok. Nebo si někdo umíte představit, že by v roce 1993 Němci oznámili, že ve místo Golfů budou vyrábět Favority? :-)

0/0
5.10.2017 21:59

J79a50n 19S50e18m63i97k 4724417462269

Wow....precetl jsem ten clanek a chvili premyslel co to vlastne autor rikal:

vzasade:"kdyz nekdo presune z CR vyrobu jinam, je mozne ze vzniknou jine male firmy...."

...to je velmi hluboka myslenka

...pak jsem se podival na foto autora, a bleskl mi hlavou Klausuv vyraz z 90. let na adresu cerstve dostudovanych absolventu VSE co si je televize zvaly porad na "analyzy" a oni odrikavali ruzna moudra co nekde precetli v americkem ekonomickem casopisu:rikal jim "televizni klucici"

;-D

+4/0
5.10.2017 21:22

J35a19n 77Č43e16r63n61ý 8940940124491

Výborný článek. Akorát z něj autorovi nějak vypadlo, jak na tom přesunutí výroby máme vydělat.

+1/0
5.10.2017 21:12

D53a28l18i56b22o23r 14R61o52z14s15y15p56a19l 7760713966479

:-)

0/0
5.10.2017 22:13

R41o76b77e88r59t 26L86a93u98e14r 5484820186950

Co na tom nechápete? Vždyť je to úplně jasné.

Prostě a jednoduše pracovníci uvolnění z těch tisíců zaniklých pracovních míst projdou šnelkurzy na školách, které budou produktem mezitím rychle ztransformovaného školství a tím se z původně montážních dělníků stanou špičkově kvalifikované vývojáři v oboru emobility, umělé inteligence..... :-P:-P

0/0
6.10.2017 8:28

P89e39t96r 89Č42e60r50m84á68k 9788925229290

Zase komentář někoho kdo tomu ani za mák nerozumí. Rozhodování o příštím “rodišti” superbu je ryze EKONOMICKÉ. Je to běžná analýza kapacit ve výrobě napříč koncernem, kdy jednotlivé provozy “soutěží” o získání produkce. Tímto způsobem se výroba Audi a Škody dostala do Blavy a naopak Seatu do Kvasin. Ve chvíli kdy má Škodovka tuzemské provozy zcela přetížené a má problémy s termíny dodání vozů na trh je logické že jiný závod s volnou kapacitou nabízí alternativu. A z pohledu životního cyklu a velikosti produkce je superb nejvhodnější kandidát. Takže žádná politika.

+1/0
5.10.2017 21:00

J14a31n 33S38e91m64i57k 4624357712639

jenze tady nejde jen o kapacity,ale hlavne o presun nejvyssich modelu s nejvyssi marzi z CR.

neni nahodou ze nemecke odbory nemluvi o Fabiich

tedy jinymi slovy jde ze strategickeho hlediska o:

ochrana urovne nemeckych mezd,a pojisteni existujici urovne tech ceskych

+2/0
5.10.2017 21:25

P68e91t69r 28Č23e98r23m69á94k 9198245269220

Nikoliv, o to právě vůbec nejde. Teď je z hlediska životnosti modelu a harmonogramu další generace superb. Ten se navíc vyrábí v relativně malých počtech (fabie s rapidem jsou více jak na 2,5 násobku), a vzhledem k příbuznosti s passatem je to z hlediska komponent vhodný model.

0/0
5.10.2017 21:46

S85t39a45n95i56s17l97a94v 46K95r82e72j75c74a55r 6287606433644

Otázkou je - je Octavie, Superb , Fabie českým výrobkem ,českých konstruktérů a dizainérů, nebo je stvořily němečtí konstruktéři a vývojový pracovníci ve VW. - Ano, ŠkodaAuto je majetkem koncernu VW. Může mít tedy nárok na diktát kde se modely budou vyrábět. Superb je úspěšným konkurentem Passatu tak ho převedeme do Německa. Kodiaq je konkurentem Altei tak ho převedeme do Španělska. - Nebylo by pro Škodovku lépe se osamostatnit tak jako to udělalo Japonské Suzuki? Jsou češi vzděláním a schopnostmi obejít se také bez VW?

0/0
5.10.2017 22:05

E67m43i31l 50M90i32n70á68ř 7650339269207

Zajímavé, že nejvíce plusů získávají v diskusi ti, co se trefují do autora. Že by to byli lidi všechno z montoven?

0/0
5.10.2017 20:42

D89a14l21i52b62o28r 60R16o28z72s67y31p94a86l 7540473346669

Že by to byli ti, co s autorem nesouhlasí? Ono jde těžko si představit, jak tisíce drobných živnostníků nahradí přínos Škodovky, navíc v oblasti výroby a služeb s vyšší přidanou hodnotou.

0/0
5.10.2017 22:20

O51n43d74ř58e58j 77F63i87l53í72p84e47k 1420701292847

V jednom ma tenhle clovek pravdu. Transformace skolstvi je zapotrebi. Pac humanitne vzdelanych cisnic, nebo pravnicky vzdelanych sekretarek uz je az moc...

Ale sikovneho remslnika, nebo elektrikare co dokaze neco opravit aby clovek hledal roky. Za chvili to tu bude samej ukrajinsky mluvici vseumel, co vam klidne pridel dvere vzhuru nohama...

0/0
5.10.2017 20:32

E92m68i64l 32M92i98n10á37ř 7460939749107

A pokud vláda přemýšlí, kam investovat veřejné prostředky, ať zapomene na investiční pobídky pro výrobní závody a začne konečně transformovat české školství a základní výzkum.R^

+1/0
5.10.2017 20:32

F54r14a76n33t44i97š81e82k 44K40a54d42l87e73c 1744863303792

Všechny novinové zprávy jsou tak staré.... VAG se už definitivně rozhodl, že si ponechá Ducati a naproti tomu prodá Škodu Auto a.s. zájemci, který přijde s nejvyšší nabídkou. Koncernoví manažeři už mají plné zuby české neústupnosti: manažeři škody ne a ne zlevnit své vozy na úroveň "volkwagen -20%". I když jim bylo z Wolfsburgu nařízeno, aby plošně zhoršili odhlučnění aut, aby ukončili vývoj simply clever řešení a aby ořezali výbavu modelů pro ČR a SR a Německo na naprosté minimum, uvedená opatření nepřinesla očekávaný vývoj v prodejích. Zatímco vozy Volkswagen nadále masivně ztrácí market šér ve všech evropských zemí, škodovka nadále zvyšuje své prodeje tamtéž dvoucifernými tempy. Na nátlak odborů proto Dozorčí rada VAG rozhodla zbavit se tohoto nechtěného kukaččího ptáčete (ponechme stranou, že logo škodovky sluje "Slepice"). Teď je jen otázka, zda nejvíce nabídne Geely, Great Wall, Proton nebo jiný dravec současného autoprůmyslu...

0/−2
5.10.2017 20:00

D39e95n11i20s 93H85u82m12l 4722525435476

lžete

0/0
5.10.2017 21:24

J22i63r13i 63D43r48e95x61l13e43r 6882461494618

Neni se co divit,prece nebude WV zavirat fabriku doma kdyz muze stahnout vyrobu z nasi montovny.To je ta nase kratkodoba politika.

+2/−2
5.10.2017 19:40

J23a31n 43V29á33c22l16a66v63í77k 3972436201899

Dluzno dodat, ze nase montovna nestiha...

+2/0
5.10.2017 19:42

L50i41b34o39r 49J96a27n89e39č33e40k 4355905685751

Proc by mel WV v Nemecku resit, jak se kde zvysi nezamestnanost. Jedine o co mu pujde, zda vydela nebo prodela. Ale mozna mate pravdu a ekomonika EU smeruje k ekonomice Ruska a Ciny, kde stat vlastni vetsinu firem velkych a klicovych firem

0/0
5.10.2017 19:58

M95a17r64t69i41n 72H60u67d53e28c30e40k 3553989349643

Teda pan "kristalova koule" se zapomel podivat na par vevi.. 1:jak je na tom.koncern ve smart a e autech oproti konkurenci.

2: kde bude vyrabet a vyvyjet tyto auta je uz v koncernu rozhodnuto

3: mo.tovny.budou u.nas porad, jelikoz e vozitja.jsou stale moc draja a tak.se delaji jen.s dotavemi... hadejte odkud bude chtit koncern ziskat dotace. Z Nemecka To mozna taky, ale ne primarne.

0/0
5.10.2017 19:40

J98a38n 15V20á70c18l59a96v52í44k 3322906191889

3. v zemi prodeje

0/0
5.10.2017 19:41

M97a30r47t89i67n 70H43u73d78e27c88e72k 3803209289653

nejenom. Je to cely retezec dotaci.

0/0
5.10.2017 19:43

V89á15c68l40a96v 85P57l14a86v57e66c 2279969499690

Košile bližší než kabát. Když potřebují práci pro své lidi v Německu, tak tam přesunou výrobu ze své fabriky v Česku. Vědí, že my máme nízkou nezaměstnanost.

+3/−1
5.10.2017 19:21

J58o64s30e10f 91V64a41l62a 9300353583863

kdyby si ovsem Skodovka pred tim neurizla ostudu s Atecou, kterou sice sebrala Spanelum, ale absolutne nestihala vyrabet, takze vedeni VW bylo diky tomu rozzhavene vzteky do bela

+3/−2
5.10.2017 19:24

J31i97r37i 48G77a85z71d41a 8854503574104

A naopak to taky plati

0/0
5.10.2017 19:34

O43n89d84ř80e23j 75F55i81l76í29p24e25k 1890281722167

Vyrobit jedno auto trva cca minutu. O to se stara cca 2000 lidi. Vyroba bude stejne rychla v i v Nemecku, jen tam bude brat tech 2000 lidi cca 50€ na hodinu, oproti 12€ u nas. Mzdove naklady na vyrobu cca 450 superbu vzrostou z 5 400 000,- na cca 22 000 000,-

Jake jine auto vyrabene u nas tohle snese, nez Superb? Odhaduji ze u Superbu klesne cisty zisk jen cca o 4% u Octavek by to bylo skoro 10%. Navic marketingove auto vyrobene v Nemecku se i v Nemecku bude lepe prodavat :-))

+1/−1
5.10.2017 20:46

J58o51s47e15f 47V98a35l16a 9590183883403

zamestnany Nemec, ktery bere 50 eur/hod, zaplati zhruba 35% jenom na dani z prijmu do statni pokladny. tedy zbyde 65% takze, cili bere pouhych 33 eur a zbytek jde statu. nezamestnanemu nemci s puvodnim platem 50 eur se vyplaci 60% mzdy, cili bere zhruba 30 eur od statu. Stat je tak jako tak bud zamestavatelem (spolkova zeme Niedersachsen je druhym nejvetsim akcionarem VW) a nebo stat vyplaci nezamestnaneho primo. Z toho vyplyva, ze stat Niedersachsen na tom neprodela

0/0
5.10.2017 21:38

J34i17r83i 17G17a29z65d12a 8794603494534

Tak hlavně vw si muze říkat co chce, vždycky tam byl trochu "souboj" se škodou.o tom co se bude dít ale rozhoduje koncern, ne jedna značka v rámci toho koncernu.smsozrekme , že si ji celkově kde a jaké mají kapacitu a kolik co stojí , aby celá síť byla optimalizována co se vytížení týká.stejne jako, když se přesouvalo Toledo a teda do Kvasín, nemluvě ó tom, že v Kvasinách mají vůbec problém sehnat pracovníky.i kdyby se na krásné něco přesunulo,nebude to hned a navíc se tak dotkne hlavně těch externích zaměstnanců, kteří jsou sem vozeni.normalni business strategické rozhodnutí, které se zase může v čase měnit.biure ve sklenici vody, ale je jasné , že se musí brknout na vlasteneckou notu a trošku opepřit jak Němci ubližují naší škodovce :-)

+3/0
5.10.2017 19:12

J78o76s19e12f 82V21a57l58a 9230643823433

hmmm. Pan Peter Bukov asi spadl z buku. Dodavatelem inovativnich technologii jsou v 99% vyvojova centra nachazejici se okolo univerzit a okolo hi-tec vyvojaru a producentu. Panu analytikovi asi nedoslo, ze ve srovnani stupne vyvoje technologii je treba Praha proti Mnichovu asi jako prvobytne pospolna spolecnost proti manufakturam, nemluve o srovnani s vyvojovymi centry jako jsou Hong Kong, Singapur nebo Silicon Valley, ktere uz jsou v "kosmicke ere". Nevidm zadne skupiny prazskych studentu prezentujici fotbal hrany roboty nebo treba vyvoj dorucovani posty drony. CR je v soucasne dobe na horni hranici mozneho technologickeho rozvoje a na vstup do dalsiho levelu nema ani vhodne skoly, ani vhodne vyzkumne zazemi, protoze se do niceho takoveho 30 let neinvestovalo. Zajimalo by mne, kolikata by se na svete umistila Karlova Univerzita nebo CVUT ve smyslu zebricku svetovych prestiznich univerzit.......bylo by to hodne smutne......

+3/0
5.10.2017 19:10

M12i52c61h44a63l 78F30r14ý86d25a 1562699443162

Ale vždyť právě o tom je ten komentář

0/0
5.10.2017 20:41

J18o69s62e70f 36V97a11l92a 9350703883333

jenomze autor komentare si mysli, ze CR vydela tim, ze tu vzniknou nove technologicke lihne a Nemci budou montovat. Ty technologicke lihne by sem musel prinest prinejmensim Rumburak, protoze v CR pro ne absolutne nejsou podminky a protoze uz se ted nezacalo se skrcenim socialnich vyhod a pumpovani penez do skolstvi a vyvoje v desitkach miliard v dobe absolutni konjunktury (dneska) , tak je vec na 30 a vice let ztracena.

+1/0
5.10.2017 21:43

J32a47r60o39s27l68a34v 49R15e64z67n30i48k 4102393459660

Podle vsech ceskych ekonomu se mely montovny presouvat na levnejsi vychod ukrajina, bulharsko pokud zvedneme platy, cesti ekonomove jsou horsi spodina nez politici...a ti patri k nejmene vazenym profesim, krizi nikdo z nich nedoovede predpovedet, melou nesmysly

+1/0
5.10.2017 19:05

T63o29m49á66š 76K12u87c95h51a38ř 3847411188261

Elektromobily si strčte..

+1/0
5.10.2017 19:03

J89a55n 39M55o81t53ů56r96e86k 7440932111539

Kdo to je?? A kolik mu je?

+1/0
5.10.2017 18:42
Foto

I12m41r31i35c68h 65S36u71c51h49a65r55s45k72ý 8426743405491

Když chtěla zahraniční automobilka v Belgii omezit výrobu, tak se zvedla obrovská kritika ze všech stran, vláda hrozila, že zruší velkou objednávku vozů pro policii, odbory hrozily generální stávkou a podobně.

U nás...? politici jsou v klidu, vláda doporučuje dialog, odbory asi neví co bude a analytici lžou a používají hoax.....;-)

+3/−1
5.10.2017 18:23
Foto

A18d95a47m 76B74e18r54n56a91r19d 3654417143726

Ale u nás nechce nikdo nic omezovat.

+1/−1
5.10.2017 18:25

L57i84b63o29r 12H25l75a81d53i48k 5159728985467

Jenom lukrativni cast presunout jinak klidek

+1/−1
5.10.2017 18:28

J80a23n 32V56á94c85l15a15v35í66k 3232806211729

Lukrativní v čem? dělník u pásu má víc podle toho, jestli montuje citigo nebo superba?

+3/0
5.10.2017 18:30

L26i15b20o44r 92H80l86a86d78i54k 5389338415237

V technologiích a jejich vyvoji

+2/−2
5.10.2017 18:34

D92a38v68i44d 55K19ř21i94k43a83v18a 2850698515592

Omylem plus. Sorry, ale vývoj je jinde, než v Superbu. Nebo ve Škodovce vůbec. Nebo má snad Škoda svoje motory? Řídící jednotky? Ne. Jenom detaily karoserie.

+1/0
5.10.2017 18:54

J96a16n 31N14o12v64á48k 8380706797270

A jaká jedinečná technologie použitá pouze v Superbu se u nás vyvíjí? Všechny vozy VW používají stejné technologie, dokonce i pakeťák na ovládání světel.

+3/0
5.10.2017 18:56

M58o92j44m76i28r 71P53e90ř22i96n97a 6788340116

Která to byla automobilka, pane Sucharský?

0/0
5.10.2017 18:48



Najdete na iDNES.cz