Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti se pracuje na studii proveditelnosti. Zastánci projektu argumentují například možností dopravovat zboží z Ostravy do západoevropských měst, kritici jej považují za megalomanský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44i97k81t33o96r 31K91r19u79s 6316828634959

Jestli necháme zdemolovat hraniční meandry nedaleko Bohumína, pak se bude před příští generací stydět. ;-€;-€;-€;-€;-€ Je to jedinečné přírodní bohatství, které musíme zachovat!!!

+1/0
11.10.2017 0:23
Foto

I83m68r25i17c27h 71S44u75c68h56a96r63s85k21ý 8526243845791

„Splavnění Odry až do Ostravy je megalomanský projekt, který naráží na několik zásadních problémů,“ tvrdí děkan Přírodovědecké fakulty Ostravské univerzity Jan Hradecký. Hlavní potíží podle něj bude nedostatek vody k napájení průplavu, nízké vodní stavy dlouhodobě trápí celé Ostravsko.

Prosím od kdy jsou v Ostravě, pardon v Odře nízké stavy vody...?

Já denně projíždím nad Odrou po mostě a za celý rok jsem si nevšimnul, že bylo málo vody. Ten pán má na mysli Ostravici ta opravdu hodně kolísá, ale ta ten průplav napájet moc nebude.

0/−1
10.10.2017 18:51

M69a63r98t21i92n 85B70i91o40l63e41k 3955152500924

Já jezdím přes Odru taky skoro denně a taky tam chodim na ryby a určitě nemám dojem, že je to nějaký veletok. A nízky stav vody obzvlášť v letních měsících je jasně patrný. Je fakt,že když zaprší, tak jde rychle nahoru, za což může množství jejích přítoku. Ale neumím si představit,že by byla schopná napájet nějaký plavební kanál, zvlášt, když by musel míjet meandry(zajímavé že se píše jen o těch hraničních, o Polanecké Nivě ani slovo).

+1/0
10.10.2017 19:49

J35i80ř88í 57K14o56c92u53r68e51k 6215204405658

Všem nadšencům do průplavů doporučuju nastudovat historii průplavu z Atlantiku do Velkých amerických jezer. Po příchodu železnice význam plavebního kanálu upadnul. A to stačila železnice jedoucí ani ne 40 km/h se 400 tunami zboží na jednom vlaku. Dnes se 400 tun loží na 3 vagony. Aspoň teda v USA, v ČR by jich bylo pět.

Začít lze třeba tady:

https://en.wikipedia.org/wiki/Oswego_Canal

https://en.wikipedia.org/wiki/Erie_Canal

+1/0
10.10.2017 0:48

V67l59a23s74t79i89m38i24l 93K20o21c59u34r27e74k 4346563450664

A potom už bude Ostravsko nejvyspěleším regionem a navazující špinavá 5-ti milionová aglomerace v Polsku také. Kanál to zařídí. ;-D;-D

0/0
9.10.2017 20:54

M96i28r61o39s49l14a89v 40L49u14k10á81š35e46k 2737659382843

Další blbost co napadla choré mozky. Nad tímto může uvažovat jen magor. Kdyby byla lodní doprava pro naší zemí efektivní tak prosím, ale co a v jakém množství by chtěly přepravovat, když uhlí co bylo kdysi na lodích přesunuly na vlaky a ostatní co mohli narvaly na kamiony , které zasv....... celou republiku. To je také ukázka fungující logistiky v našem státě ;-D. No kdo tohle schválí tak by měl být zavřen bez soudu a veřejně odsouzen na doživotí. Vyhozený peníze. Místo aby řešili jak rychle zredukovat počet kamionů a dostat zboží co se nekazí zpět na méně ekologicky zničující dopravu a inspirovat se tam kde se to daří, tak vymýšlejí takovéto blbosti. A tohle se platí ze státního rozpočtu : Výsměch národu. a vyhozené peníze v nenávratnu.

0/0
9.10.2017 20:00

L59u48b53o74š 73U51l49r53i24c26h 5531490688684

"Pokud by slovenské ministerstvo dopravy splavnilo Váh až do Žiliny"Rv

Som presvedčený, že na tom ministerstve nie sú až natoľko blbí.

+5/0
9.10.2017 18:37

J85i73ř66í 10K39o74c62u35r36e25k 6645724545668

Takový lodní tunel, Čadca - Jablunkov, to by byla věc. Něco takového není nikde jinde na světě! Mohla by se do Třineckých železáren dorpavovat ruda ekologicky, vodní cestou ... Moment, jaký František Křižík?

+2/0
10.10.2017 0:32

M95i43r80o77s16l65a70v 71Z98i96k87m85u76n23d 6768732757768

Technicky a ekonomicky by mohlo být smysluplné propojení Dunaje s Odrou, tedy sever a jih Evropy. Prokopávat se směrem k Pardubicím byla představa J.A.Bati v knize "Budujeme stát pro 40 milionů", v době kdy "Vůdce" nařídil v Německu stavbu dálnic (především pro válečné účely), ale síť vnitroněmeckých vodních kanálů (výjimkou je Kielský průplav) ještě v podstatě neexistovala ... Dnes se lze dostat z Dunaje do Hamburku německými kanály.

+1/0
9.10.2017 13:36

J59a43n 84P91r64i94c59h71y24s86t48a55l 8851868743

"O splavnění řeky z okraje metropole do jejího centra a případně ještě dál se však musí zasloužit Češi."

Vzdyt to ma byt do Ostravy! Nemeli by se o to splavneni radeji zaslouzit predevsim Moravane a Slezane?

0/−2
9.10.2017 12:14

P36e75t50r 49M75a89l34ý 9830930184713

Hlavně bychom se jako všichni Češi, Moravané a Slezané, taky Chodové a další, co máme společný rozpočet, měli zasloužit o to, aby se nic takového neuskutečnilo.

+5/−1
9.10.2017 12:39
Foto

A49d66a60m 74F86i79l38á76k 6969275896556

Jsem z Ostravy a vždy jsem byl Čech, K české národnosti se hlásí 89% obyvatel Ostravy a 86% obyvatel Bohumína, kde teď žiji. Tedy jako jinde v čes. Slezsku a na severní Moravě.. Vaše vidění je dosti černobílé. Ti lidé, co se nepovažují za Čechy jsou v menšině.

+1/0
9.10.2017 15:17

V93l14a86s80t81i76m62i37l 56K30o35c11u36r95e44k 4986783410534

Jsem v šoku, tak já bydlím v Čechách, myslím jako Čech, ale narodil jsem se ve Slezsku, tak po obodu rodičích uvádím ve sčítání lidu slezsko-lašskou národnost. To je mi skutečně hodně líto, málem jsem spadl ze židle, když jsem si váš příspěvek přečetl. Neuvěřitelné. Tím vlastně popíráte, že Česko leží na území několika historických zemí: Čechy, Morava, Slezsko a Dolní Rakousko (oblast Vitorazska). To se právě začalo bagatelizovat za komunistů.

Ale víte, že se Ostrava dělí na Slezkou Ostravu a Moravskou Ostravu .

Také Leoš Janáček napsal Lašské tance, ne České tance.

A jazyk ponašemu není v podstatě čeština, ale ponašemu.

A Valašsko také není Česko, ale Valašsko.VVV

0/0
9.10.2017 23:05
Foto

A39d96a60m 17F77i89l47á34k 6219985656616

Po naszymu neumím ani slovo. Umím jen česky. Respektive ostravský interdialekt češtiny. Vzpomínám si, jak jsme se ve škole všichni povinně učili polku. O historii Ostravy, její národnostní vývoji a její politické příslušnosti mě nepoučujte. Historie Ostravy je jedním z mých koníčků a tím městem i pro zábavu provázím. Počtěte si. Věnuji se tam i národnostnímu vývoji. Zejména v 19. století a 1. polovině dvacátého. Kromě Ostravy mám rád i Prahu. K Ostravě: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.300697223723635.1073741844.100013500783591&type=1&l=e49d362813

0/0
10.10.2017 15:41

V72l10a78s15t49i96m58i80l 53K95o57c63u70r76e22k 4506743800724

Nemělo to být poučné, koukl jsem se na váš profil, a tam jsem viděl, že jste vzdělaný a fundovaný člověk. Ten odkaz jsem si prošel. To mne zajímá, zajímám se i o architektutu v Ostravě. Studoval jsem a pak po letech i přednášel na VŠB. Moje vyjádření bylo emoční.

Beru na vědomí, že hovoříte o ostravském interdialektu, a vím, že je přenesený i do kulturní roviny.

Jestliže se tak vysoký počet lidí hlásí k české národnosti, tak zbytek se pak zřejmě hlásí k polské.

Z toho vyplývá, že v podstatě k slezské národnosti se hlásí velmi málo lidí .

Tu věc interdialektu jsem měl vloni velký problém vysvětlit na Slovensku, kde oni v podstatě interdialekt nemají, spíše by se to dalo označovat za nespočet nářečí. Tak jsem vyysvětlil, že nejvíce se tomu pobobá řeč našich filmů a beletrie - tedy mluvil jsem o tzv. "obecné" češtině.

+1/0
10.10.2017 20:51
Foto

A24d34a27m 20F49i53l17á38k 6989375806156

U nás ve Slezsku a na Ostravsku nikoho, kdo by o sobě tvrdil, že není Čech neznám. :)

0/0
9.10.2017 15:32

M73i84l53a22n 59Z60e25l70e83n54k24a 1426884538529

Jeví se to celé jako tunel už na papíře.

+5/−2
9.10.2017 12:09

L78u78k62á66š 29S47e23d21l48á23č48e63k 1433647517430

Zatím co tady si hrajeme na chytráky, tak Poláci nás v mnoha oborech předehnali. Zatím co u nás se jenom diskutuje, Poláci jednají. Byl jsem nedávno v Polsku a Polsko šlo za poslední roky nahoru. To co se u nás budovalo 10 až 15 let, to Poláci stihli za 5 let.

+5/0
9.10.2017 10:49

K48a64m51i14l 84P91y23t55e31l36a 8672610751209

Už mají opravené silnice tak, aby byly jen tak mizerné jako u nás, nebo je pořád lepší jet tankem?

0/0
9.10.2017 12:23

M77i55c15h87a64l 93D60a72l38e10c87k92ý 8391668386334

Asi jste tam dlouho nebyl.Parádní dálnice.A ne dvouproudovky jako u nás.Jezdím tam často a fakt jdou hodně dopředu.

+2/0
9.10.2017 15:07

K56a19m18i43l 45P85y82t64e87l83a 8272880381289

Nebyl, proto se ptam. Asi stejne pojedu vlakem, ale rad se dozvim, co je noveho.

0/0
9.10.2017 19:49

V58l30a81s81t84i24m17i34l 56K18o97c61u80r86e26k 4116733330274

Souhlas Poláci a Slováci překonali krizi v plusu, za ty roky nás mohli tedy překonat, ale Polsko k tomu má hodně daleko (HDP/obyv..) Tím nemyslím, že to dělají špatně, docela se rozjeli.

Polsko by vůbec nemělo být srovnávacím partnerem pro nás, vidím vytvoření jiné srovnávací trojice:

Česko - Slovensko - Slovinsko

A na srovnání Česko - Polsko - Mďarsko raději zapomenout.

0/0
9.10.2017 21:04

G12e77o47r78g 93K35o62m48b80e40r56e95c 9974911516821

Poláci čekají na miliardy z EU. Dovedou vubec jeste neco jineho? Kras a smelit to by jim slo ale konecne poradne makat to ne.

Ja chci uz konec tehle EU. Uz me nebavi aby se 30 let po prevratu financovali i z mych dani tyhle vycuranky a nemakacenky.

Kazdej a nejvic ti z vychodu nadava na EU ale pritom drzi neustale nastavenou ruku. Rv

0/−4
9.10.2017 10:15

R86a28d15i48m 35Š55o19l39c 1245185815464

Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere...

+1/0
9.10.2017 10:34

T12o33m40á86š 28B96y85d44e70l12s75k42ý 8580671960

to je zavádějící,víte jaké jsou poplatky státu vůči EU?

0/0
9.10.2017 14:43

L93u42b98o25š 24U77l62r84i23c55h 5361400678164

;-D;-D;-D

0/0
9.10.2017 18:33

P44e13t60r 75M93a51l86ý 9970560804833

Pokud vím, EU takovéhle anachronické megalománii nakloněná není. Průšvih je, že tyhle státy, jako Polsko, Česko a tak, se to snaží vší silou přes EU prolobovat. Oni na nic "nečekají"! Oni na tom tvrdě dřou, aby si k těm prachům pomohli. A slibují se přitom hory doly a všechno pro Přírodu jinde. Pak v rámci realizace dojde obvykle na tahanice s EU, která chce po nás plnění našich slibů. Tak se začne křičet, co je to tam za blbě byrokraty, kteří si troufají po nás něco vyžadovat! Prachy už jsou fuč a vyjednává se snížení pokuty a odpustky vracení prostředků. Hanba je to, přátelé!

Tohle jsem si nevymyslel. To se už mnohokrát stalo.

Takže na vině je EU potud, že vůbec dotace nabízí. Ten zbytek je už jen a jen na nás, Polácích, Rumunech, Slovácích...

+3/−1
9.10.2017 11:17

R23a87d97i72m 71S78i18m67u49n73e36k 2620410876944

tohle je rozumná věc... lodní doprava je strategickou záležitostí.. některé věci prostě po železnici ani po silnici nepřepravíte..

+10/−2
9.10.2017 10:06

M25i35c82h16a44l 83N96a46j97m39a95n 7349903286320

Konkrétně?

+1/−1
9.10.2017 10:21

L67u78k66á37š 28S62e36d12l17á20č52e42k 1303187157160

Třebas nadměrnou velikost, co se do kamionu, nebo vagonu nevleze.

+1/0
9.10.2017 10:39

M36i84c75h28a29l 28N88a52j64m59a60n 7949653616360

Třeba? Po silnicích se dopravují dost velké nadrozměry.

A ty řeky jako napotvoru také netečou úplně všude - na rozdíl od silnic.

+2/0
9.10.2017 10:41

T74o47m41á68š 29B36y56d21e76l94s16k92ý 8620781330

a mosty,napotvoru, nejsou tak vysoké,aby to pod nimi projelo

0/0
9.10.2017 15:00

J46i50ř41í 77K69o59c53u85r63e47k 6525204255518

To platí i o mostech přes řeku.

0/0
10.10.2017 0:34

S66t30a18n54i40s28l95a78v 75L37á46t75a40l 8888647801751

A kdo ji k té lodi doveze ? ;-D;-D;-D

0/0
10.10.2017 6:06

J78a36n 22B91l40a86n20a 3306175774

Takže ekoteroristé rozhodují o všem, skončíme opět v jeskyních.

+2/−5
9.10.2017 9:54

P67e65t41r 81M59a25l31ý 9210240404243

Možná vám to uniklo, ale o všem rozhodují technokraté, kterým zatím moc nedochází, že bez přírody chcípnem.

+3/0
9.10.2017 11:18

M35a66r40t15i63n 31P57e61t80ř84í30k 4322659911931

Tento megaprojekt je blbost na n-tou... ale holt se kolem točí tolik peněz, že se to ta jelita nejspíš opravdu pokusí realizovat :-PRv

+7/−3
9.10.2017 9:49

M93i39l52a88n 93V29o73t87a90v25a 5544786841942

ty naše studie, my jsme věční "studenti"

0/−1
9.10.2017 9:37

L55u68k41á24š 82S83e42d81l49á51č92e90k 1553297867520

Odra je splavná pár kilometrů za polskou hranicí. Nevidím důvod, proč by v Ostravě nemohl být přístav. Baťův umělý kanál funguje do dnešních dnů bez problémů.

+8/−2
9.10.2017 8:31

M21i61c95h63a69l 62N78a10j57m39a91n 7839893626700

K čemu by ten přístav byl?

Radši ty peníze investovat lépe - třeba na rozvoj železničních koridorů a železničních uzlů (které nyní brzdí železniční dopravu).

+9/−4
9.10.2017 9:07

L39u11k41á93š 42S19e69d68l37á34č41e59k 1523407637360

To je věc SŽDC, a nikoliv regionů. Oni mají na to peníze a že to neřeší, je věc druhá. Ale plavební přístav o v Ostravě by se regionu z hlediska dlouhodobého vyplatil. Dyť se jedná o plavební propojení na Baltské moře.

+4/0
9.10.2017 9:45

M88i96c37h53a24l 77N53a11j22m59a71n 7549543596110

V čem by se přístav a úprava plavební trasy vyplatila? Podíl přepravy po vodě v evropě klesá - viz. situace v německu.

+2/0
9.10.2017 10:20

P31e96t20r 38M63a65l32ý 9580970964833

Z čeho usuzujete, že by se vyplatil? Spojení je spojení, ale to ještě nic nevypovídá no rentabilitě. Leda že by si někdo vyloboval další dotace a dotace a dotace. To by se pak vyplácelo. Ale bacha! Jen někomu! Celkově podělek!

+2/0
9.10.2017 11:23

P52e62t56r 12M17a54l12ý 9790900624913

Baťův kanál je ale dost něco jiného, ne? turistická atrakce víceméně nepatrných rozměrů. Mimochodem, teď se bude kanál zásadně opravovat. A víte za kolik? Já ne, protože nikdo raději neřekne. U každé silničky víte, co opravy stály. V případě plavby a kanálu se nikdy neřekne, abychom nepadli naznak a aby neznechutili i své skalní příznivce navyklé argumentovat výhodností lodní dopravy. Zrovna udělat rekapitulaci přínosů Baťova kanálu by bylo teď velmi(!) zajímavé, co myslíte?

+5/0
9.10.2017 11:01

J51i41ř75í 44K18o44c43u21r85e26k 6745764385528

Baťův kanál? Vejde se do něj loď nesoucí byt jediný 20stopový kontejner? Vyhnou se tam dvě takové?

Mám jisté pochybnosti....

0/0
10.10.2017 0:36

B96o38h83u45m36í14r 85E21l48i42á44š 3653782473849

Málo vody na průplavy řešili v Norsku otočným zdymadlem FALKIRK kde je minimální spotřebě vody ne li nulova 8-o

+1/−2
9.10.2017 8:21

P38e79t81r 71M78a98l81ý 9540280394273

Řešit technicky jde úplně všechno! Ele tady je to otázka doničení naší krajiny a také ekonomického tunelu!

+5/−1
9.10.2017 8:23

M72i85c58h50a17l 95N77a63j31m25a32n 7969283826920

Jen detail, zdymadlo Falkirk není v norsku, ale ve skotsku...

+1/0
9.10.2017 9:05

P69a86v56e15l 90S71t56a62v44j18a77n98í73k 6308805157851

Nemáme jednou slušnou železnici, máme rozkouskované dálnice a někam do Ostravy je potřeba dotáhnout lodní dopravu? Ty objemy zvládne vlak zcela bez problémů, kdyby byl využíván.

+15/−3
9.10.2017 8:21

J27a52n 21K26o34v90á36ř 8534931319847

Řekl bych, že lodní doprava je mnohem levnější, pokud vám nezáleží na čase. A pokud vám záleží na čase, tak použíjete rovnou kamion, protože ho stejně budete potřebovat k dopravě na nádraží a z nádraží a vzhledem k prostojům na dráze vám to vyjde nakonec kamionem rovnou rychleji. Nehledě na cenu, ale tam to neumím posoudit.

+1/0
9.10.2017 10:11







Najdete na iDNES.cz