Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti se pracuje na studii proveditelnosti. Zastánci projektu argumentují například možností dopravovat zboží z Ostravy do západoevropských měst, kritici jej považují za megalomanský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V96i42k21t54o50r 48K86r90u33s 6976318454769

Jestli necháme zdemolovat hraniční meandry nedaleko Bohumína, pak se bude před příští generací stydět. ;-€;-€;-€;-€;-€ Je to jedinečné přírodní bohatství, které musíme zachovat!!!

+1/0
11.10.2017 0:23
Foto

I53m79r33i93c19h 51S35u71c89h67a26r10s12k91ý 8336933175331

„Splavnění Odry až do Ostravy je megalomanský projekt, který naráží na několik zásadních problémů,“ tvrdí děkan Přírodovědecké fakulty Ostravské univerzity Jan Hradecký. Hlavní potíží podle něj bude nedostatek vody k napájení průplavu, nízké vodní stavy dlouhodobě trápí celé Ostravsko.

Prosím od kdy jsou v Ostravě, pardon v Odře nízké stavy vody...?

Já denně projíždím nad Odrou po mostě a za celý rok jsem si nevšimnul, že bylo málo vody. Ten pán má na mysli Ostravici ta opravdu hodně kolísá, ale ta ten průplav napájet moc nebude.

0/−1
10.10.2017 18:51

M72a63r16t94i71n 97B44i41o28l44e58k 3425782310154

Já jezdím přes Odru taky skoro denně a taky tam chodim na ryby a určitě nemám dojem, že je to nějaký veletok. A nízky stav vody obzvlášť v letních měsících je jasně patrný. Je fakt,že když zaprší, tak jde rychle nahoru, za což může množství jejích přítoku. Ale neumím si představit,že by byla schopná napájet nějaký plavební kanál, zvlášt, když by musel míjet meandry(zajímavé že se píše jen o těch hraničních, o Polanecké Nivě ani slovo).

+1/0
10.10.2017 19:49

J93i85ř59í 67K63o92c55u16r46e54k 6175494635828

Všem nadšencům do průplavů doporučuju nastudovat historii průplavu z Atlantiku do Velkých amerických jezer. Po příchodu železnice význam plavebního kanálu upadnul. A to stačila železnice jedoucí ani ne 40 km/h se 400 tunami zboží na jednom vlaku. Dnes se 400 tun loží na 3 vagony. Aspoň teda v USA, v ČR by jich bylo pět.

Začít lze třeba tady:

https://en.wikipedia.org/wiki/Oswego_Canal

https://en.wikipedia.org/wiki/Erie_Canal

+1/0
10.10.2017 0:48

V31l85a87s40t73i37m38i52l 79K25o27c97u47r53e90k 4396713330674

A potom už bude Ostravsko nejvyspěleším regionem a navazující špinavá 5-ti milionová aglomerace v Polsku také. Kanál to zařídí. ;-D;-D

0/0
9.10.2017 20:54

M66i32r70o27s10l31a73v 15L98u22k48á64š61e88k 2347779792743

Další blbost co napadla choré mozky. Nad tímto může uvažovat jen magor. Kdyby byla lodní doprava pro naší zemí efektivní tak prosím, ale co a v jakém množství by chtěly přepravovat, když uhlí co bylo kdysi na lodích přesunuly na vlaky a ostatní co mohli narvaly na kamiony , které zasv....... celou republiku. To je také ukázka fungující logistiky v našem státě ;-D. No kdo tohle schválí tak by měl být zavřen bez soudu a veřejně odsouzen na doživotí. Vyhozený peníze. Místo aby řešili jak rychle zredukovat počet kamionů a dostat zboží co se nekazí zpět na méně ekologicky zničující dopravu a inspirovat se tam kde se to daří, tak vymýšlejí takovéto blbosti. A tohle se platí ze státního rozpočtu : Výsměch národu. a vyhozené peníze v nenávratnu.

0/0
9.10.2017 20:00

L21u92b42o73š 29U57l31r24i83c76h 5371170978114

"Pokud by slovenské ministerstvo dopravy splavnilo Váh až do Žiliny"Rv

Som presvedčený, že na tom ministerstve nie sú až natoľko blbí.

+5/0
9.10.2017 18:37

J26i19ř91í 59K62o28c64u69r55e37k 6175784745268

Takový lodní tunel, Čadca - Jablunkov, to by byla věc. Něco takového není nikde jinde na světě! Mohla by se do Třineckých železáren dorpavovat ruda ekologicky, vodní cestou ... Moment, jaký František Křižík?

+2/0
10.10.2017 0:32

M14i59r81o90s11l15a93v 52Z92i55k39m37u52n79d 6728522897258

Technicky a ekonomicky by mohlo být smysluplné propojení Dunaje s Odrou, tedy sever a jih Evropy. Prokopávat se směrem k Pardubicím byla představa J.A.Bati v knize "Budujeme stát pro 40 milionů", v době kdy "Vůdce" nařídil v Německu stavbu dálnic (především pro válečné účely), ale síť vnitroněmeckých vodních kanálů (výjimkou je Kielský průplav) ještě v podstatě neexistovala ... Dnes se lze dostat z Dunaje do Hamburku německými kanály.

+1/0
9.10.2017 13:36

J45a20n 57P62r87i18c67h87y25s57t73a77l 8131728303

"O splavnění řeky z okraje metropole do jejího centra a případně ještě dál se však musí zasloužit Češi."

Vzdyt to ma byt do Ostravy! Nemeli by se o to splavneni radeji zaslouzit predevsim Moravane a Slezane?

0/−2
9.10.2017 12:14

P23e45t19r 59M33a57l26ý 9190240144973

Hlavně bychom se jako všichni Češi, Moravané a Slezané, taky Chodové a další, co máme společný rozpočet, měli zasloužit o to, aby se nic takového neuskutečnilo.

+5/−1
9.10.2017 12:39
Foto

A16d69a72m 35F42i13l56á43k 6359835106676

Jsem z Ostravy a vždy jsem byl Čech, K české národnosti se hlásí 89% obyvatel Ostravy a 86% obyvatel Bohumína, kde teď žiji. Tedy jako jinde v čes. Slezsku a na severní Moravě.. Vaše vidění je dosti černobílé. Ti lidé, co se nepovažují za Čechy jsou v menšině.

+1/0
9.10.2017 15:17

V38l22a96s35t64i76m96i65l 59K48o17c51u38r53e16k 4846863980454

Jsem v šoku, tak já bydlím v Čechách, myslím jako Čech, ale narodil jsem se ve Slezsku, tak po obodu rodičích uvádím ve sčítání lidu slezsko-lašskou národnost. To je mi skutečně hodně líto, málem jsem spadl ze židle, když jsem si váš příspěvek přečetl. Neuvěřitelné. Tím vlastně popíráte, že Česko leží na území několika historických zemí: Čechy, Morava, Slezsko a Dolní Rakousko (oblast Vitorazska). To se právě začalo bagatelizovat za komunistů.

Ale víte, že se Ostrava dělí na Slezkou Ostravu a Moravskou Ostravu .

Také Leoš Janáček napsal Lašské tance, ne České tance.

A jazyk ponašemu není v podstatě čeština, ale ponašemu.

A Valašsko také není Česko, ale Valašsko.VVV

0/0
9.10.2017 23:05
Foto

A78d92a63m 89F18i86l10á51k 6709695736796

Po naszymu neumím ani slovo. Umím jen česky. Respektive ostravský interdialekt češtiny. Vzpomínám si, jak jsme se ve škole všichni povinně učili polku. O historii Ostravy, její národnostní vývoji a její politické příslušnosti mě nepoučujte. Historie Ostravy je jedním z mých koníčků a tím městem i pro zábavu provázím. Počtěte si. Věnuji se tam i národnostnímu vývoji. Zejména v 19. století a 1. polovině dvacátého. Kromě Ostravy mám rád i Prahu. K Ostravě: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.300697223723635.1073741844.100013500783591&type=1&l=e49d362813

0/0
10.10.2017 15:41

V19l34a59s64t19i91m79i12l 17K71o51c91u74r69e82k 4636483910964

Nemělo to být poučné, koukl jsem se na váš profil, a tam jsem viděl, že jste vzdělaný a fundovaný člověk. Ten odkaz jsem si prošel. To mne zajímá, zajímám se i o architektutu v Ostravě. Studoval jsem a pak po letech i přednášel na VŠB. Moje vyjádření bylo emoční.

Beru na vědomí, že hovoříte o ostravském interdialektu, a vím, že je přenesený i do kulturní roviny.

Jestliže se tak vysoký počet lidí hlásí k české národnosti, tak zbytek se pak zřejmě hlásí k polské.

Z toho vyplývá, že v podstatě k slezské národnosti se hlásí velmi málo lidí .

Tu věc interdialektu jsem měl vloni velký problém vysvětlit na Slovensku, kde oni v podstatě interdialekt nemají, spíše by se to dalo označovat za nespočet nářečí. Tak jsem vyysvětlil, že nejvíce se tomu pobobá řeč našich filmů a beletrie - tedy mluvil jsem o tzv. "obecné" češtině.

+1/0
10.10.2017 20:51
Foto

A39d93a81m 60F34i91l42á14k 6709745686196

U nás ve Slezsku a na Ostravsku nikoho, kdo by o sobě tvrdil, že není Čech neznám. :)

0/0
9.10.2017 15:32

M64i17l77a46n 76Z58e44l81e35n31k88a 1536974898569

Jeví se to celé jako tunel už na papíře.

+5/−2
9.10.2017 12:09

L27u66k93á34š 81S86e16d34l86á22č93e64k 1823577667870

Zatím co tady si hrajeme na chytráky, tak Poláci nás v mnoha oborech předehnali. Zatím co u nás se jenom diskutuje, Poláci jednají. Byl jsem nedávno v Polsku a Polsko šlo za poslední roky nahoru. To co se u nás budovalo 10 až 15 let, to Poláci stihli za 5 let.

+5/0
9.10.2017 10:49

K69a13m10i76l 33P65y15t75e84l12a 8242480941229

Už mají opravené silnice tak, aby byly jen tak mizerné jako u nás, nebo je pořád lepší jet tankem?

0/0
9.10.2017 12:23

M55i39c45h48a43l 23D24a56l12e24c39k34ý 8891408526704

Asi jste tam dlouho nebyl.Parádní dálnice.A ne dvouproudovky jako u nás.Jezdím tam často a fakt jdou hodně dopředu.

+2/0
9.10.2017 15:07

K32a86m70i48l 40P85y20t30e53l26a 8882700681769

Nebyl, proto se ptam. Asi stejne pojedu vlakem, ale rad se dozvim, co je noveho.

0/0
9.10.2017 19:49

V21l30a32s71t73i97m52i36l 28K31o48c35u88r85e29k 4316503740504

Souhlas Poláci a Slováci překonali krizi v plusu, za ty roky nás mohli tedy překonat, ale Polsko k tomu má hodně daleko (HDP/obyv..) Tím nemyslím, že to dělají špatně, docela se rozjeli.

Polsko by vůbec nemělo být srovnávacím partnerem pro nás, vidím vytvoření jiné srovnávací trojice:

Česko - Slovensko - Slovinsko

A na srovnání Česko - Polsko - Mďarsko raději zapomenout.

0/0
9.10.2017 21:04

G93e70o71r76g 72K34o84m89b14e62r33e92c 9704401226531

Poláci čekají na miliardy z EU. Dovedou vubec jeste neco jineho? Kras a smelit to by jim slo ale konecne poradne makat to ne.

Ja chci uz konec tehle EU. Uz me nebavi aby se 30 let po prevratu financovali i z mych dani tyhle vycuranky a nemakacenky.

Kazdej a nejvic ti z vychodu nadava na EU ale pritom drzi neustale nastavenou ruku. Rv

0/−4
9.10.2017 10:15

R69a57d78i20m 29Š97o58l88c 1275225215634

Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere...

+1/0
9.10.2017 10:34

T70o93m63á40š 69B49y28d11e69l35s60k10ý 8950351280

to je zavádějící,víte jaké jsou poplatky státu vůči EU?

0/0
9.10.2017 14:43

L50u38b27o85š 12U94l24r88i18c96h 5151920258604

;-D;-D;-D

0/0
9.10.2017 18:33

P51e77t23r 44M66a77l91ý 9970610974163

Pokud vím, EU takovéhle anachronické megalománii nakloněná není. Průšvih je, že tyhle státy, jako Polsko, Česko a tak, se to snaží vší silou přes EU prolobovat. Oni na nic "nečekají"! Oni na tom tvrdě dřou, aby si k těm prachům pomohli. A slibují se přitom hory doly a všechno pro Přírodu jinde. Pak v rámci realizace dojde obvykle na tahanice s EU, která chce po nás plnění našich slibů. Tak se začne křičet, co je to tam za blbě byrokraty, kteří si troufají po nás něco vyžadovat! Prachy už jsou fuč a vyjednává se snížení pokuty a odpustky vracení prostředků. Hanba je to, přátelé!

Tohle jsem si nevymyslel. To se už mnohokrát stalo.

Takže na vině je EU potud, že vůbec dotace nabízí. Ten zbytek je už jen a jen na nás, Polácích, Rumunech, Slovácích...

+3/−1
9.10.2017 11:17

R10a52d14i51m 55S18i83m67u97n61e62k 2980700826464

tohle je rozumná věc... lodní doprava je strategickou záležitostí.. některé věci prostě po železnici ani po silnici nepřepravíte..

+10/−2
9.10.2017 10:06

M83i91c68h25a80l 40N30a95j76m20a10n 7579283226820

Konkrétně?

+1/−1
9.10.2017 10:21

L82u59k34á87š 49S96e18d87l65á91č62e46k 1163757837780

Třebas nadměrnou velikost, co se do kamionu, nebo vagonu nevleze.

+1/0
9.10.2017 10:39

M60i81c67h17a19l 60N76a16j47m84a71n 7729303596410

Třeba? Po silnicích se dopravují dost velké nadrozměry.

A ty řeky jako napotvoru také netečou úplně všude - na rozdíl od silnic.

+2/0
9.10.2017 10:41

T73o67m50á43š 50B25y86d32e22l95s51k71ý 8170911740

a mosty,napotvoru, nejsou tak vysoké,aby to pod nimi projelo

0/0
9.10.2017 15:00

J37i42ř39í 13K33o73c49u60r10e24k 6525254375728

To platí i o mostech přes řeku.

0/0
10.10.2017 0:34

S89t69a13n93i28s41l86a74v 12L25á38t27a41l 8528297851481

A kdo ji k té lodi doveze ? ;-D;-D;-D

0/0
10.10.2017 6:06

J80a63n 75B76l78a97n91a 3266115704

Takže ekoteroristé rozhodují o všem, skončíme opět v jeskyních.

+2/−5
9.10.2017 9:54

P43e76t93r 88M24a71l78ý 9960680784803

Možná vám to uniklo, ale o všem rozhodují technokraté, kterým zatím moc nedochází, že bez přírody chcípnem.

+3/0
9.10.2017 11:18

M46a87r80t18i11n 52P37e31t57ř20í42k 4682719331381

Tento megaprojekt je blbost na n-tou... ale holt se kolem točí tolik peněz, že se to ta jelita nejspíš opravdu pokusí realizovat :-PRv

+7/−3
9.10.2017 9:49

M87i90l36a93n 35V24o30t48a69v73a 5404816611332

ty naše studie, my jsme věční "studenti"

0/−1
9.10.2017 9:37

L51u37k57á16š 51S22e83d94l40á89č27e82k 1253577427210

Odra je splavná pár kilometrů za polskou hranicí. Nevidím důvod, proč by v Ostravě nemohl být přístav. Baťův umělý kanál funguje do dnešních dnů bez problémů.

+8/−2
9.10.2017 8:31

M28i82c56h55a10l 55N67a79j86m53a52n 7629653876610

K čemu by ten přístav byl?

Radši ty peníze investovat lépe - třeba na rozvoj železničních koridorů a železničních uzlů (které nyní brzdí železniční dopravu).

+9/−4
9.10.2017 9:07

L81u63k89á74š 58S18e26d43l75á31č46e78k 1513977947330

To je věc SŽDC, a nikoliv regionů. Oni mají na to peníze a že to neřeší, je věc druhá. Ale plavební přístav o v Ostravě by se regionu z hlediska dlouhodobého vyplatil. Dyť se jedná o plavební propojení na Baltské moře.

+4/0
9.10.2017 9:45

M12i64c54h25a97l 69N42a50j94m81a56n 7609823416960

V čem by se přístav a úprava plavební trasy vyplatila? Podíl přepravy po vodě v evropě klesá - viz. situace v německu.

+2/0
9.10.2017 10:20

P50e86t37r 61M94a63l74ý 9780300534333

Z čeho usuzujete, že by se vyplatil? Spojení je spojení, ale to ještě nic nevypovídá no rentabilitě. Leda že by si někdo vyloboval další dotace a dotace a dotace. To by se pak vyplácelo. Ale bacha! Jen někomu! Celkově podělek!

+2/0
9.10.2017 11:23

P47e38t65r 79M45a42l18ý 9110530664413

Baťův kanál je ale dost něco jiného, ne? turistická atrakce víceméně nepatrných rozměrů. Mimochodem, teď se bude kanál zásadně opravovat. A víte za kolik? Já ne, protože nikdo raději neřekne. U každé silničky víte, co opravy stály. V případě plavby a kanálu se nikdy neřekne, abychom nepadli naznak a aby neznechutili i své skalní příznivce navyklé argumentovat výhodností lodní dopravy. Zrovna udělat rekapitulaci přínosů Baťova kanálu by bylo teď velmi(!) zajímavé, co myslíte?

+5/0
9.10.2017 11:01

J85i95ř37í 47K91o14c26u67r31e61k 6285704625468

Baťův kanál? Vejde se do něj loď nesoucí byt jediný 20stopový kontejner? Vyhnou se tam dvě takové?

Mám jisté pochybnosti....

0/0
10.10.2017 0:36

B54o56h17u95m50í69r 90E49l28i48á88š 3263562533909

Málo vody na průplavy řešili v Norsku otočným zdymadlem FALKIRK kde je minimální spotřebě vody ne li nulova 8-o

+1/−2
9.10.2017 8:21

P79e46t98r 88M49a43l70ý 9290180664473

Řešit technicky jde úplně všechno! Ele tady je to otázka doničení naší krajiny a také ekonomického tunelu!

+5/−1
9.10.2017 8:23

M41i38c48h17a79l 16N14a61j74m78a70n 7569953586450

Jen detail, zdymadlo Falkirk není v norsku, ale ve skotsku...

+1/0
9.10.2017 9:05

P45a35v45e96l 72S64t37a50v73j17a36n89í26k 6478655177731

Nemáme jednou slušnou železnici, máme rozkouskované dálnice a někam do Ostravy je potřeba dotáhnout lodní dopravu? Ty objemy zvládne vlak zcela bez problémů, kdyby byl využíván.

+15/−3
9.10.2017 8:21

J35a31n 60K34o12v86á20ř 8504191769467

Řekl bych, že lodní doprava je mnohem levnější, pokud vám nezáleží na čase. A pokud vám záleží na čase, tak použíjete rovnou kamion, protože ho stejně budete potřebovat k dopravě na nádraží a z nádraží a vzhledem k prostojům na dráze vám to vyjde nakonec kamionem rovnou rychleji. Nehledě na cenu, ale tam to neumím posoudit.

+1/0
9.10.2017 10:11







Najdete na iDNES.cz