Diskuse k článku

Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop Praha. Úspěšně dokončila dva projekty pro německého železničního dopravce Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a30n 94M37a22t51o52u48š61e95k 4367961291434

Trochu širší dotaz nejenom k tomuto článku. Má někdy obyvatel ČR radost z úspěchu tuzemské firmy?

0/0
12.10.2017 14:16

J58o73s11e69f 94S92a81n55d34r 6550942863218

A samozřejmě se u VRT naschvál navrhla úvrať v Přerově a zaústilo do přetíženého koridoru Olomouc - Přerov bez možnosti sjezdu na Olomouc. Navíc linka Ex Brno - Ostrava ani nemá v Přerově co pohledávat. Takhle to SUDOP kurví;-€.

+2/0
11.10.2017 22:56

M98i36r44o22s97l39a30v 85Z18i20k40m69u91n67d 6218932557568

A v čem je úvrať špatná ? Na úvrať jezdí vysokorychlostní vlaky ICE ve Frankfurtu am Main HBF, vjíždí standardní rychlostí 40 km/h, nikomu to nevadí. Než se vymění frekvence, tak se vymění i strojvedoucí. Hypoteticky se dá pokračovat za 2 minuty. Jedná se o přepnutí dvou ovladačů řízení. Na dojezdovém stanovišti se řízení vypne, na odjezdovém zapne ...

Podobně "TO" funguje např. ve Stuttgartu HBF, švýcarském Zürichu HB u vlaků jezdících na "horní" kolejiště (koleje 3 - 18), v Luzernu (tam TO ani jinak nejde).

Myšlenkově žijete v minulém století, kdy úvrať v Přerově trvala kolem 15 minut, což bylo dáno tehdejší předpisovou technologií práce.

Linka Ostrava - Brno obsluhuje i frekvenci z Přerova a okolí. Nebo jste tak naivní, že předpokládáte mezi oběma moravskými městy takovou frekvenci, která by 100 % obsadila soupravu jezdící každou hodinu (delší interval mezi vlaky nemá smysl). Nebo "jako" občané z Přerova a okolí mají jezdit z/do Brna a Ostravy pomalíky ? Úvrati v Přerově se samozřejmě vyhnout můžete tím, že se udělá podzemní nástupiště s tunelovým přístupem. Za mnohonásobně více peněz s minimálním časovým efektem ...

0/0
17.10.2017 10:10

M26a22r21t48i31n 59M88u41s27i73l 4210921593251

Jako laik čtu mezi řádky. Firma doložila, že nikde nic nedluží, není proti ní vedeno soudní řízení. Pěkně podle IZO v ní obíhají dokumenty a dodržují se vnitropodnikové směrnice k řízení vydané. Něco dokázala naprojektovat.

Ale nebyly to stavby pro VTR, jak by se mohlo z ilustračního obrázku zdát. ;-D S těmi zkušenosti nemá.

0/0
11.10.2017 13:02

J24i22ř32í 61K52o84c95u37r36e75k 6465784545228

V roce 1950 něměl se stavbou VRT zkušenosti vůbec nikdo. A jelikož nikde nebyly VRT, aby na nich mohl zkušensoti nabrat, tak nikdo ani nemohl VRT postavit. Tím pádem se swtalo, že v celém světe VRT neexistují, protože před jejich stavbou s tím nikdo neměl zkušenosti.

Mimochodem, kdyby se měl Jan Perner ohlížet na každého, zda má zušenosti se stavbou železnic, tak by postavil kulové.

+1/−2
11.10.2017 15:30

I78v79a70n 17H13o95l16a54s 5937347258507

Souhlas, s VRT v roce 1950 a s železnicí u nás před Pernerem to tak bylo.

Ale mám takový divný pocit, že momentálně nemáme ani rok 1841, ani 1950, takže firmy, které zkušenosti mají, už existují.

TEdy slušně řečeno, celý tento argument, je úplně na ...

+2/0
11.10.2017 22:14

S61t82a24n18i63s56l66a54v 72K64r40e45j56c76a11r 6137436413774

Minimálně od roku 1955 bylo na Československých SPŠ stavebních obor dopravní stavitelství, zřízen obor železniční stavitelství - s tím, že podobné vzdělávání existovalo na vojenských sš !

0/0
12.10.2017 13:25

I24v55a91n 35H71o79l85a77s 5197627418967

A souvislost s vláknem?

0/0
13.10.2017 21:27

J24a96r95e28k 51K63a71l44i11v31o76d21a 7756453391396

Je to ta sama firma, co nás presvedcovala, že dojedeme z Brna do Přerova rychleji dvoustovkou než třistapadesátkou?

+4/0
10.10.2017 20:28

J87i49ř23í 28E31r53b38e72n 1523294826207

No, jestli ono to nebylo tím, že na té 60km vzdálenosti není moc ekonomické stavět VRT na 350 km/h pro fakticky regionální dopravu...

0/−5
10.10.2017 21:47

J48a58r70e36k 31K10a67l10i55v55o33d91a 7676943471846

Regionální dopravu? Je součástí plánované VRT, stavene cele na 350, jenom ten kousek na 200.

+4/0
10.10.2017 21:55

R66a51d21e52k 58J42a48n45a20t22a 9245146584462

Přesně tak. Pokud se pamatuju, tak ta studie (schválně?) neposuzovala tu trať v širším kontextu, jako součást delších VRT spojení. Pak hausnumera vyjít mohou, stejně jako byste posuzoval, zda se vyplatí postavit samostatnou dálnici dlouhou 20km.

+6/0
11.10.2017 8:17

J56i24ř42í 71K76o10c75u31r86e83k 6775434905138

To víte, když ten rychlík bude muset z VRT sjíždět a zase na ni najíždět, dávat přednost rychlejším vlakům, tak bude pomalejší, než kdyby jel po trati jako nejrychlejší vrstva, která nemusí čekat na předjetí vlakem s vyšší prioritou.

0/0
11.10.2017 15:33

J81i70ř17í 77K94o95c33u16r19e70k 6955444105338

A navíc při tom najíždění a vyjíždění najezdí více kilometrů.

0/0
11.10.2017 15:34

M16i67r95o33s54l79a12v 14G83r27o13s93s63m68a50n45n 8802479524

"Firma Sudop Praha má zkušenosti z velkých železničních zakázkek v ČR, včetně rekonstrukce trati Praha hl. n. – Praha-Smíchov nebo třeba modernizaci traťového úseku Nymburk – Lysá nad Labem."

Odkazovat na zkušenosti ze staveb, které ještě ani nemají stavební povoleni a dokonce ještě ani nejsou vyprojektovány, je kravina.

+1/−1
10.10.2017 19:29

J21i13ř12í 53E17r24b46e32n 1453354136797

SUDOP je projektová, konzultační a inženýrská společnost - nikoliv výkonný dodavatel staveb! Navrhuje technická řešení staveb, řízení a organizaci dopravy, technologie a financování, ne že je pak sama realizuje.

+1/0
10.10.2017 21:44

J76i30n51d83ř78i92c26h 86Š19k28o11p65e41k 4235581800945

inženýrská znamená, že stavební povolení zajiš ́tuje. A to bez projektové dokumentace nelze

0/0
11.10.2017 7:18

J15i67ř52í 36K84o86c56u70r41e91k 6525774585598

Vlastně jsou to hlupáci, vždyť tam nemají jediného zedníka, bagristu ... ;-D

+1/0
11.10.2017 15:26

M30i15r33o86s16l54a50v 48Z78i48k33m93u40n18d 6958842647868

Firma SUDOP Praha a.s. je nástupnickou firmou socialistického SUDOPu, existuje tedy cca 50 let. Dalším nástupnickým subjektem je SUDOP Brno s.r.o. Kdysi to byla pobočka SUDOPu.

Projektant "nakreslí" to, co je po něm požadováno. Ne vždy to musí být "dokonalé", ale nedokonalosti se dají odstranit. Jedinou nedokonalostí, která se odstranit nedá" je požadavek, aby to bylo LEVNÉ ... Bohužel s požadavkem, aby to bylo LEVNÉ byly spojeny všechny modernizace koridorů, takže většina modernizovaných tratí je nějakým důvodem "zprasena", jednak chybějícími výhybkovými spojení, použitím "pomalých" výhybek, absencí ostrovních nástupišť s bezkolizním nástupem do vozidla nebo prodražena zbytečnými ostrovními nástupišti (například stanice Huštěnovice s kolejí číslo 4 u ostrovního nástupiště, která se v praxi pro osobní dopravu vůbec - ani teoreticky nepoužívá).

0/0
17.10.2017 10:19

M60a45r88t63i70n 87G33i52l92l 1347588874927

Krásné.

0/0
10.10.2017 18:15

Najdete na iDNES.cz