Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop Praha. Úspěšně dokončila dva projekty pro německého železničního dopravce Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a69n 93M25a15t70o37u26š24e98k 4657601611304

Trochu širší dotaz nejenom k tomuto článku. Má někdy obyvatel ČR radost z úspěchu tuzemské firmy?

0/0
12.10.2017 14:16

J64o69s28e41f 64S56a34n94d20r 6370112433218

A samozřejmě se u VRT naschvál navrhla úvrať v Přerově a zaústilo do přetíženého koridoru Olomouc - Přerov bez možnosti sjezdu na Olomouc. Navíc linka Ex Brno - Ostrava ani nemá v Přerově co pohledávat. Takhle to SUDOP kurví;-€.

+2/0
11.10.2017 22:56

M31i35r84o58s93l78a61v 23Z80i34k17m49u58n44d 6418802397808

A v čem je úvrať špatná ? Na úvrať jezdí vysokorychlostní vlaky ICE ve Frankfurtu am Main HBF, vjíždí standardní rychlostí 40 km/h, nikomu to nevadí. Než se vymění frekvence, tak se vymění i strojvedoucí. Hypoteticky se dá pokračovat za 2 minuty. Jedná se o přepnutí dvou ovladačů řízení. Na dojezdovém stanovišti se řízení vypne, na odjezdovém zapne ...

Podobně "TO" funguje např. ve Stuttgartu HBF, švýcarském Zürichu HB u vlaků jezdících na "horní" kolejiště (koleje 3 - 18), v Luzernu (tam TO ani jinak nejde).

Myšlenkově žijete v minulém století, kdy úvrať v Přerově trvala kolem 15 minut, což bylo dáno tehdejší předpisovou technologií práce.

Linka Ostrava - Brno obsluhuje i frekvenci z Přerova a okolí. Nebo jste tak naivní, že předpokládáte mezi oběma moravskými městy takovou frekvenci, která by 100 % obsadila soupravu jezdící každou hodinu (delší interval mezi vlaky nemá smysl). Nebo "jako" občané z Přerova a okolí mají jezdit z/do Brna a Ostravy pomalíky ? Úvrati v Přerově se samozřejmě vyhnout můžete tím, že se udělá podzemní nástupiště s tunelovým přístupem. Za mnohonásobně více peněz s minimálním časovým efektem ...

0/0
17.10.2017 10:10

M69a66r92t28i27n 45M53u16s29i44l 4440591653231

Jako laik čtu mezi řádky. Firma doložila, že nikde nic nedluží, není proti ní vedeno soudní řízení. Pěkně podle IZO v ní obíhají dokumenty a dodržují se vnitropodnikové směrnice k řízení vydané. Něco dokázala naprojektovat.

Ale nebyly to stavby pro VTR, jak by se mohlo z ilustračního obrázku zdát. ;-D S těmi zkušenosti nemá.

0/0
11.10.2017 13:02

J71i59ř15í 90K39o49c70u80r98e17k 6825454215918

V roce 1950 něměl se stavbou VRT zkušenosti vůbec nikdo. A jelikož nikde nebyly VRT, aby na nich mohl zkušensoti nabrat, tak nikdo ani nemohl VRT postavit. Tím pádem se swtalo, že v celém světe VRT neexistují, protože před jejich stavbou s tím nikdo neměl zkušenosti.

Mimochodem, kdyby se měl Jan Perner ohlížet na každého, zda má zušenosti se stavbou železnic, tak by postavil kulové.

+1/−2
11.10.2017 15:30

I15v22a92n 24H80o56l40a76s 5277127178487

Souhlas, s VRT v roce 1950 a s železnicí u nás před Pernerem to tak bylo.

Ale mám takový divný pocit, že momentálně nemáme ani rok 1841, ani 1950, takže firmy, které zkušenosti mají, už existují.

TEdy slušně řečeno, celý tento argument, je úplně na ...

+2/0
11.10.2017 22:14

S15t87a59n26i78s31l67a92v 77K98r38e49j50c88a19r 6877666853444

Minimálně od roku 1955 bylo na Československých SPŠ stavebních obor dopravní stavitelství, zřízen obor železniční stavitelství - s tím, že podobné vzdělávání existovalo na vojenských sš !

0/0
12.10.2017 13:25

I81v34a60n 10H17o51l29a78s 5197827938417

A souvislost s vláknem?

0/0
13.10.2017 21:27

J12a83r90e44k 81K31a82l37i61v76o27d24a 7156823521726

Je to ta sama firma, co nás presvedcovala, že dojedeme z Brna do Přerova rychleji dvoustovkou než třistapadesátkou?

+4/0
10.10.2017 20:28

J91i46ř51í 20E40r67b35e23n 1533874526747

No, jestli ono to nebylo tím, že na té 60km vzdálenosti není moc ekonomické stavět VRT na 350 km/h pro fakticky regionální dopravu...

0/−5
10.10.2017 21:47

J58a52r58e20k 82K67a35l65i59v53o36d66a 7826583821146

Regionální dopravu? Je součástí plánované VRT, stavene cele na 350, jenom ten kousek na 200.

+4/0
10.10.2017 21:55

R17a46d93e33k 97J55a86n71a40t83a 9105446574762

Přesně tak. Pokud se pamatuju, tak ta studie (schválně?) neposuzovala tu trať v širším kontextu, jako součást delších VRT spojení. Pak hausnumera vyjít mohou, stejně jako byste posuzoval, zda se vyplatí postavit samostatnou dálnici dlouhou 20km.

+6/0
11.10.2017 8:17

J89i93ř78í 17K77o19c28u16r40e47k 6565864235478

To víte, když ten rychlík bude muset z VRT sjíždět a zase na ni najíždět, dávat přednost rychlejším vlakům, tak bude pomalejší, než kdyby jel po trati jako nejrychlejší vrstva, která nemusí čekat na předjetí vlakem s vyšší prioritou.

0/0
11.10.2017 15:33

J20i84ř36í 81K83o30c16u17r92e28k 6765134655858

A navíc při tom najíždění a vyjíždění najezdí více kilometrů.

0/0
11.10.2017 15:34

M79i97r66o90s17l82a63v 42G86r75o79s73s84m10a15n55n 8752209424

"Firma Sudop Praha má zkušenosti z velkých železničních zakázkek v ČR, včetně rekonstrukce trati Praha hl. n. – Praha-Smíchov nebo třeba modernizaci traťového úseku Nymburk – Lysá nad Labem."

Odkazovat na zkušenosti ze staveb, které ještě ani nemají stavební povoleni a dokonce ještě ani nejsou vyprojektovány, je kravina.

+1/−1
10.10.2017 19:29

J48i61ř54í 57E28r60b37e69n 1823114596407

SUDOP je projektová, konzultační a inženýrská společnost - nikoliv výkonný dodavatel staveb! Navrhuje technická řešení staveb, řízení a organizaci dopravy, technologie a financování, ne že je pak sama realizuje.

+1/0
10.10.2017 21:44

J74i52n42d36ř42i80c65h 79Š39k82o76p96e59k 4125201450165

inženýrská znamená, že stavební povolení zajiš ́tuje. A to bez projektové dokumentace nelze

0/0
11.10.2017 7:18

J11i46ř51í 65K70o26c34u34r50e48k 6395794225808

Vlastně jsou to hlupáci, vždyť tam nemají jediného zedníka, bagristu ... ;-D

+1/0
11.10.2017 15:26

M40i36r45o14s30l52a72v 72Z74i20k40m12u65n83d 6578962257498

Firma SUDOP Praha a.s. je nástupnickou firmou socialistického SUDOPu, existuje tedy cca 50 let. Dalším nástupnickým subjektem je SUDOP Brno s.r.o. Kdysi to byla pobočka SUDOPu.

Projektant "nakreslí" to, co je po něm požadováno. Ne vždy to musí být "dokonalé", ale nedokonalosti se dají odstranit. Jedinou nedokonalostí, která se odstranit nedá" je požadavek, aby to bylo LEVNÉ ... Bohužel s požadavkem, aby to bylo LEVNÉ byly spojeny všechny modernizace koridorů, takže většina modernizovaných tratí je nějakým důvodem "zprasena", jednak chybějícími výhybkovými spojení, použitím "pomalých" výhybek, absencí ostrovních nástupišť s bezkolizním nástupem do vozidla nebo prodražena zbytečnými ostrovními nástupišti (například stanice Huštěnovice s kolejí číslo 4 u ostrovního nástupiště, která se v praxi pro osobní dopravu vůbec - ani teoreticky nepoužívá).

0/0
17.10.2017 10:19

M91a63r80t63i18n 73G13i36l17l 1127918424357

Krásné.

0/0
10.10.2017 18:15







Najdete na iDNES.cz