Diskuse k článku

Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné pro pohon aut s elektromotory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A57l53e60š 76V45í72t18e87k 2395572517121

Juchů, ať žijí slepé vývojové větve prosazené na základě dotací.. Spalovací motory mají dnes až 40% účinnost, tzn. stejnou jako tepelné elektrárny. Proč pálit fosilní paliva v elektrárně, když je můžeme pálit přímo v autě?

+1/0
27.10.2017 12:32

J52a77r67o58m21i49r 53H53o19b22l34i68k 1235657915

Škoda evidentně pracuje na eautu - ok. A pracuje i stát a ostatní složky, kterých se elektrifikace dopravy bude týkat? Vybudování 2-3 dalších Temelínů, násobné posílení rozvodné soustavy, dobíjecí místa kam se podíváš,....Už vidím, jak ekoteroristi řvou proti provozu eaut. Jo a taky musí stát zavést tučnou spotřební daň na dobíjecí elektriku jako výpadek spotřební daně z benzínu. A porozmýšlet jak odlišit elektřinu do eaut (se spotřební daní, eko a DPH) od elektřiny pro domácnost (jen s daní za ekozdroje a DPH). To aby se nám ta elektrifikace moc nerozjela a stát nebyl na svých příjmech zkrátka.

+1/−3
10.10.2017 12:43

J76a42r23o55m41í80r 17M93a39y86e83r 1191802129878

Elektřina je jenom jedna a lidé najdou způsob jak ušetřit a stát nikdy nebude efektivní ve vybírání spotřební daně, když si člověk je schopen nabít auto ze zásuvky bez spotřební daně.

0/0
10.10.2017 12:59

J39a22r11o15m88i88r 69H17o79b32l82i41k 1205447295

Myslím si to samé co vy. Zejména čeští lidé jsou v tom, jak stát odrbat nesmírně kreativní.

0/0
10.10.2017 13:14

J91a63n 79V79á40c55l25a11v19í30k 3452826381719

Ne, žádné dva Temelíny by ČR nepotřebovala, nejspíš by se to dalo pokrýt i současnou výrobou, jen by nezbylo na export pro "zelené" sousedy. Posílení rozvodů by bylo nutné, ale možná ne tak dramaticky - většina lidí by nabíjela v noci, kdy ale současně neběží jiné náročné spotřebiče.

Výpadek spotřební daně z pohonných hmot by se řešil zpoplatněním všech komunikací (konečně spotřební daň to vlastně už dělá).

Ale hlavně mám pocit, že brod je ještě daleko - prodej elektromobilů v ČR je nízký a i když setrvale poroste, tak nějakou dobu potrvá, než vůbec doženou auta se spalovacím motorem. A i pak budou spalováky dlouho vládnout na silnicích díky celkem vysokému stáří vozového parku.

0/0
10.10.2017 13:37

P37e39t71r 50Č31e82r21m67á17k 9758125179350

Přijde na tom o jaké míře elektrifikace se bavíte, plná by znamenala nutnost hned několika nových temelínů (resp. odpovídajícího množství energie), současnému stavu skutečně stačí to co je, byť na export se spoléhat nedá - to není žádná “volná” energie která by se dala použít.

To samé se týká nabíjení - ano v současném stavu kdy jsou majiteli eaut především fandové a nadšenci kteří mají i garáž, lze velkou část dobíjení uskutečnit v noci. Naopak v masovém měřítku to znamená dobíjení přes den u dobíjecích stanic.

Každopádně to skutečně není problém příštího min.půl století, takže..

0/0
10.10.2017 15:17

J43a33n 58V48á95c59l19a94v30í39k 3102706421239

Tak asi každý počítá jinak nebo něco jiné :-)

Nemám pocit, že by dobíjecí stanice byly tak preferované řešení - spíš nutné zlo - a garáž se zásuvkou nebo parkovací místo před domem mají nejen nadšenci. Pokud člověk bydlí na sídlišti, kde není málem kde zaparkovat, tak je to samozřejmě jiný příběh.

Půl století je hodně dlouhá doba, osobně bych to při hodně proelektrickém scénáři viděl tak na čtvrt století ... ale zatím jsme fakt ve fázi, kdy to krom nových staveb nemá moc smysl řešit.

Jinak osobně se mi docela líbí ty dodávky německé pošty, to je podle mého v současnosti lepší cesta než dotace na Teslu.

0/0
10.10.2017 21:35

P20e90t84r 53Č16e41r44m52á91k 9208905889610

To je možné, každopádně energie potřebná jen pro osobní auta odpovídá skoro dvou Temelínům. ;-)

Rychlonabíječky pak nejsou jen nutné zlo ale naopak preferovaná varianta která má daleko blíž k masovému rozšíření než individuální sloupky na ulicích. Vzhledem k zásobám a cenám ropy je pak půl století ještě optimistický odhad, ona elektromobilita jistě v následujících letech bude mít díky enormnímu politickému prosazování rádoby drtivý nástup, jenomže zdaleka ne tak velký aby obnovil 100% vozového parku, což na druhou stranu vůbec není na škodu protože se tím vyhneme těm výše uvedeným problémům.

0/0
11.10.2017 0:28

J18a33n 55V14á77c33l29a81v77í60k 3812496331289

Mně obtěžuje i jezdit pro naftu, ještě abych musel pořád jezdit někam k rychlonabíječce, která ani není tak rychlá :-)

0/0
11.10.2017 1:15

P76e17t98r 71Č79e88r68m10á75k 9328325949740

To je možné, každopádně pro většinu lidí to bude jediná forma jak doplnit energii, navíc zásadně rychlejší než doma.

0/0
11.10.2017 10:57

J90a90n 40V47á57c16l96a11v70í73k 3352316461229

Doma obvykle člověk nepotřebuje mít dobito do plné nějak rychle - auto bývá v klidu celé hodiny (a navíc při kratších cestách, které jezdí většina lidí, se ani moc nevybije).

Osobně elektromobilitě nedávám moc šancí právě dokud si lidé nebudou moci snadno dobít auto, když je v klidu ... ale třeba jsem úplně vedle.

0/0
11.10.2017 11:37

P41e42t40r 12Č13e81r22m66á45k 9918485209980

Pokud by měla elektromobilita někdy skutečně zásadně nahradit spalovací motory tak musí obsáhnout i větší nájezdy a nedejbože za sebou.. Tam nějaké dobíjení doma padá, to je systém akceptovatelný akorát pro provoz po městě kdy s tím člověk najede pár desítek km denně a stačí mu když si to jednou za dva až tři dny dobije. Pořád však zůstane ten zásadní problém že si to drtivá většina lidí nebude mít kde nabíjet, proto výrobci sází na rychlonabíječky.

0/0
11.10.2017 13:05

J91a17n 57V32á81c81l57a38v89í47k 3232346421359

"provoz po městě kdy s tím člověk najede pár desítek km denně a stačí mu když si to jednou za dva až tři dny dobije" ... tak to je asi drtivá většina cest. Je jasné, že rychlonabíječky na delší tratě budou podobně jako čerpací stanice a zákazníci, kteří dělají dlouhé trasy pravidelně dají nejspíš přednost jiné motorizaci.

Jinak asi také bude záležet, jak se k tomu postaví města, ale mám pocit, že když bude kde zaparkovat, tak by mohlo být kde nabíjet - na to asi budou dost tlačit i správci sítí, kterým se as nebudou moc líbit špičky, kdy větší množství lidí bude současně rychlonabíjet třeba cestou z práce.

0/0
11.10.2017 16:42

P26e16t42r 73Č49e42r76m36á67k 9448305289230

To právě tvoří naopak minoritu dopravního výkonu. Pokud jej chceme tedy nahradit elektrikou celý, musíme brát v potaz všechny, a člověk co najezdí desítky tisíc km ročně by už mohl mít s takovým způsobem problém.

Nabíjení jinak než u nabíječek je v podstatě nerealizovatelné, znamenalo by to totální rozkopání všech infrastruktur, všude by se musely tahat kabely. K tomu nekonečné aleje sloupků? Kdo je bude kontrolovat, chránit proti vandalům, servisovat? Kabely budou celé noci volně ležet na ulicích? Jak by to asi dopadlo? ;-)

Rychlonabíječky přebírají osvědčený způsob dnešních benzínek, a ten opravdu nějakým přetlakem v konkrétní dobu netrpí, lidé tankují celý den průběžně.

0/0
11.10.2017 20:34

B62e33d55r47i97c46h 17Z15i93t22k50o 1536480878825

Hned v uvodu musim predeslat, ze mam Skodovku rad a ze tezko mohla prijit lepsi budoucnost pro automobilku, nez pod ochrannymi kridly Volkswagenu.Jenze v pravde Bozi,jakozto Cesi uz toho moc rozhodovat nemuzeme, obvzlaste uvedomime-li si vlastnickou strukturu a jeji vyvoj. Uz nemame ve Skode ani maly podil akcii, coz stat pripustit nemusel. Je skodou, ze Skoda je vlastnena pouze Volswagenem a napr. v Cine by se to nestalo. Jenze Volkswagen je rovnez vlastnen akcionari, predevsim se jedna o nemecky stat Dolni Sasko a potom Porsche Automobil Holding SE, pozor, neplest s automobilkou Porsche, ta naopak patri Volkswagenu. Takze PAH SE ovlada uplne vse, da se rici, ze i Dolni Sasko, nebot jsou tam nejvetsi tovarny a nejvice zamestnancu. Pak se vnucuje otazka, komu patri Porsche Automobile Holding SE? Je v soukromych rukach dvou nejznamejsich rodin sveta. Tak tihle lide lide ridi mnozstvi automobilek, od luxusnich, po bezne.az po nakladni vozidla. Maji nepredstavitelny vliv i na vlady a obracene, i vlady je potrebuji a to bez vyjimek.Tihle lide rozhodnou o budoucnosti Skoda auto, nikoliv vlada, nebo Volkswagen. Bude -li chtit nemecka vlada potrestat CR napr. za neprijimani uprchliku, muze laskave pozadat Porsche Automobile Holding SE o nejakou sluzbu, treba presunuti vyroby vymenou za "neco", hlavni vsak bude potrestat CR za nespolupraci. Jestli nejvlivnejsi rodiny sveta a Evropy podporuji migraci,.uz to samo o sobe je zarazejici. Nahle premyslite o vyvoji celeho sveta a rizeni planety nejvlivnejsimi a nejbohatsimi? A kde.je nejaka ta Skoda Auto?.No prece uplne tam dole, na nejnizsim stupni a jeste jsme vdecni, ze nasim lidem padaji drobky od stolu, spise vsak od pasu.Coz i ja kvituji s povdekem, psal jsem to jiz na zacatku....

+3/−1
10.10.2017 12:26

M51a93r27t76i70n 55K95a60l12e28n98s77k32ý 8655495234121

Myslim, ze i na tohle jiz existuji prasky. Pro začátek bych pripadne zacal obalenou hlavou alobalem

+1/0
10.10.2017 13:10

B62e68d94r15i44c10h 24Z87i35t30k32o 1936900308105

Zalezi vsak na tloustce materialu, sladsi hlinikova folie jiz pri dnesnich technologiich neposkytuje dostatecnou.Experimentoval jsem i s medenou folii, ale mel jsem zazivaci potize a tak se prichazim vzdy vyzvracet do diskuze, cekajice na Vas....

0/0
10.10.2017 19:36

J53a93n 84V72á27c53l57a66v65í72k 3522286971679

Teda, natáhnout migraci i na vyrobu baterii, to chce určitou kreativitu...

+3/0
10.10.2017 13:44

B84e48d53r98i48c89h 79Z91i76t16k92o 1126870448355

Ale tady prece neni nosnou myslenkou nejaka migrace, jsme v rubrice ekonomika, vetsina tu resi tu drobnou informaci o eautech, resp. o vyrobe baterii.Budoucnost je bezesporu elektricka.Ja jsem vsak chtel poukazat na vlastnickou strukturu a na mozne paky v dusledcich.Predevsim vsak na to, ze Skoda neni ani kouskem ceska, coz me samozrejme mrzi. Tady nejde o kreativitu, jiz mam dostatek, tady jde o nevyvratitelny fundament.

0/0
10.10.2017 19:31

M73a65r21t96i98n 33K37a79l75e94n58s15k12ý 8395425904801

Ja bych asi s dovolenim ten Vas puvodni komentar nenazyval myslenkou. Urazite tim pak ostatni diskutery. ....zejmena ty přemýšlející.;-)

0/0
10.10.2017 21:48

B25e29d50r80i77c93h 51Z39i29t61k26o 1776780248645

Pravdepodobne pri absenci vlastnich myslenek souvisejicich s danym clankem hledate neco, ci nekoho, kohoz hodlate urazet. Nic konstruktivniho a k premysleni nuticiho jste nevyjadril, bohuzel, urazit me, to se vam nepovede, nebot by to zvladal pouze clovek inteligentni, ktery ma snahu se k veci vyjadrit a znaly dane problematiky, jestli rozporujete vlastnickou strukturu Skody, ci ten nazor, ze Cesi jiz ve Skode nemaji podil, ani vliv, muzete info korigovat....

0/0
11.10.2017 10:01

M22i41r91e16k 40T30u98r44e56č68e77k 4133892840772

A to jeste nevi ze to je mrtva vetev vyvoje automobilu a predem odsouzena k zaniku...

0/−1
10.10.2017 12:05

L62u44k24á22š 86Š67l93e53h94o71f68e66r 1783719215129

Ještě že experti jako vy v tom mají jasno ;-D

0/0
10.10.2017 12:11

P95e80t92r 91Č69e47r35m60á59k 9258845929220

Však oni tomu vyhrazují jednu halu v jednom menším závodě, takže význam přiměřený ;-)

+1/0
10.10.2017 12:19

P10e90t61r 54M51a97r80e62č66e36k 1953281869958

Výroba baterií? To bude pěkná jedovka. O takový kšeft němečtí odboráři nestojí?!

+2/0
10.10.2017 11:23

J44a70r62o30s72l45a65v 80K31o95r91u17b 7252188632

Dalsi Smart Bussines, Hodia dravej líške kurča a vajcia si nechajú

0/−1
10.10.2017 11:32

Z61d70e82n10ě40k 94H79a17n22z36l 2728394485395

Nízké mzdy opět rozhodli

+2/0
10.10.2017 10:58

K54a96r73e82l 51D90r88d95a 6934222577

Jen aby to nebyly Milovice se skládkou toxického odpadu. ;-)

+1/0
10.10.2017 11:07

P56e29t68r 64D62l44o82u72h97ý 5147659224274

Ano, ale je vidět, že tu nejlukrativnější výrobu (u nás v rámci koncrernu Superb) se snaží stahovat domů a v kolonii nechávat spíš tu ne tak exkluzivní produkci.

+1/0
10.10.2017 11:08

Z56d10e63n63ě50k 93H98a15n26z51l 2768984285345

I ten Superb bude jezdit na baterky

0/0
10.10.2017 11:12

T73o26m74a65s 75T70u52m83a 4752210526585

ano u nás se udělá neekologická výroba baterií s minimální marží a v DE se smonuteje celek s vyskou přidanou hodnotou;-D

+1/0
10.10.2017 11:16

Z90d89e66n50ě34k 87H83a56n36z50l 2378354545105

I kdyby to bylo opačně,stejně by s toho zaměstnanci nic neměli

+1/0
10.10.2017 11:18

P22e51t39r 77Č91e65r44m20á19k 9558335489880

Není smyslem aby z toho zaměstnanci něco měli, ti mají svojí danou mzdu a jestli tu je výroba s vyšší nebo nižší přidanou hodnotou je jedno, rozdíl by byl pouze ten kdyby to kladlo jiné nároky na kvalifikaci.

0/0
10.10.2017 11:47

P51e74t71r 34D52l20o90u12h19ý 5487759264874

Ale časem ano. Nicméně určitě zní víc prestižně výroba Superbu než výroba akumulátorů i když pro elektromobily. A také to bude přináší vyšší zisk, předpokládám. Zase ta výroba baterek bude dost možná víc zatěžovat prostředí, což nám to vyváží ;-)

0/0
10.10.2017 11:19

Z24d70e96n32ě88k 49H20a75n58z10l 2548974285855

Vyšší zisk,ze kterého zaměstnanci stejně skoro nic nemají

0/0
10.10.2017 11:21

P24e80t79r 20D27l85o98u42h81ý 5637259844244

Každopádně lze pak zcela logicky a odůvodněně argumentovat, že v Německu přece musí být násobně vyšší mzdy, když tam produkují výrobky s násobně vyšší přidanou hodnotou.

0/0
10.10.2017 11:24

Z62d96e13n13ě62k 60H13a50n72z22l 2858664825375

To Škodovka produkuje,miliardové zisky a v lednu přidali pouhé 3%

0/0
10.10.2017 11:26

P23e91t73r 26Č36e33r34m76á30k 9388375589390

No dyť, jak souvisí výše zisku s % přidání? Podnikání není charita, smyslem podnikání je právě tvorba zisku, a cena práce je naopak náklad který se každý snaží mít co nejmenší a který se řídí trhem.

0/0
10.10.2017 11:43

P88e81t88r 43D16l13o35u56h77ý 5547959914464

Jistě, ale problém za stejnou práci (montování Superba) nebudou mít Němci problém platit v Německu třeba trojnásobek. Ono to není jen o nákladech a jejich srážení, ale v tomto rozsahu i o politice a tom, že Němec podpoří Němce. Nic proti tomu, ale toto není byznys tak, jak si jej představujete.

0/0
10.10.2017 11:47

P25e44t51r 68Č93e53r43m58á84k 9498175469880

Trojnásobek asi ne, ale více rozhodně ano, protože taková je mzdová úroveň. Přesto to ekonomicky vyjde lépe než to řešit v ČR. Je to právě naopak ryzí business, žádná politika němec - němec jak si asi vy předstsvujete a jak se snaží odboráři namluvit. ;-)

0/0
10.10.2017 11:56

Z61d89e85n75ě73k 74H13a31n23z68l 2828784795625

Souvisí.

0/0
10.10.2017 11:51

P57e79t44r 46Č76e34r88m17á88k 9348615449830

Ptám se jak by to mělo souviset? Když firma vydělá méně tak si zaměstnanci taky sundají platy? ;-)

0/0
10.10.2017 11:58

P25e80t14r 41Č81e95r26m51á45k 9708125809310

To s tím nijak nesouvisí, výše mzdy se odvíjí od trhu a né úrovně zisku.

0/0
10.10.2017 11:53

P87e25t11r 74Č67e89r24m89á85k 9788505129390

Tak na superbu není nic exkluzivního, technika golfu zabalená v karoserii střední třídy. O jeho přesunu se uvažuje z naprosto logických a legitimních důvodů.

+2/0
10.10.2017 11:45

P21e10t53r 10D61l24o39u90h87ý 5507199374114

Tak na poměry koncernové produkce v ČR exkluzivní je. Jinak samozřejmě se nedomnívám, že je to Bentley nebo aspoň Phaeton ;-)

0/0
10.10.2017 12:07

P81e62t21r 21Č18e42r65m55á46k 9738165239650

Exkluzivní určitě ne. Exkluzivní byla první generace která se v relativně malých počtech vyráběla z rozřezaných a nastavených plošin passatu a do které se montovala technika premiového audi vč.vidlicových šestiválců. Vzhledem k tomu že do té doby škodovka vyráběla pořád ješte felicie tak tohle exkluzivní bylo. Na dnešním superbu se shodnou technikou jakou mají další 3 modely škodovek nic exkluzivního není.... Stojí akorát v rámci nabídky hiearchicky nejvýš, to je celé.

0/0
10.10.2017 12:15

B71r29o92n38i11s62l38a51v 83M26e96r44t19l86í50k 1402981741912

Se divíš? Vždyť tady lidi neuměj ani pravopis rodné řeči, že...

0/0
10.10.2017 11:34

Z47d66e17n61ě78k 73H69a17n45z82l 2748354475865

Ve Škodovce už čeština moc slyšet není

0/0
10.10.2017 11:49

T94o52m19á96š 58K48r55a97i58n97a 7454230764988

Kapku mi to neštimuje, ale co... Povšík: "...stále klesá podíl prodaných dieselových motorů...my proto potřebujeme nové produkty, abychom měli budoucnost"

No, pokud vím, tak škodovka vyrábí motory benzínové. Takže se tedy schyluje k tomu, že poklesem výroby motorů dieselových se z Boleslavi přesune výroba benzínových motorů jinam? No, ono po podobné úvaze s přesunem výroby Superbů (?) by to i dávalo smysl - platy se přibližují, už zdaleka není výroba v Boleslavi tak levná, jak bývala a raději utišit německé odbory a dát práci zpět do Německa. No a výroba baterií zrovna ekologií neoplývá, další důvod reorganizace...

+1/0
10.10.2017 10:58

Z54d25e25n46ě97k 24H75a98n63z67l 2248644415545

Výroba je nejlevnější v ramci koncernu.

0/0
10.10.2017 11:00

Najdete na iDNES.cz