Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné pro pohon aut s elektromotory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A46l68e88š 63V13í74t62e56k 2115292117741

Juchů, ať žijí slepé vývojové větve prosazené na základě dotací.. Spalovací motory mají dnes až 40% účinnost, tzn. stejnou jako tepelné elektrárny. Proč pálit fosilní paliva v elektrárně, když je můžeme pálit přímo v autě?

+1/0
27.10.2017 12:32

J87a49r18o30m96i29r 67H83o68b54l47i62k 1935197425

Škoda evidentně pracuje na eautu - ok. A pracuje i stát a ostatní složky, kterých se elektrifikace dopravy bude týkat? Vybudování 2-3 dalších Temelínů, násobné posílení rozvodné soustavy, dobíjecí místa kam se podíváš,....Už vidím, jak ekoteroristi řvou proti provozu eaut. Jo a taky musí stát zavést tučnou spotřební daň na dobíjecí elektriku jako výpadek spotřební daně z benzínu. A porozmýšlet jak odlišit elektřinu do eaut (se spotřební daní, eko a DPH) od elektřiny pro domácnost (jen s daní za ekozdroje a DPH). To aby se nám ta elektrifikace moc nerozjela a stát nebyl na svých příjmech zkrátka.

+1/−3
10.10.2017 12:43

J34a94r67o19m36í51r 89M93a85y21e79r 1731622909158

Elektřina je jenom jedna a lidé najdou způsob jak ušetřit a stát nikdy nebude efektivní ve vybírání spotřební daně, když si člověk je schopen nabít auto ze zásuvky bez spotřební daně.

0/0
10.10.2017 12:59

J60a26r93o20m17i95r 49H33o35b76l62i32k 1245767245

Myslím si to samé co vy. Zejména čeští lidé jsou v tom, jak stát odrbat nesmírně kreativní.

0/0
10.10.2017 13:14

J51a11n 18V64á29c32l16a61v91í48k 3452586231449

Ne, žádné dva Temelíny by ČR nepotřebovala, nejspíš by se to dalo pokrýt i současnou výrobou, jen by nezbylo na export pro "zelené" sousedy. Posílení rozvodů by bylo nutné, ale možná ne tak dramaticky - většina lidí by nabíjela v noci, kdy ale současně neběží jiné náročné spotřebiče.

Výpadek spotřební daně z pohonných hmot by se řešil zpoplatněním všech komunikací (konečně spotřební daň to vlastně už dělá).

Ale hlavně mám pocit, že brod je ještě daleko - prodej elektromobilů v ČR je nízký a i když setrvale poroste, tak nějakou dobu potrvá, než vůbec doženou auta se spalovacím motorem. A i pak budou spalováky dlouho vládnout na silnicích díky celkem vysokému stáří vozového parku.

0/0
10.10.2017 13:37

P85e49t92r 31Č77e49r85m45á98k 9988355379550

Přijde na tom o jaké míře elektrifikace se bavíte, plná by znamenala nutnost hned několika nových temelínů (resp. odpovídajícího množství energie), současnému stavu skutečně stačí to co je, byť na export se spoléhat nedá - to není žádná “volná” energie která by se dala použít.

To samé se týká nabíjení - ano v současném stavu kdy jsou majiteli eaut především fandové a nadšenci kteří mají i garáž, lze velkou část dobíjení uskutečnit v noci. Naopak v masovém měřítku to znamená dobíjení přes den u dobíjecích stanic.

Každopádně to skutečně není problém příštího min.půl století, takže..

0/0
10.10.2017 15:17

J43a82n 58V88á67c79l18a96v37í72k 3542366841389

Tak asi každý počítá jinak nebo něco jiné :-)

Nemám pocit, že by dobíjecí stanice byly tak preferované řešení - spíš nutné zlo - a garáž se zásuvkou nebo parkovací místo před domem mají nejen nadšenci. Pokud člověk bydlí na sídlišti, kde není málem kde zaparkovat, tak je to samozřejmě jiný příběh.

Půl století je hodně dlouhá doba, osobně bych to při hodně proelektrickém scénáři viděl tak na čtvrt století ... ale zatím jsme fakt ve fázi, kdy to krom nových staveb nemá moc smysl řešit.

Jinak osobně se mi docela líbí ty dodávky německé pošty, to je podle mého v současnosti lepší cesta než dotace na Teslu.

0/0
10.10.2017 21:35

P20e42t28r 67Č60e89r19m89á90k 9238395929980

To je možné, každopádně energie potřebná jen pro osobní auta odpovídá skoro dvou Temelínům. ;-)

Rychlonabíječky pak nejsou jen nutné zlo ale naopak preferovaná varianta která má daleko blíž k masovému rozšíření než individuální sloupky na ulicích. Vzhledem k zásobám a cenám ropy je pak půl století ještě optimistický odhad, ona elektromobilita jistě v následujících letech bude mít díky enormnímu politickému prosazování rádoby drtivý nástup, jenomže zdaleka ne tak velký aby obnovil 100% vozového parku, což na druhou stranu vůbec není na škodu protože se tím vyhneme těm výše uvedeným problémům.

0/0
11.10.2017 0:28

J73a65n 65V18á65c93l93a59v27í18k 3892566901439

Mně obtěžuje i jezdit pro naftu, ještě abych musel pořád jezdit někam k rychlonabíječce, která ani není tak rychlá :-)

0/0
11.10.2017 1:15

P36e87t21r 30Č76e51r63m56á34k 9658795669760

To je možné, každopádně pro většinu lidí to bude jediná forma jak doplnit energii, navíc zásadně rychlejší než doma.

0/0
11.10.2017 10:57

J64a33n 92V66á74c37l86a18v32í70k 3162456691899

Doma obvykle člověk nepotřebuje mít dobito do plné nějak rychle - auto bývá v klidu celé hodiny (a navíc při kratších cestách, které jezdí většina lidí, se ani moc nevybije).

Osobně elektromobilitě nedávám moc šancí právě dokud si lidé nebudou moci snadno dobít auto, když je v klidu ... ale třeba jsem úplně vedle.

0/0
11.10.2017 11:37

P44e59t25r 20Č77e13r97m74á63k 9128115189250

Pokud by měla elektromobilita někdy skutečně zásadně nahradit spalovací motory tak musí obsáhnout i větší nájezdy a nedejbože za sebou.. Tam nějaké dobíjení doma padá, to je systém akceptovatelný akorát pro provoz po městě kdy s tím člověk najede pár desítek km denně a stačí mu když si to jednou za dva až tři dny dobije. Pořád však zůstane ten zásadní problém že si to drtivá většina lidí nebude mít kde nabíjet, proto výrobci sází na rychlonabíječky.

0/0
11.10.2017 13:05

J57a19n 19V40á52c84l37a26v93í92k 3242326801629

"provoz po městě kdy s tím člověk najede pár desítek km denně a stačí mu když si to jednou za dva až tři dny dobije" ... tak to je asi drtivá většina cest. Je jasné, že rychlonabíječky na delší tratě budou podobně jako čerpací stanice a zákazníci, kteří dělají dlouhé trasy pravidelně dají nejspíš přednost jiné motorizaci.

Jinak asi také bude záležet, jak se k tomu postaví města, ale mám pocit, že když bude kde zaparkovat, tak by mohlo být kde nabíjet - na to asi budou dost tlačit i správci sítí, kterým se as nebudou moc líbit špičky, kdy větší množství lidí bude současně rychlonabíjet třeba cestou z práce.

0/0
11.10.2017 16:42

P56e27t65r 49Č23e41r80m72á22k 9738505699880

To právě tvoří naopak minoritu dopravního výkonu. Pokud jej chceme tedy nahradit elektrikou celý, musíme brát v potaz všechny, a člověk co najezdí desítky tisíc km ročně by už mohl mít s takovým způsobem problém.

Nabíjení jinak než u nabíječek je v podstatě nerealizovatelné, znamenalo by to totální rozkopání všech infrastruktur, všude by se musely tahat kabely. K tomu nekonečné aleje sloupků? Kdo je bude kontrolovat, chránit proti vandalům, servisovat? Kabely budou celé noci volně ležet na ulicích? Jak by to asi dopadlo? ;-)

Rychlonabíječky přebírají osvědčený způsob dnešních benzínek, a ten opravdu nějakým přetlakem v konkrétní dobu netrpí, lidé tankují celý den průběžně.

0/0
11.10.2017 20:34

B73e65d58r39i64c73h 28Z70i60t23k61o 1756910848625

Hned v uvodu musim predeslat, ze mam Skodovku rad a ze tezko mohla prijit lepsi budoucnost pro automobilku, nez pod ochrannymi kridly Volkswagenu.Jenze v pravde Bozi,jakozto Cesi uz toho moc rozhodovat nemuzeme, obvzlaste uvedomime-li si vlastnickou strukturu a jeji vyvoj. Uz nemame ve Skode ani maly podil akcii, coz stat pripustit nemusel. Je skodou, ze Skoda je vlastnena pouze Volswagenem a napr. v Cine by se to nestalo. Jenze Volkswagen je rovnez vlastnen akcionari, predevsim se jedna o nemecky stat Dolni Sasko a potom Porsche Automobil Holding SE, pozor, neplest s automobilkou Porsche, ta naopak patri Volkswagenu. Takze PAH SE ovlada uplne vse, da se rici, ze i Dolni Sasko, nebot jsou tam nejvetsi tovarny a nejvice zamestnancu. Pak se vnucuje otazka, komu patri Porsche Automobile Holding SE? Je v soukromych rukach dvou nejznamejsich rodin sveta. Tak tihle lide lide ridi mnozstvi automobilek, od luxusnich, po bezne.az po nakladni vozidla. Maji nepredstavitelny vliv i na vlady a obracene, i vlady je potrebuji a to bez vyjimek.Tihle lide rozhodnou o budoucnosti Skoda auto, nikoliv vlada, nebo Volkswagen. Bude -li chtit nemecka vlada potrestat CR napr. za neprijimani uprchliku, muze laskave pozadat Porsche Automobile Holding SE o nejakou sluzbu, treba presunuti vyroby vymenou za "neco", hlavni vsak bude potrestat CR za nespolupraci. Jestli nejvlivnejsi rodiny sveta a Evropy podporuji migraci,.uz to samo o sobe je zarazejici. Nahle premyslite o vyvoji celeho sveta a rizeni planety nejvlivnejsimi a nejbohatsimi? A kde.je nejaka ta Skoda Auto?.No prece uplne tam dole, na nejnizsim stupni a jeste jsme vdecni, ze nasim lidem padaji drobky od stolu, spise vsak od pasu.Coz i ja kvituji s povdekem, psal jsem to jiz na zacatku....

+3/−1
10.10.2017 12:26

M27a65r31t94i54n 31K45a27l45e46n60s94k83ý 8765455954661

Myslim, ze i na tohle jiz existuji prasky. Pro začátek bych pripadne zacal obalenou hlavou alobalem

+1/0
10.10.2017 13:10

B11e24d48r52i37c44h 84Z67i17t43k85o 1666510878475

Zalezi vsak na tloustce materialu, sladsi hlinikova folie jiz pri dnesnich technologiich neposkytuje dostatecnou.Experimentoval jsem i s medenou folii, ale mel jsem zazivaci potize a tak se prichazim vzdy vyzvracet do diskuze, cekajice na Vas....

0/0
10.10.2017 19:36

J48a94n 20V93á18c29l73a43v51í30k 3402936271229

Teda, natáhnout migraci i na vyrobu baterii, to chce určitou kreativitu...

+3/0
10.10.2017 13:44

B33e85d82r76i64c19h 90Z69i24t73k37o 1856200868235

Ale tady prece neni nosnou myslenkou nejaka migrace, jsme v rubrice ekonomika, vetsina tu resi tu drobnou informaci o eautech, resp. o vyrobe baterii.Budoucnost je bezesporu elektricka.Ja jsem vsak chtel poukazat na vlastnickou strukturu a na mozne paky v dusledcich.Predevsim vsak na to, ze Skoda neni ani kouskem ceska, coz me samozrejme mrzi. Tady nejde o kreativitu, jiz mam dostatek, tady jde o nevyvratitelny fundament.

0/0
10.10.2017 19:31

M11a41r77t93i72n 57K45a80l35e12n57s81k49ý 8145115174141

Ja bych asi s dovolenim ten Vas puvodni komentar nenazyval myslenkou. Urazite tim pak ostatni diskutery. ....zejmena ty přemýšlející.;-)

0/0
10.10.2017 21:48

B90e49d94r20i10c82h 74Z32i37t56k34o 1956290808425

Pravdepodobne pri absenci vlastnich myslenek souvisejicich s danym clankem hledate neco, ci nekoho, kohoz hodlate urazet. Nic konstruktivniho a k premysleni nuticiho jste nevyjadril, bohuzel, urazit me, to se vam nepovede, nebot by to zvladal pouze clovek inteligentni, ktery ma snahu se k veci vyjadrit a znaly dane problematiky, jestli rozporujete vlastnickou strukturu Skody, ci ten nazor, ze Cesi jiz ve Skode nemaji podil, ani vliv, muzete info korigovat....

0/0
11.10.2017 10:01

M63i56r37e28k 98T25u32r49e74č50e11k 4513622600192

A to jeste nevi ze to je mrtva vetev vyvoje automobilu a predem odsouzena k zaniku...

0/−1
10.10.2017 12:05

L30u19k72á29š 81Š29l46e28h90o41f94e29r 1503299875569

Ještě že experti jako vy v tom mají jasno ;-D

0/0
10.10.2017 12:11

P39e81t76r 48Č85e57r72m87á15k 9748275549440

Však oni tomu vyhrazují jednu halu v jednom menším závodě, takže význam přiměřený ;-)

+1/0
10.10.2017 12:19

P58e80t33r 68M76a47r14e85č56e60k 1603431199188

Výroba baterií? To bude pěkná jedovka. O takový kšeft němečtí odboráři nestojí?!

+2/0
10.10.2017 11:23

J37a66r30o13s97l55a61v 54K21o80r83u69b 7442608982

Dalsi Smart Bussines, Hodia dravej líške kurča a vajcia si nechajú

0/−1
10.10.2017 11:32

Z41d75e53n29ě72k 55H81a23n95z80l 2528504515525

Nízké mzdy opět rozhodli

+2/0
10.10.2017 10:58

K35a26r87e51l 48D63r59d47a 6544232567

Jen aby to nebyly Milovice se skládkou toxického odpadu. ;-)

+1/0
10.10.2017 11:07

P88e96t36r 21D87l92o77u69h35ý 5567289844894

Ano, ale je vidět, že tu nejlukrativnější výrobu (u nás v rámci koncrernu Superb) se snaží stahovat domů a v kolonii nechávat spíš tu ne tak exkluzivní produkci.

+1/0
10.10.2017 11:08

Z89d45e81n84ě16k 17H27a12n21z12l 2688544675815

I ten Superb bude jezdit na baterky

0/0
10.10.2017 11:12

T91o22m44a80s 37T97u15m26a 4662830866835

ano u nás se udělá neekologická výroba baterií s minimální marží a v DE se smonuteje celek s vyskou přidanou hodnotou;-D

+1/0
10.10.2017 11:16

Z91d59e71n81ě27k 77H96a13n61z57l 2288774615485

I kdyby to bylo opačně,stejně by s toho zaměstnanci nic neměli

+1/0
10.10.2017 11:18

P16e38t85r 85Č33e51r42m35á95k 9768225219460

Není smyslem aby z toho zaměstnanci něco měli, ti mají svojí danou mzdu a jestli tu je výroba s vyšší nebo nižší přidanou hodnotou je jedno, rozdíl by byl pouze ten kdyby to kladlo jiné nároky na kvalifikaci.

0/0
10.10.2017 11:47

P56e90t84r 28D24l11o29u32h34ý 5527489304504

Ale časem ano. Nicméně určitě zní víc prestižně výroba Superbu než výroba akumulátorů i když pro elektromobily. A také to bude přináší vyšší zisk, předpokládám. Zase ta výroba baterek bude dost možná víc zatěžovat prostředí, což nám to vyváží ;-)

0/0
10.10.2017 11:19

Z76d69e77n40ě63k 26H13a74n59z98l 2868794975625

Vyšší zisk,ze kterého zaměstnanci stejně skoro nic nemají

0/0
10.10.2017 11:21

P41e59t34r 75D15l14o65u59h55ý 5707729984624

Každopádně lze pak zcela logicky a odůvodněně argumentovat, že v Německu přece musí být násobně vyšší mzdy, když tam produkují výrobky s násobně vyšší přidanou hodnotou.

0/0
10.10.2017 11:24

Z60d28e82n14ě42k 47H13a11n65z64l 2278464585945

To Škodovka produkuje,miliardové zisky a v lednu přidali pouhé 3%

0/0
10.10.2017 11:26

P43e80t40r 84Č40e44r13m65á89k 9748285719250

No dyť, jak souvisí výše zisku s % přidání? Podnikání není charita, smyslem podnikání je právě tvorba zisku, a cena práce je naopak náklad který se každý snaží mít co nejmenší a který se řídí trhem.

0/0
10.10.2017 11:43

P46e20t20r 32D68l90o26u49h24ý 5417269824464

Jistě, ale problém za stejnou práci (montování Superba) nebudou mít Němci problém platit v Německu třeba trojnásobek. Ono to není jen o nákladech a jejich srážení, ale v tomto rozsahu i o politice a tom, že Němec podpoří Němce. Nic proti tomu, ale toto není byznys tak, jak si jej představujete.

0/0
10.10.2017 11:47

P60e59t40r 92Č68e58r67m55á70k 9258745409860

Trojnásobek asi ne, ale více rozhodně ano, protože taková je mzdová úroveň. Přesto to ekonomicky vyjde lépe než to řešit v ČR. Je to právě naopak ryzí business, žádná politika němec - němec jak si asi vy předstsvujete a jak se snaží odboráři namluvit. ;-)

0/0
10.10.2017 11:56

Z67d28e57n61ě91k 39H23a74n87z63l 2558534935765

Souvisí.

0/0
10.10.2017 11:51

P66e77t93r 65Č97e68r57m96á52k 9168595809580

Ptám se jak by to mělo souviset? Když firma vydělá méně tak si zaměstnanci taky sundají platy? ;-)

0/0
10.10.2017 11:58

P23e56t90r 48Č93e56r38m13á57k 9318665789330

To s tím nijak nesouvisí, výše mzdy se odvíjí od trhu a né úrovně zisku.

0/0
10.10.2017 11:53

P53e32t84r 71Č76e47r24m63á89k 9878925319180

Tak na superbu není nic exkluzivního, technika golfu zabalená v karoserii střední třídy. O jeho přesunu se uvažuje z naprosto logických a legitimních důvodů.

+2/0
10.10.2017 11:45

P41e28t20r 31D14l55o42u57h63ý 5617409724164

Tak na poměry koncernové produkce v ČR exkluzivní je. Jinak samozřejmě se nedomnívám, že je to Bentley nebo aspoň Phaeton ;-)

0/0
10.10.2017 12:07

P59e47t47r 62Č29e71r98m28á44k 9138735669440

Exkluzivní určitě ne. Exkluzivní byla první generace která se v relativně malých počtech vyráběla z rozřezaných a nastavených plošin passatu a do které se montovala technika premiového audi vč.vidlicových šestiválců. Vzhledem k tomu že do té doby škodovka vyráběla pořád ješte felicie tak tohle exkluzivní bylo. Na dnešním superbu se shodnou technikou jakou mají další 3 modely škodovek nic exkluzivního není.... Stojí akorát v rámci nabídky hiearchicky nejvýš, to je celé.

0/0
10.10.2017 12:15

B81r43o44n58i65s12l54a71v 48M95e84r46t10l61í33k 1902941671332

Se divíš? Vždyť tady lidi neuměj ani pravopis rodné řeči, že...

0/0
10.10.2017 11:34

Z40d14e40n64ě26k 51H34a73n58z18l 2238824175565

Ve Škodovce už čeština moc slyšet není

0/0
10.10.2017 11:49

T47o21m59á24š 29K12r74a69i60n86a 7974510774818

Kapku mi to neštimuje, ale co... Povšík: "...stále klesá podíl prodaných dieselových motorů...my proto potřebujeme nové produkty, abychom měli budoucnost"

No, pokud vím, tak škodovka vyrábí motory benzínové. Takže se tedy schyluje k tomu, že poklesem výroby motorů dieselových se z Boleslavi přesune výroba benzínových motorů jinam? No, ono po podobné úvaze s přesunem výroby Superbů (?) by to i dávalo smysl - platy se přibližují, už zdaleka není výroba v Boleslavi tak levná, jak bývala a raději utišit německé odbory a dát práci zpět do Německa. No a výroba baterií zrovna ekologií neoplývá, další důvod reorganizace...

+1/0
10.10.2017 10:58

Z71d47e94n53ě18k 15H43a13n77z12l 2788414235775

Výroba je nejlevnější v ramci koncernu.

0/0
10.10.2017 11:00







Najdete na iDNES.cz