Diskuze
Větší je lepší. Jak stěhovat velkou větrnou elektrárnu?
Děkujeme za pochopení.
J65a38n 45V79e33s56e23l45ý
A takhle to mají vymyšlené Číňani: https://www.youtube.com/watch?v=1cnHui4pFBU
V86l32a63d31i64m92í41r 13Š75ť75a32s23t34n72ý
Větrník dnešních rozměrů má celkovou výšku (stožár+rotorový list v horní úvrati) cca 200m, to už se neschová v žádném terénu. Kdo něco takového tvrdí, je buď blbý, nebo zcela záměrně lže. Takové stroje také způsobují slušný aerodynamický hluk, který se nese po větru několik kilometrů, pro lidi kteří žijí tím směrem od elektráren docela značný opruz.
J86a52n 93V19e64s61e22l88ý
To máte teoreticky odvozeno nebo jste to osobně zažil. Já totiž u několika větrných elektráren osobně byl. I v plné rychlosti byl hluk v cca 100 metrovém okolí dost malý, obvykle ho bylo schopno úplně přehlušit projíždějící auto.
J11i23ř35í 77K29o78c36u73r70e19k
Decentralizace: Postavíme zdroje mimo území zásobovaného státu a elektřinu přivedeme vedením s 5x vyšší kapacitou, které bude 10x delší, než jaké vyžadovala zastaralá centrální energetika.
L21a94d45i44s31l65a64v 71H11n35y29k
Proč ukazujete větrnou elekrárnu v zahraničí?U nás máme tu samou elektrárnu ve Vítězné.Zadejte si na yuotube "Větrná elektrárna Vítězná" a vyjede vám jak se přepravovaly jednotlivé díly a montáž elektrárny.
J92o50z91e85f 23K91o60s32t97e52l45a11n66s90k27ý
Najzaujímavejšia veta bola tá úplne posledná. Už len kvôli nej sa článok oplatí čítať.
Osobne si myslím, že ideálnym riešením na dopravu veterníkov sú vzducholode. Sú dostatočne veľké a dlhé, takže dlhé a relatívne ľahké vrtule by neboli žiadny problém.
21. storočie bude okrem iného patriť úplne novým, zatiaľ neznámym materiálom či zliatinám, ktoré budú mať - pre nás v súčasnosti - až zázračné vlastnosti. Prvou lastovičkou /vlaštovkou/ je grafén. S týmito materiálmi sa budú dať postaviť možno aj 200 či 250 metrové veterníky s podstatne dlhšou životnosťou... A tu je dobré si opäť pripomenúť tú poslednú vetu z článku.
J76a97n 56V52e86s59e11l76ý
Výrobci větrných elektráren jsou kvůli lopatkám turbín největšími odběrateli uhlíkových kompozitů na trhu. Lehčí vrtule -> lehčí gondola -> menší mechanické nároky na pylon -> levnější pylon. To vše -> nižší cena.
M97i72c29h40a56l 33N17e26z93v77a18l
Na to, ze jede po spatne strane, to zvladl dobre
V71á42c90l15a86v 74V51a72n66ě74k
Asi si postavím vzducholoď a budu ty přepravní firmy silně válcovat.
J93o78s53e13f 87Š66o25l57t48e68s
Kupte si jednu od společnosti Airlander.
J29a16n 87V82e54s43e16l50ý
Energetická, 6-9 měsíců. Materiálová, >95% hmoty větrné elektrárny je bez potíží recyklovatelných, problematické jsou listy vrtule, ale i ty se dají v případě nouze "rozstříhat" na kousky a spálit ve spalovně.
Finanční, v Británii 10-15 let při poloviční (nebo nižší) výkupní ceně elektřiny než bylo slíbeno investorům do nové JE Hinkley Point C.
M65a21r18t38i20n 66H13r93o74u37d67n65ý
Je to i hodně o účinnosti, nejen o jmenovitém výkonu. V ČR se stavěly např. Vestas 850 kW a Vestas 2 MW. Byť v naprosto stejné lokalitě (pár set m od sebe), tak 2MWattovka zkrátka vykazuje podstatně větší účinnost než ta 850kWattovka. Je to zkrátka o tom, že ve větší výšce vítr vane stabilněji a silněji.
Pokud se někdy vrátí do ČR boom větráků (podle mě už nikdy), tak bude snaha z těchto důvodů stavět 3MW větřáky a větší. O menší elektrárny investoři mít zájem nebudou, protože pak je jednodušší si to sbalit a postavit někde u moře nebo zariskovat a nastavět to na Ukrajině a jinde, kde není takový tlak na krajinný ráz.
J91o67s55e19f 26Š97o81l13t64e24s
Podle všeho je realisticky možné u nás ještě něco málo postavit. Ale moc toho nebude. Buď tam málo fouká (většina území), nebo je k tomu silný odpor obyvatelstva (naprosto chápu) nebo nebo tam jsou jiné problémy (národní parky apod.).
R53a74d97i30m 55P87o90l70á58š54e59k
velikostní limity větrníků by měly být dva.
Listy vrtule musí jednak vydržet odstředivé síly, které jsou při tak velkých průměrech taky veljké.
A za druhé rychlost konce vrtulí nesmí v žádném režimu dosáhnout rychlosti zvuku ve vzduchu, cca 330 m za sekundu, jinak se slně zvýší namáhání listu vrtule a současně velmi zvýší hlučnost větrníku.
J73a91n 36N59o61v62á93k
prekonani rychlosti zvuku podle me vazne nehrozi. Pri takovych rychlostech by byly odstredive sily vazne obrovske, rostou s kvadratem uhlove rychlost.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Odpor místních je v Česku racionální. Města z výstavby průmyslu nic nemají
Odmítání výstavby nových podniků a výrobních hal a další infrastruktury je v Česku podpořený ještě...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!