Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T35o89m77á35š 94M20o17r63a13v71č34í10k 3977976283675

To je zajímavé, že šéf plynárenské vidí budoucnost v CNG, šéf Shellu v benzínu a naftě, šéf ČEZu v elektřině, ještě by se měli zeptat šéfa Mostecké uhelné, třeba by to byla "pára" (ale na druhou stranu jejich uhlí vyrábí elektrickou energii).

+29/−2
doporučit
21.10.2017 13:23
Foto

I20m48r61i93c17h 18S19u57c47h88a81r73s91k54ý 8976663265151

Nutno je připomenout, že elektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet 8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proud slouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím za předpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárních elektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jen obyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu ke svícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranou MW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohoto poplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelné čerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budou ve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o 1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednak budou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovou síti........???

Znova se zvednou poplatky za jistič, přenos či podporu zelené energie a nebo si majitel elektromobilu vše zaplatí v ceně za elektřinu ???

Nezodpovězených otázek je mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult z humanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdražením elektrické energie pro většinu občanů.

+14/0
doporučit
21.10.2017 20:11

J53i49ř85í 76V77o28r69l62í88č93e88k 9597724793816

Pouze "kope" za svůj mančaft.

+19/−2
doporučit
21.10.2017 13:20
Foto

V81l24a17d76i90m68í26r 79Š29ť86a16s37t43n70ý 1571726675833

Největší volovinou diskuse o tom, které médium ovládne automobilismus je to, že lobbističtí zástupci toho či onoho tvrdí, že to bude pouze to jejich. Není to pravda. Elektromobil je dobrá volba pro ty, kteří ho budou používat na cestu do práce, odvoz dětí do školy, na nákupy a zároveň bydlí v rodinném domě, kde ho přes noc mohou bez problémů a omezení dobíjet. Určitě to není, v současné míře poznání, vhodný auťák do terénu, na lesní práce, dlouhé přejezdy a vůbec k ničemu je člověku, který bydlí na sídlišti, kde má vůbec problém zaparkovat, natož nabíjet. Zkrátka jsou auta a stroje, které svým posláním a využitím elektřinu v současné chvíli naprosto vylučují. Určitě bych s elektromobilem nejel v zimě na hory a zůstal viset v první závěji a za hodinu tam zmrznul, protože topení mi vybilo za chvíli baterku. Na hory v zimě patří ropák s náhonem na všechny čtyři a s plnou bandou nafty, která mi v případě potíží umožní přečkat noc.

+13/0
doporučit
22.10.2017 8:23
Foto

J92a54n 78Č81e42r69m42á34k 4549288245687

elektro má tolik neznámých a problémů až běda. Známý je pouze fakt, že bez masivních dotací je zatím neprovozovatelný... A např. bohaté Norsko už poznává, jak to přepísklo... Bez dotací jde ještě hooodně dlouho o fata morgánu...

Všechny debaty a sny o elektrobudoucnosti jsou zatím jen snem a sladkými řečičkami politiků s hořkým koncem (při jakémkoliv výsledku)...

+12/0
doporučit
21.10.2017 19:49

P86a25v11e91l 20B40í89n88a 1343455362683

To se jen tak nevidí, rozum! Pán je ohrožený druh.

+21/−5
doporučit
21.10.2017 13:00

J66o89s71e89f 36M90i41š30k30o75v79s35k13ý 9988801471438

Opět jeden rozumný pohled na problematiku automobilů v blízké budoucnosti. Elektromobil má své místo, ale musí se prosazovat sám a ne jen přes dotace. Spalovací motor je momentálně bezkonkurenčně univerzální.

Namístě jsou ale i úvahy o celkové změně pohledu na používání aut - sdílené používání; využívání veřejné dopravy atd.

+9/0
doporučit
22.10.2017 9:01

J66i23ř97í 64N60o98s89e35k 7516602275814

no konečně článek , který realisticky brzdí vlhké zelené sny....

+16/−5
doporučit
21.10.2017 14:00

L77u59k56á27š 20A25d52a97m52e96c 3637863930477

Když vidím, jak jenom baterka mého telefonu reaguje na nízké teploty či jak se jí dlouhodobě snižuje kapacita, tak musím dát tomu pánovi za pravdu. Buďto přijde nějaký přelomový objev v oblasti baterií, nebo je to slepá vývojová ulička.

+12/−3
doporučit
21.10.2017 13:58

M21a45r75t87i20n 59K52o54v67á31ř 2381130159896

Elektromobily mají při současných podmínkách šanci na větší rozšíření pouze jako plug-in hybridy.

Dlouhá doba nabíjení čisté elektromobily diskvalifikuje na pouhý doplněk pro speciální použití.

+6/0
doporučit
21.10.2017 20:34

K80a63t84e39ř23i47n51a 26D32r18a92h83o38k48o90u68p59i20l70o22v87á 9546591622503

Hlavní problém je tlak různých aktivistů na předčasný přechod na jejich oblíbený zdroj energie. Pokud by se nechalo všemu volný průběh, tak by zvítězil ten zdroj, který je reálně nejvýhodnější. Jenže trh není naštěstí tak lehko změnitelný a fyzikální zákony se nedají obelstít. Pokud technologie ještě není dostatečně efektivní na to aby nahradila tu předchozí, tak výrobky budou mít různá omezení, budou muset být dotována, budou vznikat divné situace, které je nutno překonat propagandou a financováním. Tito ideologové se snaží vytvořit iluzi, že bez nich by přechod nikdy nenastal, ale realita je taková, že nikdy v minulosti potřeba nebyl. Když je něco lepší, tak to lidé začnou používat a firmy propagovat sami od sebe.

+5/0
doporučit
22.10.2017 12:15

J66a39n 32B91r34a87b16e19c 4624274879228

Mame LPG, infrastruktura dostatecna, zadne snizene dane, zadne dotace, ekologicke, bezpecne, dokonce bezpecnejsi nez CNG. Ale my potrebujeme prolobbovat dalsi penezovod na nesmysl, ktery "spokojene" zaplati danovy poplatnik.

Jinak budoucnost vidim ve vodiku. Par let to jeste potrva a ma smysl do toho investovat, narozdil od CNG nesmyslu.

+8/−3
doporučit
21.10.2017 13:33

F33i72l55i94p 94K22r67s94a35k 5315143633971

Souhlas! Budoucnosti jsou spalovací motory. Budou spalovat vodík. Elektromobily jsou pěkné, ale celkově neudržitelné. Je to slepá větev a nechápu, že do vývoje sypou tolik peněz. Výroba a následná recyklace baterií je mnohem horší než nějaký spalovací motor.

+5/−1
doporučit
21.10.2017 15:43

O71n28d41ř91e11j 36K13n31í87ž56e18k 7298347975294

Konečně rozhovor, který obsahuje reálné odhady v oblasti automobilů, ne pouhá přání a eko-přeludy.

Díky za něj. ;-)

+6/−3
doporučit
21.10.2017 14:33

J85i74ř74í 31K12o55n36í46č25e27k 8923410910668

Re Autor: Mnohe odborne studie rikaji, ze treba Nemeckoby potrebovalo triapulkrat vic elektriny, pokud by se vsechny tamni vozy zmenily na elektromobily.

K me poznamce: Mily plynarniku,prosim, prepocitejte si to sam, nez se nechate uvest do omylu nejakymy nejmenovanymy "studiemi"

Ctenar pan Karel Janda mne pozadal: "A muzete mi to prosim prepocitat sam? At rovnou vidime , kde je chyba."

Tak tedy pojdme na to s pouzitim poctu nizsi stredni skoly (nasobeni, deleni celych cisel), s pouzitim statistickych faktu a uzivanych energetickych pojmu 1 TWh = 1,000 GWh = 1,000,000 MWh

1. V Nemecku se v roce 2016 vyrobilo 630 TWh elektriny =

2. V Nemecku je priblizne 45 milionu osobnich automobilu.

2. V roce 1999 prumerne kazdy vuz najezdil 12 tisic km. Rekneme ze nyni je to 15 tisic km.

3. Elektromobily dosahuji 500 km na 100 kWh baterii.

4. Za rok by tedy spotreboval prumerny vuz 15,000 : 500 =3,000 kWh = 3 MWh.

5. Vsechny vozy by za rok spotrebovaly 45,000,000 vozu x 3 MW = 135,000,000 MWh = 135,000 GWh = 135 TWh.

Takze, vyrobu elektricke energie by nebylo treba navysit nikoli na 2,205 TWh (+250%), ale pouze na 765 TWh (+22 %)

+5/−2
doporučit
21.10.2017 16:30

Z24d45e35n68ě92k 62T69ř73í26s60k90a 2837905443264

Njn, přece si nevypustí rybník. Úvaha je krátkozraká. Plyn, stejně jako ropa, uhlí apod. jednou dojde. Orientace na obnovitelné zdroje (slunce, voda, vítr) je rozumnější, stačí je více využívat, lépe a efektivněji s nimi nakládat.

+9/−9
doporučit
21.10.2017 13:16

P46e75t70r 24S47o19k60o55l 8812611517451

Hoďte na toho blázna síť.

+9/−10
doporučit
21.10.2017 13:32

D80a26n74i18e93l 21T64s72c20h82e60r40n44a58y 2215572249402

No mel jsem moznost jet jak na benzin, naftu, LPG, CNG i elektro. Je to celkem jedno, tudiz technologie neni problem. Otazkou je cena porizovaci, provozni naklady a i ta jejich ekologicka stopa - ta je dana hodne vecma, napr elektromobily hnane elektrikou z uhelnych elektraren moc ekologicke asi nebudou

+2/0
doporučit
21.10.2017 13:35

P27e64t90r 30F77o50c31h27t 1534567635892

Soudruhům z EU se i díky podpoře nesmyslů jako je řepka, větrníky, FV na polích podařilo dosáhnout toho, že vyhubili 1/3 hmyzu v Evropě, zničili ornou půdo tak jak se to nikdy nikomu v minulosti nepodařilo, zdevastovali zásoby podzemní vody a pozor teď to přijde, dosáhli toho, že spotřeba ropy a plynu je nejen nejvyšší v historii a nadále raketově roste. To přestože počet elektromobilu k počtu spalovacích motorů je naštěstí pořád výrazně horší než byl koncem 19 století.

nejvíce pobaví nadšenci, kteří považují producenty ropy a plynu za ohrožený druh, vážení ropa a plyn je především surovinou z kterých se získává uhlík a vodík, to že na to jezdí auta je okrajová záležitost, která těžaře nevytrhne. Bez ropy a plynu dnes nevyrobíte skoro ni od hřebíku přes TV po jogurt to vše bez ropy a plynu nevyrobíte.

+3/−4
doporučit
21.10.2017 13:40

P52e17t51r 27N87o57v50o52t95n72y 1351700161

Spalovací motor jak ho známe dnes fakt ne.

+3/−5
doporučit
21.10.2017 20:50
Foto

B63r25o39n78i87s96l12a40v 51G43a85b53r60y47š 2342859761

Vzhledem k tomu, že na elektřinu je i to hloupé světlo na bicyklu, tak hybnou silou dopravních prostředků bude elektřina. Spalovací motory fakt nejsou efektivní.

+5/−14
doporučit
21.10.2017 13:42

L66i17b19o29r 40F53i88l27á69k 6631176710439

Vodík.

+2/−3
doporučit
22.10.2017 10:17

R54i39c29h23a24r35d 91H47r64u59b61e58s 1118722640721

Vyjádření o tom že každý elektromotor má někde svůj komín zcela vůbec nic nevypovídá o tom jakým stylem dochází k těžení ropy a kolik se přitom vypustí svinstev do ovzduší . Tohle je pouze účelový názor někoho kdo by z toho měl prospěch .:-/

+2/−5
doporučit
21.10.2017 20:38

V37á19c26l65a29v 15P28o61l85á33k 1715502610280

Elektromobily se řeší zatím pouze pro Evropu a Severní Ameriku, kde jsou přísnější normy. Zeměkoule je však jenom jedna. Spalovací motory však nejsou jenom silniční vozidla, u kterých jediných ekologické předpisy řešíme. Evropské a Severoamerické automobilky se netají tím, že do budoucna pro tzv. třetí svět budou nadále vyrábět vozidla s horšími emisními limity. Jedině způsob použití, nároky na obsluhu a ekonomika provozu by měly rozhodovat, kde použít elektropohon, kde hybridní pohon, kde spalovací motor na plyn a kde spalovací motor na ropné produkty nebo jiné. Takhle je to pouze politika a omezování osobní svobody.

+1/−1
doporučit
21.10.2017 17:08
Foto

P43e94t68r 17J87a56n34o46v33s97k93ý 1388110572578

Elektrická auta je utopie..... kde není infrastruktura a zdroje, tak to je sci-fi .

+1/−1
doporučit
21.10.2017 13:29







Najdete na iDNES.cz