Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát hledá ušlou daň v čokoládě. Majitel vnímá celou věc jako šikanu

Čokoládovnám Fikar berní úřad zatarasil cestu k 1,6 milionu korun. Pídí se po ušlé dani, kterou neodvedl dodavatel dodavatele firmy. Podle bývalého šéfa Finanční správy Jiřího Žežulky je takových případů více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31i73n66d29ř59i68c29h 43K45a67l28i89n32a 6836842240642

Tady se prostě bude tleskat i karuselovým podvodům. Tyhle firmy Vás okrádají, kvůli nim nejsou cesty, nemocnice, doktoři...ale vy si budete řvát furt dokola AntiBabiš. Pokud tyhle firmy věci s daňmi vysvětlí jinak než karuselový daňový podvod, tak dostanou daně zpět...

+1/0
27.10.2017 19:45

J94i68n70d23ř65i58c88h 61K59a91l68i14n93a 6826162530592

stát jim nic nebere...oni tahali ze státu karuselovými obchody peníze. A stát jim na to přišel.

+1/0
27.10.2017 19:48

L58a26d68a 53N83o25v43a64k 4702623127

prostě na ně zaklekli, no... Na to si budeme muset teď začít zvykat...:-/

0/0
27.10.2017 16:27

M84a81r71t90i79n 68H15r48o20u56d65n24ý 5767672104767

Gravoplast a Čokoládovny Fikar sídlí dle OR na stejné adrese, do ledna 2016 byl Fikar jednatelem Gravoplastu. No to je určitě totální náhoda.

0/0
28.10.2017 22:22

J59i38ř50í 84K22o45c72u34r67e54k 6205214535378

Soused vašeho bratrance překročil rychlost a nechce platit pokutu? Pár mínusářů ji mile rádo zaplatí, když to tak chtějí u firem. Nemám pravdu?

A co kdyby vás zavřeli, protože dědův bratranec byl v KSČ, taky si půjdete sednout?

+4/0
26.10.2017 20:29

M57a94r95c86e75l 76S30t77a33r35ý 9768664423129

pro nezmění titulek na: majitel firem gravoplast a fikar má vysvětlit podezření na karuselový podvod

+1/0
26.10.2017 16:41

P92e12t91r 85Č83e48r82v35e29n77ý 3896481192465

Tak koukám, že v souvislosti s diskusí byl článek doplněn o informace o tom Ukrajinci - no to je mi novinařina...

+3/0
26.10.2017 15:54

G32a35b57r93i94e82l 97H70o28r89t90e32n 9561809153244

To bylo v souvislosti s mým vzkazem autorovi článku, který diskuzi nečetl. :-/Odpověděl mi toto:

Dobrý den,

děkuji za Vaši reakci. Máte pravdu, informace jsem do článku doplnil s reakcí pana Fikara.

Pěkný den,

Filip Horáček,

redakce ekonomiky MF DNES/ iDNES.cz

tel.XXXXXXXXXXX

+2/0
26.10.2017 17:53

M17i55l13a69n 41S65i61m33a36c14e53k 4321745281

A co dodavatel dodavetele mého dodavatele? Případně dodavatel dodavatele dodavatele mého dodavatele? A co klient mého klienta (pokud teda nějakého má, což je mi u ... ukradený), ten zase může přijít na kontrolu ke mě?

A existuje v tomhle systému někdo, koho nikdo z jeho obchodních partnerů nemusí kontrolovat? Je to ještě kapitalismus, toto? Ten článek musí bejt kachna...

+3/0
26.10.2017 13:19

J95a36n 66D83l55o97u76h82ý 7704599130329

Jak zlikvidovat firmu, co mi prekazi na trhu: necham bilym konem zalozit firmu, vetru se jako dodavatel do retezu dane firmy ( staci dodavat treba papir do kanclu). Udelam u FU dostatecne velke manko a mam hotovo. Bilej kun nic nema, firma sama o sobe taky ne, cili to zacaluje ta firma, ktere bilej kun dodaval a mam ji zlikvidovanou.

+6/0
26.10.2017 12:16

P82e12t93r 60Č91e12r30v14e69n44ý 3456491142655

Tak jednoduché to samozřejmě není...

0/0
26.10.2017 15:54

J72i34ř66í 90K39o75c94u10r92e63k 6655714345168

Tak musíte namotivovat finančák, aby šel po tom správném dodavateli dodavatele. Oni si můžou vybrat třeba z několika stovek.

Představte si, že dodavatel dluží na DPH za prodej židlí do kanceláří české pobočky firmy Microsoft. To pak může financ vletět prakticky na kohokoliv, kdo má licenci na Windows. Erste Bank nevyjímaje.

0/0
26.10.2017 20:33

J46a33n 83D52l65o19u81h59ý 7384749220509

Pokud mate obetovat treba 10 micu aby jste se zbavil firmy, co vam brani ve vetsim prijmu treba 50 micu ze stejneho sektoru... Pak se takovy naklad da obetovat ;-) V podani Anofertu se tu bavime o 5 mld po zdaneni s kterymi si opravdu muzete kazdy rok koupit koho chcete

0/0
2.11.2017 7:27

M11a69r57i61e 90H27o78m88o34l52k25o79v29á 2370365821

Nepohlídá si dodavatele svého dodavatele. A to, prosím, jak asi? Jestliže mým dodavatelem je Novák, tak si mohu zjistit na internetu, jestli je nebo není nespolehlivým plátcem DPH. Jakou možnost mám zjistit, kdo je dodavatelem Nováka ????? Vůbec tomu nerozumím. Připadá mi to jako naprostá blbost. Ví někdo, jak to je?

+2/0
26.10.2017 11:41

A18n40t94o29n76í23n 67S46v59o91b82o94d82a 3224943909772

zeptejte se na finanční správě jak se nakupují mobily :-), také se zapletli do takového obchodu

+1/0
26.10.2017 11:52

A87n74t34o51n40í72n 47S92v44o80b93o17d13a 3334383819972

odkaz https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/financni-sprava-nakoupila-mobily-od-podezrele-firmy-nabidli-nejnizsi-cenu-tvrdi_1705120649_ako

+1/0
26.10.2017 11:53

J51i97n79d91ř72i86c12h 21K12a97l43i83n16a 6226562340112

co to má společného s karuselovým obchodem?8-o Finanční správa asi nemá zájem vytáhnout sama od sebe peníze jakože za DPH...

0/0
27.10.2017 19:49

A40n61t11o41n76í66n 57S36v41o42b72o38d55a 3684543229832

Financové nakupovali od zapletené vyšetřované firmy finanční správou

0/0
27.10.2017 23:17

O70n96d21ř85e24j 86H32o40l38ý 9740130188389

Často dodavatelská firma zajišťující nákup "materiálu" je stoprocentně vlastněna stejným majitelem, jako ta konečná firma. No a pak už to není dodavatel dodavatele, že? A u subdodavatelů to tak také občas bývá.

+1/−1
26.10.2017 13:06

R68a46d82e11k 91N75e80u66m73a41n32n 5652412548395

Už jen formulace, že by měl ručit za dodavatele svého dodavatele je snad dostatečně absurdní.

"povězte mi pane řediteli, kde a za kolik kupujete zboží, které prodáváte nám?" ;-D;-D

A proč neručit třeba za dodavatele dodavatele dodavatele dodavatele mého dodavatele?

+5/0
26.10.2017 11:32

Š81t55ě38p88á71n 31F50r59a22n25c26l 8734789104470

ad poslední věta - ano, i to platí. Odbor Agrofertu zvaný Finanční správa po vás může chtít doplatky za libovolnou firmu v řetězci - třeba přes deset různých firem. Prostě na vás kleknou, položí a Babiš vás za pár šupů koupí. Čemu na tom nerozumíte? Bude (mu) líp, řídí stát jako firmu, bla bla bla...

+7/−1
26.10.2017 11:38

O90n53d27ř13e72j 35H54o54l76ý 9770410278959

Narážíte nejspíše na pohonné hmoty, které převáží z místa A do místa B cisterna konečného zákazníka, ale po té cestě délky pár stovek kilometrů ty pohonné hmoty změní desetkrát majitele?

;-D

+2/0
26.10.2017 13:08

Š64t88ě29p82á42n 92F57r82a46n24c46l 8174279864690

Nenarážím vůbec na nic. Pouze konstatuji, že pokud se kdekoli v řetězci obchodujících firem objeví nějaký daňový problém, který Finanční správa neumí (nebo nechce) řešit, tak vám mohou zlikvidovat firmu. Nebo je vám snad známo nějaké omezení, které by Finanční správě zakazovalo jít dál než jen přes pár firem v řetězci?

+3/0
26.10.2017 14:17

G84a75b11r11i65e35l 50H77o47r37t81e13n 9361109603204

Tohle je trochu jiný případ, pan Fikar z článku totiž toho dodavatele nějakých patnáct let vlastnil a prodal ho až loni v lednu jednomu Ukrajinci, tj. občanovi státu, odkud ten dodavatel dovážel dělníky. A dodavatel i odběratel pro jistotu sídlí ve stejném baráku.

+5/0
26.10.2017 11:39

Š40t14ě54p93á33n 95F42r41a84n52c64l 8534399804940

Což ale nic nemění na obecném pravidle, že na vás holdingoví zaměstnanci z Finanční správy můžou kleknout za libovolnou firmu v řetězci, že?

+1/−3
26.10.2017 11:42

G54a47b84r68i11e75l 39H60o69r24t20e81n 9541609883304

FS vás může skutečně "zakleknout" i v takovém případě, jen musí jít o "carousel fraud", tj. řetězec fiktivních a/nebo nastrčených firem.

+6/0
26.10.2017 11:44

Š81t84ě13p15á13n 72F92r46a88n42c69l 8254239704950

Bohužel se vyjadřujete nepřesně. O karusel jít nemusí - stačí, že obchod za karusel prohlásí Finanční správa. Sáhne si po vás, zlikviduje vám firmu, a pak se můžete soudit jak dlouho chcete, že jste s tím neměl nic společného. Jenže než ty soudy skončí, tak vy umřete hlady, a pokud ne, tak stejně budete mít smůlu, protože vaši firmu koupí za hubičku někdo jiný - a už vám ji samozřejmě nikdo nevrátí.

+4/−2
26.10.2017 14:14

G48a65b42r36i64e51l 41H58o44r11t53e83n 9781229233864

Ok. A teď mi tedy zkuste nastínit svoji představu, jak upravit pravomoci FS, aby mohli zaklekávat karusely a přitom nemohli postihovat firmy, které tak jen z vnějšího pohledu vypadají. Jen pro zajímavost.

+1/0
26.10.2017 17:55

Š80t95ě31p81á68n 36F75r91a81n54c47l 8784679164230

Stačilo by velmi jednoduché omezení - FS by musela před "zakleknutím" prokázat spojitost mezi firmami (jinou než jen to, že jeden nakoupil od druhého). Klidně by se na to dala použít nějaká spolupráce s policií. Ale takhle? Když vám pak řeknou "sorry, byl to omyl, měli jsme podezření, které se nepotvrdilo, vaší firmu jsme sice zlikvidovali a majetek rozprodali konkurenci, ale berte to s úsměvem, příjem z toho přeci měli všichni, takže je to cajk"?

Já chápu, že nikdo není neomylný. A taky je mi jasné, že v některých případech byly zajišťováky použity přesně tak, jak byly původně míněny. Ale pokud je třetina případů chybných, pak je něco asi špatně, že?

Navíc si uvědomte, že zajišťovací příkaz znamená v drtivé většině případů likvidaci firmy. Teda až na ty největší (věřím, že třeba Agrofert by to nepoložilo) nebo až na státní správu (viz kauza Finanční správa + Commercial Agency). Smířil byste se s tím, že naše soudy rozdávají tresty smrti, a přitom se v třetině případů spletou a nechají popravit nevinného? Já tedy ne ;-)

+3/−1
26.10.2017 18:15

G98a28b70r25i22e34l 34H78o50r35t67e14n 9581889233334

Díky za odpověď. Potíž vidím v tom, že když jsem si dopoledne zjišťoval informace o hlavním tématu této diskuze, přečetl jsem si dostupné informace i o mediálně propíraných kauzách, prezentovaných jako nepřiměřeně tvrdé metody FS. A sranda je, že se až na jeden případ ve všech ukázalo, že bylo podezření FS oprávněné, i když některé věci ještě běží (FS věc uzavřela, běží odvolání nebo soudy)

V čem FS pochybila určitě jsou ty dvojí zajišťováky, tam buď někdo myslel prdelí, nebo je někde v rámci postupů FS pořádná díra a doufám, že to bude velmi rychle vyřešeno.

Shrnul bych to takto:

1) Princip schvaluji, praxe potřebuje pořádně doladit

2) Média informují často o aktivních kauzách velmi jednostranně, ač mohou snadno získat objektivnější informace (viz aktuální článek, který je teď už doplněný) a my pak máme zkreslené informace

3) Lítý předvolební boj se na vnímání FS rovněž podepsal velmi negativně.

4) Vím z nepřímé osobní zkušenosti (velmi špatné), že vždy záleží na člověku a u financů dvakrát. Ale chtít po FS, aby jednala jen v prokázaných případech je nemožné, protože prokázání je výsledkem šetření.

0/0
26.10.2017 18:41

Š75t55ě88p29á91n 88F37r22a89n49c54l 8194149624900

1+2: Souhlas. Podepsat to mohu kde? :-)

3: To určitě, ale kdyby FS a ministerstvo nenabilo odpůrcům svými chybami (nejen dvojí zajišťováky, ale i Pilného "ze zlikvidovaných firem mají prospěch všichni lidé" a další perly), tak by takový řev nebyl. Navíc opět narážíme na Babišův střet zájmů v dvojroli ministra a majitele Agrofertu, kdy je velmi jednoduché obvinit ministerstvo, resp. FS, z likvidace Babišovy konkurence (zejména pak při znalosti Babišových nevybíravých metod z minulosti a při znalosti Janečkovy ochoty porušovat zákony ve prospěch ministra - viz. např. to, že nechal Babišovu náměstkyni nahlížet do živých spisů FS!)

4: Princip by měl být "neosobní" - splní-li firmy nějaká "kritéria podezřelosti", pak se zahájí šetření a použije se i zajišťovací příkaz. Ale musí tam být ještě nějaká jiná souvislost než pouze to, že kdosi kdesi v řetězci daleko před vámi nezaplatil daň. Omezení toho, aby si pak FS přišla k vám jakožto nejsnadnějšímu cíli mi chybí asi nejvíc. Klidně ať FS spolupracuje s kriminálkou, Kobrou nebo NCOZ, a pokud se zjistí, že je mezi vaší firmou a tím neplatičem nějaká spojitost, pak ať na vás spadnou jak tuna kamení. Ale "jen tak" to prostě nejde.

P.S.: Co se týče těch počtů: přiznávám, že přesné statistiky si nevedu, není to oblast mého zájmu. Ale situací, kdy soudy řekly že zajišťovací příkazy byly zbytečně tvrdé nebo dokonce neoprávněné, těch bylo víc než jeden. A opět se tak vlastně vracím k tomu samému: chybí-li soudnost i zákonná pojistka, zvolí FS zajišťovák jako nejjednodušší řešení, ač by mohli při troše snahy jednak jinak, méně drasticky. Trochu mi to připomíná neblahá léta s exekutorskou mafií, kdy se kvůli dluhu 50 000 prodávaly domy...

0/0
26.10.2017 20:09

J37a87r16o83m60í51r 96K73r56á71l 4520409424679

Zrušit nesmyslnou přenesenou daňovou povinnost. A pak by stačilo, kdyby FÚ dělal svoji práci.

0/0
26.10.2017 18:54

O70n42d91ř41e23j 13H21o27l92ý 9540190908589

díky za info, nějak tak jsem to předpokládal, viz můj příspěvek výše :-)

0/0
26.10.2017 13:09

J35i71ř78í 24Š74t87ě44d40r26a 5510142611817

Jen upřesním, že s panem Retiznykem spolupracuje, podle doplněných odstavců, od jeho třinácti let :-)

0/0
27.10.2017 9:00

P77a81v42l57a 48K57u93č54e28r16o61v77á 5897581783

interní metodické pokyn nazvaný Kombajn - a hned je jasný pohled fú na všechny daňové poplatník - musí se všichni semlít.

+2/0
26.10.2017 11:11

A20n93t61o74n68í91n 71S11v76o56b77o52d96a 3364543899862

Gravoplast ručí za DPH dodavatele, takže Gravoplast měl odvést DPH za dodavatele a když ji financi na ní nemohli vyrazit, šli dál v řetězci, nojo, ale mohli by také dojít až do obchodu, který prodává čokoládu, možná až k nám domů

+3/0
26.10.2017 10:50

J78a41k34u39b 84K44u15č60e95r13a 6168652271453

A Gravoplast a její historie, o tom jste si nco zjistil?

0/0
26.10.2017 10:52

A83n38t65o29n31í89n 39S92v88o16b79o64d10a 3704153969272

a co víme o dodavateli Gravoplastu? Vůbec nic :-(

+3/0
26.10.2017 10:54

A73n25t73o97n57í34n 48S35v59o56b23o72d88a 3644453589212

Únik DPH nastal u dodavatele Gravoplastu, což je ten problém, ke kterému nejsou informace

+1/0
26.10.2017 10:55

J92a24k41u17b 33K10u57č85e51r28a 6598292431433

Gravoplast má stejné sídlo a stejnou historii jako Figar, teď je řídí bílý kůň z Ukrajiny (ve stejném sídle). To je celá pointa.

+1/−1
26.10.2017 10:55

A55n98t85o42n49í52n 46S36v14o26b93o70d42a 3254303109512

kdo dodal zboží Gravoplastu? Potom to můžeme dál řešit

+1/0
26.10.2017 10:57

J44a16k88u77b 90K64u20č50e25r25a 6228152151883

Článek o tom záhadně mlčí. Ale jinak to vlastně vůbec není potřeba.

+3/0
26.10.2017 11:04

A16n25t22o67n72í13n 31S95v16o73b66o20d25a 3224613679422

to je ale to nejdůležitější, kdo dluží DPH, jestli byl spolehlivý plátce DPH atd, možná suroviny dodával ze zahraničí atd, vše je divně podané

+1/0
26.10.2017 11:08

J65a51k76u25b 23K54u65č64e44r74a 6918342361343

Vzhledem k tomu, že to jde přes firmu jednatele Figar, kterou řídí nastrčený bílý kůň (nebo tak to alespoň působí), tak tam máte víc věcí, než je vlastně potřeba.

+3/−1
26.10.2017 11:09

A30n97t36o86n55í29n 56S56v96o29b47o10d25a 3204803489962

když ukázali kousek řetězu a vynechali to nejpodstatnější ( neplatiče DPH), tak ten článek je o ničem. Citace - Pídí se po ušlé dani, kterou neodvedl dodavatel dodavatele firmy - je fakt skvělá práce redaktora :-(

+3/0
26.10.2017 11:13

J87a57k82u56b 63K38u73č92e70r56a 6138382371383

To je ale citace jednatele Figar.

+2/0
26.10.2017 11:15

A71n78t48o46n21í87n 34S15v47o84b18o53d56a 3764233389552

takže Gravoplast se stal obětí svého dodavatele, o kterém nevíme jestli je spolehlivý plátce DPH, nevíme o něm nic

+1/0
26.10.2017 11:16

G76a52b77r65i69e62l 93H83o72r53t28e68n 9901759303754

Zboží asi žádné.

Cituji:

Přímým dodavatelem Čokoládoven je společnost Gravoplast, jejímž prostřednictvím do továrních hal proudí desítky agenturních pracovníků.

---

Čili by mohlo jít o služby, v daném případě nejspíš o dopravu.

0/0
26.10.2017 11:11

A70n79t50o35n39í31n 73S40v89o84b65o10d91a 3614803249442

ale pravého dlužníka neuvedli, jen nám podsunuli domněnky finanční správy, takže obviňovat Gravoplast a Fikara je předčasné, pochybení nastalo mimo firmu Gravoplast

+1/0
26.10.2017 11:15

G15a30b66r54i39e55l 87H64o25r51t72e33n 9841199653804

Z hlediska zákona pochybení nastalo VE firmě Gravoplast, která si měla svého dodavatele z hlediska DPH pohlídat. A vzhledem k úzké vazbě této firmy na pana Fikara je logické, že někoho napadlo, že mohlo jít o záměr.

+3/−1
26.10.2017 11:17







Najdete na iDNES.cz