Diskuse k článku

Dopravci si oddechli. Směrnice EU řidiče kamionů neřeší

Francouzský prezident Emmanuel Macron z toho udělal jeden z hlavních bodů své prezidentské kampaně i klíčový požadavek vůči zbytku Evropské unie. Zdálo se, že se rodí nový problém srovnatelný s „povinnými kvótami na uprchlíky“, které na dva roky otrávily atmosféru v celé Unii. Nová, tvrdší směrnice Evropské unie o vysílání pracovníků začne platit za čtyři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a38r15o42s87l69a65v 72K86a50d88l68e25c 5611949142411

Zase proti lidem.:-P

+4/0
27.10.2017 10:27

L92e18o10p57o59l28d 83P25r49o97k10e38š 8609954487

Česká ekonomika je založena na nějakých dogmatech , co zodpovědní ekonomové zaslechli před 40 lety na VŠ a stále je prosazuje za každou cenu. Proč je nutné zvyšovat HDP , je nás stále 10 milionů a 2 řízky nikdo nesní , proč je nutná inflace , když díky sankcím se snažíme o vyšší inflaci v Rusku a sami ji vytváříme doma uměle , není kde bydlet , kde parkovat , ale chceme dovážet pracovní síly , ČNB provádí nesmyslné operace v objemech na úrovni ročních státních rozpočtů a vláda k tomu mlčí.

+2/0
27.10.2017 8:14

P64e79t40r 47P74e38t44r 6383732528653

Buďte rád. ČNB je složená z lidí z oboru, kteří mají zkušenosti a vzdělání. Vláda je složená z kdejakých mamlasů, kteří o penězích nemusí vědět vůbec nic. A to nejen o penězích.

+4/0
27.10.2017 9:42

V74á23c78l31a62v 31K60r51a15j29č83a 5906509229644

Ted to ještě schavit opačně. U stejne firmy stejné peníze, jak v ČR tak v Německu

+4/−1
27.10.2017 7:04

J43a86n 40B15u75r47i85a18n 2373769854660

Když to nefunguje ani v rámci ČR (na pobočce v Praze jsou jiné platy než na pobočce v Horní Dolní), proč by to mělo fungovat v rámci států?

+12/−2
27.10.2017 7:33

D68a13n28i64e43l 81K45r48a61u62s 1284470589331

Protože EU a rovné podmínky.

+2/−4
27.10.2017 8:28

L41u21m56í23r 67V74i13t86h96a 2397617356662

Protože volný trh

+2/−1
27.10.2017 8:49

J56a46r45o92s64l92a27v 42K85a70d46l48e52c 5871599462951

Volný trh bez rovných podmínek neexistuje.

0/−2
27.10.2017 10:27

M38a16r72t64i90n 71K50a61r73á97s68e39k 9508913968868

A jak toho chcete dosahnout? Ustavit nejakou komisi, ktera bude rikat kdo ma kolik brat, co ma kolik stat, aby to bylo v cele eu spravedlive stejne? Nemelo by se I resit, jak velky ma mit kdo byt, jakeho ma mit partnera apod? Prece musime mit rovne podminky ne?

+1/0
27.10.2017 11:00

J44a98r55o96s68l11a15v 71H61o94r72á14k 6357181389160

Volny trh s tabulkovymi platy? :-))

+1/0
27.10.2017 12:22

J58i90n66d96ř44i94c16h 84L71u93k94e63š 3769494873830

To je krásné, jak se ČESMAD bije za to, aby naši řidiči mohli dál jezdit za směšné peníze. Chápu, že nějaká potvrzení a byrokracie nic nevyřeší, ale nikdo nechtěl, aby měli stejné platy jako němci nebo francouzi. Ten požadavek byl na MINIMÁLNÍ mzdu. A jestliže dopravci nejsou schopní zaplatit ani minimum toho, co platí jinde, je něco špatně, ne?

Jak to, že německý kolega, který nakládal ty samé minerálky ve Francii a vezl to také do Berlína, podobným kamionem, stejnou spotřebou, dokázal vydělat na té fůře minimálně dvojnásobek? Ale už sedm let nejezdím, takže nevím, jak je to teď...

+12/−1
27.10.2017 5:39

M11i48l95a89n 89K45r90á65l 8533778901861

je to o tom jakou si Tvůj zaměstanavatel dojedná cenu, pokud si dělal u dopravce co jezdí za "všimné" tak je chyba v něm. Německé spedice chtějí odvézt zboží a při vyjednávání už nekoukají zda jste z východu nebo z druhého německého města, v obou případech chce vydělata odvézt zboží

0/−1
27.10.2017 6:45

J45i41n32d66ř49i77c72h 52L57u12k79e59š 3369614113140

Jistě je chyba v tom, že my, poláci a rumuni jezdíme za "všimné". Proto se také ty země brání, podrážíme jim tam ceny a trh.

A také nevím, jestli je správné například jet za dobrou cenu do ciziny a zpět brát cokoli za zlomek ceny(argumentuje se tím, že lepší než jet zadarmo), jen abych dostal zpět auto na stálou práci. To totiž může fungovat o doby než i mně vezme někdo tu stálou práci za desetinu, jen aby dostal auto domů. Regulace nic neřeší, nejsem toho zastánce, ale pod náklady by se nemělo jezdit. Ceny zpět už nikdo nedostane...

A k té minimální mzdě. To je minimální mzda v tom státě, ne minimální mzda řidičů, takže tolik si tam vydělají i uklízečky. A řidiči mají přeci jenom velkou zodpovědnost a náročný režim co se týká času v autě, biorytmu, nočních jízd atd.. Jasně, že nemusí být Einstein, ale náročné povolání to je

zase jinak.

+2/0
27.10.2017 7:03

D33a64l83i77b92o33r 17C44h27l92u25p 5917462873164

Vy si skutečně myslíte, že dopravci jsou v zásadě nenažraní lidí, kteří se snaží ožebračit vlastní řidiče? To snad ne ?!? Aby řidiči mohli zaplatit to co dostává německý řidič v D tak musí dostat obdobnou cenu jako D dopravce v D. Zkuste to nabídnout CZ firmě - ta Vás vypoklonkuje a nasadí si PL,LT, RO nebo BG dopravce. Nebo jste snad nezaznamenal příkladně situaci na vnitru v naší zemi v sypkých komoditách kdy dominují jasně PL ?? Řidičů je nedostetek, lepší než stojící kamion na dvoře je pro každého kamion v pohybu. Raději přidám řidiči, aby neodešel a kamion vydělal, ale nelze to zvedat do nekonečna. Byl by jste myslím překvapen, jak podporují ostatní státy EU vlastní dopravce na rozdíl od naší země.

+3/−1
27.10.2017 7:03

J56i58n74d62ř14i53c27h 90L33u90k84e13š 3519214443870

Tak ať ČESMAD bojuje za to ať se srovnají podmínky a ne za to, abychom mohli jezdit za almužnu. Jak to, že si poláci dokázali vyjednat vyjímky(myslím, že se to týkalo cen nafty).

Neříkám, že to naši dopravci mají jednoduché, ale uvedl jsem příklad, který mně hlava nebere. Kdyby ten rozdíl byl čtvrtinový, neřeknu. Ale Němci mají určitě vyšší náklady i na pracovníky dispečinku, nájmy kanceláří, auta mají také jinak vyšperkovaná, řidič má(tedy měl v době kdy já jsem jezdil) dvojnásobek, příplatky na děti, odloučení od rodiny, vše na pásce a my nedokážeme jet ani za minimální mzdu jejich uklízečky? Za tu stejnou práci a fůru?

+2/0
27.10.2017 7:11

D85a21l35i81b75o83r 66C78h11l23u38p 5517562413834

Němci začali řešit MiLog z jednoho prostého důvodu a to potvrdili sami, doslova řekli: my už nejezdíme žádnou mezinárodku, ale přicházíme už i o vnitro. V D je stanovena min sazba na km, to u nás neexistuje, kdo jde pod ni - končí, ztrácí licenci. V PL vrací stát dopravcům část spotřební daně z PHM, sazby pojistek jsou nesrovnatelné, o silniční dani nemluvě, navíc v PL existuje tzv živnost řidič, tedy nejde o zaměstnance ale jakousi osvč sedící ve vašem kamionu. V Litvě která je průmyslově úplně někde jinde jsou dopravní firmy s 3000 a 2000 kamiony. Jak je to možné? Ti lidí jezdí 3 měsíce venku. My jsme dopravu při přístupových jednáních hodili za hlavu, Toto co je dnes je bohužel realitou, co zaseješ to sklidíš. CZ dopravcům klesá podíl na trhu, to je realita, všichni si myslí že ušetří na doprqavě aby mohli zvednout mzdu svým zaměstnacům atd... Prostě neviditelná ruka trhu jak říkal Vašek Klaus. Srovnat podmínky ?? Jak to myslíte ?? To jako, že má ČESMAD donutit firmy ať platí víc?? Bohužel mám se státní zprávou v této oblasti zkušenosti, zvracel by jste jako já. No co no, nebudou češi, pojedou cizáci, jinak to nebude

+1/−1
27.10.2017 7:40

J46i10n53d15ř95i32c17h 83L23u98k73e97š 3739514213720

Vždyť jste si odpověděl sám. Při přístupových jednáních jsme toho moc nevyjednali. Proč by Česmad nutil firmy platit víc? Stačilo by prosazovat třeba tu minimální sazbu za km a tlačit na odpočty DPH v Polsku, což je vlastně dotace. A ty jen křiví trh. Proč se proti tomu nebouří jako proti diskriminaci našich dopravců? Když si chtěli Němci odečíst mýto pro osobáky z daně, kterou nikdo z okolních zemí neplatí, zdvihl se odpor, i Zubatá pleš se přidala.

+2/0
27.10.2017 9:03

D55a41l81i89b20o69r 14C48h77l57u60p 5337622963854

Koho myslíte těmi co si to nevyjednali? Myslíte, že združení nebojovalo? Minimální sazna na km v CZ? Kdo se za dopravce postaví, když je nepodpoří vlastní ministerstvo? Každý tady chápe dopravu jako nutné zlo, nějaký přívěšek co zatěžuje silnice hlukem a nehodami. Poláci byli x krát dotazováni, aby toto objasnili, nikdy neodpověděli. A suma sumárum: je jich víc jak 40 mega, trh, odbyt - nikoho nezajímá v EU nějaký blbý CZ dopravce a jeho výhrady k PL systému

0/−1
27.10.2017 9:13

J16i85n90d41ř97i54c88h 36L14u72k21e61š 3829114413540

Já jsem jen obyčejný řidič a Česmad jsem zaregistroval jen s kampaní, kdy chtěli zalepit místa po odcházejících řidičích frontou lidì z pracáku a teď, když bojují proti požadavkům na minimální mzdu. Obojí je podle mě kontraproduktivní. A kdo jiný by měl bojovat za podmínky dopraců?

Jinak s tím chápáním dopravy naprosto souhlasím. Kolik si na mě vyskakovalo lidí, že překážím atd. Přitom jsem jim vezl do družtva třeba hnojivo... Dopravci plní poptávku společnosti. Když nebudeme chtít plné regály zboží z celého světa, nebude tolik "škodlivých kamionů". A jinak jsem měl a mám vše okolo velkých aut rád.

+2/0
27.10.2017 9:41

P16a54v81e56l 60T46r70u79k97s32a 3953547722683

No, sorry,...zase to s tou almuznou moc neprehanejte. Ja mam dva kamarady, co s kamionem jezdili. A kdyby slo jenom o penize, tak jezdi porad.

0/0
27.10.2017 8:15

J20i96n16d23ř81i65c75h 96L32u45k51e68š 3709384363680

Tak si to spočítejte na hodinu. Pauza je 11h, zkracená 9, 3x do týdne. Teda buď jedete nebo nakládáte, 13-15h denně. A samozřejmě diety nejsou plat!!

0/0
27.10.2017 8:51

P71a92v70e12l 77T76r12u59k25s36a 3873677452533

Treba kamarad, co jezdil Rusko, tak mu zustavalo kolem 50 tisic cisteho + vozil do maximalniho limitu, co slo (alkohol, cigarety).

Ano, byl skoro furt pryc a to je duvod, proc se na to vybodl. Ale na ty penize dodnes vzpomina.

0/0
27.10.2017 8:56

J81i30n26d16ř65i97c78h 27L35u44k32e70š 3129234853320

Tak asi zažil staré dobré časy. Také jsem o takových platech slyšel na parkovišti. Já jsem jezdil celou Evropu kromě Ruska, Běloruska, Ukrajiny a Řecka. I s dietama jsem měl od 25000 do 30000. Podle Aetru. Ale to už je sedm let, co jsem toho nechal.

0/0
27.10.2017 9:10

P19a12v17e15l 60T92r75u94k66s59a 3813787342243

Tak nevim, jestli vylozene "stare dobre". Tyhle penize mel asi 3-4 roky zpet. Vim, ze vozil nejaky stroje na olympiadu do Soci a po olympiade jezdil asi jeste rok.

0/0
27.10.2017 11:58

D29a32l25i12b29o45r 12C71h59l19u42p 5367692103984

Ano je to neporovnatelné s řidičem v D, I a jiných zemích. Ale přece úplně stejně to je i pro zaměstnace příkladně známé firmy REHAU. Tady na 3 směny 140 kč/hod, v D by za to ani nelezl z postele. To dělá to samý. Tak kde je jádro problému? Kamionem jste jezdil, představu o mzdě máte, cenu mýta, phm znáte, pojištění HAV + POV + CMR +/- 12tis měsíčně + servisy, gumy, silniční daň, zázemí, dispečeři atd. Lehce dokážete spočítat při nájezdu v MKD +/- 11500 km kolik je potřeba na 1km. Výsledek jasně vypoví do jaké míry máte šanci, že Vám to tady CZ firma s "nacionálním cítěním" zaplatí, nemám pravdu?

0/0
27.10.2017 9:04

J64i90n78d50ř23i29c82h 17L52u76k85e62š 3659334863720

Ano, Rehau tady funguje podle podmínek v ČR, ale východní dopravci fungují podle východních u nich a to se samozřejmě Němcům nelíbí.

0/0
27.10.2017 9:23

D64a96l13i29b30o51r 66C20h23l72u10p 5687792443594

Řeknu to na férovku, naši malou firmu založil otec před 27 lety, máme 7 kamionů a jezdíme výhradně do RUS. Bojoval jsem za lepší podmínky pro naše dopravce, jak v rámci sdružení tak se státní zprávou, jezdil jsem policajty a celníky učit jak kontrolovat, co kontrolovat. Musím po 6 letech přiznat, že je to jak boj s větrným mlýnem, nemáme šanci, nikoho to nezajímá. Až kluci odejdou tak to prodám a půjdu dělat něco jiného. Přeji všem, aby se to zlepšilo a nechám už prostor dalším :-)

0/0
27.10.2017 9:37

J93i20n14d86ř19i68c58h 51L16u76k54e38š 3489624213250

Říkal jsem si, jestli nemáte autodopravu. Moje poznámky berte jako poznámky kluka, co si splnil sen, sedm let jezdil po Evropě, ale teď dělá něco jiného a má spokojenou rodinu. Vy do problémů vidíte určitě víc a z jiného úhlu. Přeju ať se při tom všem, o čem jsme psali, daří. A hlavně Vašim řidičům hodně km bez nehod!

0/0
27.10.2017 9:51

Najdete na iDNES.cz