Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i55ř69í 79V19o62s31t42ř18á82k 2861268379721

Ano, začal bych u radních, u jejich stání před úřadem. Nahnal bych je do MHD. Třeba v Plzni do průmyslové zóny, to je zážitek a kultura. Jednou za půl roku se odváží i ke kontrole a kupodivu 90% cestujících ani neplatí. Pak bych je nahnal u Prahy do vlaků, jak tam lidi stojí 40 min. v uličce v narvaném vlaku. Až bude veřejná doprava a cesty odpovídat době, není problém.

+72/−2
doporučit
27.10.2017 6:39

J43a22r46d97a 98S97o54k65o58l 1436328121411

Proč jsou kolem nádraží auta? protože ti lidé z vesnic kde dříve měli práci doma musí nějak k tomu vlaku a autobusu dostat protože Kim jede jejich spoj dvakrát za denRv

+42/−1
doporučit
27.10.2017 5:45

Z79d89e70n75ě96k 46W20e12r25n25h35a97r37t 6557775632378

Cyklistika je nesmysl. Vidím to tady, když je hezky, tak budiž, jezdí se na kolech, kolostavy jsou plné, cyklostezky taky. Ale jak hlásí déšť, je ve stojanech prázdno a jsou narvané parkoviště. Cyklistika se dá považovat za reálnou alternativu pár měsíců v roce za hezkého počasí, jinak je to po pár skalních, ale ti cvoci, co jedou na kole v šest ráno po čerstvém sněhu, jsou statisticky nevýznamná anomálie.

+48/−2
doporučit
27.10.2017 7:39

O25n19d93ř54e23j 62G51r10i81m 7771899237954

Takže pánová, obléct do obleku, na jedno řídítko zavěsit tašku s notebookem, na druhý tašku s obědem, hups na kolo a na obchodní jednání pěkně profesionálně propoceně :D

+43/−2
doporučit
27.10.2017 7:09

L36u57d16ě30k 50C52h46r17á89s79t26e69k 5274964212986

Obce nejsou od toho, aby někoho odněkud vyháněly, ale od toho, aby vytvořily co nejlepší podmínky pro všechny druhy dopravy. A ne aby utlačovaly jednu skupinu lidí ve prospěch jiné. V okamžiku, kdy MHD bude mít dostatečnou kvalitu, tak do ní budou lidé přecházet postupně sami, ale samozřejmě je mnohem jednodušší lidi z aut pomocí restrikcí do MHD nahnat, přestože kvalita nestojí za nic...

+66/−6
doporučit
27.10.2017 6:03

J71a51n 75T12u31r28o23ň 3181850660375

Cesta do práce autem 10 až 15 min. Cesta do práce MHD 30 min. a více. Plus čekání na spoj. O osobní flexibilitě nemluvě. Volba je jen na Vás...

+35/−1
doporučit
27.10.2017 6:52
Foto

V29l75a24d67i29m87í29r 88V77é90r17o15s35t26a 1306344398760

Ano, dvě děcka ze školky, nákup, 10 cm sněhu a 15 km domů. Kolo je zcela ideální dopravní prostředek!! :-D

+27/0
doporučit
27.10.2017 8:24
Foto

L83u94d64ě39k 10R20i35c23h20t74e18r 2430976441832

To tedy nevím jak mě chtějí do 15 let dostat do vlaku, když např. z Prahy do Liberce stojí vlak stejně jako benzín a jede dvaapůlkrát déle se dvěma přestupy, s tím že kus cesty jedu ve stoje.

+26/0
doporučit
27.10.2017 7:45

P25e27t40r 74V21e96s80e97l18ý 6421176649460

Úžasní tihle plánovači lidských životů, co vědí nejlépe čím má člověk jezdit do práce, co má jíst, zda může hrát automaty a bohužel hlavně co si má myslet...

Kde je ten zlatý NORMALNI svět.

+66/−8
doporučit
27.10.2017 5:14

P50e85t10r 92P83a40v11l70a71t88a 7746130417161

A nebylo by lepší začít stavět infrastrukturu tak, aby stačila? 1 člověk = 1 auto. V USA to jde. Ale ne, tady se zase budeme hezky po komunisticku snažit o převýchovu lidí.....

+23/0
doporučit
27.10.2017 7:34

M77a53r79t43i92n 71P30l20z98á88k 2597279798134

To je fajn, že to chtějí obce, ale zeptal se někdo, co chtějí lidi?

+25/−1
doporučit
27.10.2017 7:38

T96o56m95á92š 55K88u72c34h73a25ř 3597671428231

Velký Mao zavelel "Do sedel!" A celý národ nasedl na šlapací kola.. :-P:-)

+20/0
doporučit
27.10.2017 6:42

P52a37v65e71l 78S89c13h53e37l98l24e 3911263403857

proboha a co se na to podívat realisticky? Třeba v Brně...

Kolo? V našich podmínkách nesmysl. Půl roku prakticky nepoužitelné. I v Mekkce cyklistiky Vídni, ze které si brněnští konšelé chtějí brát příklad využívají kolo k dopravě jednotky procent (4-5%). Což je někde na hranici statistické chyby. Budování infrastruktury pro cyklo hraničí s trestným činem péče řádného hospodáře dle občanského zákoníku.

MHD? Na samotné hranici vytížitelnosti. Chybějí moderní vozy, chybí řidiči.

Regionální doprava? Výstavba moderního nádraží, schopného pojmout dostatek regionálních vlaků, schopného pojmout rychlovlaky... je systemeticky blokována zelenými a zhulenými parazity. Průtah Brnem, třeba do Pisárek je neřešený desítky let.

Postup radnice? Více cyklopruhů (je to sice k ničemu viz. VUT, ale dobře to vypadá v tabulkách a snad i nějaká kačka z dotací na to padla), více cyklostezek odnikud nikam (třeba v jednosměrkách kde se tím uberou parkovací místa pro místní...), zavírání ulic pro auta (viz. nápad s nádražím a Veveří...), parkovací zóny...

Ale budujeme Hyperlůp. Za pět mega (zatím)... A to se vyplatí.

+43/−6
doporučit
27.10.2017 7:26

Z21d43e65n59ě97k 73W25e91r81n57h52a43r52t 6797645822358

Ať si vykládá kdekdo cokoliv, lidé směřují k individualitě. Nebudou se mačkat v autobuse, raději pojedou ve svém komfortu ve svém autě, i když je to někdy stojí víc a trvá déle. Tak to je. Podobně je to i s bydlením, raději se zadluží a postaví svůj domeček se zahrádkou, než se mačkat s dětmi v jednom pokojíku v paneláku, i když by tím ušetřili peníze a čas. To je stejný princip, roste životní úroveň a to, že před padesáti lety bylo běžné bydlet po čtyřech v malém bytě a jezdit narvaným autobusem, dnes už nikdo dělat nebude, pokud opravdu nemusí. A pokud člověk jen trochu může, snaží se najít si soukromí, to je v lidské přirozenosti. A je na společnosti, aby se s tím vyrovnala, zvrátit to nejde.

+18/0
doporučit
27.10.2017 8:06

P39e17t66r 70K33e86ř 8473884982528

Problém je, že žádné řešení nefunguje samo o sobě. Jestliže dopravní tok někam nasměrujete, musí být schopen i pokračovat. Obtížná doprava již není definována pouze přesně ohraničeným prostorem města, ale celým jeho okolím. Potíže tak vznikají zejména na příjezdových trasách a jejich přivaděčích. Tedy i několik desítek km před samotnou obcí a tam nikde (v ČR) žádné sofistikovaně propracované MHD nefunguje. Pokud uživatel jede 20km 45min. na hranice města, pak jej již těžko někdo přesvědčí, aby se auta vzdal a zbývající 10min.část trasy po několika přestupech a další platbě, zkrátil o 3min. I když statisticky vypadá 30% úspory moc hezky. Mám-li to vztáhnout např. na Prahu, muselo by MHD fungovat na celé ploše středočeského kraje. Tam ale nějaký genius zprznil metro a místo původně plánované 4. trasy a zokruhování všech, jej různě zohýbal zpět k centru. Linie jednotlivých tras totiž korespondovaly s nejvíce zatíženými přivaděči a přebíraly tak základní dopravu z tehdy okrajových míst Prahy. Představte si, že by např. trasa "C" pokračovala ve svém původním směru a v současné době byla schopna z jedné strany obsloužit oblast D1 až k Jesenici a na druhé oblast mezi D8 a D10 až do Neratovic, tak jak byla původně plánována. Ostatní trasy by měly shodný efekt pro zbylé směry. Navíc Praha dodnes nemá ani velký obchvat, natož malý, aby odklonila tranzit. Blanka takřka každý měsíc neustále snižuje rychlost a pomalu se z ní začíná stávat parkoviště, protože na všech výjezdech byly sniženy rychlosti a tím vytvořeny úzká hrdla dopravy. Otevřená část okruhu je na tom úplně stejně. Auta prostě nemají kam jet a MHD tuto oblast nepokrývá.

+21/−1
doporučit
27.10.2017 9:05

L28a96d78i63s71l41a47v 62H81n93y17k 6430482370446

Dostat lidi z aut...? Ale vždyť samy firmy požadují aby lidi jezdili autama.Bydlím na vesnici a za komunistů jezdily do města autobusy na všechny tři směny.Při odpolední autobus rozvážel lidi do tří vesnic, v poslední měl řidič místost kde přespával ( byla tam paní na uklízení a na topení) a ráno svážel lidi na ranní směnu.

Dneska? Autobusy jsou zrušený.Když jsem jako nezaměstnaný hledal práci, tak se mně ptali, jak budu jezdit do práce.Když jsem řekl, že autobusem ( tenkrát ještě jezdily) , tak mně bylo odpovězeno, že mně nechtějí, protože bych se pak vymlouval, že mi z odpolední nic nejede a nemohl bych zůstat přesčas.....potřebují flexibilní lidi, kteří se nevymlouvají na to, že jim nic nejede.

Zrovna tak v jiné firmě kde jsem pracoval, požadovali abychom přišli v sobotu a neděli do práce a někteří sevymlouvali, že jim nic nejede, tak jim doporučovali ať si vezmou taxík.A nebo nemusí chodit do práce, ale v pondělí ať si přijdou zrovna pro papíry.

Takže základ je ve firmách.Komunisti dokázali zajistit lidem autobusy.

+21/−2
doporučit
27.10.2017 6:53

P83e24t35r 56R60e72m71e25š 5871615192

Tohle je fakt logika jak prase. Tak na jedné straně automobilky chrlí čím dal více plechovek, dokonce jeden čas byla i podpora automobilkám ze strany států, na druhé straně jiní ouřadové se snaží co nejvíce ztrpčit život majitelům těch plechovek, různými zákazy a omezováním. Z toho mi vychází, že dneska kupovat auto už asi nemá smysl, když stejně se za chvíli na něm nebude dát jezdit. No to jsme to daleko dopracovali.

+17/−1
doporučit
27.10.2017 5:31

P72e25t86r 55K28r69e98j30z95e93k 7139926

Až bude veřejná doprava na takové úrovni abych se s ní bez problému dostal do práce,rád nechám auto doma,zatím to tak není a ještě dlouho nebude.Pracuji na směny a bez auta by to momentálně nešlo,dojíždím 30 km do práce a v neděli ráno se člověk nemá šanci dostat do zaměstnání,takže asi toliko k dopravní situaci ve veřejné dopravě u nás.

+14/0
doporučit
27.10.2017 7:21

P80e11t14r 27A82s88c27h94e67n38b35r49e72n21n42e47r 6785563812891

Radní jako první - sebrat služební auta a po městě výhradně MHD.

+13/0
doporučit
27.10.2017 9:20

M11i62l67a32n 74B35o75h46á44č28e41k 9491795301548

Tak už se nemohu dočkat. Bydlím na kopci (poměrně dlouhá a strmá cesta), takže jakmile bude mínus deset, vezmu notebook na řidítko, navleču na sebě šest vrstev, a hurá z kopce dolů na bicyklu!!! A zpátky to bude do toho krpálu teprve zážitek!!

Doufám, že cestou potkám spoustu radních a ředitelů, jak stejně tak jedou v tom mrazu na kole...

A pak si vezmu týden dovolenou, protože nastydnu (a marodit se mi nevyplatí). Po týdnu návratu natěšeně usednu znovu na kolo a tentokrát uklouznu na ledu. Během toho pádu se mi služební notebook rozletí na dvě části.. Se sádrou na noze po pádu z kola budu další tři týdny cestovat městskou hromadnou dopravou. Ta nejezdí přímo k naší firmě, takže půjdu každý den cca 15 minut pěšky. Se sádrou na sněhu to samozřejmě v pohodě zvládnu. Trošku se u toho zpotím a nastydnu, ale dovolenou už si brát nebudu, abych mohl vůbec někam jet v létě. Zaměstnavatel mě pochválí za loayalitu, rozbitý notebook samozřejmě řešit nebude a upozorní mě, abych cestou městskou dopravou dával pozor, aby mi jej nikdo neukradl.

+15/−1
doporučit
27.10.2017 8:08

Z54d56e55n88ě36k 69T65r50u44t88n47o81v16s37k60ý 7513493226220

Hm.. jenže ono to s hromadnou dopravou není nijak růžové. Když jsou vesnice, kdy první autobus jede v osum, a druhý poslední v pět.. a s kolejemi... vzpomněl jsem si na úryvek z jedné hry: " vila je to pěkná, u dráhy. Zkratkou přes les, slabou hodinu a půl. "

+12/0
doporučit
27.10.2017 8:17

P90e27t42r 80H52o56r23á80k 1609493969844

Tak hodně štěstí, mne z auta nedostanou. Autem v práci za dvacet minut. Pěšky a hromadnou skoro hodina, dva přestupy, po cestě zima, mokro, zpoždění, kašlání spolucestujících, nádraží někde na konci města.

+14/−1
doporučit
27.10.2017 9:03

L68a52d66i86s90l33a67v 54B29e45r21o33u43n36s53k68ý 1187832763916

Autem jsem v práci za 30 minut, veřejnou a MHD za 1:30 - dvě hodiny času denně mi za to auto stojí, nehledě že příměstský autobus občas vůbec nepřijede . . .

+11/0
doporučit
27.10.2017 7:44

M37i67r38e36k 21K74o13n41e23č88n15ý 6117465135784

Jen člověk slabší duchem si může myslet, že v Brně z 2% cyklistů jich po postavení B+R parkovišť bude 25%. Takže spíš jde o peníze pro stavební firmy a jejich kamarády.

+10/0
doporučit
27.10.2017 8:24

J39a49n 50P68e27k81a 5663923553

V řadě obcí nejsou koleje, autobusové spoje prodělaly v posledních letech ooobrovské zeštíhlení a divíme se nárustu automobilové dopravy a chceme to řešit ... uf ... ta krátkozrakost je donebevolající.

+12/−1
doporučit
27.10.2017 8:17







Najdete na iDNES.cz