Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Parkování za miliardu. Obce chtějí dostat lidi do vlaků, autobusů a na kola

Česká města se chtějí zbavit aut. Žádají proto ministerstvo pro místní rozvoj o dotace na výstavbu záchytných parkovišť a na modernizaci přestupů na veřejnou dopravu. Česko čeká v příštích letech přesun z aut do vlaků a autobusů a také na bicykly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i13r85o96s21l19a51v 51Z93i58k46m63u38n65d 6838672187138

Níže uvedené problémy má nejlépe vyřešené Švýcarsko. Vlak, až na výjimku co hodinu, spíše co 30 nebo 15 nebo dokonce 10 minut, podobně autobusy, zase až na výjimky co hodinu nebo 30 minut.

Autobusy nejezdí souběžně s vlakem, ale "od nádraží přes náves k nádraží za kopcem", sice se MUSÍ přestupovat, ale vlaky navazují na autobusy, celé Švýcarsko tvoří integrovaný tarifní systém skládající se z kantonálních nebo mezikantonálních integrovaných tarifních systémů, jednotný systém slev. Jízdenka GeneralAbo (analogie IN 100) platí i v autobusech nebo mnoha "místních" MHD, tam, kde neplatí jako "volná jízdenka" zakládá nárok na slevu 33 - 50 %.

Nejdokonalejší systém veřejné dopravy v Evropě ... díky tomu, že se politici nehádají o malichernosti.

0/0
1.11.2017 7:54
Foto

B90r88o54n60i83s48l76a39v 55G29a90b67r28y90š 2182529661

Kdyz je tomu tak, proc s tim nikdo nic nedela? Jsou ulice ucpane?

Byla by pro me docela vyzva udelat koncepci tamni MHD. Ale to by musel nekdo chtit, abych se nesnazil zbytecne. Jen me nenapada, koho pozadat o pomoc.

0/0
28.10.2017 20:40
Foto

I54m62r97i22c30h 68S91u84c33h28a91r50s92k82ý 8426213635141

Zažil jsem dobu kdy jsme jezdily skoro všichni autobusy, vlaky a pod., týdeník na NHKG stál 13 Kč,- pak přišla revoluce a skokem zdražil na 26 Kč,- pak ušlo pár let a najednou jste za cestu do práce platil 900,- Kč měsíčně a musel jste 3 x přestupovat neboť přímé spoje zrušily. Nediv tese že jsme se 4 domluvily a začaly jezdit autem. Dnes jezdím autem do práce sám, kdyby mě tehdy nedonutily jezdit autem tak jezdím autobusem do dnes.

0/0
30.10.2017 19:04

P33e77t46r 21B95á51č60a 8345126745635

Se me libi jak si ti kravataci v tech svych kancelarich se sluzebnima autama a vyhrazenym parkovanim mysli, ze nekdo stoji o to jezdit vlakem nebo busem.

NE NESTOJI, ani za milion nebudu jezdit nicim jinym nez AUTEM.

Chapem?!

+2/0
28.10.2017 18:19

R12o26m71a69n 47J91e58s65c45h45k36e 9568485637795

Parkoviště neřeší problém MHD. Souhlasím s Vámi nad kvalitou úředníků.

Máte možnost volby jezdit autem.

Já rád jezdím vlakem i autem. Všude nevedou koleje, a také návaznost a četnost spojů je nedostatečná. Chybí zastávky pro lidi. i v tarifem jsou velké cenové rozdíly i 100 %.

Bohužel všichni se na silnice nevlezeme.

Máte více aut ? Když máte auto v poruše ?

+1/0
28.10.2017 21:26

D84a54v32i11d 98A26d35a18m 9756411135508

A nejkrásnější na tom celém je, že se to snaží prosadit celá Parkovací asociace, která má členy, kteří se skládají ze soukromníků, kteří mimo jiné provozují parkoviště P+R a další soukromá parkoviště po Praze. Hmm to loby je tak úžasná věc. Hlavně přesvědčit lidi, že tak je to nejlepší a že to samí chtějí.

0/0
28.10.2017 0:39

J38i29ř74í 19K71o49c33u98r26e27k 6855894655698

Ale jo, klidně ať se města zbaví aut, těch, která jsou jejich majetkem. Hádám, že radní to myslí tak, že oni zakážou auta ostatním, sobě nikoliv. Jelikož jsou víceprávní a méněprávní občané. Státoobčan, narozdíl od méněčlověka ... Ups!!

+1/0
27.10.2017 18:03

R50a26d21e74k 22J10a74n69a94t22a 9705316884192

Radní zastupují město, které je vlastníkem většiny městských ulic. Takže jistě, že mají právo do toho mluvit. Jsou to jejich ulice.

A k obecním volbám předpokládám chodíte, takže můžete ovlivnit, kdo tam sedí.

+1/−2
27.10.2017 20:07

P79a25v72e53l 21S83c82h34e42l94l96e 3371723533187

Radni zastupuji obcany platici dane. Tem patri vsechny ulice. Radnim nepatri ani dlazdicka. A az se ti platci dani nahnevaji, tak radni potahnou svinskym krokem.

+2/0
28.10.2017 11:18

P44e30t33r 84Č80e39r44m52á15k 9898855389630

Ne tak docela. Radní nezastupují nikoho, radní se zodpovídají zastupitelstvu obce, a to zastupuje občany skrze jimi udělené mandáty, a to bohužel zcela bez ohledu na to jestli daně platí nebo ne. Takže plátci daní se hněvají často ale je to k ničemu.

0/−1
28.10.2017 12:29

P17e73t43r 12B54á21č37a 8935376765205

Pardon za minus

+1/0
28.10.2017 18:51

L49i95b95o14r 37R90o86t66r78e71k66l 9486268230534

Lépe po Pražsku hodit na halaparty , kdyby se tato tradice odefenestrací obnovila tak by snad vrchnost začla dělat pro lidi

0/0
29.10.2017 2:31

R88o56m40a91n 23J76e41s76c43h55k66e 9438295987205

Parkoviště neřeší problém, proč jezdí hodně aut. MHD musí být lepší. Více spojů a návaznosti. Dále pak nové zastávky pro lidi.

A také cenová dostupnost. Mezi městy jsou cenové rozdíly za lístek 100 %

Radní nejsou schopní nabídnout měsíční pouze na jednu linku. Nač celosíťovou aby lidé platili jak mourovatí.

Zastupitelé naší obce nerozhodují o vlacích. V Praze na ministerstvu dělají vlaky pro Pražáky.

SŽDC také nepřispívá k plynulosti železnice.

+1/0
28.10.2017 21:21

P16e89t19r 94Č89e52r62m34á12k 9188925819100

Jde o to o jakém městě budete mluvit. V Praze už ta první část dávno neplatí.

0/0
29.10.2017 18:51

R71o29m16a63n 39J86e71s20c79h82k86e 9628195147825

Chcete snad tvrdit, že v Praze není co zlepšovat ? Příměstské linky do toho také počítám. Chybí mne také vlakové spojení na letiště pro lidi.

To jsou stovky zbytečných aut a taxíků.

Na druhou stranu je paradox, že roční jízdenka je levnější než v Brně a je tam 3 krát více linek + metro.

Já osobně jezdím do Práglu vlakem na hlavas nebo na Smíchov. Jenomže třeba nádraží Smíchov není dohromady s Andělem. Tak jsou další přestupy.

0/0
29.10.2017 21:57

P36e95t23r 52Č21e22r38m46á49k 9168175639780

To ne, ale nebude to mít vliv na zastoupení v rámci populace. Pražská MHD je jedna z Top 5 v EU a jezdí s ní nadstandardně vysoké procento obyvatel (skoro 50%). Neustále to však o malinko klesá a blíží se to k tomu západnímu standardu. Takže zlepšovat jistě co je, ale výsledkem bude maximálně jen zpomalení toho trendu odchodu lidí z mhd, o tom že by se obrátil a měl tak vyřešit problém s parkováním se nedá mluvit.

+1/0
29.10.2017 23:22
Foto

I60m49r48i59c51h 39S68u49c73h66a70r98s91k56ý 8756133465831

Já si vzpomínám na dobu kdy se zdražovala hromadná doprava tak, že jsme začali jezdit autem, pak rušili spoje, že nejsou rentabilní a najednou po 28 letech děláme to co zavedli komunisti....:-/

Jen dodám, že tyhle skvělé projekty s hlav odborníků jsou jen díky EU dotacím.

Za peníze v rozpočtu by neobnovily ani vozový park......;-D;-D;-D

+5/0
27.10.2017 17:39

M19a68r74e71k 91J13a20n54e14č57k76a 1947516103491

To je poněkud úsměvná představa. Zrovna v naší obci, narostl počet aut dosti citelně a správa obce se stále jenom diví. MHD je zajištěna autobusy, které jezdí mimo špičku tak co 1,5 až 2 hodiny, ale oni se diví, že všichni jezdí raději auty a nehoufují se na zastávkách ;-D

0/0
27.10.2017 15:50

R32a14d72e29k 18J11a69n65a32t84a 9655546134462

Jedná se o obce v okolí velkých měst. Tam právě parkoviště u zastávky vlaku dokáže zkombinovat výhody auta na "poslední mili" a výhody vlaku při dojezdu do centra velkého města.

Je to tak po celém Německu. U stanic S-bahnu a Regional Bahnu jsou velká parkoviště i parkovací domy. Plus tam jezdí i autobusy. Že by jel regionální autobus do centra velkého města je netypické - jezdí se z vesnice k nejbližšímu nádraží.

+2/0
27.10.2017 17:10

L55a67d47i56s59l40a59v 42H76n39y78k 6840792470646

Dostat lidi z aut...? Ale vždyť samy firmy požadují aby lidi jezdili autama.Bydlím na vesnici a za komunistů jezdily do města autobusy na všechny tři směny.Při odpolední autobus rozvážel lidi do tří vesnic, v poslední měl řidič místost kde přespával ( byla tam paní na uklízení a na topení) a ráno svážel lidi na ranní směnu.

Dneska? Autobusy jsou zrušený.Když jsem jako nezaměstnaný hledal práci, tak se mně ptali, jak budu jezdit do práce.Když jsem řekl, že autobusem ( tenkrát ještě jezdily) , tak mně bylo odpovězeno, že mně nechtějí, protože bych se pak vymlouval, že mi z odpolední nic nejede a nemohl bych zůstat přesčas.....potřebují flexibilní lidi, kteří se nevymlouvají na to, že jim nic nejede.

Zrovna tak v jiné firmě kde jsem pracoval, požadovali abychom přišli v sobotu a neděli do práce a někteří sevymlouvali, že jim nic nejede, tak jim doporučovali ať si vezmou taxík.A nebo nemusí chodit do práce, ale v pondělí ať si přijdou zrovna pro papíry.

Takže základ je ve firmách.Komunisti dokázali zajistit lidem autobusy.

Za komunistů pracovala ve městě třeba celá rodina a stačil na to a na celou vesnici autobus, dnes, když každý z rodiny pracuje v jiném městě, tak musí byt nejméně 3 -4 auta v rodině.

Pracoval jsem ve městě a z vesnice jsme ve stejném městě pracovali čtyři.Ale každý dělal jinak Já na tři směny, jeden v nepřetržitém provozu ( čili každé dva dny jiná směna) jeden pracoval od sedmé hodiny a jeden měl klouzavou pracovní dobu.Čili opět čtyři!!!! auta do jednoho města.

Jestliže za komunistů z naší vesnice a dvou dalších stačil pro pracující jeden autobus, tak dneska z těchto vesnic vyjíždí ráno 50 - 60 aut.To je ekonomické a ekologické?Ano, dnes se náklady na dopravu do práce přesunuly na pracující.Dříve se o to staral stát.

Za komunistů týdenka do tohoto města stála 2 kč, dnes jedna jízda stojí 14 kč a ještě k tomu to není spoj na žádnou směnu.

+4/0
27.10.2017 14:39

J39i28n61d22ř32i95c14h 75M63i24t78t46e49r 6664695311476

Tak proč ten komunismus zkrachoval ? Protože to stálo všechno za houni.

0/−1
27.10.2017 14:45

L87a69d47i13s72l57a95v 42H12n74y54k 6410692740346

Protože si lidi nevážili toho co měli.Viděli jen pozlátko západu (hromadu zbytečných věcí, bez kterých se v životě obejdu) a neviděli smysl života v základních hodnotách.Musím se přiznat, také jsem cinkal klíčema, ale když pak od padesáti jste každou chvíli nezaměstnaný (pro naši firmu jste neperspektivní...takto to říkali ve všech firmách), tak poznáte, že je lepší nemít barevnou televizi a pod.Ale mít práci.Bez těch věcí se obejdu nebo nahradím něčím jiným, ALE BEZ PRÁCE A VÝPLATY si nemohu dovolit ani základní potraviny či jiné komodity (vodu, elektřinu, léky apod.)

+3/0
27.10.2017 14:56

J40i85n47d14ř28i89c73h 28M92i54t24t59e54r 6644955281966

Práce je dnes tolik, že si můžete vybírat a je to daleko líp placené než za komunistů. Je ale pravdou, že musíte něco umět , rudá knížka už vás nespasí. A když tak odsuzujete to pozlátko jak pejorativně nazýváte ekonomický blahobyt Západu, překvapuje mě, že se vůbec nezmiňujete o svobodě. Ta vám za komunistů nechyběla? Říkat si co si myslím, kupovat co chci, cestovat kam se mi zlíbí, číst co chci, dívat se na filmy všeho druhu... To vám vážně nechybělo? Pak jste otrok, který ani nepozná, že žil ve vězení a nic lepšího si nezasloužíte.

0/−2
27.10.2017 15:19

Z91d39e27n20ě25k 26T51r57u23t19n58o48v18s42k60ý 7483343146790

Práce je, ale kde? Je soustředěna ve městech a nebo průmyslových zónách. Takže opět, jak vyřešit dopravu do firem. Ano. Stěhování. Dobře, ale proč se řeší vylidňovani venkova?.. takže váš příspěvek je mimo mísu a neřeší téma článku.

+4/0
27.10.2017 15:32

J91i44n89d61ř49i64c29h 23M98i38t12t87e87r 6244105761726

Ano je to mimo téma, ale když někdo velebí odporný komunistický režim, nedá mi to a musím to uvést na pravou míru. Máme tady blahobyt, o jakém se mi před 30 lety ani nesnilo.

0/−3
27.10.2017 15:38

L56a37d47i56s29l93a12v 72H32n70y78k 6440642210456

Blahobyt ale horních deset tisíc.Klaus nám v době revoluce říkal, když si utáhneme opasky, tak za pět let doženeme Rakousko.Opasky si utahujeme už 28 let, ale Rakousko jsme ještě nedohnali.Pardon, dohnali.V počtu milionářů co získali své miliony za pár let.Ano, v tom jsme Rakušany dohnali a ještě předehnali, protože tam si na ty miliony museli vydělat za několik generací.U nás to stihli za pár let.

+4/0
27.10.2017 15:47

J32i45n78d71ř87i59c35h 74M34i64t11t91e93r 6954595191166

Tak já už Rakousko dohnal.Když tam jezdím na lyže nepřipadám si vůbec jako méněcenný. A vy jste ho nedohnal? Proč, co jste dělal těch 28 let? Vzpomínal na zlatý komunisty? Aha tak to bude tím.

+1/−1
27.10.2017 15:54

L53a72d34i33s36l16a44v 17H52n15y29k 6690262490766

Máte pravdu.Komunisti se snažili mít lidi rozvrstvený po celé republice.Tenhleten režim lidi z vesnic vyhání (stěhujte se za prací) a žene je do velkých aglomerací a pak si stěžuje, že lidi do práce jezdí autama.Komunisti měli na všechno autobusy.

+1/0
27.10.2017 15:50

L67a32d52i32s12l63a54v 37H76n64y59k 6950932290766

Jako vyučený dělník na tři směny jsem měl za komunistů víc svobody než dnes jako ten samý dělník na tři směny.Svobodně jsem se mohl rozhodnout jestli půjdu o víkendu do práce (nyní MUSÍM jít, jinak je vyhazov), jako dělníci jsme přes ROH prosadili hromadu požadavků na zlepšení pracovního prostředí či pracovní doby (a nyní třeba i požadavek na jízdní řády autobusů...buď odjezdy nebo dojezdy), zkrátka co se týkalo pracovního procesu.Nyní MUSÍTE VE FIRMĚ DRŽET HUBU A KROK jinak je vyhazov (respektive na další měsíc neprodlouží pracovní smlouvu).

Že jsem nemohl za hranice, to mně nemrzelo, protože abych tam byl za chudého příbuzného, tak to jsem raději s rodinou jezdil po republice a mohl jsem si více dovolit.Nyní TAKÉ nemohu jet za hranice, protože na to nemám.A jaké svobody by mně měli ještě chybět?

Svoboda vyjadřování?Chachá...já jako dělník na tři směny jsem měl více svobody, protože jak jsem říkal obrazně OD LOPATY (respektive od mašiny ve fabrice) MNĚ NIKDO NEVYHODÍ .Nebo vy jste viděl, že by byl za své názory perzekuovaný horník, hutník, traktorista, dojička či lidi od soustruhu?To jen lidi co nedělali na úkol měli zadek sevřený aby nepřišli o teplé místečko.

+3/0
27.10.2017 15:42

J17i30n77d84ř48i14c11h 39M77i71t54t48e60r 6524895661816

To že nemáte na to abyste jezdil ven je jen vaše chyba. Vyděláváte prostě málo peněz. Nemusíte držet hubu a krok, je spousta jiných firem a pokud se vám nelíbí ani tam, můžete podnikat a založit si vlastní firmu, kde budete mít pro dělníky lepší podmínky než v těch zlých firmách, kde za názor vyhazují. Horník, hutník, dojička to byli všechno většinou dost primitivní lidé, kteří samozřejmě o svobodě moc neuvažovali. Zajímalo je jak si nacpat břicho, opít se a zasouložit si. Takže se o politiku a dění ve společnosti moc nezajímali. Společenský marasmus trápil samozřejmě lidi inteligentnější. Ti ale pak skončili třeba jako umývači oken, topiči v kotelnách, v uranových dolech či ve vězení.

0/−1
27.10.2017 15:52

L59a80d31i77s55l81a51v 82H11n49y31k 6680812780676

Je zajímavé, že nepřítel socialismu Havel práci vždycky dostal.Třeba i v tom pivovaře.Dneska práci nedostanete ani v tom pivovaře, PROTOŽE PRO NAŠI FIRMU JSTE NEPERSPEKTIVNÍ.Takto to firmy prezentují lidem nad šedesát let.Roky do důchodu se zvyšují, ale firmy tyto lidi nechtějí zaměstnat.

+3/0
27.10.2017 16:06

J52i92n18d34ř50i48c42h 55M88i46t13t28e10r 6344765641326

Omyl práci nedostal, ale musel pracovat. To dnes nemusíte. To je svoboda. A Havlově rodině zabavili miliardový majetek a pak mu dovolili přikulovat v pivovaru. Chápete tu kravinu, co jste napsal?

0/0
27.10.2017 16:18

R26o97m53a14n 62J94e57s48c55h17k92e 9328595557755

Pokud nabídnete hoknu v místě bydliště, tak budou lidé chodit pěšky.

Pak jsou parkoviště k ničemu.

0/0
28.10.2017 21:35

M31a32r78e78k 72J32a24n88e51č55k80a 1387226353611

Upřímně, ono cokoliv extrémního je špatně. Ať je to fanatický komunismus, diktátorský režim nebo těžký kapitalismus. Ne nadarmo se říká zlatá střední cesta. Ale uznávám, že na komunismu v ČR nebylo úplně vše špatně, měl i své světlé stránky, které se dnes zcela vytratili.

+2/0
27.10.2017 15:57

J45i96ř31í 30K44o14c23u45r36e93k 6645304875538

Základní hodnoty jsou které? Omezení pohybu osob (výjezdní doložka, divizový příslib), děti jako rukojmí (rodina může do Jugošky, když jedno dítě zůstane doma) až po omezení práva vlastnického (sebrali pole rolníkovi) a práva na život - za politický názor se chodilo do otroctví.

Jistě, vězni v Buchenwaldu měli taky zajištěny základní životní potřeby. Nějaké to pozlátko západu - jako třeba svobodu - přece nepotřebovali. Stejně tak v Jáchymově.

A taky je základní hodnotou délka vlasů - musela být správná jinak hrozilo násilné ostříhání a v horším případě zmrzačení - utržená ledvina, soudruh poručík si kopnul....

0/−1
27.10.2017 18:08

R83o17m42a39n 20J94e50s78c10h42k98e 9478295797815

Já měl za komárů v občance americké kšandy. Nikdy to ́žádnému VB nevadilo. Na garsonku jsem našetřil za 2,5 roku.

Kvalita potravin byla lepší než dnes. Byly přísnější normy.

0/0
28.10.2017 21:38

R48o15m16a91n 73J78e79s95c96h19k78e 9108125437735

Jinde ještě funguje. U nás to vyměnili za kapitalismus.

0/0
28.10.2017 21:28

J58i86n87d93ř85i35c92h 84M38i28t28t16e86r 6354795651136

Kde funguje ? Tam , kde žerou trávu a kůru ze stromů?

0/0
28.10.2017 22:25
Foto

B80r45o87n74i83s48l49a47v 77G24a68b60r39y98š 2522689311

Je hezké, že se o tom píše, ale chtělo by to taky něco udělat.

Chybí zde pořádná dopravní koncepce. To jsou samé Bílé knihy, Zelené knihy, konference, přednášky o tom, jaká by doprava měla být, ale ti, co jsou schopni a mají možnost dopravu ovlivnit, na nich prostě chybí.

Železnice - zásadně chybí vysokorychlostní tratě. Celostátní a regionální jezdí sice v pravidelných intervalech, ale některým tratím dochází propustná kapacita. A dochází jim tím víc, čím víc se stává základním kamenem IDS, který by se měl nabourat co nejméně. V některých relacích jsou navíc vlaky pomalé, takže časově rozhodně konkurovat nemůžou.

Linkové autobusy - ty by měly doplňovat železnici tam, kam se vlakem člověk nedostane. Přestupní uzly by byly u železničních stanic, jako to má např. IDS JMK.

MHD - v řadě českých měst se kvalita MHD diametrálně liší, a to i v případě, mají-li města podobný počet obyvatel. Příkladem můžou být podobná města jako Prostějov (2799), Teplice (6813), Děčín (6348), Jihlava (8558) a Přerov (3941) jsou zhruba podobná města, ale největší výkony ve vozokilometrech v jednom pracovním dni (v závorkách za městem) vykazuje Jihlava. Nikdy se mi ovšem nepodařilo přijít na to, proč je na tom Prostějov tak tragicky.

Cyklistika - pro placatá města je kolo fajn, špatné počasí už snese málokdo, ale i takoví blázni se najdou. Do kopcovitých měst je to horší, ale moje bývalá kolegyně si koupila elektrokolo, a tudíž do kopce nemusí šlapat. Do práce nepřijede upocená a může normálně fungovat. Čili za dobrého počasí, při sítě cyklostezek a při elektrokolech může být cyklodoprava celoroční záležitostí a jako takové bych jí dal prostor.

Automobily - aut je moc, to je bez debat. Že je není kam zaparkovat, o tom není třeba polemizovat. Při takovém množství už auta v podstatě omezují sama sebe, nehledě na hluk a exhalace, které vytvářejí. Někdy dokonce už nesplňují ani tu výhodu "od dveří ke dveřím". Nejsem ovšem striktně pro jejich zákaz, nicméně existuje určité množství zbytných jízd.

+3/0
27.10.2017 12:35

P42e96t13r 54Č30e94r59m20á29k 9668805929510

V zásadě souhlas, pochopitelně až na poslední bod. S autama je to trochu jinak. Aut zas tak moc není, v registracích sice evropu tak nějak pozvolna doháníme, ale to je nic neříkající údaj. V jejich užívání a nájezdu zatím jasně zaostáváme. Takže problém dnešního stavu není v počtu aut ale především v nedostatčné infrastruktuře, a to na všech úrovních dopravou v klidu počínaje tranzitem konče. Jak ukazují příklady západní evropy, dá s to zvládat mnohem lépe. R^

+4/0
27.10.2017 12:56
Foto

B76r77o13n90i73s32l77a69v 77G50a98b29r12y85š 2532479601

To jo, ale nechtěl bych zase žít v nějakém přeasfaltovaném městě. Prý Los Angeles má tak rozsáhlou silniční infrastrukturu, že 30 % plochy města tvoří jen asfalt. To se mi zase moc nelíbí.

+1/0
27.10.2017 13:12

J14a59n 55D56l36o36u95h81ý 8486480843290

Ono stačí v nově budovaných budovách vždy několik pater veřejného parkování, nebo pár parkovacích domů, jako tomu je jinde v Evropě.

0/0
27.10.2017 13:54

P62e53t88r 36Č57e56r87m66á87k 9318735649390

Dobře ale LA je někde úplně jinde - ve spojených státech když půjdete na menším městě pár desítek metrů pěšky tak už u vás brzdí sheriff a ptá se jestli se něco nestalo, tam je ta míra užívání auta resp. jeho zaintegrovanost do životních potřeb úplně odlišná, a tomu odpovídá ta masivní infrastruktura. To v Evropě zdaleka není a u nás tuplem ne. Takže toho bych se nebál, navíc velká část se dá vyřešit podzemím a nebo optimalizací stávajících ploch.

0/0
27.10.2017 14:53
Foto

B67r73o34n84i52s53l60a90v 27G80a36b55r90y72š 2282579441

Optimalizací určitě, s podzemními nebo nadzemními garážemi nemám problém. Další pozemní parkoviště jen jako součást terminálu.

0/0
27.10.2017 15:28

P47e94t80r 87Č39e11r23m98á48k 9428645209120

Tak on pozemní parkoviště v globálu v podstatě nikdo nestaví, ta doktrína je nyní až absurdně opačná a ruší se ty stávající bez náhrady - viz. malostranské náměstí...

0/0
28.10.2017 1:14

Z56d71e87ň68k14a 61V41e51s79e73l60á 8449205987370

V Prostějově je na tom MHD tak tragicky, protože kolikrát je lepší vzít kolo a dojet někam na kole. Jízdní řády připomínají noty na buben, linky jezdí z valné většiny jenom hlavními ulicemi (dřív jezdívaly i menšími ulicemi, proto je pro prostějovskou MHD typické označení poulička) a třeba od vlaků či k vlakům prakticky neexistuje návaznost. A radním je to jedno. :-/

0/0
27.10.2017 19:52
Foto

B44r40o75n60i20s95l58a55v 17G94a29b78r52y95š 2222519471

Jaká je tam hybnost obyvatel? Myslíte si, že by stálo za to počet spojů minimálně zdvojnásobit?

Možná je to chudé město, které nemá moc peněz na provoz.

0/0
27.10.2017 21:45

Z90d77e48ň70k45a 87V26e55s68e74l43á 8439495457580

Spousta lidí jezdí do práce, děcka do škol. Dost lidí pak jezdí do nemocnice, na hřbitov, v létě jsou pak dost vytížené spoje k akvaparku a ke koupališti ve Vrahovicích.

No, prostějovská MHD by potřebovala razantnější změny, než je jenom znásobení počtu spojů. Bylo by zapotřebí přetrasovat linky, přiblížit je lidem (a ne aby zastávka byla klidně i 500 m nebo víc od domu; v okrajové části Brna ji máme v průměru asi 250 m). Taky časy odjezdů a příjezdů lépe navázat na vlakové spoje.

Neřekla bych, že PV je chudé město, spíš se peníze dávají na blbosti než na věci, co by byly užitečné mnoha lidem... Ale jak už píšu - za příznivého počasí je MHDčku velkou konkurencí kolo...

0/0
28.10.2017 16:03

P37e61t64r 38N42e37c74h71a80n20i76c71k55ý 7163336568590

Železnice: kombinace dálkový a SBahnu zahubí sama sebe. Zvlášť když může začít jezdit kdo chce a dostane vyšší prioritu od SŽDC

Cyklistika: Nezavrhovali bych ji a k tomu doplnil koloběžky, ty skládací. Jsou vynikající doplněk MHD i v kopcovitých městech. Musí ale být infrastruktura, kvalitní a hladká. Ne že v Olomouci udělají cyklostezku ze zámkové dlažby. Dále cyklostezky musí tvořit souvislou síť. Musí být jasné, že od nádraží do své čtvrti dojedu po cyklostezce, ne že stezka začne, pak zmizí, pak je to jako souběh se silnicí a pak protismer jednosmerky. Nebo stezka je jen podél větší silnice, ale jak se silnice zmenší (ale provoz ne), tak stezka skončí.

Auta: Jsou situace, kdy auto potřeba je, ale je třeba ve městech vytvořit slušné možnosti parkování jak uvnitr, tak na okraji. I kdyby dráž, i kdyby se vjezd do centra měl platit, měla by ta možnost být mimo pěší zóny. Samozřejmě toto nelze udělat pokud nezajistime kvalitní tranzit

0/0
27.10.2017 19:56
Foto

B94r18o47n96i56s88l53a62v 37G88a74b18r42y98š 2472309851

Železnice - to je fakt, rychlý a pomalý grafikon prostě nejde dát rozumně dohromady.

Cyklistika - na koloběžce jezdím po Praze normálně :-), koupil jsem si takovou, kterou můžu složit, hodit na rameno a vyjít kopec. :-) Se souvislou sítí máte pravdu. Místo frekventovaných ulic bych cyklostezku plánoval do těch vedlejších, kde je méně hustý provoz.

Auta - bez námitek.

Ono možná vyzní, že k článku o parkování je můj příspěvek mimo téma, ale to aspoň ukazuje, jak komplexní ten problém je a čeho všeho se dotýká.

0/0
27.10.2017 21:53







Najdete na iDNES.cz