Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velký silniční bratr je tady. Záznamy o měření emisí se musejí evidovat

Stanice měření emisí se musejí od prosince přihlásit do evidence kontrol, která má zabránit podvodům. Zatím je v systému zhruba polovina z 1800 stanic v Česku. Podobně jako u stanic technické kontroly bude platit povinnost fotit automobily, které jsou podrobovány zkouškám, a tyto fotografie archivovat v online databázi ministerstva dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V20l49a40d96i35m32í17r 60R74e21t40t66i73n89g56e39r 5605886625645

To je dobře, protože spousta lidí jezdí s takovými šroty, hlavně naftáky, že moje nejpoužívanější tlačítko v autě posledních několik let pří jízdě za nimi je zapnutí pouze vnitřní cirkulace vzduchu v automobilu.

+1/−2
28.10.2017 10:45

V93í46t 59H30o89l73l82e13r 8287812912886

ráno jet ve městě za benzínem , to je požer .

0/0
4.11.2017 19:08

M96a40r30e12k 56W78o19l29f 3319947584262

Ja nechapu proc se to nedela vsechno naraz? V CR jsem byl na technicky poprve letos a takovy o$€r jsem nezazil. Na to aby si vzal clovek dovolenou. A to ze nemuze mit auto chybu v ridici jednotce? Co to je za ptakovinu, pulka chyb ma na bezpecnost / emise nulovy vliv.

+2/−1
27.10.2017 18:57

P31ř34e74m63y72s79l 26H69r59o59m86a60d28a 2504336528291

Tak tohle postihne hlavně starší auta. Prostě proto, že je ten systém neumí správně měřit. Pořád hlásí chyby. Jenže, kdo se bude chtít s Ťokem.

No auta starší deseti let budou mít obrovský problém projít emisemi, koupíme si nová. Oni si nás připoutají k poslušnosti pomocí leasingů na auta, hypotéky už nestačí. Čím zadluženější otrok, tím poslušnější.

+3/−1
27.10.2017 16:48

P88e77t82r 31V42a36z52a86č 4107603500696

Systém neumí vůbec nic ;-O Přestože emisní stanice má měřící zařízení od renomované firmy Bosch (ne z minulého století), vozidlo z roku 2004 (mám už vytipována která konkrétní nejdou) se s měřící stanicí přes OBD prostě nespojí.... a je vymalováno, přes to nejede vlak, prostě emise nejsou ... Že to na jiných měřicích zařízeních od jiného výrobce normálně jde, nikoho nezajímá ... Takže objíždět stanice jako ten kohoutek a slepička .... kde se to podaří. Nevím, zda problém je na straně výrobce auta, kdy nedodržel nějaké standardy v komunikaci přes OBD nebo je problém s měřicí stanicí - ale to mne opravdu jako zákazníka nezajímá !!!!! Mám auto, které je vyrobeno v roce xxx a prostě na pracovišti ME chci změřit emise. Tečka !!!! Další věc: diesly se měří v příběhových otáčkách, a to až dle typu motoru 5300-5500 ot. Řekněte mi, kdy se nafta do takových otáček v běžném provozu "podívá" ?? Pokud auto má již nějakých 300-400 tis, je normální, že turbo už netlačí co zamlada, vstřiky taky nejsou ve 100% kondici a prostě motor na 5300-5500 ot už nevleze .. Nikoho nezajímá, že jinak je emisně OK, prostě nedosáhl přeběhových otáček .... Nesmysl za nesmyslem. Pak se nedivme, že se každý snaží emisemi nějakým způsobem přes nějaké známe projít. A to samozřejmě neobhajuji auta, která prostě emise není - tam jednoznačně souhlasím s neprovedením ME.

+2/0
27.10.2017 17:45

V40l68a45d30i37s95l24a19v 19B33u11r21y42š38e20k 3783126612324

jo, jo, šrouby se utahují, otrok volící svého vůdce Babiše jeho prodloženou ruku v dopravě Ťoka už bude jen smutně vzpomínat, jaké to bylo, když si mohl trávit lidi svým 1,9 TDI 66 kW s nalítanými 400 tisíci kilometry, navíc s 200 tisíci stočenými a s podvodně získanou STK, TDIčko mu pěkně táhlo odspoda, s tím je konec, otrok si teď nalízne aigo v tříválci s klímou a do konce života bude poslušně splácet

+1/−1
27.10.2017 17:47

R35u88d39o52l22f 36P83e94k80a86r 6629229384565

Ještě že mám auto před dosažením věku 4 roky pryč z domu. Musel bych ještě myslet na mazání chyb diagnostikou.

0/0
27.10.2017 16:11

R39u89d24o66l32f 31P36e23k42a95r 6869659504925

už to začíná, Burešovo estébáctví se šíří do elektronické evidence emisních kontrol (EEEK ). A to ještě ani nesestavil menšinovou vládu z utrpěného vítězství.

+4/−2
27.10.2017 16:06

P32e56t50r 35K76u34č60e39r86a 6559182454429

Tak ochcavaj i dneska na technicky i kdyz to fotej, tak budou delat to same u emisí. Nestrcej to do vejfuku a nenamerej skoro nic. Navíc ti technici jsou gumy. Naposledy jsem byl se svou ctyrkolkou na chodovci - dali mi speciaální cenu za 1300 emise, tvrdili jak je to složitý, nevedeli jak to zmerit porad se me na neco ptali. Pak dali elektro snimac (asi otacek) na vejfuk neco strcili do vejfuku a namerili super hodnoty. Benzíňák je benzinák i bez katalizatoru. Nejdyl jim trvaly kecy jak je to slozity ale celkove to netrvalo dyl než klasicky auto, jenom cena byla víc než 3x větší.

0/0
27.10.2017 15:59

J25a36n 56D96l93o54u81h51ý 7244529560799

Musim se smat, al tak nechame je pri tom. Ono totiz jaksi temer zadne auto jezdici na alternativni pohon (legalne schvaleny s patricnou homologaci atd.) jaksi nemuze dnes projit STK, protoze pokud ma auto ridici jednotku s rozhranim OBDII, tak si lze precist protokol o chybach, ktere si eviduje a maze RJ sama, dle sveho uvazeni. Pokud tuto chybu najde ctecka na STK, auto neprojde. Problem je ale ten, ze tyto chyby puvodne slouzi k diagnostice samotnym automobilkam a interval mazani takove chyby muze byt klidne i vic nez 2 roky a HLAVNE neni to nijak svazano jakoukoliv normou (kazde auto, kazdy model, kazdy motor to ma naprosto jinak)! No a pokud motor spaluje alternativni palivo, je zcela bezne, ze si vyhodnoti (sem, tam) nejakou takovouhle chybu. Klasicky pripad je napriklad, ze obcas proste nameri vetsi odchylku na nekterem cidle nez by mela byt (ktere nema vliv na emise) zduvodu jineho oktanoveho cisla paliva ci jine vyhrevnosti paliva R^

+4/0
27.10.2017 15:42

A35n18t92o92n51í85n 71S43v60o47b39o61d85a 3864773279522

chyby před měřením emisí vymažete a modlíte se, aby to vyšlo. Na mazání chyb stačí udělátko za pár korun z Číny a mobilní telefon, spíš je problém, že montážníci LPG trvalé chyby v řídící jednotce motoru často neřešili, dnes z toho mají těžkou hlavu

0/0
27.10.2017 18:20

R43o15m30a88n 16S98t66r45a12j42t 8836978785784

A kdo má odmontovaný filtr pevných částic, tak si zavolá zrovna odtahovku, auto je nezpůsobilé provozu.

+1/−2
27.10.2017 15:29

R10o70m10a67n 41Š67e86s10t83á74k 5834949853743

Stanici měření emisí může mít každý, kdo splní technické podmínky.

Stanice technické kontroly je licencovaná. Proč nemůže mít stanici technické kontroly každý, kdo splní technické podmínky?

+4/0
27.10.2017 15:29

A69n20t25o36n39í18n 18S32v66o72b35o51d57a 3894183129732

To je výborné pro předělané auta na LPG, dnes nesmí být žádná chyba v motorové řídící jednotce, jojo, to jich hodně dojezdí, protože garážový předělávači s tím mají problém

+1/0
27.10.2017 15:28

P64e81t46r 67H60o27r55á20k 1399513599404

A co ten fígl, že to nestačí do výfuky ale vedle. Ten taky už nebude fungovat?

0/0
27.10.2017 15:22

P45e93t30r 34H95o34r85á16k 1549893699564

nestrčí do výfuku

0/0
27.10.2017 15:23

D43a97v74i26d 83R76y78c97h20e19t12s57k27ý 9236521630150

Poslední dobou se mi poměrně často stává, že můžu zemřít voskovým smradem za nějakým dobromyslným dehtopaličem s neznámou úpravou či motorem v koncích. Tohle bych podpořil, kdyby to mělo nějaký potenciál pomoci. ;-(

+1/−2
27.10.2017 15:20

V96o86k57o77u85n 71V51l11a54d32i14m12i57r 8832938349138

Jaka to byla pohoda, kdyz jste mohli mit na kazdem kole jinou pneumatiku s trochou vzorku, auto mohlo smrdet a coudit jak dymovnice, oblozeni brzd nikdo nekontroloval a nejdulezitejsi bylo mit ty spravne konexe. Ovsem nesmeli jste vyvijet zadnou cinnost soudruhum nelibou.

+1/−2
27.10.2017 15:16

J69a85n 11D70l43o60u53h49ý 7304429460129

Pokud mate auto s RJ jednotkou, ktera nema rozhrani OBD, popripade vlastnite obstarozni vuz s karburatorem, pak takovej auto VZDY projde LEGALNE i dnes emisema a muze cmoudit jak je libo.... Teda predpokladem je, ze motor je v poradku, ale na dnesni pomery to auto cmoudi (treba stara avie,tatry, stary dodavky a wartas, trabant a podobne). Naopak auto plnici Euro3 az 6 chovajic se naprosto normalne bez sebemensiho problemu s emisema (namerite spravne hodnoty) emisema neprojde protoze v RJ je uvedena chyba, ktera nejde smazat (nejde o klasicke chybi indikujici pokazeny motor, ale o zaznam nestandartnich hodnot na cidlech motoru (otacky, synchro atd.).Rv

+2/0
27.10.2017 16:03

P20ř53e69m80y18s66l 41H91r70o70m55a72d70a 2614716758491

Tak to nemáte pravdu. Mam klasika, ale na bílejch značkách. No a letos mi říkali, že už je to asi naposled, že to budu muset přendat na zelený, protože to už emisema procházet nebude !!

Pořád to však není nic proti tomu co udělal Ťok motorkářům. Všechny přestavby rozebrat, všechno sundat !:-/ Prostě vláda bolševiků hadr.

0/0
27.10.2017 16:44

V35o24k76o54u57n 37V50l91a71d46i43m18i56r 8522358499898

Nevim o jakych nestandardnich hodnotach cidel mluvite. Ale pokud komkretne Audi nejakou objevi, motor se vam prepne do nouzoveho provozu a muzete pokracovat v jizde maximalni rychlosti 40 km/h.

0/0
27.10.2017 16:58

T10o61m33á93š 90P51e12c63h 1413235229398

Tak to Vás ujišťuju, že rozhodně ne. Aby to spadlo do nouzáku, tak to už musí bejt celkem vážnej problém. Občasný chyby např. na VANOSu, nejsou úplně neobvyklý a rozhodně se vám nic nerozsvítí ani se to do ničeho nepřepne.

0/0
27.10.2017 17:04

A19n70t83o13n23í15n 65S90v54o82b12o77d18a 3714323339442

pokud to není kritické čidlo, řídící jednotka ho vyřadí a vezme si nějakou průměrnou hodnotu, auto jede bez citelných problémů, vyzkoušeno u VW :-)

0/0
27.10.2017 18:25

P27e45t16r 82T69y98č48k81a 6585832229232

Udělal ten Ťok taky něco jiného než že šikanuje řidiče?

+12/−1
27.10.2017 15:14

J23a43n 24D21l82o10u61h39ý 7934509860439

Povedlu se mu naraz zaterasit asi na pul roku dva hlavni prijezdy do Prahy z jednoho smeru... D8 a D7 ;-D;-D Ale vite on ma na vsechno omluvu, jak Bures: "Potrebujeme cerpat z EU, tak sorry jako." Ale ze na to x roku kaleli bobek, to uz je vedlejsiEU

0/0
27.10.2017 16:06

T93o16m97á83š 24P32e67c28h 1663455949178

Buzerace dostupuje k vrcholu. Z emisi me vyhodli, protoze jim diagnostika nahlasila vadny snimac merky oleje. Penize jsem ovsem zaplatil i presto ze nikdo nic ani nemeril. V servisu smazano, znovu na STK, emise cca 20x pod limitem (benzin), stk bez jakychkoliv zavad. Buzerace jako zvon.

+13/−7
27.10.2017 14:56

P39e68t19r 31H12o53r39á92k 1519773209684

Tak to máš konečně v pořádku.

+3/−4
27.10.2017 15:21

T90o94m18á19š 92P38e93c40h 1113215759718

No ono to jaksi bylo v pořádku i před tím.

+1/0
27.10.2017 15:55

M25i34r59e90k 64G54a76j27e36r 5841516729770

Stezujete si na sebe, ze jste zaplatil sluzbu, kterou jste nedostal?

0/−1
27.10.2017 15:28

T58o84m64á57š 44P65e83c47h 1173885169228

Stěžuju si na to, že jestli tam je nesmazaná chyba snímače měrky oleje, která nemá absolutně vliv na to, jaký emise to auto má, tak proč to vůbec mají na emisích řešit ? Co auta, který ten snímač nemaj ?

Tohle totiž není snímač, kdy se rozsvítí světýlko, že máte málo oleje, tohle snímač, kdy Vám to napíše, že hladina oleje se blíží k minimu a máte zastavit v nejbližím servisu aby Vám dolili olej. Takže jsem si vystál hodinu na emisích, zaplatil 300, pak jel 30km do servisu, zaplatil 800, a zpátky na emise. To aby si člověk vzal dovolenou.

+2/0
27.10.2017 15:58

T73o89m72á15š 93P94e62c96h 1923965529628

Krom toho ti hlupáčku bez toho zaplacení jaksi nevrátěj velkej techničák.

+1/0
27.10.2017 16:15

J73a48n 74D60l83o82u48h31ý 7394609170729

A co teprv kdyz vam najdou ty diagnosticke chyby co si dela sama RJ a nejdou smazat ;-DR^

0/0
27.10.2017 16:08

M45i94c45h37a38l 64S36e28m46i26k 7747809719336

Já myslel , že už dávno fotí identifikátory + km:-/

0/0
27.10.2017 14:48

P40e31t54r 78Š80ť15a32s90t19n69ý 1142107638683

Jen na technicke, ne na emisich.

+3/0
27.10.2017 14:54

J66i75n60d66r27i37c19h 57K67u34c41h66a78r 1157454987669

A ten problém, kdy některé nové auta neprojdou, jelikož si počítač nerozumí s jejich řídící jednoutkou, to už vyřešili?

+7/0
27.10.2017 14:46

J12a36n 52D61l92o52u57h55ý 7834819360349

Jo, da se mezi to krabicka ;-D[>-]

0/0
27.10.2017 16:09

R40a37d73e94k 69S51c85h59n57a53u61b74e71l96t 2235226126983

No někteří už stejně ví, jak si poradí R^;-D

+13/0
27.10.2017 14:33

Z86d91e51n66ě76k 56S12k75ř23i28v15a82n 5454100839276

Na STK jsem byl minulý týden. Stav tachometru, VIN, RZ atd. fotili.

0/0
27.10.2017 14:31

P40e59t45r 95T36. 29D85v51o23ř50á61k 4804638783

Tady se píše o kontrole emisí....

+5/0
27.10.2017 14:37

Z40d55e55n95ě88k 84S67k62ř79i71v29a56n 5334800759226

No, to je přece součástí STK. Nejdřív emise, pak další kontrola. Nebo to jinde probíhá jinak?

0/−3
27.10.2017 14:49

Z53b76y57n40ě46k 76J25a75n79d11a 7493382265251

Ano

+2/0
27.10.2017 14:51

Z75d47e95n81ě72k 58S85k55ř25i26v63a60n 5874260489136

Jo, to jsem se tady od několika diskutujících dozvěděl. Jezdím pořád na jedno místo, tak jsem si myslel, že to všude probíhá stejně.:-)

0/0
27.10.2017 15:17
Foto

I48v19a39n 69V72e13s49e27l12ý 4246788754947

Já, který to nechává na autorizovaném servisu mám vždy emise přímo od něj a STK odtud, kam to oni vozí.

Při servisním intervalu dva roky (nebo 30 tis. km) to mám "z jedné vody načisto" a v klídku.

0/0
27.10.2017 15:54

P49e55t50r 46Š14ť33a33s73t60n31ý 1892657378593

Neni soucasti STK. Na emise si zajedu ke znamemu co ma emisni kontrolu a na STK pojedu jinam, samozrejme s papirem z emisi. A teprve na STK se fotilo . Ted se bude fotit tam i tam. Obe stanice muzou byt i v jedne budove a jsou to dva ruzni podnikatele.

0/0
27.10.2017 14:57

Z93d79e58n60ě75k 71S40k90ř20i68v52a21n 5354300929666

Tak to jsem poučen. Já to vždycky vezmu "jedním vrzem" v jedné budově a doteď jsem si myslel, že to je jedna firma, I když je pravda, že každý úkon platím zvlášť. Faktury jsem neprohlížel, hlavně, že to mám vyřízené. :-)

+1/0
27.10.2017 15:14

J92i82ř89í 16Z68ý74k26a 9559633911740

běžně jezdím na ME jinam než na STK. Obvykle kvůli úspoře času. Jeden den si nechám změřit emise, druhý den ráno jedu na STK. A protože už mám hotové emise, tak mě obvykle vezmou jako prvního na STK, i když je přede mnou 5 aut.

Takže na ME můžu teoreticky přijet úplně jiným autem. I když jsem měl za to, že je ten protokol spárovaný s diagnostikou a vyčtení VIN z mé ŘJ.

0/0
27.10.2017 15:03

Z52d27e29n72ě41k 22S19k68ř68i51v48a16n 5444140389866

Aha, to mne vůbec nenapadlo, že to jinde není spojené, že to funguje jinak. Já přijedu, ohlásím se, jdu na emise a pak popojedu na STK. Fotky dělají v obou dílnách.

0/0
27.10.2017 15:07

J97a34n 77J13e40m16e66l47k98a 1595680

Tak a kdy bude normální funkční-použitelné měření emisí diselových motorů. Kdy 1.9 TDI ve slušném stavu má problém projít. Ne kvůli hodnotě kouřivosti, ale jen proto, že se výsledky po sobě jdoucích měření údajně hodně liší. K tomu nechápu, jak mohli před časem ("zpětně") upravit koeficient kouřivosti k horšímu. Pokus sešrotovat všechny ty diselové Octavie by dotyčnému politikovi asi neprošel :-)

0/0
27.10.2017 14:29

V84i76l34é93m 67B11a29r23á71k 4476377399126

Správně. Teď ještě kontrola dieselů v provozu tak jako v Německu a Rakousku. Kdo vyndá filtr pevných částic, auto do šrotu.

+10/−12
27.10.2017 14:14

T66o61m50á28š 85C48h85r76a80s76t90n76ý 2601614671843

Ja bych sel jeste dal. Kdo nenahlasi ze se setkal s dieselem bez filtru (staci ze projel kolem Vas), ci krive obvini ridice ze nema filtr, ten bude lidovym soudem odsouzen k 15 letum bez pardonu (tj. proste odmakate nebo umrete, nic mezi tim) do lithiovych dolu.

+17/−3
27.10.2017 14:21







Najdete na iDNES.cz