Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mezistátní vlakové spoje budou od prosince jezdit rychleji a častěji

Nový vlakový jízdní řád na příští rok, který začne platit 10. prosince, přinese mnoho změn. Dálkové mezistátní spoje by se měly zrychlit až o půl hodiny. Zvýšit by se měl i jejich počet. Nočních spojů kvůli rozsáhlým změnám v celé Evropě a snaze nakládat hospodárněji s penězi naopak ubude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R39o87m82a33n 74J78e55s94c32h85k31e 9738745137915

Chybí mne brzký ranní spoj Brno -Wien. To samé večer. Ale město dotuje letadla.

A je paradox, že rychlost Brno Mnichov přes Wien je rychlejší než přes Prahu.

0/0
31.10.2017 19:21

R41a96d43e26k 37J82a59n37a34t13a 9425706424282

Od nového GVD bude jezdit přímý spoj Brno-Wien v 7:23.

0/0
31.10.2017 21:30

R46o11m46a78n 83J54e83s90c11h47k60e 9558695277315

Potřebuji tam jet tento měsíc a ne od nového JŘ. I to je pro mne pozdě. To je vlak pro Pražáky. Brno dotuje letadla a předměstí Vídně NE.

0/0
31.10.2017 21:36

P76a40v33e62l 52L32e57š55t48i87n88s78k60ý 7578295422173

Hlavne at to neni jako ted,kdy jede pendolino i zluty ve stejnou hodinu a pak pul dne nic

+1/−1
30.10.2017 19:40

T23o75m84á84š 84M93o90r58a18v49č94í94k 3647806223425

Kdy se tak děje?

+1/0
30.10.2017 21:51

A15n57t71o19n17i88n 94N87e54m96e89c 7938743331420

Nebyt Rakousko-Uher nemame vetsinu zeleznic, takze budme radi

+1/−1
30.10.2017 19:13

T80o15m52á42š 93M42o46r91a45v41č14í43k 3817626593835

Proč si to myslíte?

0/−1
30.10.2017 21:52

M17a75r46t54i10n 56K32o10ž33í80n 1965396861130

Protože to je pravda?

+1/0
30.10.2017 22:04

R95a82d84e16k 23J89a21n48a28t98a 9685646364762

Byli jsme velmi rozvinutou částí R-U. Proč si myslíte, že pokud bychom už tehdy byli samostatní, tak, že bychom železnice nestavěli?

+1/0
31.10.2017 9:07

R12o55m22a35n 93J23e82s28c38h77k42e 9338815527185

Nikdo tam nepíše o samostatnosti. Také rychlost staveb byla rychlá. Brno - Česká Třebová 4,5 roku. Oprava 40 roků a je hodně odbytá.

0/0
31.10.2017 19:17

R22a44d16e15k 42J45a31n58a75t48a 9695726674562

Píše "Nebyt Rakousko-Uher".

Ale mně není jasné, čím k tomu přispělo. Podle mně ničím (ty tratě bychom postavili tak jako tak, stavěla je celá vyspělá Evropa).

+1/0
31.10.2017 21:32

R46o85m44a30n 55J97e77s68c70h44k73e 9298765537175

Za Franty Procházky se makalo a postavilo 95 % železnice.

0/0
31.10.2017 19:14

K73a89r17e68l 40M16a63r61e59k 5925402793952

Papirove si zrychlujte kolik chcete. Ve skutečnosti je to časově stejně jako před 15lety. Bud to nekde trvá 4h, nebo 3h s hodinou zpoždění...

+3/−3
30.10.2017 17:29

K46a85r34e50l 25Ř70e90h90á97č12e36k 9532390531732

Kolik vlaků má denně zpoždění hodinu? Z 8000 tak 10? Hrůza, co?

+2/0
30.10.2017 18:08

A71l40e22n67a 76R51i11s58o62v13á 4366500819345

Vy se nikdy netrefíte zrovna do toho zpoždění? Já docela pravidelně;-D

+1/0
31.10.2017 8:53

R84a37d24e27k 80J31a83n20a33t14a 9155626254742

Tak tu řekněte, který vlak máte na mysli. Můžem se podívat na statistiku zpoždění. Avala z Bělehradu už nejezdí, takže si nemyslím, že by tu byl nějaký vlak, který má "pravidelně" zpoždění hodinu.

0/−1
31.10.2017 9:09

R86o79m24a10n 62J89e89s29c79h72k12e 9548445377715

Hungaria pravidelně jezdí zpožděná obden.

0/0
31.10.2017 19:22

R46a87d30e18k 66J23a74n21a36t57a 9315886604162

Ovšem za posledních 28 dní pouze 1x nad 60 minut.

0/0
31.10.2017 21:34

R18o61m24a35n 36J71e81s87c35h87k91e 9448655567515

Ono stačí zpoždění 15 minut a když ujede přípoj, jsou to 2 hodiny.

0/0
1.11.2017 19:37

K25a36t86k56a 48P86a25t84á54k58o61v21á 8670876520

Pro mne kosmetická 30 min na lokální trati Vizovice - Otrokovice znamená že místo v poledne jezdim do Vídně večer. Protože nechci se spoléhat že bude mít vlak z Polska zpoždění a já tak budu v pohodě stíhat přestup. Jinak tam mám 3 minuty. Před tím půl hodiny. A podotýkam že to jezdim pravidelně.

+1/0
30.10.2017 17:21

K40a11t38k22a 71P20a87t28á18k65o89v57á 8610426260

No jestli to sestavovali stejní profíci jako ten poslední jízdní řád tak mne začíná jímat hrůza.;-(

+2/−1
30.10.2017 16:19

R31a57d28e69k 20J31a43n41a22t29a 9925766684762

Máte nějakou konkrétní připomínku? Jídní řád v ČR je totiž v zásadě stabilní už mnoho let a změny jsou jen kosmetické.

+3/−1
30.10.2017 16:53

J73a59n 23S10t82e56i89n15e52r 3845404365171

Tak změny proběhly na rychlících z Prahy na Slovácko. Někdo na tom prodělal, někdo zase vydělal.

+1/0
30.10.2017 17:23

J78i90ř58í 38M62r52á38z 6368144927979

Plzeň-Praha na modernější trati stejné vlaky +13 minut

0/0
30.10.2017 18:21

L76u30d95ě69k 26N91ě77m42e28c 8513430151756

Víte... Zaprvé budou jezdit dvakrát častěji, každý lichý je sice o těch 13 minut pomalejší (staví všude ve větších stanicích), ale sudé jsou naopak o 5 minut rychlejší.

0/0
8.11.2017 11:47

M57a78r84t35i26n 14V42e38s83e23l64ý 1500638907396

Třeba prostoje v Kopidlně, rezignace na spojení Liberce s Prahou, přestupy ve Všetatech z Prahy do Mělníka... bylo by toho víc, ale samozřejmě např. absence pásmového provozu na 061 jde na vrub objednatele dopravy. Změny nepovažuju za kosmetické, např. 220 nebo 090 se podstatně zlepšily (opět je to ovšem díky vyšší objednávce).

0/0
30.10.2017 20:07

R34a40d49e68k 65J24a32n62a59t30a 9885606164962

Prostoje v Kopidlně jsou ale dlouhodobý stabilní stav. Daný tím, že SŽDC se nechce upravit trať tak, aby se udělalo křižování až v Bartoušově nabo až v Jičíně. Změna na 220 je daná výraznou modernizací trati. Tam to ani snad nejde udělat tak, aby se jízdní řád nezměnil.

0/0
31.10.2017 9:14

R17o65m44a84n 81J80e83s66c12h20k10e 9598685927165

Úředníci co sedí v Praze a jezdí autem opravdu nejsou na svém místě.

K rychlíkům musí také jezdit osobáky. Proč musím jezdit až do Brna a pak se vracet zpátky. Rychlík zastavuje Pardubice a pak Brno. V Rakousku jsou schopni zastavi EC 5 km od sebe v Kapfenbergu a Brucku a.der.Mur.

Pak lidé volí raději cestu autem.

0/0
31.10.2017 19:27

M41i28r61o11s48l18a87v 11Z74i48k61m34u25n35d 6158362527368

Protože jistý soudruh na ministerstvu dopravy, které ty vlaky objednává a platí tvrdí, že projížděním vlaku v České Třebové se zkrátí cestovní doba. Vysvětlit, jak se cestovní doba zkrátila, jestliže cestovní doba vlaku mezi Pardubicemi a Brnem zastavující v ČT je stejná jako u vlaku projíždějícího.

A takových pomatenců je na MD daleko více.

Zatímco "z venkova" (myslím tím krajská města) se do Prahy dostanete vesměs na 8,00, dostat se z Prahy na "venkov" tak, abyste tam byl v 8,00 vesměs nejde. Do Ostravy se dostanete na 8,00 jen v pondělí, jinak až v 8,59, protože vlak ve 4,22 - celkem dost využívaný se zrušil, resp. jede jen v Po.

Z Budapešti do Prahy jede "poslední" spoj v 15,25, další v 17,25 končí v Brně, odkud nejsou přípoje, z Břeclavi není přípoj ani na sever. Podobně v opačném směru, do Budapešti až příjezd ve 12,35. Spoj z Brna vyhovuje leda pro slovenské občany. Metropol je k ničemu, malá kapacita, navíc s povinnou rezervací i pro cestující jedoucí třeba z Břeclavi do Kút nebo Bratislavy.

Otřesné spojení z Chebu, "poslední" spojení cca 18,30 s nezajištěným čekáním na spěšník z Norimberka, další spojení až ráno, není ani spojení do Plzně ...

+1/0
4.11.2017 7:17
Foto

B40r75o57n29i64s81l19a55v 67G37a39b68r16y55š 2392559281

Muzete jej sestavovat Vy nebo si na to najmout zednika, kdyz Vam jsou zeleznicni profici malo. Kdo by to podle Vas mel delat?

0/0
30.10.2017 18:58

R11o37m59a67n 88J28e63s69c46h29k56e 9678415967835

Kdo je to železniční profík ? Co sedí v Praze a ví všechno nejlépe. Jezdí autem . Minulý jízdní řád zrušili zastavování rychlíku ve Skalici nad Svitavou.

K rychlíkům musí také jezdit osobáky a musí navazovat. Jinak lidé raději volí auto. V Rakousku to jde - EC zastavuje 5 km od sebe. U nás Pradubice a pak Brno. Pokud jede první rychlík z Brna do Vídně 8.20, tak to dělají odporníci.

Chválit nemohu.

0/0
31.10.2017 19:36
Foto

B56r33o37n26i58s21l63a79v 90G91a50b60r70y16š 2422159931

Když myslíte, že byste to zvládl lépe...

0/0
31.10.2017 20:52

R69o17m13a98n 92J68e51s57c92h59k28e 9618625867365

Problém je rozkouskování naší železnice i našeho státu. Za to mohou politici. Rychlíky objednává ministerstvo, osobní dopravu kraje. Že kraje na sebe špatně navazují je také pravda. Čím dál od měst, tím hůře.

0/0
31.10.2017 21:34
Foto

B40r55o21n81i27s23l96a16v 47G56a67b74r48y67š 2922639131

Když je problém v politicích, proč tedy nadáváte na grafikonisty? Dělají, co mohou a ne vždy jde vyhovět všem. Jízdní řády osobních vlaků v IDS JMK se ještě zhorší, když si sem žluťák nacpe další vlaky. Tentokrát to není jeho vina, ale SŽDC, která mu sem umožnila přístup, a rozbije tak zažité návaznosti. A věřím, že KORDIS má co dělat, aby přípoje a jízdní doby vlaků udržel aspoň trochu normální.

0/0
1.11.2017 9:32

R23o61m96a33n 93J84e63s64c85h68k64e 9618445277385

Já pouze reaguji na článek, kde spousta věcí není. Peníze jsou na prvním místě, SŽDC je ráda vybírá. Pouští pomalé náklaďáky a zdržuje pracující aby včas přišli do hokny. Například se přeprodávají vlaky NEX.

Mají stanovit minimální rychlost na koridoru jako je tomu na dálnici.

0/0
4.11.2017 7:31

M15i24r29o25s93l59a87v 80Z72i11k65m51u34n92d 6138882107958

To není o sestavě jízdního řádu. Ten jízdní řád se sestavuje podle možností infrastruktury. Je třeba investovat do infrastruktury tak, aby se odstranily "kolizní organizační body", tedy, aby se dalo křižovat.

Koncem minulého tisíciletí se v rámci projektu ORI (optimalizace rozsahu infrastruktury) zrušila "bezvýznamná" stanice Luka pod Medníkem, kde byla skutečně frekvence mizivá a nebyla potřeba odstavovat víkendové soupravy. Jenže když se objevilo kouzlo taktové dopravy (za socialismu kacířské slovo), tak na trati "do Čerčan přes Vrané" se taktová doprava nedaří udělat ve smysluplném taktu, protože křižování vychází "v bezvýznamných" Lukách pod Medníkem, sousední Jílové je zbytečné ...

Takže na nátlak ROPIDu a kraje se začalo uvažovat o obnovení (kdysi zbytečné) stanice Luka pod Medníkem ... Jak dlouho bude to rozhodování trvat ? Výpravčí tam být nemusí, provoz se dá řídit dálkově ze sousední stanice, v podstatě je to o natažení dálkové kabeloviny, přívodu VN 22 kV (ze vsi), trafostanice pro elektrický ohřev výhybek, nějaký domek pro zabezpečovací zařízení (budova někdejší stanice neexistuje), sanaci spodku, položení svršku ... jak to bude dlouho trvat ?

Tohle není o profíkách, ale spíše o diletantech.

A podobně se dá jít po každé trati - počínaje absencí tří výhyben na trati Smíchov - Radotín - Beroun (mimořádnosti, pravidelná údržba) ..., krátké perony vylučující nasazení 3x471 ...

0/0
4.11.2017 7:34

L24u47d10ě88k 12N46ě70m57e27c 8413540411536

Možná Vás, ale mě se ty změny výrazně dotkly směrem k větší spokojenosti s návazností spojů v Praze. Pravda, občas to při zpoždění ujede, ale i tak... Dřív jsem si chodil na dvě deci do vinotéky, protože jsem hodinu čekal na další spoj, ale teď to většinou vychází.

0/0
8.11.2017 11:37

K12a38r39e69l 34Ř47e76h68á52č35e80k 9342320371422

Nikoliv počátkem nového roku, ale přibližně od poloviny prosince. To je takový problém zjistit alespoň základní fakta, když už píšete článek?

+12/0
30.10.2017 15:59

R38a70d82e78k 63J65a30n79a37t25a 9215826544462

Holt už v MF Dnes není Jan Sůra.

+3/0
30.10.2017 16:52

K41a56r35e40l 56Ř62e22h94á33č77e50k 9332360701212

Ano, po odchodu Jana Sůry to dost upadlo.

+3/0
30.10.2017 18:09

M28a64r78t18i37n 29V56e57s74e77l87ý 1810588117546

Předpokládám, že to je ironie. ;-)

0/0
30.10.2017 20:13
Foto

J22a64n 32V32a21l78a54l92í75k 6746309420466

řekl bych že je to skutečnost...

+2/0
30.10.2017 21:19

K14a38r40e39l 58Ř67e18h59á42č74e27k 9262840971602

Není. Byť některé články pana Sůry byly tendenčně žluté, tak většinou byly po věcné stránce správně. Bylo vidět, že se pan Sůra v dané problematice vyzná.

+1/0
31.10.2017 6:16

M62i68l80o63š 93Š78t65ě85p10á13n59e42k 1736717123425

Mezistátní vlakové spoje platí od stejného data jako vnitrostátní? To se cizí země podřizují platnosti našemu jízdnímu řádu?

0/−1
30.10.2017 18:58

K16a85r19e53l 45Ř46e57h32á89č91e93k 9782880151152

Jedná se termín celoevropské změny jízdních řádů v železniční a autobusové dopravě. Takže se spíše ČR přizpůsobila Evropě. Nebo lépe řečeno, se v Evropě sjednotil termín změny jízdního řádu.

+2/0
30.10.2017 19:08

J35o79s92e39f 17T92r66ö48g66l 8479522396356

Jízdní řády platí v celé Evropě stejně.

+1/0
31.10.2017 0:01

F97a34b44i87o 40S41g20a40t74t54o25n26i 9201570727110

Autem z Prahy 4 hodiny, vlakem 6. Jo takhle z Paříže do Lille za hodinu, to je jiné kafe (autem 2 hodiny minimálně).

+4/−8
30.10.2017 15:47

J84a86n 95Č94e96k34a62l 7799415944494

Dokud bude SŽDC plánovat stylem "o 20 km/h rychleji za stejnou cenu jako nová VRT", tak to lepší nebude...

+6/0
30.10.2017 15:54

P49e47t52r 15Ž91á16k 1328342645569

no SŽDC je tady v tom nevině, pouze za úsek Plzeň - hranice. Dál je to němců a tam je největší zdržení....

+2/0
30.10.2017 16:00

R16a48d56e94k 74J59a34n77a23t95a 9445926464812

Nemyslím si, v Německu je traťová rychlost 120-160. My mezi Plzní a hranicí máme 80-90. Mezi Prahou a Plzení zatím taky žádná velká sláva. Koridor se modernizoval jen mírně, a to mezi Berounem a Rokycany. Tunel u Plzně ještě není otevřen a u Prahy se na trať vůbec nesáhlo.

Jinak pro pořádný pokrok by byla třeba VRT. Ale není se co divit, že se Němcům nechce stavět ji po svém území směrem k nám, když vidí náš přístup.

+4/−1
30.10.2017 17:02







Najdete na iDNES.cz