Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jsme McDonald’s pro jízdu na kole, říká manažer, který rozjíždí sdílení kol

Sdílení kol dává smysl až ve chvíli, kdy bude bicyklů v ulicích hodně. Společnost Ofo ale nechce dopustit, aby v Praze nastal chaos jako v Číně. V rozhovoru pro MF DNES to říká Fred Dong, manažer pro expanzi v Evropě a jednatel společnosti ekolo.cz Jakub Ditrich.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P48e38t20r 34B16á33č95a

1. 11. 2017 14:02

NEMAME ZAJEM !

1 0
možnosti
JJ

J19a75n 25J27í14c56h58a

1. 11. 2017 10:34

Je fakt ze tech kol by mohlo byt vic, ale pro priblizeni na metro/vlak je to fajn...uspori to par minut.

0 0
možnosti
P"E

V Praze bych jízdu na bicyklu uvítal pokud by cyklostezek bylo dost a vedly by také na přestupní uzly. Škoda, že od konce března do začátku října nejezdí cyklotramvaj. Doufám, že midibusová linka 194 pojede ze zst. Staroměstská přes zst. Malostranská a ul. Valdštejnskou ulicí přes zst. Malostranské náměstí do zst. Nemocnice pod Petřínem a zpět dále ul. Úvoz přes zst. Pohořelec do zst. Petřín a dále zst. Brusnice - Pražský hrad - Malostranská a zpět jak jezdí. Linka 192 by mohla být zrušena.

1 2
možnosti
NS

Takže se vlastně jedná o byznys, který je postaven na dotaci 20mil. a na předepsaných cenách. Pokud se neujme (což je vzhledem k pražskému terénu a nenávaznosti cyklostezek pravděpodobnější), jsou to vyhozené peníze a pokud se to ujme, tak bude následovat celá řada regulací. Fakt to stoji za to?

6 0
možnosti

Jen ať taxíky nezačnou blokovat kola. Bacha na to kluciii.

2 0
možnosti
MP

Není to žádné sdílení, Ofo je komerční půjčovna jízdních kol do města. Sdílení jsou třeba Rekola , protože je potřeba členská polatek a sdílý mezi jen mezi členy.

3 0
možnosti
MT

Podíval jsem se na Rekola a je to úplně stejná půjčovna, když to tak chcete nazývat. Normálně si můžu jednorázově kolo půjčit nebo si můžu zaplatit měsíční / roční poplatek. Není to tak, že by každý člen byl podílovým majitelem společnosti Rekola a byl tak spoluvlastníkem kol.

Navíc to ani nemusí být podstatou sharingu. Sharing je sdílení, tzn. že 10 lidí používá jedno kolo místo toho, aby každý z nich to kolo vlastnil. Kdo to sdílené kolo vlastní je celkem jedno.

1 1
možnosti
MM

Kola jsou super. Člověk se protáhne, jsou ekologické, ve městech rychlé, snadno se zaparkují atd. Sám na kole jezdím do práce i do města. Problém je v tom, že česká města na kola nejsou připravena. Bydlím u Ženevy a tady jsou pruhy pro kola téměř všude, případně je vyhrazený pruh pro busy/kola/taxi. V Česku jet na kole po Brně nebo Praze je o kejhák. Nehledě na to, že chybí kvalitní stojany na kola.

10 1
možnosti

O kejhák je každý způsob dopravy, kdy nejste za plechem. Tomu žádné čmárání pruhů nepomůže.

Pokud si "přípravu na kola" představujete tak, že zužováním, zakazováním a omezováním prakticky znemožníte použití aut, lidi na kola dostanete. Prostě proto, že leckdy nebudou mít jinou rozumnou možnost.

6 2
možnosti
PA

Kolo na 300 metrů? To je 5 minut chůze.

1 0
možnosti
MD

A minuta na kole. Úspora času 4 minuty. Krát 5 dní v týdnu=20minut. :-)

3 0
možnosti

Myslím, že Praha na kola není přípravená. Praha nemá vymezené části vozovky, po které by kola mohla jezdit, takže se budou proplétat složitě mezi lidmi na chodníku, protože spousta lidí bude mít strach jet na silnici s auty. Ten chaos v centru na pěších zónách si taky moc představit neumím. A půjčení kola od 300 m do 5 km? To jako pojedu z Karláku akorát tak na Staromák a víc nic. Nedává to moc smysl, spíš by bylo účinnější mít omezené použití v řádu třeba 30 nebo 40 minut, jako je to jinde v Evropě. Ovšem tam mají silnice a chodníky připravené na provoz kol.

2 1
možnosti

Pokud se někdo bojí jezdit po vozovce, rozhodně to není důvod k jízdě po chodníku.

8 0
možnosti
MD

No . . . ta kola tedy nic moc :-/

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Naděje pro oklamané zákazníky Maliny, společnost Fotovolty slibuje řešení

18. dubna 2024

Konsorcium firem vedené společností Fotovolty nabízí řešení patové situace okolo insolvence padlého...

Na vyzkoušení nového stavebního řízení bude měsíc a půl, slíbilo ministerstvo

18. dubna 2024

Úředníci budou mít měsíc a půl na vyzkoušení nového elektronického systému, který od července...

Příroda je napřed, mrazy snižují naději na dobrou úrodu, stěžují si pěstitelé

18. dubna 2024  12:01

S každou další mrazivou nocí v Česku ovocnáři přicházejí o část úrody. Mráz v noci na čtvrtek...

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už píše dopisy ministrům

18. dubna 2024

Vysíláme Česko má velmi specifický trh práce. Je zde nejnižší nezaměstnanost v Evropě, to umožnilo podnikům...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!