Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jsme McDonald’s pro jízdu na kole, říká manažer, který rozjíždí sdílení kol

Sdílení kol dává smysl až ve chvíli, kdy bude bicyklů v ulicích hodně. Společnost Ofo ale nechce dopustit, aby v Praze nastal chaos jako v Číně. V rozhovoru pro MF DNES to říká Fred Dong, manažer pro expanzi v Evropě a jednatel společnosti ekolo.cz Jakub Ditrich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e68t18r 12B71á34č73a 8705556125505

NEMAME ZAJEM !

+1/0
1.11.2017 14:02

J80a86n 36J35í32c21h13a 8560870588501

Je fakt ze tech kol by mohlo byt vic, ale pro priblizeni na metro/vlak je to fajn...uspori to par minut.

0/0
1.11.2017 10:34

P58a93t18r29i77k 28E82g62e75r 2968930339771

V Praze bych jízdu na bicyklu uvítal pokud by cyklostezek bylo dost a vedly by také na přestupní uzly. Škoda, že od konce března do začátku října nejezdí cyklotramvaj. Doufám, že midibusová linka 194 pojede ze zst. Staroměstská přes zst. Malostranská a ul. Valdštejnskou ulicí přes zst. Malostranské náměstí do zst. Nemocnice pod Petřínem a zpět dále ul. Úvoz přes zst. Pohořelec do zst. Petřín a dále zst. Brusnice - Pražský hrad - Malostranská a zpět jak jezdí. Linka 192 by mohla být zrušena.

+1/−2
1.11.2017 10:07

N46a30d12a 60S81o68b25o46t61k88o11v58a 5657844738604

Takže se vlastně jedná o byznys, který je postaven na dotaci 20mil. a na předepsaných cenách. Pokud se neujme (což je vzhledem k pražskému terénu a nenávaznosti cyklostezek pravděpodobnější), jsou to vyhozené peníze a pokud se to ujme, tak bude následovat celá řada regulací. Fakt to stoji za to?

+6/0
1.11.2017 10:06

K59a78m57i84l 81Ž27i58ž17k63a 9144958521

Jen ať taxíky nezačnou blokovat kola. Bacha na to kluciii.

+2/0
1.11.2017 10:05

M72a49r73t83i92n 12P57r85o89k11o94p 6166887350225

Není to žádné sdílení, Ofo je komerční půjčovna jízdních kol do města. Sdílení jsou třeba Rekola , protože je potřeba členská polatek a sdílý mezi jen mezi členy.

+3/0
1.11.2017 10:03

M41a28r27t29i62n 96T87e25p47l24a75n 9917630135523

Podíval jsem se na Rekola a je to úplně stejná půjčovna, když to tak chcete nazývat. Normálně si můžu jednorázově kolo půjčit nebo si můžu zaplatit měsíční / roční poplatek. Není to tak, že by každý člen byl podílovým majitelem společnosti Rekola a byl tak spoluvlastníkem kol.

Navíc to ani nemusí být podstatou sharingu. Sharing je sdílení, tzn. že 10 lidí používá jedno kolo místo toho, aby každý z nich to kolo vlastnil. Kdo to sdílené kolo vlastní je celkem jedno.

+1/−1
1.11.2017 10:20

M52a28t64ě29j 93M88a49r37e74č71e81k 4263731680

Kola jsou super. Člověk se protáhne, jsou ekologické, ve městech rychlé, snadno se zaparkují atd. Sám na kole jezdím do práce i do města. Problém je v tom, že česká města na kola nejsou připravena. Bydlím u Ženevy a tady jsou pruhy pro kola téměř všude, případně je vyhrazený pruh pro busy/kola/taxi. V Česku jet na kole po Brně nebo Praze je o kejhák. Nehledě na to, že chybí kvalitní stojany na kola.

+10/−1
1.11.2017 8:40

V76i61k77t91o91r 46Š74e44d85i76v88ý 8746601580466

O kejhák je každý způsob dopravy, kdy nejste za plechem. Tomu žádné čmárání pruhů nepomůže.

Pokud si "přípravu na kola" představujete tak, že zužováním, zakazováním a omezováním prakticky znemožníte použití aut, lidi na kola dostanete. Prostě proto, že leckdy nebudou mít jinou rozumnou možnost.

+6/−2
1.11.2017 8:57

V35e64r32o86n57i51k87a 34Š16v27e52s78t89k53o89v24á 8715501772473

Máme to úplně stejně v Barceloně. Barcelona je prošpikovaná z jedné strany na druhou pruhy pro kola. Můžete jet z domova až do Práce. Platí se roční příspěvek, ve kterém je zahrnuto půjčení kola na 30 minut, překročení 30 minut je zpoplatněno 0,15€. Pokud nespěcháte a jedete někam dál, po 30 minutách vrátíte kolo do stojanu, počkáte něco mezi 5-10 minutami a kolo si můžete půjčit znovu bez jakéhokoli poplatku. Stojany na kola jsou také po celém městě, nejen u stanic metra, ale také na frekventovaných ulicích, které jsou blízko technologickým parkům, kde jsou firmy co zaměstnávají hodně lidí. Systém dopravy počítá s koly a je na to dobře připraven. Existuje aplikace, která zobrazuje na mapě kde jsou stojany, jak moc jsou plné nebo prázdné v případě půjčení či vracení kola. Já osobně také kolo ráda využívám, ale myslím, že Praha není na toto připravena.

+3/−1
1.11.2017 9:06

J16a76n 82D77l52o14u23h87ý 8786380923560

Praha je hlavně kopcovitá. To se může ujmout jen u několika šílenců, nebo u turistů v centru Prahy. Pak to bude jako se Seqwayemi.

+2/0
1.11.2017 10:20

Š60á51r80k28a 19Z89e67l84i28n32k64o95v32á 1987595875173

O kejhák jde hlavně díky hodně bezohledné jízdě českých řidičů a mnohdy i kolařů. Sama na kole jezdím, ale jenom po okreskách, do města se bojím i díky tomu, že vyhrazené pruhy řidiči nerespektují ... a kolo ofo super, jenom do Prahy by možná měly být s přehazovačkou nebo elektrokola ....... a pokud bude cena jako jízdenka, tak je to na obyčejné kolo drahé. V Cíně se cena pohybuje okolo 1 Jüanu (3,20 Kč). U elektrokola by to byla cena přiměřená .....

+3/0
1.11.2017 9:58

P67e40t20r 50A60s75c51h73e14n56b63r23e39n89n20e25r 6965673212971

Kolo na 300 metrů? To je 5 minut chůze.

+1/0
1.11.2017 8:31

M95i29c15h34a13l 35D87a54d28e80k 8293152628

A minuta na kole. Úspora času 4 minuty. Krát 5 dní v týdnu=20minut. :-)

+3/0
1.11.2017 9:32

M10a70r69t61i45n 20S90l15á76v44a 4840215315159

nevím neznám, ale než natukate kod do aplikace, odemknete kolo, a totéž na konci cesty, tak na těch 300 metrů opravdu nevím.. ale ten kilometr, dva, a více určitě jo

+1/0
1.11.2017 9:38

V92e74r84o16n11i91k76a 19Š70v21e15s26t57k50o62v29á 8855741432173

Myslím, že Praha na kola není přípravená. Praha nemá vymezené části vozovky, po které by kola mohla jezdit, takže se budou proplétat složitě mezi lidmi na chodníku, protože spousta lidí bude mít strach jet na silnici s auty. Ten chaos v centru na pěších zónách si taky moc představit neumím. A půjčení kola od 300 m do 5 km? To jako pojedu z Karláku akorát tak na Staromák a víc nic. Nedává to moc smysl, spíš by bylo účinnější mít omezené použití v řádu třeba 30 nebo 40 minut, jako je to jinde v Evropě. Ovšem tam mají silnice a chodníky připravené na provoz kol.

+2/−1
1.11.2017 8:26

V75i89k49t54o44r 32Š10e17d90i51v69ý 8486901130826

Pokud se někdo bojí jezdit po vozovce, rozhodně to není důvod k jízdě po chodníku.

+8/0
1.11.2017 8:32

B61a52r94b23o13r70a 33J61a98n50e39č93k42o64v23á 9254982451

tak se nekdy stavte do Brna. Kolari na chodnicich jsou tu vsude, je to jeste podporene cyklostezkami spojenymi s trasou pro pesi (takova ta prepulena znacka), a jezdi jak blazni. Osobne mi prijde, ze nejvic jsou ve meste omezivani obycejni chodci - auta nedavaji prednost na prechodech (jsou schopni do vas temer najet i kdyz jste prave v pulce prechodu na zelenou), kolari jezdi tricitkou mezi chodci na chodnicich, kazdych sto metru obri prechod s petiminutovym cekanim...

+1/0
1.11.2017 11:34
Foto

M87a96r26t83i45n60a 66D69v75o11ř79á68k45o76v65á 2465793669420

No . . . ta kola tedy nic moc :-/

0/−2
1.11.2017 7:13

R78o29b14e15r65t 86S55e93j91k 9165743

Kol je dost. Varte zradlo pro lidi a ne ten hnus !

0/−3
1.11.2017 6:59

M36a37r54t48i54n 25U84l45e68h59l61a 4461104578

Staci ze nejaky socansky politik udela z nasich tezce vydelanych dani "dotace" :-/Rv

Ono nejaka pijavice se uz o tyto "dotace" rada prihlasi :-/

+7/0
1.11.2017 6:58

D60a29v80i93d 26C76h27l43á57d65e66k 4672929204277

Jsem člověk, který se po Praze pohybuje na kole často, proto si dovolím postřeh. Mám zkušenosti i z jiných velkých měst, proto můžu konstatovat, že přestože jsme národ cyklistů, tak naše hlavní město je bohužel tomuto stylu přepravy (narozdíl od mnohých jiných metropolí) silně nenakloněno. Zmatený "systém" nenavazujících cyklostezek a cyklopruhů znamená časté riziko kolize s auty, když se k tomu pripočte známá arogance některých pražských Pepíků, stává se z "pražské" cyklistiky adrenalinový sport. Jediný vhodný typ bicyklu do Prahy odolné horské kolo a jediný vhodný typ cyklisty je "splachovací" jedinec.

+14/−2
1.11.2017 6:49

T58o14m72á76š 68K36a52p40l89a37n 8203319943313

tak to je obecně známý fakt a ostatně je to i zmíněno ve článku a právě Ofo by to mohlo změnit - když bude vidět ve městě o 15 tisíc cyklistů denně víc (3 tisíce kol krát třeba 5 jízd denně v průměru), tak bude větší potřeba cyklostezek a to zas umožní větší rozšíření kol, i těch vlastních ... V podstatě to nabourá ten problém slepice-vejce, kdy se nestaví cyklostezky, protože nejsou cyklisti a nejsou cyklisti, protože nejsou cyklostezky

+3/−1
1.11.2017 7:03

K73a29r66e66l 14T18r36o36n22n97e89r 2976184930964

Za Pavky Béma a nyní za Krndy+Dolínka byly v Praze 6 na hlavních tazích vybudovány pruhy pro cyklisty, po kterých projede asi tak 5 cyklistů denně. Konkrétně - Jug. Partyzánů, ČSL armády, Veletržní, Milady Horákové, Bubenská, kpt. Jaroše, Evropská atd. atd.

Není ten problém v něčem úplně jiném?

Vyhozené peníze, když tam nikdo nejezdí!

+8/−1
1.11.2017 7:40

J82a87n 57K90r35k 1501117573732

Jednak to neni pravda, cyklistu jezdi dost a jednak to je tim, ze ty slavne cyklopruhy casto vedou odnikud nikam, chybi navaznost. Postavte autum tunel, ktery bude koncit ve slepe ulici ... a taky tam moc velky provoz nebude.

+2/−1
1.11.2017 9:25

J33a87k33u75b 49M13a87t65ě95j47ů 5355912471105

Vase logicka uvaha je uplne mimo. Cyklista nemusi jet pouze po cyklostezce, muze jet i po silnici. Auto, ktere pojede tunelem do slepe ulice, nema kam pokracovat. Vymlouvat se na to, ze kdyz nekde neni cyklostezka, tak se tam neda jet na kole je absolutni nesmysl. A BTW tech cyklistu jezdi opravdu malo. Hodne lidi chodi pesky, hodne lidi jezdi MHD, hodne lidi jezdi autem, ale mnozstvi cyklistu v Praze se opravdu neda oznacit jako hodne. Hodne je sice relativni pojem, ktery nema zadnou presnou definici, nicmene jestli je pro Vas hodne neco radove v setinach procent, tak to skutecne hodne neni. Pokud to bude v cislech, tak jaka je Vase predstava? Docela by me zajimalo, kolik tech cyklistu vyjadreno cislem je podle Vas hodne. Jeste lepe, kolik si myslite, ze je v Praze lidi denne, kteri to kolo pouziji?

+3/0
1.11.2017 9:34

J36a15n 19K31r77k 1591777783382

Neni. Postavte cyklostezku, ktera konci v rusne krizovatce a par lidi si ji zkusi a potom uz po ni nepojede, protoze se budou bat. Postavte prijemnou cestu treba po naplavce (a ne to, co tam je ted, tj 20cm drazka vedouci pres davy turistu smerujici treba do vysehradskeho tunelu mezi auta) a lidi tam zacne jezdit jeste vice.

Proste klasicky projektujete sve nazory do ostatnich, takze lehce dojdete k zaveru, ze nikdo na kole jezdit nechce a vsichni by chteli vice cest a parkovacich mist. Kdyz ve Vidni muze jezdit na kole 7% dopravy a 28% pesky, tak to proste jde, protoze maji vytvorene podminky a da se nekde dojet. (a ne, argument, ze Praha je v kopcich neni relevantni, jednak elektrokola a jednak se vetsina kopcu da mirnym stoupanim objet)

+2/−1
1.11.2017 9:41

J44a46k92u54b 32M73a13t95ě33j28ů 5195922801305

omg, takze v placatym Hradci Kralove to historicky jde, v placaty Vidni to historicky jde. Nevidim duvod, proc to historicky v Praze neslo, kdyz tvrdite ze kopce nevadi a ze je Praha tak skvela pro cyklisty?

A kde si prestavujete, ze ty cyklostezky chcete stavet? Po naplavce chodi davy lidi, takze tam proste cyklostezka nemuze byt. Kde ji tam jako chcete postavit? Nazory (asi Automatu), jako ze je treba zuzit magistralu do jednoho pruhu a udelat tam cyklostezku jsou naprosto nesmyslny, protoze jsou ve stylu, ja jsem cyklista a chci tohle, tak se treba potento. Pokud po ty magistrale jede 90000 aut denne, tak ji proste nemuzete omezit ve prospech 90ti cyklistu. Stejne tak to je s ostatnimi cyklostezkami. Smirte se s tim, ze ne vsude je lze postavit a ze ne vsude budou, tim padem pada Vas argument, ze je Praha vhodna pro cyklodopravu. Neni, protoze se do ni proste vsechny zpusoby dopravy nevejdou a proste nelze omezovat milion lidi kvuli trem tisicum lidi. To je cely ten nesmysl, ktery se snazite obhajovat. Presne to tvrdite na tom pripadu naplavky. Naplavka je pro pesi, neni pro cyklisty, mate tam vyhrazenej pruh, protoze tam proste vic vyhradit nejde, coz ma naprosto objektivni duvody, ale Vam to je proste malo. Vy chcete za kazdou cenu vsechny akorat omezovat. Hadejte, proc v Praze neni teba visuta draha? Ja bych ji chtel, jsem jeji fanousek, urcite by byla vyuzivana vic nez kola, ale jsou objektivni duvody, proc to udelat nejde a nemuzu ostatni omezovat jen proto, ze to chci ja. Historicky tu proste neni, protoze to pro Prahu nebyl z mnoha duvodu idealni zpusob prepravy a tecka.

+2/0
1.11.2017 10:06

K12a60r71e94l 11T41r22o56n70n89e49r 2566644290414

Víte co, pane Krku, sedneme si ve všední den v Jugo-Partyzo někdy mezi 8 - 16 hod. na lavičku a já Vám za každého cyklistu, který kolem nás projede, dám 10 korun. A Vy mně za každých 20 minut, kdy tam nikdo nepojede rovněž 10 korun.

+1/0
1.11.2017 9:55

J78a79n 23K54r19k 1941417133192

Zrovna tam je dole na Podbabe extremne debilni krizovatka, ktera neumoznuje na j partyzanu bezpecne najet - cyklopruh je svedeny v mirne zatacce mezi auta pred semafory a auta od reky jezdi rychle, tj je to tam od hubu. A v horni polovine neni duvod jet po tehle rusne ceste, kdyz soubezne vede lepsi Terronska.

(A mimochodem by vas to stalo dost penez, protoze vice nez 3 cyklisti za hodinu tam projedou urcite)

0/−1
1.11.2017 10:01

M42i42r32e43k 39G67a29j89e43r 5331876299260

Nejlepe za mesic. :-)

0/0
1.11.2017 14:21

J86a82k76u95b 31M88a32t63ě81j26ů 5485752911485

napadlo Vas, ze mozna nejsou cyklisti proto, ze je pro drtivou vetsinu obyvatel Prahy blbost jet na kole a to z mnoha celkem jasnych duvodu?

+5/0
1.11.2017 9:03

J39a78n 35K20r17k 1291677843682

coz jsou ale vsechno veci, ktere se proste musi zmenit, to neni nic daneho (a jsem rad, ze jste nepripojil nesmyslny argument, ze je Praha kopcovita, to zdaleka neni takovy problem jak mnozi radi prezentuji)

0/−1
1.11.2017 9:23

M98i89c22h41a32l 30Z65e31l94e52n59ý 6624363715426

Bicyklu uz na ulicich Prahy JE hodne.

Vali se vsude

+3/−5
1.11.2017 6:48

M97i19c24h86a77l 60D15a94d62e75k 8793602638

Pro ty kteří kritizují že Praha je kopcovitá atd.Rekl bych že tento projekt cílí třeba na lidi kteří se svezou od metra do kanceláře aby nemuseli čekat na tramvaj a tak.Ne že pojedou na tom kole 5km třeba.

+6/0
1.11.2017 6:41

J97a77k21u96b 28M96a17t96ě41j76ů 5905412601595

ja jsem jeden z tech, co to kritizuji a mate samozrejme pravdu, ale tech lidi je opravdu malo. Duvodu je nekolik, na mnoha mistech to jsou ony kopce, potom je to pocasi, ktere je v CR takove, jake je, tzn. po vetsinu roku je nemozne dojet 5km na kole, aniz by se clovek nezpotil, nezmrznul, nezmoknul. Tech lidi, kteri by tech 5km mohli dojet na kole do kancelare zase tak moc neni (netvrdim, ze nejsou). Duvody jsou obleceni, nemoznost se v praci vysprchovat, casove duvody (vetsinou to tou tramvaji bude rychlejsi), nemuzete se spolehnout na to, ze tam to kolo bude, takze casove s tim stejne nemuzete pocitat... proste ma to smysl u lidi, kteri na tom kole skutecne do prace chteji jet a kteri si to mohou z uvedenych duvodu dovolit a takovi lide vetsinou to kolo maji doma, takze stejne radsi pojedou na svem kole. Nicmene chapu, ze muze byt problem v zamestnani sve kolo zaparkovat a nemuset se o nej bat atd. Proto rikam, ze mate pravdu, ale tech lidi je skutecne malo. At si bike sharova firma funguje, ale bez dotaci a at ty kola nikde neprekazi. Nevidim nejmensi duvod, aby byla tato sluzba dotovana a obavam se, ze nebude az tak moc vyuzivana, ale to neni muj problem. Pak tu jeste mame dlazbu v centru, ktera urcite neni na kole uplne prijemna atd.

+3/0
1.11.2017 9:15

M26i80c49h88a76l 52D63a77d18e20k 8533972898

Bude to prostě jen na takové popojíždění. U nás to třeba vídám, že lidi vezmou kolo na metru a dojedou před office cca 500 metrů od zastávky metra. Ale samozřejmě jen za dobrého počasí. Časová úspora může být tak 5 minut..

+1/0
1.11.2017 9:30

J47a83k26u77b 55M50a15t66ě96j73ů 5475652171735

pul kilometru ujde clovek cca za 6 minut, jak muze bejt casova uspora 5 minut?

+1/0
1.11.2017 9:39

J34a11n 76D46l94o46u98h54ý 8776810363900

v šatech s počítačem v ruce - no hodně štěstí... ;-D

+1/0
1.11.2017 10:23

A82l21e43š 10P13r86o74k97o27p 7582577597222

Asi bych s tímto projektem nezačínal v půli podzimu a s koly pro lidi do 170 cm.

+17/0
1.11.2017 6:30

A85n20t53o59n82í74n 50S20e44b88e52r16a 7423178130539

Ty kola na půjčení jsou děs, to je pravda. Dost težké, malé a převody nikde a dost špatně se s tím manévruje. Já jezdím na kole 30 let, ale na půjčeném jsem měl problém manévrovat. Bylo to dost nebezpečné. Už nikdy více. Rv

+3/0
1.11.2017 8:30

A48l38e48x95a28n58d32r 54V62i73d43n78e42r 1747160517285

kdy uz konecne nekdo pochopi ze praha pro cyklistiku neni vhodna? je moc kopcovita, ulice jsou uzke hlavne v centru a pocasi od listtopadu do brezna na kolo nepouzitelne kdyby udelali free mhd to by byla myslenka kdyz chteji min aut a stalo by to min nez ty jejich karty

+6/−6
1.11.2017 6:13

M86i81c60h88a11l 28D97a61d49e72k 8763532568

Hlavně v centru mají kola zákaz ne?Nebo se chystá..

0/−3
1.11.2017 6:35

V95i53k66t94o73r 20Š28e21d26i66v60ý 8316151290106

Žádný zákaz vjezdu kol se nikde nechystá. Pouze skončí nesmyslná výjimka, díky které bylo možné jezdit na kdečem po chodnících v pěších zónách.

+1/0
1.11.2017 8:35

J16a41n 12V24a45c64h24o29u30s92e59k 5377298960

tady nejde o kola, ale o tu dotaci prece.

0/−3
1.11.2017 6:46

T66o19m58á77š 18K27a47p35l74a79n 8423419103743

co to plácáte, OFO žádnou dotaci nemá, nechce a nepotřebuje

Ad kopcovitost - tohle nejsou kola na zdolání kopců, tohle není řešení určené k cestě ze Smíchova na Barrandov. Ale ze Smíchova na Anděl, z Anděla do centra, z centra do Holešovic či Nuslí ... proč ne.

P.S.: jezdím s tím teď téměř denně v Holešovicích, do práce to mám od metra asi 1 km, je to rychlejší a pohodlnější než tramvaj + pěšky.

+3/0
1.11.2017 6:59

V44o85j76t48ě80c10h 69T37o65r43á88č 2296231376842

Jsem zvedavy. Da se na vaclavaku u kone zaparkovat treba 50 kol? To budou panoramata :-)

+5/−4
1.11.2017 5:59

J41i20ř31í 39P31o95k86o32r39n64ý 2412414787912

Já bych po Praze na kole nejezdil ani kdyby mě za to platili, z kopce do kopce, doprava, tramvaje...

+1/−1
1.11.2017 5:35

J44i10ř57í 77T93e52p30r 4677790835165

Vyrobcum kol vyrazne klesly trzby. To same bude i pri tom bombasticky proklamovanem sdileni aut.

0/−4
1.11.2017 4:00

K72a23r53e11l 25M20a28z83a22č 3227133656689

Čeština ale dostává co proto: bikesharingový startup

+18/−5
1.11.2017 2:10







Najdete na iDNES.cz