Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jsme McDonald’s pro jízdu na kole, říká manažer, který rozjíždí sdílení kol

Sdílení kol dává smysl až ve chvíli, kdy bude bicyklů v ulicích hodně. Společnost Ofo ale nechce dopustit, aby v Praze nastal chaos jako v Číně. V rozhovoru pro MF DNES to říká Fred Dong, manažer pro expanzi v Evropě a jednatel společnosti ekolo.cz Jakub Ditrich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31e79t32r 56B98á57č46a 8295626585405

NEMAME ZAJEM !

+1/0
1.11.2017 14:02

J74a28n 75J17í11c24h53a 8750620428301

Je fakt ze tech kol by mohlo byt vic, ale pro priblizeni na metro/vlak je to fajn...uspori to par minut.

0/0
1.11.2017 10:34

P40a52t80r39i45k 53E60g97e39r 2428760179361

V Praze bych jízdu na bicyklu uvítal pokud by cyklostezek bylo dost a vedly by také na přestupní uzly. Škoda, že od konce března do začátku října nejezdí cyklotramvaj. Doufám, že midibusová linka 194 pojede ze zst. Staroměstská přes zst. Malostranská a ul. Valdštejnskou ulicí přes zst. Malostranské náměstí do zst. Nemocnice pod Petřínem a zpět dále ul. Úvoz přes zst. Pohořelec do zst. Petřín a dále zst. Brusnice - Pražský hrad - Malostranská a zpět jak jezdí. Linka 192 by mohla být zrušena.

+1/−2
1.11.2017 10:07

N55a92d66a 36S44o74b83o35t10k20o29v47a 5377804498964

Takže se vlastně jedná o byznys, který je postaven na dotaci 20mil. a na předepsaných cenách. Pokud se neujme (což je vzhledem k pražskému terénu a nenávaznosti cyklostezek pravděpodobnější), jsou to vyhozené peníze a pokud se to ujme, tak bude následovat celá řada regulací. Fakt to stoji za to?

+6/0
1.11.2017 10:06

K11a11m40i29l 51Ž76i30ž91k24a 9664848981

Jen ať taxíky nezačnou blokovat kola. Bacha na to kluciii.

+2/0
1.11.2017 10:05

M89a37r12t58i63n 10P56r14o94k73o56p 6546817140185

Není to žádné sdílení, Ofo je komerční půjčovna jízdních kol do města. Sdílení jsou třeba Rekola , protože je potřeba členská polatek a sdílý mezi jen mezi členy.

+3/0
1.11.2017 10:03

M16a54r20t53i49n 77T91e15p94l66a38n 9897910655943

Podíval jsem se na Rekola a je to úplně stejná půjčovna, když to tak chcete nazývat. Normálně si můžu jednorázově kolo půjčit nebo si můžu zaplatit měsíční / roční poplatek. Není to tak, že by každý člen byl podílovým majitelem společnosti Rekola a byl tak spoluvlastníkem kol.

Navíc to ani nemusí být podstatou sharingu. Sharing je sdílení, tzn. že 10 lidí používá jedno kolo místo toho, aby každý z nich to kolo vlastnil. Kdo to sdílené kolo vlastní je celkem jedno.

+1/−1
1.11.2017 10:20

M24a32t16ě15j 17M95a62r61e38č89e21k 4943161460

Kola jsou super. Člověk se protáhne, jsou ekologické, ve městech rychlé, snadno se zaparkují atd. Sám na kole jezdím do práce i do města. Problém je v tom, že česká města na kola nejsou připravena. Bydlím u Ženevy a tady jsou pruhy pro kola téměř všude, případně je vyhrazený pruh pro busy/kola/taxi. V Česku jet na kole po Brně nebo Praze je o kejhák. Nehledě na to, že chybí kvalitní stojany na kola.

+10/−1
1.11.2017 8:40

V10i82k24t56o12r 72Š47e41d62i75v92ý 8456271580196

O kejhák je každý způsob dopravy, kdy nejste za plechem. Tomu žádné čmárání pruhů nepomůže.

Pokud si "přípravu na kola" představujete tak, že zužováním, zakazováním a omezováním prakticky znemožníte použití aut, lidi na kola dostanete. Prostě proto, že leckdy nebudou mít jinou rozumnou možnost.

+6/−2
1.11.2017 8:57

V85e18r51o19n37i45k65a 62Š26v18e93s82t47k14o45v53á 8255391762143

Máme to úplně stejně v Barceloně. Barcelona je prošpikovaná z jedné strany na druhou pruhy pro kola. Můžete jet z domova až do Práce. Platí se roční příspěvek, ve kterém je zahrnuto půjčení kola na 30 minut, překročení 30 minut je zpoplatněno 0,15€. Pokud nespěcháte a jedete někam dál, po 30 minutách vrátíte kolo do stojanu, počkáte něco mezi 5-10 minutami a kolo si můžete půjčit znovu bez jakéhokoli poplatku. Stojany na kola jsou také po celém městě, nejen u stanic metra, ale také na frekventovaných ulicích, které jsou blízko technologickým parkům, kde jsou firmy co zaměstnávají hodně lidí. Systém dopravy počítá s koly a je na to dobře připraven. Existuje aplikace, která zobrazuje na mapě kde jsou stojany, jak moc jsou plné nebo prázdné v případě půjčení či vracení kola. Já osobně také kolo ráda využívám, ale myslím, že Praha není na toto připravena.

+3/−1
1.11.2017 9:06

J54a42n 83D54l64o22u10h75ý 8146410693630

Praha je hlavně kopcovitá. To se může ujmout jen u několika šílenců, nebo u turistů v centru Prahy. Pak to bude jako se Seqwayemi.

+2/0
1.11.2017 10:20

Š98á85r44k54a 92Z46e95l60i91n41k15o28v66á 1177845245533

O kejhák jde hlavně díky hodně bezohledné jízdě českých řidičů a mnohdy i kolařů. Sama na kole jezdím, ale jenom po okreskách, do města se bojím i díky tomu, že vyhrazené pruhy řidiči nerespektují ... a kolo ofo super, jenom do Prahy by možná měly být s přehazovačkou nebo elektrokola ....... a pokud bude cena jako jízdenka, tak je to na obyčejné kolo drahé. V Cíně se cena pohybuje okolo 1 Jüanu (3,20 Kč). U elektrokola by to byla cena přiměřená .....

+3/0
1.11.2017 9:58

P81e19t96r 22A22s64c70h77e73n14b81r12e81n17n60e95r 6935173432721

Kolo na 300 metrů? To je 5 minut chůze.

+1/0
1.11.2017 8:31

M75i88c25h53a41l 58D60a95d86e92k 8723792938

A minuta na kole. Úspora času 4 minuty. Krát 5 dní v týdnu=20minut. :-)

+3/0
1.11.2017 9:32

M56a47r33t84i48n 54S13l35á57v80a 4340405895249

nevím neznám, ale než natukate kod do aplikace, odemknete kolo, a totéž na konci cesty, tak na těch 300 metrů opravdu nevím.. ale ten kilometr, dva, a více určitě jo

+1/0
1.11.2017 9:38

V66e11r46o63n35i76k62a 57Š86v12e62s49t46k75o54v33á 8425541302163

Myslím, že Praha na kola není přípravená. Praha nemá vymezené části vozovky, po které by kola mohla jezdit, takže se budou proplétat složitě mezi lidmi na chodníku, protože spousta lidí bude mít strach jet na silnici s auty. Ten chaos v centru na pěších zónách si taky moc představit neumím. A půjčení kola od 300 m do 5 km? To jako pojedu z Karláku akorát tak na Staromák a víc nic. Nedává to moc smysl, spíš by bylo účinnější mít omezené použití v řádu třeba 30 nebo 40 minut, jako je to jinde v Evropě. Ovšem tam mají silnice a chodníky připravené na provoz kol.

+2/−1
1.11.2017 8:26

V93i23k87t25o98r 59Š95e48d89i49v69ý 8496161110796

Pokud se někdo bojí jezdit po vozovce, rozhodně to není důvod k jízdě po chodníku.

+8/0
1.11.2017 8:32

B71a55r13b57o23r92a 20J82a97n17e84č96k26o32v94á 9404862641

tak se nekdy stavte do Brna. Kolari na chodnicich jsou tu vsude, je to jeste podporene cyklostezkami spojenymi s trasou pro pesi (takova ta prepulena znacka), a jezdi jak blazni. Osobne mi prijde, ze nejvic jsou ve meste omezivani obycejni chodci - auta nedavaji prednost na prechodech (jsou schopni do vas temer najet i kdyz jste prave v pulce prechodu na zelenou), kolari jezdi tricitkou mezi chodci na chodnicich, kazdych sto metru obri prechod s petiminutovym cekanim...

+1/0
1.11.2017 11:34
Foto

M44a89r34t55i25n56a 40D62v74o42ř87á51k65o10v55á 2355833829360

No . . . ta kola tedy nic moc :-/

0/−2
1.11.2017 7:13

R53o50b44e47r20t 40S11e16j49k 9225493

Kol je dost. Varte zradlo pro lidi a ne ten hnus !

0/−3
1.11.2017 6:59

M82a64r72t33i82n 16U48l83e90h68l67a 4881464948

Staci ze nejaky socansky politik udela z nasich tezce vydelanych dani "dotace" :-/Rv

Ono nejaka pijavice se uz o tyto "dotace" rada prihlasi :-/

+7/0
1.11.2017 6:58

D36a67v53i20d 63C38h80l38á40d40e39k 4592179964127

Jsem člověk, který se po Praze pohybuje na kole často, proto si dovolím postřeh. Mám zkušenosti i z jiných velkých měst, proto můžu konstatovat, že přestože jsme národ cyklistů, tak naše hlavní město je bohužel tomuto stylu přepravy (narozdíl od mnohých jiných metropolí) silně nenakloněno. Zmatený "systém" nenavazujících cyklostezek a cyklopruhů znamená časté riziko kolize s auty, když se k tomu pripočte známá arogance některých pražských Pepíků, stává se z "pražské" cyklistiky adrenalinový sport. Jediný vhodný typ bicyklu do Prahy odolné horské kolo a jediný vhodný typ cyklisty je "splachovací" jedinec.

+14/−2
1.11.2017 6:49

T73o21m91á52š 44K40a80p12l52a59n 8723709213583

tak to je obecně známý fakt a ostatně je to i zmíněno ve článku a právě Ofo by to mohlo změnit - když bude vidět ve městě o 15 tisíc cyklistů denně víc (3 tisíce kol krát třeba 5 jízd denně v průměru), tak bude větší potřeba cyklostezek a to zas umožní větší rozšíření kol, i těch vlastních ... V podstatě to nabourá ten problém slepice-vejce, kdy se nestaví cyklostezky, protože nejsou cyklisti a nejsou cyklisti, protože nejsou cyklostezky

+3/−1
1.11.2017 7:03

K52a47r11e60l 56T51r71o22n68n54e85r 2816384530184

Za Pavky Béma a nyní za Krndy+Dolínka byly v Praze 6 na hlavních tazích vybudovány pruhy pro cyklisty, po kterých projede asi tak 5 cyklistů denně. Konkrétně - Jug. Partyzánů, ČSL armády, Veletržní, Milady Horákové, Bubenská, kpt. Jaroše, Evropská atd. atd.

Není ten problém v něčem úplně jiném?

Vyhozené peníze, když tam nikdo nejezdí!

+8/−1
1.11.2017 7:40

J94a11n 76K18r52k 1601187603902

Jednak to neni pravda, cyklistu jezdi dost a jednak to je tim, ze ty slavne cyklopruhy casto vedou odnikud nikam, chybi navaznost. Postavte autum tunel, ktery bude koncit ve slepe ulici ... a taky tam moc velky provoz nebude.

+2/−1
1.11.2017 9:25

J43a30k24u74b 11M75a33t56ě78j84ů 5795672671485

Vase logicka uvaha je uplne mimo. Cyklista nemusi jet pouze po cyklostezce, muze jet i po silnici. Auto, ktere pojede tunelem do slepe ulice, nema kam pokracovat. Vymlouvat se na to, ze kdyz nekde neni cyklostezka, tak se tam neda jet na kole je absolutni nesmysl. A BTW tech cyklistu jezdi opravdu malo. Hodne lidi chodi pesky, hodne lidi jezdi MHD, hodne lidi jezdi autem, ale mnozstvi cyklistu v Praze se opravdu neda oznacit jako hodne. Hodne je sice relativni pojem, ktery nema zadnou presnou definici, nicmene jestli je pro Vas hodne neco radove v setinach procent, tak to skutecne hodne neni. Pokud to bude v cislech, tak jaka je Vase predstava? Docela by me zajimalo, kolik tech cyklistu vyjadreno cislem je podle Vas hodne. Jeste lepe, kolik si myslite, ze je v Praze lidi denne, kteri to kolo pouziji?

+3/0
1.11.2017 9:34

J57a53n 64K72r60k 1441117713282

Neni. Postavte cyklostezku, ktera konci v rusne krizovatce a par lidi si ji zkusi a potom uz po ni nepojede, protoze se budou bat. Postavte prijemnou cestu treba po naplavce (a ne to, co tam je ted, tj 20cm drazka vedouci pres davy turistu smerujici treba do vysehradskeho tunelu mezi auta) a lidi tam zacne jezdit jeste vice.

Proste klasicky projektujete sve nazory do ostatnich, takze lehce dojdete k zaveru, ze nikdo na kole jezdit nechce a vsichni by chteli vice cest a parkovacich mist. Kdyz ve Vidni muze jezdit na kole 7% dopravy a 28% pesky, tak to proste jde, protoze maji vytvorene podminky a da se nekde dojet. (a ne, argument, ze Praha je v kopcich neni relevantni, jednak elektrokola a jednak se vetsina kopcu da mirnym stoupanim objet)

+2/−1
1.11.2017 9:41

J21a56k66u77b 43M27a12t63ě51j69ů 5925172941425

omg, takze v placatym Hradci Kralove to historicky jde, v placaty Vidni to historicky jde. Nevidim duvod, proc to historicky v Praze neslo, kdyz tvrdite ze kopce nevadi a ze je Praha tak skvela pro cyklisty?

A kde si prestavujete, ze ty cyklostezky chcete stavet? Po naplavce chodi davy lidi, takze tam proste cyklostezka nemuze byt. Kde ji tam jako chcete postavit? Nazory (asi Automatu), jako ze je treba zuzit magistralu do jednoho pruhu a udelat tam cyklostezku jsou naprosto nesmyslny, protoze jsou ve stylu, ja jsem cyklista a chci tohle, tak se treba potento. Pokud po ty magistrale jede 90000 aut denne, tak ji proste nemuzete omezit ve prospech 90ti cyklistu. Stejne tak to je s ostatnimi cyklostezkami. Smirte se s tim, ze ne vsude je lze postavit a ze ne vsude budou, tim padem pada Vas argument, ze je Praha vhodna pro cyklodopravu. Neni, protoze se do ni proste vsechny zpusoby dopravy nevejdou a proste nelze omezovat milion lidi kvuli trem tisicum lidi. To je cely ten nesmysl, ktery se snazite obhajovat. Presne to tvrdite na tom pripadu naplavky. Naplavka je pro pesi, neni pro cyklisty, mate tam vyhrazenej pruh, protoze tam proste vic vyhradit nejde, coz ma naprosto objektivni duvody, ale Vam to je proste malo. Vy chcete za kazdou cenu vsechny akorat omezovat. Hadejte, proc v Praze neni teba visuta draha? Ja bych ji chtel, jsem jeji fanousek, urcite by byla vyuzivana vic nez kola, ale jsou objektivni duvody, proc to udelat nejde a nemuzu ostatni omezovat jen proto, ze to chci ja. Historicky tu proste neni, protoze to pro Prahu nebyl z mnoha duvodu idealni zpusob prepravy a tecka.

+2/0
1.11.2017 10:06

K21a30r34e33l 71T16r37o76n84n47e32r 2916374840924

Víte co, pane Krku, sedneme si ve všední den v Jugo-Partyzo někdy mezi 8 - 16 hod. na lavičku a já Vám za každého cyklistu, který kolem nás projede, dám 10 korun. A Vy mně za každých 20 minut, kdy tam nikdo nepojede rovněž 10 korun.

+1/0
1.11.2017 9:55

J68a12n 46K78r57k 1631397103142

Zrovna tam je dole na Podbabe extremne debilni krizovatka, ktera neumoznuje na j partyzanu bezpecne najet - cyklopruh je svedeny v mirne zatacce mezi auta pred semafory a auta od reky jezdi rychle, tj je to tam od hubu. A v horni polovine neni duvod jet po tehle rusne ceste, kdyz soubezne vede lepsi Terronska.

(A mimochodem by vas to stalo dost penez, protoze vice nez 3 cyklisti za hodinu tam projedou urcite)

0/−1
1.11.2017 10:01

M15i44r31e28k 12G33a50j46e92r 5121946789530

Nejlepe za mesic. :-)

0/0
1.11.2017 14:21

J48a67k59u96b 85M33a94t70ě16j49ů 5275252281765

napadlo Vas, ze mozna nejsou cyklisti proto, ze je pro drtivou vetsinu obyvatel Prahy blbost jet na kole a to z mnoha celkem jasnych duvodu?

+5/0
1.11.2017 9:03

J65a31n 12K73r18k 1821557753172

coz jsou ale vsechno veci, ktere se proste musi zmenit, to neni nic daneho (a jsem rad, ze jste nepripojil nesmyslny argument, ze je Praha kopcovita, to zdaleka neni takovy problem jak mnozi radi prezentuji)

0/−1
1.11.2017 9:23

M75i36c71h78a13l 11Z73e34l60e51n32ý 6184443835776

Bicyklu uz na ulicich Prahy JE hodne.

Vali se vsude

+3/−5
1.11.2017 6:48

M19i90c42h54a18l 57D97a32d41e27k 8103282778

Pro ty kteří kritizují že Praha je kopcovitá atd.Rekl bych že tento projekt cílí třeba na lidi kteří se svezou od metra do kanceláře aby nemuseli čekat na tramvaj a tak.Ne že pojedou na tom kole 5km třeba.

+6/0
1.11.2017 6:41

J83a27k23u31b 46M92a50t23ě40j56ů 5865932781765

ja jsem jeden z tech, co to kritizuji a mate samozrejme pravdu, ale tech lidi je opravdu malo. Duvodu je nekolik, na mnoha mistech to jsou ony kopce, potom je to pocasi, ktere je v CR takove, jake je, tzn. po vetsinu roku je nemozne dojet 5km na kole, aniz by se clovek nezpotil, nezmrznul, nezmoknul. Tech lidi, kteri by tech 5km mohli dojet na kole do kancelare zase tak moc neni (netvrdim, ze nejsou). Duvody jsou obleceni, nemoznost se v praci vysprchovat, casove duvody (vetsinou to tou tramvaji bude rychlejsi), nemuzete se spolehnout na to, ze tam to kolo bude, takze casove s tim stejne nemuzete pocitat... proste ma to smysl u lidi, kteri na tom kole skutecne do prace chteji jet a kteri si to mohou z uvedenych duvodu dovolit a takovi lide vetsinou to kolo maji doma, takze stejne radsi pojedou na svem kole. Nicmene chapu, ze muze byt problem v zamestnani sve kolo zaparkovat a nemuset se o nej bat atd. Proto rikam, ze mate pravdu, ale tech lidi je skutecne malo. At si bike sharova firma funguje, ale bez dotaci a at ty kola nikde neprekazi. Nevidim nejmensi duvod, aby byla tato sluzba dotovana a obavam se, ze nebude az tak moc vyuzivana, ale to neni muj problem. Pak tu jeste mame dlazbu v centru, ktera urcite neni na kole uplne prijemna atd.

+3/0
1.11.2017 9:15

M22i27c13h40a69l 60D50a10d48e71k 8973972848

Bude to prostě jen na takové popojíždění. U nás to třeba vídám, že lidi vezmou kolo na metru a dojedou před office cca 500 metrů od zastávky metra. Ale samozřejmě jen za dobrého počasí. Časová úspora může být tak 5 minut..

+1/0
1.11.2017 9:30

J93a27k70u54b 13M50a91t43ě50j14ů 5405592651635

pul kilometru ujde clovek cca za 6 minut, jak muze bejt casova uspora 5 minut?

+1/0
1.11.2017 9:39

J87a53n 48D13l93o27u50h45ý 8476470323790

v šatech s počítačem v ruce - no hodně štěstí... ;-D

+1/0
1.11.2017 10:23

A65l65e23š 81P60r85o52k50o73p 7682577887182

Asi bych s tímto projektem nezačínal v půli podzimu a s koly pro lidi do 170 cm.

+17/0
1.11.2017 6:30

A24n62t48o36n19í46n 69S87e15b44e19r40a 7553248750369

Ty kola na půjčení jsou děs, to je pravda. Dost težké, malé a převody nikde a dost špatně se s tím manévruje. Já jezdím na kole 30 let, ale na půjčeném jsem měl problém manévrovat. Bylo to dost nebezpečné. Už nikdy více. Rv

+3/0
1.11.2017 8:30

A61l14e54x95a27n33d73r 93V52i80d36n67e95r 1627290587915

kdy uz konecne nekdo pochopi ze praha pro cyklistiku neni vhodna? je moc kopcovita, ulice jsou uzke hlavne v centru a pocasi od listtopadu do brezna na kolo nepouzitelne kdyby udelali free mhd to by byla myslenka kdyz chteji min aut a stalo by to min nez ty jejich karty

+6/−6
1.11.2017 6:13

M56i38c61h72a12l 97D51a60d43e34k 8753152808

Hlavně v centru mají kola zákaz ne?Nebo se chystá..

0/−3
1.11.2017 6:35

V85i62k23t78o77r 39Š44e11d40i61v57ý 8926391900226

Žádný zákaz vjezdu kol se nikde nechystá. Pouze skončí nesmyslná výjimka, díky které bylo možné jezdit na kdečem po chodnících v pěších zónách.

+1/0
1.11.2017 8:35

J94a93n 61V62a82c72h58o61u55s77e68k 5577268440

tady nejde o kola, ale o tu dotaci prece.

0/−3
1.11.2017 6:46

T53o31m74á51š 91K47a12p90l89a80n 8433949783773

co to plácáte, OFO žádnou dotaci nemá, nechce a nepotřebuje

Ad kopcovitost - tohle nejsou kola na zdolání kopců, tohle není řešení určené k cestě ze Smíchova na Barrandov. Ale ze Smíchova na Anděl, z Anděla do centra, z centra do Holešovic či Nuslí ... proč ne.

P.S.: jezdím s tím teď téměř denně v Holešovicích, do práce to mám od metra asi 1 km, je to rychlejší a pohodlnější než tramvaj + pěšky.

+3/0
1.11.2017 6:59

V59o32j38t11ě67c88h 12T50o93r84á91č 2846901106602

Jsem zvedavy. Da se na vaclavaku u kone zaparkovat treba 50 kol? To budou panoramata :-)

+5/−4
1.11.2017 5:59

J95i15ř79í 82P54o62k92o10r75n94ý 2462904297522

Já bych po Praze na kole nejezdil ani kdyby mě za to platili, z kopce do kopce, doprava, tramvaje...

+1/−1
1.11.2017 5:35

J69i25ř79í 80T68e79p22r 4817890795655

Vyrobcum kol vyrazne klesly trzby. To same bude i pri tom bombasticky proklamovanem sdileni aut.

0/−4
1.11.2017 4:00

K22a25r29e17l 61M88a95z17a16č 3967943526949

Čeština ale dostává co proto: bikesharingový startup

+18/−5
1.11.2017 2:10



Najdete na iDNES.cz