Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Š89t69ě19p77á76n 68D54o21l25e16ž69a94l 3602961458645

Pozorovateli by se opravdu při pohledu na mapu vnutila otázka proč obchází Arménii, ale mapa zde přiložená není ;-D.

+39/0
doporučit
1.11.2017 12:20

P46e17t17r 22B67ü73r98g87e35r 4947456337140

Ano, připojuji se s otázkou:"Což takhle přidat mapu?" .... nebo je to moc práce a v materiálech okopírovaných z jiných zpravodajství zrovna žádná není?Rv

+33/0
doporučit
1.11.2017 12:32

H13y26n92e45k 12Z24d43e45n96ě38k 4352239251824

... Při pohledu na mapu se pozorovateli vnucuje otázka, proč musejí vlaky jezdit oklikou přes Gruzii...

A čtenáři idnes se zase vnucuje otázka, proč tu ta mapka všech tří zmíněných tratí není, aby si to člověk uměl představit...

+31/−1
doporučit
1.11.2017 13:00
Foto

J59a58k81u11b 28S48o77b81o97t52k90a 6554128517176

504km za 680mil $. Tedy jestli jsem ty nuly nacvakal spravne tak km za 31-33mil Kc?

Cha! To takovy Havlickuv Brod zvladne postavit kilometr cyklostezky za 60 mega :-)

+24/0
doporučit
1.11.2017 12:26

P72e13t35r 72N61ě90m43e98c 4730253540557

"Zboží z Číny bude v EU za 14 dní." To ano,ale než projde poštou 120 a pak SPU, uplyne dalších 14 dní... :-\

+21/0
doporučit
1.11.2017 13:14

P12e90t17r 69N62a20j33d38e88k 7577806383741

V podstatě se jen dostavilo pár desítek km na Kavkaze. A ještě s obrovským zpožděním. Nic moc. Kdyby to území patřilo Číně, tak už 5 let jezdí do Evropy rychlovlaky rychlostí 350 km/h.

+15/0
doporučit
1.11.2017 12:59

D58a55n24i33e24l 28J10a73n59k57o 9139859270232

Marně přemýšlím proč k článku není mapa nejen zmíněné tratě ale i dvou konkurenčních.

+9/0
doporučit
1.11.2017 13:53

G67e24o82r37g 12K93o31m79b17e45r30e91c 9904271786831

Po železnici se na místo dostane do patnácti dnů. A tak se železnice vydala na západ, obešla Arménii přes gruzínskou metropoli Tbilisi k tureckým hranicím a dále do města Kars. Kvůli tomu délka narostla na 826 kilometrů. I přesto jde patrně o nejrychlejší možnou pozemní trasu mezi Čínou a Evropou, které nedokážou konkurovat Rusové, ani Íránci.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/kavkaz-zeleznice-cina-azerbajdzan-baku-hedvabna-stezka-petr-stahlavsky-ceske-drahy-geo-/eko-doprava.aspx?c=A171031_361327_eko-zahranicni_fih

proc uz nas zase autor clanku houpe a dela z nas pitomce? 8-o

Za 1. Zbozi z Ciny do Evropy, pekne ale odkud z Ciny a kam do Evropy to uz jsem jaksi nenasel. Z Pekingu do Lisabonu nebo jen do Turecka? Turecko se pocita jeste k Evrope.:-P

Za 2. Vlak Peking - Moskava jede 5-6 dnu. Tech 6 dnu az do ST.Petersburgu. Trasa Moskva - Belin ci opacne jedete ca.22hodin. Dejme tomu dva dny. Takze Berlin Peking 2+6 = 8

A autor nam zde tvrdi ze tem 15ti dnum nedokazi konkorovat ani Iranci ani Rusove. Zrejme se dnes ve skolach uci ze 8 je vic nez 15

To je dnes zurnalistika ze by jeden zvracel. Nez si neco overit a venovat tomu trochu prace to by jsme asi po nich chteli moc.

A to nemluve ze Cina s Ruskem stavi vysokorychlostni trat mezi temito dvema mesty kter ma zkratit cestovani na ca. 2,5 dne.

+10/−2
doporučit
1.11.2017 13:44

P24e32t96r 97K13a45d29e74ř58á96v53e81k 9511432140832

Geopoliticky dejme tomu významný a zajímavý projekt, je to opravdu v zásadě druhá cesta do Evropy (nic jako trasa z Číny přes Irán do Evropy reálně neexistuje, to je jen zdání z pohledu na mapu), nicméně nejen vzdáleností, ale hlavně v porovnání technických (trajekty) i administrativních (počty hranic na cestě - přepřahy, papíry, průtahy "jiného" charakteru) komplikací to nemůže tranzitu Ruskem ani náhodou konkurovat. Odhadem mi to z čínsko-kazašské hranice do Německa vychází tak 15 - 19 dní (těžko se to odhaduje, moc důvěryhodných zdrojů neexistuje a oficiální ázerbajdžánské opravdu neuvádějí realitu), běžným nákladním vlakem Čína - Evropa přes Rusko tak 10 dní (Georg uvádí časy osobní dopravy, ty se ale na nákladní nedají naroubovat), což při současné celkové době Čína - stř. Evropa cca 16 - 18 dní je podstatný rozdíl. A stávající trasa víceméně funguje a vychytává se, tady je řada neznámých...

Pokud nevyvstane nějaký politický důvod vyhýbat se Rusku, myslím že to zůstane jen zbožným přáním zúčastněných autokratů (Vládce náš, slunce naše jasné!). A i v takovém případě tu jsou trajekty z Batumi do Constanty nebo Oděssy, což proti průjezdu Tureckem nemusí být až taková brzda (tam mj. minimálně rok ještě nebude pro nákladku průjezdný Bospor bez nutnosti trajektu).

Jestli se trať vyhýbá Arménii nebo ne, to už je jen taková perlička, pro toto téma naprosto irelevantní.

+6/0
doporučit
1.11.2017 14:07

R45a95d64o23m15í30r 78P43e52š77o48r78n13a 3319366829936

Hedvábná stezka vede nejdelším čínským tunelem světa přes Milošova krtečka až do všech velkých podniků v ČR. Na věčné časy a nikdy jinak...

+3/0
doporučit
1.11.2017 13:28

I74v42a80n 87D28í19t32ě 1936185774159

"Jako každý dopravní projekt, i tato stavba nabrala zpoždění".

Autor si je zdá se zcela jistý, že KAŽDÝ dopravní projekt kdekoliv na světě se zpozdí. Z čeho vychází a jak to má ověřeno? Neodvážil bych se na jeho místětakhle paušalizovat. Opět kvalitní "novinařina" :-/.

+3/−1
doporučit
1.11.2017 13:07

K49a49r37e73l 40H46a56g94e61r 2642779931536

Četl to autor po sobě ? Že chybí slova, asi si je čtenář musí domyslet......

+3/−2
doporučit
1.11.2017 13:47

P63e55t35r 96H49o71r37s69k70ý 9865753108326

To je zase čeština, katastrofa.

+2/0
doporučit
1.11.2017 12:39

J94i26n85d42ř29i96c52h 72Š93k12o49p74e47k 4665741400305

Hurá, čínská kvalita zaplatí evropský trh ještě rychleji.

To je tak podpora podnikání v EU ?

+2/−3
doporučit
1.11.2017 14:30

M39a96r48t37i34n 72Š83i35m54e45k 4500444778615

Jaká Evropa, když to končí v Turecku?

Nebo to má být nějaká hrůzná předpověď budoucnosti?

+2/−6
doporučit
1.11.2017 12:27

J61í72ř18í 50N39o18v29o45t79n51ý 2792685524849

Putin ma v byvalych sovetskych satelitech sva vojska a tyto prezidenti i turecky musi cara Batusku Putina poslouchat. System SS 400 a kosmiscke zbrane umi prinutit kazdeho

+1/−2
doporučit
1.11.2017 13:05







Najdete na iDNES.cz