Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otevřela se hedvábná stezka na Kavkaze. Zboží z Číny bude v EU za dva týdny

Na Kavkaze se otevřela nová cesta pro dopravu zboží z Číny do Evropy. Po železnici se na místo dostane do patnácti dnů. Stavba této „střední hedvábné stezky“ nabrala velké zpoždění. Na trasu se budou moci vydat i cestující. Počkat si však musejí do příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32i39ř41í 47P94a26j81k 8423555690697

X Zajímavý článek, velká škoda, že neobsahuje i mapku s čarou, kudy vede trať.

0/0
2.11.2017 9:20

P91a15v12e62l 89M16a34t51ě59j64í38č49e58k 6687319202407

A pro ne opacne EU - Cina!!!Kolik vyvezem, tolik dovezem.

0/0
1.11.2017 16:23

S23t73a79n34i94s78l91a15v 93K67r47e45j31c32a56r 6747976973304

Ano, proč je Čína uspěšnějším výrobcem než EU ? Proč Čína dokáže pro své výrobky a komodity nalézt snáze odbyt než ČR a celá EU ? Proč se EU orientuje pouze na Rusko když je svět tak veliký ? Proč ČR nedokáže podobnými typy výrobků konkurovat těm Čínským a Asijským ? Myslíte si, že v budoucnu dokáží v ČR vzkřísit Okamurovci nebo budou podporovat vyspělou Japonskou a Asijskou techniku před českou a evropskou ?

0/−1
1.11.2017 18:20

I29g31n86á51c 65M29r12k52v66i11č91k88a 2368942719115

Proč by jako nešla koupit u ČD jízdenka Praha-Baku?

0/0
1.11.2017 16:14

J42a94n 88S67e19m33i70k 4844217662149

asi proto ze CD nema propojeny rezervacni system s Azerbajdzanskymi drahami.

U CSA taky nekoupite letenku na British Airways

0/0
1.11.2017 16:21
Foto

J24a43n 16V91a82l70a32l88í20k 6906869380676

když si to přečtete tak proto:

„Pro tento spoj jízdenky ani rezervace zajišťovat nebudeme, je třeba se obrátit například na ruské železnice RŽD. Popřípadě na některou z účastnických železnic, nebo na specializované cestovní agentury,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/kavkaz-zeleznice-cina-azerbajdzan-baku-hedvabna-stezka-petr-stahlavsky-ceske-drahy-geo-/eko-doprava.aspx?c=A171031_361327_eko-zahranicni_fih

0/0
1.11.2017 19:22

J74a75n 48S47e92m74i58k 4194367602549

"...Teď se otevřela i třetí možnost – střední Asií k pobřeží Kaspického moře do ázerbájdžánského přístavu Alat a odtud do tureckého Karsu oklikou přes Gruzii."

jaky to dava smysl?

Misto jednoho nalozeni a vylozeni v pristavu se zbozi po teto trase bude napred nakladat na vlak v cine, pak prekladat napred na lod u pobrezi kaspiku, a pak zase nakladat na vlak v Baku.

Jak tohle muze byt ekonomictejsi nebo zasadne rychlejsi nez to vezt na lodi celou cestu?

0/0
1.11.2017 16:03

T42o13m19á62š 20M97o26r65a53v62č97í38k 3327936103155

Vlak je prostě rychlejší. Cesta lodí znamená naložit vlak zbožím, odvést do přístavu, tam naložit, plout na jih a obeplout Malajsii (případně Afriku?), v Evropě zase naložit a vlakem do místa určení. Lodní trasa je mnohem delší.

+1/0
1.11.2017 16:06

J64a71n 81S90e50m17i59k 4984447562319

ale nejdelsi doba a nejnakladnejsi process na doprave je prece vzdy nakladani, vykladani, navaznost, logistika kolem toho a odpovidajici prostoje.

Co se tyce odvezeni zbozi z tovarny do pristavu, je to uplne to same jako odvezeni na nakladni nadrazi, tam rozdil neni..... jen v objemu ktery se do lodi vs. vlaku vejde, a rychlosti s jakou to jde nalozit (a tam lod na plne care vyhrava;-))

Co se tyce cile cesty v evrope- tam je to opet to same- vylozi se to vzdy na jednom miste a pak rozveze do cilovych destinaci - zase zadny rozdil oproti pristavu.

Pokud si predstavujete ze se zbozim objedou evropu a budou kus vykladat v Praze, kus v Mnichove a zbytek v Parizi, tak mate naivni predstavu

0/0
1.11.2017 16:11

T46o28m91á55š 14M17o55r46a49v66č22í36k 3107926703715

Já nemám naivní představy;-) Musíte se s tím smířit, to je prostě fakt, že je zboží rychlejším vlakem a mnohem kratší cestou v Evropě rychleji než pomalou lodí a mnohem delší trasou. Neznám nikoho, kdo by tento fakt zpochybňoval, můžete nám to dokázat.

0/0
1.11.2017 16:15

J24a22n 77S20e25m97i74k 4524537632779

ale ja preci nezpochybnuji ze je to rychlejsi kdyz vsechno slape (prekladky, navaznost nakladnich spoju)

ja jen konstatuji ze

a) ekonomicky ta preprava kvuli vetsimu poctu prekladek bude drazsi nez lodi

a za

b) ze pokud lodi to jede 21 dni, a touhle trasou treba 12 dni, tak ten rozdil 8 dni neznamena celkem pro zadny typ zbozi nejakou zasadni vyhodu.

0/0
1.11.2017 16:20

T63o91m94á59š 63M74o50r93a29v34č69í52k 3337256483625

Nejspíš znamená, jinak by se do toho tolik neinvestovalo úsilí, peněz a času.

0/0
1.11.2017 16:27

J64a97n 59S54e89m56i46k 4864847312789

zjevne byl motiv investice jiny nez ekonomicky.

Proste zalozni pozemni trasa obchazejici Rusko pro pripad problem ve vztazich

0/0
1.11.2017 16:31

L21u31b30o27š 12R60y53c76h82n57a 1719628721341

Já bych tam poslal TOPGEAR jednoho po moři, jednoho přes Rusko a jednoho přes Gruzii.:-):-)

0/0
2.11.2017 8:51

J52a75n 52S88e52m34i85k 4104587212869

P.S. spis mi to prijde jako strategicke spojeni s cilem mit zalohu po zeleznici vedouci mimo Ruska pro pripad komplikaci ve vztahu mezi Ruskem a Cinou.

Prakticky a obchodni smysl to nove spojeni ale postrada .

+2/0
1.11.2017 16:07

V55á13c33l72a45v 58P71o77u53s71t82k97a 3140521492

Možná leda vám, navíc je zcela zřejmé, že jste nejen nepochopil smysl toho spojení, ale i jeho trasu.

0/−1
1.11.2017 16:13

J72a70n 70S79e17m36i96k 4814657142699

v cem jsem nepochopil trasu toho spojeni?

v tom ze se zbozi bude po ceste muset 2x prekladat kdyz se trasa vyhyba jak iranu tak rusku?;-D

0/0
1.11.2017 16:23

V43á95c78l53a34v 31P70o15u25s15t49k53a 3190211232

Já nevím, ne článek snad není psán turecky. Nová Trasa vede z Azerbajdžánu přes Gruzii do Turecka. Co je na něčem tak jednoduchém k nepochopení?

0/0
1.11.2017 16:33

J89a93n 80S79e92m54i83k 4984847232389

to je samozrejme jednoduche na pochopeni a tuto cast jsme zjevne pochopili oba.

ale Vy jste zjevne na rozdil ode mne nepochopil ze do toho Azerbajdzanu se jaksi musi dostat na lodi neb jinak to kdyz obchazi Rusko I Iran nejde;-D

+3/0
1.11.2017 16:36

V86á41c78l29a16v 50P17o40u87s37t81k73a 3280571762

Nevím proč by se něco mělo někde překládat na loď a proč zrovna v Baku? O Baku, natož o lodích není v článku ani slovo. Prostě přijede vlak do ALat v Azerbajdžánu a odtud pojede přes Gruzii do Turecka.

0/0
1.11.2017 16:12

T42o46m34á67š 31M27o69r94a22v16č87í84k 3337766883215

A jak se tam vlak dostane, když nepojede přes Írán?

+2/0
1.11.2017 16:26

J78a68n 21S91e82m72i45k 4854427132129

asi si predstavuje ze je to obojzivelny vlak

0/0
1.11.2017 16:32

J80a34n 61S21e16m61i44k 4774517622599

1) Alat je pristav obsluhujici Baku (ofic nazev: Baku International Sea Trade Port)

2) jinak nez lodi se do Azerbajdzanu jaksi tam nedostanete kdyz se trasa vyhyba jak Rusku tak Iranu;-)

+1/0
1.11.2017 16:30

V54á16c69l71a82v 16P10o62u31s16t20k48a 3700941582

Trasa se vyhýbá Arménii, vede z Alat do Turecka. ;-)

0/0
1.11.2017 16:34

T45o83m59á72š 87M80o88r24a67v24č87í53k 3757786713425

Já jsem to pochopil tak, že se vyhýbá i Íránu. Pokud by vedl přes Írán, tak může rovnou do Turecka z Íránu, ne? ;-)

+3/0
1.11.2017 16:37

J20a69n 26S18e65m85i22k 4114627782419

Pan Proustka si zjevne netyka se zemepisem, to bude ten problem

0/0
1.11.2017 16:38

J49a79n 73S24e23m50i21k 4124977932909

ale do toho Alatu se dostane lodi.

mne to prijde ze jste se zapomel koncentrovat diky tomu nadseni ze jste pochopil kudy to jede z toho Azerbajdzanu;-D;-D

0/0
1.11.2017 16:37

R88o71m72a26n 55S13t67o28n55e85k 1529443769371

Myslim si že se nic nebude překlad, protože naloži zboži i z vagonem

+1/0
1.11.2017 18:05

T11o77m50á79š 96T46a71t35í12č56e73k 5860502720408

Vsadím gatě, že přes ten Kaspik pojedou trajektem, který má pěkně vestavěné koleje, aby se do něj nasunul celý vlak, teda rozdělený na několik částí. To je ještě snazší a rychlejší operace než do trajektu najet s jednotlivéma kamionama nebo osobníma autama.

0/0
1.11.2017 19:18
Foto

M35a66r69e44k 26B77a36š45i91s68t66a 7963932603850

Zboží z Číny vlakem za dva týdny, tak to se má Česká Pošta na co těšit, to jejich SPU120 jednoho dne někdo i ze Šámalem vyhodí do kufru. Tam zásilky už teď leží i čtyři týdny než ó ně někdo zakopne.

0/0
1.11.2017 15:58

V63l36a39d46a84n 49K42a61h28a95n 9541274464702

Nebyl odkaz na zdroj informaci ohledne ceny projektu v Azerbajanu? Ja na bloomgergu nasel jen toto:

Azerbaijan hasn’t disclosed the total cost of the project, though it agreed to lend $775 million from its sovereign wealth fund to Georgia to finance work on the Georgian section of the railway. Zdroj: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-10-30/azerbaijan-to-open-railway-planned-as-new-europe-china-corridor

0/0
1.11.2017 15:50

T68o81m25á27š 54M25o60r84a73v42č20í32k 3507146863375

Ono je to dost zmatené, iDnes nedůvěřuji už hodně dlouho, zdroje se liší, překlady katastrofické. Taky by mě zajímala cena.

0/0
1.11.2017 15:56

J78u73r40a 50M70a20z60i21k 3358544856345

Je to pecka, tak rychle a levně;-D

0/0
1.11.2017 15:32

T18o25m29á32š 19M98o30r10a84v81č75í16k 3707126503645

Tak není to ČR, ale nový úsek má délku jen 29 km v Gruzii (pokud se bavíme o té investici 640 mil. dolarů). Turci si svou část financovali sami.

0/0
1.11.2017 15:48

J13u73r26a 90M56a40z68i75k 3538154306975

Na dotaz, kdy se otevře do Číny. Je otevřená automaticky, vagony neodjedou prázdné. Jen aby bylo zboží. Když to Zeman dojednával, tak jste ho dehonestovali. Uvidíte, kdo se za vašimi zády snažil. Už se to ví.;-D;-D

0/0
1.11.2017 15:05
Foto

B71o64h16u28m69i74l 60P65r26o89c10h41á14z65k37a 9932909644430

A kdy se otevře hedvábná stezka pro zboží z EU do Číny?

0/0
1.11.2017 14:57

J10i17n19d55ř32i80c68h 43Š60k84o60p56e65k 4935101110235

nikdy. Protože EU razí politiku, kdy EU poskytuje všem vše a respektuje jejich práva, ale obráceně to již nevyžaduje

+1/0
1.11.2017 15:05

P26e69t86r 11K37a89d97e85ř83á26v59e51k 9741402800612

vlaky do Číny začínají být taky slušně vytížené, ale to je až vývoj posledních let. Je ale nutné si uvědomit, že objemy, které putují po železnici, jsou zlomkem celkových objemů, s ohledem na kapacity lodí. Takže to jinak nic moc neznamená.

A že se "otevírá hedvábná stezka" je nesmyslný marketingově-politický pojem. Prostě se postupně získávájí objemy pro směr, který tu po technické stránce vždycky byl (vlaky z číny do Evropy jezdí přes deset let) a který se "pouze" zkvalitňuje (pravda se zásadním aspektem v podobě čínských dotací) a tím nabírá na objemech.

+1/0
1.11.2017 16:03

J50i85n96d63ř54i59c95h 87Š15k27o15p41e39k 4525751200655

Hurá, čínská kvalita zaplatí evropský trh ještě rychleji.

To je tak podpora podnikání v EU ?

+2/−3
1.11.2017 14:30

M35i80r74o94s56l98a79v 29P57a45v96l52í82č18e19k 9309747132533

S tou ironií ohledně čínské jakosti jste trochu zaspal. Asi tak 20 let:-)

+6/0
1.11.2017 14:43

J23i14n58d71ř19i89c22h 31Š72k91o53p54e72k 4835411190155

to ani náhodou. Šmejd je to furt, pokud to není čínská výroba pod dohledem normálních firem.

POkud by to byla kvalita, nevydrží elektronika pár let jen

+1/−3
1.11.2017 14:51

M10i86r54o39s96l82a35v 12P60a90v62l43í96č32e18k 9769717662513

Asi jste tam dlouho nebyl. Nevím, podle čeho to posuzujete - zmiňujete elektroniku (co take jiného, že?) - ta morálně zastará do roka, tak proč by měla vydržet léta? Naprostá většina výrobků šla strmě nahoru, co se týká jakosti. Totéž platí i o výrobních procesech, jako takových.

+4/0
1.11.2017 14:58

J31i31n12d84ř65i86c58h 56Š64k90o51p78e98k 4755101250745

údajné morální zastárávání je vymyšlený argument obhajující krátkou životnost. Když si pořídím např. PC do kanceláře na běžnou práci, stačí výkonově i za 3 roky třeba, ale 3 roky nevydrží, protože čínští soudruzi dělají některé komponenty tak nekvalitně (hlavně základní desky), že PC je po pár letech na vyhození

+1/−2
1.11.2017 15:01

J26i97ř82í 16K75o46c16u39r30e67k 6385944315458

Zajímavé, tak čína může za to, že EU zakázala pájky obsahující olovo. Jo tenhle Asus je 13 roků starý.

+4/0
1.11.2017 15:04

J95i21n74d66ř83i78c83h 69Š73k20o34p77e47k 4685481830435

snad mají nějaký vývoj, tak co Pb něčím nahradit ? Nebo je čína tak skvělá, že dokáže jen existovat z technologií koupených či okopírovaných před lety a pokrok žádný ?

Výrobci aut taky při zákazu olova v benzinu stopli vývoj motorů ? Asi ne co

0/−1
1.11.2017 15:06

M30i32r92o12s55l68a68v 24P55a65v78l35í66č89e27k 9689697162823

Zbytečně se do Číny navážíte. Je to velmi stará a velmi vyspělá kultura. Na vysoké úroni byla už v dobách, kdy tady nebylo dohromady nic.:-)

+2/0
1.11.2017 15:20

J87i11n42d41ř95i41c38h 19Š95k50o67p68e69k 4805831930745

jasně, protože před X set lety používali jako první papír a porcelán, znamená to, že jsou vyspělejší navždy než zbytek světa ;-D

0/0
1.11.2017 15:28

M97i51r93o64s15l97a68v 33P27a89v47l52í44č60e77k 9989427112553

Tak teď jse ukázal, že víte, o čem mluvíte;-D

0/0
1.11.2017 15:34

J28i89n61d16ř24i40c58h 27Š14k97o19p64e85k 4155331920705

X může být i 30, nebo snad pochybuješ o tom, že papír začli používat v Číně jako první ?

0/0
1.11.2017 15:39

M64i87r32o94s43l71a71v 23P47a70v53l16í17č89e70k 9489827472563

Já jsem teď zrovna v práci dostal nový hp (samozřejmě made in China), tak uvidíme, jestli vydrží ty 4 roky (to je u nás cyklus na výměnu). Zatím tomu tak vždy bylo:-)

0/0
1.11.2017 15:16







Najdete na iDNES.cz