Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O50n39d11ř13e79j 30P62u74t55n36a 9771104971215

Článek začíná tím, jak moc lodě produkují CO2, ale jaká úspora (a jestli vůbec) vznikne přechodem na LNG, jsem se nedočetl.

+10/0
doporučit
9.11.2017 11:27

J11i37n67d22ř58i37c72h 48L46u71k77e19š 3989814253930

Kdyby ty lode doted pluly na naftu. Ale podle me se v obrovskych pomalobeznych lodnich motorech palil mazut a odpady ze zpracovani ropy, ktere jine motory nespali.

+9/−1
doporučit
9.11.2017 12:03

P59e45t67r 42A49n90d13r11ý90s72e50k 9563281686557

Pamatuju si, jak pod podobnymi clanky diskuteri psali, ze deset nejvetsich svetovych lodi vyprodukuje tolik CO2 jako veskera automobilova doprava na svete. Hold to byla blbost. V clanku je napsane, ze namorni doprava ma 2% ze svetove produkce. Zase se ti diskuteri spletli...

+3/−1
doporučit
9.11.2017 12:13

J67a29n 75P58e59s41c62h 9777248218

Tak nakonec se asi vrátíme k plachetnicím - čistý ekologický provoz. Dokážu si představit plachetnice s plachtami z technologické látky schopné zachytávat energii slunečního záření a generovat z něho elektrickou energii. Lodě by se pohybovaly pomocí plachet + elektromotor/y napájené přes zásobníkové baterie nabíjené z těch plachet. Bylo by to docela win-win řešení pokud by výroba, údržba a provoz stál obdobně než obdoba v podobě spalovacího řešení.

Akorát by se při použití plachetnic muselo počítat s delší dobou dopravy. Navíc pokud by se zavedly nějaké přísnější emisní normy pro lodě aby to finančně vyšlo +- stejně, tak to má smysl. Nebo horor v podobě dotací (ale to je vyhánění čerta ďáblem). Když už se prodávají BIO potraviny tak by šlo prodávat i ECO TRANSPORT zboží.

Je prostě otázka zda jsme jako lidská společnost schopni polevit ze svého pohodlí a podpořit/zavést ekologickou dopravu na úkor rychlosti dopravy.

Tady jsem přes Google narazil na článek o realizaci projektu dopravní plachetnice:

https://blog.logio.cz/2014/08/07/fairova-namorni-doprava-jedina-nakladni-plachetnice-ma-zmenit-svet/

PS.: Nemohu reagovat napříspěvky, nemám jště íčka.

+2/0
doporučit
9.11.2017 14:26
Foto

J77a61r90o13m97í15r 68H25l20u68b45e59k 2166170984461

Jaderný reaktor je vymyšlen už dávno, spousta vojenských lodí i ponorek jej používá. U lodí se to poměrně hodí, loď je veliká a hodně unese. U aut, která jsou malá, tam to nepřipadá v úvahu ́, už z hlediska ohrožení posádky. U těch lodí by to šlo.

+1/0
doporučit
9.11.2017 13:07

E93r71i11k 18L14e92v78i52n12s60k49ý 8501624253455

Ja nevim, tady to vypada jako kdovi jaka novinka, ale trajekty na LNG jezdi mezi Norskem a Danskem pravidelne uz davno. Z vlastni zkusenosti jsem zaregistroval drobnou nevyhodu - "tankovani" LNG ve Stavangeru trva dlouhe hodiny, behem kterych musi byt z bezpecnostnich duvodu zavrena cast paluby. Ale je hezke, ze ty velke lode fakt vubec nesmrdi.

+1/0
doporučit
9.11.2017 11:56

J88a79k57u86b 15S95e31k57e40r87a 6826180486595

Já jsem myslel, že budoucnost je v bateriích a že spalovací motory nás udusí :-(

+1/−1
doporučit
9.11.2017 12:05

L29u39d63v86i39k 53S73p30i42n35k58a 1402637570515

zbytečné. žádné globální oteplování neexistuje.

+1/−2
doporučit
9.11.2017 13:53

J53a79n 85Š78m64í11d28a 7125128249452

vodík...

+1/−4
doporučit
9.11.2017 13:25
Foto

J41a23r35o94m53í28r 32H72l96u61b20e18k 2506240894621

Pokud jde o CO2, tak to nemá smysl, to množství oxidu uhličitého bude stejné. Uhlík bez kyslíku totiž nehoří. Může to mít vliv na množství nanočástic, které vznikají spalováním mazutu. Ale? Zase výstřel do tmy. Co takhle baterky, obr baterky, na které má loď dostatečnou nosnost? Jo, ale to už by loď ani nemusila plout, protože další náklad už by neunesla. Takže soudruzi zase ještě trošku zapřemýšlejte. Ochrana tropických pralesů, to je cesta, tam se ten CO2 spotřebuje naprosto všechen.

+1/−4
doporučit
9.11.2017 12:54

J31i27n33d57r53i77c77h 53K18u28c16h29a57r 1267244277559

Není to tak, že ta čistá loď dopluje do mezinárodních vod a pak pokračují dál na naftu jako předtím? A až před přistáním opět přejdou na plyn?

0/−1
doporučit
9.11.2017 11:59







Najdete na iDNES.cz