Diskuze

Samořiditelný autobus měl nehodu hned první den provozu

Slavnostní spuštění provozu prvního autonomního autobusu v Las Vegas nedopadlo podle představ. Ani ne po hodině jízdy měl malý autobus bez řidiče nehodu. Tu ale nezavinil stroj, nýbrž řidič nákladního vozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

Zajímalo by mě jak je řešena situace, kdy se řidiči musí domluvit na tom, které auto třeba couvne, aby druhý mohl projet. Už vidím jak se domlouvám s autem bez řidiče nebo ještě lépe, když se potkají 2 samořiditelná auta na úzké komunikaci.

2 0
možnosti

R93o61b95i51n 75Ž67i39ž97k87a

10. 11. 2017 13:30

No to by zas takovej problém bejt nemusel. Obě auta spočítají náročnost uhýbacího manévru a porovnají výsledek :-) Je malá šance, že to vyjde úplně stejně. Přinejhorším bude na palubní desce přihrádka na korunu, aby si mohli hodit :-)

2 0
možnosti
MH

podle zaberu to vypada tak, ze kamion couval a protože je jiz prakticky zacouvany, nebyl to zadny nenadaly pohub auta. samoriditelne auto dojelo az k nemu do mrtvého uhlu. normalni ridic,když vidi couvat kamion, tak pocka, az couvani dokonci. "chytre" auto ale umi pouze zaregistrovat prekazku, ovšem neumi uz rozlisit, o jakou prekazku se jedna a jak se ta prekazka bude chovat

9 0
možnosti
Foto

J25a44n 55Ž45i35ž13k35a

10. 11. 2017 11:53

Uz vidim to autonomni auto jak mu zadam aby dojelo s karou k lesu pro drevo a ono mi odpovi. Prepocitavam, cilova oblast je mimo komunikaci nechcete radeji do nejblyzsiho KFC? to totiz umim.

0 0
možnosti
Foto

A další generace samořiditelných aut už bude umět i gramatiku, aby nejezdila do nejblyžšího KFC.

1 0
možnosti
MK

Nevím jak v americe ale u nás se policajti při vyšetřování nehody ptají účastníků např. jestli znají místo kde se nehoda stala, jak daleko viděli překážku do které narazili, jak se pokusili nehodě zabránit atd. Z tohoto pohledu by ten autobus který jel dvacetikilometrovou rychlostí měl minimálně spoluvinu. A navíc by ještě spáchal dopravní přestupek z titulu bezdůvodně pomalé jízdy.

0 0
možnosti
PS

"a může jet maximální rychlostí 45 km/hod. Obvykle ale jede poloviční rychlostí."

No nedivim se ridici kamionu, ze ho presla trpelivost a po 10minutach cekani zacal konecne couvat a kdyz uz byl temer uvnitr, tak to robot do nej napalil. Asi nemel kod pro situaci, kdy couva bily kamion ve dne do male ulicky.

0 0
možnosti
VO

V47i50t 89O70t65a45h70a56l

10. 11. 2017 10:01

Automatická auta nemohou být zcela bezpečná, dokud se po silnici motají lidi.

1 4
možnosti
AB

Nechcete ten titulek přehodnotit, obsah článku poopravit a pozvat do redakce "cenzora"?

1 1
možnosti

Cenzorů jsou plné diskuze :-)

2 0
možnosti
TK

Základní povinností řidiče je PŘEDVÍDAT. Reálně se na silnici neustále všichni dopouštíme větších či menších chyb, ale v absolutní většině případů je právě díky předvídavosti vykryje ten druhý, takže jen malá část z nich končí nehodou. Silně pochybuji, že automatické řízení v současném stavu vývoje rozpoznává věci, které zvládne rozpoznat většina řidičů, tedy krom dopravní situace vnímat spoustu podpůrných indicií. Jako příklad uvedu, že jedu po hlavní a na vedlejší mi stojí auto. Zcela automaticky přece vnímáme takové věci, že ten v tom autě vypadá jako solidní pán středního věku, má udržované auto, podíval se na mě, takže vím, že mě viděl a dává mi spolehlivě přednost. Nebo naopak tam sedí testosteronové pako v ojetém omláceném BMW a na první pohled a s dostatečným předstihem z jeho výrazu poznám, že mi tam vletí. Nebo je tam přitroublé tele blondýna, která mi tam taky vletí, ale nerozjede to a bude se tam blbě motat. Taky vnímám, jaký je provoz a jak dlouho už tam stojí, a tedy že už je třeba řidič tak vynervovaný, že tam najede za každou cenu. Nebo vnímáme, že ten před námi telefonuje, nebo máchá rukama a soustředí se místo provozu na rozhovor se spolujedcem. Nebo že má plně naložené přičaplé auto a nebude schopen rychle brzdit ani zatočit. Nebo že nás ohrožuje jeho nepřipevněný náklad. Nebo že dítě zahlédlo tramvaj a skočí mi tam, protže ji bude chtít stihnout. Podobných indicíí vnímáme a vyhodnocujeme neustále obrovské množství. Toto všechno zcela jistě automaticky řízené auto dnes vyhodnotit nedovede Proto jem odpůrcem toho, aby za stávajícího stupně vývoje se automaticky řízená auta pohybovala v běžném provozu. Bude docházet k nehodám, které formálně budou zaviněné člověkem, ale které by se nestaly, kdyby za volantem neseděl jen tupý omezený stroj. Navíc pohyb důsledně se podle předpisů pohybujících vozidel bez intuice bude mít stejný efekt, jaký vyvolává blondýna či čepičář, tedy zvyšování nervozity a agresivity "živých" řidičů.

4 0
možnosti
Foto

Ale vyvíjí to člověk, tak by všechny tyto varianty mohl dát do programu, samozřejmě, na něco se zapomene, proto se to testuje (nebo mělo by). Zavinil to tahač, který asi pomalu couval, chyba programátora, který s tím nepočítal? Ano, programátor a udělátor, protože i samořiditelné auto má koukat minimálně ±90° před sebe.

V reklamě funguje, že když před jedoucí auto vběhne děcko, tak zastaví, bez přičinění řidiče (obě, děcko, protože se lekne a auto, protože má zastavit).

0 0
možnosti
JP

J29a97n 83P93e71r95n10i23k

10. 11. 2017 8:44

A nemusí také řidič předvídat a předcházet nehodám? Bych tomu samořiditelnému autobusákovi sebral řidičák.

0 0
možnosti