Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a36r73c83e91l 53B17í66l69ý 2323332332509

"Pokud nastane problém, jste blízko, na zemi, neletíte ve vzduchu" - to že je to rychlostí 1200km/h nevadí ?

+24/0
doporučit
18.11.2017 16:30
Foto

J82a83c70h41y86m 35B23r62z67e81z73i92n47a 6189169532173

Tak by mě jako Brňáka zajímalo jestli budeme mít dřív Hyperloop nebo nádraží, na kterém se za 110 let nedomluvili.

+23/0
doporučit
18.11.2017 15:40

R51o91m58a59n 40K12o36n37e64č19n54ý 4334768643

Brno da 30mega za neco co tu nikdy nebude.Radsi se dohodnete na nadrazi a vykaslete se na potrubi.

+44/−6
doporučit
18.11.2017 16:08
Foto

J34i48ř22í 23D67v85o26ř34á84k 5635889390278

Dejte mě peníze, a já budu vypouštět studie, jak tasemnice vajíčka.

+27/−2
doporučit
18.11.2017 18:00

J66i39ř83í 11Š24m17e20h91l30í96k 3236280744259

Neumíme zprůjezdnit silnici z Dolních Věstonic do Pavlova. Budeme raději fantazírovat o hyperloopu, je to mnohem snažší

+23/−1
doporučit
18.11.2017 18:00

I18v19o 69K88a24r55c68h 1150160307823

Prostě tunel v Brně.......

+19/0
doporučit
18.11.2017 18:48

P31a88v27e22l 74S90o29v55i11č21k29a 4546278335362

Hyperloop v prezentované podobě (1200km/h téměř vakuovou trubkou) nemá za sebou jediný test ukazující jeho reálnost, či jen tzv. "proof of concept" test. Zatím se jen testoval běžný maglev systém (mimo jiné ukázaný na fotkách k tomuto článku) a pak jedna kilometr dlouhá trubka v USA, kde ovšem jezdily jen kolové elektromobily, navíc z větší části tlačené odstrojenou Teslou. Stále není vyřešeno jak utěsnit tak velkou trubku, aby udržela podtlak při započítání teplotní dilatace. Není vyřešena spousta bezpečnostních aspektů. Dokonce nikdo ani neukázal prakticky použitelný systém nástupu/výstupu v koncových stanicích.

A i kdyby se podařilo tento test ještě letos uskutečnit a ukázat první technologický demonstrátor Hyperloopu, tak stačí se podívat na dobu, která trvala Maglevu od prvního technologického demonstrátoru po definitivní schválení do provozu a na jeho prosazení v současném světě.

Dále je zajímavé, že pro tak revoluční a "téměř připravený" systém dopravy není zájem v USA, ale hledají podporovatele jinde po světě.

Závěrečná myšlenka "koncept hyperloopu je bezpečný sám o sobě" pak dává tušit, že celý článek je vlastně jen vtip. Pokud posadím lidi do kapsle a vystřelím je rychlostí přes 1000km/h vakuovanou trubkou určitě nebude "bezpečné samo o sobě".

+49/−8
doporučit
18.11.2017 16:11

J62a46r58o32s13l14a97v 96D12o78s25t58a82l 2184431455509

Já si myslím že to bude v Brně dříve než Abu Zabí. Brno je nejprogresivnější město na světě. Tolik technických vymožeností a inovativních staveb nemají nikde na světě. Akurát to nádraží se nedaří vyřešit. Takže až bude Hyperlůp tak to nádraží stejně už nebude nikdo potřebovat.

+17/0
doporučit
18.11.2017 18:15

R66a88d49i25m 90H45o29l84í92k 8738578918815

Takhle se prodává jitrnice, kterou svět neviděl. ;-D

+24/−2
doporučit
18.11.2017 17:08

M56i33c39h90a51l 64K17o19l28o13v15r39a44t 5137403555782

Stále jen Nuda v Brně, no ale plánovat se přece musí ;-)

+11/0
doporučit
18.11.2017 16:16

M88i22r70e13k 63G80a14j50e68r 5721116409310

Porad chybi otestovat technicka reseni, pak teprve lze odhadovat cenu. Napriklad nebylo reseno vystupovani a nastupovani, pri kterem je potreba vzduchove utesnit tunel. Take v pripade, ze by byl tubus nad zemi, tak nikde neni zminen problem teplotniho rozpinani v souvislosti se vzduchotesnosti.

Nicmene ta studie proveditelnosti by mela vsechno toto obsahovat a ta castka se mne nezda nijak vysoka. Jsem pro to ji investovat.

+11/0
doporučit
18.11.2017 16:13

P56e74t66r 20L37u60k51e72š 6893401

Netuším, jak směrově vyřešit trasu (asi by měla být co nejpřímější:-)) a co si počít s neposedným výškovým uspořádáním mezi Prahou a Brnem. Kapsle vyrazí z Brna (něco přes 200 m n.m.) a po padesáti kilometrech se ocitne v n.v. cca 600 m... Vizionář pojede jako na lochnesce. Nahoru a dolů. Jako technický vtip je to prima.

+12/−1
doporučit
18.11.2017 17:59

J39i20ř31í 84P19o69k21o55r17n24ý 2892204757862

Vidím to tak že kolem roku 2130 se bude konat dvacáté městské referendum o stavbě hyperlopu...ale v té době se zato už bude dokončovat nové hlavní vlakové nádraží...:-)

+9/0
doporučit
18.11.2017 21:19

M41a86r59t38i60n 30K17r42á51t17k74ý 3536874705234

Hyperloop Transport Tycoon? :-PR^

+9/0
doporučit
18.11.2017 16:55

J98a26n 67H67l37e60d43í51k 8348969368786

brněnská radnice je naprosto neschopná postavit 48 metrů tunýlek pro tramvaj č.1 na ul. Kamenomlýnské směr Bystrc, ale je schopná vyházet oknem stovky milionů za desítky projektů podzemní tramvaje, nového nádraží, prodloužení tratí ED v Bohunicích, Bystrci a Lesné, kde je 400 metrů hotových asi 25 let

+8/0
doporučit
18.11.2017 23:17

J62a35n 52M88o69r24a38v59a 8179539199316

Tato doprava mezi Brnem a Prahou je nesmysl v Brně prosazovaný lidmi z TOP09 (konkrétně náměstkem primátora Kacerem), kteří se profilují jako největší inteligenti, nabízejí "chytré město - smart city" a tento hyperloop, tím blbnou neschopné vedení brněnského Magistrátu a to všechno jen proto, aby měli vůbec nějaký program. Pár let o tom budou kvákat, budou se držet v zastupitelstvu a až to ve světě odpískají, tak řeknou jako vždycky: my jsme to mysleli dobře, ale oni nám to nedovolili... a najdou si zase něco jiného pro další sladký život.

Hyperloop je nesmysl z hodně důvodů, zejména:

1/ mezi Prahou a Brnem je spojení dostatečné. Nikdy není taková situace, že by v Brně ráno čekalo na rychlík do Prahy 200 lidí a odpoledne se z Prahy vraceli. A stavět 5 m rouru pro pár lidí? A po cestě nemít ani ty 2-3 zastávky rychlíku, kdy lidi zajišťují obsazenost? Kolik by ta jízdenka-hyperloopenka musela stát? 100 tisíc?;

2/ z Brna jste v Praze za 2,5 hod. pěkně z nádraží na nádraží. Kde by končily zastávky hyperloopu? Na stávajících nádražích ve středu měst ani poblíž určitě ne. A připočítat dopravu z nástupních-konečných, pak jsou z těch slibovaných 14 minut zase ty dnešní 2,5 hodiny;

3/ proto se taky neprovozuje letadlo Brno-Praha. Co bylo platné, že letadlo už tehdy letělo ve vzduchu 600 km/hod.!, když obě dopravy zabraly další 2 hodiny a časově to vyšlo nastejno.

Takže stavět 200 km 5 m roury je sice technicky vzrušující, ale ekonomicky a logicky nesmysl. A navíc:

4/ většina cest mezi Prahou a Brnem je služebních a zbytečných a klidně by se ty "problémy" daly vyřešit po telefonu-mobilu-internetu, jenomže pro ty služební cestovatele je to vítaný důvod proflákat den, když jim to nadřízení trpí a dovolí.

Když v Brně rozhodují 100 let o přesunu nádraží a dalších 100 let ještě rozhodovat budou, pak úvahy o hyperloopu jsou z říše naprosté fantazie, ovšem brněnský náměstek primátora za TOP09 Kacer má na pár let zajištěno téma pro obživu, brněnští občané výdaje a to je tak všechno.

+11/−2
doporučit
19.11.2017 4:21
Foto

J82i64ř84í 31D59v71o19ř53á53k 5875799620558

U nás jsou ideální podmínky.

Tzv. " Mírné pásmo ". 7

Rozdíl mezi zimní a letní teplotou asi 60.stupňů Celsia.

Pro dlouhou rouru, která musí byt vzduchotěsná, teplotní roztažnost není problém.

+9/−1
doporučit
18.11.2017 18:13

G67e50o89r15g 17K95o12m17b40e46r27e23c 9574671106781

neni proud pro auta na baterky a vymysli se dalsi kravina. ;-D;-D

+10/−2
doporučit
18.11.2017 18:51

L49e40o44p40o45l17d 65P51r89o96k46e27š 8729334937

Myslím že v Brně jde hlavně o zadání studií , služební cesty k odbornému posouzení a k vytvoření nějakého placeného odboru při magistrátu. Vzpomeňte na výjezdy Brněnských radních do JAR , kde zkoumali veřejné osvětlení.:-/

+7/0
doporučit
19.11.2017 6:50

M83i62c83h62a27l 35S51t76e17h90l17í34k 9954841521199

Mně by stačilo,kdyby jel vlak PHA-BRNO alespoň 100km/h v průměru

+7/0
doporučit
18.11.2017 21:49

P40a74v22e17l 79R24y21š65k70a 1145726413833

Tak to vypadá že dálnice se opravuje naprosto zbytečně !

+7/0
doporučit
18.11.2017 17:54

R28o54b55e83r10t 87M15a90t91u86l42a 8157489546925

Lepší dát pár milionů na studii hyperloopu než vyhodit miliardy za stavbu tratě do Prahy po které někde budou moc jezdit vlaky dokonce neuvěřitelných 180km/h a bude hotová kolem roku 2100;-D

+6/0
doporučit
19.11.2017 0:01

N97o34r76b76e89r65t 13Š61t66ú33r 7791880525777

Pokud to bude realizovat někdo jiný než brňáci, tak budou mít potrubí dřív než nádraží.

+6/0
doporučit
18.11.2017 17:36

P25a17v96e30l 33B90í29n29a 1153925652753

Thunderf00ta na vás!

+5/0
doporučit
18.11.2017 16:59

F35r35a67n24t81i88š44e88k 79D48v69o79ř26á77k 6478644136154

Prosím, moje peníze odvedené na daních z toho vynechte. Pokud to budou platit brněnští zastupitelé osobně, nechť se do toho pustí....

+8/−3
doporučit
18.11.2017 15:43







Najdete na iDNES.cz