Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potrubní doprava pro lidi? Nejdřív v arabské poušti, pak v Brně

Už brzy má být zveřejněná studie, která ukáže, za jakých podmínek se vyplatí v arabské poušti přeprava budoucnosti. Plány na potrubní dopravu pro lidi hyperloop tak vstoupí do další fáze. Výsledky studie jsou důležité i pro Česko, stejná firma totiž hodlá stavět trubky z Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D11a56v23i40d 17K83n16a27p55e70k 8977324176735

Tak hlavně asi půjde o tu studii, kterou se podojí brněnská radnice. Brno není schopno se domluvit o poloze nádraží, dostavět velký městský okruh, protáhnout šalinu na Lesnou a v Bystrci, ale bude se pouštět do něčeho, co nejezdí ani v Německu, Švýcarsku nebo Japonsku. Nenechte se vysmát, Hnít Brno.

+4/0
19.11.2017 17:08

K31a43r96e51l 65N79e71d71o94p30i23l 7468536789294

Pokud by se nechalo v Brně nádraží na místě a postavilo se několik set km hyperlopu, tak by se ještě dost ušetřilo

+1/0
19.11.2017 13:10

R18a96d90e87k 23U33r32b76a89n 4629440164157

Pro technologické analfabety, Švýcaři už někdy před třiceti lety reálně uvažovali o síti maglevů cestujících v podzemí v tunelech s vyčerpaným vzduchem. Od plánů se upustilo, nikoliv však kvůli technologickým překážkám, ale kvůli finančním protože maglev je vlemi drahá technologie.

Tohle je v podstatě odlehčená a zjednudušená varianta. Jen je přidán pro pohyb kompresor, aby se odlehčilo nákladným lineárním motorům. Celý systém navíc není tak těžký, což zjednodušuje výstavbu.

Samozřejmě netvrdím, že se systém prosadí, ale důvody budou úplně jinde než vtechnologiích.

+1/0
19.11.2017 12:28

L83u36k19á58š 77K45o65h82o11u84t 7408734262399

já jeden zásadní problém v současném světě vidím.... bezpečnost takové nadzemní dopravy. Stačí jeden cvok s puškou, udělá dírku a potkat se s náhlým s přetlakem 1ATM v rychlosti 1000kmh... no nechtěl bych být v tu chvíli uvnitř.

Když někdo vykolejí vlak, vykolejí jednu soupravu, když někdo udělá díru do tubusu HL tak jsou mrtví všichni co jsou v tu chvíli uvnitř ať budou kdekoliv po trase.

0/0
19.11.2017 19:25

J61a92r27o70m40i36r 97F46a72r16e44k 4922503977

Neprostreli. Tubus bude z nekolika mm oceli.

Bezpecnost se da resit rozdelenim trasy do segmentu, ktere bude mozne uzavrit.

0/−1
20.11.2017 3:20

L66u17k87á31š 73K65o86h67o20u63t 7678184232469

1) spočítejte si rychlost rázové vlny - i při rozdílu jen 1atm. je to krapet průvan. zavřít segment tj. detekovat protržení, aktivovat uzavření a dále provedení tzn. čas nutný k uzavření clony která navíc musí ustát onu rázovou vlnu... i tak je ale celý postižený segment odsouzen k destrukci a s ním všichni uvnitř. tak jako tak zatím nikdo nepředvedl ani systém dilatace ani systém nouzového uzavření

2) jako že pár mm oceli zabrání průstřelu? Jako to myslíte vážně? tak se koukněte co udělá s pancířovým plátem opakuji s pancéřovým plátem AR500

5.56x45mm (aka Remington .223) - https://youtu.be/AYiNMIVxnFM?t=227

7.62x39mm (AK47) - https://youtu.be/AYiNMIVxnFM?t=290

a teď si uvědomte jakou kravinu jste vyplodil, že neprostřelí...

0/0
20.11.2017 19:27

J16a21r60o24m96i92r 69F82a71r91e14k 4782173467

V odkazovanem case na videu strili do 6mm valcovane oceli. Tubus by mel mit cca 2x tolik. V case kolem 8 minut strileji do 9mm oceloveho platu a uz neprostreli uplne vsim. Takze urcitou odolnost to mit bude.

0/0
21.11.2017 0:44

M63i12l24a84n 94N66ě25m93e96c 1195100596516

To je super, že se ještě ani nezačalo a už se ví, jaká bude návratnost. Příště bude asi stačit sednout do křesla a natáhnout dlaň :)

0/0
19.11.2017 12:27

Z93d81e63n12ě31k 23S60t40o60d55o29l95a 8567381825446

No pro jistotu zaplavím trh balonovými plášti R^

0/0
19.11.2017 11:04

M95i26l93a58n 50K14o17i48š 4817232551300

Tohle je technologie asi vzdálenější budoucnosti, navíc si ji neumím představit pro přepravu většího počtu zboží-materiálu, ale i většího počtu osob v krátkém čase. A o nákladech na postavení a provoz ani nemluvě.

0/0
19.11.2017 10:55

R22a24d51e24k 46U51r75b11a18n 4889810644557

To bych určitě neřekl. Technologie na to jsou už teď. Respektive je to technologicky jednodušší než o proti "konvenčnějšímu" maglevu. Horší budou legislativní překážky. Nebo prostá nedůvěřivost lidí.

0/0
19.11.2017 12:17

V16i12l56é93m 88B47a38r41á58k 4106917159116

Ježkovi voči. Všichni jsou pod tlakem, že kdyby něco řekli, byli by proti pokroku. Je to technický nesmysl. A teď do mě.

+2/0
19.11.2017 10:37

T11o88m73á24š 29M18o67r40a27v46č14í15k 3587146613815

Proč je to technický nesmysl? Ve smyslu, že to nikdy nemůže fungovat po technické stránce?

+1/0
19.11.2017 12:05

L35u17k44á38š 13K43o12h60o54u92t 7748264872639

1) problém jak dokonale utěsnit - komprese by měla fatální následky, přetlak 1ATM a ještě s kapslí pohybující se rychlostí 1000+kmh...

2) problém tepelné roztažnosti - je hezké jak nám ukázali vozík na pár stech metrech, ale celokovový tubus délky 100+km je jiná liga, vemte si jen co dělají koleje v horkém létě. A tady k tomu máte opět problém č. 1, jak dilatovat a zároveň zajistit dokonalou těsnost systému. odolnost proti vibracím, pracovním cyklům atd.

3) bezpečnost - týpek s AK47 udělá paf paf paf a jsme zase u problému č. 1 - uhlídat celou trasu je a) drahé a za b) zhola nemožné. opancířovat proti ručním zbraním = neúnosné náklady.

+1/0
19.11.2017 19:34

J24a58r18o45m49i86r 36F93a68r72e96k 4242873657

1) Vzdy tam budou drobne netesnosti, ale s tim by si mely poradit pumpy. Podle me bude jeden z pozadavku na bezpecnost rozdeleni tubusu do segmentu, ktere bude mozne oddelit. K tomu samozrejme prubezne mereni tlaku,

2) Moznosti jsou, ale taky mam z toho zatim pocit, ze to neresi. U nas pouzivame vlnovce pro zajisteni tesnosti pri pozadavku relativniho pohybu spojovanych casti.

3) Neprostreli. A prostreli-li? Nemelo by dojit k totalni destrukci tubusu, vznikne pouze dirka. Dojde k postupnemu narustu tlaku, zareaguji cidla, zastavi provoz a odpoji segment.

0/0
20.11.2017 3:36

L88u39k42á76š 58K32o91h57o76u96t 7668864232689

dojde-li k jakémukoliv narušení tvaru, či strukturální integrity stěny dojde k implozi, stejně jako u ponorky... drží ale jakmile jí byť jen tlak blízkého výbuchu hlubinné pumy deformuje, dojde k implozivní destrukci

0/0
20.11.2017 19:48

L36u43k50á51š 63K31o54h96o23u64t 7748554412489

a vidět to mužete tady

https://youtu.be/Z48pSwiDLIM?t=633

odčerpali vzduch z vagónu a vydržel, jakmile ale do něj drcly, tj deformovaly stěnu tak....

0/0
20.11.2017 19:50

J70a40r87o54m45i17r 65F63a41r49e39k 4402313107

Tady zalezi na konstrukci, v pripade volneho ulozeni s kompenzaci pomoci vlnovcu bude hlavni slozka napeti pri beznem provozu pouze obvodova, osove napeti bude minimalni. To je hlavni rozdil proti uvadenym prikladum s cisternou, kde v zavislosti na rozmerech muze byt osove napeti vetsi a ma vetsi vliv na stabilitu steny.

Pak uz bude zalezet na velikosti poskozeni, pri prevazujicim obvodovem napeti by odolnost mela byt o neco vyssi Ano, tohle muze byt problem a s tim si budou muset poradit. Zatim nic ohledne bezpecnosti nebylo prezentovano.

0/0
21.11.2017 4:46

L41u47k82á98š 23K34o41h39o56u72t 7348434962909

"Zatim nic ohledne bezpecnosti nebylo prezentovano."

Právě... pomalu už se všude staví resp. je to tak prezentováno, ale realita bude někde jinde. Není vyřešena dilatace, bezpečnost, nastupování a vystupování, udržení vakua - resp. velmi nízkého tlaku v tubusu... kromě pochybné demonstrace, mimochodem HL One dostalo od investorů 250M USD! a ukázali 40let známý princip MagLEV po 4letech vývoje! Rozdíl před 40ti lety a dnes je jen v tom, že tomu Elon Musk dal nové zvučné jméno...

SpaceX - postavilo jen pár set metrů tratě za 10M USD! a to tam není dilatace, nástupiště, řešení vibrací způsobené průletem 15t kapsle jedoucí 1000kmh atd. - prostě drahá ocelová trubka a jelikož nic z výše uvedeného není vyřešené, tzn reálně demonstrované (vše co jsme viděli je obyčený maglev v trubce co jel asi 300kmh k čemuž by nepotřeboval ani snížený tlak vzduchu a hromady mladých študentů polemizující o designu sedaček, záclonek na nástupišti atd.) a nemáme ani alespoň technický popis výše uvedeného a dá se čekat, že pokud se to vůbec někdy realizuje tak náklady jen porostou.

Musk to vytáhl na světlo v roce 2013, dnes máme rok 2017 a kde jsme za tu dobu? jedna demonstrace, která měla za účel spíše uklidnit investory, aby někomu dále platili pobyt na Bahamách. Jinam ty peníze asi nejdou neboť se domnívám že pohon je známá věc (maglev, lineární motory atd, verzi s větrákem taky nikdo nepředvedl). čekal bych tedy intenzivní vývoj v oblasti právě prvků tratě apod...

Pro mě je to stále jen černá díra na peníze investorů, kteří se rozhodli důvěřovat Muskovi nejspíše jen z pohledu, že když vybudoval něco jako PayPal bude úspěšný i jinde. O Tesle raději nebudu mluvit, to maskování skutečnosti - no počkáme si jak se to vyvine dál třeba s výrobou Modelu 3.

Jediný úspěch vidím ve SpaceX - zatím.

0/0
21.11.2017 17:42

J26a77r12o13m90i53r 86F45a19r21e50k 4152133727

Ano.Technologicky je to pre me zajimava vyzva. Nedokazu odhadnout, zda to muze byt uspech, nebo ne. Ale hodne mi vadi soucasna prohlaseni bez hmatatelnych uspechu, vysledku, snaha podepisovani smluv atd..... proste zatim je to malo....

0/0
21.11.2017 19:41

D11r10a22h32o98m54í64r 74S81t74r41o16u16h40a83l 4245308112194

Těsnost spalovacího motoru a únik spalin do prostoru klikové hřídele řešíme jak? :-) Technologicky to je velmi snadné - Ocelová trubka bude v segmentech po nějakých, plácnu, dvaceti nebo padesáti metrech. Strana, která bude mít vnější plášť, bude uchycena k podloží, zatímco strana, kterou se díl zasune do předešlého dílu, bude opatřena sérií "pístních kroužků". Vzhledem k tomu, jakým způsobem je namáhán pístní kroužek v motoru, dá se předpokládat, že toto řešení bude funkční po celou dobu životnosti tratě.

Pokud jde o blba se samopalem, pancéřování BVP například má nejmenší hodnotu 8mm, což dostačuje pro ochranu před běžnými palnými zbraněmi, jako jsou například právě vámi zmíněné kalašnikovy. Zde bude pravděpodobně nasazena masivnější stěna konstrukce.

I kdyby se toto podařilo a stěna tubusu by byla probita, nic vážného se přesto neděje. Já nevím, jakou máte představu, jakou rychlostí proniká plyn skrz centimetr silnou díru atmosferickým tlakem, ale musím vás upozornit, že představa probité tlakové lahve tomu vůbec neodpovídá. Vzhledem k tomu, že vnitřní objem tubusu bude nepoměrně větší vůči průniku vzduchu z venčí, je pravděpodobné, že by taková vada nebyla v první chvíli ani zaznamenána. Průrazů by musely být desítky, aby množství plynu vytvořilo dostatečně velký odpor. Jenže nárůst tlaku v řádu procenta už bude zaznamenaný a v ten okamžik dojde k automatickému zastavení kapslí a k jejich zabrždění. Přitom při takové změně tlaku by kapsle i tak nebyly ohroženy.

Jediný způsob, jak skutečně někoho ohrozit, by bylo odpálení tunelu v okamžiku, kdy by projížděla kapsle, výbušninou. Ano, tehdy lidé uvnitř zemřou. Ostatní kapsle ale bezpečně, třebas havarijně zastaví.

Osobně nechápu, proč ale používáte takové argumenty. Klasický teorirsta to spíš bude mít snazší, když vezme kladivo a klíč, se kterými odšroubuje pakny na kolejích. Když by vykolejilo ve stošedesáti pendolino, byl by to větší problém.

0/0
20.11.2017 12:14

J73a46r62o47m35i49r 77F22a94r38e70k 4572173317

K prvnimu odstavci, ja sazim na vlnovce, typicke rozebiratelne spojeni pomoci krouzku je podle me ztratove. Ale taky pouzitelne.

0/0
20.11.2017 17:08

L68u37k55á60š 11K44o52h35o50u95t 7368704832469

https://youtu.be/RNFesa01llk

0/0
20.11.2017 20:02

J56a61r93o90m49i95r 39F35a47r62e85k 4822303417

A?

0/0
21.11.2017 3:07

L69u46k20á27š 34K84o47h12o37u63t 7288664662479

https://youtu.be/ktO6IvLT2eg

0/0
20.11.2017 20:36

L95u66k21á63š 64K40o65h43o43u78t 7188214902429

https://youtu.be/Z48pSwiDLIM

0/0
20.11.2017 19:40

J88a92r73o27m23i20r 65F13a84r18e46k 4982983537

On thunderfoot je taky slusny manipulator.

0/0
21.11.2017 3:10

J34a40n 71J81u38r91n38í80č50e32k 7287880754364

Potrubní poštu pro lidi předpovídal už Jára Cimrman: https://youtu.be/6RjLGUsbIzU?t=2020

+1/0
19.11.2017 10:20

Z13b41y19n23ě92k 14T22r43a89u10f52g56o80t92t 7801121278

"Abu Zabí" - proboha kde se tato zkomolenina vzala? Byli jsme kdysi v Maghrebu a jediná místní stanice, na kterou se dalo dívat, byla "National geografic Abu Dhabi" . Arabové to vždycky vyslovovali jako DABÍ, nikoliv ZABÍ.

+4/0
19.11.2017 9:39

T64o41m21á18š 13M16o35r81a98v14č18í51k 3517986333445

Ta zkomolenina se vzala "odtud": https://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Dhabi ..... je to přepis arabských písmen. Výslovnost je samozřejmě jinak.

0/0
19.11.2017 10:16

Z39u10z53a98n32a 16E94r41b90e49n70o38v81á 9209458104485

První brněnský pokus s potrubní dopravou nedopadl dobře, naopak skončil tragicky. Nedávno byl o tom článek.

+1/0
19.11.2017 9:02

L14e62o57p63o27l98d 34P82r41o92k10e14š 8909474117

Myslím že v Brně jde hlavně o zadání studií , služební cesty k odbornému posouzení a k vytvoření nějakého placeného odboru při magistrátu. Vzpomeňte na výjezdy Brněnských radních do JAR , kde zkoumali veřejné osvětlení.:-/

+8/0
19.11.2017 6:50

J29a21r51o91s37l13a93v 58D46o79s27t62a44l 2964981885679

Nezlobte se, ale z mojí strany to byla jen ironije.

0/0
19.11.2017 5:24

J17a13n 46S45v75o79r21a10d28a 7250907

8-o[>-]

0/0
19.11.2017 10:12

J22a94n 37M98o12r69a19v69a 8689529719446

Tato doprava mezi Brnem a Prahou je nesmysl v Brně prosazovaný lidmi z TOP09 (konkrétně náměstkem primátora Kacerem), kteří se profilují jako největší inteligenti, nabízejí "chytré město - smart city" a tento hyperloop, tím blbnou neschopné vedení brněnského Magistrátu a to všechno jen proto, aby měli vůbec nějaký program. Pár let o tom budou kvákat, budou se držet v zastupitelstvu a až to ve světě odpískají, tak řeknou jako vždycky: my jsme to mysleli dobře, ale oni nám to nedovolili... a najdou si zase něco jiného pro další sladký život.

Hyperloop je nesmysl z hodně důvodů, zejména:

1/ mezi Prahou a Brnem je spojení dostatečné. Nikdy není taková situace, že by v Brně ráno čekalo na rychlík do Prahy 200 lidí a odpoledne se z Prahy vraceli. A stavět 5 m rouru pro pár lidí? A po cestě nemít ani ty 2-3 zastávky rychlíku, kdy lidi zajišťují obsazenost? Kolik by ta jízdenka-hyperloopenka musela stát? 100 tisíc?;

2/ z Brna jste v Praze za 2,5 hod. pěkně z nádraží na nádraží. Kde by končily zastávky hyperloopu? Na stávajících nádražích ve středu měst ani poblíž určitě ne. A připočítat dopravu z nástupních-konečných, pak jsou z těch slibovaných 14 minut zase ty dnešní 2,5 hodiny;

3/ proto se taky neprovozuje letadlo Brno-Praha. Co bylo platné, že letadlo už tehdy letělo ve vzduchu 600 km/hod.!, když obě dopravy zabraly další 2 hodiny a časově to vyšlo nastejno.

Takže stavět 200 km 5 m roury je sice technicky vzrušující, ale ekonomicky a logicky nesmysl. A navíc:

4/ většina cest mezi Prahou a Brnem je služebních a zbytečných a klidně by se ty "problémy" daly vyřešit po telefonu-mobilu-internetu, jenomže pro ty služební cestovatele je to vítaný důvod proflákat den, když jim to nadřízení trpí a dovolí.

Když v Brně rozhodují 100 let o přesunu nádraží a dalších 100 let ještě rozhodovat budou, pak úvahy o hyperloopu jsou z říše naprosté fantazie, ovšem brněnský náměstek primátora za TOP09 Kacer má na pár let zajištěno téma pro obživu, brněnští občané výdaje a to je tak všechno.

+11/−2
19.11.2017 4:21

M20i14l21a83n 98V46o88l85e41k 5149413956869

Souhlas, ale bohužel na této úrovni se u nás diskuse nevedou. U nás je to spíš 'Já to chci a chci a chci'...

+2/0
19.11.2017 9:03

J11a65r52o41m39i91r 18F87a12r46e50k 4522273607

Jen poznámka, letecké spojení Praha-Brno se provozovalo, nicméně šlo prakticky jen o sběr lidí z jihu Moravy majících v Praze návazný let. Nicméně poměrně často se stávalo, že počet pasažérů byl podobný jako počet členů posádky.

0/0
19.11.2017 11:48

R74a86d39e29k 24U45r67b35a41n 4639940214637

Aha, to jsou ti zlí hloupí politici co by chtěli něco moderního ;-D Okamžitě zvolit jako všemocného vůdce V.K. mladšího, který okamžitě prosadí povinnost řešit veškerou dopravu škodou 120, protože jedině to je ta pravá svoboda ;-D

0/0
19.11.2017 12:42

D38r38a59h17o62m40í21r 10S13t65r37o38u60h63a56l 4175668692414

No pokud by se povedlo z D1 stáhnout jenom polovinu dopravy, kdy jede jeden člověk v autě, tak by se to vyplatilo. HyperLoop není náhradou za vlak, ale za individuální přepravu. A ano, díky té trubce půjde snadno protáhnout do centra měst, protože může být snadno vedena jak pod zemí, tak nad zemí. Je mnohem snazší někam zavést trubku, než silnici nebo železnici.

0/0
20.11.2017 12:21

M81a84r23i97a12n 84P27e60š29t74a 6348888468278

Jak to chtějí dělat bez Jančury? To nějak nedomysleli.

0/0
19.11.2017 0:07

R37o78b58e52r39t 87M21a16t60u71l31a 8117899626805

Lepší dát pár milionů na studii hyperloopu než vyhodit miliardy za stavbu tratě do Prahy po které někde budou moc jezdit vlaky dokonce neuvěřitelných 180km/h a bude hotová kolem roku 2100;-D

+6/0
19.11.2017 0:01

J20a27n 73M93e62r39t77a 3252390571328

Nic není postaveno a oni už mají spočítanou návratnost? To je prostě nesmysl. Jsou tam zásadní technické problémy, které nikdo na té úrovni neřešil. Ta čísla jsou vycucaná z prstu a nekritické papouškování těchto čísel novináři je ostudné.

+3/0
18.11.2017 23:41

T44o79m91á34š 78K76r90e21j32č83í 1975641370801

A jak to víte? Podobné projekty běží již dost dlouho, nyní se staví nejméně ve třech dalších zemích. Není to novinka spadlá z nebe, ale teprve nyní, po letech výzkumů, se pomalu dostává k reálnému využítí. Je to podobné jako s dopravou do vesmíru. Před pár lety se soukomníkům všichni smáli a dnes je to realita.

0/0
18.11.2017 23:52

P30a74v34e51l 76N11á93r63o78ž18n56ý 6599939823866

Kontrolní otázka co se stane s kapslí letící rychlostí 1300km/h když vletí do dehermetizované části tratě, tedy narazí na část s vyšším tlakem?

0/0
19.11.2017 0:44

T59o63m28á93š 17K53r40e23j35č91í 1535191780401

Zeptejte se inženýrů, kteří to testují. Předpokládám, že existují bezpečnostní opatření, jinak by to postrádalo smysl. Vzhledem k tomu, že se to již testuje na řadě míst po světě, bych tyhle starosti nechal stranou. Pokud se ukáže, že to nefunguje, tak se nedá nic dělat, ale pořád lepší testovat nové možnosti a jít novým směrem, než vyhazovat miliardy za budování zastaralých věcí. Současná auta a letadla nejsou cestou po budoucnost.

+5/0
19.11.2017 1:28

M96i22r62e45k 23G42a63j53e72r 5621566379790

To je jako kdybyste se zeptal, co se stane s letadlem, kdyz narazi v plne rychlosti na vodni hladinu. Celkem uspesne se takovym situacim zabranuje a kdyz uz by to hrozilo, tak vetsinou aspon letadlo snizi podstatne rychlost.

+2/0
19.11.2017 2:01

L11u82k76á28š 81K18o34h72o29u79t 7698304372889

jenže letadlo nemusí čelit hrozbě náhlého přetlaku prakticky se svou silou rovnající malé atomovce. Snížit rychlost je u HL prakticky nemožné v časech o kterých se bavíme, resp ne tak aby to cestující přežili. Uzavřít část tratě... opět problém jak musí to ten přetlak vydržet (v podstatě rázovou vlnu) a zase jde o reakční čas.

jak budete řešit dilataci aby jste vyřešil tepelnou roztažnost? toto nikdo nikde neukázal a už se hrnou na stavbu 100km tratí. Přitom jediné co ukázali byla jízda na pár stech metrech rychlostí 300kmh. Až uvidím vyřešené tyto problémy a k tomu i problém obecné bezpečnosti pak tomu dám naději. ted je to jen díra na peníze

0/0
19.11.2017 19:52

D61r98a58h32o90m24í33r 80S95t93r23o80u49h32a15l 4905648472784

Plácáte nesmysly. Jaká atomovka? Tlak atmosféry je prakticky nicotný. Tady se nebavíme o explozi tlakové lahve nebo tlaku vody v deseti kilometrech. Vždyť vy ani netušíte, jakým způsobem se šíří tlaková vlna v nízkotlakém potrubí. Nevíte nic o konstrukci kapslí.

Ten největší problém je správně vyřešit funkci lineárních elektromotorů. Proto se dělá ten test. Zbytek už je vyřešený.

0/0
20.11.2017 12:26

J39a40r57o73m70i11r 54F67a76r42e91k 4252853537

Zbytek IMHO zdaleka vyreseny neni, ale rad se dockam demostrace.

0/0
20.11.2017 17:09

D12r54a23h39o64m22í56r 29S86t81r14o11u67h11a66l 4385248312504

Kompresor přejde do režimu brzdy a kapsle potlačí vzduch před sebou. Zpomalení bude menší, než když kosmická loď ze svých 30 000 km/h brzdí o atmosféru kvůli přistání.

0/0
20.11.2017 12:52







Najdete na iDNES.cz