Diskuse k článku

OBRAZEM: Mongolští nomádi žijí v kamionech. Vozí uhlí do Číny

V mongolské poušti Gobi za sebou velmi pomalu popojíždí více než tisíc těžkých nákladních aut. Vezou uhlí do Číny. Spolupráce mezi Mongolskem a Čínou je významnou oporou mongolské ekonomiky. V posledních měsících však obchodní vztahy zemí komplikují pašeráci. Pracovní podmínky řidičů jsou otřesné. „Nemáme ale jinou možnost,“ řekl reportérům agentury Reuters jeden z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A87d79a27m 20Ž96í90d53e53k 8295802845423

Tak to ta železnice těm tisícům řidičů určitě ulehčí život.

+2/0
18.11.2017 8:28

M94i42c72h33a20e72l 67K72o63n25e64č92n76ý 6532553259989

Předpokládám,že ta auta mají vysavače prachu z brzd a filtry pevných částic.

+4/−1
17.11.2017 20:31

P71a35v83e56l 54Ř94a92p47e46k 7162506649885

Tak tohle je naprostá šílenost, totálně iracionální jednání na všech stranách.

+1/−1
17.11.2017 17:23

M65i64r58e81k 34G93a90j36e25r 5311426289880

To ano, ale bohuzel je to racionalni ekonomicke chovani.

+1/0
18.11.2017 1:01

M42i64r27e48k 71G16a96j98e34r 5871466949870

Asi tam dochazi k velkym presunum pisecnych dun. Jiny duvod pro tak vysoke pilire pro zeleznici nevidim. Proto bude ta zeleznice opravdu draha, a jeji vybudovani nesrovnatelne narocnejsi nez u zeleznice na zemi.

+2/0
17.11.2017 15:59

I90g17n44á54c 17M18r89k38v31i72č65k60a 2328232959195

postavit pár set km železnice po naprostý rovině snad nemůže být problém. Vozit těžké uhlí náklaďáky je nesmysl!

+1/−1
17.11.2017 12:21

P38a69v65e17l 81S87o95v48i22č28k14a 4696118735562

Záleží na konkrétních podmínkách. Trať do Lhasy je inženýrským zázrakem. Toto asi nebude takový extrém jako Tibetská náhorní plošina, přesto stále se jedná o dosti nehostinné prostředí. A ta fotka se sloupy naznačuje, že tam můžou mít permafrost a tím se problém řádově zhoršuje. I kdyby nebyl, tak pořád, velká vzdálenost, odlehlé oblasti, nutnost přepravy materiálu a těžké techniky. Levné to nebude...

+5/0
17.11.2017 12:32
Foto

R24i37c27h84a10r97d 93P57o75l67á66š29e67k 9184193120499

Permafrost tam nebude, ale je to ve výšce okolo 1000 - 1200m nad mořem a opravdu daleko od čehokoliv.

0/0
17.11.2017 13:40

J88i26ř46í 90K97o81c68u86r47e43k 6795594935628

Na placce možná. Ale pokud je to jemný vátý písek, tak nazdar bazar.

+1/0
17.11.2017 13:41

F20r45a71n67t65i73š46e38k 52M19ü11l57l97e79r 2473162319758

Jemný písek je v Gobi jen v menší části, to nebude ten hlavní problém.

0/0
20.11.2017 8:59

E36d15u86a41r86d 19D79r56á66b90e47k 7867583849179

máte to v komentu pod fotkou, na železnici došly prachy

+2/0
17.11.2017 14:23

P11a91v81e39l 65K98o10s91e90k 4465973846755

Prý postavení železnice by problém vyřešilo. To každopádně, řidiči náklaďáků by neměli ani tuto práci :)

+1/−1
17.11.2017 12:02

Z16d41e80n59ě12k 92G50l23a15s 7538538348795

Mno, to jsou novodobí otroci.

+8/0
17.11.2017 12:16

S17t88a39n37i59s37l71a91v 97K79r55e25j84c76a51r 6397806983154

Ano, jistě nejde o ekologii, v poušti Gobi je rozptyl škodlivin jež známe z Evropy pro obyvatele zanedbatelným. Příklady uhelných vlaků jež známe z USA by zákonitě problém vyřešil. - není to v práci řidičů kamionů, nakonec i ti evropští profesionálové za volantem mnohdy vysokým iq neoplývají a počet chyb a nehod u těchto pracujících je vysoký. Pokud se žadatel v ČR nikde neuchytí tak mu UP umožní a zaplatí profesní průkaz řidiče C , protože je o ně mezi logistickými dopravními firmami stále poptávka a hlad. Jen v Evropě a ČR bohužel není nikde poušt Gobi a zkušenost a praxi jež jejich otcové a dědové získali jako řidiči VPS dnes neexistuje !!

0/−1
17.11.2017 12:25

Najdete na iDNES.cz