Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Mongolští nomádi žijí v kamionech. Vozí uhlí do Číny

V mongolské poušti Gobi za sebou velmi pomalu popojíždí více než tisíc těžkých nákladních aut. Vezou uhlí do Číny. Spolupráce mezi Mongolskem a Čínou je významnou oporou mongolské ekonomiky. V posledních měsících však obchodní vztahy zemí komplikují pašeráci. Pracovní podmínky řidičů jsou otřesné. „Nemáme ale jinou možnost,“ řekl reportérům agentury Reuters jeden z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A62d14a92m 56Ž55í11d49e18k 8265752405653

Tak to ta železnice těm tisícům řidičů určitě ulehčí život.

+2/0
18.11.2017 8:28

M39i57c34h40a17e52l 49K46o25n48e55č69n63ý 6102653959549

Předpokládám,že ta auta mají vysavače prachu z brzd a filtry pevných částic.

+4/−1
17.11.2017 20:31

P70a29v45e93l 16Ř42a64p83e31k 7502956559525

Tak tohle je naprostá šílenost, totálně iracionální jednání na všech stranách.

+1/−1
17.11.2017 17:23

M66i69r11e74k 77G36a27j94e51r 5771616329200

To ano, ale bohuzel je to racionalni ekonomicke chovani.

+1/0
18.11.2017 1:01

M23i57r32e91k 55G45a52j63e55r 5561936719330

Asi tam dochazi k velkym presunum pisecnych dun. Jiny duvod pro tak vysoke pilire pro zeleznici nevidim. Proto bude ta zeleznice opravdu draha, a jeji vybudovani nesrovnatelne narocnejsi nez u zeleznice na zemi.

+2/0
17.11.2017 15:59

I25g69n56á84c 12M53r89k71v81i85č67k88a 2318382779585

postavit pár set km železnice po naprostý rovině snad nemůže být problém. Vozit těžké uhlí náklaďáky je nesmysl!

+1/−1
17.11.2017 12:21

P28a51v83e71l 94S28o16v60i38č94k59a 4136878205222

Záleží na konkrétních podmínkách. Trať do Lhasy je inženýrským zázrakem. Toto asi nebude takový extrém jako Tibetská náhorní plošina, přesto stále se jedná o dosti nehostinné prostředí. A ta fotka se sloupy naznačuje, že tam můžou mít permafrost a tím se problém řádově zhoršuje. I kdyby nebyl, tak pořád, velká vzdálenost, odlehlé oblasti, nutnost přepravy materiálu a těžké techniky. Levné to nebude...

+5/0
17.11.2017 12:32
Foto

R17i13c53h21a56r47d 66P75o18l41á47š41e70k 9644133330169

Permafrost tam nebude, ale je to ve výšce okolo 1000 - 1200m nad mořem a opravdu daleko od čehokoliv.

0/0
17.11.2017 13:40

J73i15ř36í 15K20o98c38u95r62e95k 6565164925868

Na placce možná. Ale pokud je to jemný vátý písek, tak nazdar bazar.

+1/0
17.11.2017 13:41

F82r70a72n59t85i77š27e30k 20M61ü74l74l40e57r 2863452949348

Jemný písek je v Gobi jen v menší části, to nebude ten hlavní problém.

0/0
20.11.2017 8:59

E71d52u38a82r83d 17D96r13á25b24e93k 7517193689249

máte to v komentu pod fotkou, na železnici došly prachy

+2/0
17.11.2017 14:23

P53a63v69e96l 15K27o55s88e53k 4935733396445

Prý postavení železnice by problém vyřešilo. To každopádně, řidiči náklaďáků by neměli ani tuto práci :)

+1/−1
17.11.2017 12:02

Z68d80e19n27ě11k 31G44l50a58s 7108858658615

Mno, to jsou novodobí otroci.

+8/0
17.11.2017 12:16

S81t61a13n36i68s52l16a60v 85K92r26e47j88c17a25r 6637846873204

Ano, jistě nejde o ekologii, v poušti Gobi je rozptyl škodlivin jež známe z Evropy pro obyvatele zanedbatelným. Příklady uhelných vlaků jež známe z USA by zákonitě problém vyřešil. - není to v práci řidičů kamionů, nakonec i ti evropští profesionálové za volantem mnohdy vysokým iq neoplývají a počet chyb a nehod u těchto pracujících je vysoký. Pokud se žadatel v ČR nikde neuchytí tak mu UP umožní a zaplatí profesní průkaz řidiče C , protože je o ně mezi logistickými dopravními firmami stále poptávka a hlad. Jen v Evropě a ČR bohužel není nikde poušt Gobi a zkušenost a praxi jež jejich otcové a dědové získali jako řidiči VPS dnes neexistuje !!

0/−1
17.11.2017 12:25







Najdete na iDNES.cz