Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V96e78r82o66n86i17k93a 98E76x18n26e74r91o13v15á 2146101467139

Zrovna včera jsem empiricky objevila Muphyho zákon: Pokud vám spoj ujel protože výjimečně přijel včas, tak ten další bude mít o to větší zpoždění.

+53/0
doporučit
17.11.2017 12:09

M48i18c36h29a24l 84V16o17j63á41č60e89k 6723223543141

Odjezd vlaku v 9:44:40 :)

Neskutečné. U nás okolo třičtvrtě na deset plus mínus půl hodiny.

+46/−1
doporučit
17.11.2017 12:15

J67i79ř73í 26J92a87n90o64t95a 2599945313

A strojvedoucí spáchal harakiri :-) páč tu ostudu neunesl

+29/0
doporučit
17.11.2017 11:53

J17i65n52d79ř77i46c53h 41H70r59ů68z80a 2790104408662

U nás lidi šílí, když nestihnou tramvaj, která jim za 3 minuty jede zase. Tak to se u Japonců nemůžeme divit.

+30/−1
doporučit
17.11.2017 11:41
Foto

V26r28a53t62i47s98l46a33v 36J29i20n60d26r70a 3329647893849

Já hlavně nechápu proč prostě například České dráhy pořád nechávají stejné jízdní řády a prostě je neupraví podle aktuálních podmínek. Pravidelně jezdím na trase Praha - Žďár nad Sázavou, a už přes dva roky má ten rychlík (opravdu při každé jízdě) při příjezdu do Havlíčkova Brodu minimálně 10 minut zpoždění, a při příjezdu do Žďáru to zpoždění cca o 5 minut sníží. Snad mají v Českých Drahách nějaké zaměstnance analytiky, kteří sestavují jízdní řády a kteří tato data vidí. Tak když je někde dva roky permanentně deset minut zpoždění, nebude to třeba tím, že to rychleji prostě stihnout nejde, a nebylo by tedy vhod ten jízdní řád přepracovat, aby odpovídal aktuálním podmínkám na trati (které jsou dva roky neměnné)? Když někam člověk potřebuje dorazit přesně (třeba mám naplánované přestupy), tak bych radši ocenil přesný jízdní řád podle kterého se můžu patřičně zařídit, a ne kecy o mimořádnostech na trati. A ne, posunutím času příjezdu např. do toho Žďáru o pět minut dozadu by nerozhodilo žádné navazující jízdní řády vlaků Českých Drah v té stanici.

Totéž platí pro autobusové společnosti jezdící po D1 a po Praze v dopravní špičce. To, že jde cesta z Prahy do Brna stihnout za 2 a půl hodiny je sice pěkné, ale když tu máme plánovanou desetiletou rekonstrukci dálnice, tak se tomu snad můžou přizpůsobit i jízdní řády a prostě dobu trasy zvýšit třeba na 3 hodiny. Stejně tak když jde nějaká trasa v Praze stihnout v ideálním případě za deset minut, tak ve špičce je tomu třeba jinak a třeba jen během té dopravní špičky by ty časy mohly být delší, aby odpovídaly skutečnosti.

Nejde mi ani tak o těch pár minut, jde mi o princip. Přijde mi, že jízdní řády jsou občas sestavovány amatéry někde na koleni. Přece sakra nemůžu tvrdit že za stejná cesta autobusem skrz Prahu trvá stejný čas ať už ten autobus jede o půlnoci nebo v dopravní špičce. Přitom data i výpočetní výkon ty společnosti k dispozici mají, tak proč je nevyužijí? Chápu nahodilé mimořádné události, ale když už ta mimořádnos

+38/−3
doporučit
17.11.2017 12:00

J98a96n 88S79m21e36t67a22n43a 2185212915454

Maji pravdu. V Japonsku jsem byl 7x a fakt maji maximalni povolene zpozdeni 15 vterin. No vlastne se nam nepovedlo v shinkansenech natocit delsi zpozdeni (zavreni dveri a odjezd) vic jak 2 vteriny. Vetsinou za jeden vylet jedu 45x vlakem. Jo a to nepocitam ze vagon zastavi na centimetry presne (a na ceduli na zemi "zde budou vase dvere od vagonu 16.")

Proste luxus ktery u nas nikdy nebude.

(prispevek napsan na nadrazi pri cekani na zpozdeny vlak CD)

+22/0
doporučit
17.11.2017 13:20
Foto

J91a57n 34H48a77v15e42l82k18a 3281296531575

Toto je možné pouze v zemi, kde nikdy nevládli komunisti. Závist!

+48/−6
doporučit
17.11.2017 11:37

A35l92o25i98s 36S14l90á93m10e42č77k45a 2166272932342

Japonské železnice R^

Tam je možno prodávat "kratke ostravske klobasy za dlouhe japonske penize". ;-)

+17/0
doporučit
17.11.2017 11:31
Foto

V65o38j22t43ě83c27h 13H90u32b53r 2586565118902

Cestující si nestěžovali proto, že ve veřejném jízdním řádu je odjezd psaný už v 9:44. V jízdních řádech pro cestující se vteřiny nepíšou ani v Japonsku.

Pro zajímavost: Na lince Keio, kterou jezdím do práce, se běžně stává, že průvodčí zavře dveře s předstihem a až strojvedoucí vyčká třeba i 10 sekund na pravidelný odjezd. Často to dělají proto, aby rozbili náhodně vzniknuvší přestupní vazbu, která není v jízdním řádu. Ze stejného důvodu čekají po příjezdu s otevřením dveří, než protější vlak dveře zavře. Myslím, že průměrný český cestující by jim za toto ty dveře rozbil.

+14/0
doporučit
17.11.2017 15:28
Foto

J78i69ř36í 63K10r73á95k43o80r17a 9109503

Mezitím v ČR - vlak odjel o hodinu později, 70 kilometrů dlouhá cesta trvala 4 hodiny.

+26/−6
doporučit
17.11.2017 11:44

M91i24l56o12š 70K87r47u57m51p 2884167194

Hned v první větě máte překlep. Místo několikahodinové jste napsali několikaminutové.

+14/−1
doporučit
17.11.2017 12:07

P73e17t89r 34A75n82d54r44ý92s18e63k 9183181526267

V nedeli jsem jel do Brna vlakem, nejprve pod jiny vlak nekdo skocil, diky tomu jsme nabrali nejprve zpozdeni 30 min. Potom kdyz jsme konecne asi 20 min jeli, tak se nam pokazila lokomotiva, slo jen o nejaky softwarovy problem pravdepodobne, takze stacil restart, jenze v dusledku toho restartu se nam hned rozjeti rozpojila souprava, takze nez se ty dva dily dostali zase k sobe a spojily, tak to trvalo asi hodinu a pul. Nakonec na vylozili v Breclavi a rekli, ze musime pockat na dalsi vlak, nas vlak mel osm vagonu a byl plny lidi, prijel vlak, ktery byl taky hodne zaplneny (neposlali nahradni vlak, ale nacpali na do stejneho spoje, ktery jel o dve hodiny pozdej) i kdyz jsem tomu na zacatku neveril, tak se tam nakonec vsichni vlezli, i kdyz lidi stali v ulickach a dokonce i na zachode. Do Brna jsme podle planu meli prijet 19:24, realne jsme prijeli 21:30. Sel jsem se na pokladnu zeptat, jak je to s odskodnenim za zpozdeni, ale clovek ma narok jen pokud je cena listku vyssi nez 200kc, coz muj listek nebyl a zpozdeni delsi nez 120min, coz jsem splnoval. Pokud ovsem clovek chce odskodneni uplatnit, tak nestaci dojit na pokladu, prokazat se listkem, ze clovek skitecne vlakem jel a inkasovat penize. Je potreba vzit listek, nechat si na kase vystavit potvrzeni, potom z netu vytisknoit nejaky formular, ten vyplnit a vsechny tyto dokumenty bud zanest na pokladnu na nadrazi, kde to poslou do Prahy nebo to tam poslat sam postou. V Praze zasedne komise, ktera rozhodne o tom, jestli dotycny ma skutecne narok na odskodneni. Pokud ano, tak odskodneni neni vyplaceno hotove, ale formou dobropisu, ktery je mozno uplatnit jako sleva na dalsi jizndenku. Jinymi slovy system je nastaven tak, aby o odskindneni nikdo nezadal, protoze cas a energie, ktere tomu clovek musi venovat je absolitne neadekvatni pripadnemu zisku.

+11/0
doporučit
17.11.2017 14:26

V29á38c31l57a15v 42S42v35o87b44o29d81a 3701189520480

jízdní řád na vteřiny... to nevymyslíš :-)

+12/−1
doporučit
17.11.2017 12:34

V89l62a26d88i91m83í71r66a 97M61i65k57e82š60o48v93á 7281703279

V roce 2012 jsem doprovázela na nádraží Holešovice skupinu Japonců, kteří jeli vlakem Vindobona do Vídně. Vlak měl zpoždění 3 hodiny. Japonci pořád chodili za mnou, ať jim vysvětlím, co se proboha děje. Vůbec nechápali. O to víc měli radost,když se dočkali......

+9/0
doporučit
17.11.2017 13:29

R29a30d41k11o 76K40ř81i11v89á55n10e83k 7350493685730

Poznámky z Žaponska + veselá historka z Ósaky::-)

1. Tsukuba expres je příměstský "S bahn" s krátkým intervalem, kde lidé dobíhají na poslední chvíli, takže patně opravdu pár lidem ujeli. Kdyby jelo o 20 vteřin dříve metro, bude to stejné a nikomu to nebude stát za stížnost - počká si na další. "Omluva" je podle mne spíš marketingovým tahem soukromé společnosti k prezentaci svého důrazu na přesnost. (Trať není součástí JR ani provozovatelů metra)

2. Zpoždění jsou v Japonsku běžnou záležitostí a údajné vracení jízdného je pověra, zpopularizovaná Šimkem a Krampolem. Reklamace jsou ještě složitější, než v Čechách. Zpoždění je méně časté, protože je v lepším stavu infrastruktura.

Při drobné nehodě na trati Ósaka - Sanda zde nabyly dálkové i četné místní vlaky zpoždění v řádu zprvu hodin, později desítek minut. Obdiv zaslouží organizace vydávání zpožděnek: U příjezdového podchodu byly desítky zřízenců se skládacími stolky a velkými cedulemi, jak velká zpoždění má který zřízenec v referátu. Např. 10 minut, další dvacet minut apod. Příslušný zřízenec měl vždy bloček s předtištěnou stanicí (Ósaka) a výší zpoždění. Mechanickým razítkem doplňoval jen datum a hodinu vystavení. Žádná elektronika. Zpožděnku si mohl jako na běžícím pásu vyzvednou kdokoliv na libovolnou výši zpoždění, jízdenky by při těch stovkách cestujících nikdo nezkontroloval. Na přerezervace přípojných dálkových vlaků naopak stály klasické dlouhé fronty v zákaznických cetrech a u pokladen.

+8/0
doporučit
17.11.2017 15:15

P54e90t62r 33K45o65l63o59u52š75e83k 6519378943354

Celá přesnost je dána jiným systémem než v ČR. Vlaky jako tento či Šinkanzeny mají vlastní koleje, které se s ničím nekříží na nic nečekají mají vlastní uzavřený systém. A na těchto kolejích jezdí vlaky o různém počtu zastávek. Rychlý vlak staví pouze ve větších zastávkách/městech a lokálka staví všude, přesto jezdí po stejných kolejích a stejnou trasou/vzdálenost. Aby to mohlo fungovat, nesmí se na nic čekat! Protože ty vlaky co jedou maximální rychlstí a nestaví všude předjíždějí ty "lokálky" právě a přesně v okamžiku, kdy jsou lokálky na vedlejší koleji ve stanici. Pokud by nevyjela přesně, tak v další stanici bude brzdit rychlý vlak, který jede maximální rychlostí atd. Ty rychlejší vlaky tedy mohou prolítnout středem nádraží, kde nikoho neohrozí maximální rychlostí, předjedou lokálku či vlak s menším počtem zastávek.

Na normálních tratích ( křížení výhybky atd ) jsou zpoždění také ( vlastní zkušenost ), ale jelikož to tam jede každou chvíli, tak nic na sebe nemusí čekat a zpoždění se nepřenáší na další vlaky. Prostě když to jede každou chvíli nemusí se na nic čekat.

+8/0
doporučit
17.11.2017 13:55

E63l98i90š33k28a 57K60u49č57e20r81o81v20á 7979772403183

pošlete japonské managery drah na rok-dva do Čech. když to přežijí, tak se něco zásadně změní. Buď dráhy v Japonsku, nebo v ČR.

+8/0
doporučit
17.11.2017 13:17

V23í86t 92B12r64z47o81b63o65h81a58t10ý 7560392733931

Ani Japonsko už není co bývalo, dřív by minimálně nějaký vedoucí či ředitel za takovou chybu odstoupil z funkce o harakiri strojvedoucího ani nemluvě....

+8/0
doporučit
17.11.2017 12:09

F30r45a83n44t26i50š25e93k 51V15r23á62n83a 5539602733451

Když jede vlak dřív, tak je to horší, než když jede se zpožděním, protože když někdo přijde "na čas" a zjistí, že vlak už je pryč, tak musí být hodně naštvaný ;-)

+7/0
doporučit
17.11.2017 12:50

I75v38a50n12a 33N98o61v18o68t61n75á 1122485110792

Japonci si vždy potrpěli na přesnost a extravaganci. Největší jejich chloubou je asi půl roku starý vynález - luxusní vlak Šiki-Šima o deseti vagonech, který vyjíždí z Tokia na Hokkaidó, je to pětihvězdičkový hotel na kolejích.V restauracích se nepozná, že se jede vlakem, v luxusní apartmány i stravování. Ovšem čtyřdenní cestování je pro bohaté, stojí 230 tisíc korun, již na rok jsou jízdenky vyprodané, zájemci o ně dokonce losují. :-)

+5/0
doporučit
17.11.2017 13:37

R18i86c89h61a92r95d 91T71o71m98e59č59e33k 7286785226301

Se divím že ředitel Japonských železnic nespáchal harakiri.

+6/−1
doporučit
17.11.2017 12:42

J83a64n 79N11o33v91á95k 6464324

Vůbec nechápu, co tato zpráva dělá v českých médiích. Kolika musí projít redakcemi, aby se dostala až sem...

+5/−1
doporučit
17.11.2017 12:59

J35a56n 87N48o91v12á14k 6424544

Třeba na Tenerife se autobusy už jízdními rady vůbec nezabývají. Mají jezdit každých 30 min. Někdy jedou s rozestupem třeba jen 5 min a další kolo začínají až 45 min po plánu, takže můžete čekat klidně i přes hodinu. A to je není jak u vlaku, že vám to alespoň napíšou. Tady prostě musíte čekat.

+4/0
doporučit
17.11.2017 13:12

R95a62d98e80k 48U83r65b77a12n 4729490374897

Když jsem byl malý a jezdil autobusem do školy, jeden řidič pravidelně jezdíval zruba o minutu dřív. Taky se pak musel omlouvat. Ujet dřiv byť jen o pár vteřin je samozrejmě horší, než se několikaminutové zpoždění.

+4/0
doporučit
17.11.2017 13:11

J89a49k55u27b 83M30a78t84ě94j93ů 5255692701445

Proc je na fotce shinkansen, kdyz se jedna o obycenou elektrickou jednotku, neco jako nas zabotlam. Japonsko nejsou jen shinkanseny, maji spoustu jinejch zajimavejch vlaku.

+3/0
doporučit
17.11.2017 14:59







Najdete na iDNES.cz