Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři, kteří věří ve schopnosti vizionáře Elona Muska. Účty automobilky však krvácí a někteří jí prorokují poměrně rychlý konec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R23i33c85h58a42r63d 79M85i71c81h69a97l34o62w15s17k75i 1131849385396

Už se stalo. Celá Tesle je jen dotační podvod deformováné ekonomiky. Překvapivý je jen počet zdejších rektálních alpinistů, ty bych rád ujistil, Muskovi nic od stolu neupadne!

+2/0
27.11.2017 20:01

P88e42t67r 66Č67e14r70v52e88n51ý 3826239577809

Myslím, že pokud by se situace dál zhoršovala, Musk stávající předplatitele zkásne o další doláče navýšením jejich již zaplacené zálohy. A ti mu ty prachy bez mrknutí oka daj;-) Jsou to fanatici. Nic naplat, že konkurence bude levnější. Tesla se nikdy nestane mainstreamovou značkou.Bude elektroautem vizionářů a pracháčů, kteří si ji budou kupovat do sbírky tak, jako cokoliv jiného:-)

+1/0
27.11.2017 15:50

D55a43v33i17d 78K85a53r93a58b10á27š 7151786622962

Prodeje ke kocnci října 2017 (year-to-date), EV Chevy Bolt - 17.083 kusů, Tesla Model 3 - 367 kusů (výroba začala v červenci)..Tesla Model S je stále v prodejnosti na 1. místě, ale GM už poslední měsíce navyšuje prodeje a do konce roku může být i na 1. místě, zatímco Tesla spadla s prodejema v říjnu o 75%. Až do toho vlitnout na "plno" jiné koncerny, tak Tesla bude koupena nějakým velkým výrobcem, jelikož po těch letech neumějí zavádět novou výrobu ani vydělávat peníze...

+2/0
27.11.2017 9:39

P55e28t49r 71Č80e82r44m53á90k 9758945759250

Nějak vám tam vypadl největší výrobce elektromobilů - nissan, ale jinak máte pravdu - tesla je se svojí produkcí manufakturní výrobce.

0/0
27.11.2017 21:57
Foto

F28r91a28n24t21i14š34e60k 41K78š76í58r 2539446475

Musk je tvůrce nového trhu, ať už se jedná o osobní automobilovou dopravu, nebo kosmické nosiče vícenásobně použitelné. To se nelíbí samozřejmě stávajícím dinosaurům a tak ho budou pomlouvat, kde se dá.

Já osobně si myslím, že se Tesla z těchto problémů dostane a její auta budeme vídat čím dál častěji.

+4/−3
26.11.2017 15:59

P19e65t50r 97Č90e89r91m94á63k 9728855109710

Ani jeden z těchto trhů nejen že nevytvořil, ale dokonce na nich není ani nijak dominantní. Jen PR.

0/0
27.11.2017 21:50

T98o79m26á12š 89P76á78r40t17l 7985899671572

VTESLAV

+3/−2
24.11.2017 15:22

K72r93y85š70t94o31f 39L98a15n81í19k 1549770335375

kdo jsou ti investori? arabsti sejkove to asi nebudou, nebo ze by prece jen v ramci diversifikace investičního portfolia?

0/0
23.11.2017 21:40

J10a32n 60D47ě28t33á87k 3429987597556

Štěstí je, že Jobs už nežije, protože při srovnání s velkohubým Muskem, který je schopen prodat svým fanouškům i naleštěné lejno, by zemřel hanbou.

+5/−10
23.11.2017 20:49

P62a67v68e77l 58Ř51a17p33e42k 7282106769125

Já myslím, že by si mohli podat ruce.

+9/−1
23.11.2017 20:53

V89a77š42e98k 73Ř44í92h45a 2983543128172

Jobs byl úplně stejně velkohubej.

+6/−1
23.11.2017 21:01

P75e39t29r 38Č48e16r52m71á44k 9758755419450

Podobně, ale narozdíl od Muska dokázal svoje vize dotáhnout do precizně funkčních výrobků a ty úspěšně komerčně se ziskem prodávat ;-)

+5/0
23.11.2017 21:13

K13a60r13e69l 10L93a80n31g82r 2452377540558

Zato dnes jde Išrot do kopru s kvalitou.

+3/0
23.11.2017 21:14

A43n34t25o62n27í67n 24S75v51o74b76o13d13a 3794933339402

uspěchaná doba, je to vidět i na Samsungu a Note 7, rychle a ještě rychleji hned do prodeje, když tak se to ošidí softwarem, ale baterka nešla ošidit SW, bouchala dál. Přehřívající krámy se automaticky zpomalí a tím se chladí :-(, doba na nic, hlavně draho prodat neodladěné výrobky. Stejně je to vidět na Tesle, ladí se vše časem

+1/−1
23.11.2017 21:26

P54e12t65r 67Č38e41r41m41á38k 9538175359540

Jo tak logicky, následuje konkurenci.

0/0
23.11.2017 22:45

R55o83b10i92n 60Ž19i46ž29k22a 2588724316366

A myslíte že Paypal nefunguje? A že do vesmíru nelétá?

0/0
24.11.2017 14:50

P19e38t92r 96Č90e11r37m58á15k 9818525889740

PayPal samozřejmě funguje, to mu nikdo neubírá. Lety do vesmíru už ničím zvláštní ani revoluční nejsou.

0/−2
25.11.2017 12:23

P95e82t30r 84Č39e69r67v26e30n31ý 3286129857439

Apple zachránila až výroba iPhonů a navazující byznys. Na počítačích do té doby prodělali majlant. Byly to drahé nekonkurenceschopné krámy:-P

0/0
27.11.2017 15:43

D23a92v35i89d 16K94n16a14p32e13k 8457564266335

Dát za auto 250.000 USD a čekat rok na jeho dodání. To už musí být člověk pořádný nadšenec nebo mu na penězích vůbec nezáleží.

+1/0
23.11.2017 20:46

V26a95š78e28k 50Ř70í44h50a 2463913728422

A i přesto Tesla není zas tak prestižní záležitostí.

+3/0
23.11.2017 21:02

P61e68t92r 17H70a77r87i25p92r45a22s56a61d 81H78a88j78i96č 8803930224507

„Mají stejné lithium-iontové baterie jako ostatní. Není tu nic, co by jiná automobilka nemohla jednoduše zopakovat,“

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/musk-tesla-model-3-ztraty-0xv-/ekoakcie.aspx?c=A171123_082012_ekoakcie_fih

K tomu mám jednu drobnou připomínku na adresu Boba. Tak to Bobe zkus. :-) A pak ještě jednu. Opakovat znamená být přinejlepším druhý. A pak ještě jednu. Když dva dělají totéž, není to totéž.

+2/−4
23.11.2017 20:07

P91e13t34r 49Č83e45r71m78á51k 9888965439620

To je pravda, když dva dělají totéž, není to totéž - asi proto Tesla přes všechny PR podporu není ani zdaleka největší výrobce elektromobilů ;-)

+6/0
23.11.2017 20:16

T54o44m39á95š 73M78a38t18ě33j 9605668703872

Tradiční automobilky mají to, co Tesle chybí - vycvičený řetězec dodavatelů pro JIT zásobování. Tesla tohle nemá, a nahrazuje to domobastlením.

A jinak... tohle je kapitalismus - je jedno, kdo je první...důležité je, kdo je bohatý.

+6/−1
23.11.2017 20:18

T87o64m61á66š 93M90o48r48a28v10č14í46k 3377136793315

"důležité je, kdo je bohatý"......tipuji, že Elon Musk? ;-)

0/0
23.11.2017 20:24

T65o69m67á64š 48M26a44t43ě66j 9845298433212

Bavíme se o automobilkách. Pokud nedokáže vydělávat tak prostě padne. Dřív nebo později.. první, geniální, inovativní... ale stejně mrtvá.

Musk se saozřejmě osobně bude mít dobře. Ale podícej se třeba na Bakalu, on je bogaty, ale kde je firma?

+8/0
23.11.2017 20:29

V83a79š72e82k 23Ř56í82h23a 2893313138512

SpaceX není jediným a možná ani většinovým dovozce materiálu do kosmu. Více využívaný je Ruský kosmický program, který je levnější. Dále je tento projekt vázán hodně na státní peníze to Tesla nebude.

Musk by fungoval pokud by i ostatní automobilky zastavili vývoj na benzínových ( naftových) motorech to se ale nestalo a zejména azijské firmy mu vytvářejí celkem povedenou a tvrdou konkurenci. Pokud se probudí i Němci tak bude trh skoro přesicen a to zejména s ohledem na nízkou dostupnost nabytí vozu.

+5/−1
23.11.2017 20:04
Foto

F23r16a26n39t90i36š50e34k 38K11š94í95r 2139336495

V roce 2017 SpaceX vynesla daleko více nákladů do vesmíru, než ruský Roscosmos .

0/0
26.11.2017 16:05

J47a26r32o36s15l28a14v 16P26o33r73t 7549897329475

V roce 1900 jako první překonal rychlost 100km/h elektromobil , dodnes se masově nevyrábí - čím to asi bude ?

+6/0
23.11.2017 20:02

T51o79m45á60š 96M13o37r27a37v92č91í91k 3857546773775

Cenou a kapacitou baterie vs cenou benzínu

+1/0
23.11.2017 20:07

P85e20t33r 43H74a72r97i75p45r94a11s19a22d 67H62a95j44i15č 8633520254667

Plete si pojmy. Benzín je palivo. Baterie nádrž. Palivo do baterie jsou elektrony. Zkuste porovnat celé soustrojí z pohledu váhy, rozměrů, dojezdu a ceny. Už to tak jednoznačné nebude.

0/−3
23.11.2017 20:14

T71o52m44á87š 15M98o22r35a22v29č70í55k 3947676793985

To, že je benzín palivo asi víme oba dva;-) Co kdyby byl litr benzínu třeba za 200 nebo 500 Kč a cena elektromobilu a jeho dojezd srovnatelné. Bohužel to tak nebylo, proto se nevyrábí zatím masově. Kromě toho, že jeho prodeje rostou o cca 30-60% ročně (zatím z nízké základny).

+1/0
23.11.2017 20:23

T14o76m17á47š 84M60a17t36ě17j 9255358393952

Myslíš Model S který váží 2,2tuny?

Moje velké MPV váží 1850 ... a to je prakticky nejtěžší varianta v jaké se dá dostat (a to včetně 70l nafty v nádrži).

+2/−1
23.11.2017 20:34

J51a49r24o35m69í52r 60K90r40á83l 4910769334689

No jistě. Baterie je podstatně těžší. A navíc je stejně těžká i vybitá, takže vlastně vozíte zbytečný balast.

+2/0
23.11.2017 22:13

J87i89ř50í 22B67l37a64ž15e58k 4759183281860

Tak to rozhodně ne, nabitá je težší, viz E=m.c2 ale je to dost špatně měřitelné.;-)

0/0
1.12.2017 5:47
Foto

J90i36ř61í 96D82v85o95ř25á77k 5315409690968

Kam se hrabe Harry Jelínek a jeho prodej Karlštejna.

+8/0
23.11.2017 19:57

J36i48ř23í 45P32a54n17t37l48í47k 8273733234713

Pobira Musk dotace? ...pobira... Dotujeme zelene energie? ...dotujeme....Je to technologicky krok vpred? Je!!! Dotujeme atomove , uhlene elektrarny? Dotujeme ...(odkupovani uhelnych dolu statem aby lide nestratili praci, likvidace skod po tezbe, vybudovani uloziste jaderneho odpadu.... Je to krok vpred? Ne neni.... je to technologicky pravek......

+4/−4
23.11.2017 19:56

J67a86r43o65m58í61r 33M73a98y13e32r 1931922469728

Jak tedy chcete energii vyrábět ve velkém množství a stabilně, než tím vaším pravěkem?

+3/0
23.11.2017 20:00

J72i21ř29í 80P96a39n37t66l45í39k 8843733784623

Co myslite, vedli podobnou rec dva lide pred 120 lety? Jeden, ze bude mozne ujet vzdalenost autem 50km .... druhy , ze je to nesmysl, ze jedine kun je spolehlivy zpusob.....

+1/−3
23.11.2017 20:04

J87a23r79o19m72í34r 57M90a87y74e20r 1451122749238

Což ovšem neodpovídá na mou otázku, kde chcete vzít velké množství stabilní energie bez jaderných/uhelných elektráren?

Ono by stačilo jenom aby se po zelených zdrojích chtělo to samé co po těchto zdrojích - tj. že garantují dodávaný výkon kdykoliv o to regulátor požádá a pokud ne, nastupují sankce.

+2/−1
23.11.2017 20:07

R10o59b24e89r75t 74H15o53m41o73l37k58a 2750292292751

Však u nás jsou desítky solárních elektráren, které dávají více energie než je jejich instalovaný výkon a navíc to zvládají 24 hodin denně. Dokonce některé jsou technologicky tak daleko, že dodávají elektřinu dřív, než se vůbec začnou stavět. Takže tohle nebude problém... :-D

+4/0
23.11.2017 20:36

P59e93t46r 24H18a24r82i73p47r24a30s41a16d 85H93a34j91i32č 8953840244647

Sankce si vymysleli regulátoři, kteří neumí regulovat síť. Velké elektrárny JE, FE (E na fosilní paliva). Neumí regulovat výkon. Tak vznikl baseload a dlouhodobé kontrakty. Odeber tolik a tolik od do... Když ne, budou sankce. Regulátor je od toho, aby to zreguloval fyzicky a ne byrokraticky.

Jak? Páky na to máme. Fázové tranformátory, přečerpávací elektrárny (v jedné je i bagr), baterie, vodík, cyklus el-H2-CH4-el ap. Bude toho víc.

+1/−3
23.11.2017 21:30

J71a22r47o73m64í40r 59M29a41y21e54r 1901692529798

Celým základem řízení sítě je, že výroba = spotřeba.

Reaktor můžete regulovat jak potřebujete, stejně tak uhelnou elektrárnu či vodní elektrárnu. Fotovoltaiku ani větrníky regulovat nemůžete, zákon to neumožňuje, takže se to dohání na snižování výkonu na regulovatelných elektrárnách. Což je drahé a a občas i nákladné, jak se přesvědčil E.ON

http://oenergetice.cz/elektrina/regulace-vykonu-jaderky-se-e-onu-nevyplatila-vysla-vice-nez-100-mil-eur/

Přečerpávací elektrárny - Omezené množství lokací, kde ji lze postavit.

Fázové transformátory - k ničemu, když máte v systému nadbytek energie.

Baterie - Pokud to nebude baterie o velikosti té Muskovi v Austrálii a větší, tak je to naprosto zanedbatelné.

Vodík a jiné ukládání energie do chemických vazeb se nepoužívá nebo jsem minimálně o tom neslyšel.

Proč je problém mít v systému přebytek nebo nedostatek energie? Protože přetěžujete transformátory NN/VN/VVN a ty to nemusí vydržet. Ostatně v Kanadě se to stalo během sluneční erupce v roce 1989

https://technet.idnes.cz/michal-svanda-rozhovor-slunecni-boure-dhn-/tec_vesmir.aspx?c=A120417_204526_tec_vesmir_mla

Což je přesně problém větrníků i fotovoltaických elektráren. Při špatné předpovědi může neočekávaně vzrůst množství energie v systému a poškodit transformátory, což způsobí pravděpodobně lavinové šíření a dojde k blackoutu v celé zemi.

I když kdo ví, třeba máte nějaký převratný model, kterým provedete kompletní revoluci v regulaci sítě :)

+3/0
23.11.2017 23:59

P76e28t91e44r 40M26o37l59n84á22r 8345874432339

Nikdy som neveril že už prišla tá doba že elektromobily sú na takej úrovni aby za niečo stáli v reálnom živote

0/0
23.11.2017 19:45

D82a96v33i89d 45K39n73a12p69e49k 8287424866945

Pokud Musk vyvíjí auta za své peníze a za peníze investorů, kteří mu věří, je to OK. Buď přesvědčí trh a vydělá na tom jmění, nebo ne a zkrachuje.

Horší je, když se do toho začne montovat stát a křivit trh dotacemi na elektroauto, jakožto produkt soukromého byznysu. A ještě když začne strašit zákazem spalovacích motorů do 10 až 20 let, jakožto konkurence. Tam už přestává veškerá sranda.

+8/−1
23.11.2017 19:45

J87a29n 61V94á33c81l22a54v77í92k 3782336551849

Sranda jednou skončí, tak je lepší, aby se výrobci na ten stav měli čas připravit.

0/0
23.11.2017 20:24

R87i88c52h16a71r84d 18M37r56a66z78e17k 8508120259311

...kam se hrabe na Bureše...

+1/−1
23.11.2017 19:37

R94i22c82h49a63r96d 91M72r91a19z51e70k 8518540969651

...mě ani netrápí, že Musk chudne, mě víc trápí, že Capo di tuti Bureš bohatne čím dál víc.

Muskovo riziko je založeno na lidské důvěře v to co přinese lidstvu.

Burešova jistota je založena na lidské ****** věřit gaunerovi, nebo (což je ještě horší) oceňovat "jak v tom umí chodit".

+5/−1
23.11.2017 19:36

J15a28r27o81s60l74a36v 25P19o79r90t 7149377549735

Můžete to zkusit taky .

0/−2
23.11.2017 19:59

J71a52n 61V70á83c21l71a44v33í90k 3592426791759

Jako že by měl taky krást a podvádět? Co to je za logiku?

+1/0
23.11.2017 20:29

M65i66c15h22a80l 50N44o83v97o48t43n46y 4569341548264

... jemu to vaz nezlomí, jen investoři prodělavaji ...

+2/0
23.11.2017 19:26







Najdete na iDNES.cz