Diskuse k článku

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři, kteří věří ve schopnosti vizionáře Elona Muska. Účty automobilky však krvácí a někteří jí prorokují poměrně rychlý konec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26i20c14h58a54r25d 91M20i78c46h82a17l91o87w27s11k69i 1611899255856

Už se stalo. Celá Tesle je jen dotační podvod deformováné ekonomiky. Překvapivý je jen počet zdejších rektálních alpinistů, ty bych rád ujistil, Muskovi nic od stolu neupadne!

+2/0
27.11.2017 20:01

P86e75t93r 52Č90e57r38v54e35n54ý 3176209217159

Myslím, že pokud by se situace dál zhoršovala, Musk stávající předplatitele zkásne o další doláče navýšením jejich již zaplacené zálohy. A ti mu ty prachy bez mrknutí oka daj;-) Jsou to fanatici. Nic naplat, že konkurence bude levnější. Tesla se nikdy nestane mainstreamovou značkou.Bude elektroautem vizionářů a pracháčů, kteří si ji budou kupovat do sbírky tak, jako cokoliv jiného:-)

+1/0
27.11.2017 15:50

D41a93v91i70d 63K84a85r98a93b52á33š 7381196972612

Prodeje ke kocnci října 2017 (year-to-date), EV Chevy Bolt - 17.083 kusů, Tesla Model 3 - 367 kusů (výroba začala v červenci)..Tesla Model S je stále v prodejnosti na 1. místě, ale GM už poslední měsíce navyšuje prodeje a do konce roku může být i na 1. místě, zatímco Tesla spadla s prodejema v říjnu o 75%. Až do toho vlitnout na "plno" jiné koncerny, tak Tesla bude koupena nějakým velkým výrobcem, jelikož po těch letech neumějí zavádět novou výrobu ani vydělávat peníze...

+2/0
27.11.2017 9:39

P81e18t67r 82Č75e38r43m19á15k 9628665639640

Nějak vám tam vypadl největší výrobce elektromobilů - nissan, ale jinak máte pravdu - tesla je se svojí produkcí manufakturní výrobce.

0/0
27.11.2017 21:57
Foto

F52r91a75n96t80i82š85e17k 77K90š35í40r 2109866815

Musk je tvůrce nového trhu, ať už se jedná o osobní automobilovou dopravu, nebo kosmické nosiče vícenásobně použitelné. To se nelíbí samozřejmě stávajícím dinosaurům a tak ho budou pomlouvat, kde se dá.

Já osobně si myslím, že se Tesla z těchto problémů dostane a její auta budeme vídat čím dál častěji.

+4/−3
26.11.2017 15:59

P50e29t61r 47Č40e92r52m45á48k 9378445759960

Ani jeden z těchto trhů nejen že nevytvořil, ale dokonce na nich není ani nijak dominantní. Jen PR.

0/0
27.11.2017 21:50

T83o86m17á96š 31P30á56r12t76l 7365569361222

VTESLAV

+3/−2
24.11.2017 15:22

K53r14y27š42t52o74f 51L61a68n85í10k 1289330715105

kdo jsou ti investori? arabsti sejkove to asi nebudou, nebo ze by prece jen v ramci diversifikace investičního portfolia?

0/0
23.11.2017 21:40

J55a36n 69D45ě16t87á33k 3909827387186

Štěstí je, že Jobs už nežije, protože při srovnání s velkohubým Muskem, který je schopen prodat svým fanouškům i naleštěné lejno, by zemřel hanbou.

+5/−10
23.11.2017 20:49

P79a40v78e73l 91Ř15a20p28e49k 7472286169835

Já myslím, že by si mohli podat ruce.

+9/−1
23.11.2017 20:53

V69a33š44e25k 10Ř16í77h97a 2583553558492

Jobs byl úplně stejně velkohubej.

+6/−1
23.11.2017 21:01

P66e20t30r 33Č30e23r43m13á43k 9948215819930

Podobně, ale narozdíl od Muska dokázal svoje vize dotáhnout do precizně funkčních výrobků a ty úspěšně komerčně se ziskem prodávat ;-)

+5/0
23.11.2017 21:13

K92a94r18e15l 32L61a36n30g84r 2752817530188

Zato dnes jde Išrot do kopru s kvalitou.

+3/0
23.11.2017 21:14

A89n76t59o20n31í83n 33S34v35o93b89o93d28a 3344843129502

uspěchaná doba, je to vidět i na Samsungu a Note 7, rychle a ještě rychleji hned do prodeje, když tak se to ošidí softwarem, ale baterka nešla ošidit SW, bouchala dál. Přehřívající krámy se automaticky zpomalí a tím se chladí :-(, doba na nic, hlavně draho prodat neodladěné výrobky. Stejně je to vidět na Tesle, ladí se vše časem

+1/−1
23.11.2017 21:26

P74e22t61r 30Č17e21r69m91á36k 9938285289810

Jo tak logicky, následuje konkurenci.

0/0
23.11.2017 22:45

R44o47b79i22n 33Ž66i52ž32k73a 2368584696666

A myslíte že Paypal nefunguje? A že do vesmíru nelétá?

0/0
24.11.2017 14:50

P10e27t20r 13Č37e51r27m43á11k 9688905869810

PayPal samozřejmě funguje, to mu nikdo neubírá. Lety do vesmíru už ničím zvláštní ani revoluční nejsou.

0/−2
25.11.2017 12:23

P65e89t28r 93Č89e14r15v53e59n51ý 3246169107289

Apple zachránila až výroba iPhonů a navazující byznys. Na počítačích do té doby prodělali majlant. Byly to drahé nekonkurenceschopné krámy:-P

0/0
27.11.2017 15:43

D59a28v11i84d 13K60n49a20p51e81k 8337664766105

Dát za auto 250.000 USD a čekat rok na jeho dodání. To už musí být člověk pořádný nadšenec nebo mu na penězích vůbec nezáleží.

+1/0
23.11.2017 20:46

V47a43š77e87k 34Ř50í10h61a 2143783468542

A i přesto Tesla není zas tak prestižní záležitostí.

+3/0
23.11.2017 21:02

P63e23t50r 74H94a95r36i33p67r25a98s83a87d 36H41a54j47i45č 5701326363140

„Mají stejné lithium-iontové baterie jako ostatní. Není tu nic, co by jiná automobilka nemohla jednoduše zopakovat,“

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/musk-tesla-model-3-ztraty-0xv-/ekoakcie.aspx?c=A171123_082012_ekoakcie_fih

K tomu mám jednu drobnou připomínku na adresu Boba. Tak to Bobe zkus. :-) A pak ještě jednu. Opakovat znamená být přinejlepším druhý. A pak ještě jednu. Když dva dělají totéž, není to totéž.

+2/−4
23.11.2017 20:07

P15e26t72r 36Č81e58r27m96á24k 9318475579950

To je pravda, když dva dělají totéž, není to totéž - asi proto Tesla přes všechny PR podporu není ani zdaleka největší výrobce elektromobilů ;-)

+6/0
23.11.2017 20:16

T35o69m75á85š 36M39a52t41ě32j 9435938103972

Tradiční automobilky mají to, co Tesle chybí - vycvičený řetězec dodavatelů pro JIT zásobování. Tesla tohle nemá, a nahrazuje to domobastlením.

A jinak... tohle je kapitalismus - je jedno, kdo je první...důležité je, kdo je bohatý.

+6/−1
23.11.2017 20:18

T18o55m24á67š 17M24o28r58a18v34č12í68k 3237766163705

"důležité je, kdo je bohatý"......tipuji, že Elon Musk? ;-)

0/0
23.11.2017 20:24

T10o77m45á39š 39M16a84t70ě58j 9435918823722

Bavíme se o automobilkách. Pokud nedokáže vydělávat tak prostě padne. Dřív nebo později.. první, geniální, inovativní... ale stejně mrtvá.

Musk se saozřejmě osobně bude mít dobře. Ale podícej se třeba na Bakalu, on je bogaty, ale kde je firma?

+8/0
23.11.2017 20:29

V81a81š77e35k 82Ř49í71h81a 2553233338392

SpaceX není jediným a možná ani většinovým dovozce materiálu do kosmu. Více využívaný je Ruský kosmický program, který je levnější. Dále je tento projekt vázán hodně na státní peníze to Tesla nebude.

Musk by fungoval pokud by i ostatní automobilky zastavili vývoj na benzínových ( naftových) motorech to se ale nestalo a zejména azijské firmy mu vytvářejí celkem povedenou a tvrdou konkurenci. Pokud se probudí i Němci tak bude trh skoro přesicen a to zejména s ohledem na nízkou dostupnost nabytí vozu.

+5/−1
23.11.2017 20:04
Foto

F47r27a44n73t27i22š62e46k 70K31š65í58r 2699686125

V roce 2017 SpaceX vynesla daleko více nákladů do vesmíru, než ruský Roscosmos .

0/0
26.11.2017 16:05

J69a52r19o72s31l44a85v 36P51o33r43t 7409367449875

V roce 1900 jako první překonal rychlost 100km/h elektromobil , dodnes se masově nevyrábí - čím to asi bude ?

+6/0
23.11.2017 20:02

T54o63m21á10š 90M87o49r96a41v30č39í46k 3117596263285

Cenou a kapacitou baterie vs cenou benzínu

+1/0
23.11.2017 20:07

P65e24t47r 11H39a46r50i12p94r61a90s92a50d 82H81a35j12i81č 5761116473690

Plete si pojmy. Benzín je palivo. Baterie nádrž. Palivo do baterie jsou elektrony. Zkuste porovnat celé soustrojí z pohledu váhy, rozměrů, dojezdu a ceny. Už to tak jednoznačné nebude.

0/−3
23.11.2017 20:14

T76o24m29á54š 76M52o90r97a83v75č34í14k 3777256883425

To, že je benzín palivo asi víme oba dva;-) Co kdyby byl litr benzínu třeba za 200 nebo 500 Kč a cena elektromobilu a jeho dojezd srovnatelné. Bohužel to tak nebylo, proto se nevyrábí zatím masově. Kromě toho, že jeho prodeje rostou o cca 30-60% ročně (zatím z nízké základny).

+1/0
23.11.2017 20:23

T57o18m23á18š 15M39a96t56ě55j 9575478143432

Myslíš Model S který váží 2,2tuny?

Moje velké MPV váží 1850 ... a to je prakticky nejtěžší varianta v jaké se dá dostat (a to včetně 70l nafty v nádrži).

+2/−1
23.11.2017 20:34

J29a82r24o80m94í46r 32K81r83á69l 4960219964769

No jistě. Baterie je podstatně těžší. A navíc je stejně těžká i vybitá, takže vlastně vozíte zbytečný balast.

+2/0
23.11.2017 22:13

J24i67ř45í 15B66l45a68ž33e68k 4879383631470

Tak to rozhodně ne, nabitá je težší, viz E=m.c2 ale je to dost špatně měřitelné.;-)

0/0
1.12.2017 5:47
Foto

J26i71ř98í 28D14v86o63ř64á92k 5195339810778

Kam se hrabe Harry Jelínek a jeho prodej Karlštejna.

+8/0
23.11.2017 19:57

J65i60ř73í 48P25a96n18t61l81í87k 8203513804673

Pobira Musk dotace? ...pobira... Dotujeme zelene energie? ...dotujeme....Je to technologicky krok vpred? Je!!! Dotujeme atomove , uhlene elektrarny? Dotujeme ...(odkupovani uhelnych dolu statem aby lide nestratili praci, likvidace skod po tezbe, vybudovani uloziste jaderneho odpadu.... Je to krok vpred? Ne neni.... je to technologicky pravek......

+4/−4
23.11.2017 19:56

J74a95r24o36m51í40r 98M16a19y84e50r 1921332439228

Jak tedy chcete energii vyrábět ve velkém množství a stabilně, než tím vaším pravěkem?

+3/0
23.11.2017 20:00

J31i58ř22í 33P87a79n18t59l29í72k 8413553844443

Co myslite, vedli podobnou rec dva lide pred 120 lety? Jeden, ze bude mozne ujet vzdalenost autem 50km .... druhy , ze je to nesmysl, ze jedine kun je spolehlivy zpusob.....

+1/−3
23.11.2017 20:04

J83a88r75o32m28í87r 67M78a82y80e50r 1781592509878

Což ovšem neodpovídá na mou otázku, kde chcete vzít velké množství stabilní energie bez jaderných/uhelných elektráren?

Ono by stačilo jenom aby se po zelených zdrojích chtělo to samé co po těchto zdrojích - tj. že garantují dodávaný výkon kdykoliv o to regulátor požádá a pokud ne, nastupují sankce.

+2/−1
23.11.2017 20:07

R96o31b72e73r49t 60H39o96m28o91l87k65a 2450932622201

Však u nás jsou desítky solárních elektráren, které dávají více energie než je jejich instalovaný výkon a navíc to zvládají 24 hodin denně. Dokonce některé jsou technologicky tak daleko, že dodávají elektřinu dřív, než se vůbec začnou stavět. Takže tohle nebude problém... :-D

+4/0
23.11.2017 20:36

P84e23t70r 34H95a73r70i15p54r53a51s74a41d 82H19a29j66i71č 5321506673800

Sankce si vymysleli regulátoři, kteří neumí regulovat síť. Velké elektrárny JE, FE (E na fosilní paliva). Neumí regulovat výkon. Tak vznikl baseload a dlouhodobé kontrakty. Odeber tolik a tolik od do... Když ne, budou sankce. Regulátor je od toho, aby to zreguloval fyzicky a ne byrokraticky.

Jak? Páky na to máme. Fázové tranformátory, přečerpávací elektrárny (v jedné je i bagr), baterie, vodík, cyklus el-H2-CH4-el ap. Bude toho víc.

+1/−3
23.11.2017 21:30

J45a82r54o90m57í39r 40M31a32y84e29r 1701652649878

Celým základem řízení sítě je, že výroba = spotřeba.

Reaktor můžete regulovat jak potřebujete, stejně tak uhelnou elektrárnu či vodní elektrárnu. Fotovoltaiku ani větrníky regulovat nemůžete, zákon to neumožňuje, takže se to dohání na snižování výkonu na regulovatelných elektrárnách. Což je drahé a a občas i nákladné, jak se přesvědčil E.ON

http://oenergetice.cz/elektrina/regulace-vykonu-jaderky-se-e-onu-nevyplatila-vysla-vice-nez-100-mil-eur/

Přečerpávací elektrárny - Omezené množství lokací, kde ji lze postavit.

Fázové transformátory - k ničemu, když máte v systému nadbytek energie.

Baterie - Pokud to nebude baterie o velikosti té Muskovi v Austrálii a větší, tak je to naprosto zanedbatelné.

Vodík a jiné ukládání energie do chemických vazeb se nepoužívá nebo jsem minimálně o tom neslyšel.

Proč je problém mít v systému přebytek nebo nedostatek energie? Protože přetěžujete transformátory NN/VN/VVN a ty to nemusí vydržet. Ostatně v Kanadě se to stalo během sluneční erupce v roce 1989

https://technet.idnes.cz/michal-svanda-rozhovor-slunecni-boure-dhn-/tec_vesmir.aspx?c=A120417_204526_tec_vesmir_mla

Což je přesně problém větrníků i fotovoltaických elektráren. Při špatné předpovědi může neočekávaně vzrůst množství energie v systému a poškodit transformátory, což způsobí pravděpodobně lavinové šíření a dojde k blackoutu v celé zemi.

I když kdo ví, třeba máte nějaký převratný model, kterým provedete kompletní revoluci v regulaci sítě :)

+3/0
23.11.2017 23:59

P25e90t33e60r 67M29o94l18n63á65r 8445824672989

Nikdy som neveril že už prišla tá doba že elektromobily sú na takej úrovni aby za niečo stáli v reálnom živote

0/0
23.11.2017 19:45

D73a70v22i52d 13K77n86a79p15e26k 8407744326315

Pokud Musk vyvíjí auta za své peníze a za peníze investorů, kteří mu věří, je to OK. Buď přesvědčí trh a vydělá na tom jmění, nebo ne a zkrachuje.

Horší je, když se do toho začne montovat stát a křivit trh dotacemi na elektroauto, jakožto produkt soukromého byznysu. A ještě když začne strašit zákazem spalovacích motorů do 10 až 20 let, jakožto konkurence. Tam už přestává veškerá sranda.

+8/−1
23.11.2017 19:45

J66a55n 69V27á53c40l51a80v98í89k 3982616491749

Sranda jednou skončí, tak je lepší, aby se výrobci na ten stav měli čas připravit.

0/0
23.11.2017 20:24

R89i35c22h56a71r32d 57M23r17a28z62e86k 8118440859161

...kam se hrabe na Bureše...

+1/−1
23.11.2017 19:37

R29i92c95h72a51r18d 94M27r38a37z57e92k 8718310529501

...mě ani netrápí, že Musk chudne, mě víc trápí, že Capo di tuti Bureš bohatne čím dál víc.

Muskovo riziko je založeno na lidské důvěře v to co přinese lidstvu.

Burešova jistota je založena na lidské ****** věřit gaunerovi, nebo (což je ještě horší) oceňovat "jak v tom umí chodit".

+5/−1
23.11.2017 19:36

J37a22r89o78s13l83a12v 98P73o52r47t 7519637669395

Můžete to zkusit taky .

0/−2
23.11.2017 19:59

J16a93n 91V69á16c64l76a32v80í40k 3942276441749

Jako že by měl taky krást a podvádět? Co to je za logiku?

+1/0
23.11.2017 20:29

M64i50c85h75a21l 58N87o54v16o13t45n89y 4969981978694

... jemu to vaz nezlomí, jen investoři prodělavaji ...

+2/0
23.11.2017 19:26



Najdete na iDNES.cz