Diskuse k článku

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s okřídleným šípem ve znaku se bude vyrábět v Německu. Řekl to Jaroslav Povšík, šéf odborů, které v poslední době vedou tvrdý boj o mzdy a směny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M74i85r12o26s97l82a13v 46S60t54e21i54n83e72r 4120192310516

V mnoha testech bylo potvrzeno, že kvalita montáže v Kvasinách je zřetelně lepší, než u vozů z Wolfsburgu. Snad to je důsledek složení perzonálu, v Německu je vysoký podíl Turků, v Kvasinách pak Slezanů.

Samozřejmě, o kvalitě práce rozhoduje vedení produkce, mistři a kontroly kvality, ale málo platné, občas i v nejlepší rodině něco nehraje.

Ostatně, můj tehdy nový Mercedes E-třídy z r. 2000 měl zfušovaný kryt sloupku u dveří, na trochu méně nápadném místě. Ani Mercedes není vždy perfektní.

VW je akciová společnost s podílem státu, ale skládá se z ekonomicky nezávislých značek, třeba Audi, Škoda nebo Seat. Akcie budou jistě z velké části v arabských rukou, jako i u Mercedesa a dalších, proto ta láska k islámu u politiků.

+2/−1
1.12.2017 7:53

M88a76r35e95k 82H58r82u91b61y 6637202811338

Nemci nas porad berou jako kolonii, stejne, jako predtim Rusove. Na pristupu EU je to videt nejlip.

+4/0
28.11.2017 16:33

L61u43k46á14š 58S47e59d62l39á41č19e55k 1203737147880

Kanibalizmus v koncernu VW je nesmysl. Pokud mají ve VW pocit, že Škoda ubírá prodeje samotné značce VW ,tak příčina není ve Škodovce, ale ve skandálu, jakým VW nedávno prošel. Zákazníci jenom tak na to nezapomínají. Proto si mnozí VW raději nekoupí. To znamená, že ukončením výroby Superbu, prodeje u VW stejné třídy nestoupnou.

0/0
28.11.2017 3:31

P38e55t61r 35Č55e11r30m74á22k 9518645229480

Takový pocit opravdu nemají, VW prodává 5x tolik aut co škoda, takže i kdyby škoda kanibalizovala zákazníky vw (což se v podstatě neděje neb cílová skupina je poměrné odlišná), tak 10% růst škody znamená pouze 2% úbytek pro VW. Takže tudy cesta nevede.

Stejně tak neplatí teze s dieselgatem, problém na US trhu se týká VW Group a né jen VW značky;-) Prodeje od té doby navíc jen rostou, takže tato pseudoaféra na to vliv nemá.

A závěrem jde říct že jednak výrobu superbu nikdo nemá v sebemenším úmyslu ukončit, a i kdyby to tak mělo být tak je jasné že výrobce první zbaví toho čeho se prodává nejmíň - a to je ze střední třídy VW Group právě superb...

+1/0
28.11.2017 19:16
Foto

J45a53n 82Ž30i22ž11k97a 7728974962300

Neexistuje nic jako Skodovka. Vsechno je jen Volkswagen. Vsichni ji musi mit, protoze je to ceske auto a protoze to rikaly v Autosalonu na Prime. Davno uz to neni ceske. Je to hlavni sponzor Autosalonu proto to tam rikaj. Dan ze zisku jde do Nemecke kasy. Po 6 hodinove ceste novou sluzebni Oktavkou uz se nemuzu dockat az si sednu do sveho 21let stareho BMW.

+2/−5
27.11.2017 16:56

P91e94t36r 51Č79e94r61m82á70k 9498955519700

I když nesdílím škodaeuforii tak je fakt že česká značka to bezpochyby je. To že má zahraniční majitele (a němci to mimochodem nejsou ;-)) na tom nic nemění.

0/0
27.11.2017 18:26
Foto

J45a78n 78Ž23i34ž13k60a 7738604652190

Je stejně česká jako Kia cee'd. (Abych napsal název tak jsem musel přepnout na Anglickou klávesnici)

+2/−3
28.11.2017 9:03

P48e23t28r 68Č93e19r37m54á84k 9228385149390

To právě není, Kia nidky nebyla a není česká značka, škoda ano, v tom je právě ten rozdíl ;-)

0/−1
28.11.2017 19:08
Foto

J83a94n 42Ž38i40ž18k87a 7708914272210

Škoda byla česka až do doby než jí češi prodaly. Mateřská společnost škody nesídlí v čechach stejně jako u Kii. A kdyby Brouk nebyl Hitlerovo auto tak uš se to ani škoda nejmenuje.

+3/0
29.11.2017 7:37

P73e86t78r 14Č14e87r91m47á20k 9238225759640

To by škoda česká nebyla nikdy, neb už před válkou patřila Francouzům ;-) Takže tudy cesta nevede. Škoda je česká právě proto že tu vznikla a má tu stále své sídlo, v tom spočívá národnost značky. To žádná Kia nikdy nemůže být.

0/0
29.11.2017 11:12
Foto

J76a87n 37Ž20i65ž42k82a 7738864602120

100% Akcii ma VW se sidlem v Wolfsburgu. Ridi to německý manažer Bernhard Maier.

+2/0
29.11.2017 13:42

P59e25t80r 69Č56e76r26m11á13k 9158565279530

Kdyź opomenu že to není pravda a žádných 100% akcií VW se sídlem ve Wolfsburgu nemá, tak to pořád nijak nesouvisí s tím jaká značka to je.

Škoda je česka značka protože tu byla založena, od té doby tu stále má své sídlo, vývoj i výrobu, a stále ti provozuje svojí činnost.

0/−1
29.11.2017 14:52

J59a66n 57N12o72v70á56k 8190186817360

Veškeré díly jsou totožné s díly ostatních aut v celé skupině VW. Auta se liší pouze tvarem karosérie. Co kromě názvu bude na Superbu českého po přesunu jeho výrobní linky?

0/0
30.11.2017 10:58

P79e91t17r 11Č44e50r93m71á83k 9738575859430

Většina dílů R^

0/0
30.11.2017 16:14

M42a80r62t21i49n 14N18e66r79m54u82t 4849490758724

Kia cee'd (s CS klávesnicí)

+1/0
29.11.2017 10:39

J51i20ř17í 87H41u16m22l 5700437829

to je slušný blábol, do 21 let starého BMW si sednout můžete ale je otázka jak daleko vás odveze ;-D

+1/−3
27.11.2017 18:26
Foto

J29a49n 92Ž17i23ž45k91a 7858124282860

Jezdim s nim 4 roky. Ma najeto 370 tis.km puvodni rozvodovy retez. Motor z doby pred downsizingem bez turba. 220kW

+2/0
28.11.2017 9:11

J30a79n 46F65r71i29s91c60h 9103886730

Auta vyráběná v 90 letech a dříve byla dělaná na to, aby vydržela co nejdéle. Navíc pokud se o vůz dobře staráte bude jezdit dalších 10 let.

+2/0
30.11.2017 7:39
Foto

M16i20r51o43s80l49a72v 96S50t93e60i91n61e82r 4370302230826

BMW má solidní techniku, ale korodující karoserii. Pokud stojí v garáži, v zimě málo jezdí, občas se ta sůl v myčce vyplaví, může být slušný oldtimer. Jenom se nesmí jezdit příliš často na doraz- motory mají hodně koní, ale dlouhodobě, případně s kolísající teplotou oleje a vody mohou mít například prasklou hlavu. Jinak ložiska, převodovky, vše je solidní německá kvalita.

To je odlišuje zejména od italské produkce, kde slabinou jsou mizerná ložiska a vady použitého materiálu.

+1/0
1.12.2017 8:00
Foto

M63i91r88o74s83l76a13v 96S45t97e35i71n96e45r 4420352880106

Podle těch kW je to osmičková řada, o té mi v Mnichově u BMW tvrdili, že na ni doplácí, vyráběla se ale , protože museli dát Mercedesům S- třídy konkurenta. Nevyrobilo se jich moc (v Dingolfingu) ale jejich vývoj stál majlont.

+2/0
1.12.2017 8:13
Foto

J54a39n 18Ž70i72ž28k64a 7938414152610

je to 750 il - 12ti Valec. Porizovaci cena noveho vozu byla 4.5Mega. Vse je robustni, brzdove kotouce tloustka plechu, vrsvta laku dvojita vakuovana okna. rok 1996 GPS Navigace, sensory deste, parkovaci senzory, GSM telefon. Tempomat, automat. V te dobe se u nas delali Felicie.

+1/0
1.12.2017 9:46

M87a67r31k56é61t74a 26D75v70o77ř26á53č79k94o42v88á 2788313411378

a jeje, začínáte přeměřovat?

0/0
1.12.2017 9:55

H66y51n32e67k 34M25r41t45v36ý 2100667109421

němci to berou moc nacionálně. nikoliv nadnárodní koncern, kde už na původu té které značky nezáleží a kde má každý volné ruce učinit klidně i jinou automobilku než vw prodejním či technologickým leaderem koncernu.

toto je pořád vztah pán - podřízený a šrouby se spíš utahují. kdoví, jestli za 50 let bude vůbec ještě nějaká škoda :-)

+3/0
27.11.2017 9:38

P29e28t53r 54Č76e63r55m63á13k 9578725879860

Naopak, berou to ryze racinálně a nadnárodně - jeden závod nestíhá, jiný má volnou kapacitu, tak se to využije. O žádné leaderovství tu nejde, škoda se s VW nemůže měřit.

+1/0
27.11.2017 16:06

H84y13n47e13k 32M58r14t14v94ý 2870347129371

no to nemůže, páč o to je postaráno i preventivně. dokonce existuje i interní nařízení, že jakákoliv technologická novinka musí být osazena ve vw minimálně o generaci dřív, než v dcerách.

nemluvil jsem o montážní kapacitě a logistické racionalitě

+2/0
28.11.2017 9:02

P18e29t49r 22Č24e23r22m95á17k 9168555149750

No pochopitelně, hiearchie je v koncernu jasně daná (byť teda jinak než si myslíte, VW výrobce je stejná dcera VW Group jako ostatní značky, a privilegium má kdyžtak už Audi) a není na tom nic špatného, každý má svou roli, svojí cílovou skupinu zákazníků a na ně cílí. Jinak to ani nejde.

A racioanalita je právě v tom co dělají - přetěžovat jednu linku která nestíhá a vedle nechat ležet jinou ladem by racionální právě nebylo.

+1/0
28.11.2017 19:12
Foto

M66i79r49o66s39l10a22v 92S49t84e32i77n98e16r 4960302590806

Jako historická značka bude Škoda vždy mít své jméno, nejenom v ČR, ale i na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku a GB.

+1/0
1.12.2017 8:09

F78r13a71n35t92i76š49e35k 15L46i45m82p25a21u67c61h 2945933466834

Docela by mně zajímalo kolik dělá odměna Povšíka jako člena DR

0/0
26.11.2017 17:18

J66a17n 13K30r83u38p50k26a 9271964162527

Již dávno je Škodovka mimo produkční možnosti z domácích zdrojů. Prostě se jen pár tisíc zahraničních zaměstnanců vrátí tam, odkud přišli. Bohužel, to je nevýhoda malých ekonomik, které vznikly rozpadem států. A tak to chtěli zkraje 90. let právě Němci. Učí se to na každé manažerské škole: Škodovka málem zkrachovala, když přišla o tradiční trhy na území monarchie a stát již nepotřeboval její kapacity. Proto ať žijí Habsburkové a jejich dům!

+1/0
26.11.2017 15:27
Foto

M29i87r80o18s32l17a65v 36S91t63e87i38n28e45r 4880682600616

Podobně prakticky zanikly závody Steyr- Puch v Rakousku, montují tam ve mzdě BMW X1 nebo pro Mercedesa maloseriové typy. Ani ta tradiční značka už na silnicích není vidět.

+1/0
1.12.2017 8:07

F77r21a10n19t17i32š40e45k 75P48á40p56a77y 2972939877317

Automobilový priemysel čakajú veľké zmeny. S kapacitami treba preto hospodáriť veľmi uvážlivo. Ja mám 8 ročné auto. Za normálnych okolností by som ho už vymenil za nové. Ale teraz si ešte počkám - hoci aj 5 rokov.

Odborári sú veľmi múdri. Mali by si kúpiť nejakú tú automobilku a manažovať ju, nech ukážu, čo dokážu...

+1/−1
25.11.2017 8:50

J32i55r25i 34B94r71a67d 6244915223613

Šlo o pohádky dvě.

0/0
24.11.2017 1:01

J97i85r32i 77B75r10a12d 6254455603523

A co jsme čekali od cizáků?

+1/−1
24.11.2017 1:00

J13i67ř67í 79S53t46e46j41s68k45a20l 8282759578903

Sežerou se mezi sebou.

0/0
23.11.2017 20:01

P37e78t37r 26Č10e51r67m86á49k 9928855409820

Tak vcelku nic překvapujícího. Kvasiny mají dlouhodobě naprosto přečerpanou kapacitu, nestíhají dodávat auta včas na trh a jelikož chtějí vyrábět další SUV tak jim tohle uvolní ruce. Naopak Emden má modernější provoz a volnou kapacitu, tak je zcela logické že tam přesunou technicky identický model, dává to mnohem větší logiku než adekvátně rozšiřovat provozy v ČR kde už není kde brát kvalifikované zaměstnance. Odborářům to může být jedno - práce budou mít jejich ovečky více než dost. R^

+5/0
23.11.2017 19:47

J97i12ř80í 66P35a47j69k 8593595200337

No jo, ale co cena takové škodovky, vyrobené za německé náklady. Jsem na další vývoj zvědav.

+1/0
24.11.2017 9:35

P33e36t74r 57Č64e55r28m44á37k 9828235709420

Nebude se nijak zásadně lišit - mzda dělníka se do ceny nepromítá ani zdaleka tolik jak se zdá, navíc má Emden modernější linku s větší produktivitou. Důležité také je že se zkrátí dodávky vozů na trh a prodá se jich tedy více.

+1/0
24.11.2017 9:51

D46a58v70i45d 41P29e20t93r 7860356180445

Ono je lépe být trochu vzácný a nechat poptávku trochu převažovat nad nabídkou (ale ne o moc), pak si lze určovat lepší ceny. Když by se vyránělo aut byť jen o pár procent více, než je schopen absorbovat trh, pak cena letí dolů (klidně i na polovinu).

+1/0
26.11.2017 7:59

P19e45t70r 20Č11e72r91m50á54k 9128385199300

To bohužel nefunguje v dokonale konkurenčním prostředí, což zde je. Škodovka je obyčejný mainstream, není ničím vyjímečná, takže pokud neuspokojí zákazníka tak ten odchází ihned jinam a kupuje jiné auto kterých je na trhu dostatek.

+1/0
26.11.2017 12:39

L38a77d56i53s21l72a13v 25P55í58s90a38ř34í87k 9483191603416

Škodovka má stále ještě nadstandartní platy a o tom, co bude vyrábět, rozhoduje VW a ne Středula, který z osobních důvodů popi-chuj-e dělníky: čím větší platy, tím větší příspěvky ROH a tím větší penízky, že Středulo.

+3/−3
23.11.2017 18:54

R84o30m54a36n 46J96e16s58c35h69k59e 9688435437255

Tam je předseda Povšík a ne Středula. Bohužel vyšší platy znamenají také vyšší ceny. Nikdo nevyhrál.

+1/0
24.11.2017 18:04

P86a50v90e85l 15F47o26j57t13i33k 5248268832643

Tak si tu Německou Škodu strčte do ***. Koupím si Ford.

+1/−1
23.11.2017 17:35

Z74d85e90n28ě42k 78H49a86n93z62l 2688124295865

Já Ferrari☺

0/0
23.11.2017 17:58

D97a76d39a10k 87P14e19t71r 7641540844548

vyrobený v Německu.;-D

+1/0
24.11.2017 4:33

Z92d12e21n56ě95k 19H22a95n66z66l 2398814445665

Ne v Italii

0/0
24.11.2017 15:07

R85o85m62a86n 75J42e82s70c71h57k39e 9218145367675

Já Forda nesnáším. Co je americké, nemusím.

0/0
24.11.2017 18:05

R64a73d94o61v74a48n 66S52ý37k75o81r49a 6424205654920

Prodejte FORDA, kupte si VAZ

Auto co vyrobil Sovětský svaz.

+1/0
25.11.2017 22:56

R67o38m40a73n 97J67e37s86c29h80k97e 9508465187395

Nikdy jsem Forda neměl.

0/0
26.11.2017 8:55
Foto

M66i83r29o83s27l96a70v 77S73t27e57i32n22e77r 4730542830526

Fordy jsme v rodině měli dva- Taunus 1600 a Fiesta 1,6D. Oba rezavěly nadprůměrně, u Taunusa nám upadl jednou výfuk, ulomil se u příruby na motoru. Ty plameny mně opravdu překvapily. Fiesta měla pořýd problémy s emisemi- motor byl od Isuzu.

Fiaty jsme také měli hned tři- 850, 125s a Pandu. Všechny rezavěly už na prospektech, Panda měl už po 56 tis. km veškerá ložiska v kolech na výměnu.

+1/0
1.12.2017 8:20

R75o41m70a66n 27J38e97s88c75h76k57e 9518945737635

Brácha měl Forda Fiestu a pak Forda Escorta kabrio na lpg. Ujel s tím 350 000 km. po celé Evropě. On s tím byl spokojen. Já mám vůči USA averzi. Jediné co jsem uznával byly filmy Kodak.

Já sám mám pouze Feldu. Mé první auto, které jsem si koupil ve 46 letech. Mám ho 7 let a naučil jsem se trochu jezdit. Je to už veterán. Ještě rok do technické a pak asi do kovošrotu.

0/0
1.12.2017 18:02

Najdete na iDNES.cz