Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s okřídleným šípem ve znaku se bude vyrábět v Německu. Řekl to Jaroslav Povšík, šéf odborů, které v poslední době vedou tvrdý boj o mzdy a směny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M71i48r96o59s83l90a10v 93S88t50e21i71n88e22r 4340452430616

V mnoha testech bylo potvrzeno, že kvalita montáže v Kvasinách je zřetelně lepší, než u vozů z Wolfsburgu. Snad to je důsledek složení perzonálu, v Německu je vysoký podíl Turků, v Kvasinách pak Slezanů.

Samozřejmě, o kvalitě práce rozhoduje vedení produkce, mistři a kontroly kvality, ale málo platné, občas i v nejlepší rodině něco nehraje.

Ostatně, můj tehdy nový Mercedes E-třídy z r. 2000 měl zfušovaný kryt sloupku u dveří, na trochu méně nápadném místě. Ani Mercedes není vždy perfektní.

VW je akciová společnost s podílem státu, ale skládá se z ekonomicky nezávislých značek, třeba Audi, Škoda nebo Seat. Akcie budou jistě z velké části v arabských rukou, jako i u Mercedesa a dalších, proto ta láska k islámu u politiků.

+2/−1
1.12.2017 7:53

M41a59r63e12k 51H53r57u93b96y 6607212501798

Nemci nas porad berou jako kolonii, stejne, jako predtim Rusove. Na pristupu EU je to videt nejlip.

+4/0
28.11.2017 16:33

L89u13k68á71š 50S43e29d89l70á62č78e55k 1533517317740

Kanibalizmus v koncernu VW je nesmysl. Pokud mají ve VW pocit, že Škoda ubírá prodeje samotné značce VW ,tak příčina není ve Škodovce, ale ve skandálu, jakým VW nedávno prošel. Zákazníci jenom tak na to nezapomínají. Proto si mnozí VW raději nekoupí. To znamená, že ukončením výroby Superbu, prodeje u VW stejné třídy nestoupnou.

0/0
28.11.2017 3:31

P64e90t23r 41Č15e53r56m42á68k 9958535119880

Takový pocit opravdu nemají, VW prodává 5x tolik aut co škoda, takže i kdyby škoda kanibalizovala zákazníky vw (což se v podstatě neděje neb cílová skupina je poměrné odlišná), tak 10% růst škody znamená pouze 2% úbytek pro VW. Takže tudy cesta nevede.

Stejně tak neplatí teze s dieselgatem, problém na US trhu se týká VW Group a né jen VW značky;-) Prodeje od té doby navíc jen rostou, takže tato pseudoaféra na to vliv nemá.

A závěrem jde říct že jednak výrobu superbu nikdo nemá v sebemenším úmyslu ukončit, a i kdyby to tak mělo být tak je jasné že výrobce první zbaví toho čeho se prodává nejmíň - a to je ze střední třídy VW Group právě superb...

+1/0
28.11.2017 19:16
Foto

J93a49n 81Ž47i69ž30k68a 7298494832110

Neexistuje nic jako Skodovka. Vsechno je jen Volkswagen. Vsichni ji musi mit, protoze je to ceske auto a protoze to rikaly v Autosalonu na Prime. Davno uz to neni ceske. Je to hlavni sponzor Autosalonu proto to tam rikaj. Dan ze zisku jde do Nemecke kasy. Po 6 hodinove ceste novou sluzebni Oktavkou uz se nemuzu dockat az si sednu do sveho 21let stareho BMW.

+2/−5
27.11.2017 16:56

P71e70t95r 83Č55e97r11m36á29k 9418685979190

I když nesdílím škodaeuforii tak je fakt že česká značka to bezpochyby je. To že má zahraniční majitele (a němci to mimochodem nejsou ;-)) na tom nic nemění.

0/0
27.11.2017 18:26
Foto

J74a46n 56Ž36i12ž53k89a 7278104752230

Je stejně česká jako Kia cee'd. (Abych napsal název tak jsem musel přepnout na Anglickou klávesnici)

+2/−3
28.11.2017 9:03

P96e18t82r 31Č62e54r25m17á21k 9278435819600

To právě není, Kia nidky nebyla a není česká značka, škoda ano, v tom je právě ten rozdíl ;-)

0/−1
28.11.2017 19:08
Foto

J57a23n 97Ž51i74ž69k62a 7808834382940

Škoda byla česka až do doby než jí češi prodaly. Mateřská společnost škody nesídlí v čechach stejně jako u Kii. A kdyby Brouk nebyl Hitlerovo auto tak uš se to ani škoda nejmenuje.

+3/0
29.11.2017 7:37

P83e22t92r 47Č40e21r95m70á93k 9818865479240

To by škoda česká nebyla nikdy, neb už před válkou patřila Francouzům ;-) Takže tudy cesta nevede. Škoda je česká právě proto že tu vznikla a má tu stále své sídlo, v tom spočívá národnost značky. To žádná Kia nikdy nemůže být.

0/0
29.11.2017 11:12
Foto

J79a73n 73Ž26i60ž85k90a 7418634942770

100% Akcii ma VW se sidlem v Wolfsburgu. Ridi to německý manažer Bernhard Maier.

+2/0
29.11.2017 13:42

P88e54t48r 52Č40e23r42m22á78k 9878475509610

Kdyź opomenu že to není pravda a žádných 100% akcií VW se sídlem ve Wolfsburgu nemá, tak to pořád nijak nesouvisí s tím jaká značka to je.

Škoda je česka značka protože tu byla založena, od té doby tu stále má své sídlo, vývoj i výrobu, a stále ti provozuje svojí činnost.

0/−1
29.11.2017 14:52

J76a76n 10N31o71v87á77k 8700746837710

Veškeré díly jsou totožné s díly ostatních aut v celé skupině VW. Auta se liší pouze tvarem karosérie. Co kromě názvu bude na Superbu českého po přesunu jeho výrobní linky?

0/0
30.11.2017 10:58

P11e95t45r 29Č97e46r62m29á26k 9248575849710

Většina dílů R^

0/0
30.11.2017 16:14

M52a40r79t49i73n 68N35e42r33m22u48t 4839840698684

Kia cee'd (s CS klávesnicí)

+1/0
29.11.2017 10:39

J75i27ř16í 24H70u75m50l 5432769232241

to je slušný blábol, do 21 let starého BMW si sednout můžete ale je otázka jak daleko vás odveze ;-D

+1/−3
27.11.2017 18:26
Foto

J42a34n 27Ž33i46ž29k91a 7378774412170

Jezdim s nim 4 roky. Ma najeto 370 tis.km puvodni rozvodovy retez. Motor z doby pred downsizingem bez turba. 220kW

+2/0
28.11.2017 9:11

J38a96n 16F57r39i77s83c96h 9443236750

Auta vyráběná v 90 letech a dříve byla dělaná na to, aby vydržela co nejdéle. Navíc pokud se o vůz dobře staráte bude jezdit dalších 10 let.

+2/0
30.11.2017 7:39
Foto

M93i53r97o17s43l24a95v 11S95t12e35i59n36e10r 4240982740286

BMW má solidní techniku, ale korodující karoserii. Pokud stojí v garáži, v zimě málo jezdí, občas se ta sůl v myčce vyplaví, může být slušný oldtimer. Jenom se nesmí jezdit příliš často na doraz- motory mají hodně koní, ale dlouhodobě, případně s kolísající teplotou oleje a vody mohou mít například prasklou hlavu. Jinak ložiska, převodovky, vše je solidní německá kvalita.

To je odlišuje zejména od italské produkce, kde slabinou jsou mizerná ložiska a vady použitého materiálu.

+1/0
1.12.2017 8:00
Foto

M91i56r91o36s68l87a19v 17S22t46e72i59n79e77r 4100652400736

Podle těch kW je to osmičková řada, o té mi v Mnichově u BMW tvrdili, že na ni doplácí, vyráběla se ale , protože museli dát Mercedesům S- třídy konkurenta. Nevyrobilo se jich moc (v Dingolfingu) ale jejich vývoj stál majlont.

+2/0
1.12.2017 8:13
Foto

J34a38n 85Ž76i41ž75k45a 7148124462790

je to 750 il - 12ti Valec. Porizovaci cena noveho vozu byla 4.5Mega. Vse je robustni, brzdove kotouce tloustka plechu, vrsvta laku dvojita vakuovana okna. rok 1996 GPS Navigace, sensory deste, parkovaci senzory, GSM telefon. Tempomat, automat. V te dobe se u nas delali Felicie.

+1/0
1.12.2017 9:46

M56a25r77k18é77t52a 65D83v66o83ř20á97č35k11o59v38á 2468323571588

a jeje, začínáte přeměřovat?

0/0
1.12.2017 9:55

H70y69n49e73k 46M42r24t24v25ý 2900637859711

němci to berou moc nacionálně. nikoliv nadnárodní koncern, kde už na původu té které značky nezáleží a kde má každý volné ruce učinit klidně i jinou automobilku než vw prodejním či technologickým leaderem koncernu.

toto je pořád vztah pán - podřízený a šrouby se spíš utahují. kdoví, jestli za 50 let bude vůbec ještě nějaká škoda :-)

+3/0
27.11.2017 9:38

P37e65t31r 93Č51e11r34m43á80k 9738885249390

Naopak, berou to ryze racinálně a nadnárodně - jeden závod nestíhá, jiný má volnou kapacitu, tak se to využije. O žádné leaderovství tu nejde, škoda se s VW nemůže měřit.

+1/0
27.11.2017 16:06

H59y75n81e47k 97M80r53t87v19ý 2860747149701

no to nemůže, páč o to je postaráno i preventivně. dokonce existuje i interní nařízení, že jakákoliv technologická novinka musí být osazena ve vw minimálně o generaci dřív, než v dcerách.

nemluvil jsem o montážní kapacitě a logistické racionalitě

+2/0
28.11.2017 9:02

P45e38t51r 68Č74e30r33m35á96k 9448375439940

No pochopitelně, hiearchie je v koncernu jasně daná (byť teda jinak než si myslíte, VW výrobce je stejná dcera VW Group jako ostatní značky, a privilegium má kdyžtak už Audi) a není na tom nic špatného, každý má svou roli, svojí cílovou skupinu zákazníků a na ně cílí. Jinak to ani nejde.

A racioanalita je právě v tom co dělají - přetěžovat jednu linku která nestíhá a vedle nechat ležet jinou ladem by racionální právě nebylo.

+1/0
28.11.2017 19:12
Foto

M31i32r24o88s95l60a58v 16S82t47e42i77n91e81r 4410832280776

Jako historická značka bude Škoda vždy mít své jméno, nejenom v ČR, ale i na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku a GB.

+1/0
1.12.2017 8:09

F56r89a79n65t95i91š22e97k 68L90i14m62p40a53u14c13h 2595313736294

Docela by mně zajímalo kolik dělá odměna Povšíka jako člena DR

0/0
26.11.2017 17:18

J90a23n 54K63r62u89p18k89a 9811474902517

Již dávno je Škodovka mimo produkční možnosti z domácích zdrojů. Prostě se jen pár tisíc zahraničních zaměstnanců vrátí tam, odkud přišli. Bohužel, to je nevýhoda malých ekonomik, které vznikly rozpadem států. A tak to chtěli zkraje 90. let právě Němci. Učí se to na každé manažerské škole: Škodovka málem zkrachovala, když přišla o tradiční trhy na území monarchie a stát již nepotřeboval její kapacity. Proto ať žijí Habsburkové a jejich dům!

+1/0
26.11.2017 15:27
Foto

M78i65r80o52s24l65a36v 31S76t96e91i67n12e29r 4160872730886

Podobně prakticky zanikly závody Steyr- Puch v Rakousku, montují tam ve mzdě BMW X1 nebo pro Mercedesa maloseriové typy. Ani ta tradiční značka už na silnicích není vidět.

+1/0
1.12.2017 8:07

F32r20a20n97t86i42š44e26k 13P15á83p31a25y 2302989617827

Automobilový priemysel čakajú veľké zmeny. S kapacitami treba preto hospodáriť veľmi uvážlivo. Ja mám 8 ročné auto. Za normálnych okolností by som ho už vymenil za nové. Ale teraz si ešte počkám - hoci aj 5 rokov.

Odborári sú veľmi múdri. Mali by si kúpiť nejakú tú automobilku a manažovať ju, nech ukážu, čo dokážu...

+1/−1
25.11.2017 8:50

J73i72r60i 88B93r93a51d 6524925313863

Šlo o pohádky dvě.

0/0
24.11.2017 1:01

J60i42r83i 30B26r92a25d 6804415793783

A co jsme čekali od cizáků?

+1/−1
24.11.2017 1:00

J47i18ř97í 62S30t47e54j80s70k67a49l 8462419258233

Sežerou se mezi sebou.

0/0
23.11.2017 20:01

P98e38t25r 67Č55e92r21m56á64k 9698315639150

Tak vcelku nic překvapujícího. Kvasiny mají dlouhodobě naprosto přečerpanou kapacitu, nestíhají dodávat auta včas na trh a jelikož chtějí vyrábět další SUV tak jim tohle uvolní ruce. Naopak Emden má modernější provoz a volnou kapacitu, tak je zcela logické že tam přesunou technicky identický model, dává to mnohem větší logiku než adekvátně rozšiřovat provozy v ČR kde už není kde brát kvalifikované zaměstnance. Odborářům to může být jedno - práce budou mít jejich ovečky více než dost. R^

+5/0
23.11.2017 19:47

J32i15ř28í 30P13a94j34k 8513905410737

No jo, ale co cena takové škodovky, vyrobené za německé náklady. Jsem na další vývoj zvědav.

+1/0
24.11.2017 9:35

P14e96t22r 59Č29e20r95m51á15k 9138935859640

Nebude se nijak zásadně lišit - mzda dělníka se do ceny nepromítá ani zdaleka tolik jak se zdá, navíc má Emden modernější linku s větší produktivitou. Důležité také je že se zkrátí dodávky vozů na trh a prodá se jich tedy více.

+1/0
24.11.2017 9:51

D73a33v84i36d 60P43e91t97r 7830496580655

Ono je lépe být trochu vzácný a nechat poptávku trochu převažovat nad nabídkou (ale ne o moc), pak si lze určovat lepší ceny. Když by se vyránělo aut byť jen o pár procent více, než je schopen absorbovat trh, pak cena letí dolů (klidně i na polovinu).

+1/0
26.11.2017 7:59

P49e29t42r 46Č89e70r18m95á51k 9628575809600

To bohužel nefunguje v dokonale konkurenčním prostředí, což zde je. Škodovka je obyčejný mainstream, není ničím vyjímečná, takže pokud neuspokojí zákazníka tak ten odchází ihned jinam a kupuje jiné auto kterých je na trhu dostatek.

+1/0
26.11.2017 12:39

L37a53d73i79s57l12a37v 28P62í56s79a20ř96í90k 9563491743306

Škodovka má stále ještě nadstandartní platy a o tom, co bude vyrábět, rozhoduje VW a ne Středula, který z osobních důvodů popi-chuj-e dělníky: čím větší platy, tím větší příspěvky ROH a tím větší penízky, že Středulo.

+3/−3
23.11.2017 18:54

R57o62m93a78n 90J62e15s24c41h84k89e 9238205747135

Tam je předseda Povšík a ne Středula. Bohužel vyšší platy znamenají také vyšší ceny. Nikdo nevyhrál.

+1/0
24.11.2017 18:04

P75a32v89e27l 28F35o46j30t46i85k 5728628352923

Tak si tu Německou Škodu strčte do ***. Koupím si Ford.

+1/−1
23.11.2017 17:35

Z78d60e56n75ě42k 10H28a66n57z61l 2218744435695

Já Ferrari☺

0/0
23.11.2017 17:58

D52a38d49a45k 14P16e31t67r 7661310564948

vyrobený v Německu.;-D

+1/0
24.11.2017 4:33

Z20d41e56n92ě27k 10H78a31n62z33l 2428474765745

Ne v Italii

0/0
24.11.2017 15:07

R84o18m73a37n 16J52e90s76c77h18k45e 9368575297705

Já Forda nesnáším. Co je americké, nemusím.

0/0
24.11.2017 18:05

R21a93d34o28v47a88n 85S19ý64k44o20r94a 6224175284950

Prodejte FORDA, kupte si VAZ

Auto co vyrobil Sovětský svaz.

+1/0
25.11.2017 22:56

R68o39m30a22n 92J39e25s13c13h43k63e 9488565897515

Nikdy jsem Forda neměl.

0/0
26.11.2017 8:55
Foto

M58i59r50o39s17l28a38v 84S98t98e19i91n94e57r 4770692590216

Fordy jsme v rodině měli dva- Taunus 1600 a Fiesta 1,6D. Oba rezavěly nadprůměrně, u Taunusa nám upadl jednou výfuk, ulomil se u příruby na motoru. Ty plameny mně opravdu překvapily. Fiesta měla pořýd problémy s emisemi- motor byl od Isuzu.

Fiaty jsme také měli hned tři- 850, 125s a Pandu. Všechny rezavěly už na prospektech, Panda měl už po 56 tis. km veškerá ložiska v kolech na výměnu.

+1/0
1.12.2017 8:20

R43o67m28a97n 57J27e64s18c24h43k55e 9328695177535

Brácha měl Forda Fiestu a pak Forda Escorta kabrio na lpg. Ujel s tím 350 000 km. po celé Evropě. On s tím byl spokojen. Já mám vůči USA averzi. Jediné co jsem uznával byly filmy Kodak.

Já sám mám pouze Feldu. Mé první auto, které jsem si koupil ve 46 letech. Mám ho 7 let a naučil jsem se trochu jezdit. Je to už veterán. Ještě rok do technické a pak asi do kovošrotu.

0/0
1.12.2017 18:02







Najdete na iDNES.cz