Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s okřídleným šípem ve znaku se bude vyrábět v Německu. Řekl to Jaroslav Povšík, šéf odborů, které v poslední době vedou tvrdý boj o mzdy a směny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M88i71r35o47s16l57a44v 32S16t96e38i57n34e59r 4730742500656

V mnoha testech bylo potvrzeno, že kvalita montáže v Kvasinách je zřetelně lepší, než u vozů z Wolfsburgu. Snad to je důsledek složení perzonálu, v Německu je vysoký podíl Turků, v Kvasinách pak Slezanů.

Samozřejmě, o kvalitě práce rozhoduje vedení produkce, mistři a kontroly kvality, ale málo platné, občas i v nejlepší rodině něco nehraje.

Ostatně, můj tehdy nový Mercedes E-třídy z r. 2000 měl zfušovaný kryt sloupku u dveří, na trochu méně nápadném místě. Ani Mercedes není vždy perfektní.

VW je akciová společnost s podílem státu, ale skládá se z ekonomicky nezávislých značek, třeba Audi, Škoda nebo Seat. Akcie budou jistě z velké části v arabských rukou, jako i u Mercedesa a dalších, proto ta láska k islámu u politiků.

+2/−1
1.12.2017 7:53

M58a26r24e94k 67H60r10u53b69y 6547842661198

Nemci nas porad berou jako kolonii, stejne, jako predtim Rusove. Na pristupu EU je to videt nejlip.

+4/0
28.11.2017 16:33

L17u86k29á82š 19S37e54d93l21á23č96e70k 1573627437700

Kanibalizmus v koncernu VW je nesmysl. Pokud mají ve VW pocit, že Škoda ubírá prodeje samotné značce VW ,tak příčina není ve Škodovce, ale ve skandálu, jakým VW nedávno prošel. Zákazníci jenom tak na to nezapomínají. Proto si mnozí VW raději nekoupí. To znamená, že ukončením výroby Superbu, prodeje u VW stejné třídy nestoupnou.

0/0
28.11.2017 3:31

P93e34t33r 63Č31e45r57m83á73k 9758665869160

Takový pocit opravdu nemají, VW prodává 5x tolik aut co škoda, takže i kdyby škoda kanibalizovala zákazníky vw (což se v podstatě neděje neb cílová skupina je poměrné odlišná), tak 10% růst škody znamená pouze 2% úbytek pro VW. Takže tudy cesta nevede.

Stejně tak neplatí teze s dieselgatem, problém na US trhu se týká VW Group a né jen VW značky;-) Prodeje od té doby navíc jen rostou, takže tato pseudoaféra na to vliv nemá.

A závěrem jde říct že jednak výrobu superbu nikdo nemá v sebemenším úmyslu ukončit, a i kdyby to tak mělo být tak je jasné že výrobce první zbaví toho čeho se prodává nejmíň - a to je ze střední třídy VW Group právě superb...

+1/0
28.11.2017 19:16
Foto

J14a73n 76Ž30i40ž29k49a 7478394892650

Neexistuje nic jako Skodovka. Vsechno je jen Volkswagen. Vsichni ji musi mit, protoze je to ceske auto a protoze to rikaly v Autosalonu na Prime. Davno uz to neni ceske. Je to hlavni sponzor Autosalonu proto to tam rikaj. Dan ze zisku jde do Nemecke kasy. Po 6 hodinove ceste novou sluzebni Oktavkou uz se nemuzu dockat az si sednu do sveho 21let stareho BMW.

+2/−5
27.11.2017 16:56

P22e20t63r 14Č10e97r96m12á46k 9198985609600

I když nesdílím škodaeuforii tak je fakt že česká značka to bezpochyby je. To že má zahraniční majitele (a němci to mimochodem nejsou ;-)) na tom nic nemění.

0/0
27.11.2017 18:26
Foto

J54a85n 51Ž70i98ž44k60a 7868174152190

Je stejně česká jako Kia cee'd. (Abych napsal název tak jsem musel přepnout na Anglickou klávesnici)

+2/−3
28.11.2017 9:03

P33e92t36r 32Č24e30r56m93á43k 9978185349920

To právě není, Kia nidky nebyla a není česká značka, škoda ano, v tom je právě ten rozdíl ;-)

0/−1
28.11.2017 19:08
Foto

J79a72n 77Ž69i83ž68k93a 7748254692960

Škoda byla česka až do doby než jí češi prodaly. Mateřská společnost škody nesídlí v čechach stejně jako u Kii. A kdyby Brouk nebyl Hitlerovo auto tak uš se to ani škoda nejmenuje.

+3/0
29.11.2017 7:37

P73e63t94r 68Č90e30r61m33á56k 9988905739130

To by škoda česká nebyla nikdy, neb už před válkou patřila Francouzům ;-) Takže tudy cesta nevede. Škoda je česká právě proto že tu vznikla a má tu stále své sídlo, v tom spočívá národnost značky. To žádná Kia nikdy nemůže být.

0/0
29.11.2017 11:12
Foto

J75a24n 94Ž77i14ž65k98a 7558764272760

100% Akcii ma VW se sidlem v Wolfsburgu. Ridi to německý manažer Bernhard Maier.

+2/0
29.11.2017 13:42

P28e70t82r 27Č32e45r24m57á76k 9668345509660

Kdyź opomenu že to není pravda a žádných 100% akcií VW se sídlem ve Wolfsburgu nemá, tak to pořád nijak nesouvisí s tím jaká značka to je.

Škoda je česka značka protože tu byla založena, od té doby tu stále má své sídlo, vývoj i výrobu, a stále ti provozuje svojí činnost.

0/−1
29.11.2017 14:52

J60a35n 51N77o56v11á46k 8790816137650

Veškeré díly jsou totožné s díly ostatních aut v celé skupině VW. Auta se liší pouze tvarem karosérie. Co kromě názvu bude na Superbu českého po přesunu jeho výrobní linky?

0/0
30.11.2017 10:58

P18e54t98r 96Č21e13r97m27á86k 9778905719580

Většina dílů R^

0/0
30.11.2017 16:14

M78a15r33t63i75n 26N35e18r88m54u20t 4529400568774

Kia cee'd (s CS klávesnicí)

+1/0
29.11.2017 10:39

J30i25ř40í 47H88u78m61l 5242899252601

to je slušný blábol, do 21 let starého BMW si sednout můžete ale je otázka jak daleko vás odveze ;-D

+1/−3
27.11.2017 18:26
Foto

J65a63n 36Ž32i79ž82k44a 7798284762940

Jezdim s nim 4 roky. Ma najeto 370 tis.km puvodni rozvodovy retez. Motor z doby pred downsizingem bez turba. 220kW

+2/0
28.11.2017 9:11

J22a26n 15F85r39i98s65c53h 9853676710

Auta vyráběná v 90 letech a dříve byla dělaná na to, aby vydržela co nejdéle. Navíc pokud se o vůz dobře staráte bude jezdit dalších 10 let.

+2/0
30.11.2017 7:39
Foto

M49i65r61o59s33l68a98v 53S19t72e59i65n69e54r 4620312400696

BMW má solidní techniku, ale korodující karoserii. Pokud stojí v garáži, v zimě málo jezdí, občas se ta sůl v myčce vyplaví, může být slušný oldtimer. Jenom se nesmí jezdit příliš často na doraz- motory mají hodně koní, ale dlouhodobě, případně s kolísající teplotou oleje a vody mohou mít například prasklou hlavu. Jinak ložiska, převodovky, vše je solidní německá kvalita.

To je odlišuje zejména od italské produkce, kde slabinou jsou mizerná ložiska a vady použitého materiálu.

+1/0
1.12.2017 8:00
Foto

M95i76r58o52s30l27a31v 83S91t31e24i33n70e73r 4960902840816

Podle těch kW je to osmičková řada, o té mi v Mnichově u BMW tvrdili, že na ni doplácí, vyráběla se ale , protože museli dát Mercedesům S- třídy konkurenta. Nevyrobilo se jich moc (v Dingolfingu) ale jejich vývoj stál majlont.

+2/0
1.12.2017 8:13
Foto

J23a30n 83Ž55i58ž77k51a 7138524542300

je to 750 il - 12ti Valec. Porizovaci cena noveho vozu byla 4.5Mega. Vse je robustni, brzdove kotouce tloustka plechu, vrsvta laku dvojita vakuovana okna. rok 1996 GPS Navigace, sensory deste, parkovaci senzory, GSM telefon. Tempomat, automat. V te dobe se u nas delali Felicie.

+1/0
1.12.2017 9:46

M69a54r13k32é54t97a 75D73v89o22ř41á42č12k84o16v31á 2938493881908

a jeje, začínáte přeměřovat?

0/0
1.12.2017 9:55

H71y63n76e48k 27M48r22t31v98ý 2740777239771

němci to berou moc nacionálně. nikoliv nadnárodní koncern, kde už na původu té které značky nezáleží a kde má každý volné ruce učinit klidně i jinou automobilku než vw prodejním či technologickým leaderem koncernu.

toto je pořád vztah pán - podřízený a šrouby se spíš utahují. kdoví, jestli za 50 let bude vůbec ještě nějaká škoda :-)

+3/0
27.11.2017 9:38

P38e71t61r 69Č30e48r29m98á24k 9218915109880

Naopak, berou to ryze racinálně a nadnárodně - jeden závod nestíhá, jiný má volnou kapacitu, tak se to využije. O žádné leaderovství tu nejde, škoda se s VW nemůže měřit.

+1/0
27.11.2017 16:06

H50y52n73e71k 30M19r13t65v39ý 2960907359821

no to nemůže, páč o to je postaráno i preventivně. dokonce existuje i interní nařízení, že jakákoliv technologická novinka musí být osazena ve vw minimálně o generaci dřív, než v dcerách.

nemluvil jsem o montážní kapacitě a logistické racionalitě

+2/0
28.11.2017 9:02

P37e58t63r 51Č89e47r62m28á34k 9558445689340

No pochopitelně, hiearchie je v koncernu jasně daná (byť teda jinak než si myslíte, VW výrobce je stejná dcera VW Group jako ostatní značky, a privilegium má kdyžtak už Audi) a není na tom nic špatného, každý má svou roli, svojí cílovou skupinu zákazníků a na ně cílí. Jinak to ani nejde.

A racioanalita je právě v tom co dělají - přetěžovat jednu linku která nestíhá a vedle nechat ležet jinou ladem by racionální právě nebylo.

+1/0
28.11.2017 19:12
Foto

M28i49r71o71s48l65a56v 26S59t70e78i35n12e57r 4140732720416

Jako historická značka bude Škoda vždy mít své jméno, nejenom v ČR, ale i na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku a GB.

+1/0
1.12.2017 8:09

F64r78a94n65t91i50š60e68k 11L62i36m32p27a27u37c61h 2835843266674

Docela by mně zajímalo kolik dělá odměna Povšíka jako člena DR

0/0
26.11.2017 17:18

J35a51n 69K35r20u98p91k72a 9641444152247

Již dávno je Škodovka mimo produkční možnosti z domácích zdrojů. Prostě se jen pár tisíc zahraničních zaměstnanců vrátí tam, odkud přišli. Bohužel, to je nevýhoda malých ekonomik, které vznikly rozpadem států. A tak to chtěli zkraje 90. let právě Němci. Učí se to na každé manažerské škole: Škodovka málem zkrachovala, když přišla o tradiční trhy na území monarchie a stát již nepotřeboval její kapacity. Proto ať žijí Habsburkové a jejich dům!

+1/0
26.11.2017 15:27
Foto

M59i82r12o14s55l33a82v 79S30t86e95i55n62e33r 4470612180746

Podobně prakticky zanikly závody Steyr- Puch v Rakousku, montují tam ve mzdě BMW X1 nebo pro Mercedesa maloseriové typy. Ani ta tradiční značka už na silnicích není vidět.

+1/0
1.12.2017 8:07

F95r29a88n56t73i38š36e34k 40P80á51p67a95y 2462279307187

Automobilový priemysel čakajú veľké zmeny. S kapacitami treba preto hospodáriť veľmi uvážlivo. Ja mám 8 ročné auto. Za normálnych okolností by som ho už vymenil za nové. Ale teraz si ešte počkám - hoci aj 5 rokov.

Odborári sú veľmi múdri. Mali by si kúpiť nejakú tú automobilku a manažovať ju, nech ukážu, čo dokážu...

+1/−1
25.11.2017 8:50

J66i43r35i 56B38r60a42d 6864145643723

Šlo o pohádky dvě.

0/0
24.11.2017 1:01

J79i56r74i 54B21r55a69d 6194935703353

A co jsme čekali od cizáků?

+1/−1
24.11.2017 1:00

J37i74ř29í 97S52t97e78j28s98k18a45l 8122399938733

Sežerou se mezi sebou.

0/0
23.11.2017 20:01

P49e48t89r 37Č24e86r34m70á61k 9598335759230

Tak vcelku nic překvapujícího. Kvasiny mají dlouhodobě naprosto přečerpanou kapacitu, nestíhají dodávat auta včas na trh a jelikož chtějí vyrábět další SUV tak jim tohle uvolní ruce. Naopak Emden má modernější provoz a volnou kapacitu, tak je zcela logické že tam přesunou technicky identický model, dává to mnohem větší logiku než adekvátně rozšiřovat provozy v ČR kde už není kde brát kvalifikované zaměstnance. Odborářům to může být jedno - práce budou mít jejich ovečky více než dost. R^

+5/0
23.11.2017 19:47

J84i89ř57í 21P23a95j17k 8973815190627

No jo, ale co cena takové škodovky, vyrobené za německé náklady. Jsem na další vývoj zvědav.

+1/0
24.11.2017 9:35

P88e88t35r 45Č73e70r21m72á24k 9268815309700

Nebude se nijak zásadně lišit - mzda dělníka se do ceny nepromítá ani zdaleka tolik jak se zdá, navíc má Emden modernější linku s větší produktivitou. Důležité také je že se zkrátí dodávky vozů na trh a prodá se jich tedy více.

+1/0
24.11.2017 9:51

D13a42v21i50d 50P57e46t91r 7740126140235

Ono je lépe být trochu vzácný a nechat poptávku trochu převažovat nad nabídkou (ale ne o moc), pak si lze určovat lepší ceny. Když by se vyránělo aut byť jen o pár procent více, než je schopen absorbovat trh, pak cena letí dolů (klidně i na polovinu).

+1/0
26.11.2017 7:59

P28e87t90r 26Č97e65r50m65á80k 9748345969970

To bohužel nefunguje v dokonale konkurenčním prostředí, což zde je. Škodovka je obyčejný mainstream, není ničím vyjímečná, takže pokud neuspokojí zákazníka tak ten odchází ihned jinam a kupuje jiné auto kterých je na trhu dostatek.

+1/0
26.11.2017 12:39

L35a87d88i22s13l98a68v 17P36í50s19a62ř95í57k 9403611263966

Škodovka má stále ještě nadstandartní platy a o tom, co bude vyrábět, rozhoduje VW a ne Středula, který z osobních důvodů popi-chuj-e dělníky: čím větší platy, tím větší příspěvky ROH a tím větší penízky, že Středulo.

+3/−3
23.11.2017 18:54

R24o32m41a59n 52J33e81s96c28h26k78e 9148325667865

Tam je předseda Povšík a ne Středula. Bohužel vyšší platy znamenají také vyšší ceny. Nikdo nevyhrál.

+1/0
24.11.2017 18:04

P52a51v32e58l 13F62o98j15t54i20k 5608508172443

Tak si tu Německou Škodu strčte do ***. Koupím si Ford.

+1/−1
23.11.2017 17:35

Z69d92e35n28ě58k 37H82a75n92z37l 2468874305115

Já Ferrari☺

0/0
23.11.2017 17:58

D49a90d57a45k 85P94e18t14r 7881390664938

vyrobený v Německu.;-D

+1/0
24.11.2017 4:33

Z61d32e35n14ě41k 71H41a89n82z55l 2848784135185

Ne v Italii

0/0
24.11.2017 15:07

R59o68m75a38n 30J65e73s77c13h14k28e 9138145307485

Já Forda nesnáším. Co je americké, nemusím.

0/0
24.11.2017 18:05

R60a88d45o88v90a43n 31S52ý67k33o14r25a 6884215664450

Prodejte FORDA, kupte si VAZ

Auto co vyrobil Sovětský svaz.

+1/0
25.11.2017 22:56

R71o66m82a86n 58J45e22s11c46h37k86e 9548325107235

Nikdy jsem Forda neměl.

0/0
26.11.2017 8:55
Foto

M68i36r69o44s94l95a42v 24S27t26e47i33n69e96r 4610572870916

Fordy jsme v rodině měli dva- Taunus 1600 a Fiesta 1,6D. Oba rezavěly nadprůměrně, u Taunusa nám upadl jednou výfuk, ulomil se u příruby na motoru. Ty plameny mně opravdu překvapily. Fiesta měla pořýd problémy s emisemi- motor byl od Isuzu.

Fiaty jsme také měli hned tři- 850, 125s a Pandu. Všechny rezavěly už na prospektech, Panda měl už po 56 tis. km veškerá ložiska v kolech na výměnu.

+1/0
1.12.2017 8:20

R47o82m40a47n 46J61e12s52c32h87k53e 9158445967445

Brácha měl Forda Fiestu a pak Forda Escorta kabrio na lpg. Ujel s tím 350 000 km. po celé Evropě. On s tím byl spokojen. Já mám vůči USA averzi. Jediné co jsem uznával byly filmy Kodak.

Já sám mám pouze Feldu. Mé první auto, které jsem si koupil ve 46 letech. Mám ho 7 let a naučil jsem se trochu jezdit. Je to už veterán. Ještě rok do technické a pak asi do kovošrotu.

0/0
1.12.2017 18:02







Najdete na iDNES.cz