Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

J54a64n 17Č14e59k67a52l 7599605984184

To musí být primárně o nákladní dopravě, protože osídlení je tam řídké... Z Bodo na jih jezdí jen jeden denní a jeden noční vlak, z Narviku do Švédska je to podobné, a vytíženost je v lepším případě sporná (když jsem tam jel, tak jsem přijel do Narviku v třívozovém vlaku sám). A dál na sever to bude ještě slabší...

A nezapomínejme např. na rybolov, pokud vím, tak jezdí Narvik-Oslo každou noc vlak mražených ryb, a ten by touto trasou ušetřil pěkných pár hodin...

Ale jestli je to dostatečný důvod pro stavbu zbrusu nové železnice, na které bude hromada dlouhých tunelů a mostů, a to v zemi, kde naopak v posledních 20 letech spoustu vedlejších tratí zrušili...

+1/0
doporučit
26.11.2017 19:40

M66i43r41o28s51l79a22v 17Z70i32k21m10u40n62d 6658392277388

Krásná představa o nové trati.

Pokud jde o četnost jízdy vlaků, tak např. do finského Kolari jede vlak 3x týdně.

0/0
doporučit
27.11.2017 18:56

Š69t12e25f78a55n 24F90r64i29č91a 7472348253216

Tipl bych, že je vhodné číst mezi řádky. Nejspíš by ta železnice měla strategický význam pro nějakou činnost.

0/0
doporučit
24.11.2017 23:09

J40i45ř40í 56K63o93c98u26r88e23k 6985694825418

A jakou? Jediné, co mě napadá, je přeprava rudy. Jenže tu by mohli v Tromso naložit na loď rovnou.

0/0
doporučit
24.11.2017 23:26

R94o14b29e14r86t 30P42r69a47ž64á28k 4618716365880

Například by mohla sloužit k přepravě osob a nákladů. A vy jste tento prohnaný záměr norské vlády odhalil.:-)

+1/0
doporučit
25.11.2017 16:51

P87e78t83r 86N83a29j31d29e97k 7697746753131

Hezké. Norové postaví 1 km trati v extrémních podmínkách za 0,3 mld. U nás se rekonstruuje 1 km koridoru s 3x vyššími náklady.

0/−2
doporučit
24.11.2017 19:53

R97a89d42e25k 30J81a86n95a43t14a 9215336204122

Jak jste na to přišel?

Třeba asi nejnovější úsek, skoro hotová modernizace Rokycany-Plzeň, je dlouhá 16 km (z toho jsou 4 km v tunelu, nejdelším v ČR) a vyšla cca na 5 miliard. Takže taky 0,3 mld/km.

Před zahájením je modernizace Sudoměřice-Votice. Tam se jendá prakticky o novostavbu, včetně dvou tunelů. Délka stavby je 19 km a byla vysoutěžena za 4,4 mld. Takže 0.23 mld/km. Takže i s případnými vícepracemi to bude méně než v tom Norsku.

Jinak zrovna co se týká tunelů, mají to Norové jednodušší. Skoro všude mají tvrdou skálu, v té se razí dobře. Některé tunely nemusí mít ani ostění ...

+4/0
doporučit
24.11.2017 20:34

R70i18c98h74a46r54d 61T33o52m81e13č57e18k 7296985826671

Zato na povrchu po permafrostu to bude poněkud dražší.

0/0
doporučit
24.11.2017 20:54

J31i72ř94í 71K60o29c71u38r21e67k 6735104825498

Ten ale v Norsku moc není. Celý sever je především skalnatý. Ve fjordech se pak dá narazit na rychlé jíly a u těch je to prosté: Na tomhle nestavět.

+2/0
doporučit
24.11.2017 23:29

L81i72b94o21r 26F37i60l74á10k 6651536370189

U nás se dělají nad dálnicí nadchody pro zvířata, která zde nežijí a V Norsku nechtějí vyjít občanům vstříc?:-/

0/0
doporučit
24.11.2017 19:41

M71a47r78t38i87n 24K15o37l65á87ř 1395744469475

Jakým občanům? Mají tam kvalitní silnici, fungují vnitrostátní trajekty. Zrovna v Norsku vycházejí občanům vstříc celkem dost

0/0
doporučit
24.11.2017 20:44

J55i74ř25í 49K65o77c80u30r18e36k 6565144705508

Jestli dobře počítám, tak by to vyšlo na 2 milióny pro jednoho občana napojeného města. To je cca 1.000 levných letenek pro každého.

+2/0
doporučit
24.11.2017 23:17

R92a21d29e70k 94J75a43n30a48t29a 9945716934352

Ona ta trať bude mít i nějaké zastávky po cestě, které letadlo neobslouží. A životnost takové trati je třeba 100-150 let (viz naše tratě z dob R-U, po kterých jezdíme dodnes), to se vystřídá několik generací občanů ...

A nezapomeňte na nákladní dopravu. Mezi Bodo a Tromso je hodně nalezišť surovin. Ty je efektivnější vozit vlakem než po silnici.

http://www.ngu.no/FileArchive/227/2005_042.pdf (strana 6)

+2/0
doporučit
25.11.2017 12:20







Najdete na iDNES.cz