Diskuse k článku

Jedna půjčka nestačí. Češi se zadlužují, nejčastěji si půjčují na bydlení

Už 2,09 bilionu korun dluží české domácnosti na půjčkách. Jasně vedou hypotéky, které tvoří 1,66 bilionu korun a na konci třetího čtvrtletí oproti loňsku rostly o deset procent. Češi logicky využívají nízkých sazeb. Přibývá i spotřebitelských půjček. Podíl dluhu, ohroženého nesplácením, ale klesá nejrychleji v historii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66o66s19e81f 12L81a76n97z 8795461574858

Vycházeje z toho ,že: "10,- mých je vždy lepší než 1000,- půjčených" se tímto i řídím a pokud na něco nemám tak to nepořizuji. Onehdy jsem měl s našimi mladými názorový konflikt ohledně "hypo" , kdy jsem se dozvěděl , že: ..."dneska si půjčují všichni" , tak jsem je u toho nechal ,jen jsem je zřetelně upozornil , že když to nebudou zvládat si budou muset poradit sami.

+2/−1
27.11.2017 13:05

P85e39t80r 88P91e45t96r 6143172318253

Ano, máte pravdu, lepší je bydlet za vašich "10,-" pod mostem, než si půjčit na hypo a aspoň na stáří se svýma penězma vyjít.

Tímhle heslem se řídili rodiče a prarodiče téměř každého z nás a teď se strašně diví, že za celý život se ničím nezajistili a z důchodu nepokryjí nájem takže bydlí někde v kumbále. Takových případů je opravdu hodně a celé to stojí na tom, že za celý svůj život si nepořídili vlastní byt nebo nějaké aktivum. Jejich úspory se za ty roky inflací znehodnotili a oni teď pláčou při každé návštěvě lékárny, protože musí volit mezi prášky na tlak a nájmem.

+4/−1
27.11.2017 13:16

J83i74ř34í 68P76a62u43l 3486895347382

Když vezmu v ůvahu, že dnes bydlí v nájmu cca 20% lidí a nepředpokládám, že to jsou všichni důchodci, tak to zase tak hrozná národní tragedie nebude.

0/0
27.11.2017 14:03

M85i58c66h83a81l 88M39r66a50z49i66k 6227187174140

to je ovsem od vas vlemi kratkozrake - hypoteka je dnes prakticky jedina a zaroven nejlevnejsi moznost jak si zajistit bydleni. Nehlede na to, ze cena splatky v case stale klesa a hodnota nemovitosti mirne roste. Tedy je to dobre zajisteni na stari.

0/−1
27.11.2017 13:30

P65ř46e62m59y89s17l 44H51r35o17m77a22d10a 2444456978661

Uvažujte o jiné lokalitě, kde ceny nejsou tzv. předražené. Mimochodem, jak poznáte předraženou nemovitost ? Pokud ty nemovitosti někdo kupuje, tak předražené nejsou.

Tomu se říká trh. Třeba v Praze je malá nabídka a ceny tak ještě mohou výrazně růst.

+2/0
27.11.2017 11:01

M61i57c52h31a32l 17M63r17a74z49i80k 6757267624260

uvaha hezka, ale kdyz mate treba nejakou praci v jednom regionu, tak bydlet a dojizdet treba 200km proste nejde... ne vzdy je mozne najit si bydleni v levnejsi lokalite.... ale pokud to jde, tak je to samozrejme dobre reseni...

+1/−1
27.11.2017 11:38

P60ř71e96m96y84s40l 43H30r51o17m40a76d13a 2764386318151

No já spíše psal o lidech, kteří v regionu/na venkově/ dají výpověď a jdou za větší mzdou ku Praze. Ti se pak nemohou divit, že v Praze jsou drahé nemovitosti. Všichni se prostě do Prahy nevlezeme a regulovat to lze jen trže, tj. cenou nemovitostí.

0/0
27.11.2017 12:28

M50i98c60h59a64l 81M42r38a98z51i25k 6677637754180

No to mate pravdu, na druhou stranu, vzhledem k rozdilu mezi Prahou a zbytkem CR ve mzdach se jim neni co divit. Ale o to nejde - ja chtel spis poukazat na to, ze pokud se musim stehovat za praci, tak ne vzdy se mohu dostat k bydleni v nejake levne lokalite a zaroven byt dosazitelny pro svou praci.

+1/0
27.11.2017 12:41

M53a61r60t38i47n 47B23a35r27t37e11k 5247901401593

Práce je i jinde než v Praze. Pokud si vezmete kolik zaplatíte v té Praze za nájem, tak už se ta vyšší mzda zase tak vyšší nezdá.

+1/0
27.11.2017 13:22

M40i45c27h75a34l 27M11r65a95z88i63k 6677847884270

Tak ano je i jinde, ale vsude, kde se vice plati a lidi se tam stehuji - tam vsude rostou ceny. To neni ani zdaleka jen o Praze. Pokud pak mate bydlet kdekoliv, kde je dobra respektive dobre placena prace - tak je tma bydleni drahe, Levne je to tak maximalne na venkove, kde neni prace pro nikoho a to jen pokud tam nejezdi turisti....

+1/0
27.11.2017 13:29

P62e87t41r 32L33u51k25á10š 4835664376725

Hmmm, super ze sou nizke sazby na hypo kdyz jsou tak predrazene byty (minimalne v lokaci kde bych o byte uvazoval)....to mi neprijde jako win-win situace...

+7/−1
27.11.2017 9:53

L43u31d62ě67k 51N97ě49m20e79c 5495861502894

No tak... asi jsme měli uvažovat dřív, co?

0/−5
27.11.2017 9:53

J51i94ř64í 48M83u79ž37í46k 5986737232812

Jasně, vzít si hypo třeba při škole? Vy znáte životní situaci pana Lukáše?

+4/0
27.11.2017 10:38

L67u16d17ě25k 44N43ě19m96e53c 5675431432304

Jestli uvažuje o nemovitosti v preferované lokalitě, tak ať se nediví. Brát si na škole hypo na byt na Staromáku, nebo skuhrat, že na to nemá, to mi voní jako nějaká forma nenažranosti. Vám ne?

0/−3
27.11.2017 10:57

J21a69n 44H78á47l23a 8105895410807

Tohle je dost složité, nevíte, v jaké je živ. situaci. Samozřejmě, pokud máte např. 1-2 mega na účtu a nevíte, co s nimi (vlastní bydlení máte vyřešené), tak jedno z řešení je spekulativní nákup nemovitosti na hypotéku s tím, že to budete pronajímat a splátky vám na hypošku v poho vydělají. Ale myslím si, že většina lidí to takhle postavené nemá:-)

+4/0
27.11.2017 10:40

L56u60d61ě10k 86N98ě36m43e57c 5495851822904

Co se týká toho, co jsme měli udělat, to je o tom, že si teď už jen můžu drbat hlavu. Mohlo to dopadnout ještě líp. Nebo taky hůř. Pravda, okolo roku 2000 byla hypo jeden mega dost o držku. Člověk neměl křišťálovou kouli.

+1/0
27.11.2017 10:54

J42a94n 45H16á77l53a 8465825600307

Je to tak, jak píšete. Banka má na tohle hafo poradců, ekonomů, analytiků, my na to máme jen jednu vlastní hlavu. Ale nestěžuju si, bral jsem si před šesti lety hypo 2,6 mega (ovšem abych to uvedl na pravou míru, pozemek jsem už měl), dneska ten samý dům v této lokalitě pod 13mio nejde.

0/0
27.11.2017 10:59

L27u71d19ě91k 67N61ě60m23e90c 5365351592634

Zaplať pámbů za hlavu co máme. Zatím jsem vždycky tratil, když jsem si nechal poradit.

+1/0
27.11.2017 11:01

P81ř42e31m96y27s34l 85H92r44o37m77a12d83a 2124166318461

Nájem vám na splátky vydělá málokde. Tedy čistý nájem, bez energií a fondu oprav. Když koupíte byt za 3 miliony, tak by musel být čistý nájem minimálně 18 tisíc.

0/−1
27.11.2017 11:03

J94a96n 95H39á44l38a 8765165670817

Já teda za 2,6 mega na 25 let platil na začátku nějakých 12 000 (6 let dozadu). Jak jste na těch 18k došel?

0/0
27.11.2017 11:06

P95ř36e93m56y65s81l 40H62r72o55m55a28d58a 2734376818431

Já za 1,5 milionu platil na začátku 10 tisíc, teď po refinancování platím 8 ! Úrok 1,9%.

0/0
27.11.2017 12:31

Z41d89e83n58ě54k 90G54l40a37s 7638348478145

Může vydělat, pokud se dá co nejvíc svých peněz.

0/0
27.11.2017 11:12

P54e90t58r 51T89á66b50o80r21s30k53ý 6480426741897

Nejsou předražené. Jen vy nebo možná i já nemáme peníze na tu lokalitu. Je to jako uvažovat o vile v Malibu. Prostě nabídka poptávka v dané lokalitě nastavila ceny, tak jak jsou.

+1/0
27.11.2017 11:15

J76a48r31d12a 61H94o44f26m83a32n51n 4440495264

na tomto je vidět faktická nízká finanční gramotnost Čechů a jejich víra v sliby politiků jak se o ně postarají :-/

+7/0
27.11.2017 9:46

L37u28d15ě25k 68N11ě64m68e16c 5835691412624

Není to náhodou obráceně? A politiky bych do toho vůbec netahal.

0/−4
27.11.2017 9:53

P29e68t40r 20T21á25b63o63r88s41k32ý 6850196191747

Je zajímavé, že v době, kdy ekonomika roste, nezaměstnanost je minimální, náklady na život jsou u nás jedny nejnižší na světě, což nám vzhledem k příjmům a všeobecnému sociálnímu a zdravotnímu zabezpečení dává dostatek jistot a prostoru žít je u nás přes 800 tisíc lidí v exekuci a cca 1450 tisíc lidí má více než jednu. Docela by mne zajímalo, jak tito lidé volili. A přátelé, co si nabíráte více půjček, počítejte s tím, že se situace může výrazně zhoršit. Podle Klause mladšího, by případné vystoupení z EU znamenalo pro lidi snížení příjmů až o 30 % - ale dluhy zůstanou.

+7/−3
27.11.2017 9:18

J73a29r48d32a 10H63o83f12m47a33n73n 4730345174

celá Klausova rodina je neštěstí pro česko ............

+2/−1
27.11.2017 9:46

L41u47d41ě29k 41N24ě56m53e22c 5405281842624

Prosím Vás - dokážete aspoň spočítat trojčlenku, nebo jste to bohapustě opsal z nějakého přihlouplého článku? Víte o tom, že jste napsal, že je zhruba každý dvanáctý občan v exekuci, což vychází cca na každou pátou domácnost? A už vůbec nemá cenu komentovat, že podle Vás je lidí s více exekucemi víc než je vůbec exekucí. :-/

+2/0
27.11.2017 9:58

P48e85t82r 39T58á90b89o93r86s44k47ý 6410976451667

Omlouvám se, viz níže. Toto je perex daného článku: Celkově je v exekuci 834 tisíc lidí, téměř polovina má čtyři a více exekucí. Počet těchto lidí meziročně narostl o desetinu. Lidí s deseti a více exekucemi bylo na konci loňského roku 145 tisíc. Kvůli tomu je 85 procent probíhajících exekucí nevymahatelných.

0/0
27.11.2017 11:19

L91u86d46ě51k 38N55ě56m92e89c 5655761942274

I tak... Těch 800 tisíc lidí v exekuci - to opravdu vychází cca na každou pátou domácnost (tedy pokud by byl v každé domácnosti jeden člověk v exekuci). Fakt si myslíte, že to jsou věrohodná data? Nemluvím o tom, že je na druhu stranu také možné, že dá někdo půjčku jedinci, o kterém už předem jasně ví, že nebude moci splácet.

0/0
27.11.2017 11:33

M30i17c18h13a24l 11M45r25a64z93i24k 6827447224540

myslim, ze data jsou spatne a i interpretace je sptane - 145 tisic lidi s deseti a vice exekucemi - to by mohlo byt, pak ale by to bylo vice nez 1,5 milionu exekuci, coz je silenost, spise bych rekl, ze exekuci celkem bud ekolem 800 tisic (tedy ne lidi v exekuci, ale exekuci jako takovych). At uz jsou ta cisla uplne spravna nebo jen spatne interpretovana - tak jako tak jsou strasliva a faktem je, ze mame nejvice exekuci na 1000 obyvatel v cele Evrope a nejvetsi podil lidi se tremi a vice exekucemi.... coz vypovida o financni negramotnosti lidi...bohuzel.

0/0
27.11.2017 11:43

P12e93t87r 43T78á88b61o34r92s76k56ý 6160906911927

Tak přímo z exekutorské komory - tragédie: http://ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2355-pocet-novych-exekuci-dale-narusta-bude-je-mit-kdo-vymahat?w=

Trend neustálého navyšování počtu exekucí pokračuje i v roce 2017. Celkem bylo v prvním pololetí 2017 nařízeno 355 774 nových exekucí, což je o 7 % víc než v předchozím pololetí, a o 3 % víc než v 1. pololetí roku 2016. Nejvíce jich bylo nařízeno v Praze, kde došlo k 17 % nárůstu oproti konci minulého roku. Dále v Ústeckém kraji a kraji Středočeském. Nejméně již tradičně na Zlínsku a Vysočině. V Jihočeském kraji počet nově nařízených exekucí o 2 % klesl.

0/0
27.11.2017 11:49

M72i81c95h71a73l 78M36r43a26z96i10k 6517377914310

Ano my Jihocesi jsme krapitek zodpovednejsi...ale celkove to je skutecne tragedie - jak jsem psal - nejhorsi z cele Evropy....dokonce podle jedne statistiky, hodne exekuci maji IT odbornici - a clovek by si rekl, ze vyssi vzdelani a vice znalosti je ochrani....

0/0
27.11.2017 11:55

L93u43d11ě90k 94N76ě43m25e38c 5675811242364

Takhle mi to přijde jakž takž přijatelné. Také bych bral v úvahu, že se exekuce, obzvlášť vícenásobné, týkají hlavně nemajetných, což dále vyvolává otázku, proč jim někdo ty půjčky poskytoval. Takže mi to spíš vychází na finanční negramotnost poskytovatelů půjček.

0/0
27.11.2017 11:53

M67i93c53h32a71l 30M42r85a72z47i74k 6747597704450

Tak vina je velmi casto na strane veritelu - kdyz si vezmu, ze znam i pripad kdy banky napujcovali pres 5 milonu cloveku s minimalkou.... to uz hranici s moznosti obvinit banky z umyslneho poskozeni klienta - protoze neni mozne aby nevedeli, ze to nezaplati...

Ale videl jsem statistiku podle ktere ma hodne exekuci prave lidi s vysokoskolskym vzdelanim - zejmena IT odbornici a ucitele... samotneho me to prekvapilo.

0/0
27.11.2017 11:57

P78e47t33r 41T70á17b61o72r89s11k96ý 6950476791427

Přijatelné? Za pololetí 355 tisíc nových exekucí? A celkově je běžících exekucí cca 4,5 milionu? To je strašné číslo.

0/0
27.11.2017 12:00

L15u96d22ě17k 58N12ě55m28e65c 5715881812314

Pracujete s jinými čísly, než já.

0/0
27.11.2017 12:02

P94e35t25r 45T15á97b45o90r44s49k52ý 6280156311637

Já je čerpal z exekutorské komory...

0/0
27.11.2017 12:06

J31a74k33u94b 16K39r41e77j62č52í22k 8423324282674

Není to šílenost, těch exekucí je v dnešní době opravdu hodně a vymáhají se takhle dluhy nejenom splátkových společností a bank, ale různých státních institucí za nejrůznější pokuty. Na vině daného stavu je i zákon o účetnictví, který prostě neumožňuje nevymahatelné dluhy jednoduše odepsat, tedy kdy se věřitel snaží nejdříve pomocí dopisů a obsilek zajistit splacení dluhu u svého dlužníka, nebo jim dlužník dá za návrh příliš nízkou částku, kterou hodlá platit tak to smetou ze stolu. A rovnou to jde k soudu, který se snaží dál a pak se dává návrh na exekuci, který soud většinou vyhoví a začne se vymáhat. Lidičky nebojte se ve chvíli kdy se zjistí, že dluh od dlužníka je nevymahatelný tak hradí náklady za exekuci věřitel, který to jde vymáhat exekučně zase po dlužníkovi, takhle se dá postupovat, až do doby, dokud věřitel nezemře a díky novému zákonu to lidé dědictví odmítnout a tím defakto zanikne celý dluh a věřitel to musí poté zaplatit celé náklady exekučního řízení.

0/0
27.11.2017 17:01

P69e81t35r 40N77o63v85o60t89n49y 1431510701

"1450 tisíc lidí má více než jednu. Docela by mne zajímalo, jak tito lidé volili." Tak přímo tento volební výsledek má jistá strana, teda hnutí.

+2/0
27.11.2017 10:26

P56e68t87r 52T80á91b95o90r47s93k75ý 6900626571617

Prosím, upsal jsem se o nulu. druhé číslo jsem chtěl napsat s nulami, ale pak by to nevypadalo stylisticky dobře, aby jedno bylo v tisících a druhé textem, správně je 800.000 a 145.000. Omlouvám se...

0/0
27.11.2017 11:18

P92e91t64r 23T71á75b79o70r92s74k53ý 6980456231427

Tak jsem ta čísla pomotal. Bohužel správně je to takto ctrl+c/ctrl+v: Celkově je v exekuci 834 tisíc lidí, téměř polovina má čtyři a více exekucí. Počet těchto lidí meziročně narostl o desetinu. Lidí s deseti a více exekucemi bylo na konci loňského roku 145 tisíc. Kvůli tomu je 85 procent probíhajících exekucí nevymahatelných.

0/0
27.11.2017 11:20

M54i71c86h70a30l 93M63r69a60z40i31k 6757317874590

Ted ta cisla vypadaji lepe, ale porad si myslim, ze nejsou spravna, mame nejvice exekuci v cele Evrope, to jednoznacne ano, ale tohle uz by bylo az prilis mnoho - v zasade by byla v exekuci kazda cca 5. rodina, kazdy 11. clovek - to je daleko vice nez uvadi oficialni statistiky.

0/0
27.11.2017 11:45

M48i24c16h33a67l 97M84r30a78z93i76k 6967947774370

Tak podival jsem se na cisla zverejnena komorou exekutoru a je to za lonsky rok 718 tisic exekuci (za jeidny rok) plus 300 tisic soudnich exekuci... no, je to jeste daleko horsi nez jsem si myslel - celkove ze od doby zavedeni exekuce udalo vice nez 2,5 milionu exekuci. Nicmene - mylsim, ze tne pocet lidi v exekuci je mene nez 834 tisic lidi - protoze prave velka rada lidi ma i vice nez deset exekuci najednou....Me z toho vychazi, ze po zapocteni nejake te statistiky lidi s vice exekucemi najednou bude tech lidi v exekuci cca 200 -250 tisic.

0/0
27.11.2017 11:49

P91e60t77r 14T48á13b14o91r36s67k38ý 6320136811497

Tak bohužel je v současné době cca 4,5 mil běžících exekucí...

0/0
27.11.2017 13:42

M26i48c55h44a32l 78M65r39a74z80i47k 6397937284250

tim hure, ja nasel clanek, kde se uvadleo 2,5 milionu, ale asi uz bude starsiho data.

0/0
27.11.2017 13:46

J61a52k98u97b 48R32o69u78s 3613950264812

"náklady na život jsou u nás jedny nejnižší na světě"

člověče na čem jedete?? 8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
28.11.2017 21:13

Najdete na iDNES.cz