Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

A91l56e78š 61A89d80a45m 7250120888829

Škoda. Jsou to krásné stroje. Dělám na letišti. Když vidím, jak 747 míří k nebi, je to prostě něco. Ostatní letadla jsou taky fajn, ale 747 a a380 jsou něco extra

+55/0
doporučit
30.11.2017 19:47

V27l38a25d32a 36D72o44l35e24z92a59l 6422636165

A380 jsem neletel, zatim, ale v B747 jo a musim rict, ze ten pocit kdyz pilot ohuli ty ctyri motory a ten kolos se da do pohybu je mazec. To jsem v jinym letadle nezazil, kam se ty dvoumotoraky hrabou;-)

+31/0
doporučit
30.11.2017 20:50

V27í52t 87K28o21v78á60ř31í74k 5441877431464

Doufam, ze se to nikdy nestane. Tyhle velky letadla jsou klenoty nebe. A380 jsem letel a jeste poletim. Je to zazitek bez kompromisu.

+31/−1
doporučit
30.11.2017 19:33

P30e84t96r 51V71a34c66e40n20o17v94s61k31ý 5514840627685

Zase rozhoduje někdo s excelovskou tabulkou, takže výsledkem bude dvoumotorové letadlo pro 500 lidí (z toho 300 míst na stání), jednopilotní posádkou a letuškou s příspěvkem na zaměstnání od úřadu práce.

+52/−5
doporučit
30.11.2017 20:08

F30r15a27n63t65i52š64e68k 35M75o77s73s 8502953209569

747 jen tak neskončí, protože pro cargo má jednu zásadní vlastnost, kterou jiná obdobně velká letadla nemají.

S A380 Emirates jsem letěl několikrát a to letadlo je boží. Tiché, prostorné, prostě paráda.

+23/0
doporučit
30.11.2017 20:49

J22a22n 60Č79e14k26a94l 7429305304114

Musím říct, že mne překvapuje, že je levnější provozovat třeba dvě dvoumotorová letadla, než jedno velké... Chápu, že je velké letadlo dražší na údržbu, ale dvě menší musí přece znamenat vyšší náklady na personál, na letištní poplatky, na revize...

+23/0
doporučit
30.11.2017 19:31

J25i93ř54í 48N49o24v79o82t65n90ý 6615660250750

Na první let jumbojetem nikdy nezapomenu. Letěl jsem s Air India z Frankfurtu do Bombaje bez mezipřistání. Již při nástupu nás vítala tlumená indická hudba, piloti v turbanech a letušky v sárí. I když let trval skoro osm hodin, byl to zážitek na celý život.

+20/0
doporučit
30.11.2017 20:16

J45a53k70u10b 86K55o47s 3696842530774

Zajímavé, člověk by řekl, že jednotkové náklady paliva na jednoho pasažéra musí být u velkých letadel nižší. Otázka je samozřejmě, jak se jim daří letadla v průměru vytěžovat.

+18/0
doporučit
30.11.2017 21:31

M44a65r57t73i92n 15S13k85á48l47a 2728911544565

Nadpis psal magor

+15/−1
doporučit
30.11.2017 22:22

R72o34m12a65n 18K71r96a80t96o48c35h43v74í15l 6536647716334

Následující větu nějak nechápu.

Jeden z největších pronajímatelů letadel čtyřmotorových airbusů, společnost Amedeo, oznámil, že se pronajímat obří letadla nevyplatí. Raději prý začne provozovat nové aerolinky, které budou používat výhradně Airbusy A380.

+14/−1
doporučit
30.11.2017 21:28

R54o60b92e76r19t 96L21a22u26e11r 5664120516480

Až se kosty okatují natolik, že se začne létat ultralajtama, tak přijde moje chvíle.:-P:-P

+11/0
doporučit
30.11.2017 19:31

Z66b24y48n18ě73k 77J39a95n15d20a 7623912655301

To je hodně debilní titulek i na poměry iDNESu..

+10/0
doporučit
30.11.2017 20:14

J17i32r87i 98B22e39r26g49e13r 3175619781218

Nejkrasnejsi dopravni letadlo vsech dob. B747 + PAN AM VR^

+7/0
doporučit
1.12.2017 7:24

I56v78a30n70k98a 36P22o27s73p47í51š22i33l65o39v22á 8844128412677

Čas A-380 ještě přijde. Nějaké indické nízkonákladové aerolinky by jich ve verzi á la indická železnice, uživily klidně stovky.

+6/0
doporučit
1.12.2017 0:39

R25o17m16a47n 74V46í30t40ů 3449350488

Letěl jsem s třistaosmdesátkou a oproti ostatním je to jako Mercedes a Trabant. A nevěřím že by provoz tohoto kolosu byl méně ekonomičtější jak menší letadla.

+6/0
doporučit
30.11.2017 22:23

L94u44k60a89s 92C96o57d83r 6798182510851

Jak uz tady v diskuzi par lidi spravne napsalo, informace v clanku nejsou uplne presne. A380 je letadlo, ktere (pokud se nasadi na "spravnou" trat s velkym load factorem jak u pasazeru, tak u carga) dokaze byt v nakladech na sedacku a kilometr mnohem vyhodnejsi nez ostatni stroje. Problem je bohuzel v tom, ze to rozmezi "ekonomicke vyhodnosti" je pomerne uzke a staci aby se nepovedlo vyladit jeden parametr (delka letu, pocet cestujicich, naklad...) a jine typy letadel pak vychazeji mnohem vyhodneji. Dalsi problem, zejmena do budoucnosti, predstavuje predimenzovane kridlo, ktere bylo navrhovane s ohledem na prodlouzenou variantu A380-900, se kterou se vsak uz nepocita. Osmistovka tak ma k idealu hodne daleko, coz si v Emirates uvedomuji a tlaci na Airbus, aby dal zlepsoval efektivitu (debaty kolem A380neo by vystacily na nekolik clanku).

Jinak co se velkych ctyrmotorovych letadel tyce, tak osobne mam nejradsi Il-76. Pred dvema lety jsme s par kamarady leteli na lavicich v cargu Il-76 severokorejskych Air Koryo a byl to naprosto uzasny zazitek. Ale chapu, ze ne kazdy ma na neco podobneho koule :-)

+8/−2
doporučit
1.12.2017 3:55

S61e88i72d98l 22P51e12t61r 1941381225804

To, že éra čtyřmotorů pomalu ale jistě končí se ví již dost dlouho, tedy minimálně od doby kdy ETOPS přesáhl 5 a dnes dokonce i přes 7 hodin.

A 380 by v klasických komerčních podmínkách nejspíš nikdy ani nevznikl.

Celé je to prodotovaný projekt EU, která zase jednou chtěla něco "dohnat a předehnat", v tomto případě B 747. Avšak jednak o 45 let později a hlavně kdy sám Boeing již žádné závratné sumy do této třídy odmítl investovat , a pak v naprosto jiných ekonomicko - provozních podmínkách než byly v 70.letech ...

Analogie Concordu vs. L2000 resp. B -2707 z konce šedesátek se vcelku nabízí ..:-)

+5/−1
doporučit
1.12.2017 23:26

M44i92c28h39a41l 21M14i21l35l71e14r 9906912319142

A380 je porad me nejoblibenejsi letadlo.

+4/0
doporučit
2.12.2017 14:39
Foto

J72a88r67o79m77í31r 20H57l62u93b37e78k 2546820464751

A 380 je nejlepší letadlo, v jakém jsem kdy letěl. Pokud ji chtějí zrušit a nahradit těmi rachotinami, kde nerozumíte ani sobě, natož personálu, třesete se tak, že máte obavu zda vůbec dojdete na toaletu, kolena máte až pod bradou a ještě hodinu po výstupu se nemůžete narovnat, tak potěš koště.

+9/−8
doporučit
30.11.2017 21:42

R95o31m18a86n 40P12o29l71á98č72e58k 5676319565

Je to celkem logické... Životnost letadla je poměrně dlouhá,tak se trh prostě nasytil... Přece jenom linek, kde jumbo uplatní není až tak moc...

+4/−1
doporučit
30.11.2017 19:59

P93a11v26e39l 56D13v46o90ř75á71č13e59k 3587636888937

Koupíme A380 pro naše ČSA. Je v akci....

+2/0
doporučit
1.12.2017 21:26

T62o72m76á75š 22V46a48l67d95e92r 7453700899

Příklad. Do Kataru je určitě lepší letět A380 a ne A320. Vždy se mi lépe lítalo ve velkokapacitním letadle než místní linkou, v 737, nebo A320 která naštěstí trvala max 1,5h.

+2/0
doporučit
1.12.2017 20:12
Foto

J90i17r38i 90B94i63l29i85n60a 5888240117

No..... to rozhodnuti jestli investovat do superjumba nebo neceho jako 787 nebylo lehke, ale pravdu mel nakonec Boeing.

To ale neznamena, ze pro ty nejvetsi letadla neni misto. Akorat ze jich nebude asi tolik.

Letel jsem jak v A-380, tak v B 747, 787, 777 i v A-350. Nadherne stroje.

Neco takoveho Rusko ani Cina jeste hezky dlouho nezvladnou.....

+2/−1
doporučit
1.12.2017 3:18

D30r91a57h83o97m81í80r 32S11t55r17o72u92h71a98l 4475538612794

Pamatuju si, jak slibovali, že A380 bude mít mnohem nižší provozní náklady.

+1/0
doporučit
1.12.2017 18:43
Foto

M90a98r51t18i74n 19R24y87š73a97v86ý 1346805813222

Pro mě je nejúžasnější Airbus A380. Nedávno jsem viděl film o jeho vývoji a je úžasné co ten tým lidí dokázal. Např koncept vejcovitého profilu. Do té doby se dělali profily kruhové a právě ten vejcovitý umožnil umístění více cestovních míst. Naprosto nové materiály pro trup letadla. Řešilo se i to, aby letadlo při průletu vytvářelo co nejméně turbulencí (nevzpomenusi jak se tomu odborně česky říká)

+1/0
doporučit
1.12.2017 11:16







Najdete na iDNES.cz