Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České byty musí šetřit energii. Zaplatí to jejich majitelé

Nové byty v příštím roce neprodraží jen velká poptávka. Další náklady přinese nucené větrání a požadavky na energetickou náročnost. Někteří developeři už staví podle unijní směrnice, která má majitelům v dlouhodobém výhledu peníze ušetřit, ale podle jiných byty zdraží až o deset procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V26á35c41l71a16v 97D50e95m32e20l12e 6839957154185

Jakékoliv zařízení potřebuje údržbu,spotřebuje energii. Diskutuje se pouze o těchto aspektech.A co životnost různých dílů a jejich výrobců?

0/0
7.12.2017 8:16

P40a52v27e57l 89F38l80a91j12š73h42a84n51s 5580977316715

Ano, rekuperace vyžaduje údržbu jako cokoliv. Ale přínosy výrazně převažují nad náklady. Je to jako s myčkou či pračkou. Kdo vyzkouší, už by nechtěl jinak.

+2/0
7.12.2017 13:35

O56d59s27t53r26a84n59ě38n44ý 53U83ž95i84v76a76t32e68l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
7.12.2017 0:59

P24ř29e60m69y48s93l 51H92r55o29m56a98d28a 2334756598841

Tak o co nájemník či majitel zaplatí více za byt, o to více ušetří na energiích. Problém je to jen v tom, když si budete chtít byt koupit, pro nájemníka se nic nezmění.

0/0
6.12.2017 17:34

O40d78s30t57r11a17n72ě72n93ý 53U13ž25i78v15a27t65e89l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
7.12.2017 0:53

P88e59t36r 30H62o14f96m96a26n65n 6359624835680

A to se vyplati!

0/0
6.12.2017 15:56

K53a26m64i28l74a 25H94o50r35n17o65v32á 3256451758887

Podle novinářů z iDNES.cz způsobilo nové nařízení EU, že od příštího roku budeme stavět jen dražší byty s nuceným větráním.

Energetické úspory (ty smysluplné) jsou jednou z nejlepších investic. Nejen, že majiteli nemovitosti či továrny šetří peníze. Pomáhají dosáhnout lepší kvality vzduchu, tedy zlepšit zdraví lidí. Makroekonomicky snižují výdaje na dovoz paliv, mnohdy z "problémových zemí" (což má politickou cenu). Investice mají často velmi vysoký multiplikátor, což urychluje růst ekonomiky. Jsme tedy pro a nové technologie umožňují za dobré náklady dělat věci, které dříve nebyly možné. U nás na tyto investice navíc často používáme velkorysé dotace z evropského rozpočtu.

Což nic nemění na tom, že tento článek obsahuje až neuvěřitelné množství chyb:

- nejde o novou regulaci, přijata byla v roce 2010

- nejde o nařízení, ale o směrnici, kterou země převádějí do svých zákonů

- platnost od příštího roku je "Czech made", EU dává času více, takto se rozhodl český parlament (tuším v roce 2014)

- EU neukládá povinné nucené větrání, ani neurčuje jinak technologie, které se mají použít

- a veškerá politika energetických úspor v EU stojí na rozsáhlých dopadových studií a ukládá takové investice, které jsou ekonomicky smysluplné

"Suchým jazykem" některé nepřesnosti popsal kolega Honza na náš web. Jen se obávám, že tuto realitu si přečte jen zlomek počtu lidí, kterým text iDNES.cz "ukázal" další věc, kde nám Unie "komplikuje život". Ach jo...

+1/−1
6.12.2017 14:07
Foto

R38a67d49i91m 13K22o55u86t42ň62á63k 5329486337138

Jen pro upřesnění:

-kdo je to "kolega Honza"?

-jakýže je to ten "náš web"?

0/0
6.12.2017 14:28

M29a77r88e84k 49P63a19r75a 7402829320363

Směrnice jestli se nepletu vyžaduje pasivní standard a ten bez VZT nedosáhnete

0/0
6.12.2017 20:39

O21n84d86ř24e68j 39Z76á73s32t49ě38r80a 2208635108

Ano, pletete se...

0/0
6.12.2017 21:31

M95a36r90t91i31n 57B28o80h82u60s35l98a58v 8554441239797

Jak je snadné nadávat na EU, když je EU až v Bruselu. A co takhle nadávat na naše politiky, kteří opravdu za to můžou?

Chce to mít lepší informace ....

http://www.niedermayer.cz/homepage/articles/reakce-ludka-niedermayera-na-clanek-o-energeticke-narocnosti-budov

0/0
6.12.2017 10:31
Foto

R28a35d40i28m 13K84o89u98t97ň93á31k 5189236877878

Doporučuji všem si ten výše odkazovaný článek přečíst. Není to nic odborného, ale alespoň částečně uvádí bláboly paní redaktorky na pravou míru.

Je vůbec ta paní ještě redaktorkou? Já bych ji tedy za šíření takové poplašné a nepravdivé zprávy už vyhodil.

+1/0
6.12.2017 12:19

O22d72s27t53r82a63n51ě52n60ý 58U86ž65i22v93a62t92e14l

Uživatel požádal o vymazání
+1/−1
7.12.2017 1:03

J24i97ř61í 17Ž77a19m96b37o95c69h 5233433390911

Evropští idioti, nový Sovětský svaz. Vědí lépe než občané, co občané potřebují a občané to tak musí chtít a solit za to, i když je pro ně přednější něco zcela jiného. Šilené. Vlastně nevíra ve svobodné tržní hospodářsví, demokracii, v občana.

Zřejmě netransformovatelné jak předchozí socialismus.

+3/−1
5.12.2017 9:32

A69l87e18š 54V75y90s92l69o29u68ž48i74l 6168186329

Tenhle sajrajt bych okamžitě zboural, mít to doma. Na můj smrádek mi nikdo sahat nebude :-P

+1/−1
4.12.2017 23:54

L95u93c83i95a69n 10P45a78p90a84z75i56a40n 5484347591815

Dražší byt i dražší provoz, tak to bude ve výsledku! Jak se píše v textu, bude nákladný i provoz, takže ušetřím za vytápění, ale tisíce zaplatím na provoz a údržbu. Ve výsledku žádné lepší bydlení.

+3/−2
4.12.2017 23:11

R71o50b41e88r30t 11M92a72t44u75l32a 8557989556235

Tak když se ten systém rozbije tak se zalepí a bude ne? Nebo je v tom nařízení i to, že musí být stále funkční?;-O

0/0
4.12.2017 17:51

M12i53r98e10k 22G97a60j10e84r 5221606249360

Zrejme bude muset byt pri kolaudaci. Kdyz uz do toho clovek vrazi tolik penez, tak to urcite bude vyuzivat a ne zalepovat pri prvni poruse.

0/0
4.12.2017 20:17

L66u43k86á57š 28A16d84a84m17e38c 3337583170727

To vážně platí pro celou EU? Nedovedu si vůbec představit, že byste k tomu donutili lidi třeba v Řecku nebo v jižní Itálii - tam to nebude dávat lautr žádný smysl.

+7/0
4.12.2017 16:28
Foto

R23a11d88i65m 88K40o75u56t28ň50á72k 5589956597888

Nesmíte věřit každému blábolu, který si na iDnes přečtete. Bohužel. Nikdo, ani EU ani ČR nic takového nenařizuje. To si jen developeři přes zaplacenou redaktorku předem obhajují zvýšení cen. Na někoho je to potřeba svést.

0/0
6.12.2017 12:43

K27a61r63e67l 15R25ů26ž68i47č70k90a 5265888520

Zase blbost. Opodstatnění rekuperace je pouze na hlučných místech, kde nelze otevřít okna kvůli hluku. Jinak se vše akorát prodraží - investice, údržba, opravy, spotřeba el. energie..... Brusele, Brusele, jdi už do e.ele.

+10/−1
4.12.2017 14:52

J45o36s85e20f 18M94i20š54k45o13v94s85k93ý 9838901961388

Brusel je v tom nevinně. Žádná taková směrnice neexistuje, resp. v článku není citována a i když jsem dnes hledal tak jediné, co jsem našel, je směrnice definující technické parametry ventilátorů a jiných pohonů užívaných v systémech rekuperace (definují účinnost, hlučnost atd.). Povinnost instalovat rekuperaci do nových domů a bytů jsem nenašel.

+2/−1
4.12.2017 15:37

J88a32n 31N49á33d17v42o48r35n52í19k 7723758455947

To ještě nic neznamená.

0/0
4.12.2017 17:19

J49a70n 18N42á77d47v51o23r85n31í75k 7693828245287

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32010L0031&from=EN

0/0
4.12.2017 20:21

M86i79r24e49k 51G91a81j20e96r 5101426109450

Ta rekuperace setri energii, ale jen asi 3 mesice v zime. Zbytek roku je ekonomictejsi vetrat okny. Zalezi ale na tom, jestli je vubec v dome nekdo behem dne a ne jen az vecer, kdy se dalsi 3 mesice topi a venku uz je v tech hodinach zima. Na druhou stranu ta rekuperace setri cas potrebny na otevirani a zavirani mnoha oken kazdy den, obvykle 2x.

0/−1
4.12.2017 20:22
Foto

R29a74d59i95m 41K86o53u25t45ň48á82k 5529666567608

Rekuperace šetří teplo za ohřev větracího vzduchu. Samozřejmě že jen v zimě (která ovšem netrvá 3 měsíce, ale cca 6 měsíců). V létě většina lidí netopí. I když platíte zálohy na teplo rovnoměrně po celý rok, skutečná spotřeba je až v zimě (mimo ohřev teplé vody). A v dobře zatepleném domě je potřeba tepla na ohřev větracího vzduchu stejná nebo i větší než na pokrytí tepelných ztrát obvodovými konstrukcemi. Takže při účinnosti rekuperace přes 80% je pak úspora dost výrazná.

I kdyby pak v článku uváděné náklady 130 až 200 korun za měsíc byly pravdivé, jsou výrazně nižší než úspora. Zkuste si celkové náklady na topení podělit 6 (6 měsíců=délka topného období)=cena za ohřev větracího vzduchu. A z toho si spočítat 80% (80% účinnost rekuperace)=měsíční úspora tepla na větrání.

Vše samozřejmě za předpokladu, že i nyní větráte dostatečně. Kdy je celoročně zabedněný a okno neotevře, bude to mít jinak.

Instalace větrání s rekuperací tepla není ale jen o úspoře tepla. Ale také o zajištění příjemného/zdravého vnitřního prostředí. Takže diskuze o návratnosti instalace takového větracího systému nejsou úplně korektní. To je, jako byste se ptali, jaká je návratnost systému topení nebo elektroinstalace.

+1/−1
6.12.2017 13:02
Foto

R65a19d88i55m 68K21o13u67t79ň92á35k 5969486387178

Pardon, udělal jsem chybu, část textu měla znít takto:

I kdyby pak v článku uváděné náklady 130 až 200 korun za měsíc byly pravdivé, jsou výrazně nižší než úspora. Zkuste si celkové náklady na topení podělit 6 (6 měsíců=délka topného období)=cena tepla za měsíc skutečné spotřeby. A z toho si spočítat 40% (50% za ohřev větracího vzduchu*80% účinnost rekuperace)=měsíční úspora tepla na větrání.

0/0
6.12.2017 13:14

L95e58o72š 91M27a53r44š32a53l 5472744442438

Přece se nebudou migranti a sociálně slabí stěhovat do starých bytů nesplňujících standardy EU.;-D

+2/0
4.12.2017 14:41

R22a67d87o85m82í92r 64J38a88h38n 6420654350482

Je dneska ještě vůbec možné si na vlastní zahradě a za vlastní peníze postavit normální domek bez povinného helioportu, tepelného čerpadla, rekuperace, elektrického psa a bez robotické tchyně?

+11/0
4.12.2017 14:26

J61o56s13e78f 56K66a71r55f65í98k 7312335176280

Bez tchýně to nešlo ani pře EU;-)

+6/0
4.12.2017 14:38

R43a53d21o55m53í25r 80J95a10h70n 6680594980742

Šlo to. Třeba ta naše je již 20 let v základech. A jak je nám všem dobře.

+2/0
4.12.2017 14:40

P40a32v34e40l 70P49o65p75e85l74k29a 2781444900438

Pochopil jsem to tak že klimatizace budou zakázané, protože v létě by to byla kravina?

0/0
4.12.2017 14:21

M79i67c48h48a52l 81T44e23s60a68ř 4358762910951

Kde je tam zmínka o klimatizaci?

0/0
5.12.2017 10:26

J14o14s25e43f 47K25r93z58e65p57i30n52s24k74i 4769647206440

Však my tu tisícovku ušetříme, i kdybychom majlant měli prodělat!

+7/0
4.12.2017 14:17

J23a56n 60V28e85r25n85e23r 8713967563486

a to budou jako neotevíratelná okna? nebo jak si představujou, že se nebude větrat?

+3/0
4.12.2017 14:15

A73n45t61o59n52í36n 14S83v84o34b84o59d24a 3344733759272

podle normy musí být i otevíratelná okna pro případ poruchy, požáru atd, takže někteří o tom nevědí vůbec nic

+3/0
4.12.2017 14:20

J34o77s47e21f 73K58a15r80f27í89k 7532455896750

Mnooo.. u nás v kanclu je dvojitá fasáda. Takže sice si otevřete oken, ale 10 cm za ním je neotevíratelné sklo... Ale Kanceláře mají asi trochu jiné normy...

+1/0
4.12.2017 14:33

J30o22s14e97f 77K26a20r89f90í39k 7342845986310

Tak jako proč ne?

Já třeba opravdu nerozumím tomu, proč do nových bytů již automaticky neinstalují klimatizaci? Cena nějaký 80.000,- u bytu za 3-5 mega mi nepřijde tak drastických... A kdo bude chtít "šetřit" tak klimošku prostě nemusí pouštět a hovovo.

Ale dobudovat si ji na vlastní náklady vzhledem k zárukám na fasádu a všechno není v podstatě možné....

0/−3
4.12.2017 14:07

J86o52s68e89f 18M75i59š33k96o43v92s28k70ý 9168161451378

Obvykle se během výstavby dohadují s kupcem detaily vybavení. To je např. i klimatizace a možná i rekuperace, ale také uspořádání příček atd.

0/0
4.12.2017 14:09

J63o72s29e86f 80K97a24r82f83í86k 7982915486880

No zrovna tam kde jsem hledal bydlení to údajně nejde. Na terasu mi to nedají kvůli architektům a na střeše prý není místo:-P

0/0
4.12.2017 14:12

A85n16t45o89n19í24n 92S22v92o42b36o93d43a 3904713799812

někde to dávají do podzemních garáží

0/0
4.12.2017 14:41

A36n28t19o47n14í10n 17S14v67o80b89o25d36a 3694473909962

do rekuperace lze dodat chlazení i ohřev, potom není potřeba samostatná klimatizace, tepelné čerpadlo to zvládne

0/0
4.12.2017 14:11

J12o18s55e22f 92K52a93r36f77í85k 7942195276410

To samozřejmě jde, pokud tam nějaká rekuperace jde. Nic méně to jen upraví teplotu přiváděného vzduchu, ale 18°C vám s toho foukat nebude, to by musel být chlaďák tak 2x2 metry;-)

0/0
4.12.2017 14:16

A55n65t77o61n86í47n 81S80v48o64b10o92d86a 3324743119452

jde o množství vzduchu, když to pojede na malý průtok vzduchu, tak bude i chladný vzduch při malém chladícím výkonu

0/0
4.12.2017 14:19

J34o84s86e77f 77K36a87r10f49í32k 7512935826740

Tak to každopádně, ale běžné množství přiváděného vzduchu přes rekuperaci je "malé" a je jen takové větrání. Pokud vám tam bude prat slunko do toho bude v bytě 6 lidí a budete třeba navíc vařit, tak ten přiváděný vzduch toho moc neuchladí...

V kanclu nám to přesně takto funguje. Na střeše je ohromná VZT pro přívod vzduchu, ale stejně je v každé kanceláři ještě klimatizace, neb i když je přiváděný vzduch nějakých 21°C tak je v kanclu v létě hic na padnutí...

0/0
4.12.2017 14:29

A58n12t13o37n38í88n 87S65v51o41b12o25d67a 3884283509582

v Itálii mají před oknem pevnou žaluzii, ve Španělsku rolety a žaluzie, potom vám do oken slunce nepere a nemusíte tolik chladit, my to neumíme

+1/−1
4.12.2017 14:40

J11o92s98e26f 41K90a53r54f26í54k 7192915646160

Jo ty žaluzie už sem taky viděl. Ale jak přijde vítr a nezvednou se, tak dělají děsný kravál, že to budí celé sídliště:-/

0/0
4.12.2017 14:49

A64n97t44o18n59í14n 32S69v28o87b58o84d39a 3974553339342

proto mají Italové pevné žaluzie a Španělé preferují rolety, které ve větru nemlátí, nastavitelné venkovní žaluzie je česká zoufalost :-(

+1/−1
4.12.2017 14:51

J78o32s79e37f 81K15a24r56f69í30k 7842395726840

To víte my musíme mít dycky něco echt. Né aby jsem si vzali za příklad něco léty věřené. My si musíme zavádět samé supr neodzkoušené novoty:-P

0/0
4.12.2017 14:56

A29n60t13o53n29í74n 62S74v53o33b91o19d58a 3434483929832

když něco v Bruselu odhlasují, my to umíme pěkně zprasit, že z toho vyleze úplný nesmysl a naši neschopnost házíme na jiné :-(

+1/0
4.12.2017 15:03







Najdete na iDNES.cz