Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Concorde je mrtvý, ať žije Boom. Závod se zvukem nabírá na intenzitě

Americký start-up Boom Supersonic získal od společnosti Japan Airlines deset milionů dolarů (217 milionů korun) na vývoj nadzvukových letadel pro osobní přepravu. Firma z Denveru tvrdí, že její stroje budou rychlejší a tišší než Concorde, informovala v úterý agentura Reuters. Do firmy v minulosti investoval i Richard Branson. Nadzvukové stroje vyvíjí i konkurenční Boeing a Lockheed Martin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i32r67o81s30l30a92v 97K78a11š70p40a82r 3172597511121

Sonický třesk bude výrazně nižší? Opravdu jsem zvědavý.:-)

0/0
6.12.2017 20:34

K68r32y98š45t64o59f 70L79a20n81í47k 1799740885965

50 lidi? tak to muzou pristavat na nejakem umelem ostrove na mori, kdyz maji problem s hlukem. a na pevninu uz to pak zvladne par vrtulniku.

0/0
6.12.2017 16:52

J60u35r96a 65M53a24z93i16k 3238164606225

a nebo kraulem, či čubičkou

0/0
8.12.2017 12:25

R18o43m44a17n 95P47o61l70á13č35e38k 5186869125

Určitě zajímavý projekt, ale možná by se to chtělo poučit z chyb Concordu...Rychlost je jediná výhoda, ale tu měl právě i Concorde...

Zbytek co jsem aspon pochopil zůstává. Viz přepočet ceny na sedadlo... U tohoto stoje cca 3,6 mil USD, ale A380 má 630 000 USD...(v průměrné verzi, v dobytáčku to vyjde ještě levněji)... Navíc asi i provoz nebude nejlevnější...

0/0
6.12.2017 13:47

V32a58c49l82a26v 40M31e95d51e85k 5561342535455

ta rychlost je zároveň i ta hlavní nevýhoda. Fyzikální zákony nepřemůžeme. Aerodynamický odpor roste s mocninou rychlosti, a spolu s ním i spotřeba paliva. Proto snílci jako Musk navrhují cestování v tubě s odsátým vzduchem. U klasického letadla tento problém prostě řešit nelze.

+1/0
6.12.2017 14:26

J24a18n 15S38e50m52i20k 4664117472129

ale tohle se rikalo I o tryskovych dopravnich letadlech- to se vyresilo ze poskocily vyskou letu podstatne vyse nez tehdejsi vrtulaky

je mozne ze se nejaky podobny trik nejde I pro tyhle nadzvukove rychlosti...

...vim ze zatim ne, ale neda se to vyloucit;-)

0/0
6.12.2017 15:49
Foto

M78i50c44h89a32l 71G37r45e36š90l83i63k 9651776952776

V riedkych vrstvách atmosféry tento problém možno eliminovať. :-)

0/−1
6.12.2017 15:50

R22a47d65e20k 90U37r26b67a21n 4309130584617

v tubě s odsátým vzduchem nenavrhují jen snílci, to už chtěli dělat švýcaři před čtyřiceti lety.

Řešením by mohl být jiný nápad "od Muska", prostě létat pomocí raketových motorů úplně mimo atmosféru. Případně využít SABRE motorů, jestli je někdy dokončí, a oba přístupy kombinovat.

0/0
6.12.2017 16:13

J78i48n82d80ř77i38c59h 27M10i50t66t11e81r 6184785801246

Výška letu to řeší.

0/0
6.12.2017 18:03

J54a85n 86S42e70m33i35k 4634157682599

tohle ma byt pro 55 cestujicich.... tedy vlastne bizjet

0/0
6.12.2017 15:43

K17a72r63l 59R16i41e77g38e14l 4254822958276

Tento novy nadzvukovy dopravni letoun bude urcen jen specialni velmi bohate clientele, ta si za rychlost rada zaplati

0/0
7.12.2017 15:12

M48i61l30a64n 69B33e35z44d59ě42č49k88a 3141743902159

Uvedení do provozu v roce 2025? Myslí se komerční provoz? Pokud ano, tak hodně zdaru... Myslím, že budou rádi, když do roku 25 stihnou alespoň jeden zkušební let.

+6/0
6.12.2017 13:15

M21i56l51a73n 53N58ě49m42e92c 1475310116466

Nejspíš nestihnou ani ofouknout model v tunelu...

+2/−1
6.12.2017 13:27
Foto

M13i84c49h70a14l 45G52r84e72š43l49i98k 9351816372146

Modely sa ofukujjú v tuneli už teraz. :-)

+1/−1
6.12.2017 14:12
Foto

A27d66o52l72f 63J22e19r70s49á74k 3741185719253

za 7 let? V čem je problém? V dnešní době 7 let není nic...

0/0
6.12.2017 13:59

R36o40m87a23n 57P94o45l14á64č14e86k 5696679715

Taky bych si nedělal iluze... Normálně to trvá 10 let než poprvé vzlétne nový typ letadla a pak ještě vychytávají mouchy...

A navíc tohle není modifkace něčeho co už mám, ale od základu nové

+1/0
6.12.2017 14:08

M78i40l13a59n 24B60e65z43d13ě44č93k40a 3301363602439

Tak stačí vzpomenou třeba na Dreamliner, který začal Boeing projektovat už někdy v druhé půli 90 let, výrobu oznámil snad ve 2003 a první model dodal v roce 2011. A to není 787 nijak revoluční, jen se rozhodli vyrobit letadlo z lehčích materiálů. A to se bavíme o Boeingu. Proto nevěřím, že start-up společnost, která od investorů vybrala 50 milionů dolarů, zvládne postavit úplně nové letadlo a ještě ho nasadit do provozu během 7 let. A to se nebavíme o tom, že FAA a EASA si klidně vezmou taky nějaký rok, než to schválí pro provoz.

+2/0
6.12.2017 17:15

R94o77m19a64n 71P34o71l94á93č23e55k 5326309485

Asi tak... A380 stála 10 mld USD?

0/0
6.12.2017 21:28

P18a59v35e49l 12Ř77a95p44e14k 7222106759735

Totálně pomýlený koncept. V době, kdy lze na palubě dopravního prostředku plnohodnotně pracovat (no pro vás to bohužel neplatí, plechovkáři s rukama na volantu), ztrácí hon za rychlostí smysl.

+1/−15
6.12.2017 13:14

J54a19n 23P11a15v82e37l 8523532738896

Co kdybyste koncepty nechal na firmách a zákaznících?

+4/0
6.12.2017 13:15

P61a23v67e77l 86Ř28a65p51e86k 7802236559325

Beru jim něco? Jen mám svůj názor, který prezentuji v diskuzi. Od toho to tady je, ne?

0/−3
6.12.2017 13:17

T70o11m21á40š 27C80h74r59a59s33t95n30ý 2491144421313

Se divim ze vubec jste jeste neodcestoval do Amazonie a nezijete dle tamni kmenove kultury..

+2/0
6.12.2017 13:38
Foto

M25i64c79h16a81l 74G22r25e81š75l35i34k 9811196322666

Myslím, že keby sa podelil o svoje názory s lovcami zberačmi, asi by zohnali auto, aby mohli urobiť "autonehodu". ;-)

0/0
6.12.2017 14:15

M38i98c54h82a21l 36S41e22m55r19á86d 3632186547909

Váš argument se jeví směšně... člověk, který může "pracovat" po cestě, nemusí v době videokonferencí cestovat vůbec...

Člověk, jehož přítomnost na místě je nutná, nebývá člověk, který práci udělá po cestě (a nemusí jít nutně o lopatu, takový programátor v automatizaci také bude pracovat až s připojením notebooku ke stroji - přípravu určitě nenechá až na cestu)

Takže váš argument měl být spíše - není třeba cestovat rychle, když videosignál je rychlejší ;-)

+6/0
6.12.2017 13:17

P96a26v47e54l 58Ř97a89p51e64k 7292456289125

Prosím vás, tímhle rozhodně nebude lítat programátor v automatizaci. Letenka bude dražší než jeho roční plat.

0/0
6.12.2017 13:31

T97o98m33á34š 51C85h97r81a74s42t75n41ý 2531524731683

150,000 Kc za zpatecni let Concordem. Vy rocni plate.

Coz znamena cca. 40,000 pro tenhle Boom dle designeru.

0/0
6.12.2017 13:46

T29o13m38a28s 66K80o42t83a91l 8847214784113

Vy tím taky lítat nebude, protože by se to toho křápu nemuselo vejít vaše ego.

0/0
6.12.2017 13:50

J64a40n 56S17e95m93i53k 4204877392829

kouknete se na denni sazby konzultantu v IT na trhu financnoho SW

uvidite ze treba ve srovnani s letenkou na Concorde mluvime zhruba o dvoudenni sazbe (zadny super senior)

Takze pokud je treba opravdu rychle neco nekde poresit a zacit okamzite, urcity trh tam bude mezi Londyn/Pariz-NYC-Singapur-HK etc

0/0
6.12.2017 15:47

M12i14l98a43n 72N22ě82m65e45c 1975890596266

No, nejsem si úplně jistej, jestli zrovna v letadle můžete plnohodnotně pracovat :)

0/0
6.12.2017 13:26

P25a73v79e41l 51Ř90a66p92e22k 7702946409205

Dnes už není problém ani internet, a i ta nejdražší letenka v klasickém spoji 900 km/h vyjde na zlomek toho co letenka v nějakém nadzvukovém střepu.

0/−2
6.12.2017 13:30

P10e96t45r 77P73e75t91r 6493872828773

Pokud je vasi praci vytvareni excelovskych grafu tak vam to jiste stacit bude. Pro zbytek populace, ktera opravdu pracuje uz stolecek v letadle stacit nebude

0/0
6.12.2017 14:04

J37i83n57d22ř98i95c44h 28M41i65t56t78e78r 6784405551866

Já kopu výkopy. Poraďte mi prosím jak to mohu dělat na palubě dopravního prostředku?

0/0
6.12.2017 18:05

V90á45c21l86a72v 76H80o71s64c48h 8626228852501

dneska lidi chteji cestovat levne, tech par hodin usetri sice cas, ale kdyz se let dobre naplanuje, tak par hodin navic nevadi, ne.

+2/−3
6.12.2017 12:50

J32a33n 90K57ř73e63p82e45l10a 4709988956917

tohle nikdy nebude pro masovou veřejnost jako normální jumbojety, to je právě pro business many a zámožné lidí, kteří buď potřebují být rychle někde jinde a nebo si rádi zaplatí aby nemuseli čekat a měli komfort

+11/0
6.12.2017 12:58

R67o41m87a97n 93P95o61l92á11č91e42k 5266969835

To už tu jednou bylo ;-) Nebo snad myslíte. že bussines plán Concordu byl jiný?

0/0
6.12.2017 13:58

P44e28t33r 78P79e78t53r 6703382568543

Concord skoncil kvuli nespolehlivosti, ne ze by nemel zakazniky

0/0
6.12.2017 14:00

R48o97m23a37n 61P75o85l12á77č83e79k 5966179745

Já jsem četl něco jiného ;-)

0/0
6.12.2017 14:09

M23a91r53t69i39n 89K65a40r46á84s60e64k 9528753268218

Zakazniky mel, ale presto to nebyl zrovna vydelecny projekt, protoze tech zakazniku bylo malo a naklady obrovske...

+1/0
6.12.2017 14:17

J88a86n 27P69a47v50e22l 8943862638806

To je tady v Čechách. Můžete mi věřit, že nemálo lidí si rádo zaplatí za rychlejší cestu.

0/0
6.12.2017 13:15

J50o20s81e66f 43V52a81l71a 9140393783833

provozovatele concorde meli uplne stejnou predstavu. Pricemz letani "normalnimi" letadly bylo tenkrat tak jako tak drahe, takze rozdil mezi cenou za nadzvukovy let a za normalni let nebyl tak velky, jako by byl dneska

+2/0
6.12.2017 13:23

R85o24m58a42n 81P90o75l25á31č58e12k 5676679175

Otázka je kolik lidí si za to připlatí... Tohle bych neviděl jenom v ČR...

0/0
6.12.2017 14:13

V29á56c53l53a12v 57H44o12s12c59h 8946748772971

tak jen aby se toho dockali :-)

0/0
6.12.2017 16:02

T51o56m85á34š 81N38a79t56a40n32a94i11l46i32d49i78s 5325283328715

200 mega do vyvoje,to je jak kdyz plivne so stromovky

+17/0
6.12.2017 12:29

M18a68r92e75k 92P81i96l39k55a 1696846549434

Boom je super název pro letadlo;-DR^

+7/0
6.12.2017 12:28

I42v48a69n 96M38a71r23e13k 6324558162

Concorde daleko předběhl svou dobu R^. . . . . . . Všechno ostatní budou jen repliky , budou-li kdy vůbec ? 8-o

+12/−5
6.12.2017 12:04

M32a81r76t13i87n 65M82a84i52k65s51n79a47r 3264403158442

Predbehl, a kdyby nebylo te nehody, nejspise by nejnovejsi modely byli minimalne na urovni techto novych, ale nezatracoval bych je, design dela hodne :)

+3/0
6.12.2017 12:11

T97o58m10á76š 34M25a91t88ě16j 9405628303922

Nehoda konec spíš jen urychlila. Problémy byly:

1) hodně drahý provoz

2) klesající zájem o drahé cesty (urgentní záležitosti nahradil částečně i internet, videokonference, online obchodování.. )

3) regulace - zejména co do hluku... takže se mu postupně zavírala místa, kam mohl létat.

+9/0
6.12.2017 12:16

R10o93m65a70n 30K85r58a25t61o51c80h29v70í57l 6896827276274

Novější modely? - za roky provozu Concordy nebyly vylepšovány.

Žádné nové modely by nebyly

+5/0
6.12.2017 12:28

V89a54c82l96a86v 57M57e31d14e51k 5861942765765

Concorde skomíral už dlouho před tou nehodou. Ta nehoda se jim jen hodila k tomu, že měli záminku to zabalit.

+2/0
6.12.2017 12:58

K54a89r44l 58R78i52e60g69e83l 4574482438486

To neni zcela presne...Concorde navrhovali jeste inzenyri, kteri pamatovali jeste Spitfire, v celem letadle Concorde tenkrat nebyl jediny pocitac, processor, pamet - vsude jen klasicke pristroje a clovek. Prace palubniho inzenyra byla nesmirne narocna na uhlidani vsech parametru motoru a draku za letu, hlavne ovsem pri vzletu, vse se hlidalo ocima...a "po pameti" jedine hlavy, inzenyra, ktery vedl nepretrzite zaznamy! Piloti se mohli stridat na jednotlivych strojich ale palubni inzenyr byl pevne smluvne spojen s drakem letadla, s jeho vyrobnim cislem...prochazel jednorocnim vycvikem na typ a byl vybiran z nejzkusenejsich, musel mit naletano vice nez 5000 hodin. Ve smlouve mel, ze kdyz z nejakych pricin dojde k "uzemeni" jeho letadla, bude pobirat vysoky duchod/plat bez ohledu na delku takove odstavky a tak minimalne anglicti palubni inzenyri se zastavenim provozu vsichni odesli do vecne penze s plnym platem... stroj ktery aerodynamicky a vykony predbehl svou dobu - mel "vnitrnosti" z te stare. Kazdy let byl letem do neznama...napr. maximalni rychlost nebyla stanovena - hlidala se jen teplota povrchu trupu a pri prekroceni te kriticke se ubiral tah motoru.

0/0
7.12.2017 15:35







Najdete na iDNES.cz