Diskuse k článku

Concorde je mrtvý, ať žije Boom. Závod se zvukem nabírá na intenzitě

Americký start-up Boom Supersonic získal od společnosti Japan Airlines deset milionů dolarů (217 milionů korun) na vývoj nadzvukových letadel pro osobní přepravu. Firma z Denveru tvrdí, že její stroje budou rychlejší a tišší než Concorde, informovala v úterý agentura Reuters. Do firmy v minulosti investoval i Richard Branson. Nadzvukové stroje vyvíjí i konkurenční Boeing a Lockheed Martin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70i42r91o77s60l22a27v 15K76a40š70p38a61r 3942207101781

Sonický třesk bude výrazně nižší? Opravdu jsem zvědavý.:-)

0/0
6.12.2017 20:34

K85r12y23š97t41o10f 65L38a32n32í78k 1959890375195

50 lidi? tak to muzou pristavat na nejakem umelem ostrove na mori, kdyz maji problem s hlukem. a na pevninu uz to pak zvladne par vrtulniku.

0/0
6.12.2017 16:52

J22u57r58a 68M94a27z83i42k 3288754556665

a nebo kraulem, či čubičkou

0/0
8.12.2017 12:25

R26o31m90a15n 68P31o34l34á77č29e84k 5676299935

Určitě zajímavý projekt, ale možná by se to chtělo poučit z chyb Concordu...Rychlost je jediná výhoda, ale tu měl právě i Concorde...

Zbytek co jsem aspon pochopil zůstává. Viz přepočet ceny na sedadlo... U tohoto stoje cca 3,6 mil USD, ale A380 má 630 000 USD...(v průměrné verzi, v dobytáčku to vyjde ještě levněji)... Navíc asi i provoz nebude nejlevnější...

0/0
6.12.2017 13:47

V46a59c55l88a82v 53M61e74d48e33k 5841962525305

ta rychlost je zároveň i ta hlavní nevýhoda. Fyzikální zákony nepřemůžeme. Aerodynamický odpor roste s mocninou rychlosti, a spolu s ním i spotřeba paliva. Proto snílci jako Musk navrhují cestování v tubě s odsátým vzduchem. U klasického letadla tento problém prostě řešit nelze.

+1/0
6.12.2017 14:26

J26a17n 94S23e98m81i88k 4814647162569

ale tohle se rikalo I o tryskovych dopravnich letadlech- to se vyresilo ze poskocily vyskou letu podstatne vyse nez tehdejsi vrtulaky

je mozne ze se nejaky podobny trik nejde I pro tyhle nadzvukove rychlosti...

...vim ze zatim ne, ale neda se to vyloucit;-)

0/0
6.12.2017 15:49
Foto

M14i83c68h87a86l 33G79r49e20š59l64i47k 9811256982776

V riedkych vrstvách atmosféry tento problém možno eliminovať. :-)

0/−1
6.12.2017 15:50

R42a76d38e39k 30U97r48b36a35n 4979680604337

v tubě s odsátým vzduchem nenavrhují jen snílci, to už chtěli dělat švýcaři před čtyřiceti lety.

Řešením by mohl být jiný nápad "od Muska", prostě létat pomocí raketových motorů úplně mimo atmosféru. Případně využít SABRE motorů, jestli je někdy dokončí, a oba přístupy kombinovat.

0/0
6.12.2017 16:13

J79i46n77d66ř17i27c47h 14M70i63t63t96e20r 6294495751966

Výška letu to řeší.

0/0
6.12.2017 18:03

J45a58n 60S98e73m81i85k 4724797742539

tohle ma byt pro 55 cestujicich.... tedy vlastne bizjet

0/0
6.12.2017 15:43

K47a89r48l 95R54i50e50g97e40l 4664442468426

Tento novy nadzvukovy dopravni letoun bude urcen jen specialni velmi bohate clientele, ta si za rychlost rada zaplati

0/0
7.12.2017 15:12

M70i25l38a34n 68B65e43z51d26ě15č57k91a 3631873302859

Uvedení do provozu v roce 2025? Myslí se komerční provoz? Pokud ano, tak hodně zdaru... Myslím, že budou rádi, když do roku 25 stihnou alespoň jeden zkušební let.

+6/0
6.12.2017 13:15

M77i92l34a40n 74N34ě94m20e26c 1175710326946

Nejspíš nestihnou ani ofouknout model v tunelu...

+2/−1
6.12.2017 13:27
Foto

M34i55c46h28a92l 64G36r48e25š57l50i50k 9831816562956

Modely sa ofukujjú v tuneli už teraz. :-)

+1/−1
6.12.2017 14:12
Foto

A79d48o91l58f 44J51e46r58s68á49k 3451835639103

za 7 let? V čem je problém? V dnešní době 7 let není nic...

0/0
6.12.2017 13:59

R73o55m27a43n 53P82o62l66á18č50e12k 5916239655

Taky bych si nedělal iluze... Normálně to trvá 10 let než poprvé vzlétne nový typ letadla a pak ještě vychytávají mouchy...

A navíc tohle není modifkace něčeho co už mám, ale od základu nové

+1/0
6.12.2017 14:08

M85i25l27a82n 54B35e43z60d74ě51č55k41a 3951123752569

Tak stačí vzpomenou třeba na Dreamliner, který začal Boeing projektovat už někdy v druhé půli 90 let, výrobu oznámil snad ve 2003 a první model dodal v roce 2011. A to není 787 nijak revoluční, jen se rozhodli vyrobit letadlo z lehčích materiálů. A to se bavíme o Boeingu. Proto nevěřím, že start-up společnost, která od investorů vybrala 50 milionů dolarů, zvládne postavit úplně nové letadlo a ještě ho nasadit do provozu během 7 let. A to se nebavíme o tom, že FAA a EASA si klidně vezmou taky nějaký rok, než to schválí pro provoz.

+2/0
6.12.2017 17:15

R15o67m97a78n 72P86o49l20á36č38e62k 5366649395

Asi tak... A380 stála 10 mld USD?

0/0
6.12.2017 21:28

P91a36v11e44l 66Ř54a82p59e67k 7452266299295

Totálně pomýlený koncept. V době, kdy lze na palubě dopravního prostředku plnohodnotně pracovat (no pro vás to bohužel neplatí, plechovkáři s rukama na volantu), ztrácí hon za rychlostí smysl.

+1/−15
6.12.2017 13:14

J82a82n 78P41a17v34e21l 8483352448176

Co kdybyste koncepty nechal na firmách a zákaznících?

+4/0
6.12.2017 13:15

P97a86v45e53l 95Ř14a25p17e31k 7212256899125

Beru jim něco? Jen mám svůj názor, který prezentuji v diskuzi. Od toho to tady je, ne?

0/−3
6.12.2017 13:17

T14o75m74á22š 48C22h25r29a15s51t33n89ý 2161554781563

Se divim ze vubec jste jeste neodcestoval do Amazonie a nezijete dle tamni kmenove kultury..

+2/0
6.12.2017 13:38
Foto

M33i32c66h24a62l 18G31r47e84š72l32i90k 9301256142746

Myslím, že keby sa podelil o svoje názory s lovcami zberačmi, asi by zohnali auto, aby mohli urobiť "autonehodu". ;-)

0/0
6.12.2017 14:15

M61i66c26h26a31l 17S71e60m32r67á85d 3712256487549

Váš argument se jeví směšně... člověk, který může "pracovat" po cestě, nemusí v době videokonferencí cestovat vůbec...

Člověk, jehož přítomnost na místě je nutná, nebývá člověk, který práci udělá po cestě (a nemusí jít nutně o lopatu, takový programátor v automatizaci také bude pracovat až s připojením notebooku ke stroji - přípravu určitě nenechá až na cestu)

Takže váš argument měl být spíše - není třeba cestovat rychle, když videosignál je rychlejší ;-)

+6/0
6.12.2017 13:17

P80a34v11e74l 42Ř67a66p79e46k 7602216139275

Prosím vás, tímhle rozhodně nebude lítat programátor v automatizaci. Letenka bude dražší než jeho roční plat.

0/0
6.12.2017 13:31

T74o40m56á82š 59C12h74r12a79s27t88n16ý 2161454171893

150,000 Kc za zpatecni let Concordem. Vy rocni plate.

Coz znamena cca. 40,000 pro tenhle Boom dle designeru.

0/0
6.12.2017 13:46

T57o98m78a97s 10K16o52t75a43l 8787734854343

Vy tím taky lítat nebude, protože by se to toho křápu nemuselo vejít vaše ego.

0/0
6.12.2017 13:50

J57a58n 50S69e20m48i28k 4504207412689

kouknete se na denni sazby konzultantu v IT na trhu financnoho SW

uvidite ze treba ve srovnani s letenkou na Concorde mluvime zhruba o dvoudenni sazbe (zadny super senior)

Takze pokud je treba opravdu rychle neco nekde poresit a zacit okamzite, urcity trh tam bude mezi Londyn/Pariz-NYC-Singapur-HK etc

0/0
6.12.2017 15:47

M64i93l77a58n 98N93ě24m77e59c 1735110536306

No, nejsem si úplně jistej, jestli zrovna v letadle můžete plnohodnotně pracovat :)

0/0
6.12.2017 13:26

P55a28v95e41l 55Ř76a16p35e41k 7322166419645

Dnes už není problém ani internet, a i ta nejdražší letenka v klasickém spoji 900 km/h vyjde na zlomek toho co letenka v nějakém nadzvukovém střepu.

0/−2
6.12.2017 13:30

P58e56t93r 46P78e18t79r 6383872688473

Pokud je vasi praci vytvareni excelovskych grafu tak vam to jiste stacit bude. Pro zbytek populace, ktera opravdu pracuje uz stolecek v letadle stacit nebude

0/0
6.12.2017 14:04

J86i80n65d30ř74i90c20h 78M97i76t68t66e27r 6724315241986

Já kopu výkopy. Poraďte mi prosím jak to mohu dělat na palubě dopravního prostředku?

0/0
6.12.2017 18:05

V22á87c86l51a27v 75H87o81s23c11h 8276178172511

dneska lidi chteji cestovat levne, tech par hodin usetri sice cas, ale kdyz se let dobre naplanuje, tak par hodin navic nevadi, ne.

+2/−3
6.12.2017 12:50

J46a47n 66K52ř85e39p29e54l75a 4129418506537

tohle nikdy nebude pro masovou veřejnost jako normální jumbojety, to je právě pro business many a zámožné lidí, kteří buď potřebují být rychle někde jinde a nebo si rádi zaplatí aby nemuseli čekat a měli komfort

+11/0
6.12.2017 12:58

R78o57m26a77n 22P89o17l16á72č69e34k 5976929235

To už tu jednou bylo ;-) Nebo snad myslíte. že bussines plán Concordu byl jiný?

0/0
6.12.2017 13:58

P12e97t13r 37P64e95t59r 6613592758363

Concord skoncil kvuli nespolehlivosti, ne ze by nemel zakazniky

0/0
6.12.2017 14:00

R83o56m56a35n 58P67o96l51á73č55e41k 5686329685

Já jsem četl něco jiného ;-)

0/0
6.12.2017 14:09

M89a39r38t55i40n 60K79a26r14á30s60e61k 9988423468268

Zakazniky mel, ale presto to nebyl zrovna vydelecny projekt, protoze tech zakazniku bylo malo a naklady obrovske...

+1/0
6.12.2017 14:17

J23a60n 66P26a62v24e80l 8323252238976

To je tady v Čechách. Můžete mi věřit, že nemálo lidí si rádo zaplatí za rychlejší cestu.

0/0
6.12.2017 13:15

J48o35s25e60f 34V56a94l95a 9730903703303

provozovatele concorde meli uplne stejnou predstavu. Pricemz letani "normalnimi" letadly bylo tenkrat tak jako tak drahe, takze rozdil mezi cenou za nadzvukovy let a za normalni let nebyl tak velky, jako by byl dneska

+2/0
6.12.2017 13:23

R46o79m52a95n 75P19o54l46á46č88e73k 5226949525

Otázka je kolik lidí si za to připlatí... Tohle bych neviděl jenom v ČR...

0/0
6.12.2017 14:13

V19á17c33l23a75v 41H59o38s63c13h 8156808342461

tak jen aby se toho dockali :-)

0/0
6.12.2017 16:02

T48o18m89á30š 27N86a75t54a42n76a10i78l29i46d88i93s 5875773708595

200 mega do vyvoje,to je jak kdyz plivne so stromovky

+17/0
6.12.2017 12:29

M10a52r64e82k 47P17i70l48k92a 1676226159484

Boom je super název pro letadlo;-DR^

+7/0
6.12.2017 12:28

I87v33a15n 72M89a97r60e52k 6154188612

Concorde daleko předběhl svou dobu R^. . . . . . . Všechno ostatní budou jen repliky , budou-li kdy vůbec ? 8-o

+12/−5
6.12.2017 12:04

M27a23r64t30i88n 38M89a71i80k71s12n88a50r 3424613548332

Predbehl, a kdyby nebylo te nehody, nejspise by nejnovejsi modely byli minimalne na urovni techto novych, ale nezatracoval bych je, design dela hodne :)

+3/0
6.12.2017 12:11

T28o74m25á31š 33M70a72t62ě79j 9645788753842

Nehoda konec spíš jen urychlila. Problémy byly:

1) hodně drahý provoz

2) klesající zájem o drahé cesty (urgentní záležitosti nahradil částečně i internet, videokonference, online obchodování.. )

3) regulace - zejména co do hluku... takže se mu postupně zavírala místa, kam mohl létat.

+9/0
6.12.2017 12:16

R81o34m54a88n 55K64r96a87t93o95c17h55v77í49l 6876967916104

Novější modely? - za roky provozu Concordy nebyly vylepšovány.

Žádné nové modely by nebyly

+5/0
6.12.2017 12:28

V62a39c84l48a96v 70M36e51d97e43k 5951282655375

Concorde skomíral už dlouho před tou nehodou. Ta nehoda se jim jen hodila k tomu, že měli záminku to zabalit.

+2/0
6.12.2017 12:58

K91a25r92l 36R14i67e17g16e65l 4774622778376

To neni zcela presne...Concorde navrhovali jeste inzenyri, kteri pamatovali jeste Spitfire, v celem letadle Concorde tenkrat nebyl jediny pocitac, processor, pamet - vsude jen klasicke pristroje a clovek. Prace palubniho inzenyra byla nesmirne narocna na uhlidani vsech parametru motoru a draku za letu, hlavne ovsem pri vzletu, vse se hlidalo ocima...a "po pameti" jedine hlavy, inzenyra, ktery vedl nepretrzite zaznamy! Piloti se mohli stridat na jednotlivych strojich ale palubni inzenyr byl pevne smluvne spojen s drakem letadla, s jeho vyrobnim cislem...prochazel jednorocnim vycvikem na typ a byl vybiran z nejzkusenejsich, musel mit naletano vice nez 5000 hodin. Ve smlouve mel, ze kdyz z nejakych pricin dojde k "uzemeni" jeho letadla, bude pobirat vysoky duchod/plat bez ohledu na delku takove odstavky a tak minimalne anglicti palubni inzenyri se zastavenim provozu vsichni odesli do vecne penze s plnym platem... stroj ktery aerodynamicky a vykony predbehl svou dobu - mel "vnitrnosti" z te stare. Kazdy let byl letem do neznama...napr. maximalni rychlost nebyla stanovena - hlidala se jen teplota povrchu trupu a pri prekroceni te kriticke se ubiral tah motoru.

0/0
7.12.2017 15:35

Najdete na iDNES.cz