Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Concorde je mrtvý, ať žije Boom. Závod se zvukem nabírá na intenzitě

Americký start-up Boom Supersonic získal od společnosti Japan Airlines deset milionů dolarů (217 milionů korun) na vývoj nadzvukových letadel pro osobní přepravu. Firma z Denveru tvrdí, že její stroje budou rychlejší a tišší než Concorde, informovala v úterý agentura Reuters. Do firmy v minulosti investoval i Richard Branson. Nadzvukové stroje vyvíjí i konkurenční Boeing a Lockheed Martin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i46r36o80s13l54a34v 58K87a91š36p25a80r 3692127811541

Sonický třesk bude výrazně nižší? Opravdu jsem zvědavý.:-)

0/0
6.12.2017 20:34

K28r69y94š93t96o90f 36L40a84n96í50k 1139510505725

50 lidi? tak to muzou pristavat na nejakem umelem ostrove na mori, kdyz maji problem s hlukem. a na pevninu uz to pak zvladne par vrtulniku.

0/0
6.12.2017 16:52

J54u14r81a 34M20a95z96i45k 3768654296595

a nebo kraulem, či čubičkou

0/0
8.12.2017 12:25

R10o94m21a22n 41P50o80l52á76č87e55k 5106559105

Určitě zajímavý projekt, ale možná by se to chtělo poučit z chyb Concordu...Rychlost je jediná výhoda, ale tu měl právě i Concorde...

Zbytek co jsem aspon pochopil zůstává. Viz přepočet ceny na sedadlo... U tohoto stoje cca 3,6 mil USD, ale A380 má 630 000 USD...(v průměrné verzi, v dobytáčku to vyjde ještě levněji)... Navíc asi i provoz nebude nejlevnější...

0/0
6.12.2017 13:47

V49a28c56l83a54v 45M50e62d70e76k 5861772705575

ta rychlost je zároveň i ta hlavní nevýhoda. Fyzikální zákony nepřemůžeme. Aerodynamický odpor roste s mocninou rychlosti, a spolu s ním i spotřeba paliva. Proto snílci jako Musk navrhují cestování v tubě s odsátým vzduchem. U klasického letadla tento problém prostě řešit nelze.

+1/0
6.12.2017 14:26

J30a34n 27S38e76m40i36k 4454727842189

ale tohle se rikalo I o tryskovych dopravnich letadlech- to se vyresilo ze poskocily vyskou letu podstatne vyse nez tehdejsi vrtulaky

je mozne ze se nejaky podobny trik nejde I pro tyhle nadzvukove rychlosti...

...vim ze zatim ne, ale neda se to vyloucit;-)

0/0
6.12.2017 15:49
Foto

M61i69c97h95a66l 57G80r78e20š56l78i87k 9921206822196

V riedkych vrstvách atmosféry tento problém možno eliminovať. :-)

0/−1
6.12.2017 15:50

R46a33d44e34k 63U78r33b32a52n 4699270334257

v tubě s odsátým vzduchem nenavrhují jen snílci, to už chtěli dělat švýcaři před čtyřiceti lety.

Řešením by mohl být jiný nápad "od Muska", prostě létat pomocí raketových motorů úplně mimo atmosféru. Případně využít SABRE motorů, jestli je někdy dokončí, a oba přístupy kombinovat.

0/0
6.12.2017 16:13

J72i14n54d71ř74i91c74h 52M66i14t28t15e97r 6604115501456

Výška letu to řeší.

0/0
6.12.2017 18:03

J34a28n 93S31e88m21i37k 4604547822469

tohle ma byt pro 55 cestujicich.... tedy vlastne bizjet

0/0
6.12.2017 15:43

K75a53r95l 39R57i63e47g51e34l 4254272278176

Tento novy nadzvukovy dopravni letoun bude urcen jen specialni velmi bohate clientele, ta si za rychlost rada zaplati

0/0
7.12.2017 15:12

M66i79l29a25n 28B64e28z31d80ě16č44k98a 3391933822919

Uvedení do provozu v roce 2025? Myslí se komerční provoz? Pokud ano, tak hodně zdaru... Myslím, že budou rádi, když do roku 25 stihnou alespoň jeden zkušební let.

+6/0
6.12.2017 13:15

M27i21l30a19n 37N75ě23m17e88c 1565440226586

Nejspíš nestihnou ani ofouknout model v tunelu...

+2/−1
6.12.2017 13:27
Foto

M26i30c17h10a85l 63G19r91e21š41l88i63k 9251936462616

Modely sa ofukujjú v tuneli už teraz. :-)

+1/−1
6.12.2017 14:12
Foto

A40d28o69l63f 58J16e14r95s17á79k 3891665219363

za 7 let? V čem je problém? V dnešní době 7 let není nic...

0/0
6.12.2017 13:59

R70o30m15a71n 64P85o37l97á53č39e73k 5106159795

Taky bych si nedělal iluze... Normálně to trvá 10 let než poprvé vzlétne nový typ letadla a pak ještě vychytávají mouchy...

A navíc tohle není modifkace něčeho co už mám, ale od základu nové

+1/0
6.12.2017 14:08

M41i55l22a80n 75B55e58z38d74ě58č10k19a 3261203922169

Tak stačí vzpomenou třeba na Dreamliner, který začal Boeing projektovat už někdy v druhé půli 90 let, výrobu oznámil snad ve 2003 a první model dodal v roce 2011. A to není 787 nijak revoluční, jen se rozhodli vyrobit letadlo z lehčích materiálů. A to se bavíme o Boeingu. Proto nevěřím, že start-up společnost, která od investorů vybrala 50 milionů dolarů, zvládne postavit úplně nové letadlo a ještě ho nasadit do provozu během 7 let. A to se nebavíme o tom, že FAA a EASA si klidně vezmou taky nějaký rok, než to schválí pro provoz.

+2/0
6.12.2017 17:15

R73o52m79a84n 69P67o57l52á39č60e33k 5416749395

Asi tak... A380 stála 10 mld USD?

0/0
6.12.2017 21:28

P88a58v11e33l 64Ř61a66p18e89k 7642776429555

Totálně pomýlený koncept. V době, kdy lze na palubě dopravního prostředku plnohodnotně pracovat (no pro vás to bohužel neplatí, plechovkáři s rukama na volantu), ztrácí hon za rychlostí smysl.

+1/−15
6.12.2017 13:14

J55a71n 54P68a26v15e46l 8653312298306

Co kdybyste koncepty nechal na firmách a zákaznících?

+4/0
6.12.2017 13:15

P19a72v96e69l 51Ř24a31p27e62k 7442696519185

Beru jim něco? Jen mám svůj názor, který prezentuji v diskuzi. Od toho to tady je, ne?

0/−3
6.12.2017 13:17

T91o55m40á48š 64C61h24r17a37s22t12n79ý 2841904171353

Se divim ze vubec jste jeste neodcestoval do Amazonie a nezijete dle tamni kmenove kultury..

+2/0
6.12.2017 13:38
Foto

M37i73c67h38a79l 24G90r64e96š66l75i42k 9601786212856

Myslím, že keby sa podelil o svoje názory s lovcami zberačmi, asi by zohnali auto, aby mohli urobiť "autonehodu". ;-)

0/0
6.12.2017 14:15

M30i45c76h69a74l 97S10e68m15r23á81d 3592946887669

Váš argument se jeví směšně... člověk, který může "pracovat" po cestě, nemusí v době videokonferencí cestovat vůbec...

Člověk, jehož přítomnost na místě je nutná, nebývá člověk, který práci udělá po cestě (a nemusí jít nutně o lopatu, takový programátor v automatizaci také bude pracovat až s připojením notebooku ke stroji - přípravu určitě nenechá až na cestu)

Takže váš argument měl být spíše - není třeba cestovat rychle, když videosignál je rychlejší ;-)

+6/0
6.12.2017 13:17

P32a24v90e35l 69Ř12a22p37e76k 7632746519975

Prosím vás, tímhle rozhodně nebude lítat programátor v automatizaci. Letenka bude dražší než jeho roční plat.

0/0
6.12.2017 13:31

T85o80m56á57š 11C25h59r48a24s46t60n39ý 2721974331663

150,000 Kc za zpatecni let Concordem. Vy rocni plate.

Coz znamena cca. 40,000 pro tenhle Boom dle designeru.

0/0
6.12.2017 13:46

T41o41m69a18s 10K52o28t68a53l 8507834174173

Vy tím taky lítat nebude, protože by se to toho křápu nemuselo vejít vaše ego.

0/0
6.12.2017 13:50

J98a16n 98S55e12m82i33k 4654337582789

kouknete se na denni sazby konzultantu v IT na trhu financnoho SW

uvidite ze treba ve srovnani s letenkou na Concorde mluvime zhruba o dvoudenni sazbe (zadny super senior)

Takze pokud je treba opravdu rychle neco nekde poresit a zacit okamzite, urcity trh tam bude mezi Londyn/Pariz-NYC-Singapur-HK etc

0/0
6.12.2017 15:47

M38i28l18a76n 40N94ě95m13e88c 1705450326156

No, nejsem si úplně jistej, jestli zrovna v letadle můžete plnohodnotně pracovat :)

0/0
6.12.2017 13:26

P43a96v43e62l 86Ř14a59p41e51k 7402246409605

Dnes už není problém ani internet, a i ta nejdražší letenka v klasickém spoji 900 km/h vyjde na zlomek toho co letenka v nějakém nadzvukovém střepu.

0/−2
6.12.2017 13:30

P82e69t24r 10P10e17t81r 6903782818433

Pokud je vasi praci vytvareni excelovskych grafu tak vam to jiste stacit bude. Pro zbytek populace, ktera opravdu pracuje uz stolecek v letadle stacit nebude

0/0
6.12.2017 14:04

J50i38n57d53ř79i27c46h 63M82i93t22t14e49r 6694785291986

Já kopu výkopy. Poraďte mi prosím jak to mohu dělat na palubě dopravního prostředku?

0/0
6.12.2017 18:05

V47á86c86l93a46v 78H22o36s87c88h 8696378502241

dneska lidi chteji cestovat levne, tech par hodin usetri sice cas, ale kdyz se let dobre naplanuje, tak par hodin navic nevadi, ne.

+2/−3
6.12.2017 12:50

J64a25n 10K21ř57e56p15e60l33a 4929598576667

tohle nikdy nebude pro masovou veřejnost jako normální jumbojety, to je právě pro business many a zámožné lidí, kteří buď potřebují být rychle někde jinde a nebo si rádi zaplatí aby nemuseli čekat a měli komfort

+11/0
6.12.2017 12:58

R70o64m74a39n 31P87o82l53á90č93e48k 5146599455

To už tu jednou bylo ;-) Nebo snad myslíte. že bussines plán Concordu byl jiný?

0/0
6.12.2017 13:58

P27e90t38r 76P36e42t78r 6573882498573

Concord skoncil kvuli nespolehlivosti, ne ze by nemel zakazniky

0/0
6.12.2017 14:00

R30o72m92a85n 62P93o43l88á21č50e70k 5236599475

Já jsem četl něco jiného ;-)

0/0
6.12.2017 14:09

M48a66r70t72i31n 60K17a97r20á87s68e94k 9268333248878

Zakazniky mel, ale presto to nebyl zrovna vydelecny projekt, protoze tech zakazniku bylo malo a naklady obrovske...

+1/0
6.12.2017 14:17

J23a75n 35P80a11v25e89l 8663382108146

To je tady v Čechách. Můžete mi věřit, že nemálo lidí si rádo zaplatí za rychlejší cestu.

0/0
6.12.2017 13:15

J25o48s93e56f 77V78a38l86a 9740183833663

provozovatele concorde meli uplne stejnou predstavu. Pricemz letani "normalnimi" letadly bylo tenkrat tak jako tak drahe, takze rozdil mezi cenou za nadzvukovy let a za normalni let nebyl tak velky, jako by byl dneska

+2/0
6.12.2017 13:23

R87o50m31a61n 14P26o66l76á20č73e33k 5376939865

Otázka je kolik lidí si za to připlatí... Tohle bych neviděl jenom v ČR...

0/0
6.12.2017 14:13

V77á46c33l76a13v 43H31o55s91c59h 8266418902261

tak jen aby se toho dockali :-)

0/0
6.12.2017 16:02

T86o45m49á78š 38N19a46t40a78n62a84i50l71i32d93i51s 5255653618905

200 mega do vyvoje,to je jak kdyz plivne so stromovky

+17/0
6.12.2017 12:29

M10a91r63e96k 15P50i45l42k58a 1716446729354

Boom je super název pro letadlo;-DR^

+7/0
6.12.2017 12:28

I49v89a73n 33M53a98r84e50k 6464668692

Concorde daleko předběhl svou dobu R^. . . . . . . Všechno ostatní budou jen repliky , budou-li kdy vůbec ? 8-o

+12/−5
6.12.2017 12:04

M91a62r71t97i60n 49M44a59i79k10s25n94a81r 3514733878722

Predbehl, a kdyby nebylo te nehody, nejspise by nejnovejsi modely byli minimalne na urovni techto novych, ale nezatracoval bych je, design dela hodne :)

+3/0
6.12.2017 12:11

T14o81m17á27š 22M24a31t42ě30j 9275708663752

Nehoda konec spíš jen urychlila. Problémy byly:

1) hodně drahý provoz

2) klesající zájem o drahé cesty (urgentní záležitosti nahradil částečně i internet, videokonference, online obchodování.. )

3) regulace - zejména co do hluku... takže se mu postupně zavírala místa, kam mohl létat.

+9/0
6.12.2017 12:16

R49o63m34a92n 15K51r78a47t80o18c37h83v92í35l 6336937906804

Novější modely? - za roky provozu Concordy nebyly vylepšovány.

Žádné nové modely by nebyly

+5/0
6.12.2017 12:28

V78a21c21l46a63v 59M51e79d47e49k 5641402315725

Concorde skomíral už dlouho před tou nehodou. Ta nehoda se jim jen hodila k tomu, že měli záminku to zabalit.

+2/0
6.12.2017 12:58

K92a13r59l 61R69i88e46g31e19l 4354322738786

To neni zcela presne...Concorde navrhovali jeste inzenyri, kteri pamatovali jeste Spitfire, v celem letadle Concorde tenkrat nebyl jediny pocitac, processor, pamet - vsude jen klasicke pristroje a clovek. Prace palubniho inzenyra byla nesmirne narocna na uhlidani vsech parametru motoru a draku za letu, hlavne ovsem pri vzletu, vse se hlidalo ocima...a "po pameti" jedine hlavy, inzenyra, ktery vedl nepretrzite zaznamy! Piloti se mohli stridat na jednotlivych strojich ale palubni inzenyr byl pevne smluvne spojen s drakem letadla, s jeho vyrobnim cislem...prochazel jednorocnim vycvikem na typ a byl vybiran z nejzkusenejsich, musel mit naletano vice nez 5000 hodin. Ve smlouve mel, ze kdyz z nejakych pricin dojde k "uzemeni" jeho letadla, bude pobirat vysoky duchod/plat bez ohledu na delku takove odstavky a tak minimalne anglicti palubni inzenyri se zastavenim provozu vsichni odesli do vecne penze s plnym platem... stroj ktery aerodynamicky a vykony predbehl svou dobu - mel "vnitrnosti" z te stare. Kazdy let byl letem do neznama...napr. maximalni rychlost nebyla stanovena - hlidala se jen teplota povrchu trupu a pri prekroceni te kriticke se ubiral tah motoru.

0/0
7.12.2017 15:35







Najdete na iDNES.cz