Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tahači od Tesly ještě nikdo nejel, přesto už je firmy objednávají

Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev si u společnosti Tesla objednal 40 elektrických tahačů Semi. Uvedl to ve čtvrtek list The Wall Street Journal. Zakázka na vůz, který byl představen teprve v listopadu a na trh se má dostat v roce 2019, se řadí k největším. Tahače Tesly si zatím objednal například Wal-Mart nebo speditérská DHL.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a74r13o92s40l31a92v 60D45o56s88t79a17l 2934181305809

Já když čtu ty níže uvedené příspěvky, tak se nedivím že Česko je tam kde je. Lidi proč jste tak negativní škarohlídi. Proč nemáte v sobě trochu optimismu. Vy všechno hned víte a na vše hned máte - ve většině případů - negativní názor. Zaplať pán bůh, že Tesla nebuduje ty auta jen pro čechy. Já si myslím, že ten semi je genialní auto s perfektním designem a že se budou kolem roku 2020 objevovat na silnících zcela běžně. Tedy né v ČR, ale jinde. My tady budeme furt dýchat síru a dusík z “našich” škodovek.

+1/−1
9.12.2017 14:15

F94r88a95n23t98i12š90e30k 93N33á44v76a52r94a 4935356911812

Víte, existují i jiné alternativní bezemisní pohony, které na rozdíl od elektromobilů dávají fyzikálně i ekonomicky větší smysl. Viz můj odkaz níže. Ale ty nejsou in, že? Není nutno chemicky propláchnout horu na Cínovci a dostat z ní 1% lithia z horniny, aby Evropa měla čím jezdit.

0/0
10.12.2017 5:08

J20a38r85o10s68l27a81v 63D37o58s38t29a34l 2584531365369

On se ten svět obejde i bez Cínovce. A jaký jiný pohon máte na mysli. A ještě něco pane, já s el. autem jezdím cirka už dva roky.

+1/0
10.12.2017 6:39

F21r40a70n30t71i22š71e45k 97N58á82v92a60r94a 4545246211962

viz můj odkaz níže s výpočtem

0/0
11.12.2017 0:09

F90r93a93n29t77i41š45e73k 41N90á73v97a84r33a 4255686821932

efektivní energie na 1kg nejlepší současné baterie montované do elektromobilů je 0,14 kWh/kg

Nafta má 4,07 kWh/kg

Tj. na 1 kg nafty potřebujete 29kg toho nejlepšího akumulátoru.

Výpočet zde: https://goo.gl/aahGBi

0/0
9.12.2017 13:02

F31r61a47n26t23i63š70e68k 97N69á76v63a83r15a 4235616611412

běžná nádrž kamionu je 1000 litrů.

Pokud by jsme chtěli mít tedy stejný výkon v akumulátorech jako v 1000 litrů nádrži běžného kamionu, tak by jsme musel dít baterii o hmotnosti 29 tun.

0/0
9.12.2017 13:07

M41a90r62t38i83n 97B79a79r71t10e73k 5597761911213

A kde máte účinnost spalování a ztráty na pohonném ústrojí? Taky nepočítáte s rekuperací. Víte, takový výpočet nestojí za nic.

0/0
10.12.2017 9:49
Foto

J60i92ř58í 58D74v79o40ř57á19k 5435749950768

Tak pár čísel :

Spotřeba osobního auta asi 5 l/100 km

Spořeba nákladního auta asi 30 l / 100 km.

To je zhruba 6x víc.

Baterie Tesla Model S:

Hmotnost baterie je 540 kg

Dojezd modelu Tesla Model S dle metodiky EPA je s touto baterií cca 426km.

Tahač Tesla dojezd 800 km. 2 x víc.

540 x 2 x 6 = 6 480 kg.

To je zhruba hmotnost celého klasického tahače.

Jak dlouho zvládnou dodávat baterie plný výkon ? Nebo bude muset v dlouhém stoupání ten tahač dělat přestávky z důvodu chlazení baterií ?

+2/−1
8.12.2017 10:29

M17a68r84t32i71n 82B36a90r40t91e76k 5497451431913

To miluju tyhle všeználky, co ten truck nikdy neviděli, neví o něm vůbec nic, ale mají plnou hubu keců jak to nebude fungovat.

0/−1
8.12.2017 13:03

P70e93t47r91a 83M52a32l21a63k12o86v61a 1118420530944

uvádí logické závěry odvozené ze známých informací, takže se divného jste tu (s emocinálním prohlášením) vy....

+1/0
8.12.2017 13:34

M19a11r13t72i12n 24B50a87r92t65e29k 5297111801193

Uvádí smyšlené dedukce na základě neznámých čísel. Ví kulové jaké baterie budou v tom trucku, ví kulové jaká bude konstrukce, chlazení, řídící jednotka, chemie. Neví vůbec nic. Stejně jako nezná požadavky zákazníků,

Jediný kdo o tom něco ví jsou lidi od Tesly a zákazníci. Podle Tesly by ty náklaďáky neměly být výrazně těžší než běžné diesely (zřejmě s plnou nádrží)

0/−1
8.12.2017 13:57

M38a46r48t86i24n 94B81a22r34t84e57k 5307301831313

Chcete příklad? Pan Dvořák se dopočítal k váze baterky 6.5 tuny.

Když o tom nic nevíme, tak si můžeme brát čísla odkudkoliv. Například Model 3 s 50 kWh baterií váží 1,610 kg. Dražší model se 75 kWh baterií váží 1,730kg. Tedy 25 kWh navýšilo váhu o 120kg. Opět o tom nevím vůbec nic - konstrukce, chlazení, řídící jednotka. Co je z toho opravdu váha baterie? Nikdo neví, ale počítejme tedy se 120 kg na 25 kWh. Tedy 480kg na 1000 kWh. O trucku od náklaďáku se říká že má mít 1 MWh baterku. Tedy 4800 kg. Opět všechno jenom spekulace, ale už jsme na váze o 1700kg nižší než jakou si vycucal z prstu pan Dvořák. Takové výpočty neznamenají vůbec nic.

0/0
8.12.2017 14:12
Foto

J35i57ř86í 95D67v47o42ř70á88k 5555529590988

Zdroj : http://rc.305.cz/view.php?cisloclanku=2015050003

Porovnávat váhu podle rozdílu kapacity není úplně ideální.

Jinak Tesla je hodně unikátní automobilka.Ani na ofistránkách " tesla.com " neudává prakticky žádná technická data.

P.S. Mám alespoň nějaký zdroj.

+1/0
8.12.2017 16:35

M28a32r12t19i82n 91B58a24r61t55e38k 5107361881773

Já zase tohle: https://electrek.co/2017/07/29/tesla-model-3-production-specs-revealed/

Fakt je, že všechno to je fabulace. Ani jeden z nás netuší kolik budou baterie vážit a hlavně kolik bude ten tahač vážit. Zakládat na tom nějaké teorie je dost mimo mísu. Jestli někdo zná váhu, tak to budou ti zájemci co ty tahače kupují.

0/0
8.12.2017 16:44

M86a54r93t30i13n 70B39a71r42t14e22k 5717941751593

Mimochodem Model 3 a Model S používá jiné baterie. Stejně jako jiné baterie používá PowerWall a PowerPack. Já nevím jaké baterie bude používat tenhle tahač a dost pochybuju, že to víte vy.

0/0
8.12.2017 16:49
Foto

J41i71ř44í 82D92v12o81ř47á47k 5375359170728

Jiný obal, střeva stejné.

+1/0
8.12.2017 18:22
Foto

J12i57ř95í 40D57v63o82ř43á60k 5315569370878

Dokážeš vyměnit alespoň rezervu na osobáku ? Pane odborníku ?

0/0
8.12.2017 16:38

M59a68r14t69i30n 62B47a12r23t66e64k 5537951751143

Hmmm. Jakým intelektuálním zvratem jste se dostal z konstrukce a chemie baterií k výměně pneumatik? Nechcete se třeba bavit o holandských malířích 18. století?

0/0
8.12.2017 16:47

J17a56r92o77s63l66a68v 83N18e81d23o40m92a 3250790492873

S masovým zavedením elektroaut povede do každého rodinného domku kabel jako noha a EON a jemu podobní si budou jenom mnout ruce, protože velkou část poplatku za elektřinu tvoří platba z jističe, který bude muset být hodně silný. ;-D

+2/−1
8.12.2017 7:18

M55a14r51t23i42n 77K16a71r69á69s87e90k 9418863618878

Doma na nabijeni nepotrebujete nejaky extra jistic....

+1/0
8.12.2017 8:09

M77a36r14t37i77n 72B31a90r83t95e87k 5177321541863

Doma nepotřebujete mít nabito za 15 minut.

0/0
8.12.2017 8:22

P43e26t76r97a 90M34a90l73a77k86o16v93a 1958800920764

nemusíte, když se vám začne dusit děcko nebo jste zapoměl koupit na oslavu ingredience nebo musíte urgentně nečekaně do práce, tak počkáte prostě do rána....:-/

+1/0
8.12.2017 12:26

M93a60r52t24i88n 74B21a19r81t81e60k 5387461891983

Vy jezdíte každý den na doraz na prázdnou nádrž?

0/0
8.12.2017 13:04

M49a24r82t53i73n 63B88a70r63t86e61k 5357501711783

Kolik litrů benzínu si doma dolíváte do nádrže z kanistru, aby vám to vystačilo přesně na den?

0/0
8.12.2017 13:05

P34e19t90r29a 92M55a79l39a96k67o15v67a 1268180720624

z dostupných údajů vyplývá, že kapacita/dojezd elektro-něčeho bude tak akorát na jeden den a večer bude baterie téměř vybitá...

+1/0
8.12.2017 13:35

M37a87r87t65i78n 23B36a29r22t15e89k 5877371361483

Pouze pokud najezdíte 500km denně a nemáte čas si skočit na rychlonabíječku. Většina lidí má denní nájezd do 30km.

0/0
8.12.2017 13:58

R70o46b12e56r50t 47M27á95s52l69o 1831841857687

A příští rok si zákazníci budou moci objednat i elektroletadlo. A spousta z nich to určitě udělá ;-).

0/−2
8.12.2017 1:16

J95a72r61o89m34í34r 47K61r16á10l 4210819704169

Tomu se říká podle Darwina "přirozený výběr". ;-D IQ populace stoupne a konečně se snad začne elektropohon používat jen tam, kde to má smysl.

0/0
8.12.2017 7:29

T86o65m90á12š 70H28a43a31s 7231607322241

Měli by spíš dělat pořádný dodávky..

Ale tvářit se jak tranzit bodnutej od fčeliček se zrovna nemusí. :-/

0/−1
7.12.2017 23:52
Foto

J20a90n 45Z95e93l37e50n60k26a 3425373978131

vy jste si taky bodnul vy fcelicko

+1/−1
8.12.2017 0:16

P11e18t40r 12H45a68r75i20p19r85a77s81a24d 66H34a74j58i11č 8673190244557

Tak za pár dní 200 rezervací, to je slušné. I přes potíže, co ma Tesla s nabíháním výroby modelu 3. Jak to ten Musk dělá? Podle místních diskutérl by si o ten jeho tahač v ČR nikdo neopřel ani kolo. :-)

+2/0
7.12.2017 23:49

O26d19s15t83r41a20n88ě54n38ý 91U98ž68i27v35a90t21e25l

Uživatel požádal o vymazání
+6/−3
8.12.2017 0:24

R63o48b98e81r58t 27K22u22b82i35s51t82a 8360407929865

Mně se nějak nezdá ta cena. Jsem líný to hledat, ale že by tahač stál stejně, jako mě stálo Xko, tomu fakt nevěřím. Jen ta baterka musí být výrazně dražší. Necelé 4 miliony je fakt málo.

+1/−1
7.12.2017 23:28

P54e90t30r 95D60l36o64u30h63ý 5577859814554

To je svět, kterému možná věříte...

0/0
7.12.2017 23:30

R49o98b82e47r84t 14K69u24b73i67s90t92a 8710577839475

Hm, to jsem nepochopil, ale nakonec jsem si to našel a fakt bude stát do 4 mil.

0/0
7.12.2017 23:44

J70a12n 61D15v80o71ř43á69k 4243632363827

Vsadím pětikorunu, že za tu cenu nebude ani jeden kus. Úkolem této dumpingové ceny je nalákat potenciální kupce a získat tak hotovost. Tato se časem buď vrátí objednatelům s tím že toto nebo támhleto, případně než dojde na lámání chleba (čti na dodání), tak bude Tesla na pravdě boží...

+3/−2
7.12.2017 23:58

M77a27r10t41i39n 66K42a36r67á45s50e36k 9338723808338

No tech par zaloh je naprosto zanedbatelnych....

+1/0
8.12.2017 8:12

J39a13n 88D77v79o82ř92á55k 4333762743777

Když jsou tedy "naprosto zanedbatelné", tak proč se jimi Tesla vůbec zabývá? Stačilo by podepsat závaznou smlouvu a nechat si zaplatit až při dodání, ne? Spousta článků říká, že Tesle se hotovost krátí, a tak si asi trošku snaží vylepšit cashflow...

0/0
9.12.2017 16:07

O65d23s32t30r76a86n46ě55n66ý 58U63ž14i24v57a78t35e60l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
8.12.2017 0:27

D34a81v18i89d 19M40a21l74i57n12a 1930343540173

Tvl. Kolik bude muset stát zboží připravené takto drahou hračkou? Cena jako za 3 běžné tahače s 1/3 dojezdem. :-))))))))) Chudáci zákazníci AB InBev. To aby za chvíli celý týden vydělávali na plechovku Stely. :-)))))))

+2/−2
7.12.2017 23:27

R62o90b64e70r53t 22K29u58b45i36s35t65a 8790497839625

Tahač stojí 1.2 milionu CZK? Není to rejpání, fakt nevím. Cena 3 mil. za nový tahač mi přijde docela dobrá.

+1/0
7.12.2017 23:45

J32o13z67e93f 97K94o66s87t55e82l21a55n28s83k51ý 8305212519116

Jediné, čo sa E.Muskovi dá vyčítať, je, že až príliš tlačí na pílu. Teda že príliš rýchlo chce z Tesly urobiť firmu, čo predáva milióny áut. A to aj za cenu trochu neférových praktík k svojim vlastným zamestnancom. Pretože na nich vytvára obrovský tlak tým, že na verejnosti zámerne prezentuje skoršie termíny začatia predaja či dokončenia vývoja ako mu jeho inžinieri tvrdia. A zároveň si tým dosť kazí imidž ako človeka, ktorý málokedy dodrží svoje termíny. Ale Elon Musk je už taký. Každý sme totiž nejaký... :-)

To je tá záporná vec na Muskovi. Na druhej strane si nepamätám, že by E.Musk uvádzal technické parametre svojich produktov, ktoré by sa v budúcnosti ukázali ako nepravdivé. Keď pred rokmi prezentoval, že Tesla S bude mať reálny dojazd 500 km, tak ho tiež všetci považovali za blázna. Najlepšie elektromobily tej doby totiž zvládli tak 150 km. Ale Tesla S má naozaj reálny dojazd 500 km.

Môžme spomenúť aj iný jeho produkt - raketu Falcon 9. Keď povedal, že jej prvý stupeň sa bude dať použiť viac krát, tiež sa tomu mnohí smiali. Nevedeli si totiž predstaviť, že by sa prvý raketový stupeň dokázal vrátiť a bezpečne pristáť. Po pár neúspešných pokusoch (po ktorých zase "experti" hovorili, že oni vedeli, že to nemôže fungovať) rakety Falcon bežne lietajú, a dokonca už aj s použitým prvým stupňom.

Podobne to bolo aj s projektom jeho tunelov pod mestami.

A práve táto jeho "pravdovravnosť" je to, čo investorov stále láka investovať do Tesly ďalšie a ďalšie miliardy dolárov. A práve táto jeho "pravdepodobnosť" vo mne vyvoláva opatrný optimizmus, že nákladný elektrický kamión Tesla bude o pár rokov realitou.

Trochu sledujem vývoj v batériách a neprejde takmer ani jeden týždeň, aby sa neobjavila nejaká nová správa o perspektívnej technológii - či už na báze výmeny lítia za iný kov - napr. horčík, či na báze použitia grafénu či dokonca superkondenzátorov.

+4/0
7.12.2017 23:25

J70o10z73e39f 60K83o15s54t37e48l70a13n45s77k54ý 8635322589846

Samozrejme od výskumu k výrobe musí VŽDY prejsť nejaká doba. To nefunguje tak ako vo filmoch. Ale ak sa pozrieme napr. len 10 rokov naspäť, tak môžeme vidieť pokles cien batérií či fotovoltaických článkov o desiatky percent. Od roku 2000 to môže pokles aj o viac ako 50 %.

0/0
7.12.2017 23:27

P12e31t49r 64D34l14o60u62h60ý 5427439874824

Jste příliš dlouhý. Ostatně Elon taky dokáže ukecat leckoho. Ale bez dotací nedá nic...

+4/−2
7.12.2017 23:28

J71i63ř21í 66V45o83r96l57í97č32e32k 9297904443226

Dlouhý jste pouze vy :-P

0/−1
8.12.2017 4:34
Foto

J22a95n 84Č18e49r51m23á48k 4609188155567

no, snad bude zpracování toho auta lepší, než předchozí výrobky od tohoto muže, kdy i Dacia Logan a možná i legendární Tavria jsou mnohem kvalitněji zpracované...!!

+3/−5
7.12.2017 22:46

T33o52m92á94š 15C81h29r72a24s42t95n86ý 2731864751133

Tak si je objednaji, shrabnou substituce na ekologii, da-li Buh, Musk je nekdy vyrobi, firmy se s nimi vyfoti jak jsou cool ekologicti a pak jich potkate 5 na 1000 jinych naftaku

+4/−2
7.12.2017 22:27

D98u26š45a43n 69M47a50č64e56k 6340472404576

tak kamion na monočlánky;-D, co kdyby za kabinu dali menší dieselagregát a mohli by klidně dobíjet i za jízdy a tím zvýšit dojezd;-)

+7/−1
7.12.2017 22:16

P24e60t58r 39M37a72r15e15č37e27k 1463701709968

R^ jojo. Něco podobného navrhl jiný ekogénius. Letadlo s elektromotory kde proud vyráběl agregát na kerosin umístěný v zadní části trupu.

0/0
7.12.2017 22:18

M78a10r97t43i61n 74B19a49r43t71e71k 5857841121383

Vy se smějete, ale ono to má smysl. Takový agregát funguje na ideálních otáčkách, tedy má daleko menší spotřebu. Usnadní se i návrh letadla, protože odpadne spousta hydrauliky a zbytečných rozvodů pro motory.

+1/0
8.12.2017 8:18







Najdete na iDNES.cz