Diskuse k článku

Prodej hybridů se letos zdvojnásobil, nejlépe se prodává Toyota

Prodej nových aut na hybridní pohon kombinující spalovací motor a elektromotor se letos do listopadu meziročně zdvojnásobil na 2 590 vozů. Stále tak ale tvoří jen necelé jedno procento celkového trhu s novými vozy. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L93a79d36i65s59l42a51v 66K64a87l39o45u69s 7815466251160

A proto ihned vyražte do showroomu a nakupujte jak zběsilí.

0/0
9.12.2017 14:58

J77a92k19u82b 53S34e16k35e44r13a 6396620316365

Hybrid je jedine rozumne reseni, jak s uctou vybruslit z ciste elektrickeho "bez emisniho" slendrianu. Je to rozumny kompromis, jeho budoucnost bude ovsem zalezet na preferencich vlad, ktere spise slysi na lobby mistnich automobilek, ktrere jiz de facto neumeji vyrabet spolehlive spalovaci motory a proto tlaci jen baterky.

Az doslouzi me nove auto, tak se bude setrit na hybrid.

+1/−1
8.12.2017 21:15

J75a70k31u20b 37S18e85k44e26r33a 6186370316155

Dodam: Full hybrid, bez nejakeho tahani kabelu a postavani desitek minut a hodin u zasuvky.

+1/−1
8.12.2017 21:24

P34e14t65r 29B64á33č63a 8405206445475

V zivote bych podobny auto doma nechtel.

Tesim se na to, az auta budou mit trosku najeto a polamou se co s tim pak budete delat.

0/−1
8.12.2017 20:59

P80a41v25e22l 29S27o77v85i53č84k44a 4776188935382

Spíš bych očekával, že ty hybridy vydrží déle. Pokud je elektrika správně navržena, tak může mít velmi dlouhou životnost. K životnosti spalovacího motoru zase přispěje, že může běžet v optimálních podmínkách a není zatěžován prudkou akcelerací. Jediným problémem tak mohou být baterie...

0/0
8.12.2017 21:09

J54i90ř58í 91S59c44h95w84a29c19h 8988724428666

Prius patří mezi to nejspolehlivější, co dnes po silnicích jezdí.

+4/0
9.12.2017 1:03

M13a22r39t20i75n 89K37a53r29á13s14e89k 9598453618498

To se minimálně u Toyota docela nacekate....

+1/0
9.12.2017 8:05

J69a87n 21V70á94c18l48a61v51í87k 3452446401929

Proč se těšíte?

0/0
9.12.2017 20:40

M19a27r14i52a86n 81K32a47r96a28b48a 4273471390882

Čo znamená palivo "ostatní"...? Podľa tabuliek z MD ČR v roku 2008 boli 2/3 áut na ostatný pohon... :) A ja som mal pocit že na výber je nafta+benzín a prerábka alebo rovno kúpa na LPG či CNG. Ale ostatné? V roku 2017 majú ostatné vačší podiel ako benzínové. Myslím že typická štatistika. Presné grafy s nepresnými údajmi....

0/0
8.12.2017 18:47

P54a53v46e48l 67S69o39v84i30č94k18a 4136908585332

Menší zajímavost: V roce 1986 vznikl velmi zajímavý hybrid ve firmě ČKD pod označením TA436.05. Na svou dobu byl velmi pokrokový (měl všechno od automatického řízení výkonu obou částí pohonu po rekuperaci), ale neschopnost národního hospodářství zajistit baterie znamenala, že vznikl jen jeden prototyp. Je zajímavé si uvědomit, že koncept diesel-elektrického hybridu byl v Československu zvládnut 31let dozadu, byť v podobě prototypu lokomotivy a ne auta.

0/0
8.12.2017 18:24

M11a91r19e88k 20J93a72n54e91č73k66a 1467496243521

Doporučuji se všem, co kopou do hybridu, zvláště pak Priuse se v tom svézt. Soused si jej už s menším nájezdem cca. před rokem koupil, tak jsme ho po nákupu hned otestovali a mohu říci, že je to příjemný svezení a ta spotřeba je taky velmi zajímavá. Hlavně se člověk nemusí obtěžovat s žádným dobíjením, řešit nějaké kabely, sledovat dojezd a podobná omezení u elektromobilů, prostě nic tady neřeší a jezdí, jak je zvyklí z klasických spalováků. Dokonce do Priuse může lít i E85 místo benzínu, nebo jeho mix s benzínem. Auto šlape jak hodinky. Místa je v něm taky dostatek a kufr je taky normální velikosti. Hodně jsem zvažoval, že si ho koupím taky, ale ten design prostě nemohu skousnout a to mám japonské auta rád. Pokud by vypadal aspoň trochu lépe a ne tak ošklivě a krabicoidně, už bych do něj šel taky. Při dnešních technologiích je totiž hybrid jediné technické řešení, které nekulhá na jednu, nebo dokonce obě nohy.

+5/0
8.12.2017 16:49

V55á90c11l32a62v 43P90o97l90á35k 1495872290320

Poslední tři řádky článku plné nesmyslných čísel si autor mohl odpustit. Článek by nic netratil.

0/0
8.12.2017 14:45

P90e73t28r 56B47e93d46n34á37ř 4500774593803

V praci mame 7 hybridnich toyot. U jedine zadna porucha, nikdy. Nejstarsi ma najeto 290tis z roku 2008. Brzdove desticky sjete po 100tis o 1 mm!!! Z 11 mm. Poruchy motoru zadne. Baterie nejevi znamky poklesu kapacity. Kdyz vzpomenu, kolik jsme davali za opravy vw a peugeot dieselu... Clovek makal jen na opravy aut... Navic novy prius opravdu jezdi za 3,6 l bez snazeni. Toyota za 20 let dokonale vyladila hybrid system.

+11/0
8.12.2017 13:51

F90r56a92n12t91i45s15e52k 61L22i88s35k69a 8675111213968

U jedine zadna porucha - jake zavady byly na tech zbyvajich sesti?

+1/0
8.12.2017 13:58

P83e54t83r 35B69e81d92n28á91ř 4750574193653

Spravne, upadek cestiny

+1/0
8.12.2017 14:00

F73r81a83n82t19i16s43e41k 47L95i82s26k48a 8225151673218

Takze fakt zadne poruchy? A pouzivaly se stejne jako ty VW a Peugeot?

0/0
8.12.2017 14:05

P33a78v33e26l 52D93o15l96e65ž85a21l 3183726525386

Mně se hrozně líbí ten Prius Plug in hybrid designově:) Nevím proč nedělaj i s normálním motorem, ten tak hezký prostě není.

0/0
8.12.2017 13:35

P94e51t56r 25D53r85a83p90a14l 3625528173875

hybrid je slepá vývojová větev, dojezd na el. minimální, hejblátek, co se můžou pokazit 2x tolik

+3/−7
8.12.2017 12:54

J51i53ř43í 80Z23ý34k64a 9339393421560

hybrid má smysl, pokud je to řešené jako v BMW i3.

Dojezd na baterky slušný a ti, co mají obavy z dojezdu čistě na elektriku si mohou vozidlo objednat s prodlužovačem dojezdu v podobě malého spalovacího motoru, fungujícího v režimu generátoru.

0/−1
8.12.2017 13:05

J39o89s77e22f 50V57a30l38a 9320403863533

pokud se nemylim, tak neexistuje hybrid bez spalovaciho motoru. Mozna ze na Sahare bude ve vybave se steznem a plachtou a v Cine jako slapaci auticko, ale hybrid ma vzdy alternativy pohonu...

+5/0
8.12.2017 13:12

M69a58r51t67i47n 93K42l21i88k51a96r 6184230425767

Hybrid je právě dle mého názoru budoucnost! Je to jediná možnost, jak dodržovat stále přísnější emisní normy. Za pár let se to doho pustí i další, jelikož auta pouze na elektřinu zatím nejsou vychytaná -nízký dojezd, nemá se kde dobíjet atd. U hybridu z tohoto hlediska nemusím řešit vůbec nic a ve městě, pokud to auto pojede jen na baterii nebude vyfukovat žádné splodiny. Toyota má jednu velkuo výhodu, že už v současnosti nabízí mnoho aut s hybridním pohonem. Např. VW koncern zde zaspal dobu! :)

0/0
8.12.2017 16:27

P37a59v28e73l 70S21o24v67i24č94k16a 4786638155312

Výhodou hybridu, pokud se provede správně, je značné zvýšení účinnosti spalovacího motoru. Ten totiž může být navržen a pracovat pouze ve svém optimálním bodu a o výkyvy výkonu od průměru se stará elektrika (ať už dobíjením baterií při nadbytku výkonu anebo asistencí při rozjezdu). Navíc se může rekuperovat do baterií, čímž se část energie použitá na rozhýbání auta zase vrátí.

+1/0
8.12.2017 17:51

J78a64n 21V65á89c21l63a81v95í84k 3452986451499

Čas ukáže, ale zatím to vypadá, že hybridy by tu mohly nějakou dobu vydržet.

Hybridy mají dojezd, na který čistě elektrická auta dlouho nedosáhnou, spotřebu, na kterou nedosáhnou auta pouze se spalovacími motory, a zejména plug-in hybridy i nízké emise.

0/0
9.12.2017 20:47

J48o79s13e37f 24V52a11l72a 9210223813573

Toyota Prius je v Nemecku neprodejne zbozi. Za rok 2017 prodanych celkem 2000 ks celkem (Prius a Prius Plus) Pred 2-4 roky byl prodej zhruba na 4000 ks/rok. Prodejne je zajimavejsi Yaris jako hybrid, ale v kateorii pidiaut. V kazdem pripade hybridy jsou jrenom pro ty, kteri si chteji priplatit za provozni a servisni naklady.

0/−4
8.12.2017 12:32

M44a83r53t51i87n 62F56i82l29i28p53c11z75y86k 3251941455773

Jako zase věřím, že servisní náklady jsou nižší o 25% jak tvrdí Toyota, ale to je celkem plivnutí vůči rozdílu v pořizovací ceně.

0/0
8.12.2017 12:35

J77o77s91e98f 53V17a62l29a 9970523433563

hmmm. z logiky veci - pokud mam dva nezavisle systemy, maji vzdy vyssi provozni naklady nez jeden. Samozrejme tvrzeni vyrobcu a realita byvaji daleko od sebe.Usetrite v zasade jenom na rekuperovane energii, ktera pri dalnicnim provozu muze cinit tak 1% nakladu, ve meste treba 30%

+1/−3
8.12.2017 12:55

M80a60r94t86i91n 51F50i60l12i32p79c61z74y47k 3341511285773

Motor to má atmosferický, nema to spojku, startér, alternátor, brzdí to převážně rekuperací, takže to neopotřebovává tolik brzdové segmenty, takže tomu opravdu věřím.

+6/0
8.12.2017 13:12

J18o20s81e98f 46V72a48l94a 9580663643763

alternator to ma. dokonce 2 kusy. Oba elektromotory maji totiz i funkci elektrogeneratoru. Spojku to musi mit taky, protoze se spalovaci motor muze pripojit nebo odpojit, coz bez spojky jakekoli konstrukce nelze,

0/0
8.12.2017 13:55

M45i76r23e69k 79G75a10j61e13r 5331296759510

Ne, spojku nema. Najdete si na youtube, jak funguje toyota hybrid synergy system.

0/0
8.12.2017 16:09

P56a29v10e81l 17S85o47v14i47č60k62a 4556138265512

Zapomínáte na možnost provozovat spalovací motor v optimálním bodu, což značně snižuje jeho měrnou spotřebu...

0/0
8.12.2017 17:53

J60o29s79e60f 30V26a42l38a 9460233133633

jinak do provoznich nakladu pocitam samozrejme i rozdil mezi nakupni a prodejni cenou

0/0
8.12.2017 12:56

M79a76r83t41i95n 78F44i72l41i74p88c21z89y16k 3551951315223

No a teď tu druhou stránku: za jak dlouho se těch 200 000Kč navíc do hybridu vrátí?

Nikdy, ale to nevadí.

+3/0
8.12.2017 12:32

J89o22s82e90f 29V90a28l13a 9910693433213

ADAC uverejnil test, kdy se prius zacne vyplacet : po najeti >350.000 km

0/0
8.12.2017 12:33

M71a91r70t94i11n 80F53i41l10i41p67c78z39y32k 3571411985373

Říkám, že nikdy:-)

+5/0
8.12.2017 12:34

A81n22t54o90n76í43n 65S95e85b63e50r76a 7743518130969

Kdo vlastní auto tak dlouho, aby s tím najel 350 tisíc km?

Na práci si hybrida nikdo kupovat nebude a soukromě to nemá žádné výhody. Cenově a nákladově.

0/0
8.12.2017 13:04

J62i27ř28í 28Z20ý54k25a 9769793891790

otázkou je, co to bylo za Priuse. Jestli to byl ten starý hybrid s malou kapacitou baterie, který ji používal jen na rekuperaci brzdné energie. A nebo ten novější, tzv. plugin hybrid, který je možno dobíjet ze zásuvky a pár kilometrů jet jen za použití elektro ...

+4/0
8.12.2017 13:07

M25a21r89t67i70n 71K92a41r61á97s26e11k 9928613458838

Proc 200 000 navíc? Třeba Auris stoji v hybridu stejne jako diesel s automatem....

+3/0
8.12.2017 12:40

M66a76r58t63i91n 36F36i34l93i24p79c18z70y67k 3391231955533

Pokud bych chtěl Auris v benzínu s manuálem tak to je 180 000Kč.

+1/0
8.12.2017 13:18

M84a80r73t73i81n 15K13a58r70á44s64e10k 9278353588188

Koukam do ceniku, a rozdil oproti benzinu s manualem je rovnych 100 000....

+1/0
8.12.2017 14:10

P40a20v13e40l 25N33o83v62o43t76n56ý 6230335908395

Kdy se vrátí koupě Audi na rozdíl od VW?

Já říkám nikdy,ani po 500 000 km.

+6/0
8.12.2017 13:04

M86a87r95t18i59n 13F91i12l75i57p87c77z65y88k 3381241625823

To jste s tím srovnáním trošku mimo mísu ...

+2/−1
8.12.2017 13:19

P22a58v98e13l 92N22o69v57o88t21n48ý 6380565448475

Ani náhodou. U toho hybridu dostanu navíc aspoň ticho. U toho Audi dostanu navíc jenom rádoby luxusnější měkčené plasty.

+3/0
8.12.2017 13:24

P53e35t23r 39Č38e50r58m37á27k 9108635679440

Vzhledem k tomu že od střední třídy nahoru má audi zcela odlišnou techniku tak to nebude jen o materiálech a zpracování ;-)

0/0
8.12.2017 13:48

P16e96t53r 47Č42e60r49m77á79k 9868835139940

Naopak hned, premiovku si kupujete proto že to je premiovka a ne proto že by měla něco šetřit ;-)

0/0
8.12.2017 13:49

R89o55m13a90n 37P29o41l42á27č44e13k 5116339545

Hybrid mě taky láká a upřímně jedině od Toyoty, protože už je vyrábí dlouho a mají to vychytané...

I ten výkon 100kW není úplně špatný.

+9/0
8.12.2017 12:29

Najdete na iDNES.cz