Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy zdražily jízdné. S novým jízdním řádem přibude vlaků

V Česku v neděli začal platit nový jízdní řád na železnici. České dráhy zrychlí spojení z Prahy do Plzně a dalších měst na západě Čech i z Brna do Hodonína a Jihlavy, nově zavedly víkendové noční vlaky vyjíždějící z Prahy a Brna. Státní dopravce ale také zdražil jízdenky v průměru o dvě procenta. Konkurenční RegioJet přidá třeba spojení mezi Prahou a Vídní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M63a95r23i90e 23M85e34t85l88i19c89k82á 9751814771862

Ono už teď jezdím vlakem vyjímečně i když dřív jsem vlak preferovala a to hlavně kvůli ceně.... Někdy až v den odjezdu vím, že odjedu a když pak je vlak dvakrát dražší než autobus, tak samozřejmě využiji levnější alternativu. Je přeci jen rozdíl, jestli dojedu za dvě stovky jen tam a nebo i zpět.....

+5/−7
10.12.2017 14:17

V94l13a65d26i96m81í71r 80K15r60y54c77h53t46á20l98e14k 4202479257702

Mimochodem. On existuje nějaký autobusový dopravce, kde máte každou cca 6. jízdenku přes eshop zdarma?

+1/−1
10.12.2017 15:15

P47a73v76e97l 81K96h35a68i46l 2378929732168

Pokud je cena poloviční (jak píše paní Metlická) 6. jízdenka zdarma to nevytrhne (to byste si snad spočetl i sám). ;-)

+2/−1
10.12.2017 15:41

R36o86m34a40n 58P53o95l19á79č74e69k 5626479255

Ale taky všechno není o ceně ;-)

+1/−1
10.12.2017 18:01

P42a91v10e77l 55K18h50a66i20l 2908199692948

Zřejmě jste si nepřečetl příspěvek, na který reaguji. No nic, třeba to bude příště lepší :-)

0/0
11.12.2017 8:58

R59o24m87a11n 43J89e13s62c61h14k47e 9388585647545

Občas také vlaky nejedou. Ne všude vedou koleje.

Já mám režijku , auto a stejně jedu někdy autobusem kvůli času. A platím navíc.

0/0
11.12.2017 17:20

R61o38m56a15n 77P48o54l63á86č70e46k 5256849875

Ono spousta lidí přemýšlí jako Vy, proto takový raketový nárůst Flixbusu, ale ...

Nejsem blázen, abych jel delší relaci busem... Např. Praha Víden je Railjet jasná volba... To samé Budepašt atd.

+2/0
10.12.2017 17:24

D68a75n46i24e95l 77S53c78h67n19i22t13z75e37r 5241584591456

Je důležité uvést poměr cena - čas, tam regiojet nad ČD, podstatně vyhrává.

0/−1
10.12.2017 21:29

R15a22d87e52k 33J45a97n46a32t83a 9445206724842

Ne tak docela.

Jízdenka Praha-Wien u ČD začíná na 364 Kč, u Regiojetu na 375 Kč.

Railjet ČD to ujede za 3 hod 58 min, Regiojet za 4 hod 2 min, takže i když to je o fous, rychlejší není.

Pokud jde o vozový park, Railjet ČD je vozidlo o generaci (40let) novější, než jsou repasované vozy Regiojetu (ostatně Rakušáci ty vozy vyřadili a koupili si místo toho Railjety). Railjet tak má mimo jiné tlakotěsnou skříň a modernější podvozky, obojí přispívá ke klidnější jízdě.

A konečně, Railjet má jídelní vůz s plnohodnotnými jídly na porcelánui a čepovaným pivem. U Regiojetu můžete dlabat croissant a salát z krabičky. Každému, co jeho jest.

+3/0
10.12.2017 21:41

D72a24n50i70e47l 17S76c88h11n91i50t10z65e59r 5121394511716

Nedíval jsem se jestli jsou to akční ceny. Jestli potřebují od ČD tu jejich věrnosti kartu, to abych prodal auto, což je nesmysl. Vždy když jsem někam plánoval cestu (kratší - delší) ČD vyšly nejhůř z možnosti bus, regionem - vlak bus, auto. Zdůrazňuji při poměru čas - peníze.

+2/0
10.12.2017 22:00

R98a91d10e52k 58J12a61n51a81t37a 9815416604412

Všechno jsou to akční ceny. Jak u ČD, tak u Regiojetu, se zaplněním spoje cena roste.

Inkarta není třeba a i kdyby byla, stojí 990 Kč na tři roky. To by mě fakt zajímalo, jaké máte auto, že byste ho kvůli tomu musel prodat.

+2/−1
10.12.2017 22:39

D32a11n82i86e24l 92S98c43h74n62i49t87z59e33r 5911494441706

Musel bych ji prodat, z důvodu tlaku ČD na mne. Aby se mi ta karta vyplatila, nesměl bych jezdit autem. A to takovou frekvenci spojů ČD nemá. To již denně do práce jezdím na kole, než prodělával na poměru cena - výkon.

+2/0
11.12.2017 1:54

R42o62m81a90n 52S22t81o27n69e63k 1309623959121

no nevím Ostrava-Praha v některé časy jezdím za 129 kč a málokdy jdu přes 200 kč :-)

0/0
11.12.2017 4:27

J36a98r34o21m76í77r 37R89y68b14k27a 3322377651122

WiFi je to poslední co bych ve vlaku hledal. Mě by stačilo kdyby do vlaku nezatekalo ap. No a trať Hradec Králové - Liberec by se mohla"zkrátit". V dnešní době jet rychlíkem tři hodiny skoro moc. A to už je trať tzv. modernizovaná.

+3/−4
10.12.2017 13:08

L72i32b61o13r 63M72o77r74á80v13e90k 8696394188843

Když ono to je do Liberce do kopce, trať je klikatá a neelektrifikovaná (kromě úseku HK-Jaroměř) A ty stávající motorové rychlíky ještě patnáct let vydrží, takže nejdřív v roce 2035 bych čekal nějaké zrychlení;-D;-D;-D

0/−1
10.12.2017 13:42

J27i74ř67í 16E42r96b48e24n 1493554586417

Údolí Olešky, Jizery, Mohelky ani rádelský kopec jaksi moc zkrátit nejdou.

+3/−1
10.12.2017 14:04

R68o63m35a13n 43J43e56s94c28h52k47e 9318925187345

Tak rychle se jezdilo na trati před 80 lety na lopatu. Je to ostuda státu. Tam zdechl pes. V létě jet starou 810 je prohra. A cena je stejná jako u nových vlaků.

0/0
11.12.2017 18:41

R65a15d44e79k 87J75a28n57a68t90a 9685126764692

O žádné modernizaci mezi HK a Libercem mi nic známo není. Tam se leda záváděla peronizace, automtizace řízení provozu, odstranění havarijních míst, atd. Nic co by mělo výraznější vliv na zrychlení cesty.

Tu by mohla přinést leda zcela nová trať nebo velmi výrazné přeložky stávající trati, nejspíš přes Jičín, a na této minoritní relaci je přínos sporný a tento stát není schopen připravit nové tratě ani tam, kde je smysl očividný (VRT Praha-Brno).

+1/0
10.12.2017 17:28

J88i28ř55í 67E53r35b36e59n 1203814456727

No, řekl bych, že to co bylo v posledních třech letech vykonáno mezi Jaroměří a Železným Brodem, je právě přípravou na výrazné zrychlení po nasazení nových souprav. Předevčírem jsem tam zrovna jel a liboval jsem si, jak je ta jízda po zrekonstruované trati krásně tichá, a tím pádem i stroje mají mnohem nižší výkonové ztráty. A i peronizace napomáhá výrazně rychlejší výměně cestujících.

Jenomže ty rychlíky jsou dnes vedené motorovým vozem 843 se dvěma přetíženými liazkami ML640 pod podlahou, a tyhle motory už prostě víc výkonu nedají a na rovině vytáhnou nejvýše 110 km/h (my jeli podle GPS max. 105 km/h někde kolem Předměřic), ve stoupání do Borovnice sotva 80 km/h.

0/0
11.12.2017 11:01

M13a50r46i85o 90L86u83c38h57e54z47i 1784878512504

Když možná za 20 let zapomenu, co je to cestovat s ČD, tak to zkusím a to budu doufat, že konkurence kvalitu cestování u ČD někam posune. Posledně to nedopadlo dobře, na 50 km tratě dvě výluky, Vyskakovat a naskakovat do vagonu, kde 1 schod o násypu byl cca 60 cm, není nic moc. Cesta trvala místo 1 h 10 min skoro 2 hodiny. Na to se jen tak zapomenout nedá. 8-o

+1/−5
10.12.2017 12:58
Foto

J17i66ř58í 17Š16r96á84m46e16k 3738287519711

Výluku by v tom místě měla i ona konkurence.

+6/0
10.12.2017 12:59

O47n73d27ř60e51j 39Z30e79m78a79n 5480274938199

A co za ty vagóny, respektive jejich schůdky vzhledem k perónu?

Nebo plánování těch výluk vzhledem k provozu? To si myslíte, že SŽDC jen ČD oznamuje že tehdy a tehdy tam a tam bude výluka, že je neplánují v součinnosti s dopravci?

A k té konkurenci, to by na té trati nějaká konkurence být musela a jak je známo, mnohde není na výběr.

+1/−3
10.12.2017 13:33

J21i58ř82í 17E28r62b41e67n 1193964986847

Možná tomu nebudete věřit, ale technické normy platí pro všechny dopravce a tím pádem výška schodu nad terénem bude stejná u ČD i u konkurence ;-D

+5/−1
10.12.2017 14:07

O18n74d42ř61e76j 90Z13e21m55a92n 5300924378209

Kdybyste se nesnažil být za každou cenu vtipný, tak byste si uvědomil rozdíl mezi starými a novými vagóny. Tedy v tom, že ta nádraží to mají stejné, v tom máte pravdu, ale že ty vagóny to mají různé, to si nějak neuvědomujete.

+1/−1
10.12.2017 16:36

R12o77m87a45n 35J68e91s66c91h66k79e 9198865977165

Normy to možná připouští velké rozpětí od sypaných nástupišt po úrovňové nástupiště. Ale je to ostuda státu a SŽDC, že mnoho nástupišt je dodnes utopených a to i na hlavním koridoru Brno - Česká Třebová. Za to je chválit nemůžu. Na naší zastávce jsou vysoké peróny a nástup do nízkopodlažních jednotek zvládnou maminky a invalidi sami. Zato nádraží Adamov, Blansko, Rájec, Letovice a další je ostuda.

A také máte stará vozidla s vysokými podlahy. Stále jezdí.

0/0
11.12.2017 18:50

J42a16k95u73b 44Z12a35m76a78z93a56l 4403485168423

Pokud tam není konkurence, tak to znamená, že trať je nerentabilní. A nebýt toho, že stát (kraj) zaplatí polostátním ČD, aby tam prostě s nějakou technikou jezdily, tak byste znal vlak už jen z hlubší paměti, televize a vyprávění.

A mimochodem, pokud správce nádraží (SŽDC) není schopen mít vybavené nádraží pro výstup lidí z vozů, měl by organizátor výluky (SŽDC) vymyslet nějaké řešení, protože dosah schůdků je normalizovanou záležitostí - proto modernizovaných stanicích přesně lícuje s výškou nových peronů. Nevím proto, proč Vás napadá, že něco podělaly ČD..

+3/0
10.12.2017 14:16

O18n77d72ř65e26j 70Z78e66m67a19n 5920124788689

Zajímavé... Na některé ty tratě by i soukromé společnosti chtěli, problém je, že jim v tom je bráněno. Prostě to není o tom, že by ta trať byla nerentabilní.

A k těm schůdkům, novější vozy ten problém nemají, problém je u starších vozů.

0/−2
10.12.2017 16:33

M27i73l65a35n 41K60a45s88a53l 9307769920102

Ne, oni tam chtějí jezdit ale za dotace. Nikdo nikomu nebrání si tam jezdit jen tak, za svý.

+1/−1
10.12.2017 16:43

O25n79d18ř96e23j 10Z34e56m86a17n 5180384888689

Ale no tak, vymýšlet si tyhle věci přece nemusíte.

A jen tak mimochodem, ČD na mnoha úsecích taky jezdí s dotacemi - říkají vám něco rovné podmínky? To znamená, že pokud tam berou ČD dotace, potom by je tam měla brát i ta konkurence. Ale jak to vypadá, vy si na konkurenci CD zkrátka jen chcete plivnout.

+1/−1
10.12.2017 16:48

M50i69l41a82n 65K45a33s58a27l 9637409330352

"Na některé ty tratě by i soukromé společnosti chtěli, problém je, že jim v tom je bráněno. Prostě to není o tom, že by ta trať byla nerentabilní."

Nedává to smysl, tečka. Tratí, které jsou samostatně rentabilní bez dotací je minimum a na nich se už jezdí. Zbytek se bez dotací uživit nemůže. Tak mi laskavě nepodsouvej něco, co jsem nenapsal.

+1/−1
10.12.2017 16:51

O34n21d63ř72e40j 69Z83e70m57a38n 5300344608189

Dává to velmi dobrý smysl, pokud si uvědomíte že na těchto trasách mají ČD dotace a že ty samé dotace by měli mít i ostatní dopravci. Proč si asi tak myslíte, že ikdyž by tam i jiní chtěli jezdit, tak nemohou? Protože by to pro ČD byla na té trase konkurence a proto je vstup jiných dopravců hodně regulovaný.

PS jen konstatuji suchá fakta...

0/0
10.12.2017 18:00

O36n44d18ř29e12j 82Z43e81m58a30n 5930524808459

A zkuste se ještě jednou zamyslet nad tím, co to znamená mít rovné podmínky.

0/0
10.12.2017 18:01

M52a49r48i22o 51L51u95c35h61e55z98i 1124538592304

Jé, to je zastanců ČD. Schůdky byly vysoko proto, že vlak zastavoval před perónem, nevím proč. A jiná možnost je, autobus rychlejší a levnější a výluky SŽDC jej naštěstí neovlivní. Spomalí vás leda stopkou na přejezdu a když zastavíte, nestačíte se divit, vpravo a vlevo nejenže nejede vlak, ale ani nemůže, nejsou tam koleje ;-D

+1/−3
10.12.2017 15:22

K67a58r48e83l 86M12o63k74r81y94k 3806858843

ČD cestuji celkem často převážně střední a delší vzdálenosti využívám převážně R,EX a EC a jezdím z 80% první třídou v globálu jsem spíše spokojen dal bych 7/10.

Na exponovaných tratích bych přivítal řazení např. 2,3 vozů,které by byli povinně místenkové tj jen cestujíci s platnou místenkou žádné stání a blokovaní uličky a pod.

Oni cestující jsou celkem burani letos se mi 2x stalo že nechtěli opustit místo na kterém jsem měl místenku přitom v jednom případě to musela řešit až policie.

+3/−1
10.12.2017 12:39

M98a22r31t43i43n 32N24o58v35o75t73n40ý 3496766941344

Místenku si můžete koupit do každého rychlíku.

0/−3
10.12.2017 18:35

K42a98r28e68l 98M62o49k17r66y81k 3326308153

Přečtěte si to ještě jednou ..

+2/0
10.12.2017 19:44
Foto

J15i89ř36í 91Š70r59á87m25e58k 3348587359861

Není to pravda

0/0
10.12.2017 23:10

R68a39d79e83k 33J62a55n17a98t71a 9595806784182

Takto to mají Maďaři (část vlaku povinně místenková a část vlaku dobrovolně místenková).

Nicméně si myslím, že v civilizované zemi nemají povinně místenkové vlaky co dělat - vlak má být dimenzován tak, aby to nebylo třeba. Viz Německo, Rakousko, Švýcarsko, Holandsko, Japonsko - to jsou země, kde má železniční doprava nejvyšší podíl na přepravě a povinné místenky tam v podstatě nenajdete - a to ani ve vysokorychlostních vlacích.

+1/0
10.12.2017 21:53

K84a38r72e82l 43M98o98k10r27y48k 3526808473

tak zrovna Japonsko má u shinkansenů a expresních vlaků systém,který by se mi zamlouval zde tj část vozů bez rezervace (4 někde 5 vagónů) a zbytek na rezervace

0/0
11.12.2017 17:25

R24o50m18a46n 72K60o10n89e88č36n86ý 4734478913

Tak mozna stoupla,,ale spis asi u rychliku,regionalni je des a hruza

0/0
10.12.2017 11:57

V41l31a55d37i92m69í41r 48K72r77y86c43h84t78á31l66e28k 4832429727292

No. Jezdím City Elephantem a nijak si nestěžuji.

+4/0
10.12.2017 12:23
Foto

J30i35ř34í 66Š48r57á61m56e44k 3138517949351

Jezdím Regionovou a stěžuji si.

+2/0
10.12.2017 12:31

V31l23a82d62i73m59í79r 95K66r75y73c52h40t73á65l32e86k 4392219897572

Jezdil jsem Regionovou z Bechyně do Tábora, z Tábora do Milevska/Písku nebo po Prokopském údolí a nic tak hrozného na ní nevidím. Desiro je teda lepší. Ale zase na kupovat tak drahé vlaky pro tak malý počet cestujících není dosud v českých podmínkách možné.

Furt lepší než 810.

+1/0
10.12.2017 12:39
Foto

J38i79ř60í 11Š71r55á58m85e97k 3288167479281

Trať 070 není zase taková lokálka. A Regionovy tu jezdí narvané až po víčko.

0/0
10.12.2017 13:03
Foto

J12a57n 23V87a19l75a49l41í89k 6246439180206

regionovy na trati 070?? jezdím z Prahy směr Turnov a ještě jsem ji tam neviděl jet...

+1/0
10.12.2017 15:07

L76u11k55á71š 56Š91m18a37h13e16l 2457444702114

Jezdí na večerních spojích, ale tam je také menší obsazenost.

0/0
10.12.2017 17:48
Foto

J56a98n 33V21a49l58a31l23í76k 6616199440856

no to bych neřekl jezdím i večer a ani po 22h jsem je tam neviděl...

0/0
10.12.2017 18:08
Foto

J80i86ř51í 73Š68r49á23m50e37k 3268497399701

Cože? Všechny osobní vlaky z Mladé Boleslavi do Turnova (s jednou, občasnou výjimkou) jezdí Regionovy. Trať 070 není jen na okraj Prahy, ale až do Turnova.

0/0
10.12.2017 23:13
Foto

J13a34n 12V47a60l54a35l63í38k 6156989320386

tak to jste vedle jak ta jedle...

Praha -Turnov jezdí tyhle vlaky

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:CD854-0314.jpg

nikoliv tyhle

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200705/DSCF1144.jpg

a píši z Prahy nikoliv z MB

a to samé je z Prahy do MB kde regionovy také nejezdí vůbec...

0/0
11.12.2017 20:37
Foto

J88i58ř80í 13Š17r78á67m98e85k 3658157739671

Ne, pane Valalíku. Nemáte pravdu. Vlaky, které uvádíte v odkazech, jezdí z Prahy na Turnov (-Tanvald), jako rychlíky. Já mluvím o osobních (u každého pařezu stavících) vlacích. V relaci Ml. Bol. - Turnov jezdí jako OSOBNÍ vlaky prakticky výhradně Regionovy. Bydlím v obci Příšovice (4km od Turnova) a vlakem jezdím často. Vím, čím jezdím. Přijeďte, zvu Vás na víkend. Uvidíte.

0/0
11.12.2017 21:04



Najdete na iDNES.cz