Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úřad práce radí nezaměstnaným, jak získat práci v Německu. Asociaci to vadí

Liberecký úřad práce pomáhá lidem najít práci v Německu. Podle Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) se ale jedná o cílený nábor, který v době rekordně nízké nezaměstnanosti škodí českým podnikatelům. Úřad práce se proti tvrzení asociace ohradil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a70r97e71l 49U91r88b43a41n 2114694291509

Pokud někdo nabízí 12k čistého, tak se nemůže divit, že nesežene zájemce o práci.

+2/0
12.12.2017 9:53

J65a55n 16C52e28p83e62k 1464166650

Pan Vaněk by si měl ujasnit co je pro jeho kapsu daňového poplatníka lepší. Člověk na pracáku, který pobírá podporu a jiné dávky, nebo člověk třeba pracující v Německu platící sociální, zdravotní a daně? A znova opakuji NE UP práci v Německu nenabízí. Radí jen jak na takovém trhu postupovat a co má člověk čekat.

+1/0
12.12.2017 9:49

S59t81a72n49i57s42l82a53v 23S49r34b47a 4225764258424

úřad práce je od toho úřadem, aby se staral o nezaměstnané. je to součást sociální politiky státu. jestli asociace nerozumí rozdílu slova zaměstnaný a zaměstnavatel, tak ať se kouká rozpustit.

+4/0
12.12.2017 9:46

P19a62v96e37l 53K72u12n26c 9662489908848

"v době, kdy naše firmy již nevědí, jak přilákat pracovníky"

Kolik firem to zkusilo spolehlivým způsobem - slušnými platy?

+8/0
12.12.2017 9:30

K45a53r88e59l 34M64a41z22a66č 3297483846979

Mě zase vadí ty mizerný platy tady.

+4/0
12.12.2017 9:29

M27a25r16e10k 40P17o92s74p12í51š53i82l 2185385151

A proč myslíte,že není dostavěná Dálnice do Rakouska a jsou tam obstrukce s dostavbou.

No protože to by lidi sedli do auta a za hodinu by byli z Brna ve Vídni,kde dostanou mnohem víc. Takže se to stále bude protahovat. D5 to jednoznačně ukázala. Když nechtějí platit u nás,tak šup po D5 do Německa. V Plzeňském kraji těch lidí je mraky.

+3/0
12.12.2017 6:54

M18a70r33e90k 93P91o67s77p95í44š87i86l 2225835301

Až konečně budou podnikatelé platit co mají,tak se budou lidi vracet. V regionu jsou vždy dohodnuti neformálně na ceně práce,tak ať se nedivěj,že nejsou najednou lidi.

Já znám jednoho podnikatele. Zakázek má mraky,ale odešlo od něj 5 zaměstnanců,které nutil dělat na živnosťák. A ještě měli 20tis hrubého a co by prej nechtěli. Teď to nemá kdo dělat a postupně jméno firmy jde do pr...

+9/0
12.12.2017 6:44

T51o43m58á51š 55J55a86n20e65č17k82a 4911695506470

Každou chvíl slyšíme, že když se nám nelíbí nízké mzdy v ČR nikdo nás nedrží abychom nešli pracovat do ciziny. A ejhle - když to někdo začne lidem organizovat, zase je to špatně.

+10/0
11.12.2017 23:20

M16a51r56t12i17n 58K58o25l93a14c34e56k 5379147943293

No jasně že jim to vadí. Přece si nenechají zničit auru, že zaměstnanec není otrok, který slouží za malý peníz podnikateli, co se smiluje a zaměstná jej

+6/0
11.12.2017 23:02

L15u62c28i31a11n 49P59a86p58a62z82i23a35n 5854197751175

České firmy potřebují zaměstnance, nic jim nebrání, aby platili jako v Německu nebo Švýcarsku. Jinak jen planě tlachají.

+8/0
11.12.2017 23:00

V55á96c80l45a65v 80V22a92n84ě42k 2573503308401

Někdo v tom úřadě potřebuje přijít o práci aby si uvědomil, že je platí na jejich židli právě pouze ti lidé, co pracují a platí daně tady v Česku.

To zase někdo přišel s nějakou iniciativou a převratnou myšlenkou, že buřty rostou na stromě.

+1/−2
11.12.2017 21:43

V81í60t 22P62r85č17í31k 9268140114950

Úkolem úřadu práce zprostředkovat práci nezaměstnaným, nikoliv zprostředkovat práci nezaměstnaným na českém území.

A jen pro vaši informaci, státní pokladnu, ze které je placen ten pracovník úřadu práce, neplní zdaleka jen daně těch lidí, co pracují v Česku. Plní ji také evropské dotace, jejichž je Německo čistým plátcem.

+5/0
11.12.2017 21:57

V25á57c95l74a12v 67V28a25n79ě30k 2573973478691

Oni dostanou evropské dotace za lidi, které pošlou přes hranice?

V době, kdy je u nás téměř nulová nezaměstnanost a podniky se perou o lidi je tahle činnost naprosto nepochopitelná a někdo v tom úřadě potřebuje připomenout proč a pro koho tam vlastně sedí.

+1/−4
11.12.2017 22:08

T95o46m18á18š 64J26a38n18e41č52k41a 4731735556890

eu - Operační program zaměstnanost - platí za to, že někdo hledá lidem zaměstnání. Neříká se že to musí být za žebráckou mzdu v ČR.

+7/−1
11.12.2017 23:17

M98a33r80t76i44n 68K65o64l96a19c40e88k 5329157593603

Otázka zní, proč to vadí těm malým podnikatelům? přece zaměstnance vždy najdou a zaměstnanec je póvl

+3/0
11.12.2017 23:04

J13a23n 25C26e20p83e17k 1954456780

Pane Vaněk jste úplně mimo. Nic takového se neděje. Najděte si včerejší tiskovou zprávu vydanou UP.

Vy jste se jen chytl bombastického lživého nadpisu článku.

Na UP je jen spolupráce s německým úřadem práce. Nikde na UP nedostanete doporučenku k zaměstnavateli v Německu, ani vám takovou práci UP nenabízí. Jestli v něčem radí, tak případným možným zájemcům radí jak v Německu postupovat, na co se připravit, taková všeobecná informační a právní poradna pro to, kteří chtějí v Německu pracovat. A propo hodně xyz miliard do rozpočtu MPSV jde z Evropských sociálních fondů. Tak aby jste zase nevykládal nějaké bludy. ;-)

+2/−1
12.12.2017 9:47
Foto

M85i49r63o32s70l93a54v 68S89t30e34i26n70e34r 4370802520216

Tady opravdu působí trh nezávisle na komkoliv. Úřady práce v Německu jsou obsazeny lidmi, kteří by jinde nebyli použitelní. jak to je v Čechách, nevím, ale neočekávám zázraky.

V Německu brzdí právě tyto úřady, mnoho starobinců a léčebných ústavů má už dohodnutou práci s vyškolenými pracovníky, ale dostat pracovní vízum je na měsíce.

Češi mají výhodu, že mají EU pasy, ale zřídka umí přijatelně německy.

0/−1
11.12.2017 20:06

D55a85v49i84d 36P91e79t70r 7590406720885

Podle mne to naopak posune produktivitu práce u nás. Když se vyplatí lidem pracovat cca od 25000 Kč, pak je zaměstnavatelé nebudou zaměstnávat na práce, kde se to nevyplatí, což může zlepšit vybavení stroji a technologiemi.

+4/0
11.12.2017 19:24

L48e73a 79V98o88j79t25e42k86o69v94a 1773452697394

Ale, ale, Německo shání zaměstnance v České republice? A nedorazilo do Německa náhodou plno pracantů z Afriky? :-)

+13/−5
11.12.2017 18:59

V78o96k53o91u82n 13V63l84a89d92i46m63i37r 8392898339948

Jiste. Dnes mi dorucil balicek uplne cernej zamestnanec DHL. Zrejme je toto povolani i pro Cechy neatraktivni.

+2/−4
11.12.2017 19:21
Foto

M37i26r41o84s52l89a35v 47S11t37e77i67n25e53r 4170892320496

Máme asi stejného, šikovný hoch a snaží se, přijede i po šesté večer. Ten z DPD se ani neobtěžuje zazvonit, teprve napotřetí byl přistižen.

+1/−1
11.12.2017 20:01

S91t61a86n80i15s45l19a94v 19K94r42e60j14c57a79r 6717816173524

A proč by ne, nakonec pro Německo a EU neshání pouze UP ale i IT servry Práce cz. a jim podobné !! Pro čechy je samozřejmé, že u sousedů je přeci lépe než doma. Je otázkou kolik těchto zájemců dokáže se přizpůsobit zahraničním požadavkům na profesní odvedenou práci a jazykovou znalost. Ano, máte pravdu v tom, že Německo díky cílové zemi pro běžence by nemělo mít s pracovníky problém. V ČR je podobný problém v malém. V azylových zařízeních pro běžence je sice méně žadatelů než v Německu ale media neinformují jak dalece se daří tyto zapojit do firemních pozic a výrobních procesů.- Mimochodem, platová možnost v ČR již není taková jaká byla v devadesátých letech. Jistě ŠkodaAuto je jen jedna, ale už je poměrně dost jež se jí snaží nabídnout podobné platy (mimo prémií a benefitů pro pracanty) . Firmy se snaží udržet a motivovat perspektivní schopné pracovníky. Ono je na každém kolik mu za odvedenou práci stačí peněz. patnáct nebo třicet tisíc, !! Je ale také a především na lidech jakými jsou hospodáři s vydělanými prostředky. Pro někoho není problém vyjít s příjmem sedmnáct tisíc a druhému nestačí ani padesát !!

+1/−1
11.12.2017 19:32

J97o92z54e62f 65P45o12l36á16k 9317770

Podání komplexních informací není nábor ?;-D;-D;-D

0/−3
11.12.2017 18:42

M91a55r47e16k 49K40a42l50i44n35a 3489434945258

Není. Nábor je něco trochu jiného... Nedělají s nimi pohovory, testování, apod.

+5/0
11.12.2017 18:54

V51l67a75d73a 20S45i81m34o81n78i51k 3979173333245

Ne. Ale problémem není, zda to je nebo není nábor. Problémem je to, že spolek živnostníků si myslí, že lidé nemohou jít pracovat, kam se jim zachce a kde to pro ně bude nějak výhodné.

+5/0
11.12.2017 20:05

V69o43k81o88u87n 27V50l15a66d50i39m40i49r 8652188719548

Porad je lepsi, kdyz zajemcum poradi urad prace bezplatne, nez kdyz vychytrali zprostredkovatele pak pozaduji nemalou cast procent z platu.

+17/−1
11.12.2017 18:38

M20a67r49e92k 43K60a41l20i42n20a 3309644375978

Pokud někomu zprostředkovatel k něčemu pomůže, tak proč by za to neměl dostat odměnu...?

+1/−1
11.12.2017 18:54

S42t34a27n 29N65o15v60á16k 5377345275704

Protože firmy se brání kmenovým zaměstnancům, kterým by pak nemohli říci ze dne na den: zítra už nechoďte. Kdežto agentura se s nimi nepárá a šoupe je každý týden někam jinam. Takovou práci byste určitě nechtěl...

0/0
12.12.2017 10:17

Ř17e69h16o50ř 84V25l70a79s53á95k 2654734751986

Každopádně pokud se sepisuje návrh na zrušení úřadů práce, jsem pro.

+1/−6
11.12.2017 18:22

B31a56r76b84o39r83a 11M22a40r97e24š48o87v15á 7482582602220

Zařadíme je do fronty úřadů ke zrušení. To bude najednou volné pracovní síly!

+1/−2
11.12.2017 19:19

T68o26m88á34š 49T36a68t45í48č66e28k 5880372610548

Jo, instruktoři kapsářství budou makat na tři směny, aby tu pracovní sílu včlenili.

0/0
11.12.2017 21:21

Š88t15e39f59a59n 49F86r85i15č57a 7742528693766

Úřad práce je od toho, aby nenechal nezaměstnané spásat trávu, ale aby jim pomohl najít práci. Je v pořádku, jestli tu práci nenabídnou zaměstnavatelé v ČR, tak ji najít kdekoli na trhu práce. Třeba i v Evropské unii. R^

+26/−2
11.12.2017 18:20

J81i73r14k47a 14N61o17s81e41k 7312372579702

Ten článek je především o tom, že český úřad placený z daní českých firem a českých zaměstnanců pořádá poradenství pro lidi, kteří chtějí jít za prací do zahraničí. To mi teda úplně v pořádku nepřijde.

+3/−12
11.12.2017 18:19

M47a62r55e22k 19K85a86l42i26n43a 3299114615298

ale pokud uchazeč o práci půjde pracovat třeba do SRN, tak stát ušetří, protože mu nebude platit podporu a nebude za něj platit zdravotní a sociální... I tak je to výrazné plus pro stát...

+11/0
11.12.2017 18:55

V39l12a29d91a 60S26i74m71o83n53i83k 3899573923805

Proč? Firmy prý o lidi bojují, ale ty české Lojza a Lojza pořád nějak prohrávají. A navíc - říká se tomu volných pohyb pracovních sil v EU.

+2/0
11.12.2017 19:59

R32i97c38h32a90r26d 47K51r12u62p43i83č88k49a 5564705287129

uřád práce je odtoho aby nabízel práce Čechum

+4/0
11.12.2017 20:58

P10a86v52e38l 11J45a96n53č72a90ř70í67k 2344941394496

Úsměvné, že v době kdy naše setrvání v EU podporuje 29% lidí se jich tolik hrne do Německa za prací. Kde je to vaše češství, kde je ta vaše národní hrdost? Když se za to zaplatí, tak jde nacionalismus do kopru.....

+3/−14
11.12.2017 17:48

J44i20r30k72a 38H38o22n63c76ů 2884974811908

Dvě nesouvisející věci. Můžu být dobrým Čechem a pracovat v Německu. V tom není rozpor. Nejsou tam jen vyšší platy, ale i celková firemní kultura. u nás si zaměstnavatel často myslí, že když Vám dá pětadvacet hrubého, už mu patříte a na soukromý život nemáte právo.

+15/0
11.12.2017 17:54

P81a44v96e23l 71J54a91n93č79a69ř36í86k 2934711744606

A to vám nevadí na jednu stranu na ně nadavat a na druhou stranu jin tam dělat pohuňka? Protože co si budeme povídat, našinec je tam pouze levná pracovní síla. Kde je potom ta Vaše národní hrdost? Žádná není. Jenom věčně brblajicí národ. Ale hlavně aby to pro mně bylo výhodné. Jak by se Vám líbilo, kdyby Vám soused okopaval kotníky, všude Vás pomlouval ale byl by u Vás jako první s nataženou rukou pro peníze?

+2/−10
11.12.2017 18:01

Ř41e93h19o87ř 59V98l22a60s96á38k 2704584401736

Jeden dává dobré peníze, druhý za ně odvede dobrou práci. Váš problém, že Vám to přijde nedůstojné.

S takovou byste mohl i vytýkat firmám, které vyváží do Německa...

+10/0
11.12.2017 18:20

P33a55v97e70l 81J18a35n70č20a33ř83í56k 2504391604466

Špatně jste mně pochopil. Jen jsem tím chtěl naznačit, že ten kdo tam pracuje by měl být mezi těma 29 %. Sám jsem tam 10 let dělal v dobách, kdy ještě bylo treba pracovní povolení. Pak jsem sám odešel, udělal se sám pro sebe a teď se mám finančně lépe než tehdy. S Němci spolupracuji jako rovný s rovným a nemám s nima jediný problém. Ale nebudu s nima spolupracovat a na druhou stranu na ně nadávat. To radeji s nima dělat nebudu. A tomu zase říkám hrdost já. A ne házet špínu na unii a jezdit si tam pro peníze....

+3/−4
11.12.2017 18:28

Ř51e44h50o88ř 26V57l13a72s13á31k 2454834621746

Směšujete Němce a Unii, pracovnímu poměru říkáte "jezdit si pro peníze", asi si myslíte, že zaměstnanec nesmí kritizovat zaměstnavatele,. No těžko se domluvíme.

+6/0
11.12.2017 18:32

P26a31v44e49l 94J12a41n94č10a92ř51í15k 2334971634756

Ale může. Jenom si nemá vyzobavat to lepší. A to je problém v naší kotlině. Vsichni vyčítají menšinám, ze znaji svá práva ale již ne své povinnosti. Přitom když to převedeme na tento problém, tak se češi chovají úplně stejně. Dej, ale nechtej. V tomto se ale opravdu nedomluvime.....

+1/−3
11.12.2017 18:38

J52i70n30d45ř91i28c24h 88H83r17d96l94i97č77k86a 4896854579584

Pořád jste nepochopil. Čech si nejezdí do Německa pro peníze za nic. Odvede tam práci, za kterou je zaplacen. Rovnoprávný vztah, žádná almužna. Není pak důvod, aby nemohl kritizovat německou politiku. Stejně byste mohl tvrdit, že nesmí kritizovat politiku českou, pakliže pracuje v tuzemsku.

+1/0
12.12.2017 20:01

J67o34z16e89f 64P43o20l48á49k 9957730

Jančařík , kolik jsi toho nadělal mimo Čechy ?

+1/−1
11.12.2017 18:46

J52o79z74e48f 54P91o22l42á38k 9337130

Omluva , tohle je unáhlená reakce po přečtení Vašeho 1. příspěvku

0/0
11.12.2017 18:49

M29a59r20t94i43n 10K12r24o64u25p46a 2501153189270

AMSP ČR jsou asi úplní ekonomičtí negramoti. Jedno z nejzákladnějších pravidel ekonomie je NABÍDKA vs POPTÁVKA. Pláč nad nedostatkem zaměstnanců se stal vedle másla, alzáka a Drahoše místním koloritem. Platy holenkové, to Vám přitáhne zaměstnace nic jinýho. Průsečík nabídky a potávky tam má být Váš cíl.

+17/−1
11.12.2017 17:48

R64o39m79a58n 17V74í49c87e43n54e24c 2329392418962

Vše je pravda. Ale proč má stát financovat odliv pracovníků do zahraničí? A ještě by jim ÚP mohl platit podporu.

+1/−4
11.12.2017 17:53

M73a25r29t43i31n 85K40r54o48u75p48a 2461803189360

Úřad práce je tu především pro nezaměstnané, pak dlouho nic a pak ten zbytek-například AMSP ČR. Myslíte že jestliže zaměstnanec dostane stejný plat tady jako v zahraničí tak se bude trmácet někam do horoucího pekla. Ne, nebude. Dokonce si myslím že i citelně nižší plat by nevadíl. Ale tady se bavíme o dvojnásobku i více. Kde je chyba jestliže se jedná o stejnou práci.

+10/0
11.12.2017 18:10

R42a33d42i46m 74S57i12m57u74n94e53k 2190310606884

úřad práce je úřad zřizovaným státem a nikoliv nezaměstnanými, takže o jeho prioritách rozhodne stát...

0/−4
11.12.2017 18:14



Najdete na iDNES.cz