Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlost jen na papíře. Německý rychlovlak trápí častá zpoždění

Chlouba německé železnice, rychlovlak ICE, trápí častá zpoždění. Bíločervená střela poprvé vyrazila s velkou pompou z Berlína do Mnichova v sobotu. Cestující se však z rychlé jízdy neradovali dlouho. Slibované dvě hodiny ušetřeného času vlak po cestě už několikrát promrhal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A16n13t26o66n36i11n 12N36e28m70e41c 7308113301210

Jel jsem ICE z Vidne do Würzburgu, 604 km za 6 hodin, autem to jde take, ale komfort v ICE je nesrovnatelny s proudy aut ve frontach na dalnici.

0/0
18.12.2017 12:46

M18i35r13o92s16l53a15v 80Z91i35k27m40u82n92d 6378942147838

Co je za bláboly. Rychlovlaky ICE jezdí v Německu už od roku 1991, zajišťují cca 60 % dálkové dopravy.

I sebelepší výrobek může mít závady, tím spíše že tyhle soupravy řídí v podstatě počítače a doma se taky PC někdy - mnohdy často - kousne.

Na rozdíl od parní lokomotivy, kde stačilo kladivo a klíč, na rozdíl od elektrických lokomotiv "první" generace z 50. let minulého století, kde si strojvedoucí poradil kusem drátu, krokosvorkou, tak na "moderních" vozidlech může strojvedoucí udělat jen RESET počítače, případně vynulovat paměti úplným vypnutím baterií a novým startem "PC".

+2/0
16.12.2017 23:19

R29a92d81e92k 24J10a75n29a84t93a 9365626434272

To nic nemění na tom, že moderní vozidla, ač se nedají opravit kladivem, jsou provozně spolehlivější.

+1/0
17.12.2017 10:38

M62a30r41t45i64n 81R32u52z11i32c34k40a 1192698296427

Uz sobotni...

Uz patecni...

Jezis to se spatne cte, cekal jsem zpravy a informace, misto toho je styl clanku jako by byl vystrizeny z blasku, uz jen vykricniky chybeji...

0/0
16.12.2017 17:00

M90a74r36t46i80n 36K38o25u21š12a 6275864684

Poněkud mne zaráží ten povýšený nadhled pana novináře. Evidentně mu ušlo. že podílet se na vývoji něčeho takového jako je rychlovlak představuje píli a úroveň znalostí o jaké si kterýkoli novinář může nechat jen zdát.

+3/0
16.12.2017 14:55

V21l53a38d91i98m77í61r 60F91i40b32i60g75e91r 5594671821894

Němci mají postaveno. Ty dětské nemoci za pár týdnů vychytají, ale u nás se o VRT jen hezky povídá. Politici se předhánějí kdo u toho bude jako první, ale skutek utek. Současný železniční síť na koridorech jede na limitu a každá drobnost má za následek zpoždění(stačí aby zafoukalo, nasněžilo nebo zapršelo)

+6/0
12.12.2017 19:54

M16i98l51a12n 61V36o96l45e35k 5919263346619

"...má zdvojnásobit počet cestujících mezi oběma městy" To je nějaký plán pětiletky nebo co? Nebo recept na štěstí?

0/−3
12.12.2017 19:16

R64a44d83e88k 77J94a48n20a91t67a 9815986444132

U každé větší dopravní stavby se dělá takový plán. Dokonce povinně, pokud na to mají jít peníze z EU.

+4/0
12.12.2017 20:18

M84a15r44t78i56n 37R21u20z87i26c18k91a 1122938636517

Dela se vzdy, nebudete stavet dalnici z Berouna na Krivoklat pokud tam neni prognoza jejiho vyuziti...

+1/0
16.12.2017 17:04

G69e43o67r77g 66K25o90m12b80e71r44e79c 9244401696131

radsi nejaky zpozdeni ted nez aby se to za pul roku nekde vysypalo jak v Eschede kde pak byla stovka mrtvych.

+2/0
12.12.2017 19:14

P27a32v21e39l 90M23o68r95a50v53e56c 3672809852928

Koukám, že už-ne-lupa-idnes převedla ilustrativní fotky a popisky už i do fotogalerie. Informace o tom že "od října začne testovací provoz" je trošku zastaralá, ne?;-)

0/0
12.12.2017 13:35

P53e55t49r 97D47r41a65p46a68l 3235428963845

průměrná rychlost 150, to není na rychlovlak nijak moc extra

+2/−6
12.12.2017 12:15

R92a41d95e56k 56J14a73n78a81t33a 9605566744702

Protože zcela nová VRT s maximální traťovou rychlostí 300 km/h je jen cca v polovině délky trasy Berlin-München. Zbytek je modernizovaná původní trať (160 až 230 km/h).

Dále je třeba si uvědomit rozdíl mezi maximální traťovou rychlostí a průměrnou cestovní rychlostí. Tu snižuje řada faktorů

- max. traťová rychlost nikdy není na 100% délky (podobně jako není na dálnici povoleno 130 km/h v celé délce)

- tato rychlost není dosažena při jízdě do kopce

- vlak má nějaké zastávky (brzdění+pobyt+rozjezd)

- konstrukce jízdního řádu se nedělá "na doraz" ale aplikují se rezervy. V praxi se tak při jízdě málokdy jede maximání rychlosti. Ta se využije, když je třeba krátit zpoždění.

- vliv může mít i to, že ne všechna vozidla plánovaná na danou linku umí takovou rychlost využít. Pokud se na daném spoji prabidelně vyskytují i vozidla s vmax 280 km/h, je třeba jízdní řad s tímto vědomím zkonstruovat.

+10/0
12.12.2017 13:06

M36a22r68t33i30n 94R77u89z33i73c42k31a 1712608856527

- tato rychlost není dosažena při jízdě do kopce - u VRT mate kolikrat velka prevyseni a na tratovou rychlost to velky vliv nema, zvlaste u vykonych jednotek... Pravda, nevim jak vykone soupravy ICE tam jezdi...

Co nejvice ovlivnuje rychlost a plynulost je napr. akcelerace a brzdeni souprav,...

- vlak má nějaké zastávky (brzdění+pobyt+rozjezd), - to sice ano, ale od toho je planovana kapacita trati, jizdni rad, krizeni a bocni koleje k nastupistim... napr. Tokyo-Osaka jezdi jak zastavkove, tak prime vlaky a to i v intervalu 3min ve spicce!

Nemyslim si, ze by sestavili jizdni rad a pousteli soupravy s nizsi max. rychlosti tak, aby uvedene spoje nemohli dodrzovat jizdni rad, to spise podle me technicke problemy na nove trati ev. problemy se soupravami...

0/0
16.12.2017 17:13

J26i58ř25í 83B13l19a57ž10e21k 4759213231700

V reklamním videu je 9900 kW

0/0
18.12.2017 22:56

P32e88t51r 72D69r38a33p10a89l 3215118163125

"...stojí někde u Polomy, zamrzly mu všechny cd romy..."

+8/0
12.12.2017 12:00

J17a32n 23C34e41p23e92k 1394166120

Deutsche Bahn to je nějaká odnož Českých drah, že se jim tak daří? ;-D

0/−4
12.12.2017 11:40

M40i89r67e27k 64Z67á22v53o83d64n29ý 7112847900578

Nemělo by se jednat spíše o Regiojet? Ten má na českých železnicích nejhorší výsledky :o)

+2/−2
12.12.2017 11:50

J12a31n 61C51e35p46e24k 1774106110

V tramvaji co u mě nastupují lidi nadávají na ČD, že ten elefant má neustále zpoždění. Půl hodina žádný problém a to to jezdí jen z Kolína. Cestující Jančury nepotkávám. :)

+1/0
12.12.2017 11:59

P35e85t85r 43P96e30t40r 6253862208813

Ne no, ti jsou schopní i chválit i několik hodin zpožděný vlak jenom proto, že dostali zdarma kafe. Jančura má zpoždění opravdu často...nemá totiž náhradní soupravy takže se to zpoždění přesouvá na následující spoj. ČD vám sice nakonec dá koženku ale jenom proto, abyste měli zpoždění jenom 20 minut místo několika hodin. A to vůbec nemluvím o tom, že ta koženka je pro všechny, regio jen pro pár vyvolených, kteří si stihnou koupit jízdenku...zbytek stojí na peróně a může tak maximálně mávat.

+5/−2
12.12.2017 12:10

M11i21r67e41k 77Z66á27v51o81d16n46ý 7312757390918

No ne, nový vlak trápí "dětské" nemoci. Jaké překvapení :)

+10/0
12.12.2017 11:39

J40a86n 80K64r25b22e66c 8255397814357

To si sedne casem. My muzeme jen zavidet [>-];-(

+13/−1
12.12.2017 11:26

M20i85r43e87k 84Z97á79v75o10d20n92ý 7202577790968

No, já myslím, že jsme na tom stále velice slušně...

+2/−4
12.12.2017 11:39

P35a27v94e87l 63M20o14r15a88v52e44c 3312949692438

Opravdu? Kolik kilometrů VRT máme v Česku?

+5/0
12.12.2017 13:35

V94l38a59d51i56m40í17r 93F30i48b51i10g39e81r 5474761321834

Jsme na tom velice špatně. Místo aby se to udělalo v 90 letech, se rozhodli pro 160km/h a je to pěkně zprasené. Třeba úrovňové přejezdy na hlavní koridodové trati, kde jezdí vlaky každých 5-10 minut. A kapacita koridorů je na limitech. Víc vlaků se tam nevejde pokud se nepřidají koleje.

+2/−1
12.12.2017 19:57

I28v85a49n 30H50o27l25a16s 5807547448497

Těch 160 km jako priorita bylo nezbytné. Koridorové tratě byly totiž zoufale zastaralé jak fyzicky, tak morálně, a kdyby se do nich investovalo až po té, co by byla hotová ějaká vrtka, tak by to dé doby železnice u nás v podstatě zkolabovala.

0/−1
13.12.2017 22:02

R75o84m15a65n 25J64e59s15c33h65k28e 9338735487225

Je ostuda vybavení koridoru. Lokálky mají lepší vybavení. Utopená nádraží, utopené peróny, urovňové přejezdy a chybějící podchody či nadchody. Rychlost je dostačující, pouze bych zakázal nákladní vlaky ve dne a diesely na nich. Zatím akorát SŽDC rejžuje peníze. Žlutý mor tam zavazí.

0/−1
14.12.2017 4:32

V19l73a33s51t75i21m46i75l 82F93i73a86l42a 1362501594

Co byste taky chtěl, když do toho nikdo nechce vrazit žádný prachy.

Četl jste si kolik to stálo?

U nás typicky všichni chtějí, nevrazit do toho žádný peníze, aby to jezdilo skoro zadarmo a minimálně 250/hod

+1/0
12.12.2017 11:43

R61a58d80e71k 65J93a72n65a81t26a 9275606624672

Hlavní problém u nás nejsou peníze, těch je dost, ale politická impotence.

+3/−1
12.12.2017 14:03

R25o55m11a14n 15J41e56s13c68h37k38e 9188325717505

Závratná rychlost z stanice Pořád v Lese do Mnichova je stejná jako Praha - Domažlice.

0/0
14.12.2017 4:28

M76a27r78t81i15n 65D73o92h75n56a25l 5117663688588

No a co? To jsou standardní počáteční porodní bolesti, stačí si vzpomenout na naše slavné Pendolino, co první rok vždycky stěží dojelo do Prahy a to ještě nejelo na speciální trati.

+15/0
12.12.2017 10:48

L93u85k23a25s 78C28o84d37r 6308192120581

Uz ani Nemci nejsou, co bejvali. Zlaty rychlovlaky v Cine...

+1/0
12.12.2017 10:45

R89a52d43e56k 71J11a25n15a98t48a 9775566114502

V Číně jsou zpoždění taky. Ostatně i konkureční německá letadla mívají zpoždění. Třeba teď v neděli byl snad Frankfurt pár hodin zavřený úplně.

Jde o průměr. A průměrné zpoždění za rok na dané trase například u automobilové dopravy nikdo soustavně neměří a nezveřejňuje. Zatímco u železnice i letadel ano.

+3/0
12.12.2017 10:53

O61d34s57t89r39a89n44ě20n43ý 52U94ž17i92v31a90t88e57l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−4
12.12.2017 11:15

P72a13v16e83l 49K42o98l52a98c50e62k 7591554178659

;-D bych chtěl vidět, jak by vypadala D1, pokud bychom všechny lidi a náklady z vlaků poslali skrz ní.

Protože jezdím autem, tak jsem příznivec hromadné dopravy. Kapacita 1 busu MHD po převedení do automobilů Vám dokáže bez problému vytvořit kolonu a neprůjezdnou křižovatku.

Je levnější zaplatit prostřednictvím daní linku vlaku, busu, MHD než draze budovat komunikace a parkoviště.

+8/0
12.12.2017 12:25

M23a37r65t59i79n 40K78o22r24e79c 4194890605649

To tam provozují České dráhy? ;-D

+1/−10
12.12.2017 10:42

R18a92d23e19k 89J14a53n94a66t21a 9915576464392

ČD mají podíl zpožděných spojů zhruba stejný, jako DB.

+4/0
12.12.2017 10:54
Foto

L48u80b59o86m45í39r 92R64e65k 8406182263932

Takže provozují :D

0/−2
12.12.2017 10:55

I89v91a14n 40H52o48l87a90s 5567497508647

A mají i stejnou metodiku? Ona ta používaná u ČD je docela problematická.

0/−2
12.12.2017 10:59

M12i21r28e69k 53Z67á32v92o48d72n43ý 7292317540318

Téměř ano. ČD mají dokonce přísnější metodiku.

+6/0
12.12.2017 11:40

M70i52l37a81n 10K73a20s62a12l 9627809490192

Problematická v tom, že je přesnější ?

+1/0
12.12.2017 12:59

E58r48i90k 40L19e32v42i27n74s94k21ý 8721854323555

no, takova lip natrena RegioNova

0/0
12.12.2017 11:10

P27a57v83e19l 96M26o27r48a28v66e49c 3902919572258

Za těmito problémy jsou hlavně problémy s ETCS zabezpečením. Tedy infrastruktura na trati, nikoliv dopravce, je na vině. U nás by tomu odpovídal SŽDC.

+1/0
12.12.2017 13:37

M17i72l28a23n 44M98a80j12e19r97č21í13k 1940560264196

Až na to, že DB jsou (narozdíl od "našich ČD) nejen dopravce, ale právě i provozovatel dráhy = tratí !!

0/0
13.12.2017 20:01

P24a50v63e45l 54M78o70r51a91v41e98c 3722739692418

Jak se to vezme. Provozovatelem tratí v Německu je DB Netz, dceřinka DB. ALe ne přímo DB.

0/0
13.12.2017 20:32

M49i68l59a87n 48M53a71j87e55r46č54í73k 1200840234316

To je jako že řeknete, že "ČD Cargo" nejsou ČD, protože je to jejich dceřiná společnost! V OBOU PŘÍPADECH JE TO JEDNA KORPORACE, KTERÁ JEN (ASI HLAVNĚ) PRO ÚČETNÍ PŘEHLEDNOST JE ROZDĚLENA NA NĚKOLIK ČÁSTÍ PODLE VYKONÁVANÉ ČINNMOSTI.

0/0
13.12.2017 20:41



Najdete na iDNES.cz