Diskuse k článku

Rychlost jen na papíře. Německý rychlovlak trápí častá zpoždění

Chlouba německé železnice, rychlovlak ICE, trápí častá zpoždění. Bíločervená střela poprvé vyrazila s velkou pompou z Berlína do Mnichova v sobotu. Cestující se však z rychlé jízdy neradovali dlouho. Slibované dvě hodiny ušetřeného času vlak po cestě už několikrát promrhal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A54n65t70o93n19i26n 85N14e71m46e52c 5208467543600

Jel jsem ICE z Vidne do Würzburgu, 604 km za 6 hodin, autem to jde take, ale komfort v ICE je nesrovnatelny s proudy aut ve frontach na dalnici.

0/0
18.12.2017 12:46

M63i20r11o12s28l38a10v 60Z88i40k51m42u26n69d 6838412777478

Co je za bláboly. Rychlovlaky ICE jezdí v Německu už od roku 1991, zajišťují cca 60 % dálkové dopravy.

I sebelepší výrobek může mít závady, tím spíše že tyhle soupravy řídí v podstatě počítače a doma se taky PC někdy - mnohdy často - kousne.

Na rozdíl od parní lokomotivy, kde stačilo kladivo a klíč, na rozdíl od elektrických lokomotiv "první" generace z 50. let minulého století, kde si strojvedoucí poradil kusem drátu, krokosvorkou, tak na "moderních" vozidlech může strojvedoucí udělat jen RESET počítače, případně vynulovat paměti úplným vypnutím baterií a novým startem "PC".

+2/0
16.12.2017 23:19

R85a56d91e12k 68J21a19n24a16t54a 9815486804882

To nic nemění na tom, že moderní vozidla, ač se nedají opravit kladivem, jsou provozně spolehlivější.

+1/0
17.12.2017 10:38

M24a86r47t95i21n 45R82u81z53i15c81k62a 1672828686447

Uz sobotni...

Uz patecni...

Jezis to se spatne cte, cekal jsem zpravy a informace, misto toho je styl clanku jako by byl vystrizeny z blasku, uz jen vykricniky chybeji...

0/0
16.12.2017 17:00

M87a14r73t71i59n 96K68o60u50š89a 6925144314

Poněkud mne zaráží ten povýšený nadhled pana novináře. Evidentně mu ušlo. že podílet se na vývoji něčeho takového jako je rychlovlak představuje píli a úroveň znalostí o jaké si kterýkoli novinář může nechat jen zdát.

+3/0
16.12.2017 14:55

V55l78a49d59i61m28í39r 31F86i30b42i63g14e12r 5854291151534

Němci mají postaveno. Ty dětské nemoci za pár týdnů vychytají, ale u nás se o VRT jen hezky povídá. Politici se předhánějí kdo u toho bude jako první, ale skutek utek. Současný železniční síť na koridorech jede na limitu a každá drobnost má za následek zpoždění(stačí aby zafoukalo, nasněžilo nebo zapršelo)

+6/0
12.12.2017 19:54

M36i54l71a66n 76V73o18l39e26k 5289853546319

"...má zdvojnásobit počet cestujících mezi oběma městy" To je nějaký plán pětiletky nebo co? Nebo recept na štěstí?

0/−3
12.12.2017 19:16

R52a78d59e97k 36J41a13n15a63t38a 9225106834412

U každé větší dopravní stavby se dělá takový plán. Dokonce povinně, pokud na to mají jít peníze z EU.

+4/0
12.12.2017 20:18

M17a55r94t81i40n 45R46u65z58i59c88k11a 1752508326127

Dela se vzdy, nebudete stavet dalnici z Berouna na Krivoklat pokud tam neni prognoza jejiho vyuziti...

+1/0
16.12.2017 17:04

G21e45o41r97g 88K84o53m14b59e87r12e47c 9714251586651

radsi nejaky zpozdeni ted nez aby se to za pul roku nekde vysypalo jak v Eschede kde pak byla stovka mrtvych.

+2/0
12.12.2017 19:14

P92a42v10e82l 30M45o55r19a84v86e29c 3102199352658

Koukám, že už-ne-lupa-idnes převedla ilustrativní fotky a popisky už i do fotogalerie. Informace o tom že "od října začne testovací provoz" je trošku zastaralá, ne?;-)

0/0
12.12.2017 13:35

P62e82t61r 27D76r68a84p51a32l 3115898313525

průměrná rychlost 150, to není na rychlovlak nijak moc extra

+2/−6
12.12.2017 12:15

R43a97d93e42k 10J32a18n42a49t48a 9805746884322

Protože zcela nová VRT s maximální traťovou rychlostí 300 km/h je jen cca v polovině délky trasy Berlin-München. Zbytek je modernizovaná původní trať (160 až 230 km/h).

Dále je třeba si uvědomit rozdíl mezi maximální traťovou rychlostí a průměrnou cestovní rychlostí. Tu snižuje řada faktorů

- max. traťová rychlost nikdy není na 100% délky (podobně jako není na dálnici povoleno 130 km/h v celé délce)

- tato rychlost není dosažena při jízdě do kopce

- vlak má nějaké zastávky (brzdění+pobyt+rozjezd)

- konstrukce jízdního řádu se nedělá "na doraz" ale aplikují se rezervy. V praxi se tak při jízdě málokdy jede maximání rychlosti. Ta se využije, když je třeba krátit zpoždění.

- vliv může mít i to, že ne všechna vozidla plánovaná na danou linku umí takovou rychlost využít. Pokud se na daném spoji prabidelně vyskytují i vozidla s vmax 280 km/h, je třeba jízdní řad s tímto vědomím zkonstruovat.

+10/0
12.12.2017 13:06

M23a12r65t53i94n 34R31u48z64i20c97k81a 1962178896777

- tato rychlost není dosažena při jízdě do kopce - u VRT mate kolikrat velka prevyseni a na tratovou rychlost to velky vliv nema, zvlaste u vykonych jednotek... Pravda, nevim jak vykone soupravy ICE tam jezdi...

Co nejvice ovlivnuje rychlost a plynulost je napr. akcelerace a brzdeni souprav,...

- vlak má nějaké zastávky (brzdění+pobyt+rozjezd), - to sice ano, ale od toho je planovana kapacita trati, jizdni rad, krizeni a bocni koleje k nastupistim... napr. Tokyo-Osaka jezdi jak zastavkove, tak prime vlaky a to i v intervalu 3min ve spicce!

Nemyslim si, ze by sestavili jizdni rad a pousteli soupravy s nizsi max. rychlosti tak, aby uvedene spoje nemohli dodrzovat jizdni rad, to spise podle me technicke problemy na nove trati ev. problemy se soupravami...

0/0
16.12.2017 17:13

J80i40ř23í 13B75l85a91ž85e98k 4859263331220

V reklamním videu je 9900 kW

0/0
18.12.2017 22:56

P27e35t10r 51D70r66a50p60a85l 3555378193785

"...stojí někde u Polomy, zamrzly mu všechny cd romy..."

+8/0
12.12.2017 12:00

J54a19n 17C96e36p30e39k 1554946600

Deutsche Bahn to je nějaká odnož Českých drah, že se jim tak daří? ;-D

0/−4
12.12.2017 11:40

M46i50r21e34k 44Z26á80v81o52d19n50ý 7802597260818

Nemělo by se jednat spíše o Regiojet? Ten má na českých železnicích nejhorší výsledky :o)

+2/−2
12.12.2017 11:50

J50a75n 39C89e10p89e43k 1404856120

V tramvaji co u mě nastupují lidi nadávají na ČD, že ten elefant má neustále zpoždění. Půl hodina žádný problém a to to jezdí jen z Kolína. Cestující Jančury nepotkávám. :)

+1/0
12.12.2017 11:59

P85e89t33r 66P23e53t87r 6323742638113

Ne no, ti jsou schopní i chválit i několik hodin zpožděný vlak jenom proto, že dostali zdarma kafe. Jančura má zpoždění opravdu často...nemá totiž náhradní soupravy takže se to zpoždění přesouvá na následující spoj. ČD vám sice nakonec dá koženku ale jenom proto, abyste měli zpoždění jenom 20 minut místo několika hodin. A to vůbec nemluvím o tom, že ta koženka je pro všechny, regio jen pro pár vyvolených, kteří si stihnou koupit jízdenku...zbytek stojí na peróně a může tak maximálně mávat.

+5/−2
12.12.2017 12:10

M59i42r15e44k 14Z73á84v10o37d72n58ý 7902257850538

No ne, nový vlak trápí "dětské" nemoci. Jaké překvapení :)

+10/0
12.12.2017 11:39

J98a64n 93K70r12b19e35c 8315587364577

To si sedne casem. My muzeme jen zavidet [>-];-(

+13/−1
12.12.2017 11:26

M24i39r65e62k 58Z84á61v80o90d43n34ý 7552957250588

No, já myslím, že jsme na tom stále velice slušně...

+2/−4
12.12.2017 11:39

P40a57v39e36l 97M18o80r68a53v32e38c 3142609902348

Opravdu? Kolik kilometrů VRT máme v Česku?

+5/0
12.12.2017 13:35

V21l55a18d56i59m55í43r 74F23i72b38i43g93e20r 5744191961544

Jsme na tom velice špatně. Místo aby se to udělalo v 90 letech, se rozhodli pro 160km/h a je to pěkně zprasené. Třeba úrovňové přejezdy na hlavní koridodové trati, kde jezdí vlaky každých 5-10 minut. A kapacita koridorů je na limitech. Víc vlaků se tam nevejde pokud se nepřidají koleje.

+2/−1
12.12.2017 19:57

I53v78a76n 90H32o37l48a42s 5697217398297

Těch 160 km jako priorita bylo nezbytné. Koridorové tratě byly totiž zoufale zastaralé jak fyzicky, tak morálně, a kdyby se do nich investovalo až po té, co by byla hotová ějaká vrtka, tak by to dé doby železnice u nás v podstatě zkolabovala.

0/−1
13.12.2017 22:02

R80o10m88a66n 31J78e47s48c65h13k95e 9828255627685

Je ostuda vybavení koridoru. Lokálky mají lepší vybavení. Utopená nádraží, utopené peróny, urovňové přejezdy a chybějící podchody či nadchody. Rychlost je dostačující, pouze bych zakázal nákladní vlaky ve dne a diesely na nich. Zatím akorát SŽDC rejžuje peníze. Žlutý mor tam zavazí.

0/−1
14.12.2017 4:32

V73l86a58s77t23i40m58i17l 22F56i29a33l79a 1182261844

Co byste taky chtěl, když do toho nikdo nechce vrazit žádný prachy.

Četl jste si kolik to stálo?

U nás typicky všichni chtějí, nevrazit do toho žádný peníze, aby to jezdilo skoro zadarmo a minimálně 250/hod

+1/0
12.12.2017 11:43

R31a45d92e91k 38J54a37n87a95t70a 9585886504812

Hlavní problém u nás nejsou peníze, těch je dost, ale politická impotence.

+3/−1
12.12.2017 14:03

R92o74m68a68n 73J55e21s43c25h88k31e 9928765197115

Závratná rychlost z stanice Pořád v Lese do Mnichova je stejná jako Praha - Domažlice.

0/0
14.12.2017 4:28

M54a67r40t48i27n 73D46o31h69n40a29l 5587693808518

No a co? To jsou standardní počáteční porodní bolesti, stačí si vzpomenout na naše slavné Pendolino, co první rok vždycky stěží dojelo do Prahy a to ještě nejelo na speciální trati.

+15/0
12.12.2017 10:48

L81u69k66a39s 63C54o63d21r 6438692730871

Uz ani Nemci nejsou, co bejvali. Zlaty rychlovlaky v Cine...

+1/0
12.12.2017 10:45

R29a14d70e45k 76J28a85n50a13t27a 9505326184562

V Číně jsou zpoždění taky. Ostatně i konkureční německá letadla mívají zpoždění. Třeba teď v neděli byl snad Frankfurt pár hodin zavřený úplně.

Jde o průměr. A průměrné zpoždění za rok na dané trase například u automobilové dopravy nikdo soustavně neměří a nezveřejňuje. Zatímco u železnice i letadel ano.

+3/0
12.12.2017 10:53

O52d97s37t54r96a50n61ě72n16ý 61U35ž47i55v56a90t55e96l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−4
12.12.2017 11:15

P77a53v84e27l 27K98o94l51a40c83e40k 7481634298439

;-D bych chtěl vidět, jak by vypadala D1, pokud bychom všechny lidi a náklady z vlaků poslali skrz ní.

Protože jezdím autem, tak jsem příznivec hromadné dopravy. Kapacita 1 busu MHD po převedení do automobilů Vám dokáže bez problému vytvořit kolonu a neprůjezdnou křižovatku.

Je levnější zaplatit prostřednictvím daní linku vlaku, busu, MHD než draze budovat komunikace a parkoviště.

+8/0
12.12.2017 12:25

M30a17r11t65i82n 88K72o32r36e56c 4964190195399

To tam provozují České dráhy? ;-D

+1/−10
12.12.2017 10:42

R71a38d59e56k 30J71a77n32a38t35a 9975426124652

ČD mají podíl zpožděných spojů zhruba stejný, jako DB.

+4/0
12.12.2017 10:54
Foto

L65u31b34o52m42í90r 26R48e54k 8346722173142

Takže provozují :D

0/−2
12.12.2017 10:55

I30v58a70n 29H89o84l22a67s 5547797908437

A mají i stejnou metodiku? Ona ta používaná u ČD je docela problematická.

0/−2
12.12.2017 10:59

M56i64r97e77k 75Z66á50v85o17d66n14ý 7312547750278

Téměř ano. ČD mají dokonce přísnější metodiku.

+6/0
12.12.2017 11:40

M23i33l82a34n 83K22a66s57a72l 9677159180562

Problematická v tom, že je přesnější ?

+1/0
12.12.2017 12:59

E96r20i50k 42L18e84v35i28n69s78k67ý 8311304963635

no, takova lip natrena RegioNova

0/0
12.12.2017 11:10

P53a48v74e23l 67M98o43r71a54v16e30c 3882179342198

Za těmito problémy jsou hlavně problémy s ETCS zabezpečením. Tedy infrastruktura na trati, nikoliv dopravce, je na vině. U nás by tomu odpovídal SŽDC.

+1/0
12.12.2017 13:37

M69i58l92a95n 19M55a63j87e45r90č90í93k 1630140664626

Až na to, že DB jsou (narozdíl od "našich ČD) nejen dopravce, ale právě i provozovatel dráhy = tratí !!

0/0
13.12.2017 20:01

P90a69v92e28l 29M40o93r88a90v62e48c 3942369872958

Jak se to vezme. Provozovatelem tratí v Německu je DB Netz, dceřinka DB. ALe ne přímo DB.

0/0
13.12.2017 20:32

M28i92l60a18n 18M37a34j86e18r89č59í38k 1320750144796

To je jako že řeknete, že "ČD Cargo" nejsou ČD, protože je to jejich dceřiná společnost! V OBOU PŘÍPADECH JE TO JEDNA KORPORACE, KTERÁ JEN (ASI HLAVNĚ) PRO ÚČETNÍ PŘEHLEDNOST JE ROZDĚLENA NA NĚKOLIK ČÁSTÍ PODLE VYKONÁVANÉ ČINNMOSTI.

0/0
13.12.2017 20:41

Najdete na iDNES.cz