Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

E-shopy jsou v cenové válce, jako dopravci tím trpíme, říká šéf DPD

Tlak e-shopů na snižování cen je obrovský, dopravce DPD se proto v budoucnu zaměří na menší klienty. Rozešel se už s Mall.cz. „Strhla se zde cenová válka, kterou z velké míry podporují e-shopy,“ popsal v rozhovoru pro MF DNES ředitel Miloš Malaník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19l70a56s18t55i58m74i60l 20K62o56c34u95r85e52k 4246513410494

DPD je tragická služby, něco jako pošta, prostě dostanete email, že tu věc chtěli doručit, ale třeba nemohli najít zvonek, pak si napíší další doručení (možná fiktivní) a odešlou to nazpátek někde do Anglie. Ale nedivím se tomu, musíme si zvykat, jakou úroveň asi mohou mít tito řidiči Již nikdy DPD.

DPD chybí cílový přístup balík za každou cenu doručit, spíše se jen o to pokusit.

Již nikdy DPD.

0/0
31.12.2017 17:09

J40a42n 86L39u39k54á73š 7717803533752

Pan je na omylu, ze bude zdrazovat doruceni domu. Doruceni domu nez nekam na pobocku uz totiz vyrazne drazsi je.

Napr. zasilkovna a podobne sluzby jsou temer na kazdem rohu a obvykle to stoji 30, kdezto DPD a spol okolo 60 a vice.

0/0
25.12.2017 21:07

J96a65k24u75b 40R29o89u22s 3353910274642

Tak to nevím, jak jste na to přišel, dopravu na Zásilkovnu za 30 jsem neviděl asi nikde. Většinou je oboje v rozmezí 80-120 a oboje opravdu stojí stejně.

0/0
25.2.2018 11:23

K20a70m40i56l 56K45o18l80á85ř 8539610805683

Lidi by si meli vážit, že doprava až ke dveřím jejich domu je tak levná.. A není se čemu divit, že služba kolabuje, když o Vánocich je balíků 2x tolik..za plat nabízený ridicum je mensi než pri nabídce práce do skladu... to pak všichni jdou do skladu odkroutit si svých 8hodin. Ano je to lehčí než vstávat každý den na pátou ráno, tahat těžky baliky a stále s někým telefonovat. Dýška řidiče vždy potěší při tak mizerně placený práci

0/−3
18.12.2017 22:28

J32i40n27d63ř81i86c93h 17Š44k64o90p20e30k 4555321340385

ale to musí mít řidiči jiný přístup, než dobrý den, tady DPD, do 5 min jsem u Vás, můžete jít před dům ? A přijede minimálně za 10 min.......

Nebo se mu prostě nechce zavážet adresa dále od trasy, tak rovnou na férovku napíše adresát nezastižen (specialita zejména PPL)

+3/0
19.12.2017 7:28

V16l57a23s76t75i67m97i97l 27K35o71c71u88r53e14k 4426173170884

Vy jste asi jeden z těch povedených řidičů. Škod, škoda, že vás nemám po ruce.

+1/0
31.12.2017 17:10

M71i58l53o15š 32K57r75e15p49s 1457367895847

Absolutně nechápu tyto "stížnosti" přepravních firem. Již dávno by měly mít nastavené mechanismy, díky kterým jsou schopni v podstatě ve vteřině spočítat pro ně rentabilní cenu, za kterou jsou schopné balíky přepravit. Samozřejmě, ať aplikují množstevní slevy, ale vždy by měla být stanovena minimální marže na zásilku a tím pádem schopnost odvodit cenu za přepravu tak, aby to pro firmu bylo přínosné. Moc by mě zajímalo, jestli se vůbec přepravní firmy nějaké takovéto mechanismy používají, konkrétně jestli jim něco říká použití statistiky, atd.. Věta "Na konci roku nám ziskovost klesá, přitom je největší poptávka a mělo by to být naopak" dle mého evidentně svědčí o tom, že se to v DPD neděje. Pokud by tomu tak bylo, tak jsou schopni jednoznačně stanovit cenu za "balík" pro zákazníka a to samozřejmě i v závislosti na množství přepravených zásilek (viz již zmíněné množstevní slevy"). Jen dodám, že pracuji jako dispečer ve firmě, kde pan Malaník působil před příchodem do DPD v roli generálního ředitele. Jinými slovy - pokud firma při zvýšeném množství přepravovaných zásilek procentuálně méně vydělává (= klesá jí ziskovost), tak má špatně nastavené ceny - a to se bude týkat (na 99%) zejména velkých zákazníků typu Mall. Proto mluví Malaník o zaměření se na malé a střední zákazníky a firmy - ti jsou totiž schopni akceptovat vyšší cenu za zásilku než kolosy typu Mall.

0/0
18.12.2017 20:52

A56l56e47x13a67n90d55e71r 28N65o64v60á31k 2448545214854

DPD je jednoznačně nejhorší rozvozce. Často pologramotní řidiči, kteří nejsou schopni akceptovat rozmezí doručení a snaží se do firmy s provozní dobou do 16,00 hod.doručit balík v 18,30 atd. Jednou jeden zapomenul balíček na sedadle a vozil ho s sebou týden, každý večer však přišel mail, adresát nezastižen. Do objednávek již píšeme, k informaci e-shopu "nejvýhodnější doručení" "NE DPD !!!"

+4/0
18.12.2017 16:37

V76l22a47s43t61i78m61i52l 89K28o10c61u57r61e89k 4456863240424

A to jste to řekl ještě diplomaticky;-D;-D

0/0
31.12.2017 17:12

L15u10k74á25š 60J26í53l92e88k 7542111231305

Jaký je rozdíl mezi českým a zahraničním manažerem, když se rozhodují kam investovat? Český manažer považuje za nejlepší investici skuhrání do novin.

+2/0
18.12.2017 14:22

R85o12b96e85r26t 17M85a71t96u88l15a 8797679936925

to, že DPD nebude nic vozit mi vůbec nevadí, protože to už si to raději nechám poslat Českou poštou, když tam není nic jiného...

+4/0
18.12.2017 14:17

I76v92a45n 29P64r30o48c96h52á15z17k82a 3881254395655

Už ani nepočítám, kolikrát jsem si rozmyslel nákup zboží přes internet právě kvůli ceně dopravy, často převyšující hodnotu zboží.

+6/0
18.12.2017 13:59

M92i17l87a76n 65N25o65v34á86k 3909233625871

Ty Koněve jeden! Radši dávám navíc třeba 50Kč naší pošťačce kterou znám asi 15 let, než těm platfusákům a sádelníkům z DPD, kteří ani nejsou schopni vystoupit z auta(a stejně u nás v ulici stojí na zákazu zastavení) a jsou líní jak veš. DPD=nikdy více...

+1/−2
18.12.2017 12:25

J66a75n 50C75e20p95e30k 1984106570

Tak vidíte. U nás DPD jde až dovnitř do firmy a předá veškeré zásilky lidem, kteří to mají na starosti. Naopak, občas když potkám naší pošťačku, tak nejvíce starostí má s tím, aby vám zasvinila schránku nevyžádaným obsahem, asi si bokem přivydělává a když mám od ČP dostat balík, tak se ho doručit vůbec nesnaží a rovnou ta samá pošťačka háže do schránek papír, adresát nezastižen. Oni ani nemají snahu ten balík dovézt, kdo by se s tím tahal, jen ať si člověk dojde na poštu, kde zas bude stát hodinovou frontu, neb z 10 okének fungují 4. To je naprostá realita na většině pošt v Praze. Chápu, že někde u vás na vísce, kde se všichni znají, si to pošťačka netroufne, ale zde v anonymní Praze je pošta to nejhorší, co vás může potkat. To raději lidé využívají různé zásilkovky, kdy si to vyzvednete na nejbližším výdejním místě, většinou nějaký obchod, ale poště se zde každý snaží vyhýbat obloukem.

+2/0
18.12.2017 12:46

M84i46l15a54n 79N19o34v95á55k 3679323215711

Já jsem z Prahy 4. U ČP je problém, že služba balík do ruky, nebo jak se to jmenuje je to zkrátka na nic. Nevím, kdo to vymyslel. Když vím, že mi má něco přijít, tak abych radši pracoval z domova. My máme štěstí, že máme slušnou pošťačku(i když ta práce musí být hrozná). Potkávám ji normálně třeba v obchodě a tak, zkrátka vím kdo to je a ona zase ví kdo já jsem. Jsme malý bytový dům a není problém nechat třeba menší zásilku u souseda. Ale s tím DPD fakt ne.

+1/0
18.12.2017 12:58

F79r26a37n61t37i20š41e72k 16P84l18á85š39e65k 1179782297197

Bydlel jsem na Praze 11. Baliky dorucovala jina pobocka nez CP415, kam jsem spadove patril. Ti se nenamahali ani zazvonit (balikari) a rovnou odvezli balik na postu. A dorucovatelce dali oznameni, at je roznese....dorucovatelka za balikare ani nemohla...

0/0
4.1.2018 2:08

J66i91n59d12ř40i59c70h 84Š25k62o94p66e94k 4645541130705

jo to taky miluju.

Telefon, jestli bych prý nemohl jít, že bude před barákem za pět minut. Zpravidla když tam čekám 10, tak jsem rád, že jen 10. Prostě děs

0/0
18.12.2017 12:58

F58r82a44n91t87i68š84e77k 60K96l67í50m52a 2273268364574

Po hubě by potřebovali kurýři. Člověk si hledá zboží ve skladu a pod 90k nejdou.

+1/−1
18.12.2017 12:07

R29o21m76a85n76a 89K52o94n77e76c49n88a 6524405353941

V UK i dalsich zemi je normalni doruceni zadarmo a nemyslim si, ze by to dotovala vlada jako v Cine, proste si obchody spocitali ze se jim to proste vyplati dotovat tu dopravu.

0/0
18.12.2017 12:03
Foto

V58o94j84t26ě77c33h 74R33y78b62á12k 6440715442783

Protože mám s DPD ty bezkonkurenčně nejhorší zkušenosti, společně s Poštou, tak jsem si rozhovor musel přečíst, jak asi přemýšlí šéf firmy, která poskytuje tak otřesné služby a má pod sebou zoufale nekompetentní zaměstnance, zde konkrétně depo Chodov v KV kraji. K jeho ,,argumentům" (nechci psát pláči). Nebýt e-shopů, tak pán jezdí možná s Avií rozvážet zeleninu. E-shopy jsou pro tyto soukromé dopravce zásadním přínosem a být na jeho místě, raději vážím na adresu e-shopů slova, aby mu nepřistála na stole nějaká ta výpověď ze strany velkého e-shopu, který s jeho firmou má smlouvu a který jej živí. Konkurenčních subjektů je stále dost, DPD není jediná firma na trhu. Co se týče jeho stesků na nedostatek řidičů. Ono kdo by to také chtěl dělat, že. Hromada samoúčelného sekýrování a pokuta takřka za vše. Ať si pan ředitel sedne do dodávky sám, když pláče. Pošta prý není pro DPD konkurencí. To bych se zasmál. Služby mají takřka na podobné kvalitě, pošta má ještě tu devizu, že pokud snad nedoručí zásilku, lze ji vyzvednout v mnohých pobočkách. Takže ano, i pošta je konkurencí, která je lepší, zde však v duchu jednooký mezi slepými králem. Cena dopravy, tady jsem se smál zdaleka nejvíc. Poštovné vychází stejně. Pokud dopravce je ochotný prodat dodání v ceně 130 Kč e-shopu za 65 Kč, takže dalších 65 Kč zůstane za nehty e-shopu tak je to jen ,,daň" za to, že má od e-shopu více zakázek. To je logické. Ale samozřejmě nikdo jej nenutí takový kontrakt příjmat, místo stovek balíků za 65 Kč může dodávat jednotky za 130 Kč. Hodně štěstí.

+7/0
18.12.2017 11:55

Z39u47z98a35n91a 92V71l16a53c49h92o89v17á 8386702530

Když si neumí podmínky vyjednat je neschopný manažer, nevím proč by tyhle breky měli koncového zákazníka zajímat.

+4/0
18.12.2017 11:49

H37o24r57s68t 30B51r41a86u94n 8463531162243

E-shopy poškozují trh.

Zákazník,které se chová jako člen stáda,to bezděky podporuje.

Nakonec si ten člen stáda bude nucen objednat i pastu na zuby přes e-shop.

Zaplatí 20,-Kč za pastu+159,-Kč dopravu.

Obchod,kde by si to normálně koupil,už nebude.

+2/−8
18.12.2017 11:32

J86a18r32o43m97í19r 51K52r14á43l 4110859884409

Nikdo Vás nenutí tam nakupovat, ne ? Mně naopak připadá jako stádo fronta v hypermarketu. A těch 159 korun rád dám, když je nákup o tisícovku levnější.

+1/0
18.12.2017 12:01

A75n84t42o66n94í17n 18S74e29b23e75r57a 7863168220399

Já taky eshopy nemusím.

Na vánoce kupuju zásadně v obchodech, po prohlídce a vyzkoušení zboží.

Všude jsou slevy, nebo O2 extra, tak stejně pak mám cenu jako jedna z lepších na Heurece. Nepřeplácím.

Akorát si musím na to vzít dovolenou přes týden ráno. Jinak se ty obchody před vánocema nedají :-D

0/0
18.12.2017 12:10

D54a49n64i90e65l 41S69o56b19o28t29a 9109324796550

Proto také některé menší kamenné obchody začínají nabízet i e-shop, protože tím získají další zákazníky. A v těchle případech nemá vliv, jestli si to koupíte přímo u nich nebo přes net.

+1/0
18.12.2017 14:05

D81a40n21i64e11l 61S78o57b98o15t22a 9879184666500

Pokud to jde, DPD a Poště se vyhýbám. DPD mě zklamalo způsobem, jakým komunikovalo se zákazníky, když měli loni ke konci roku problémy. Telefon nefungoval, na mail nereagovali, jedině na fb odpověděli, že zítra budou doručovat, pak zase zítra, zítra, zítra... Ve výsledku moje zásilka byla u nich v depu týden a já si jí ani nemohl vyzvednout, protože prý už je v dodávce na cestě ke mně. Až když jsem je všechny poslal do čokodírky, zásilku mi doručili a bylo to na poslední chvíli, o den déle a už by mi byla k ničemu.

+1/0
18.12.2017 11:22

J31a45r40o74m88í61r 31Š97t73o44h24a85n57s75l 5874179514482

Celý článek mi přijde jako pláč neschopného obchodníka...a nebo manažera, co má v týmu neschopné obchodníky.

Pán je klasický příklad, když v managementu sedí lidé bez patřičného vzdělání, jen se zkušenostmi. Stačí se podívat na jeho životopis a je to jasné. Je to chlapík, který je sice chytrý, inteligentní a se zkušenostmi, ale na vrcholný management nadnárodní firmy jednoduše nemá. Takže místo toho aby DPD mířilo mezi FedEx a UPS, tak raději zacílí mezi doručovací žumpy jako PPL, InTime a Česká pošta.

+1/−2
18.12.2017 11:15

M66a93r26t75i50n 20K76l75u90v65á85n52e52k 9602898683953

FedEx a UPS tu fungujú? Akosi som si nevšimol. Keď sú tak dobrí, tak kde sú?

0/0
18.12.2017 11:42

J82a69n 57N90á93d60v42o46r29n86í75k 7313818205967

Tak nejste moc všímavej protože mně například UPS pravidelně vozí.

+1/0
18.12.2017 11:43

P70e48t51r 71B33á55č93a 8305966225705

Nevim jak na Slovensku, ale u nas svete div se ano.

0/0
18.12.2017 12:22

L64u21b30o90š 62D94o88l79e15ž47e93l 1567729434826

Ano, UPS tu funguje. Mám ty nejlepší zkušenosti. Z Británie to k nám někdy stihnou i za den (poslední zkušenost minulý týden). Zato DPD mi to 30km z Alzy vezlo přes týden :-D

+1/0
18.12.2017 20:00

J39a31k33u11b 53Š19a55f87a81n14d19a 7275447501871

Tak proti DPD je PPL zlaté. Nikdy žádný problém. DPD 2 zásilky a 2 problémy. Myslím, že PPL by mohlo být jejich cílem klidně.

+1/0
18.12.2017 12:05

T49o60m77á32š 94K30r25a38i33n80a 7414120154598

U mne 8:6. Dvě se jim podařily...

0/0
18.12.2017 13:37

J75i91ř77í 38B49l26a72ž95e94k 4689613191330

Tak to je vlastně DPD zlaté;-D. U nás se pošta v posledních 6 případech od listopadu neobtěžovala ani jednou to do toha auta vůbec naložit. Tragédi.

0/0
18.12.2017 23:55

D48a86v53i77d 53B38a26b97u42r78e50k 4475628230

Rozhovor mi nepřijde vůči eshopům korektní. Provozuji internetový obchod cca. 500 balíčků měsíčně. Nabídka od dopravce sice kolem 70,- Kč, ale bez DPH, plus náklady na balící materiál. Zákazníkům účtujeme bez dobírky 90,- Kč. Určité procento balíčků se vrátí, větší objednávky zasíláme s dopravou zdarma.... a ve fínále dopravu dotujeme 5-10 tisíc měsíčně.

+6/0
18.12.2017 11:15

K91a10r30e22l 16N50o38v15á22č41e87k 5931345259526

Náhodou mi něco přišlo z Německa právě přes DPD (výběr dopravce jjsem nemohl ovlivnit). Strašnější doručování jsem ještě nezažil (což mi pak potvrdily i recenze na Googlu). Vypadá to, že dělají všechno proto, aby Vám nic nedoručili a balík poslali zpět.

+6/0
18.12.2017 11:11

M64a19r70t85i96n 76S51k78á12l86a 8724877608438

DPD je z mého pohledu hlavně nejhorší dopravce vůbec... poslední balíky (poslané v létě, ne teď ve špičce) mi už opakovaně nedošly vůbec, řidič mi rovnou na rovinu poslal SMSku, že nestíhá, ať si to vyzvednu na depu, kde jsem tvrdnul snad půl hodiny, přestože přede mnou byli jen dva lidi. Ať si pak ředitel napřed zamete před vlastním prahem. Až budou schopni balík skutečně dovézt nebo alespoň hodit lísteček nebo alespoň vyřešit depa tak, aby tam člověk nestál půl hodiny v nějakém továrním areálu jak tydýt, tak ta služba bude zajímavá.

+4/0
18.12.2017 11:02

D22a37v90i86d 12H80u95r74k56a 3540683941421

Pracuji na Slovensku a doručovat si nechávám na poštu Strání. A dělá to mnoho lidí. Příjemná pošťačka, bez fiont, maximální ochota a vstřícnost.

0/0
18.12.2017 10:47

J74a21n 88S59z14a11m55a77r68á78n61s65z46k50ý 1302272347438

Hlavne to bez front.

U me je nejblizsi posta kousek. Jen miliarda lidi , stari plati seky , cikani a socky vybiraji penize , dostavaji penize. Vedle u okna resi vypis rejstriku , vypis bodu ridicaku , nove konto , pujcky a zustava jedno okno na vsechno. A cekat na balicek 20minut a vic vas fakt nebavi...

+1/−1
18.12.2017 10:55

J61i77n71d98ř14i96c17h 31Š44k55o88p62e25k 4275121440765

nj, jenže pošta kam nikdo nepřijde, takže ty budeš mít vyzvednutí jednoho balíčku ročně bez front, jaksi nebude fungovat

0/0
18.12.2017 11:14

R66o23m37a68n 86N14o64v53a57k 6399311652406

DPD je nejhorší služba na dovoz balíků, která v ČR existuje. Bohužel pokaždé, když si objednám z eshopu z Velké Británie, tak moji zásilku posílají přes DPD (nejde to změnit). Suše vám napíší, že zásilku doručí mezi 12-13 hodinou, druhý den se pokusí doručit zásilku ve stejnou dobu, třetí také a pak zásilku odešlou zpět...Nezajímají je, že jste v práci a zásilku v tuto dobu prostě převzít nemůžete.

Jediné, jak můžete změnit dobu doručení je, že ještě dále zaplatíte 30-50 korun za doručení navíc...

+2/0
18.12.2017 10:42

J75a57n 31C21e16p26e69k 1754176910

Jo pán je hlavička si to posílat domů, když ví, že tam nebude. R^ Nenapadlo ho si to poslat do práce?

+4/−5
18.12.2017 10:46

P51a81v66e98l 87O15b63d44r62ž11á73l62e14k 6956734748722

On leckdo v práci pracuje a nemůže přebírat balíky ... :) To jen pro úplnnost.

+2/0
18.12.2017 10:58

R16u54d55a 66S84l65a13v79í40k 5403148206841

To jako že firma nepřebírá poštu?

0/0
18.12.2017 11:01

P73a11v59e30l 84O86b30d15r76ž47á93l94e67k 6636664228532

Firma přebírá na podatelně firemní poštu, ale ne soukromé balíky zaměstnanců.

+3/0
18.12.2017 11:06

P35a46v41e53l 62Ř30a61p34e66k 7252626289565

Tak tam nemusí pracovat.

0/0
18.12.2017 11:55

P74a58v33e77l 37O72b13d82r20ž86á53l66e39k 6166614718272

Polevujete ... to na tohle téma nevymyslíte nic o automobilismu, nebo psech?

+2/0
18.12.2017 12:03

T11o46m67á86š 15K66r77a40i20n79a 7964940284708

R^;-D

0/0
18.12.2017 13:39

J67a85n 29C72e44p70e88k 1364936190

Tak doma je převzít nemůže, v práci také ne, tak proč si to vlastně posílá? To čeká, že nějaký kurýr mu to z lásky doveze domů v 9 večer? On se přizpůsobit nemůže, ale chtěl by po dopravcích, aby se přizpůsobili oni. Fakt zírám.

0/0
18.12.2017 12:41

T69o24m58á87š 86K33r23a98i62n48a 7234250604698

Od toho je to slovo placená "služba". Když si zaplatím "službu", má mi "posloužit". Nikoliv, že si zaplatím "službu" a "sloužit" jí budu já.

+1/0
18.12.2017 13:42



Najdete na iDNES.cz