Diskuse k článku

E-shopy jsou v cenové válce, jako dopravci tím trpíme, říká šéf DPD

Tlak e-shopů na snižování cen je obrovský, dopravce DPD se proto v budoucnu zaměří na menší klienty. Rozešel se už s Mall.cz. „Strhla se zde cenová válka, kterou z velké míry podporují e-shopy,“ popsal v rozhovoru pro MF DNES ředitel Miloš Malaník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V63l54a16s95t54i41m71i68l 76K39o22c42u57r98e41k 4646183670704

DPD je tragická služby, něco jako pošta, prostě dostanete email, že tu věc chtěli doručit, ale třeba nemohli najít zvonek, pak si napíší další doručení (možná fiktivní) a odešlou to nazpátek někde do Anglie. Ale nedivím se tomu, musíme si zvykat, jakou úroveň asi mohou mít tito řidiči Již nikdy DPD.

DPD chybí cílový přístup balík za každou cenu doručit, spíše se jen o to pokusit.

Již nikdy DPD.

0/0
31.12.2017 17:09

J85a46n 42L32u86k30á48š 7797903873702

Pan je na omylu, ze bude zdrazovat doruceni domu. Doruceni domu nez nekam na pobocku uz totiz vyrazne drazsi je.

Napr. zasilkovna a podobne sluzby jsou temer na kazdem rohu a obvykle to stoji 30, kdezto DPD a spol okolo 60 a vice.

0/0
25.12.2017 21:07

J25a43k43u19b 61R15o71u55s 3973870104962

Tak to nevím, jak jste na to přišel, dopravu na Zásilkovnu za 30 jsem neviděl asi nikde. Většinou je oboje v rozmezí 80-120 a oboje opravdu stojí stejně.

0/0
25.2.2018 11:23

K80a96m46i25l 97K77o89l53á69ř 8209760975953

Lidi by si meli vážit, že doprava až ke dveřím jejich domu je tak levná.. A není se čemu divit, že služba kolabuje, když o Vánocich je balíků 2x tolik..za plat nabízený ridicum je mensi než pri nabídce práce do skladu... to pak všichni jdou do skladu odkroutit si svých 8hodin. Ano je to lehčí než vstávat každý den na pátou ráno, tahat těžky baliky a stále s někým telefonovat. Dýška řidiče vždy potěší při tak mizerně placený práci

0/−3
18.12.2017 22:28

J30i32n29d74ř16i60c80h 79Š16k24o78p98e47k 4465361910625

ale to musí mít řidiči jiný přístup, než dobrý den, tady DPD, do 5 min jsem u Vás, můžete jít před dům ? A přijede minimálně za 10 min.......

Nebo se mu prostě nechce zavážet adresa dále od trasy, tak rovnou na férovku napíše adresát nezastižen (specialita zejména PPL)

+3/0
19.12.2017 7:28

V68l82a84s48t60i35m50i15l 50K12o10c44u11r14e66k 4446223400824

Vy jste asi jeden z těch povedených řidičů. Škod, škoda, že vás nemám po ruce.

+1/0
31.12.2017 17:10

M52i79l91o36š 29K26r74e82p67s 1257597405637

Absolutně nechápu tyto "stížnosti" přepravních firem. Již dávno by měly mít nastavené mechanismy, díky kterým jsou schopni v podstatě ve vteřině spočítat pro ně rentabilní cenu, za kterou jsou schopné balíky přepravit. Samozřejmě, ať aplikují množstevní slevy, ale vždy by měla být stanovena minimální marže na zásilku a tím pádem schopnost odvodit cenu za přepravu tak, aby to pro firmu bylo přínosné. Moc by mě zajímalo, jestli se vůbec přepravní firmy nějaké takovéto mechanismy používají, konkrétně jestli jim něco říká použití statistiky, atd.. Věta "Na konci roku nám ziskovost klesá, přitom je největší poptávka a mělo by to být naopak" dle mého evidentně svědčí o tom, že se to v DPD neděje. Pokud by tomu tak bylo, tak jsou schopni jednoznačně stanovit cenu za "balík" pro zákazníka a to samozřejmě i v závislosti na množství přepravených zásilek (viz již zmíněné množstevní slevy"). Jen dodám, že pracuji jako dispečer ve firmě, kde pan Malaník působil před příchodem do DPD v roli generálního ředitele. Jinými slovy - pokud firma při zvýšeném množství přepravovaných zásilek procentuálně méně vydělává (= klesá jí ziskovost), tak má špatně nastavené ceny - a to se bude týkat (na 99%) zejména velkých zákazníků typu Mall. Proto mluví Malaník o zaměření se na malé a střední zákazníky a firmy - ti jsou totiž schopni akceptovat vyšší cenu za zásilku než kolosy typu Mall.

0/0
18.12.2017 20:52

A60l17e50x92a22n56d68e95r 77N69o64v58á79k 2458145194224

DPD je jednoznačně nejhorší rozvozce. Často pologramotní řidiči, kteří nejsou schopni akceptovat rozmezí doručení a snaží se do firmy s provozní dobou do 16,00 hod.doručit balík v 18,30 atd. Jednou jeden zapomenul balíček na sedadle a vozil ho s sebou týden, každý večer však přišel mail, adresát nezastižen. Do objednávek již píšeme, k informaci e-shopu "nejvýhodnější doručení" "NE DPD !!!"

+4/0
18.12.2017 16:37

V63l35a15s53t49i81m76i56l 65K32o84c52u82r88e89k 4716463820924

A to jste to řekl ještě diplomaticky;-D;-D

0/0
31.12.2017 17:12

L63u72k32á64š 71J85í73l20e36k 7772481791705

Jaký je rozdíl mezi českým a zahraničním manažerem, když se rozhodují kam investovat? Český manažer považuje za nejlepší investici skuhrání do novin.

+2/0
18.12.2017 14:22

R73o54b61e33r34t 19M20a34t73u46l55a 8347829536945

to, že DPD nebude nic vozit mi vůbec nevadí, protože to už si to raději nechám poslat Českou poštou, když tam není nic jiného...

+4/0
18.12.2017 14:17

I20v54a49n 41P69r43o67c75h71á49z77k26a 3511244785375

Už ani nepočítám, kolikrát jsem si rozmyslel nákup zboží přes internet právě kvůli ceně dopravy, často převyšující hodnotu zboží.

+6/0
18.12.2017 13:59

M37i66l47a37n 72N68o88v35á75k 3409873415781

Ty Koněve jeden! Radši dávám navíc třeba 50Kč naší pošťačce kterou znám asi 15 let, než těm platfusákům a sádelníkům z DPD, kteří ani nejsou schopni vystoupit z auta(a stejně u nás v ulici stojí na zákazu zastavení) a jsou líní jak veš. DPD=nikdy více...

+1/−2
18.12.2017 12:25

J61a90n 15C27e59p28e15k 1294636890

Tak vidíte. U nás DPD jde až dovnitř do firmy a předá veškeré zásilky lidem, kteří to mají na starosti. Naopak, občas když potkám naší pošťačku, tak nejvíce starostí má s tím, aby vám zasvinila schránku nevyžádaným obsahem, asi si bokem přivydělává a když mám od ČP dostat balík, tak se ho doručit vůbec nesnaží a rovnou ta samá pošťačka háže do schránek papír, adresát nezastižen. Oni ani nemají snahu ten balík dovézt, kdo by se s tím tahal, jen ať si člověk dojde na poštu, kde zas bude stát hodinovou frontu, neb z 10 okének fungují 4. To je naprostá realita na většině pošt v Praze. Chápu, že někde u vás na vísce, kde se všichni znají, si to pošťačka netroufne, ale zde v anonymní Praze je pošta to nejhorší, co vás může potkat. To raději lidé využívají různé zásilkovky, kdy si to vyzvednete na nejbližším výdejním místě, většinou nějaký obchod, ale poště se zde každý snaží vyhýbat obloukem.

+2/0
18.12.2017 12:46

M51i44l61a34n 67N38o81v67á74k 3679513175481

Já jsem z Prahy 4. U ČP je problém, že služba balík do ruky, nebo jak se to jmenuje je to zkrátka na nic. Nevím, kdo to vymyslel. Když vím, že mi má něco přijít, tak abych radši pracoval z domova. My máme štěstí, že máme slušnou pošťačku(i když ta práce musí být hrozná). Potkávám ji normálně třeba v obchodě a tak, zkrátka vím kdo to je a ona zase ví kdo já jsem. Jsme malý bytový dům a není problém nechat třeba menší zásilku u souseda. Ale s tím DPD fakt ne.

+1/0
18.12.2017 12:58

F15r88a51n65t23i64š39e55k 35P96l42á86š86e21k 1339642597317

Bydlel jsem na Praze 11. Baliky dorucovala jina pobocka nez CP415, kam jsem spadove patril. Ti se nenamahali ani zazvonit (balikari) a rovnou odvezli balik na postu. A dorucovatelce dali oznameni, at je roznese....dorucovatelka za balikare ani nemohla...

0/0
4.1.2018 2:08

J17i12n56d84ř37i16c64h 66Š47k57o29p66e20k 4865531510105

jo to taky miluju.

Telefon, jestli bych prý nemohl jít, že bude před barákem za pět minut. Zpravidla když tam čekám 10, tak jsem rád, že jen 10. Prostě děs

0/0
18.12.2017 12:58

F38r17a62n91t64i33š44e25k 47K29l46í80m27a 2583138244454

Po hubě by potřebovali kurýři. Člověk si hledá zboží ve skladu a pod 90k nejdou.

+1/−1
18.12.2017 12:07

R44o15m91a29n61a 44K10o56n27e81c35n67a 6854545423451

V UK i dalsich zemi je normalni doruceni zadarmo a nemyslim si, ze by to dotovala vlada jako v Cine, proste si obchody spocitali ze se jim to proste vyplati dotovat tu dopravu.

0/0
18.12.2017 12:03
Foto

V20o94j57t96ě39c52h 77R22y69b89á86k 6270855292983

Protože mám s DPD ty bezkonkurenčně nejhorší zkušenosti, společně s Poštou, tak jsem si rozhovor musel přečíst, jak asi přemýšlí šéf firmy, která poskytuje tak otřesné služby a má pod sebou zoufale nekompetentní zaměstnance, zde konkrétně depo Chodov v KV kraji. K jeho ,,argumentům" (nechci psát pláči). Nebýt e-shopů, tak pán jezdí možná s Avií rozvážet zeleninu. E-shopy jsou pro tyto soukromé dopravce zásadním přínosem a být na jeho místě, raději vážím na adresu e-shopů slova, aby mu nepřistála na stole nějaká ta výpověď ze strany velkého e-shopu, který s jeho firmou má smlouvu a který jej živí. Konkurenčních subjektů je stále dost, DPD není jediná firma na trhu. Co se týče jeho stesků na nedostatek řidičů. Ono kdo by to také chtěl dělat, že. Hromada samoúčelného sekýrování a pokuta takřka za vše. Ať si pan ředitel sedne do dodávky sám, když pláče. Pošta prý není pro DPD konkurencí. To bych se zasmál. Služby mají takřka na podobné kvalitě, pošta má ještě tu devizu, že pokud snad nedoručí zásilku, lze ji vyzvednout v mnohých pobočkách. Takže ano, i pošta je konkurencí, která je lepší, zde však v duchu jednooký mezi slepými králem. Cena dopravy, tady jsem se smál zdaleka nejvíc. Poštovné vychází stejně. Pokud dopravce je ochotný prodat dodání v ceně 130 Kč e-shopu za 65 Kč, takže dalších 65 Kč zůstane za nehty e-shopu tak je to jen ,,daň" za to, že má od e-shopu více zakázek. To je logické. Ale samozřejmě nikdo jej nenutí takový kontrakt příjmat, místo stovek balíků za 65 Kč může dodávat jednotky za 130 Kč. Hodně štěstí.

+7/0
18.12.2017 11:55

Z26u52z74a52n48a 59V79l75a72c61h44o47v51á 8186572600

Když si neumí podmínky vyjednat je neschopný manažer, nevím proč by tyhle breky měli koncového zákazníka zajímat.

+4/0
18.12.2017 11:49

H73o14r44s16t 62B55r26a16u90n 8363781592703

E-shopy poškozují trh.

Zákazník,které se chová jako člen stáda,to bezděky podporuje.

Nakonec si ten člen stáda bude nucen objednat i pastu na zuby přes e-shop.

Zaplatí 20,-Kč za pastu+159,-Kč dopravu.

Obchod,kde by si to normálně koupil,už nebude.

+2/−8
18.12.2017 11:32

J57a82r70o96m81í19r 25K21r11á93l 4840409284849

Nikdo Vás nenutí tam nakupovat, ne ? Mně naopak připadá jako stádo fronta v hypermarketu. A těch 159 korun rád dám, když je nákup o tisícovku levnější.

+1/0
18.12.2017 12:01

A45n93t14o36n14í21n 38S22e23b50e22r45a 7703368670609

Já taky eshopy nemusím.

Na vánoce kupuju zásadně v obchodech, po prohlídce a vyzkoušení zboží.

Všude jsou slevy, nebo O2 extra, tak stejně pak mám cenu jako jedna z lepších na Heurece. Nepřeplácím.

Akorát si musím na to vzít dovolenou přes týden ráno. Jinak se ty obchody před vánocema nedají :-D

0/0
18.12.2017 12:10

D22a80n29i15e24l 77S73o49b68o97t42a 9499724196590

Proto také některé menší kamenné obchody začínají nabízet i e-shop, protože tím získají další zákazníky. A v těchle případech nemá vliv, jestli si to koupíte přímo u nich nebo přes net.

+1/0
18.12.2017 14:05

D75a43n70i79e21l 86S10o73b47o42t44a 9699304836460

Pokud to jde, DPD a Poště se vyhýbám. DPD mě zklamalo způsobem, jakým komunikovalo se zákazníky, když měli loni ke konci roku problémy. Telefon nefungoval, na mail nereagovali, jedině na fb odpověděli, že zítra budou doručovat, pak zase zítra, zítra, zítra... Ve výsledku moje zásilka byla u nich v depu týden a já si jí ani nemohl vyzvednout, protože prý už je v dodávce na cestě ke mně. Až když jsem je všechny poslal do čokodírky, zásilku mi doručili a bylo to na poslední chvíli, o den déle a už by mi byla k ničemu.

+1/0
18.12.2017 11:22

J87a49r13o89m46í11r 98Š55t55o73h22a16n80s71l 5794189524652

Celý článek mi přijde jako pláč neschopného obchodníka...a nebo manažera, co má v týmu neschopné obchodníky.

Pán je klasický příklad, když v managementu sedí lidé bez patřičného vzdělání, jen se zkušenostmi. Stačí se podívat na jeho životopis a je to jasné. Je to chlapík, který je sice chytrý, inteligentní a se zkušenostmi, ale na vrcholný management nadnárodní firmy jednoduše nemá. Takže místo toho aby DPD mířilo mezi FedEx a UPS, tak raději zacílí mezi doručovací žumpy jako PPL, InTime a Česká pošta.

+1/−2
18.12.2017 11:15

M10a41r34t89i59n 26K33l13u16v63á79n55e47k 9252908693153

FedEx a UPS tu fungujú? Akosi som si nevšimol. Keď sú tak dobrí, tak kde sú?

0/0
18.12.2017 11:42

J88a17n 20N31á47d69v94o55r44n28í30k 7773158315477

Tak nejste moc všímavej protože mně například UPS pravidelně vozí.

+1/0
18.12.2017 11:43

P36e90t46r 56B77á29č91a 8725356645605

Nevim jak na Slovensku, ale u nas svete div se ano.

0/0
18.12.2017 12:22

L91u10b73o23š 51D72o15l86e78ž24e68l 1747709844226

Ano, UPS tu funguje. Mám ty nejlepší zkušenosti. Z Británie to k nám někdy stihnou i za den (poslední zkušenost minulý týden). Zato DPD mi to 30km z Alzy vezlo přes týden :-D

+1/0
18.12.2017 20:00

J12a23k34u32b 93Š22a49f68a59n23d71a 7135847131951

Tak proti DPD je PPL zlaté. Nikdy žádný problém. DPD 2 zásilky a 2 problémy. Myslím, že PPL by mohlo být jejich cílem klidně.

+1/0
18.12.2017 12:05

T43o83m66á85š 76K94r80a31i76n56a 7724280524328

U mne 8:6. Dvě se jim podařily...

0/0
18.12.2017 13:37

J26i75ř71í 64B27l78a48ž13e69k 4489513401240

Tak to je vlastně DPD zlaté;-D. U nás se pošta v posledních 6 případech od listopadu neobtěžovala ani jednou to do toha auta vůbec naložit. Tragédi.

0/0
18.12.2017 23:55

D98a78v69i29d 83B81a80b83u18r84e17k 4275318910

Rozhovor mi nepřijde vůči eshopům korektní. Provozuji internetový obchod cca. 500 balíčků měsíčně. Nabídka od dopravce sice kolem 70,- Kč, ale bez DPH, plus náklady na balící materiál. Zákazníkům účtujeme bez dobírky 90,- Kč. Určité procento balíčků se vrátí, větší objednávky zasíláme s dopravou zdarma.... a ve fínále dopravu dotujeme 5-10 tisíc měsíčně.

+6/0
18.12.2017 11:15

K57a74r30e92l 95N46o90v96á95č40e30k 5841275939806

Náhodou mi něco přišlo z Německa právě přes DPD (výběr dopravce jjsem nemohl ovlivnit). Strašnější doručování jsem ještě nezažil (což mi pak potvrdily i recenze na Googlu). Vypadá to, že dělají všechno proto, aby Vám nic nedoručili a balík poslali zpět.

+6/0
18.12.2017 11:11

M95a46r35t63i65n 31S96k86á53l44a 8704507828178

DPD je z mého pohledu hlavně nejhorší dopravce vůbec... poslední balíky (poslané v létě, ne teď ve špičce) mi už opakovaně nedošly vůbec, řidič mi rovnou na rovinu poslal SMSku, že nestíhá, ať si to vyzvednu na depu, kde jsem tvrdnul snad půl hodiny, přestože přede mnou byli jen dva lidi. Ať si pak ředitel napřed zamete před vlastním prahem. Až budou schopni balík skutečně dovézt nebo alespoň hodit lísteček nebo alespoň vyřešit depa tak, aby tam člověk nestál půl hodiny v nějakém továrním areálu jak tydýt, tak ta služba bude zajímavá.

+4/0
18.12.2017 11:02

D64a47v95i86d 89H37u48r54k54a 3930323121811

Pracuji na Slovensku a doručovat si nechávám na poštu Strání. A dělá to mnoho lidí. Příjemná pošťačka, bez fiont, maximální ochota a vstřícnost.

0/0
18.12.2017 10:47

J38a98n 97S63z85a13m21a48r80á62n64s69z59k86ý 1762582357948

Hlavne to bez front.

U me je nejblizsi posta kousek. Jen miliarda lidi , stari plati seky , cikani a socky vybiraji penize , dostavaji penize. Vedle u okna resi vypis rejstriku , vypis bodu ridicaku , nove konto , pujcky a zustava jedno okno na vsechno. A cekat na balicek 20minut a vic vas fakt nebavi...

+1/−1
18.12.2017 10:55

J18i88n15d75ř81i88c40h 13Š52k56o90p79e69k 4425281240585

nj, jenže pošta kam nikdo nepřijde, takže ty budeš mít vyzvednutí jednoho balíčku ročně bez front, jaksi nebude fungovat

0/0
18.12.2017 11:14

R54o45m16a63n 79N94o51v82a83k 6409261392496

DPD je nejhorší služba na dovoz balíků, která v ČR existuje. Bohužel pokaždé, když si objednám z eshopu z Velké Británie, tak moji zásilku posílají přes DPD (nejde to změnit). Suše vám napíší, že zásilku doručí mezi 12-13 hodinou, druhý den se pokusí doručit zásilku ve stejnou dobu, třetí také a pak zásilku odešlou zpět...Nezajímají je, že jste v práci a zásilku v tuto dobu prostě převzít nemůžete.

Jediné, jak můžete změnit dobu doručení je, že ještě dále zaplatíte 30-50 korun za doručení navíc...

+2/0
18.12.2017 10:42

J71a95n 28C97e24p22e76k 1614266180

Jo pán je hlavička si to posílat domů, když ví, že tam nebude. R^ Nenapadlo ho si to poslat do práce?

+4/−5
18.12.2017 10:46

P33a82v59e64l 56O10b92d32r50ž45á37l32e22k 6296404388922

On leckdo v práci pracuje a nemůže přebírat balíky ... :) To jen pro úplnnost.

+2/0
18.12.2017 10:58

R63u91d97a 58S23l72a12v84í94k 5613708276151

To jako že firma nepřebírá poštu?

0/0
18.12.2017 11:01

P47a96v37e37l 81O80b29d40r93ž81á89l18e74k 6936214488822

Firma přebírá na podatelně firemní poštu, ale ne soukromé balíky zaměstnanců.

+3/0
18.12.2017 11:06

P98a67v85e29l 23Ř68a28p59e19k 7192566799615

Tak tam nemusí pracovat.

0/0
18.12.2017 11:55

P48a31v14e44l 96O40b93d84r46ž58á18l62e68k 6206174498482

Polevujete ... to na tohle téma nevymyslíte nic o automobilismu, nebo psech?

+2/0
18.12.2017 12:03

T78o90m45á21š 61K13r41a85i34n37a 7194760714718

R^;-D

0/0
18.12.2017 13:39

J72a59n 42C42e67p13e39k 1954806540

Tak doma je převzít nemůže, v práci také ne, tak proč si to vlastně posílá? To čeká, že nějaký kurýr mu to z lásky doveze domů v 9 večer? On se přizpůsobit nemůže, ale chtěl by po dopravcích, aby se přizpůsobili oni. Fakt zírám.

0/0
18.12.2017 12:41

T97o61m18á77š 65K54r58a20i19n70a 7404650444508

Od toho je to slovo placená "služba". Když si zaplatím "službu", má mi "posloužit". Nikoliv, že si zaplatím "službu" a "sloužit" jí budu já.

+1/0
18.12.2017 13:42

Najdete na iDNES.cz