Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Co se změní v EET po rozhodnutí Ústavního soudu

Elektronická evidence tržeb nekončí. Část podnikatelů si však na její zavedení zřejmě počká déle. MF DNES nabízí odpovědi v souvislosti s pátečním rozhodnutím Ústavního soudu ČR. Jak se po něm EET změní?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F69r18a34n44t47i69š21e22k 10P24l22á81š41e33k 1859882547707

Pro finanční správu nicméně může být matoucí, až v rámci svých analýz EET bude porovnávat dvě provozovny se stejným předmětem podnikání a ve stejné lokalitě....... To je ovšem problem fin.spravy, nikoliv podnikatelů.

+1/0
19.12.2017 6:26

J54a91r77o41m66í22r 15K53r45á38l 4940369914159

Je. Ale podnikatel se bude muset pár dnů věnovat kontrolorům místo podnikání. :-/

0/0
19.12.2017 7:18

J62o52s32e90f 53H87o33n97e60š 7851302610363

US vadí rodná čísla,ale k rodným číslům se mohu dostat u k-úřadu a to je v pořádku?

0/0
18.12.2017 11:12

M20í76l91a 24F68o59h87l 4843840693374

Nechci říci, že mají soukromí podnikatelé vše bezproblemovy,ale EET byl opravdu správný postup,který aspoň zčásti dokonce z velké části projasnil daňovou problematiku. Proto mě zklamal postup Ústavního soudu o to více názor 5 soudců s radikálním názorem na zrušení celého zakona,jsemzklaman,a to nejsem příznivcem ANO ani dalších koaličních stran co jsou za tímto zákonem.Divim se ,že by ústavní soudci neznali názor mnoha řemeslníků,buď to bude bez dokladu za nižší částku nebo s dokladem parafínem za částku vyšší.EET vzniklo v teto forme mohlo býti i ve formě registracnich pokladen,proto,že podstatná část soukromých podnikatelů výslovně podváděli při odvodu daní a nebyl žádný a přesvědčivý způsob tato krácení daní podchytit a odhalit Tím také ti poctivy byli zjevně poškozování a znevýhodňování a stát společnost okrasná.Proto jsem pro další dvě vlny a až po vyhodnocení po roce dvou případně zákon upravit tak,aby případně malí podnikatelé s obratem do 1/4 až 1/2:mil.Kc byli od EET osvobození,ale s odpovídajícím daňovým pausalem

+5/−2
17.12.2017 15:52
Foto

J51i21ř38í 92H33a81v27e72l31k17a 3299883100944

Jdeme podle metody. To co nic nepřinese necháme to co přináší narovnání najdeme důvod ke zrušení.

Například argument že náklady mají nebýt tak vysoké je podle mě argument politický a ústavní soud by jej v žádném případě neměl vyřknout. Navíc EET lze aplikovat za 40 korun měsíčně takže likvidační zjevně není.

+4/0
17.12.2017 16:24
Foto

A45l66b47e56r40t 91P20ě14n85i94č75k52a 2240368765137

EET byl "správný postup"? A "projasnil" daňovou problematiku? Evidentně vůbec netušíte, co to je! Nikde na světě nefunguje taková nesmyslnost, že každý podnikatel musí být napojený online na servery ministerstva. Chorvatsko, kde tu nesmyslnost už zjistili, nepočítám.

+1/−2
17.12.2017 16:35
Foto

M30a76r81t94i49n 41P59i39š73t77o68r57a 8408298896879

Nemají to jen proto, že to dříve nebylo technicky možné a i nyní je to lehce předčasné. Uvidíte, že začnou také.

0/−1
17.12.2017 17:33

J91a29r33o92m50í38r 54K76r27á46l 4350429264809

Zkrátka: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že ?

+2/0
17.12.2017 18:50

M67i90l95a28n 86Z51a16d15r55a14ž16i17l 3817610334

Co je jednodussiho nez tohle ? Opravdu, co muze byt jednodussiho nez apka, ktera vam on-line vygeneruje cislo ?

+1/−1
18.12.2017 7:12

M62i73l66a14n 86Z60a94d12r82a61ž90i32l 3147770124

Co je jednodussiho nez tohle ? Co je jednodussiho nez aplikace co vam on-line vygeneruje cislo ?

+1/−1
18.12.2017 7:13

J16a27r22o92m20í76r 60K21r42á48l 4810859734289

Ano. Nic jednoduššího, než přehodit neschopnost FÚ na podnikatele a zkomplikovat jim život. Ono je to opravdu jednoduché, zajistit si internet, sehnat nějaký hw, na kterém to bude běžet, mít více práce s účetnictvím, atd. A to vše pro jakýsi fiktivní "vyšší výběr daně" ? Inu, víte o tom kulové a jen plácáte.

+2/−1
18.12.2017 9:01
Foto

A85l43b55e91r53t 63P72ě67n37i38č30k72a 2870228665947

Co je jednoduššího než EET? Boha jeho! Vy nevidíte, kolik milliard to stálo na nákladech pro stát? Kolik tisíc nových úředníku se muselo nabrat jen pro to vase "jednodušší" vidění světa?

Nikde v civilizovaném světě by takovou hloupost NIKDY nezavedli, protože náklady převyšují výnosy a nutit babku kořenářku na trhu si pořizovat internet a online napojení na MF může jen totální blázen, který to nemá v hlavě moc v pořádku.

O tom, kolik na nákladech to stálo všechny podnikatele ani nemluvě. 8-o

+1/−1
18.12.2017 12:27

M29i11l37a52n 96Z88a93d88r51a55ž11i62l 3347650154

Jak jste na to prisel ? Na to, ze to neni nikde na svete ? zadejte si do vyhledavace "Receipt Lottery" a pocitejte.

0/−1
18.12.2017 6:52

J73a31r82o95m28í44r 40K60r23á39l 4470889834729

Jestli jste si nevšiml, řeč je o EET, ne o loterii. A ukažte mi zemi, kde EET online něco přinesla.

+1/0
18.12.2017 11:16
Foto

A47l88b48e54r46t 29P79ě57n30i31č95k48a 2660498965627

Další, co vůbec netuší, co je EET a bude to vychvalovat! Tušíte vůbec, co to znamená věta - "online napojení na servery ministerstva financí"? TO mají někde ve svobodném světě?

Vůbec se nedivím, jak dopadli volby a že měl estébák tolik hlasů. S takovým voličským materiálem 8-o

+1/−1
18.12.2017 12:22
Foto

J42a70k33u55b 51V14a25š48k59o 1878504242233

Hmmm, nějak mi není jasné, jak by EET mělo změnit praktiku bez dokladu za nižší částku, s dokladem o DPH víc 8-o

0/0
17.12.2017 21:23

M10i20l25a14n 66Z62a17d86r46a34ž25i10l 3617980784

Tak tuhle praktiku rozhodne nezmeni. A ten kdo to tvrdi, je bud blazen nebo politik. Tam kde to mohlo pomoct, snizit pocty uredniku a ucetnich, kteri z PC delaji papir a ten papir se pak prepisuje do PC, tak tam se to mine ucinkem. Ty damy na uradech pak mohly prejit z "registracni" prace na praci "kontrolni"...ale jak to tak byva (v pripade cipu na obcankach, datovych schranek, portalu gov a jinych, mozna i dobre myslenych projektu) v tomto state, budeme mit zase kockopsa.

+1/0
18.12.2017 7:10

J77a89r62o59m28í15r 27K59r27á94l 4830329164869

A proto, kvůli těm "úsporám", se přibraly stovky úředníků na MF ? 8-o

+1/0
18.12.2017 9:02

M40a39r43i17a70n 95V37á51ň45a 3408106125559

EET skončí jakmile skončí Babišova vláda, může to být už za měsíc, nejpozději ovšem za 4 roky.

0/−5
17.12.2017 12:03

M34i97l39a50n 51Z26a68d81r97a86ž64i93l 3547810594

Neverim tomu. Neverim tomu, ze kdyby volby vyhrala ODS, TOP nebo CSSD, ze by to zrusila. Mohli takhle "placat" protoze vedeli ze vladnout nebudou. Proto to nejvic resili TOP a ODS. CSSD byla hodne zdrzenliva. Vedeli ze kdyz budou takhle placat, ze ziskaji nejake to procento. Ale kdyby byli opravdu u moci, tak by jste videl jak by se "retorika ohybala"

+1/0
17.12.2017 13:35
Foto

M97a18r81t39i11n 10P16i93š81t92o89r13a 8508358536329

Odpůrců je míň, než příznivců, už jen proto, že podnikatelů je míň, než těch ostatních.

0/−1
17.12.2017 17:36

A58n26t58o92n61í86n 54T42i16c46h15e41r52a 6776228263236

Názor tzv. většiny, která se jen nechala opít bláboly Andreje Velikého a přitom nemá o ekonomice a jejím praktickém fungování ani páru, není vůbec směrodatný. Podstatná jsou čísla a to pro EET nevyznívají vůbec dobře

+3/−2
17.12.2017 20:03

O77l52d37ř57i69c10h 54S28c13h56n57a60b22l 4273557530645

AB hlásal, že EET přinese 18 miliard do státního rozpočtu, pak to snížil na 12 miliard a jak ukazují poslední výsledky (MF) tak to má být necelých 5 miliard. Ať MF vyčíslí také náklady na 2000 nových úředníků, elektronické zařízení, které pro EET se muselo pořídit na MF (nebo fin. správě) a jeho další provoz a která firma tuto zakázku dostala. Bláboly o "rovných" podmínkách podnikání živnostníků ať porovná s úniky velkých firem, převody peněz za "služby" nadnárodním firmám včetně jejich vyplacených akcií bez zdanění.

+8/−3
17.12.2017 11:11

J15a77r94o88m97í20r 63K49r33á64l 4930739514139

Roční náklady na jednoho úředníka se blíží k milionu. Takže bude Babiš rád, pokud to nevyjde do minusu.

0/−1
17.12.2017 11:52

V79l73a88s72t82i26m73i87l 25H13a74l57b40i95c80h 8923285596868

Na co máme 200 poslanců a 80 zbytečných senátorů,když by nám stačil Ústavní soud.

+3/−1
17.12.2017 9:18

M87a72r44t31i34n 78K42r72č18i46l 6450608538619

Hlavně by se měla změnit paní Kombajn Schillerová za tu blamáž s EET.

+3/−2
17.12.2017 9:16

P52a76v86e33l 54M72o37n89d27s61c90h24e50i78n 8666686408456

Jsem za zrušení (nebo aspoň dočasné odložení) třetí a čtvrté vlny nesmírně rád. Proč? Manželka každý rok prodá několik ovcí, většinou za hotové. Já pro změnu prodávám vlastní knihy, jejichž psaní mám jako koníčka. Oba to máme jako drobný přivýdělek k naší hlavní činnosti, kde peníze přicházejí výhradně na fakturu, tohle jsou naše jediné hotovostní transakce. A jak ovce, tak knihy si dáváme pečlivě do účetnictví, za nějaké podvody nám to nestojí. A najednou bychom se měli kvůli několika tisícům ročně nechat buzerovat nějakým EET? Kvůli deseti nebo dvaceti hotovostním transakcím ročně, které máme tak jako tak v účetnictví? Děkuji, nechci. Počítali jsme s tím, že holt do budoucna budeme všechny přebytečné beránky žrát sami a že knihy už nebudu prodávat na žádných setkáních, ale budu je jen posílat na dobírku (platba kartou kvůli zákonu nepřicházela v úvahu - vítejme v 21. století!). Takže ano, já jsem za tohle rád.

Až stát udělá systém, který mi bude automaticky průběžně sledovat příjmy a výdaje, pak mi vygeneruje daňové přiznání na jedno kliknutí a sám si strhne daň z mého účtu, rád se do takového systému zapojím. Ovšem dokud to bude jen jednostranná buzerace s nulovým klientským přínosem, tak děkuji, ale ne.

+9/−3
17.12.2017 8:56

J44a85r63o40m45í51r 64J93e49ž52e64k 1513782523309

bych řek, že na 99% na ty ovce od státu berete dotace a internet doma máte. Tak nechápu, že vám dělá problém jednorázový náklad kasa za 5000. A to ani nepátrám jestli není nějaká levnější aplikace.

+4/−6
17.12.2017 9:35

P95a86v28e92l 69M73o86n59d96s54c81h40e20i37n 8626166498156

Ne, na ovce fakt dotace nebereme. Nedovedu si představit, co by mě donutilo nějaké dotace brát - a upřímně řečeno, to vaše tvrzení mě kapku uráží (ale je hezké, jak to na 99 % víte 8-o ).

Nedělá mi problém náklad, o ty peníze nejde. Navíc bych si klidně vystačil s nějakou aplikací a trhacím bločkem, kdybych chtěl mermomocí ušetřit. Jde o tu naprosto zbytečnou buzeraci a byrokracii kvůli něčemu, co máme jako koníčka, který si sotva vydělá sám na sebe. Proč bych se měl s něčím takovým babrat a riskovat, že na mě vletí kontrola kvůli nějaké prkotině? Proč trávit hodiny nad vyřízením, zprovozněním a používáním systému, který nedává nic ani mě, ani státu? (Jak říkám, všechny ty věci stejně vedeme v účetnictví, ze mě stát nedostane navíc ani korunu.) To se na to radši vykašlu (a stát dostane asi o pětistovku míň). Žádný prodej beránků, žádné knihy o borderách prodávané na ukázkách pasení. Na ovcích ani knihách nejsme ekonomicky závislí, já i manželka máme jako hlavní činnost něco úplně jiného (a náš příjem je rozhodně vyšší, než abychom si mohli zažádat o paušální daň). Holt nabídka služeb se zase o něco zmenší. A lidí jako já, kteří se snaží nějakou podobnou "bokovkou" zpříjemňovat život ostatním, ale kvůli EET by s tím přestali, jsou desetitisíce.

+6/−3
17.12.2017 9:48

J10a25r66o97m22í41r 45K68r59á32l 4830359744829

Plácáte nesmysly. Na pár ovcí dotaci nedostanete. No a kdo má na velkově doma internet se zaručenou kvalitou ? Nehledě na to, že Vám FÚ stejně všechny náklady neuzná. A ukažte mi kasu za 5000. Docela rád bych ji viděl. ;-) No a jako poslední věc je to, že si jí asi Jaromír nebude mít z čeho odečíst. Ale Babišovy žvásty umíte kopírovat dobře, to ano. ;-)

+1/−3
17.12.2017 11:57

J47a92r54o91m47í74r 69K70r57á36l 4650849634219

Pardon, Pavel si nemůže odečíst. :-)

+1/0
17.12.2017 11:58

M53i65l85a46n 25Z45a77d37r63a96ž74i86l 3577110234

Tak i tech par "hotovostnich" transakci, prevedte na fakturu a mate vyreseno. Pri tak malem poctu to mate vyresene. Nebo to opravdu hledate problem v kazde "pakarne" ? Tem lidem co si pro ty ovce prijedou, reknete at poslou penize na ucet, dejte jim do ruky fakturu a hotovo... EEt si poridte az budete kazdy den prodavat 10 ovci za hotove. Vystaveni faktury (v papirove podobe, podobne paragonu) mate vyresene za par minut. Holt jenom penizky dostanete az za 2 dny na ucet...

+2/0
17.12.2017 12:26

P63a74v71e79l 97M91o26n82d70s67c73h45e39i66n 8396416368776

Chápete, že není problém v daňovém dokladu, ale v platbě hotově? :-) Klidně vystavím fakturu, v tom není problém. Jenže mu ji musím vystavit s tím, že platba proběhne bankovním převodem, jinak by platba podléhala EET. Ale člověku, kterého vidím prvně v životě a na kterého nemám žádný kontakt, prostě nebudu prodávat knihu na fakturu s několikatýdenní splatností.

+1/0
17.12.2017 12:33

M33i24l93a46n 46Z19a39d14r20a39ž56i27l 3607270684

Jo tomu rozumim, ze je to problem. To dava smysl. Nainstalujte Appku do mobilu nebo do PC a mate vyreseno. Nepotrebujete zadne reseni od prodejcu. proste jenom Apku a hotovo.

+2/0
17.12.2017 12:44

M56i93l60a93n 15Z64a28d37r81a25ž78i51l 3107480694

Do vyhledavace zadejte "eet do mobilu zdarma" a vyberte si co se vam libi.

0/0
17.12.2017 12:45

P33a65v47e19l 33M86o29n26d38s61c49h93e81i85n 8366536168556

Ach jo. Vy snad neumíte číst. Tak to sem zkopíruju ještě jednou: "Nedělá mi problém náklad, o ty peníze nejde. Navíc bych si klidně vystačil s nějakou aplikací a trhacím bločkem, kdybych chtěl mermomocí ušetřit. Jde o tu naprosto zbytečnou buzeraci a byrokracii kvůli něčemu, co máme jako koníčka, který si sotva vydělá sám na sebe."

+2/−1
17.12.2017 12:49

M75i82l72a78n 46Z31a22d14r85a21ž31i67l 3677390644

Nezlobte se, tenhle argument neberu. Zijete ve svete ktery se meni. To co bylo vcera uz dneska neni. Nektere zmeny prijimate s nadseni, nekdtere vam vadi. Ale to je realita dneska, to je realita podnikani. Preci nejste hlupak aby jste si myslel, ze budete prodavat ovecky az do duchodu a ze to bude porad stejne jako za Frantiska Josefa. Zijete v hekticke dobe a musite se ji prizpusobovat. Nekde vas neco "nakrkne jako zbytecna buzerace" jinde zase neco "odeberou". Tady preci nejde o to sirit spatnou naladu, ale zacit se ptat...Ok, zavedl jsem EET, co ted udelate pro me ? Budu mit jednodussi vyplnovani danoveho prisnani ? Bude me min buzerovar financak ? Postavit se na zadni ve smysl "to je buzerace nebudu to delat" mi pripomina chovani meho 5leteho syna... nemyslim to zle a nemyslim to osobne, me jen vadi slyl jakym se v tomto state vedou diskuze...

+3/0
17.12.2017 12:58

P49a16v90e78l 50M92o81n36d76s32c42h64e69i46n 8506556708716

Ano, já vím, že se svět mění. Ale já nemám povinnost slepě dělat to, co si někdo vymyslí. Něco jiného by bylo, když by mě to živilo. Jenže když to mám jako koníčka? Fakt ne.

A v druhé části opět píšete to samé co já. Četl jste si vůbec ten můj příspěvek? "Až stát udělá systém, který mi bude automaticky průběžně sledovat příjmy a výdaje, pak mi vygeneruje daňové přiznání na jedno kliknutí a sám si strhne daň z mého účtu, rád se do takového systému zapojím. Ovšem dokud to bude jen jednostranná buzerace s nulovým klientským přínosem, tak děkuji, ale ne."

0/−2
17.12.2017 13:01

A94n33t65o96n53í28n 26S95v28o10b17o94d70a 3924203389412

jak vám pošle finanční úřad předpis pro placení daně z nemovitosti, když máte datovou schránku a daňovou informační schránku? Pokud jste OSVČ, tak složenkou :-(, jaký pokrok ukázali za 4 roky? Jen buzeraci a vyšší pokuty, problémy s DPH atd

0/0
17.12.2017 13:12

M79i44l73a64n 62Z93a55d94r55a14ž65i51l 3677440654

presne, a to je nas jenom blbych 10 milionu. Takove mnozstvi lidi se denne pripojuje na stredne velike internetove sluzby ! Proste udelat to jde ! Ja bych se neptal co udelali za 4 roky. To vime vsichni co udelali. Blbe kecali v poslanecke snemovne. A za 4 roky budou kecat zase. Ale ted aspon neco udelali, aspon nekam se to pohnulo. Na nas je ohlidat aby se to posouvalo tam kam potrebujeme my. tedy k zjednoduseni, k pohodlnosti atd...

0/0
17.12.2017 13:16

M59i94l72a15n 98Z52a61d71r62a54ž74i80l 3297810614

Cet jsem vas prispevek. A vim ze v tomhle mame stejny nazor. Jenomze to pri tom "bor..lu" co ma nas fin. urad udelat proste nejde. A je potreba nekde zacit. A tohle mohl byt zacatek. Vzdyt si to uvedomte, kdyz tam na ten fin. jdete jaky je to priserny birokraticky dinosaurus. Me se az nechce verit, ze tohle je jedna z nejdulezitejsich slozek sluzby statu obcanum. A pokud to nezacnete modernizovat od podlahy. Tak to bude zase jako vzdy...kockopes...neco jako datove schranky...

+1/0
17.12.2017 13:12

A48n53t41o15n70í20n 96S16v41o39b19o11d96a 3234593549602

takže se zavedlo EET a kontrolní hlášení, víc buzerace a vratky DPH jsou zpožděné víc než za Kalouska, splátkový kalendář na DPH nyní nelze, takže když vám někdo hned nezaplatí, máte problém,musím nakupovat technologie v zahraničí, abych neobtěžoval finance s vratkami, opravdu pokrok do ....

+2/0
17.12.2017 13:03

M65i51l44a75n 30Z15a38d87r27a72ž21i20l 3867220364

Co na to rict ? No ze se pak vubec nedivim, ze jsou schopni dat odhad 18 miliard na EET. Ze defakto ani nevi kolik druhu podnikani v CR existuje. Babis je jen "kecal" v televizi, to co me opravdu desi jsou podklady, ktere dostava. Na zaklade kterych pak keca a tyto veci se zavadi do praxe... dobrej dinosaurus ze ?

+2/0
17.12.2017 13:20

M23i93l65a22n 20Z62a72d54r62a87ž40i74l 3897510634

A tyhle stejne podklady se pouzivaji pro dotacni programy. Kdy ministerstva (pro mistni rozvoj, ale i jina) se ridi takovejma cislama a vypisuji dotacni programy pro podmoru mistniho podnikani...a rozdeluji miliardy...super

+1/0
17.12.2017 13:24

F58i13l10i23p 25K77o46h84o28u48t 7120263537470

To je hloupost co US schválil. Připadá mi že je to v dnešní době elektronizace zpatecnicke myšlení. Karty jsou tam evidovany proto aby automatizované analytické funkce odhalili případného podvodníka okamžitě. Další věc. Proč US nemá nic proti Rodnemi číslu podnikatele na webu MF, každý podnikatel plátce DPH ho tam má uvedeny. Ale na uctence mu to vadí. Tohle je i proti GDPR.

+7/−7
17.12.2017 8:16

M85i95c53h26a82l 86N12o57v46á43k 6966910955819

Těžko čekat něco jiného po soudcích s průměrným věkem někde nad 80 let

0/−3
17.12.2017 8:19

J86a88r39o48m45í62r 23K17r20á73l 4960579754189

A jak tenhle paskvil souvisí s elektronizací ? Jak odhalí podvodníka, co neodešle ten nesmysl na MF ? A že je nesmysl mít dva systémy přidělování DIČ, je jasné už léta.

+8/−1
17.12.2017 8:21

P47a73v17e45l 29T17r76u91k85s58a 3163637602103

To jestli se posilaji nebo neposilaji do EET karty, nic neodhali. A z pohledu GDPR je to uplne fuk (zakonny narok je nad GDPR)

0/−1
17.12.2017 9:13

A65n65t25o33n81í64n 97S38v18o62b79o89d33a 3774843799292

od roku 2000 Úřad pro ochranu osobních údajů žádal o změnu formátu DIČ u OSVČ ministerstvo financí a co udělalo ministerstvo financí?? Nic a dnes za to konečně pyká

0/0
17.12.2017 9:16

A34n20t92o20n72í35n 61S71v87o14b94o12d80a 3414813129232

z hlediska života s tím jsou problémy, protože financové vám evidují majetek OSVČ a občana na RČ, potom vám pošlou například složenku na daň z nemovitosti a tam máte vše sečtené :-(

0/0
17.12.2017 9:22

Najdete na iDNES.cz