Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Novelizovat, nebo zrušit, volají restauratéři po změně zákona o EET

Pokud nebude zákon o elektronické evidenci tržeb brzy novelizován, bylo by lepší normu zrušit, zní z Asociace hotelů a restaurací. Současný stav, kdy Ústavní soud odsunul start třetí a čtvrté vlny EET, vede k tomu, že například restaurace musí tržby evidovat, zatímco stánky s občerstvením nikoli. Tím se otevírá cesta k nerovným podmínkám ve stejném oboru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i79l86a10n 73V17o20l48e28k 5919813636909

Svět se fakt zbláznil. Noviny patřící politikovi dávají prostor každé zájmové organizaci, která proti němu brojí...

+2/0
19.12.2017 18:41
Foto

S80t49a65n32i33s77l70a60v 98T62e18s30a41ř 9127384152494

Jasně že hospody budou teď nejvíc hulákat. Těm bych EET nechal. Protože hospody nejvíc krátily tržby a EET jim zatlo tipec.

+2/−4
19.12.2017 18:06
Foto

J57a43n92a 69K59o65z68á48k27o10v43á 89V71o38l15r27á71b91o64v22á 9463724115691

A na to jste přišel jak? Vy některé vedete účetnictví?

+1/0
19.12.2017 20:10

L59u59k26a78s 79N41e15m81e43c 7779440482694

Bydlíš v Praze co?

0/0
20.12.2017 9:32

P30a31v82e95l 83B16í77n37a 1703365332133

No jeje, když jsme my, 'odpůrci' EET říkali, že se to má nasadit nejprve zkušebně, vyladit chyby a nesmysly a pak to pustit všem...

+3/−1
19.12.2017 14:50

P12a69v19e72l 91F13r84y41č 2332200983484

Problem ale v te dobe byl, ze z toho udělalo politikum s polarizací "EET ano/ne" a tim se vytěsnila efektivní diskuse k možným změnám.

+2/0
19.12.2017 15:15

P89a67v84e93l 60T55r92u92k66s56a 3503707802263

Ta diskuze probihala tak, ze lidi kolem ecommerce poslali Babisovi pripominky (treba k platbe kartou) a on je arogantne poslal do haje..

+2/0
19.12.2017 16:49

P61a65v33e42l 87F33r91y74č 2762710943184

A nebyl hlavni problem v tom, ze opozice misto aby se za ty pripominky stavela a pomahala je tlacit, tak sla treti cestou "EET ne"? Osobne vidim problem v tom ze velmi často když někdo s něčím přijde, tak se hned zvednou hlasy, že je to blbost. Místo toho aby byla snaha korigovat. Výsledkem jsou nedodelky, paskvily, protože se pak tlačí silou. A to se pod vysledek mnohdy "úspěšně" připodepíší i ruzné lobbistické krouzky.

+1/0
19.12.2017 18:46

P50a74v59e16l 46T20r31u44k15s25a 3303827752243

Proc do toho tahate opozici? Pripominky meli lidi z oboru a Babis je verejne a oficialne stiral.

napr. http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/v-mediich/2016/reakce-ministra-financi-na-clanek-petra-26192

Ano, vysledkem je nedodelek a paskvil, protoze ho Babis tlacil silou.

+1/0
19.12.2017 19:02

P42a40v45e55l 29F48r90y75č 2502280183904

Protože ve sněmovně řešili pak jen to, jestli bude více hlasů pro nebo proti a na kontrolu zapracovani požadavků odborných skupin už nezbyl čas.

+1/0
19.12.2017 19:51

P31ř75e55m24y90s23l 98H52r15o27m43a59d20a 2394486468201

On se v souvislosti s EET a drakonickou výškou pokut ukazuje další problém. Zaměstnanci ze zákona ručí jen malou částkou. Pokuta může být vyšší. Zejména pak v restauracích jsou zaměstnanci hodně motivováni šidit i svého zaměstnavatele a tržby nepřiznávat. Zaměstnavatel pak nemůže ze mzdy často strhnout ani celou pokutu, kterou zaměstnanec způsobí.

+7/0
19.12.2017 14:47

D45a45n49a 65K73o89c61i39á31n51o56v26á 2743348419968

Lidi neblázněte, takhle ty slibované miliardy Babiš nedodá a to si pište, že bude zase fňukat, že za to může Kalousek a ne jeho pasvil zákon. Nechte ho, si tu blamáž "vyjíst" do konce.

+2/−1
19.12.2017 14:34

A54n88t55o87n90í34n 17S83v33o19b24o96d84a 3444883989542

myslíte tu blamáž s RČ jako DIČ u OSVČ, kde s tím nikdo z ministrů financí nic neudělal, až Babiš si naběhl, za 4 roky také s tím problémem nic nedělal, od roku 2000 na to upozorňuje finance ÚOOÚ, že se s tím musí něco dělat

+1/0
19.12.2017 14:39

A65n14t82o67n34í57n 84S92v84o68b70o52d35a 3404923119622

měli si vzít za vzor Rakousko a měli by zlomek problémů, Balkán není místo pro inspiraci, tam nás žene Babiš :-(

+5/−1
19.12.2017 14:22

P50ř92e57m29y21s37l 65H42r63o75m64a53d85a 2624566718181

Tak já jsem sice rád, že třetí a čtvrtá vlna nebudou. Ono by to zničilo dostupnost mnohých služeb na venkově. Ale!!

Ale jednoznačně je nutno přiznat, že současný stav je diskriminující. Nejokatější je to v případě těch stánků rychlého občerstvení. To je zvláště v létě velice citelné. Přitom právě sezonní stánkaři se drží hesla vydělat, zabalit, zmizet. Nějaké daně ;-D

No a potom advokáti, účetní a spol. Pro tyto lidi by to mělo být nejmenším problémem, jsou snad počítačově i jinak gramotní. Důchodkyně provozující koloniál na vesnici se to naučit musela a oni nemusí ?

To je opravdu na palici.

EET zrušit a hned.

+7/−3
19.12.2017 14:08

J58i38ř30í 41V69a94v15ř64í45k 7404969785310

Jestli EET, tak všichni a nebo nikdo. Proč pořád výjimky.

0/−2
19.12.2017 13:52

B94l32a78ž47e15j 96M46o92t54y12č90k92a 8197377415820

to je jako krást všichni nebo nikdo;-D

+1/0
19.12.2017 15:07

J17i94ř63í 31S72c52h33m44i19d33t 5620233564915

Já volám po vládě zdravého selského rozumu a taky pořád marně;-).

0/0
19.12.2017 13:52

M34i44l84o53š 69B30o16u24k50a74l 8713367143364

Restauratéři jsou na tom podobně jako taxikáři... dohromady 4 jsou poctiví a tudíž neokrádají stát nebo zákazníky.

+4/−2
19.12.2017 13:20

P38a47v59e66l 73F81r37y44č 2432570573514

EET je jednoznačně správná cesta. Je pravda, že s nedostatečně komunikovanými cíli (tedy že cílem je digitalizace, která se ale nastane jednokrokově). Bohužel odmítavým postojem opozice je výsledek zbytečně horší, než mohl být a bude potřeba asi více novelizovat, než by bylo nutné.

US nezrušil nic. Rozdílné hlasování soudců, jsem pochopil, že bylo v tom, nakolik vyhodnotit obstrukční jednání ve sněmovně při projednávání zákona jako nezákonné. Většinou v hlasování došli ústavní soudci k tomu, že nikoli, že opozice prostor k připomínkám měla.

Rozhodnutí ÚS čtu tak, že vyžaduje větší ochranu osobních údajů a vyhodnocení dopadů u 3 a 4 fáze před spuštěním těchto fází (což je manipulativně překládané jako zrušení 3 a 4 fáze).

+5/−7
19.12.2017 12:54

L98u44k38á81š 43M33a46r62e76d56a 6181644677208

EET je spravna cestka k digitalizaci a proto od zavedeni stoupla spotreba papiru...

+9/−5
19.12.2017 12:55

P75a92v54e87l 58F45r48y96č 2162710723954

z pravidla je vlastností vícekrokového zavádění nového řešení, systému vždy dočasný nárůst náročnosti......a toto bylo právě špatně komunikováno a to i proto, že se z toho udělalo politikum ve smyslu ano/ne. Místo toho, aby se řešily i související dopady a jejich minimalizace.

+1/0
19.12.2017 14:08

P48e73t63r 88P10e36t94r 6273312718853

digitalizace ještě nutně neznamená ušetření papíru. Navíc digitalizace umožňuje hlavně následné zpracování těch dat, což s papírem není myslitené.

Když se digitalizuje archiv, knihovna a podobně tak to ještě taky neznamená, že se staré archy spálí a knihovna zbourá.

+3/0
19.12.2017 14:10

P67a40v48e89l 50F58r81y39č 2942970633164

souhlas a děkuji za doplnění.

0/0
19.12.2017 14:11

P44a89v54e97l 22P13ř11e38č66e19k 4473836716976

to JE zrušení 3 a 4 fáze, protože bez novely zákona je nelze spustit

0/−2
19.12.2017 14:01

P87a55v80e68l 49F87r13y17č 2852570203544

ano, a tedy ne zrušení, ale podmínění tím, že musí nastat nějaké další kroky, než bude moci být 3 a 4 fáze realizována. zrušení bych chápal tak, že 3 a 4 fáze nesmí nastat vůbec a to řešeno nebylo.

0/0
19.12.2017 14:10

P96a47v34e42l 76P96ř84e67č29e98k 4543386826246

to už je jenom slovíčkaření

do doby novelizace je s trojkou a čtyřkou ámen a po novelizaci klidně může být těch etap i 6 nebo jenom jedna, nebo vůbec nic

0/0
19.12.2017 14:14

P29a43v28e58l 92F64r28y52č 2692350573354

ja to tedy chápu tak, že novelizace dosavadního stavu a 3 a 4 nejsou podmíněny novelizací, ale že mohou běžet pararelně....samozřejmě asi je potřeba předpokládat, že spuštění 3 a 4 s těmi podmínkami ÚS musí zohlednit i připomínky pro současný stav (tedy ochrana osobních údajů)

0/0
19.12.2017 14:18

P57a74v12e36l 13P96ř87e67č15e63k 4133346416496

DIČ a evidence tržeb kartou jsou výčtem uvedeny přímo v ZoET a i vzhledem k tomu že státní správa nestihne do GDPR anonymizovat registry budou do toho muset šáhnout tak jako tak.

0/0
19.12.2017 14:27

M98i13l78a88n 10N52o85v35o67t68n87ý 4370640541351

Zrušit a nediskutovat!!! Hotovo.

+13/−9
19.12.2017 12:50

J54i76n97d83ř51i49c19h 64Š91k94o57p49e25k 4185651390935

Nerušit a novelizovat. Hotovo.

+8/−4
19.12.2017 13:10

I27v53a64n 24M72i80n35á15ř 7492324177421

Socansko-babišovská vláda po sobě zanechala - svým totálně direktivním postojem, ke kuřákům a drobným podnikatelům .. jen pachuť reálného socializmu !!

+11/−5
19.12.2017 12:15

T75o42m42á41š 60K85ú15k49o89l10a 7894478864925

Obecně 100% evidence tržeb je žádoucí a do budoucna nevyhnutelná představuje rovné podmínky mezi podnikately poctivými a aktuálně nepoctivímy.

Nechápu však proč si vláda neudělá první pořádek u sebe doma revizi činnosti úředníků, důvody jejich práce, možné zákoné změny, které by vedly k zrušení agendy a zrušení pracovních míst ve státní správě, udělat konečně ze státní správy firmu tak jak bylo prezentováno, zrušit daně a poplatky, které se uz ohledem na administrativní náklady nevyplatí, dále nyní neeviduje kdo za co ve státní správě utratí na co bere náhrady služební benefity placení asistenti a to včetně centrální kontroly vyplacení mezd kdy by systém upozorňoval na nestandardní skutečnosti, vyhazují se miliardy za nic.

+5/−5
19.12.2017 12:07

F52r12a69n26t12i39š93e19k 20N89á21v81a95r71a 4785116261122

nesouhlasím s vámi. A tady posílám argumenty proč s vámi nesouhlasím.

https://goo.gl/FscYa5

+1/−1
19.12.2017 12:50

J32i53n29d25ř16i82c57h 79Š33k53o37p53e74k 4755841870825

hezky napsaný, ale pokroucený a zčásti skoro lživé

+4/0
19.12.2017 13:15

F12r78a16n14t13i53š66e31k 52N29á78v88a43r70a 4875826871252

Co je tam lživého? Rád zařídím opravu.

0/−3
19.12.2017 13:16

J43i72n37d94ř86i67c31h 15Š50k80o66p24e44k 4955171880765

třeba bod 2, že daňové úniky sloužili ne k obohacení, ale k nižším cenám pro zákazníky.

Uvědom si, že podniká se za účelem zisku, ne za účelem charity

bod 4, taky úlet, že EET kontroluje podniky s malým obratem.

EET platí pro všechny podniky daných odvětví, které pracují s hotovostíl

A jak EET chrání velké firmy před malými ? to je úplný úlet

+7/−2
19.12.2017 13:37

F31r20a96n29t10i62š92e63k 62N78á89v89a82r48a 4695866591512

Víte proč nestojí rohlík 100Kč?

Vždyď by si podle vás o 100Kč podnikatel mohl říci.

Ne. Podnikatel určuje cenu tak byla nížší nebo stejná než u konkurence.

+1/−1
19.12.2017 14:08

P54e93t66r 72P90e95t42r 6203432418333

ano ale jenom proto, aby víc prodal a víc vydělal. Kdyby mu šlo o blaho zákazníků a aby ušetřili, tak to dá za nákupku nebo zadarmo. Nemyslíš?

+1/0
19.12.2017 14:12

P88a41v25e67l 42F95r37y83č 2532920423694

nikoli...podnikatel určuje cenu tak, aby byl schopen prodat se ziskem se započítáním všech přímých a nepřímých nákladů

porovnávání s konkurencí je stále jen o tom, aby byl schopen prodat

0/0
19.12.2017 14:15

J38i71n23d31ř96i77c38h 35Š77k95o18p45e87k 4815961950635

rohlík nestojí 100 Kč protože by ho za tu cenu neprodal. Pokud by byla cena rohlíku 5 Kč, určtiě by ji malý podnikatel nesnižoval z důvodu lásky k lidem na 4,50 Kč... Tolik k těm nižším cenám pro lidi

0/0
19.12.2017 14:15

F18r13a21n74t68i58š51e81k 44N52á66v10a10r38a 4885216331372

Řeknu příklad. Upečete dort za 200Kč, musíte zaplatit DPH. Takže dort by stál cca 240Kč. Pokud by vaše dotěrná konkurence přes ulici dokázala krátit daně a těch 40 nepřiznat. Tak by ho prodala za 200Kč.

A vy ho podle vás můžete prodávat za 240Kč, také nepřiznat. ale 40Kč si dát do kapsy.

Tak já vám říkám, že s takovým přístupem by jste zkrachoval. :-/

0/0
19.12.2017 14:16

F10r76a73n45t42i14š16e54k 91N32á79v78a59r98a 4415306441882

......a k té poslední větě. v odkaze je to vysvětleno několikrát. Nevím jak polopatěji to vysvětlit.

Problém je, že lidé co volí neznají nic o statistice velkých čísel. Neznají ekonomická pravidla. A podnikatel je zloděj, který si zdražuje jak se mu zlíbí a vůbec nekouká na ceny konkurence.

0/0
19.12.2017 14:29

P30a94v69e23l 71M49a62l35ý 6701348772674

docela "zajímavé" čtení .. myslel jste to vážně?

Například odstavec ve kterém uvádíte, že stát má malým podnikatelům nechat možnost občas něco nepřiznat? V překladu to znamená .. tak mne občas podveďte nebo si občas něco ukradněte.

Tak vůbec nevím, zda mám plakat či se tomu mám smát.

Pokud byl text myšlen vážně, pak je velmi smutné, že někteří lidé takto stále uvažují. ;-(

0/0
19.12.2017 14:16

F29r33a63n53t96i29š88e72k 70N17á67v24a66r28a 4125646911672

stát je tu pro lidi a nebo pro babiše ?

Co je pro vás lepší když v obchodě ušetříte? A nebo když to budete mít dražší a jen teoreicky odvedete státu větší daně ?

0/0
19.12.2017 14:19

P92a10v89e38l 67F85r14y34č 2822170423804

Stát nemůže fungovat na anarchistickych nepravidlech. Dobrovolné příspěvky jsou utopie, to je vlastně komunismus. A to víme, že nefunguje. Jednoduše proto, že cokoli dělám je s nějakými náklady a ty z dobrovolnosti/dobročinnosti nebudu mit jistotu, že pokryju.

0/0
19.12.2017 15:09

M65a97r73t28i42n 35Z84e20l24e63n88y 2627730869469

Přesně tak bud zrušit nebo novelizovat. Zejména na vesnicích, kde drželi hospody a krámky FO, byla EET poslední kapka a teď z toho vyklouznou ostatní obory, které jsou většinou flexibilní a mají na rozdíl do vesnických obchůdků a hospod mnohem větší podnikatelské možnosti. Řemeslník může bez problému fungovat v okruhu min. 50 km svého bydliště, na rozdíl od potravin na vsi, kdy tam chodí lidi z okruhu 500 m.

+3/0
19.12.2017 12:06

P42e24t55r 49P84e65t56r 6483312818763

Vesničani neustále křičí, jak doplácejí na velká města (hlavně Prahu) a jak je jejich vesnice od státu podhodnocená, že jejich peníze jdou na dobrý život měsťanům atd.

tohle je jen důkaz, že to není pravda. Jak by mohli doplácet na bohatší kraje, když neuživí ani malou samoobsluhu nebo hospodu?

0/−3
19.12.2017 14:14

M12a22r39t60i86n 84Z73e39l25e77n59y 2837220889319

Na to je lehké vysvětlení, čím je člověk bohatší na vesnici, tím jezdí nakupovat do vzdálenějších, větších měst. Takže ten krám a vesnici živí ty příjmově nejslabší a ostatní jsou světový a vozí peníze do města.

+1/0
19.12.2017 14:38

P90a96v76e81l 63T49r49u17k24s38a 3903567572473

Az bude mit vesnice 50 tisic na hlavu, tak samoobsluhu i hospodu v pohode uzivi :-)

0/0
19.12.2017 17:12



Najdete na iDNES.cz